کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

اینستاگرام آویژه

مطالب ما را در اینستاگرام دنبال کنید ( کلیک کنید)

ازدواج با دختر بزرگتر از نظر روانشناسی

ازدواج با دختر بزرگتر از نظر روانشناسی
4.2/5 - (65 امتیاز)

ازدواج با دختر بزرگتر

به طور کلی مردان ترجیح می دهند با کسی ازدواج کنند که از خودشان کوچکتر است و این موضوع چیزی است که تقریبا در هر جامعه ای رایج است. دلیل آن هم واضح است زیرا به طور غریزی مردان دوست دارند که همسرشان به آن ها تکیه کند و به طور کلی رهبری یک زندگی با مرد باشد. اما امروزه بزرگتر بودن زن از همسرش در میان جوامع بیشتر شده است. کافیست یک نگاه کوچکی به سلبریتی ها در شبکه های اجتماعی بیندازید تا متوجه بشوید تعداد قابل توجهی از آن ها با زن هایی ازدواج کرده اند که از خودشان بزرگتر بوده اند. در ادامه این مقاله این موضوع را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه ازدواج با دختر بزرگتر از نظر روانشناسی با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

چرا ازدواج با زن بزرگتر برای مردان جذاب شده است؟

بر اساس تحقیقات انجام شده در زمینه ازدواج بهترین سن ازدواج این است که زن و شوهر با یکدیگر هم سن باشند. ولی به واسطه دلایلی که در ادامه ذکر می کنیم مردان در سال های اخیر به ازدواج با دختر بزرگتر از خود متمایل شده اند.

تکامل جنسیتی

آلفرد کینزی یکی از روانشناسان معروف آمریکایی در کتاب خود می نویسد که اوج هیجانات جنسی یک مرد در 18 سالگی می باشد در حالی که این اتفاق برای خانم ها در حدود 31-32 سالگی اتفاق می افتد. همین اتفاق کافی است که ازدواج با دختر 10 سال بزرگتر برای یک مرد اتفاق بیفتد.

بزرگتر بودن دختر در ازدواج؛ آري يا خير؟
فاصله سنی معکوس در ازدواج

بلوغ در رابطه

طبیعی است که سن بیشتر باعث می شود تجربه یک شخص هم در زندگی بیشتر باشد. به طور مثال ازدواج با دختر 4 سال بزرگتر به شما این تضمین را می دهد که دیگر نیازی نیست بر سر مسائل کوچک یا پیش پا افتاده با یکدیگر جروبحث کنید. ازدواج با دختر بزرگتر احتمال خیانت را در زندگی شما کاهش می دهد و می توانید بر روی مسائل مهم تر زندگی خود تمرکز کنید. برای خواندن مقاله با چه کسانی نباید ازدواج کرد؟ کلیک کنید.

مشکلات بزرگتر بودن زن از شوهر در زندگی مشترک
ازدواج پسر با دختر بزرگتر؛ خوب یا بد؟

مادر بهتری بودن

برخلاف تصور بسیاری از افراد، مادر بودن بسیار سخت و استرس زا است به طوری که برخی از روانشناسان از آن به عنوان یک شغل تمام وقت بدون حقوق یاد می کنند! خانم های بزرگتر رشد شخصیتیشان کامل شده است و آمادگی این را دارند تا مسئولیت های بیشتری را بپذیرند. ازدواج با دختر 8 سال بزرگتر می تواند داشتن یک مادر خوب را برای فرزندان شما گارانتی کند. او اهمیت مادر بودن را درک می کند و سعی می کند که بیشتر وقتش را صرف فرزندانش بکند.

آیا بزرگتر بودن زن از شوهر دلیلی برای یک ازدواج
بزرگتر بودن زن از شوهر در ازدواج

جایگاه شغلی

طبیعی است که شخصی که سن بیشتری دارد در مسیر شغلی اش نیز جلوتر است. وقتی که دختر در جایگاه شغلی خودش برای مدت طولانی ای مانده باشد می توانید بر روی درآمد او حساب باز کنید و از آن برای پیشرفت زندگی استفاده کنید. حتی ممکن است او بتواند برای شما هم موقعیت شغلی بهتری را ایجاد کند. فرضا اگر شما 22 سال سن داشته باشید. ازدواج با دختری که 3 سال بزرگتر است می تواند به شما این اطمینان را بدهد که از لحاظ مسائل مالی به مشکل برنخواهی خورد. مقاله تست تفاهم قبل از ازدواجرا حتما بخوانید.

بزرگتر بودن زن از مرد در ازدواج
بزرگتر بودن دختر در ازدواج

سازگاری جسمانی

زن ها به طور معمول حدود 5 سال بیشتر از مردان عمر می کنند. این یک فکت علمی است. تحقیقات نشان داده است که این یک موضوع بیولوژیکی است و ربطی به سبک زندگی ندارد. بنابراین به طور میانگین ازدواج با دختری که 5 سال بزرگتر است به این معنی است که شما با شخصی ک از لحاظ بیولوژیکی هم سن شما است ازدواج می کنید.

ازدواج با دختر بزرگتر چه مشکلاتی دارد؟
بزرگتر بودن دختر از پسر در ازدواج

ازدواج با دختر بزرگتر چه مشکلاتی دارد؟

درست است که ازدواج با زن بزرگتر مزایای قابل توجهی دارد ولی باید بدانید در کنار این مزایا مشکلاتی نیز وجود دارند که شما باید قبل از انتخاب از آن ها آگاه باشید. در ادامه تعدادی از این مشکلات آورده شده است

پذیرفته نبودن از نظر جامعه

« ولی مردم در مورد من چی فکر می کنند؟» این جمله ای است که اگر تصمیم به ازدواج با دختر بزرگتر از خود دارید در ذهن شما مدام تکرار خواهد شد. همانطور که در ابتدا گفتیم از نظر جامعه ازدواج پسری با دختر بزرگتر از خودش چیز رایجی نیست و وقتی این موضوع پیش می آید حرف هایی در مورد دختر و پسر زده می شود. اگر حرف مردم برای شما اهمیت زیادی دارد پیشنهاد می کنم از اینگونه ازدواج ها امتناع کنید. برای خواندن مقاله ازدواج عاشقانه یا عاقلانه! کلیک کنید.

بزرگتر بودن زن از مرد
زن بزرگتر از مرد

مشکل باروری

این یک باور غلط است که زن های بالای 30 سال برای باردار شدن مشکلات زیادی دارند و فرزندان ضعیفی به دنیا می آورند. به لطف پیشرفت علم امروزه راه های مراقبتی بسیاری برای زنان وجود دارد به طوری که زنان در بین 30 تا 40 سالگی تنها مراقبت بیشتری از دختران جوان تر برای باردار شدن نیاز دارند. پس اگر تا به امروز مشکل شما برای ازدواج با زن بزرگتر ترس از بچه دار شدن بوده است حال می توانید با خیال راحت این موضوع را نادیده بگیرید.

زن بزرگتر از مرد
ازدواج مرد با زن بزرگتر از خودش

تعیین کننده بودن زن

در ابتدای این متن گفتیم که مردان به طور طبیعی کنترل زندگی را برعهده دارند و مایل هستند که همسرشان به آن ها تکیه کند. ولی با بزرگتر بودن زن از مرد و داشتن تجربه بیشتر این اتفاق به راحتی مقرر نمی شود و چه بسا در بسیاری از زندگی ها زن نقش رهبری زندگی را ایفا خواهد کرد. البته همانطور که گفتیم به علت تجربه ای که زن کسب کرده است این موضوع به حد آزاد دهنده ای نخواهد بود ولی می تواند یک چالش برای شما به حساب بیاید. مقاله چگونه خواستگاری کنیم؟ را حتما مطالعه کنید.

آیا ازدواج پسر با دختر بزرگتر از خود صحیح است؟چرا؟
بزرگتر بودن از شوهر

عدم پختگی مرد

درست است که زن بالغ می تواند از بسیاری از جروبحث ها و مشکلات جلوگیری کند. ولی از طرفی هم باید به این موضوع توجه داشته باشید بزرگتر بودن زن از همسرش می تواند حس ناامیدی را برای زن ایجاد کند. زیرا وقتی می بیند که شوهرش تجربه کافی را ندارد از اهداف آینده زندگی مشترکشان دلسرد می شود.

چرا در ازدواج سن مرد باید بیشتر باشد
اختلاف سن در ازدواج

ازدواج با دختر یک سال بزرگتر و یا ازدواج با دختر 2 سال بزرگتر به گونه این نیست که قابل اهمیت و توجه باشد. زیرا تفاوت بین دختر و پسر در این فواصل سنی حقیقتا ناچیز است و در چنین شرایطی باید بر روی دیگر معیارهای زندگی تمرکز کنید. باید توجه داشته باشید که معیار سن به تنهایی عامل خوشبختی و یا بدبختی شما نخواهد بود و سن تنها یکی از مواردی است که در ازدواج باید به آن توجه داشته باشید. این مقاله را حتما بخوانید زنان خطرناک برای ازدواج | با این دختران ازدواج نکنید!

ازدواج با دختر بزرگتر از نظر روانشناسی تا وقتی که دیگر فاکتورهای ازدواج درست باشند مشکلی ندارد و حقیقت این است تنها سازگاری مهم است. اگر شما و شخص مورد نظرتان حتی 20 سال هم با یکدیگر اختلاف سنی داشته باشید ولی سازگاری داشته باشید نمی توان دلیل خوبی برای ازدواج نکردن شما پیدا کرد.

سوالات متداول

ازدواج با دختر بزرگتر از نظر روانشناسی چگونه است؟

از لحاظ روانشناسی تا وقتی که بین دو نفر سازگاری خوبی وجود دارد، سن هیچگونه مانعی برای ازدواج محسوب نمی شود.

آیا دختران سن بالا برای بارداری مشکل خاصی دارند؟

به لطف پیشرفت علم با مراقبت های پزشکی و بهداشتی زنان حتی تا 40 سالگی مشکل خاصی برای بچه دار شدن ندارند.

دیدگاه جامعه در مورد ازدواج با زن بزرگتر چیست؟

این موضوع با توجه به جوامع مختلف متفاوت است ولی به طور کلی نظر مردم در مورد کسانی که با دختر بزرگتر از خودشان ازدواج می کنند منفی است.

خدمات مرکز مشاوره خانواده آویژه

توصیه هایی برای بزرگتر بودن زن از مرد در ازدواج را جدی بگیرید تا انتخاب درستی برای زندگیتان داشته باشید .

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز روانشناسیخدمات متنوعی را در زمینه مشاوره آنلاین ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

براي مشاوره در زمينه ازدواج با دختر بزرگتر از نظر روانشناسی

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژهاز سراسر کشور

با ۰۲۱۶۲۹۹۹۰۶۶ تماس بگيريد

نظرات

- 314 نظر:

  1. باسلام منم از یکخانوم خوشم میاد 30 31 سال سن داره بهش بگم چ. میگه بهم خیلی دوسش دارم.

  2. من یه پسرم که عاشق دختری شدم که ۶ سال ازم بزرگتره گناهم این بود که اون زمان که جلو چشمام ازدواج کرد بخاطر اینکه درآمدی نداشتم و کسی رو هم نداشتم نتوستم بهش بگم الان ۴ ساله از دستش دادم و توی این مدت یه روز خوش ندارم
    اگه حداقل شاید هم سنم بود بهش میگفتم اما گناهم این بود که ازش ۶ سال کوچیک تر بودم
    از من به شما نصحیت اگه عاشقین بی کار واینستید

  3. سلام دوستان من با زني ازدواج كردم كه. ده سال از خودم بزرگتره،كلا نابود شدم،نكنيد..به جووني خودتون رحم كنيد،افسرده ميشيد،زودپير ميشيد،همه قشنگي دو ماه اوله..بعدش زندگي ميشه جهنم..نميتوني هم طلاق بدي…

    1. میشه توضیح بدی چرا ؟چه مشکلی دارید ما نمونه هایی دیدیم که خوشبخت بوده اند.

  4. عاشق دختر شدم که چهار سال از من بزرگ تر هست باید چه کار کن خیلی دوسش دارم

  5. عاشق دختر شدم که چهار سال از من بزرگ تر هست باید چه کار کن بد جوری بهش دلبستم مشکل ما هم این هست که با برادر ش دوست هستم و از طرف دیگه خانواده هایشان اما دوتایی ما همدیگه رو دوست داریم

    1. خب خودت چند سال داری؟۴ سال مهم نیست حتی تا شش سال زن بزرگتر را روانشناسها مشکلی نمیدانند.اگه مطمئنی دختره هم دوستت داره و خودت شرایط مستقل شدن را داری اول با دختره به توافق برس بعد اوکی شد با خانواده و مادرت درمیون بذار..

