کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

اینستاگرام آویژه

مطالب ما را در اینستاگرام دنبال کنید ( کلیک کنید)

سرد شدن رابطه در دوران نامزدی | دلایل و راهکارها

سرد شدن رابطه در دوران نامزدی
3.8/5 - (15 امتیاز)

نشانه های سرد مزاجی در دوران عقد و راه حل مناسب برای آن

گاهی اوقات ما زوج هایی را میبینیم که با شوق و اشتیاق فراوان نامزدی و یا عقد خود را جشن میگیرند، اما بعد از آن شاهد سردمزاجی در دوران عقد هستند. در واقع یکی از مشکلات عمده ای که برای زوجهای جوان پیش میاید، سرد شدن بعد از عقد است. عجیب است که دختر و پسری که روزهای زیادی منتظر بودند که با هم ازدواج کنند، حالا بعد از عقد از هم فاصله میگیرند و شعله عشقی که بین آنها وجود داشته کم سوتر میشود. درحالیکه حتی اکثر آنها علت سرد شدن بعد از عقد را نمیدانند. یا اینکه نمیدانند چطور با این مشکل برخورد کنند که‌ رابطه آنها حفظ شود. حتی در مواردی این سرد مزاجی باعث جدایی و طلاق شده است. لذا در این مقاله سعی کردیم به طور مفصل این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم.

نشانه های سرد شدن بعد از عقد کدامند؟

اگر میخواهید یک ازدواج موفق و بادوام داشته باشید باید از همان ابتدای رابطه هوشیارانه عمل کنید و علائم و نشانه های سرد شدن نامزد را نادیده نگیرید. اما چه مواردی نشان دهنده سرد مزاجی و بی توجهی در دوران نامزدی است؟

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه سرد شدن رابطه در دوران نامزدی | دلایل و راهکارها با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

1. عدم تعادل در رابطه

در حالت طبیعی زوجین در روابط پایدار برای هر یک از تعاملات منفی مثل بحث و دعوا و اختلاف نظر، پنج تعامل مثبت دارند. این یک “نسبت جادویی” است. اگر این تعادل در رابطه شما وجود ندارد، میتواند هشداری باشد برای ناسازگاری در دوران عقد.

سزد شدن در دوران نامزدی

2. دائماً از شریک زندگی خود انتقاد میکنید

در اکثر موارد علت جدایی در نامزدی این است که افراد دائما یکدیگر را نقد میکنند. اما شما باید تعیین کنید که این رفتار شما ناشی از عدم احترام واقعی به یکدیگر است یا از اینکه روز خوبی نداشتید، ناراحت هستید. انتقاد بیش از حد مخصوصا از بزرگترین دلایل سرد بودن زن در دوران عقد است. چون وقتی زنی حس کند که توسط همسرش تایید نمیشود و برعکس دائم سرزنش میشود، ناخودآگاه سرد و بی انگیزه میشود.

علاوه بر این یادتان باشد که استفاده از اصطلاحاتی مانند” هرگز “و” همیشه “ خطرناک است. مثلا اگر دائما به هم میگویید که ” هرگز به من کمک نمی کنی” یا ” همیشه وظایفت را فراموش میکنی”، شما فقط از شریک زندگی خود انتقاد نمیکنید، بلکه شخصیت او را زیر سوال میبرید.

سرد شدن روابط عاطفی در دوران نامزدی

3. شریک زندگی شما همیشه در حالت تدافعی است

آیا وقتی که نگرانی خود را مطرح میکنید، همسرتان فوراً بهانه ای میاورد، بدون اینکه مسئولیت هیچ کاری را به عهده بگیرد؟ این یکی دیگر از نشانه های سرد شدن بعد از عقد است. این نکته را فراموش نکنید که وقتی شما همیشه در حالت تدافعی هستید، جایی برای ساختن وجود ندارد.