  6. سلام من 14 سالمه توروخدا مسخره یا تیکه نندازید من خاهر زن عموم 19 سالشه من خیلی دوسش دارم از 11 سالگی من دوسش دارم به خدا میمیرم براش ولی نمیدونم چجوری بگم اگه بگم بهم میخنده یا از این میترسم زن عموم شر شه بعد سنمم کمه چیکار کنم به نظرتون من کلاس هفتم هستم ولی خواهر زن عموم درسش تموم کرده 19 سالشه خیلی دوسش دارم هر دقیقه تو فکرشم

    1. پسر خوب این احساسات دگرگونی نوجوانیه دوسه سال دیگه خندت میگیره فرصت های زیادی داری حتی اون طرفت هم همینطور

  7. سلام من با یه دختر اشنا شدم در مجازی خیلی بیچاره هست فقیر هست من بیست سالم است اون میخاد با من ازدواج کنه چی نظر دارین؟

  8. سلام من 18 سالمه عاشق دختر عموم هستم اون 29 ساله شه بهش گفتم گفت همسرم باید از من 4یا 5 سال بزرگتر باشه میگه من عاشقش هستم باباش هم میدونه ولی اون بامن نمیخواد باشه
    میشه نظرتون روبگید چه کار کنم

    1. ببین هیچ کس نمیتونه مشکل تو حلذکنه جز خودت…؟..ببین بستگی البته به بگراند خونواده هم داره…ولی با فرض اینکه آکادمیک باشی و اهل مطالعه …و همینطور اگر ویرجین خواهید دید که این شور و عاشق در آیندع صرفا یک جور رشذ شخصیت و البته بسیار خطرناک….به همین زودی حس و حال عاشیق میره.. و بعد از چندین سال که ظاهر زن تغییر کرد و ازونور خودت بهتر و جذاب تر برای خانما میشد…..دائمنددر جنگ. و دعوا خواهید شد….
      خیانت ۹۸ درصد….
      مگه اینکه خیلی خوشم شانس باشی مثل من که آنقدر عاشق باشی که اجازه بدی ظرف بره

  9. درود و عرض ادب
    مردی ۴۲ ساله هستم. به خانمی ۴۶.۵ ساله علاقمند شدم. بنده یکبار ازدواج کردم و ایشان مجردند… از لحاظ ظاهری بنده حدود ۴۷ ساله به نظر میام و ایشان ۴۲ ساله…با توجه به مطالب این سایت فکر میکنید ازدواج ما صحیح باشه…ممنون میشم دوستان در پرسش بنده مشارکت فرمایند و اساتید نظر کارشناسی بدند. با سپاس

  10. سلام خدمت همه دوستان بنده نظر اکثر آقایون رو در مورد ازدواج خوندم نظرات و و مشاوره های دوستان رو هم خوندم به چند نکته کلیدی رسیدم اول پوکیدم از خنده دوم فهمیدم خیلی از آقایون عقلشون به حرف زدن معمولی هم نمی‌رسه بعد می خوان ازدواج کنن خدا به داد اون زنی برسه که شما صرفابه خاطر بالازدن هورموناتون می خواهید بدبختش کنید ازدواجم شده بچه بازی

    1. آه قربون کلمات حکیمانه و حس مشترک حرص خوردن که چرا آنقدر ملت احمقند و. اجازه پرسیدن نمیدن….
      من به شخصه بعید می‌دونم به ایثار و فداکاری و شعور. ازدواج رسیده باشم….
      چرا باید برمظ؟
      چون عرف و بقیه و مادر میخاد….
      بدتر اینکه تک پسر باشی ….
      اصلن چرا ازدواج ،همع الان کلیشه های خنده دار فانتزی می‌کند ‌‌..
      خیر …..اینطور نیست….

    2. دقیقا درسته متاسفانه موافقم با نظر شما
      تازه خودشون هنوز بچه ان زنم میخوان بعدا بچه هم میخوان هنوز خودشون به اون بخش رشد عقلی و اجتماعی و عاطفی نرسیدن به بلوغ جنسی رسیدن برای ازدواج سه تا فاکتور بلوغ
      بُعد عقلی و اجتماعی و عاطفی مهمتر و کلیدی تر و اساسی‌تر هستند تا بلوغ جنسی بلوغ جنسی بعد اینهاست اما متاسفانه زودتر اتفاق میفته و این مشکل ساز میشه. پسردایی منم که ۵ از من بزرگتره تو ۱۴ سالگی موقع عروسی خاله م هیجانی شده بود و بمن پیشنهاد ازدواج داد من قبول نکردم ولی بهش نخندیدم حتی به دیگران هم نگفتم که بخندند باز تو ۱۹ سالگی و ۲۱ سالگی فیلش یاد هندوستان کرد منم تو ۲۱ سالگیش که روی من و انتخاب و ازدواج من غیرتی شده بود با کاغذای لوله کرده دنبالش کردم که بزنمش اونم دوید و از بالا خونشون رفت پایین و رفت پشت داییم تا نزنمش مثل بچه ها پشت پدرش قائم شد اونجا بود که فهمیدم هنوز بچه ست با اینکه من نمیخواستم بزنمش و الکی دنبالش کردم بعدا هنوز بچه بود و بچه بازی می‌کرد اما تو سال ۹۵ عقد کرد و سه سال بعد عروسی گرفت و رفت سر خونه زندگیش و الان یه پسر هم داره ۴ سالشه تو اوج کرونا بدنیا اومد اما متاسفانه قبلش خواهرم عاشقش شده بود چون داییم اینا خواهرمو براش در نظر گرفته بودن و گفته بودن به ازدواج باهاش فکر کنه اما جلوی اونم نقش بازی کرد و ادای عاشقا رو درآورد و بعدش با دختر همکلاس هم دانشگاهیش که هم اسم من بود ازدواج کرد و خواهرم کلی حرص خورد و پیر شد .

  11. سلام خسته نباشید جناب مشاور من الان ۱۵ سالمه عاشق یع دختری شدم کع ازم یع سال بزرگتره قصدم ازدواج در سن پایین نیست مثلا تو سنایه ۲۲و ۲۱ اینا قصد دارم ازدواج کنم سوالم از شما اینه بهش درخواست دوستی یاع رل و اینا بهش بدم و میدونم اونم عاشق منه
    ممنون میشم که راهنماییم کنین🙏

    1. محسن جان من 23 سالمه ، معلم هستم ، فروشگاه بزرگ لپ تاپ و موبایل دارم ، به لطف معلمی از سربازی هم معاف هستم ، یقین بدون که از لحاظ ظاهری و تیپ و شخصیتی هم در حد خیلی خوبی هستم چون اینجا نمیشه عکس و… فرستاد ، داداش گلم من وارد رابطه های زیادی هم شدم و تو همون 16/17سالگی هم عاشق بودم ، محسن جان زوووود است برای ازدواج ، ازدواج خیلی با رابطه های دوستی فرق می‌کنه ، محسن جان اشتباه نکن تا 25 سالگی برو انشالله بعدش ببین چی به چیه ، محسن جان گوووش کن به حرف من همین یاعلی

      1. به این میگن یه پسر بالغ.ایول حرفات دقیقا.همه چی میاد سر تجربه و تو اجتماع بودن.بعدا این عاشقیا براش خنده دار میشن .بیست و پنج به بعد فکری بکن

  12. سلام من 18 سالمه از همون بچگی ممه بزرگ دوست داشتم واسه همین دوست دارم با دختری ازدواج کنم که ممه هاش خیلی بزرگ باشن و شبا که هوا سرد میشه سرم رو بزارم تو ممه هاش تا گرم بمونم به نظرتون این کار امکان داره؟

    1. همه دوست دارن داداش .اگه شد ،خوش بحالت كه ارزوت رسيدي …………..بالأخرى.

  13. سلام من دختری ۱۷سال ک عاشق مردی شدم که ۱۶سال ازم بزرگ تر و اونم منو خیلی دوست داره الان اومد خواستگاری من ولی بخاطر اختلاف خانواده هنوزی جوابی بهش ندادم لطفا راهنمایی کنید آیا به نظر شما این در اینده مشکل ایجاد میکنه

    1. این کار خیلی مشکل داره.شاید آن مرد خوش تیپ و پولدار باشه .اما بعد از چند ماه دیگه عشق وتیپ عادی میشه .و فکرش رو بکنید بیست سال بعد شما میشید سی و شش سال اما شوهرتون میشه پنجاه و دو سال .هنوز شما جوان هستید اما شوهرتون پیر و از کارافتاده.و فرزندانتون هنوز جوان هستند نیاز به حمایت پدر دارن اما پدر پیر واز کار افتاده و مهار زندگی میفته رو گردن شما .که این خیلی آزار دهنده خواهد بود برای شما

  14. رابطه ای که زن بزرگتر باشه توی روابط جنسیشون در آینده به مشکل نمیخورن؟؟؟
    با توجه به اینکه زن ها زودتر یائسه میشن و مردها تا ۸۰ سالگی هم تمایل به رابطه جنسی دارن؟؟

  15. من50 سال سن دارم و ازدواج نکردم. چهره و اندام ریزنقشی دارم و سن و سالم اصلا بهم نمیخوره. متاسفانه اغلب پسرهای دهه 60،به ویژه با اختلاف سنی بهم پیشنهاد میدن. دو سه سالی هست یکی از همکارام با 10 سال کوچکتر از خودم اصرار به آشنایی و ازدواج داره ولی من مرتب رد می‌کنم. نمی‌دونم اختلاف سنی در این سن چقدر اهميت داره وقتی پسری 40 سال سن داره؟

  16. سلام من 32 سالمه ویه پسري که 4 سال ازم کوچکتره بهمن پیشنهاد ازدواج داده چکار کنم‌ منهم ازش بدم نمیاد میترسم بعدأ که ازدواج کنم‌ مشکل ساز بشه لطفا کمکم کنید

      1. سلام من 37سالم هست البته بیبی فیس هست صورتم ودوقلو دختر و پسر دارم مغازه کنار خونه مغازه شوهرم هست و مغازه لباس زنانه دارد ویک فروشنده دختر آورده بود از چندین سال قبل برای جرایم میومد حالا یکسال هست که فروشنده مغازه همسرم شده دوست ندارم بهش جلوی مشتری بگیم فروشنده هست این دختر رابطه اش را با من که همسر شوهرم بودم خوب کرد وبا من وبچه هام خودش خوب نشان داد وبا من که همسر شوهرم بودم دوست شد و هر جا که می‌خواستیم برویم بیرون این هم با ما میومد و آخرین بار یک مسافرت به کیش خوانوادگی با اون دختر که 24سال با شوهرم تفاوت سنی داشت رفتیم بعد توی مسافرت اسمش به زبون میومد می‌گفت چه عکسی باقلواست و آخر کار هم سوار تلکابین شدیم رفت که پیاده شدیم پای من ضرب خورده بود و شوهرم به اون دختر گفت تو بیا به من گفت تو نیا و به اون گفت به اون چی کار دارم بعد اون دختر خندید گفت من بیام چی کارکنم شوهرم گفت آخه من تنهام بعد شب من گریه کردم گفتم تو با اون دوستی گفت نه بابا فقط دوسش دارم و گر نه هیچی دیگه نیست تا چند روز من گریه میکردم و میگه سمیرا تو و بچه هام برای من مهمین ولی من خیلی دل سرد شدمچی کار کنم

  17. سلام من ۲۴سالم و با خانومی که ۳۲سالشه
    ک همکاریم در ارتباطم و خیلی وابستم شده
    من هم دوستش دارم مطمعنم که خانوادم مخالفت میکنن خواستم کمکم کنین ک چه راهی هست که راضی بشن ممنون

  18. سلام من ۲۹ سالمه و با دختر دایی پدرم که ۵ سال از من بزرگ‌تره ازدواج کردم ایشون۳۴ سالشونه و با یک بچه داریم و زندگی خوب و آرومی داریم منکه راضیم ازش خدا هم ازش راضی باشه زندگیمو جمع کرد

    1. سلام به نظر من اگه واقعا عشق و علاقه از ته دل باشه و هیچ دروغی و نقشه ای نباشه واقعا سن یه عدد هست من خودم یه آقا مرد هستم ما مرد ها تمامون دنبال خیانت هستیم همیشه از قدیم میگن از یکی خوشکل تر خوشکل تر هم هست پولدار تر پولدار تر هم پس اگه واقعی باشه مشکلی نداره من از آقایون معذرت خواهی میکنم خیلی رک حرفم زدم

  19. سلام من محمد طاها ذوالفقاری هستم من عاشق دختره دختر خاله مامانم شدم که نمیدونم چند سالشه روم نمیشه بگم من بچه طلاق ام و آره من 10 سالو چند ماهه اما نمیدونم اون چند سالشه چیکار کنم من می‌خوام ازش سوال کنم که چند سالشه بنظرتون دود پسر نداره

  20. سلام من ۳۲ سالمه و خانم ۳۸
    و یک ساله نامزد کردیم و میخوایم بریم خونه خودمون فقط میترسم ک یکم
    نسبت به سنش فکر میکردم درکش بالا باشه ولی خیلی توی اینکه فلانی چی گفت و فلونی چی گفت داستان دارم باهاش
    کلیم باهاش حرف میزنم همون لحظه قانع میشه بعدش دوباره یه چنین اتفاقی میفته بیشترم از سمت خونواده من هی حرف میزنه
    مامانت چی گفت بابات چی گفت
    به نظر شما چیکار کنم
    وگرنه دوسش دارم و هیچ مشکلی نداره و با هم خیلی توی زندگی دوستیم.

    1. حرف ای دیگران رو نادیده بگیرید وتوکل کنید برخدا وقتی واقعا عاشق هم هستید حرف مردم ارزشی ندارد

    2. فرقی نمی کند خانم ها در هر سنی چه بزرگتر چه کوچکتر تا آخر عمر همگی گرفتار همین ( بیشترم از سمت خونواده من هی حرف میزنه
      مامانت چی گفت بابات چی گفت….) هستند اگر این موضوع برایتان خیلی اهمیت دارد کلا قید ازدواج را بزنید

  21. سلام من ۱۸ سالمه عاشق دخترخاله مادرم شدم که ۲۳ سالش هست خیلی دیونه اش ام میخوام ازش خواستگاری کنم.شوهر خاله ام نیز دختر خاله مادرش[خاله ام] را گرفته با اختلاف سنی ۶سال الان از لحاظ عشقی و اقتصادی تک فامیل،هستند

  22. مطالب این مقاله کاملا درسته
    من هفت سال از شوهرم بزرگترم و کاملا تمام مواردی ک اینجا گفته بود درموردم صدق میکنه
    اگر قصد دارید با مردی کوچکتراز خودتون ازدواج کنید حتما مطمین بشید ک ب رشد عقلی و عاطفی کافی رسیده. حداقل بالای 28-29 سال باشه. ازدواج توی سن کم براساس هیجاناته و خیلی غیرقابل اعتماد.
    دوم اینکه تحمل حرف و حدیث مردم رو داشته باشید و اینکه احتمالا همسرتون شرایط مالی و اجتماعیش از شما پایین تره
    مسیله بعدی هم بحث بچه دار شدنه که حتما قبل از ازدواج درموردش توافق کنید و مشاوره های لازم رو بگیرید
    بجز این موارد هیچ مشکل دیگه ای وجود نداره و قطعا اگه پختگی لازم رو داشته باشید همه چیز رو میتونید مدیریت کنید و زندگی اروم و خوبی داشته باشید
    منو همسرم 4 سال از نامزدی و ازدواج مون میگذره و رابطه ی خیلی خوبی داریم. هیچوقت دعوای جدی یا قهر طولانی نداشتیم و حتی تحمل دوری یک روزه رو از هم نداریم. زندگی ساختنیه. هیچی اسون بدست نمیاد. به عشق های قبل از ازدواج هیچوقت اعتماد نکنید براساس منطق طرف مقابلتون رو انتخاب کنید. عشق واقعی توی زندگی بوجود میاد.

  23. سلام من ۲۵ سالمه و دخترم مدتیه با یه اقا پسر ۲۰ ساله اشنا شدم و از نظر ظاهری خیلی بهم میخوریم قدش بلند تر از منه و هیکلی هم پر تره و از نظر چهره هم بزرگتر از من به نظر میاد حالا نمیدونم چیکار کنم من شاغلم و اون دانشجوی پزشکی ممکنه کمکم کنید ما هر روز باهم حرف میزنیم و بیرونم رفتیم باهم نمیدونم باید چیکار کنم که از من خوشش بیاد یا اصلا درمود احساسش مطمئن بشم لطفا کمکم کنید

    1. سلام قبل از آشنایی بیشتر و وابسته شدن خانواده را درجریان بگذارید و موافقت خانواده را بگیرید.

    2. سلام انسان ها هرانتخاب که می‌کند از آینده اون مقابل خبر نداره دوم‌ اگه میخواهی باهاش ازدواج کنی خودت دوستشون داری می‌تواند انتخاب کنید چون زندگی شخصی مربوط به خود شخص می‌شود همترین چز در زندگی خودت هستی نه خانواده ات خود میتوانی انتخاب کنید چون خودت با اون زندگی میکنی نه فامیل هات

    3. من خودم تجربه دارم عمرن این کار نکن که بعد ۲ یا ۳ سال پشیمون خواهی شد

  24. من 17سالمه و عاشقه یه خانم 42ساله شدن چیکار کنم. ،((((((چرا عشق بی منطقه))))))

    1. یا اسطوقدوس داداش من رد دادم اصن آخه زن 42 ساله خل شدی مگه ول کن دادا هورمونات زده بالا چن سال دیگه یادت میره

  25. سلام ۱۷ سالمه و از کسی که ۸ ازم بزرگتره خوشم اومده
    نمی‌دونم چجوری باید باش رفتار کنم
    س کمکی بم بکنیددد

    1. شما نا پخته هستی نمی تونی ایشون رو درک
      درک و فهم خانم از شما بیشتره. به اختلاف می خورید

  26. سلام وقتتون بخیر
    من ۳۲ سالمه عاشق همکارم شدم که ۳ سال بزرگتر و ۳۵ سالشه و به خاطر سن که خانما تا ۴۰ سالگی امکان بچه دار شدن دارن دو دلم بهش پیشنهاد بدم یا نه به نظر شما چیکار کنم؟

    1. فاصله سنی ۵ سال بهتره.
      ولی باز مشکلی نیست.
      ولی احتمال بچه دار شدن کمه
      نگاه جامعه به همسرت و نگاه خانواده به همسرت رو در نظر بگیر

      1. مسعود جان حرف نزنی نمیگن لالی
        نگاه خانواده به همسرت رو در نظر بگی دیگه چه چرتیه؟

  27. سلام من 17 سالمه و عشق زنی شدم که 37 سال سن داره البته اونم عاشق منه سه ماهه شوهرش فوت کرده در طول سه ماه خیلی عاشق هم شدیم اما با مخالفت خانواده روبرو شدم البته خانواده هم خبر داره هر روز عاشق تر از دیروز میشیم راه حل چیه ما راه پس دارم و نه راه پیش

  28. سلام منم با یه پسری ازدواج کردم که ایشون 17 سالشه و منو 20 سالمه ایا این تفاوت سنی اشکالی داره

  29. سلام من ۱۵سالمه دوماه دیگ میرم تو۱۶سال عاشق یه پسری شدم ک، ۲سال ازش بزرگترم دوسس دارم برام سن مهم نیست ولی اون میگ نمیشه میگ اختلاف سنی داریم میگ ۲سال خیلیه ولی من عاسقشم میخامش بنطرتون ۲سال خیلیه؟؟

    1. دو سال چیزی نیست.
      مسئله هردو طرف باید همدیگرو بپذیرند
      و خانواده باید قبول کنه.

  30. سلام من ۲۳سالم بود با دختری که۲۱ سال ازم بزرگتربود ازدواج کردم الان ۵ سال از زندگیمون میگذره انقدر پشیمونم که دلم میخواد خودکشی. کنم زنه هم الان با بهونه مهریه ۵ ساله داره اذیتم میکنه نمیدونمدچیکار کنم خونه ماشین باغ داره اما بزرگتر از مادرمه ما تو این مملکت از فقر مجبوریم این جوری بهمون تعرض بشه واقعا ما چکار کنیم با این زندگی هیچ عدالتی در کار نیست ما یک مشت برده هستیم ظالمانه ترین خسته شدیم من هیچ امیدی دیگه به زندگی ندارم

    1. شکسپیر یه جمله در مورد زنانی داره که به خاطر اموال ازدواج میکنن. به عنوان یک مرد فکر میکنم این جمله و صد برابر بدترش حق مردایی هست که به خاطر اموال زنان ازدواج میکنن. اون جمله اینه: ازدواج به خاطر پول و ثروت همان تن فروشی مدرن هست. الانم داری غرامت این کارتو میدی پس فقط باید خودتو سرزنش کنی.

    2. تصمیم خودت بود.
      عجله کردی فرصت برای پیشرفت داشتی.
      جدا بشی بهتره سعیکن از نظر اقتصادی خودت رو بالا ببری.

  31. سلام علیکم . ترو خدا جواب بدید.
    من 15 سالمه ، عاشق که هیچی ، دیوانه ی دختر دو سال بزرگتر از خودم شدم. عشق الکی و برقراری رابطه نیست واقعا هدفم ، من جونمم همین الان براش میدم. حتی بهش پیشنهاد هم دادم و نظرش منفی بود ، گفتم چرا ؟ گفت چون معیار من سنه اول بعدشم من الان هم به شما و بقیه نظرم منفیه چون نمیخوام خودمو درگیر این چیزا کنم ، منم گفتم باشه بعد بهم گفت یا همین الان همچیو تموم کن یا دوسال دیگه که درسم تموم میشه اونموقع شروع کن ، گفت البته قول نمیدم نظرم تغییر کنه شاید نم تغییر کنه .
    منم بد قیافه و زشت نیستم ، خیلیم خوش تیپ و خوشگلم ‌، حالا از نظر شما ، تو این فاصله و عشق یکطفه من موندم ، میگید تو این دو سال که قراره صبر کنم ، چجوری میتونم یهو نه اما کم کم خودمو بهش ثابت کنم؟
    خواهش میکنم جواب بدید.

    1. مهم نیس که دوسال کوچکتر هستید.
      اما دختر کم سن که قصد ازدواج نداره هرچی بهش عشق بوررزی روز به روز مغرور تر میشه و تو رو نادیده میگیره و هرچی هم خودتو بهش ثابت کنی بازم بهت توجه نمیکنه چون کلا تو برنامه اش ازدواج نیست و نمیخواد ببیندنت.
      من خودم دختر هستم. توی سن کم اصلا از پسرها اهمیت نمیدادم و اگر کسی سمتم میومد نادیده اش میگرفتم و تصور میکردم مانع پیشرفت من میشند و نمیزاری من به اهداف شخصیم برسم . اما حالا که سنم بیشتر شده احساسم تغییر کرده و واقعا طوری دیگری میبینم و محبت شون رو درک میکنم و احساس تکیه گاه داره برام و مانع نمیبینم بلکه همراه میبینم.
      پس تا زمانی که خود دختر به این نظر نرسیده تو هرچقدرم خودتو اثبات کنی و محبت کنی اون بیشتر ازت فرار میکنه و چون دلش راحته تو هستی بیشتر ازت دوری میکنه . این شاید از عمد نباشه و به طور غیر ارادی باشه اما لجبازتر میشه و سالها تو رو نادیده میگیره.
      تا زمانی که دختر احساس نیاز به همدم و همراه نکنه نمیتوانه عاشق بشه.

  32. سلام من ۱۷ سالمه و دختری ک دوست دارم از من ۳ یا ۴ سال بزرگتره بنظرتون بهش بگم دوسش دارم؟

    1. منم دقیقا همین مشکل رپ دارم و با تو یه شرایطی دارم.بهش کم کم بگو ببین واکنشش چیه

    2. سلام اگه واقعا دوستش داری با کارهات علاقه ات را بهش نشون بده مستقیم بهش نگو که اگر جواب منفی داد دپرس بشی همچنین اگه طرف مقابلت واقعا دوستت داره و از لحاظ خانوادگی با این موضوع مشکلی نداری به نظرم علاقه ات را بهش با رفتارت نشون بده دخترا سریع خودشان موجه میشن

  33. سلام ۱۷سالم بود با یه دختر ۲۷ساله ازدواج کردم الان ۳۴سالمه همش فکر میکنم کلاه سرم رفته و اون موقع عقلم نمی کشید الآنم نه میتونم طلاق بدم نه میتونم ول کنم برم در منجلاب گیر کرده ام من دوست دارم همسرم بهم بخوره سلایقش طرز فکرش همه چی ولی خوب جور درنمیایم ازطرفی مسولیت رومه نمیتونم شونه خالی کنم با بچه ها چکار کنم الآنم مدتی دچار مشگل روحی روانی شدم

      1. اگر زنش خواهر خودت هم بود بهش همین پیشنهاد زشتو می‌دادی که زن دوم بگیره؟!

    1. سلام یه سوال داشتم برای داداشام ویه سوال داشتم برا خواهرام برای برادرام اینکه شما چطور می تونید به دختر بزرگتر از خودتون پیشنهاد ازدواج بدید وبرای خواهرام اینکه اگر شما ۲۵ داشته باشید با یه فروشنده ۱۷ ساله که عاشقتون باشه ازدواج می کنید

    2. بچسب ب زندگیت این حرفا چیه اون خانم کنارت بوده و مونده و مادر بچه هاته داره تر وخشکتون میکنه نزن این حرفها رو میدونی اگه بفهمه هنچین حسی بهش داری چقد ضربه میخوره همه این روزا دنبال پولن و زندگی تجملاتی میخوان نرو ب بزک دوزک بعضیا زندگی کنار اونا آسون نیست با زن و بچه ت خوش بگذرون موفق باشی

  34. نکن بردار من ازدواج با دختر از خودت بزرگتر بدبختی چون هی میخاد ادای ریس هارو دربیاره آخرشم مریضی روانی میگیری میشینه بهت میخنده

  35. ضمن عرض سلام من هفده سالم بود با یه خانم ۲۷ساله که شوهرش فوت کرده و به دختر هفت و پنج ساله داشت ازدواج کردم الان بیست سال از زندگی مشترکمان میگذره الان دخترا ۲۷ و ۲۵ ساله شدن و دختر مشترک مان هم هجده ساله هست ما اینقدر همدیگه رو دوست داریم که نمیتونیم دوری همدیگه رو تحمل کنیم اختلاف سنی پول و زیبایی تنها ملاک نیستند مهم عشق و علاقه و تفاهم هستند دو دختر خانمم که ازدشوهرش که مرحوم شده بود بعد از ازدواج مون فکر می‌کردیم که ممکن است با من مشکل پیدا کنند ولی هرچه بیشتر جلو رفتیم ما بیشتر به هم نزدیک شدیم حتی وقتی دخترمون به دنیا اومد دخترا مثل چشمشون مواظبش بودن درست دخترای من نیستن ولی مثل دختر خودم دوستشون دارم وقتی اتفاقی یا کاری پیش نیاد که خوشحال میشه چنان منو در اغوش میگیرن که مثل اینکه پدر واقعی شان هستم

  36. با سلام و خسته نباشید
    من پسری هستم متولد١٣٧٧ و طرف مقابلم متولد١٣٦٤ هستش و هردومون عاشق هم هستیم یه جورایی توی دل هم جا شدیم. ما دو نفر هم ديگر رو میخوایم ولی‌ خانوادم مخالفت میکنن برم جهرم یا طرف مقابلم خانواداش نمیزارن بیاد تهران و غیره ما دو نفر چیکار باید بکنیم؟.
    ممنون میشم راهنمايی کنید.