4. نداشتن رابطه کلامی مناسب

داشتن رابطه کلامی مناسب پایه واساس یک رابطه موفق است. وقتی این رابطه از بین میرود، میتواند به عنوان یکی از نشانه های سرد شدن نامزد باشد. توجه داشته باشید اگر شریک زندگی شما تمایلی به گفتگو در مورد مشکلات شما ندارد، نمیتوانید آنها را برطرف کنید. حل مشکلات به تلاش دو نفره نیاز دارد، به این معنی که هر دو فرد باید مشارکت کنند، حتی اگر فکر میکنید یک نفر مقصر مشکلات شماست. با خودتان فکر کنید که آیا به اندازه كافی برای حل مشکلات وقت میگذارید یا خیر؟

نشانه سرد شدن روابط زوج ها در دوران نامزدی

5. شما از هم دوری میکنید

وقتی دو نفر یکدیگر را دوست دارند، همواره برای دیدن یکدیگر و گذراندن وقت با هم، مشتاق هستند. لذا دوری کردن از هم یکی از مواردی است که نشانه دلسردی و بی توجهی در دوران نامزدی است. پس اگر نامزد شما بیش از حد برای کار یا دوستان و… وقت میگذارد و کمتر با شما وقت میگذراند، مراقب باشید. چون نشانه خوبی نیست.

در نهایت ادامه دار بودن این نشانه ها باعث دودلی در دوران نامزدی میشود. در همین حال است که خیالات فرار شروع میشود. در واقع وقتی تعارض روابط حل نشود و رابطه به طور فزاینده ای سمی شود، ممکن است احساس ناتوانی کنید. شما نمیدانید که چگونه وضعیت را تغییر دهید و نمیتوانید راهی به جلو ببینید. بنابراین به جای برقراری ارتباط، به این فکر میکنید که چگونه می توانید مشکل را حل کنید. اغلب، به نظر می رسد ساده ترین پاسخ جدا شدن از رابطه است. غافل از اینکه پیامدهای طلاق در دوران عقد بسیار دردناک است. لذا توصیه ما این است که به جای فکر کردن به طلاق و جدایی راه های دیگری را امتحان کنید.

سرد شدن و پشیمان شدن بعد از عقد

راه های جلوگیری از سرد شدن رابطه

حالا که فهمیدیم چه الگوهای رفتاری نشانه های سرد شدن نامزد است، وقت آن رسیده که به دنبال راه حل مناسب برای گرم کردن رابطه باشیم. برخی از راه حل های مناسب در زیر شرح داده شده اند:

خیانت در دوره نامزدی و آشنایی

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه سرد شدن رابطه در دوران نامزدی | دلایل و راهکارها با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

1. مشکل را پیدا کنید

اولین و مهم ترین قدم برای مقابله با بی توجهی در دوران نامزدی این است که ریشه مشکل را پیدا کنید. باید ببینید کدام عادت های بد باعث دوری شما از هم شده است؟ ارتباط شما چگونه است؟ چه احساسی دارید وقتی به نامزدتان فکر میکنید؟ فکر میکنید او چه احساسی نسبت به شما دارد؟ علت سرد شدن دوست پسر یا نامزد شما چیست؟ بعد از پیدا کردن پاسخ این سوالات دنبال راه حل مناسب باشید.

دلزدگی در دوران عقد

2. با همسر یا نامزدتان در مورد احساس خود صحبت کنید

یادتان باشد که بی توجهی به سرد شدن دختر یا پسر تنها اوضاع را سخت تر میکند. اگر میپرسید که وظایف مرد در دوران عقد چیست؟ باید بگوییم که این مرد است که باید در جهت ایجاد صمیمیت گام بردارد. به این منظور سعی کنید مکالمه خود را بین 5 تا 10 دقیقه حفظ کنید. برای همسرتان توضیح دهید که علت این سردی و بی توجهی چیست؟ اما مراقب باشید با حرفهایتان به همسرتان حمله نکنید. صحبت در مورد برخی از ضعف های خودتان که فکر میکنید ممکن است در این شرایط نقش داشته باشد میتواند به همسرتان کمک کند تا احساس بهتری داشته باشد.

بی توجهی در دوران نامزدی

3. به شریک زندگی خود وقت دهید تا به آنچه گفتید فکر کند

یکی از نکات کمک کننده در برخورد با سرد شدن مرد در دوران نامزدی این است که به او مدتی فرصت برای فکر کردن دهید. در این مدت جلب توجه نکنید و همسرتان را آزار ندهید، که این امر باعث میشود او بیشتر از شما دور شود. در واقع، آزادی میتواند باعث صمیمیت شود.