  37. با سلام خدمت شما دوستان عزیز و بزرگوار بنده پسری هستم 17 ساله عاشق دختری شدم که 21 سالشه و 4 سال از من بزرگتر هست اینجوری که بخواد هوس باشه و زودگذر اصلا نیس من حتی در این مدت که عاشق ایشون شدم حتی یکبار هم ب فکر رابطه با ایشون نبودم فقط بهش از ته قلب و جونم فکر میکردم در تمام لحظاتم اصلا هم نمیتونم از فکرش بیام بیرون وقتایی ام ک بهش فکر میکنم حالم بد میشه قلبم خیلی سریع میزنع و متوجه میشم ک واقعا دوسش دارم والا تا به الان همچین حسی نداشتم که بخوام برای یک دختر اینگونه دست پام بلرزه تو زندگیم حتی بیشتر از سلام به دخترای فامیل نکردم چ برسه ب چیزای دیگه خلاصه که بد کشته مردشم واقعا دوسش دارم واینکه میگم حالم بد میشه از دوس داشتن و تپش قلب زیاد برای اونه راهنماییم کنید خواهشا که این عشق واقعا درسته یا خیر شاید باورتون نشه ولی حتی وقتی به این فکر میکنم ک نباید عاشق این دختر باشم به خاطر اختلاف سنی موقعیت های بهتری که اون داره و به من نیازی نداره گریم میگیره و گریه میکنم واقعا تحمل ندارم تا به حال باهاش در این مورد حرفی نزدم ولی درکل گفتم از شما دوستان یک راهنمایی بگیرم

  38. سلام من یه پسر نوزده ساله ام دوسال با یه دختر دوست بودم همکارم بود ۳۱ سالشه واون از من خوشش میاد ما الان پنج ماهه با همیم همش جنگ و دعوا داشتیم اون خودش درخواست رل داد و منم قبول کردم الان میدونم راهمو دارم اشتباه میرم هرچی میخام جدا بشم اون نمیذاره چیکار کنم

  39. سلام من خانمی هستم متولد ۷۰ و پسری هم هست متولد ۷۲ تقریبا از هم خوشمان میاد هردو هم تحصیل کرده به نظرتون به مشکل میخوریم برای ازدواج

    1. من چه کار کنم که یه پسری که ده سال بزرگتر از خودمه میگه عاشقت شدم دارم روانی میشم آخه این ازدواج سرانجام داره

  40. سلام این سوال خیلی برام مهمه میخواستم بدونم ازدواج با دختری که یک سال و سه ماه از پسر بزرگتر باشه مشکلی نداره ؟؟؟حتما جواب بدید

    1. به نظر بنده همون‌طور که بالا هم خود نویسنده سایت اشاره کردن یک سال و دو سال حقیقتا چیزی نیست و شما باید به فاکتور های مهمی که درون پسر مورد نظرتون هست یا نیست توجه کنید.آیا ایشون میتونن معتمد شما باشند یا خیر

  41. سلام خسته نباشید ، من به دختری علاقه دارم که شش ماه از من بزرگتر است ، خیلی با هم خوبیم و بنظر خودم شش ماه زیاد نیست ، خواستم نظر شما رو هم بدونم ، ممنون 🌹

    1. سلام من با دختری ۲۷ ساله در تلگرام اشنا شدم و اون شوهر داشت وباهم صحبت کردیم و اشنا شدیم اون در کرمان بود و من در مشهد و من از اون خوشم اومد و اونم الان بعد ۸ ماه که با هم در تماس بودیم میخاهد به خاطر من با شوهرش به مشکل خورده و میخاهد جدا شود من اورا دوست دارم ولی نمی دونم او من را دوست داره یا نه ولی خودش گفته که دوست دارم ومن بهش پیشنهاد ازدواج دادم و اون قبول کرد ولی پدر مادرامون اصلا راضی نیستن مخصوصا پدر مادر من به نظر شما چی کار کنم

  42. سلام من15 سالمه و دختری که 18 سالشه علاقه دارمخیلی با همخوبیم3 سالع که از فکرش در نمیام بنظرتون چیکار کنم

    1. برادر عزیزم واسه تو کارها و اهداف خیلی بزرگتر و معماری وجود داره ،،، درکت میکنم ولی اصلا خودتو درگیر این ماجراها نکن توی این سن

      1. از ازدواج مهم تر چی داریم؟ آها می‌خوای مثلا دنیا فتح کنی؟؟؟ بازم من داشتن همسر رو ترجیح میدم.

    2. سن هیچ ربطی نداره

      سنتون هنوز بالغ نیس ولی ده سال بعد خاستی ازدواج کنی مشکلی نیس

  43. سلام من 15 سالمه و از دختری که 18 سالشه خوشم میاد.با هم خیلی خوب هستیم.ولی حسمو بش نگفتم3 ساله از فکرش نمیتونم در بیام .بنطرتون چیکار کنم

  44. سلام لطفا به این سوال من جواب حتما جواب بدید چون خیلی خیلی برام مهمه میخواستم بدونم ازدواج با دختری که ۱ سال و ۳ ماه از بزرگتر باشه مشکلی نداره؟؟؟دختر متولد آبان ۷۸ باشه و پسر متولد بهمن ۷۹

  45. سلام منم ۵ سال پیش همین مشکل رو داشتم و دو دل بودم با خانمی که ۷ سال بزرگتره ازدواج کردم خیلی ها گفتن به مشکل میخوری ولی هنوز که هنوزه داریم با عشق و علاقه زندگی میکنیم و وهیچ حرف و مشکلی نمیتونه رو زندگیمون اثر بذاره وقتی عمیقا یکیو دوس داشته باشی سن بی معنیه

    1. سلام.. من ۹ سال ازم بزرگتره.. به نظرت بازم به صلاح هست و مشکلی نیست.. هم خودم پختم هم خانم و خیلی هم تفاهم داریم.. نگرانیم برا بچه‌س.. من ۳۱ سالمه و اون ۴۰ سال

    2. مرد عاقل به شما میگن جامعه کیه. خوشبختی را نباید با رفتار جامعه سنجید . امیدوارم تا آخرین نفس کنار هم در خوشبختی زندگی کنید

  46. سلام به همگی
    داداش و اباجی های گلم میدانم میخنیدن ب داستانم یا شاید مسخره کنین خودمم میدونم این حس و مس اینا شاید هوس باشه دیگه نوجونیه
    من پونزه سالمه
    خدا میدونه دختر باز و اهل اینجور حرفا نیستم راستش ی دختر خاله دارم 3 سالی ازم بزرگتره میدونم الان میگین هوس موسه بچه ای و اینا دو روز دیگ از سرت میفته ولی تا اخر بخونین بهتره داشتم میگفتم روز و ساعت و ثانیه ایی نیست فکر و خیال و یادش تو سرم نباشه از ته دل و قلب و روح جونمم دوسش دارم هیچ وختم باهم حرف نزدیم راستش اصن اهل این حرفا نیس سرش تو کتاب و درسشه تا الانم با هیچ پسری حرف نزده کلا و خلاصش بگم اهل عشق و دوست پسر اینا نیست
    ی دوسه سالی میشه عاشقش شدم ولی هیچوخت نگفتم بهشو میدونم خبر نداره راستش میترسم بگم بهش چون میدونم اخر این داستانا چیه ولی ته دلم همیشه پر بوده که ی روزی شاید بشه خدا بخواد برسیم بهم
    ترسم از اینه از یک طرف سنمون بهم نمیاد اون سه سال ازم بزرگتره از ی طرفم خالم بفهمه ابروم رفته یا پسرخالم اینا موندم چیکار کنم وژدانن نگین هوسه بچه ای دو روز دیگه یادت میره دوساله یادم نرفته دو روز دیگ یادم بره
    موندم چیکار کنم کم مونده افسردگیم بگیرم همش بفکرشم دیوونه وار دوسش دارم یا اصن اینجوری بگم عاشقونه دوسش دارم اگه تجربه دارین توورخدا راهنیمایی چیزی کنین دمتون گرم

    1. با مادرت در میان بزار همین جوری که برای ملت طوضیح دادی واسه اونم طوضیح بده

      1. سلام دوست عزیز تورو به کی قسمت بدم که که قید از خانم بزن من خودم ازدواج نکرده بودم عاشق زنی شدم که دونا بچه داشت هردو پسر یکی چهار ساله یکی شیش ساله از طرف خانواده خودم همه مخالف ازدواج من با این خانوم بودند اروهم بگم که شوهر قبلی این خانم فوت کرده من گفتم توی نیست چون خودم یتیم بزرگ شدم این بچها هم یتیم هستند خودم بچه ها رو بزرگ میکنم بعدم شوهر ش فوت کرده اگر طلاق گرفته بود ازدواج نمیکردم چون میگفتم مرده فوت کرده میشه تحمل کرد ثلی زنده اگر بود هرروز بخاطر بچه ها باید با خانم ارتباط برقرار میکرد که از نظر من قابل تحمل نبود ولی چون فوت کرد بود گفتم خوب مشکلی نیست خانم هم بینهایت منو دوست داشت به من محبت میکرد خلاصه رابطه با خواب هم نمیدیدم با هم داشتیم ازدواج کردیم دوسال بعد بچه دار شدیم بعد سرکله خانواده شوهر اول خانم پیداشد وای بدبختی من بیچاره هم آغاز شد اول که معلوم شد این خانم پنج سال زن برادر سوهرش بوده اونها سند آوردن که پنج سال ولی خود خانم قسم آیه که فقط دوسال زنش بودم ولی حتا یک بار هم به هم دست هم نزدیم

        حالا من بودم دورغ های خانم با یک بچه که نمیدانم چه غلطی بکنم داستان اینجا ختم نشد آزار های خانواده شوهر اول دوم خانم سر بچها هرروز اداره سرپرستی دادگاه هزار جاه امضا کن که بچهارو نگاه میدارم خرج مدرسه اگر هم نمیکردم خانم میرفت دنبال دوتا بچها ش میگفت اگر اینهارو ول نکنم اون موقع نه پدر دارند نه مادر ولی تو برای بچه ت هستی من بودم سر دو راهی اگر طلاق بدم خودم بی پدر بزرگ شدم حالا بچه من باید بی مادری بزرگ بشه کی بچه منو نگاه داره؟ آبروم که رفت جلوی همه گفتن نگیر نکن بدرد نمیخوره جلو همه وایسادم حالا چی بگم؟ چه کار کنم؟ این خلاصه خیلی خیلی خیلی کوچیک زندگی نکبت بار من بود هست حالا 35 سال هست که دارم میسوزم میسوزم میسوزم میسازم هر وقت کنار همسرم میخوابم گذاشته اون میاد جلوی نظرم زهرمار م میشه ولی بروی خودم نمیارم همیشه اول

        بچهاش اگر خوب خوش باشند من زدگی نکبتیم آروم هست اگر اونها مشکل داشته باشن من هم زندگی ندارم خلاصه که هرکس میخواد از جوانی زندگی دنیا خیر خوشی لذت دنیا رو نبره زن بگیره که هم از خودش بزرگ تر باشه هم بچه داشته باشه حالا خود دانی

    2. داداش گلم صبر کن آگه بشع که ازدواج میکنی دیگه تموم اصلا از الان زن خودت بدون.

      1. سلام من تقریبا با دختری اشنا شدم از فامیلای دورم هست ما هردوتا عاشق همیم الان ۴ ماه دختره از من ۹ ماه بزرگتره ولی دوتا ازدواج ناموفق داشته،ما همدیگرو دوست داریم خیلی جاها باهم در مورد مسائل مختلف مشورت می کنیم ولی ی مشکل هست اینه که زود رنجه و رو حرفا خیلی حساسه و زود ناراحت میشه لطفا راهنمایی کنید؟؟؟؟

      1. خانم عزیز و گرامی ساز منفیه خانواده به خاطر چیه؟.
        کار
        سرمايه
        ماشین
        خونه
        و غیره برای همین که جلوی ازدواج منو گرفتن.

    3. داستانت خیلی شبیه منه ، با این تفاوت که اون طرف دختر داییمه و من ۱۷ سالمه اون ۲۰ .

      لعنتی این فکر لعنتی از ذهنم بیرون نمیره .

      1. دوست عزیز کمی صبر کن. بعدا در سنین بالاتر بسیار موقعیت های تاپ تر میاد سراغت و‌حسرت مبخوری.
        کمی تحمل فقط عزیزم.

      2. آخه چطوری تو هفده سالگی به ازدواج فکر میکنی ؟؟؟؟ بابا الان دیگه مردم سی سالشونه هنوز به ازدواج فکر نمیکنن .

    4. اصلا تو این سن ازدواج نکن که قطعا آخرش پشیمانیست
      رواندرمانگر بالینی هستم

    5. اصلا تو این سن ازدواج نکن که قطعا آخرش پشیمانیست
      رواندرمانگر بالینی هستم

    6. آدم ترسو چرا عاشق میشه چرا میخواد ازدواج کنه. شخصی که ترسوعع لیاقت زندگی و ازدواج رو نداره..

    7. داش منم مث توعم عاشق دختر خالتی من عاشق دختر عمم 3 سالم از بزرگتره ناموسا اصن مغزم داره منفجر میشه همش تو فکرشم نمیدونم چیکار کنم، پدرش رو از دست داده، مادرشم که عمم میشه خیلی منو دوست داره، وقتی از خونه میاد بیرون اصن نمیتونم بهش نگاه نکنم، پسر عمه هام همشون بهم میگن روش کراشی مجبورم بگم نه چون مسخرم میکنن میگن هنوز بچه ای، خلاصه رفیق “حرف دل در دل بماند بهتر است”

    8. زیر 25 سال عاشق شدن.پسر ها را اصلا جدی نگیرید عقلشان سر… است تفاوت عشق را با شهوت نمی فهمند مگر استثنائات استثنایی ولاغیر

  47. سلام با با خانمی اشنا شدم ک ازم ۱۱ سال بزرگترن قصدمون ازدواجه ولی اون طوری نیست ک بگیم‌عاشقیم و از این حرفا معیار هامون فقط چون شبیه بود تصمیم ب شروع گرفتیم بنظر شما ب ازدواج برسه مشکل ایجاد میشه؟ادامه بدم یا نه ممنون میشم راهنماییم کنبد من ۲۶ خانم ۳۷ البته دختر هستنا

    1. بنظرم سن تا ده سال و یازده سال مهم نیس،تفاهم مهمه…شاید شما باکسی که ده سال ازتون کوچکتره ازدواج کنید ولی هرگز عشق و تفاهم رو تجربه نکنید و تا آخر عمر حسرت عاشقی در سرتون بمونه

      1. منم دقیقا همین مشکل رو دارم خانم از من بزرگتر هستن و من نمیتونم تصمیم درست رو درباره این موضوع بگیرم من تقریبا ۳۴ سالمه خانم ۴۴ سالشه ولی کمتر نشون میده ،از نظر علاقه و رفتاری تقریبا شبیه همیم ،ولی من نمیدونم اول باید عشق و عاشقی باشه یا بریم زیر سقف عشق و عاشق شدن به وجود میاد

    2. سلام دوست عزیز دقیقا همدردیم منم با یه خانمی آشنا شدیم که ۱۱سال تفاوت سنی داریم
      هر کاریم میکنم نمیتونم راضیش کنم که ازدواج کنیم چون خانم فکر میکنه چونه تفاوت سنی داریم ازدواجمون ناموفق میشه ازین می‌ترسه خیلیم همو دوست داریم من ۲۲سالمه ایشونم ۳۳ سالشه

    3. شما کلا مناسب ازدواج نیستید با اون جمله ی آخری که گفتید«البته دختر هستنا»

  48. سلام
    من ۱۸ سالمه، کسی رو ک دوسش دارم ۱۸ سالشه، دختر عممه. بی نهایت دوسش دارم
    روش کراش دارم. بیش از ۸ ساله ک دوسش دارم.
    چیکار کنم؟ من مطمئنم ک خانواده هامون، فقط در زمینه اختلاف سن مشکل دارن، و اِلا از خداشونه.
    لطف کنید بهم مشاوره بدید.
    مشاوران این سایت، لطفا جواب بدید

  49. سلام من 22 سالمه تقریبا شش ماهی هست که عاشق دختری شدم که 5 سال ازم بزرگ تره نسبت فامیلی دوری هم باهم داریم . من دانشجو پزشکی سال سوم هستم و دختره هم مهندس عمران که درسشو تموم کرده و مشغول به کاره، من واقعن عاشق دختره هستم . چند باری بود میخواستم به دختره حرفمو بزنم ولی به خاطر این اختلاف سنیمون خجالت میکشیدم وحرفمو نمیزدم . و اینکه شاید به خاطر اختلاف سنیمون حرف مردم و فامیلا هم پشتش باشه به نظرتون این عشق اشتباهه . لطفا راهنماییم کنید

  50. سلام پسری هستم که با ی دختری ک دوسال و هشت ازم بزرگ تر هست وارد رابطه شدم آیا اشکال داره باهاش ازدواج کنم اون خیلی منو دوست داره منم همینطور ولی چن مدتیه حس میکنم دودل هستم برای ادامه دادن باهاش
    خودش چن بار بهم گفته ازت بزرگترم ایراد داره ولی چون دوسش دارم گفتم مهم نیست
    الان چیکار کنم
    و نزدیک ی ساله که باهمیم

  51. سلام وقت بخیر من۲۴ سالمه و قصد ازدواج با یه دختری دارم که ۳_۲سال ازم بزرگتره این ازدواج می تونه بدون مشکل باشه و انجام بگیره؟

    1. اگر متن و خونده باشید در صورتی که با هم سازگاری داشته باشید مشکلی پیش نمیاد فاصله ی سنی ملاکه محکمی برای تغییر تصمیمتون نیست

      1. سلام من متولد ۸۵ هستم دوست دارم با دختری که متولد ۷۹ هست دوست بشم بعدشم والا نمیدونم ۶ سال فاصله سنی مشکل خاصی نداره ؟

          1. منممممم با یه پسر دوستم ک متولد ۸۴ خودم ۸۱ البته نمتونم حتی به عنوان دوس پسرمم قبولش کنم

  52. با سلام ازدواج با دختری که ۱ سال و ۳ ماه از پسر بزرگتر باشه مشکلی نداره؟؟؟

    1. سلام من عاشق یه دختری شدم اون هم عاشق منه همدیگرو دوست داریم و دختر که ازم یک سال بزرگتره میشه با هم ازدواج کنیم رابطه سنی اشکال نداره؟

  53. سلام من ۱۶ سالمه و از پسری که ۱۴ سالشه خوشم امد اوهم همینطور
    و قصدی نداریم هیچکدوم فقط من یه احساس بدی دارم که انگار خیلی از من کوچیکتر بوده احساس شرم.

    1. بنظرم سن تا ده سال و یازده سال مهم نیس،تفاهم مهمه…شاید شما باکسی که ده سال ازتون کوچکتره ازدواج کنید ولی هرگز عشق و تفاهم رو تجربه نکنید و تا آخر عمر حسرت عاشقی در سرتون بمونه

  54. با سلام و خسته نباشید. بنده چهار ساله با خانمی که دوازده سال از من بزرگتره وارد رابطه شدم خانمی که میگم همه جوره پای من وایساده والان صحبت ازدواج ….به میدون اومده ایشون سواد و مدرک تحصیلی بالاتری نسبت به بنده داره و وضعیت مالی بهتری ولی بعضی وقتا که تو خیابون دختر و پسرا رو میبینم دلم میخواد خانم من اون جوری باشه یا وقتی به ازدواج فک میکنم با خودم میگم چند سال میتونم این خانم رو تحمل کنم و در جامعه جوری که شنیدم اکثرا میگن به هم نمیاین یعنی تابلو از من بزرگترن ایشون نزدیک بیست خورده ای کیلو هم وزن کم کردن که این اتفاق بی تاثیر نیست تو شکسته تر شدن این خانم از یه سری بابت ها خب برای بنده خوبه ولی بیشتر نگران این خانم هستم که با این روحیه حساس بنده اگه نتونم بعداز چند که شکسته تر شدن تحملشون کنم و احساس بدی بهشون بدم ایشون روحیه بسیار بسیار حساسی دارن
    ممنون میشم راهنمایی کنید
    بنده ۲۷دارم
    خانمی که میگم ۳۹

    1. شما برو رو خودت کار کن اگر عاشق باشی و درست فکر کنین و از نظر اخلاقی و فاکتورهای دیگه ای که برای ازدواج مهمه مشکلی نباشه سن ملاک نیست ولی برای روحیه حساسسسس شما قیافه مهمه مطمئنا و همچنین نظر دیگران پس با عمرو آینده ی یک زن بازی نکنین شاید شما نبودین یه کیس بهتر برای اون بنده خدا پیش می اومد.حتما مشاوره بگیرین

    2. سلام دوست عزیز تورو به کی قسمت بدم که که قید از خانم بزن من خودم ازدواج نکرده بودم عاشق زنی شدم که دونا بچه داشت هردو پسر یکی چهار ساله یکی شیش ساله از طرف خانواده خودم همه مخالف ازدواج من با این خانوم بودند اروهم بگم که شوهر قبلی این خانم فوت کرده من گفتم توی نیست چون خودم یتیم بزرگ شدم این بچها هم یتیم هستند خودم بچه ها رو بزرگ میکنم بعدم شوهر ش فوت کرده اگر طلاق گرفته بود ازدواج نمیکردم چون میگفتم مرده فوت کرده میشه تحمل کرد ثلی زنده اگر بود هرروز بخاطر بچه ها باید با خانم ارتباط برقرار میکرد که از نظر من قابل تحمل نبود ولی چون فوت کرد بود گفتم خوب مشکلی نیست خانم هم بینهایت منو دوست داشت به من محبت میکرد خلاصه رابطه با خواب هم نمیدیدم با هم داشتیم ازدواج کردیم دوسال بعد بچه دار شدیم بعد سرکله خانواده شوهر اول خانم پیداشد وای بدبختی من بیچاره هم آغاز شد اول که معلوم شد این خانم پنج سال زن برادر سوهرش بوده اونها سند آوردن که پنج سال ولی خود خانم قسم آیه که فقط دوسال زنش بودم ولی حتا یک بار هم به هم دست هم نزدیم

      حالا من بودم دورغ های خانم با یک بچه که نمیدانم چه غلطی بکنم داستان اینجا ختم نشد آزار های خانواده شوهر اول دوم خانم سر بچها هرروز اداره سرپرستی دادگاه هزار جاه امضا کن که بچهارو نگاه میدارم خرج مدرسه اگر هم نمیکردم خانم میرفت دنبال دوتا بچها ش میگفت اگر اینهارو ول نکنم اون موقع نه پدر دارند نه مادر ولی تو برای بچه ت هستی من بودم سر دو راهی اگر طلاق بدم خودم بی پدر بزرگ شدم حالا بچه من باید بی مادری بزرگ بشه کی بچه منو نگاه داره؟ آبروم که رفت جلوی همه گفتن نگیر نکن بدرد نمیخوره جلو همه وایسادم حالا چی بگم؟ چه کار کنم؟ این خلاصه خیلی خیلی خیلی کوچیک زندگی نکبت بار من بود هست حالا 35 سال هست که دارم میسوزم میسوزم میسوزم میسازم هر وقت کنار همسرم میخوابم گذاشته اون میاد جلوی نظرم زهرمار م میشه ولی بروی خودم نمیارم همیشه اول

      بچهاش اگر خوب خوش باشند من زدگی نکبتیم آروم هست اگر اونها مشکل داشته باشن من هم زندگی ندارم خلاصه که هرکس میخواد از جوانی زندگی دنیا خیر خوشی لذت دنیا رو نبره زن بگیره که هم از خودش بزرگ تر باشه هم بچه داشته باشه حالا خود دانی

    3. اصلا تو این سن ازدواج نکن که قطعا آخرش پشیمانیست
      رواندرمانگر بالینی هستم را

  55. سلام خانمی هستم ۳۹ ساله با پسری آشنا شدم ۳۰ ساله با هم خیلی خوبیم و من تا حالا ازدواج نکردم ولی ۲ سال جدا زندگی میکنم این آقا در رفت و امد خونه من هست از همه چی خبر داره که من فقط با ایشون هستم مهندس عمران و خیلی درس خوان که دکترا قبول شده و کار میکنه من کار ثابت ندارم با هم مشکلی نداریم آیا چطور بفهمم برای آینده منو میخواد یا نه دو بار پرسیدم گفت نه ولی تموم هم نمیکنه چند بار فاصله گرفتیم و مطمئنم خیلی دوسم داره خانوادش هم میدونن ولی منو ندیدن ممنون میشم راهنماییم کنین یا بگین چطور وابسته کنم ایشون یا چطوری بفهمم به فکر آینده هست یا نه ادم سالمی ممنون.

      1. بنظرم سن تا ده سال و یازده سال مهم نیس،تفاهم مهمه…شاید شما باکسی که ده سال ازتون کوچکتره ازدواج کنید ولی هرگز عشق و تفاهم رو تجربه نکنید و تا آخر عمر حسرت عاشقی در سرتون بمونه

    1. اگه قصد گرفتن ندتره وابستش نکن مثل من بدبخت بشه منم رابطم مثل شما بود الان سه ماهه به خاطر عدم موافقت خانواده خودم ازواج نکردیمو کات کردیم واقعا زندگی‌از جلوی چشمم افتادع

    2. سلام بنظر منکه دختری که بالای ۲ یا ۳ سال از شوهرش بزرگتر باشه خوب نیست چون اختلافات زیادی رو به وجود میاره دختر نهایتن از پسر ۲ سال بزرگتر باشه خوبه چون اینطوری ی جورایی همسنن و قداشون و قیافه‌اش مثه همه و هیچ مشکلی برای شخص ب وجود نمیاره این نظر من بود …. اوکی👍

      1. نه واقن سن و قد و قیافه هیچ ربطی نداره
        البته همه چی به دو طرف بستگی داره ولی ب از نظر کلی سن و جسم هیچ ربطی نداره
        فقط باید دو طرف باهم سازگار باش و همو درک کنن و عاشق هم باشن و باهم خوش بگذرونن و تو سختی پشت هم باشن

  56. سلام عاشق خانمی شدم که ۱۸سال از من بزرگتر هستن و من ۲۴سالم هست
    من عاشقش هستم و چندین بار خودمو امتحان کردم و مطمین شدم که این حس عشقه نابه و هوس نیست
    ولی خانم حاضر نیستن با من وارد رابطه بشن چون میگن سن نا به هم ننیخوره
    کاش یه راهکاری جلو مام بزارین من دیوانه وار عاشقش هستم

    1. دوست عزیز، عشق هرچقدر که عمیق باشه پس از یکی دو ماه از ازدواج و شروع زندگی مشترک جاش رو به منطق و عقل میده. خانم بنده ۳ سال از من بزرگتره و عاشق هم بودیم . هر دومون آدمهای منطقی و آرومی هستیم. الان بعد از ۱۰ سال زندگی مشترک با هم زاویه پیدا کردیم. دلیلشم خیلی کوچیکه ولی بسیار تاثیر گذاشته توی زندگیمون. خونه باید یک نفر داشته باشه که حرف آخر رو بزنه. خانم وقتی بزرگتره فکر می‌کنه که اون باید تصمیم گیر باشه و ایده های مرد رو بچه گانه میپندارند از طرفی، مرد به خاطر جنسیتش نمیتونه قبول کنه. و همین موضوع باعث اختلاف میشه

      1. شما برو رو خودت کار کن اگر عاشق باشی و درست فکر کنین و از نظر اخلاقی و فاکتورهای دیگه ای که برای ازدواج مهمه مشکلی نباشه سن ملاک نیست ولی برای روحیه حساسسسس شما قیافه مهمه مطمئنا و همچنین نظر دیگران پس با عمرو آینده ی یک زن بازی نکنین شاید شما نبودین یه کیس بهتر برای اون بنده خدا پیش می اومد.حتما مشاوره بگیری

      2. چرا همه چیز رو ربط میدید به سن درک وشعور وفهم اخلاق مهمه همش که سن نیست

  57. سلام میخواستم بدونم که من میتونم با دختری ۶ماه از خود بزرگتر ازدواج کرد ازدواج فامیلی هم هست دختر دایی پسر عمه هستم میشه.؟؟؟

  58. سلام من پسری 22 ساله هستم که حدود یک ساله با خانومی که از خودم هشت سال بزرگتره آشنا شدم ، یک بار نظرش رو در مورد ازدواج با دختر بزرگتر از خودم پرسیدم گفت اینکارو نکن ،بخاطر همین من علاقه خودم رو بهش نگفتم تا اینکه تقریبا یک سال بعد آشناییمون بهش گفتم که عاشقتم و می‌خوام بیام خواستگاریت اونم بهم گفت منم خیلی وقته این حس رو دارم و خودم عاشقت هستم ولی بخاطر اختلاف سنی نمیتونم با تو ازدواج کنم، من هر طور سعی میکنم رضایتشون رو بگیرم که حداقل شانس اینو پیدا کنم که برم خواستگاریشون ولی اصلا قبول نمیکنن ، میشه منو راهنمایی کنید که چیکار کنم؟

  59. سلام من ۲۲ سالمه و همسرم ۲۶ سالش
    که هیچ نسبت فامیلی باهم نداشتیم
    خداروشکر تا الان هیچ مشکلی نداشتیم و زندگیمون به شکل خیلی عالی داره پیش میره
    فامیلامون هم ازین قضیه چیزی نمیدونه یعنی چیزی بهش درباره ۴ سال اختلاف سنی نگفتیم وقتی همسرت تورو به خوبی درک بکنه و همه جوره پشتت باشه این خیلی خوبه
    به نظرم عقل و درک خانم ها وقتی که یخورده سنشون بره بالاتر تازه کامل میشه و نسبت به خیلی مشکلات شناخت پیدا میکنن .

  60. سلام ، 20سالمه برای اولین بار از یه دختر خیلی جدی خوشم اومده و خیلی جدی دارم به ازدواج باهاش فکر میکنم ولی 3سال از من بزرگتره (23سالشه)، کلا آدمی نیستم که دنبال دختر باشم یا اهل دختر بازی باشم و… تا الآنم خودم نخواستم دوست دختر داشته باشم
    ولی از وقتی که ایشون رو دیدم تمام فکر من رو درگیر کرده ، الان نزدیک 3 ماهه تقریبا هرروز دارم باهاش چت میکنم ولی هنوز نتونستم حسی که بهش دارم رو بیان کنم
    درکل میخواستم بدونم اختلاف سنی3سال مشکل‌ساز هست یا خیر ؟؟؟
    و اینکه چجوری حسی که دارم رو بهش بگم چون در کل آدم کم رویی نیستم ولی تو این یه مورد خجالتی ام و میترسم بهش بگم (چون یه نسبت فامیلی دوری هم داریم میترسم دردسرساز بشه)
    لطفا کمکم کنید ممنون

    1. هیچ ایرادی نداره سنتون مشکلی نداره اگه خود شما آدم دهن بینی نباشید… بعد از چند سال هم همه حرف ها تموم میشه و آدما به زندگی خودشون میرسن و فراموش میکنن اختلاف سنی رو

  61. باسلام
    من یه دختری رادوست دارم که ۷ ماه من بزرگ تر است اولش خیلی به من علاقه داشت ولی الان ۵ ماه است بایکی دیگه است و خودش می که دوست پسرم است ولی دوست پسرش آدم خوبی نیست
    قبلاً در سن ۱۹ سالگی اعتیاد به تریاک داشته ولی خودش میگه ۱ ساله ترک کرده ولی انگار هنوز می‌کشه من دوست ندارم دختری که دوستش دارم نسیب یه معتاد بشه من فقط میخواهم بهم یه راه معرفی کنید که دختره جذبم بشه و بیاد بامن نه با یه آدم معتاد

  62. سلام من با یه پسری حدود دوساله در ارتباط هستم و اشنایمون هم از اینستا توگروه بودیم و کم کم بهم حس پیدا کردیم و بخاطر من از چیزایی که داشت و خوشش میاومد خودکار دست کشید من از جیزی که بدم میاد رو نمیکنه تو این دوسال دو سه بار دعوامون شده ولی همو خیلی دوست داریم و خانواده اون مشکلی با سنمون نداره ولی من نظر خانواده ام رو راجب این مسله نمیدونم و راهکار برای قانع کردنشون میخوام و اینکه یه دوست داشتم میدونست اون روز بهم گفت تو شوگر مامی شدی و این حرفش داغونم کرد من ۲۰ سالمه اونم ۱۹

    1. با سلام اختلاف سنی 1 سال تقریبا میشه همسن قلمداد بشن . یه سری به مقاله ازدواج با همسن هم بزنید

  63. داداش مشکل تو عاشقی نیست مشکل تو اینه که از………………………………. رنج می بری😂😂😂

  64. سلام وقت بخیر، من ۳۵ سال دارم و دختر خانم ۴۰ سال، برای ازدواج و شرایط بارداری بعد از ۴۰ سالگی لطفا توضیح میدین.

    1. هیچ مشکلی نیست اذدواج کن امروزه دختران ۴۰ ساله مثل دختران ۲۰ ساله قدیم هستن

  65. سلام من دختری ۱۸ ساله ام و عشقم هم ۱۶ سالشه ماهم دیگه را دوست داریم و می خواهیم و نسبت فامیلی دور هم داریم و می خواهیم پاهم صبر کنیم آیا این ازدواج مشکلی داره ؟

  66. سلام من دختری متولد ۸۲ هستم و عشقم متولد ۸۶ ما هردو همدیگه را می خواییم و نسبت فامیلی دور باهم داریم
    و می خواهیم پاهم دیگه صبر کنیم آیا این ازدواج مشکلی داره ؟

      1. سلام من پسری 29 ساله هستم ومی خواهم با یک دختر ی ازدواج کنم که از خودم 10 سال بزرگ ترهست ویک مقداری بیمار هست. خیلی زیاد دوستش دارم

    1. سلام بنظر منکه دختری که بالای ۲ یا ۳ سال از شوهرش بزرگتر باشه خوب نیست چون اختلافات زیادی رو به وجود میاره دختر نهایتن از پسر ۲ سال بزرگتر باشه خوبه چون اینطوری ی جورایی همسنن و قداشون و قیافه‌اش مثه همه و هیچ مشکلی برای شخص ب وجود نمیاره این نظر من بود …. اوکی👍

  67. سلام میخواستم بدونم مشکلی نداره با دختر خالم که ۳ ازم بزرگ تره ازدواج کنم تو فامیل ما دوسه نفری این کارو کردم اونم با اختلاف سنی ۵سال

    1. سلام تو فامیل ما ه‌چندین نفر میشناسم که با‌اختلاف سنیدختر بزرگتر از پسر ازدواج کردند اما بعد از چند سال یا به اختلاف رسیدن یا مشکلات روحی و یا بی نفاوتی از هم وکاهی دختر بزرگتر نگرانی دائم داره که کسی به شوهرش نزدیک بشه از طرفی مردان کو‌چکتر کمتر مسيولیت پذیر می شن توصیه میشه این کا را نکنید و برای یک عمر خودتون را گرفتار نکنید

    2. سلام تو فامیل ما ه‌چندین نفر میشناسم که با‌اختلاف سنیدختر بزرگتر از پسر ازدواج کردند اما بعد از چند سال یا به اختلاف رسیدن یا مشکلات روحی و یا بی نفاوتی از هم وکاهی دختر بزرگتر نگرانی دائم داره که کسی به شوهرش نزدیک بشه از طرفی مردان کو‌چکتر کمتر مسيولیت پذیر می شن توصیه میشه این کا را نکنید و برای یک عمر خودتون را گرفتار نکنید

  68. سلام خسته نباشین من پسری ۲۵ ساله هستم وعاشق دختری شدم که ۲سال از من بزرگتره وخانواده ام هم مشکلی ندارن فقط از حرف مردم میترسم لطفا راهنماییم کنید

  69. سلام من از زنی که ۱۷ سال ازم بزرگ تره خوشم اومده.میخواستم ببینم مشکلی پیش نمیاد اگه ازدواج بکنیم.
    من ۲۰ سالمه
    و خانم ۳۷ سال

      1. من یک یک پسر 20 ساله هستم و عاشق یک دختر 24 ساله شدم ایا میتوان ازدواج کرد
        شما بگید بله یا نه
        ممنون

          1. سلام من عاشق یه دختری شدم اون هم عاشق منه همدیگرو دوست داریم و دختر که ازم یک سال بزرگتره میشه با هم ازدواج کنیم رابطه سنی اشکال نداره؟

  70. با سلام خدمت همه ی دوستان عزیز
    من تقریبا چهار سال قبل که میخواستم تصمیم مهم برای ازدواج با خانمی که ۷ سال بزرگتر از خودم هست رو بگیرم خیلی مضطرب و دو دل بودم و برای دونستن چندتا نظر به خیلی سایت ها سر زدم و نظرات افراد مختلف رو خوندم. الان بعد از چهار سال دوست دارم تجربه ی خودم از این موضوع رو بهتون بگم.
    زمان ازدواج من ۲۷ سالم بود و همسرم هم ۳۴ سالشون بود.
    اول از همه این رو در نظر بگیرید که ازدواج یک مقوله ی بسیار حساس و پیچیده هست و سن تنها یکی از عوامل تاثیر گذار هست. یعنی ببینید شما شاید فردی پنج سال بزرگتر از خودتون رو به عنوان همسر قبول کنید اما باز هم با خانواده ی اون فرد به مشکل بخورید.
    یک. مدت زمان آشنایی رو در نظر بگیرید. چند مدت هست که طرف رو میشناسید؟ آیا به اندازه ی کافی باهاش قبل از ازدواج در ارتباط بودید؟ من و همسرم مدت ۴ یا ۵ سال قبل از ازدواج همکار و دوست اجتماعی صمیمی بودیم.
    دو. طرف مقابلتون رو بشناسید. در مدت آشنایی قبل از ازدواج اخلاقیات و عقاید طرف مقابل رو در نظر بگیرید و ببینید اصلا میتونید با همچین فردی (چه بزرگ چه کوچک) زندگی کنید یا خیر. در چنین مسایلی سن اصلا مهم نیست. فرد میتونه بزرگ و بی‌شعور یا کوچک و بی‌شعور باشه. یعنی برای مثال ببینید که طرف قرار هست شما رو به عنوان بچه اش ببینه یا شریک زندگی اش؟ برای خود بنده مدت طولانی آشنایی قبل از ازدواج این فرصت رو فراهم کرد که ببینم همسرم دقیقا فردی هست که دوست دارم بقیه ی عمرم رو باهاش باشم. کسی که من رو میشناسه و من هم‌اون رو میشناسم.
    سه. خانواده ی طرف مقابل رو بسنجید. ببینید طرف از چه خانواده ای هست و آیا خانواده ای که میخواید باهاش وصلت بکنید رو درست انتخاب کردید یا خیر. شاید بگید به خانواده ربطی نداره ولی خواه ناخواه خانواده ها بعد از ازدواج تاثیرشون مشخص میشه. برای خود ما از طرف خانواده ها نگرانی هایی بود ولی نحوه ی برخورد من و همسرم با مسایل به هر دو طرف ثابت کرد که نباید نگران باشن.
    چهار. هدف شما از ازدواج با این فرد چیه؟ این مهمترین سوالی هست که باید از خودتون بپرسید. آیا ازدواج میکنید چون موقعیت بهتری داره؟ آیا ازدواج میکنید چون فکر میکنید قراره بهتون در موفقیت هاتون به نحوی کمک بکنه؟ یا نه صرفا ازدواج میکنید چون نیمه ی دیگر شماست. یعنی در کل شما با نیت اشتباه ازدواج بکنید، چه کم سن چه با سن بالا قطعا به مشکل خواهید خورد. برای خود ما اینجوری بود که غیر اجتماعی بودن من باعث شده بود تنها دوستم ایشون باشه و بعد از مدتی گفتم ما که کلا همیشه باهمیم و همه چیمون باهمه بیا بریم زیر یه سقف. و رفتیم.
    پنج. خودتون رو بشناسید. آدمها شخصیت های متفاوتی دارن. آدمها ظرافت های مختلفی دارن. شاید یه ویژگی های اخلاقی داشته باشید که اصلا با طرف مقابل جور نباشه و هیچ ربطی هم به سن نداشته باشه. بجای تمرکز کردن روی سن بیشتر روی این تمرکز کنید که من از یک همسر چی میخوام. برای ما اینجوری هست که همسرم از لحاظ اخلاقی، رفتار و روحیه اش خیلی خیلی جوونتر از من هست و من نسبت به سنم پختگی بیشتری دارم و این مسایل همون یکی دو ناه اول باعث شد نگرانی خانواده ها کاملا از بین بره.
    شش. نگران مسایل جنسی نباشید. شما با هرکسی ازدواج کنید بعد از مدت کوتاهی براتون یک مساله ی عادی خواهد شد. یعنی شما با زیباترین هم ازدواج کنید، بعد از یک مدت نگاه و شیوه ی برخورد طرف با شما بیشتر از اندامش روی شما تاثیر خواهد گذاشت.
    بخوام بنویسم حرف زیاد هست اما به عنوان جمع بندی بگم که سن تنها یکی از مسایلی هست که باید نگرانش باشید.
    مسایل دیگه ای هستن که باید بهشون دقت بکنید مثل سطح خانواده هاتون، یا اینکه از لحاظ ظاهری کنار هم به هم بیاید (بالاخره قراره توی اجتماع حاظر بشید) و یا مساله ی مهمی‌مثل بچه دار شدن. به این مسایل هم توجه داشته باشید و بدونید که اگر واقعا عاشق طرف هستید باید آماده ی سختی هاش و فداکاری هاش هم باشید.
    یه نکته ی دیگه هم‌اضافه کنم. آقایونی که با خانم بزرگتر ازدواج میکنید فکر نکنید که همه ی سختی اش برای شماست. خیر اون خانمی هم‌ که داره خلاف باور عموم تصمیمی رو میگیره قطعا در معرض یه سری توجهات منفی قرار خواهد گرفت و برای ایشون هم سخت خواهد بود. خلاصه: “در ره منزل لیلی که خطرهاست در آن/ شرط اول قدم آن است که مجنون باشی”
    توی این سال ها مثل هر زوجی ما هم مشکلات داشتیم، قهر داشتیم، آشتی داشتیم، دعوا داشتیم، خوشی داشتیم. اینها برای همه توی هر رابطه ای با هر شرایطی قراره اتفاق بیوفته. ولی هیچکدوم بخاطر اختلاف سنی معکوس نبوده.
    من برای هیچ کسی نسخه نمیپیچم چون مسیر شماست و زندگی شماست و تصمیم آخر رو شما باید بگیرید، من فقط بعد از چهار سال زندگی زیر یک سقف وظیفه ی خودم دونستم که تجربه ی خودم رو بگم:
    ما هر دو راضی هستیم.

    1. واقعا مرسی بابت وقتی که گذاشتید خیلی تاثیر گذار بود سپاس گذارم جناب

    2. سلام و ممنون از توضیحات عالیتون ، باهاتون کاملا موافقم ،واقعا ممنون که با این ظرافت و دقت توضیح دادید ، براتون آرزوی خوشبختی میکنم

    3. به به عالی بود.منم دقیقا تو همین شرایط شما با همین سن گیر کردم بابت تصمیم گیری عالی بود.

    4. زنده باشین ممنون که معمای ماروحل کردین ازهربعدی شما واردشدین وشرح داذین واخرنتیجه روگفتین ومن نتیجه گرفتم که بله سن ملاک نیس اگرتفاهم باشد

  71. سلام و عرض ادب. ممنونم بابت مقاله خوبتون. بنده بیش از یک سال هست خانمی رو میشناسم و گاهی در محیط دوستانه همدیگر رو میبینیم. تو این یک سال هر کاری میکنم نمیتونم فراموشش کنم. خودم 27 سالم هست و ایشون 36 سال. از طرفی جسارت درخواست ازدواج هم ندارم چون میترسم باعث ناراحتیشون بشم و دیگه نتونم حتی به صورت دوست ببینمشون. به صورت غیر مستقیم هم قبلا ازشون پرسیدم چرا تا به حال ازدواج نکردن گفتن مواردشون کوچکتر از خودشون بوده. به نظر شما باید جرئت به خرج بدم و درخواست بدم و اگر صلاح این است چطور مطرح کنم؟

      1. من عاشق پسریم که ۸ ماه ازم کوچیکتره و اونم منو دوست داره. خواستم بپرسم اگه اختلاف سنی از یک سال کمتر باشه مشکلی پیش نمیاد؟

      2. تو رو هر کی دوس داری این جمله ی *سن یه عدده * رو بدون تجربه به کار نبر . اگه راس میگی و پسر هستی برو با یه پیرزن ۸۰ ساله ازدواج کن و اگه دختری با یه مرد ۸۰ ساله. بابا طرف این جمله رو گفته که سن یه عدده ولی این جمله مال این وادی ازدواج نیست… ببخشید

        1. الان رئیس جمهور فرانسه امانویل ماکرون زنش بیست و چهار سال ازش بزرگتره ده ساله ازدواج کردن هنوزم با هم زندگی می‌کنن و خوشبختن. همه مثل هم نیستن

    1. نه وقتی میگه مواردی که داشتم کوچکتر از خودم بوده یعنی تو بهم پیشنهاد بدی رد میکنم

      1. پیشنهادت رو بهش بده …
        بار اول نه شنیدی ، یه مدت بعد باز هم مطرح کن ‌.
        عقب نکش تا بهش ثابت بشه پای پیشنهادت و علاقه ات ایستادی

  72. سلام من چند ساله با دختری اشنا شدم دختر بسیار خوب و با وقاری هستن و امسال خداروشکر دکترای شیمی رو گرفتن خودم ۳۲ سالمه و اون ۳۸ سالشه و شش سال ازم بزرگتره واقعا درکش خوبه و تو خیلی مسائل با هم تفاهم داریم و هم نظریم و واقعا دوست دارم شریک زندگیم بشه و باهم زندگی کنیم فیس صورتشم خوبه و کم سن تر میخوره و من هم واقعا از اول بهش گفتم ک قصد ازدواج دارم حالا گفته بیا جلو و نمیدونم چرا برام سخته شده ب خانواده بگم و کمی به قضاوت مردم فکر میکنم واقعا دوس دارم ازداوج کنم اما بیانش با خانواده برام سخته ممنون میشم راهنمایی کنیین و من تو یه خانواده کاملا سنتی هستم ممنون

    1. با سلام
      موقعیتتون قابل درکه
      شرایط سنی شما مشکلی نداره در دهه چهارم زندگی درک بالاتری از زندگی وجود دارد.

  73. سلام پسری ۱۷ساله هستم عاشق دختری شدم که ۲۰ ساله هست و اون هم واقا عاشقمه باهاش صحبت کردم و خودم می ترسم به پدر یا مادرم بگم بنظر شما ۳ سال اختلاف زیاده

  74. سلام. لطفا به سوال من جواب بدید. من عاشق دختری شدم که ۱۹ سالشه من خودم ۱۵ سالمه و خیلی وقته که من رو به وسیله یکی از آشناهامون میشناسه شاید از بچگیم. ولی اولین باریه که باهم صحبت کردیم و خیلی باور نکردنی عاشقش شدم. میخوام بهش حسم رو بگم تا منتظرم بمونه.با اینکه میدونم اون هم دوستم داره ولی باز میترسم که حسم رو بهش بگم

    1. پسرخوب بزار حداقل جای ختنه ات خوب شه بعد بق بقو کن…… الان فکرکنم کلاس شیشم یا هفتم باشی تازه از ابتدایی در اومدی ….. حضرت عباسی نکنید باخودتون این کارارو عزیزم شما جوگیر شدی شیفته طرف شدی بخدا بد ضربه میخوری روح و روانت داغون میشه براخودت بچه گیتو کن اونم بوقتش جورمیشه

    2. اخه بچه تو باید الان تو فکر درس و مشقت باشی به تو نمیرسه این حرفا عموجون

  75. با سلام پسری ۳۱ ساله هستم که از سن بیست تا بیست و پنج سالگی روابط متعددی داشتم اما بیست و پنج سالگی درگیر ی عشق یکطرفه شدم ک هرچی تلاش کردم نرسیدم و ی افسردگی شدید گرفتم و توو سن ۲۸ سالگی رو به زندگی مجردی اوردم و توو این دوران افسردگی خانمی با من وارد رابطه شد که من بهش گفتم ک شرایطم چیه و عاشقم و … اون همه جور درکم کرد و فداکاریهای بسیاری توو این مدت کرد و منم بخیال این که میتونم کنارش ایندمو بسازم و عشقمو فراموش کنم و …بعد از سه سال دیروز به من گفته ک از من شش سال بزرگتره و بخاطر اینکه از دستم نده ازم پنهون کرده و من الان واقعا گیجم واقعا اصلا نمیدونم چیشده چرا چکار باید بکنم؟از طرفی میدونم اگر باهم ازدواج کنیم در اینده قطعا ب مشکلات بزرگی میخوریم و از طرفی هم توو این سه سال منو درک کرد و فداکاری های زیادی برام کرده ک نمیتونم نادیده بگیرم …تورو خدا کمکم کنید😞😞😞😞

  76. باسلامو خسته نباشید من یک ساله بایکی تو رابطه هستم ودوسشم دارم و دوسم داره من متولد ۸۳ام امااون ۸۴میخام بدونم ازاین ک من یک سال از پسره بزرگترم این قضیه ب مشکل نمیخوره دراینده؟

      1. فرمول سن ازدواج؛ سن پسر تقسیم بر دو بعلاوه هفت مساوی است با سن دختری که مناسب اون پسر هست

  77. سلام من ۱۹ سالمه و یه پسر ۱۵ ساله رو دوسش دارم. اصلا به ظاهرش نمیخوره ۱۵ سالشه و این ک اون هم ب من علاقه داره .خیلی وقته پسره رو میشناسم شاید از ۱۰ سالگیش ولی تا به حال با هم صحبت نکرده بودیم و این اولین حس عاشقانه من هستش و تا بحال عشق یا رابطه ای نداشتم.
    نمیخام با هم قرار بزاریم و فقط دوست معمولی هسیم ولی من نگرانم ک حسمون ب هم دیگ ب اون اسیب بزنه

    1. به نظر من اگه واقعا دوستش داری و اون هم دوستت داره سعی کن از یکی از اشناهات که شماره پسره رو داره، شمارش رو بگیری و بهش پیام بدی و حست رو نسبت بهش بگی. و اون هم حسش رو بهت بگه. من خودم با مردی ازدواج کردم که چهار سال از من بزرگ تره و الان خیلی خوشبختیم و من هم اول مثل تو شک داشتم ولی وقتی احساسم رو بهش گفتم. اون هم گفت که عاشقمه و الان زندگی خوبی در کنار هم داریم و خانواده هامون هم با این ازدواج موافق بودن چون من خودم پدرمو وقتی بچه بودم از دست دادم و مادرم دوباره ازدواج ناموفق داشت و بماند. ولی وقتی به زندگیم اومده همه چیز عوض شده

    2. به نظرم اگه واقعا دوستش داری. یکی از نشونه هاش اینه که جلوش روسری رو برداشتی یا موقع فیلم دیدن سرتو رو شونش گذاشتی. اینها همه نشونست.از یکی از آشناهات که شمارشو داره شمارشو بگیر و بهش داخل پیام حستو بهش بگو. من خودم با مردی ازدواج کردم که ۴ سال ازش بزرگترم و الان هیچ مشکلی با هم نداریم.من وکالت خوندم ‌و شوهرم تجربی. هیچ مشکلی با خانواده هم نداشتیم.

  78. سلام من متولد ۸۶ هستم ولی خیلی به فکره آینده هستم به همین دلیل مادربزرگم برای اطمینان بخشیدن به من گفت که دختره یکی از آشنایان رو برای من نشون کرده.بنده متولد ۸۶ و دختر خانوم متولد ۸۵ است.البته بگم که بنده هم از ایشون خوشم میاد و یه احساس خاصی نسبت بهشون دارم.ما از ۴ سالگی به هم بزرگ شدیم و بسیار با هم راحت هستیم.میخواستم بپرسم از نظر سنی اشکالی نداره و با بروز مشکلات بزرگ مواجه نمیشیم؟؟؟؟

  79. سلام خسته نباشید من واقعیت توی مغازه از یکی از مشتری ها ۳ماهی هست خیلی خوشم اومده و می خواهم بهشم بگم والا ایشون متولد ۷۹ من ۸۳ قصدمم والا دوستی حالا اگه بشه جدی کنم از نظر شما مشکلی داره ؟؟

  80. سلام وقتتون بخیر خسته نباشید
    من با پیشنهاد خانوادم تصمیم به ازدواج با دختری را گرفتم که حدودا دوسال از من بزرگتر است به نظر شما تصمیم درست چیست؟

    1. با سلام
      دوسال اختلاف سنی تاثیر مهمی برای اختلاف دیدگاه ها ندارد. بیشتر روی سار ملاک ها تمرکز کنید

  81. من چند وقتی هست با یک خانمی که 5 سال از من بزرگتره هکار هستم و با ایشئن خیلی راحت و صمیمی شدم خیلی هم دوسشون دارم نمیدونم ایا ازدواج با ایشون برای من کار درستس است یا نه

    1. با سلام
      اگر قصدتون جدیه حتما مشاوره برید ببینید برنامتون برای زندگی مشترک با هم هم خوانی دارد

  82. سلام دوست عزیز من می‌خوام با یه زن ازدواج کمک که عاشقش شدم و خیلی یک دیگر را دوست داریم و این ۳ سال عاشقش شدم خود دختر از من 1سال یا ۱۰ماه بزرگتر از من هستش برای ازدواجمون مشکلی دارد برای بار داری برای همه چیز ساز لطفاً راهنمایی کنید

  83. سلام بنده 33سالمه با یک خانم مطلقه 37ساله که یک فرزند دختر17ساله دارند حدود یک سال هست آشنا شدم ولی قراره بعد ازدواج با بنده دخترش با پدر و مادرش زندگی کنه و همدیگر دوست داریم و همدیگر کاملا درک میکنیم و تقریبا تمام معیارهایی که برای زندگی مشترک مد نظرم هست ایشان دارند و خانواده ها در جریان نیستند و بنده واقعا نمیدونم چجوری به خانواده خودم بگم و یک مشکلی هست اطرافیان چه طرز فکری نسبت به بنده دارند و البته خودم مشکلی ندارم و میدونم با خبر شدن این موضوع برای خانواده به شدت مخالف هستند ولی هیچ گونه مشکلی این خانم ندارند همه چی تمام هستند از طرفی بهم وابسته شدیم و ایشان مصمم هستند به خانواده خودم معرفی شون کنم ولی میترسم ممنون میشم راهنمایی کنید و.قصد ازدواج دارم.

    1. سلام دوست عزیز من می‌خوام با یه زن ازدواج کمک که عاشقش شدم و خیلی یک دیگر را دوست داریم و این ۳ سال عاشقش شدم خود دختر از من 1سال یا ۱۰ماه بزرگتر از من هستش برای ازدواجمون مشکلی دارد برای بار داری برای همه چیز 🙏آینده برا مشکلی ساز بشه لطفاً راهنمایی کنید 🙏

      1. سلام وقت بخیر
        من خانمی هستم ۳۵ساله چندساله جداشدم وباپسرم زندگی میکنم!الان ۴سالی هستش کسی به زوردنبالم اومدوبامن رابطه داره ولی ۱۵سال ازم کوچیکتره هیکلیه معلوم نمیکنه سنش!خیلیم منودوست داره غیرتی ولی بهم خیلی علاقه داریم
        نظرشما

  84. سلام دوست عزیز
    من۲۷سالمه ،یک سال تمام بادختری دوست بودم که ۹سال از خودم کوچکتر بود به طوری که خیلی همدیگر را دوست داشتیم تا حدودی خانواده ی دختره هم درجریان بودند و راضی به این رابطه بودند
    اما بعداز یک سال بدون هیچ دلیلی دختره تصمیم به جدایی گرفت که مطمئنم مشکل از طرف خانواده اش بود که پشیمانش کردند الان چهارماهه از هم جدا شدیم ولی هنوز نمی تونم فراموشش کنم به طوری که در این مدت بارها خواستم رابطه را درست کنم ولی دختره حتی یک حرفم نزده اصلا نمی دونم دلیل جداییش چی بوده ولی باور کنید در این یکسال برای همدیگر می مردیم الان چند روزیه یک دختر در فامیلامون که اتفاقا خیلی دختر خوب وخانومیه برای ازدواج بامن چراغ سبز نشون داده ولی دوسال از خودم بزرگتره ولی من هنوز فکر درگیر اون دوست دختره قبلیمه از طرفی هم این دختر خیلی خانومه
    خواستم راهنماییم کنید که با وجود اینکه دوست دختر قبلیم از خودم کوچکتر بوده والان این دختر ۲سال از من بزرگتره آیا در صورت ازدواج می تونه در آینده برام مشکل ساز بشه خواهشا راهنمایی کنید🙏🙏شرمنده مطلب طولانی شد

    1. با سلام
      تا زمانیکه رابطه قبلی را به طور کامل فراموش نکرده اید وارد رابطه جدیدی نشوید/

      1. رابطه قبلی هیچوقت فراموش نمیشود ی زخم هر چی عمیق باشه خوب میشه ولی جاش میمونه

        1. توسن کم عاشقی دوست داشتن فقط حماقت اخرش هم شکست هنوزخیلی جاداری عجله نکن

  85. سلام. من با دختر خیلی فهمیده و و زیبایی آشنا شدم که خب 14 سالذاز من بزرگتره. قصدم ازدواج بود و واقعا دوستش داشتم اما سیگنال هایی میگیرم که بعضی وقتا منو میترسونه. مثلا اینکه خیلی مادی فکر میکنه، یا اینکه چند باری بحث شد آخرش من کوتاه اومدم گفتم بزار یکبار من یه درخواست داشته باشم ببینم تو این زندگی میتونم منم نظر داشته باشم یا نه تمام و کمال حرف حرف ایشونه. اما خب از چند روز قبل تا امروز مثلا باهام قهر کرده منم نمیخوام پا پیش بزارم ببینم چی میشه. اگر میتونید کمکم کنید از یک طرف خب دوستش دارم از طرف دیگه شک و ترس خیلی اذیت میکنه.

    1. با سلام
      اگه واقعا به زندگی مشترک فکر میکنید بهتره به مشاوره ازدواج مراجعه کنید.

  86. سلام وقت بخیر من حقیقتش عاشق یکی از دختر های فامیلمون شدم که تقریبا ۳ سال بزرگ تره و ن روم میشه یه پدرم‌بگم و ن به مادرم و حرف مردم هم اصلا برام مهم نیست میشه راهنماییم بکنيد

      1. ببخشید من ۳۳ سالمه با یه پسری هسام که ۲۰ سالشه میخوایم باهم ازدواج کنیم همو دوس داری حتی میگه مینویسم امضا میکنم که خوشبخت کنم نمیدونیم چیکار کنیم اخه من می ترسم گفتم شما راهنمایی کنید

  87. سلام.من سه ماهه با دختری ک خیلی وقت بود میخاسم باهاش حرف بزنم ارتباط برقرار کردم و یه جورایی عاشقش شدم جفتمونم همو دوس داریم ولی از من فقط ۶ ماه بزرگه و من نمیدونم اگ این اختلاف زیاده یا نه؟

    1. با سلام
      شما چند سالتونه هدف این رابطه چیست؟
      جند سالتونه
      در کل 6 ماه زمان قبل تاملی نیست

  88. سلتم من عاشق دختری شدم ک از من ۶ ماه بزرگتره و حدودا ۲ ماهه تونسم باهاش ارتباط برقرار کنم و بیشتر وابسته شم جفتمون همو دوس داریم ولی نمیدونم اختلاف ۶ ماه زیاده یا چیز مهمی نیس؟

  89. سلام من یک پسر 25ساله هستم و می خواهم با کسی که از من 7سال بزرگ تر است ازدواج کنم و از نظر من هیچ مشکلی ندارد شخص مورد نظرم تمام ویژگی های که من از همسر آینده ام توقع دارم را دارد(وفادار_فهمیده_زیبا_راز دار_کمی هم شوخ)
    فقط تنها مشکل حرف مردم هست که البته برای من هیچ اهمیتی ندارد ولی شخص مقابلم کمی مردد هست که دارم سعی میکنم قانعش کنم.لطفا راهنمایی کنید که چطور میتوانم طرف مقابلم را قانع کنم.متشکرم.

    1. با سلام
      اگه مشکلی نیست برای اطمینان به همراه طرف مقابل به مشاوره ازدواج مراجعه کنید

      1. من ۳۰سالمه و ی پسر ۲۴ساله عاشقمه .درحقیقت جفتمونم عاشق همیم وحرف مردممبرامون مهم نیس. تنها ترسمون مخالفت خانوادهامونه .ک چجوری میتونیم راصیشون کنیم. چ دلایلی بیاریم ک قانع بشن.خاهش میکنم کمکمون کنید

        1. با سلام
          چ دلایلی بیاریم ک قانع بشن
          شاید نظر مشاور خانواده را قبول کنند. اگه صلاحی باشه

        2. سلام من دختری هستم۳۲ساله ی مدت پسر۲۳سالی بهم گیردادک عاشقت هستم میخادبیادخاستگاریم من خیلی میترسم برای ازدواج اختلاف سنیمون۹سال تروخداراهنمایم کنید

  90. سلام وقت بخیر من یه پسر۲۳ساله هستم که چند وقته عاشق دختری شدم که ۱۶ سال از خودم بزرگتره و واقعا باتمام وجودم دوستش دارم ما قبلا هفت ماه باهم دررابطه بودیم اما الان چند وقته که رفتارش بامن یه خورده سرد شده ودیگه مثل اوایل بهم توجه نمیکنه من واقعا بدون اون زندگی برام خیلی سخته و میخوام باهاش ازدواج کنم ولی میدونم که در اینده این اختلاف سنی زیاد مشکلات زیادی رو به وجود میاره ولی درحال حاظر تحمل حتی یک ثانیه دوریش روهم ندارم ممنون میشم اگه راهنماییم کنید

    1. با سلام
      دوست عزیز فرقی نداره جدا شدن از این رابطه در آینده سخت تر هم میشه

    2. سلام دوست عزیز
      منم عاشق کسی شدم که ۱۶ سال ازم بزرگ تره
      علاوه بر اون تو کشور خودم هم نیست
      یعنی خیلی خوش شانس باشم بتونم
      به کشوری که هست برم
      دختری که منو اصلا نمیشناسه
      دختری که معروفه
      من شانسم چیه؟
      خنده داره ولی اوضای جالب برای من نیست
      از بچه گی کسی نبودم که رو کسی کراش بزنم
      از هرکی خوشم بیاد دوس دارم بهش برسم
      ولی به هیچکدوم نرسیدم
      حالا شما به من بگو
      وضعیت شما بهتره یا من؟

      1. آدم از خیلی چیزا که در فیلما میبینه خوشش میاد ولی لزومی نداره که به همشون برسه

        1. 👍🏻. والا دا اون با ۱۶ سال تفاوت سنی باز ۱ سال یا ۲ سال بود ی چی درست نمیگم؟

      2. سلام بنظر من دختری که بالای ۲ یا ۳ سال از همسرش بزرگتر باشه چیز خوبی نیست دختر باید نهایتن ۲ سال از همسرش بزرگتر باشه چون اینجوری قداشون اندازس و همینطور قیافه هاشون و سنشون هجو ایی خیلی کمو زیاد نیس نظر من اینه♡
        اوکی👍🏻

        1. ای درود خدواند یکتای مهربان بخشنده بر تو باد چقدر قشنگ گفتی بخدا جاده ام رو آسفالت کردی بخدا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

آیا به مشاوره فوری نیاز دارید؟

 

مشاوره حضوری 👉

مشاوره تلفنی فوری👉