4. سعی کنید دوباره به هم نزدیک شوید

اگر هنوز هم به رابطه خود امید دارید و سعی کنید راه های مختلف را برای ارتباط مجدد امتحان کنید. تماس تلفنی در دوران نامزدی، ملاقات غافلگیرکننده با نامزدتان بعد از انجام کارش، خریدن یک هدیه کوچک و به طور کلی هر چیزی که توجه شما را نشان دهد، میتواند راهی برای بهبود رابطه باشد.

سرد مزاجی در دوران عقد

5. با هم رویا بسازید

یکی از کارهای مفید در مواجه با رفتار سرد دختر یا پسر در دوره نامزدی این است که برای آینده رویاسازی کنید. از خودتان بپرسید شرایط ایده آل برای خانواده شما چیست؟ با هم یک رویا بسازید و تصویر بزرگتری از زندگیتان، ایجاد کنید. برنامه زندگیتان را بر پایه شادی، ثبات، تعهد، فداکاری و… قرار دهید. البته باید در عمل نیز اینها را نشان دهید. این چشم انداز بزرگ شما را متحد نگه میدارد.

بی توجهی در دوران نامزدی

6. یادتان باشد که با هم بخندید و سرگرم شوید

فیلم های خنده دار تماشا کنید، با هم فعالیتی انجام دهید که از آن لذت میبرید و سعی کنید به شریک زندگی خود کمک کنید تا به یاد بیاورد چرا عاشق شما شده است. با گذشت زمان و تلاش میتوان دلایل سرد شدن مردان و زنان را فهمید و بعد به راه حل مناسب برای پایان دادن به بی توجهی در دوران نامزدی برسیم.

  1. علت سرد شدن مرد در دوران عقد چیست؟ نبودن رابطه کلامی محبت آمیز و تعادل در رابطه، انتقاد بیش از حد و… از جمله دلایل سرد شدن در دوره نامزدی است.
  2. چگونه میتوان دوباره رابطه گرمی را با نامزدم داشته باشم؟ ایجا رابطه کلامی گرم، گذراندن وقت بیشتر با هم، ساختن رویا با هم و… راه هایی برای برقراری مجدد رابطه است که در متن به تفضیل مورد بحث قرار گرفته است.
  3. نشانه های سرد شدن نامزد چیست؟ عدم تعادل در رابطه، حالت تدافعی در برابر هر حرفی، انتقاد بیش از حد و بحث و جدل های مداوم از نشانه های سرد شدن نامزد است.

سوالات متداول

چرا افراد در دوران نامزدی تصمیم به جدایی می گیرند؟

قطعاً یکی از دلایل سرد شدن رابطه در دوران نامزدی و تصمیم به متارکه تصمیم های غلط افراد است. شما باید سعی کنید انتخاب درستی از شریک زندگی داشته باشید . که این انتخاب تنها در سایه شناخت کامل صورت خواهد گرفت.

چرا افراد در دوران نامزدی تصمیم‌های غلطی میگیرند؟

زیرا برخی افراد تحت تاثیر خانواده و یا اطرافیان اولویت‌های زندگی خود را فراموش می کنند. در این موارد فرد به زندگی خود فکر نمی‌کند بلکه به دیدگاه‌های دیگران در مورد خودشان اهمیت می‌دهند و این خود یکی از دلایلی است که باعث سرد شدن رابطه در دوران نامزدی می شود .

افراد چرا در دوران نامزدی تصمیم‌های درستی نمی گیرند؟

از جمله دلایلی که باعث می‌شود افراد در آستانه تشکیل زندگی مشترک تصمیمات درستی را نگیرند می‌توانیم به این موارد اشاره کنیم. بالا رفتن سن، خلاءهای عاطفی، مسائل مالی، دستیابی به استقلال.

خدمات مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستامرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژهخدمات متنوعی را در زمینه مشاوره روانشناسی و خانواده به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

براي مشاوره در زمينه سرد شدن رابطه در دوران نامزدی | دلایل و راهکارها

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژهاز سراسر کشور

با ۰۲۱۶۲۹۹۹۰۶۶ تماس بگيريد

نظرات

- 74 نظر:

  1. دقیقا منم الان 2ماهه نامزد پسر خالم هستم اخلاقش هم خیلی خوب هست همی چیش فوقالعاده ولی من یه 3هفته هست دیگه دوسش ندارم ازش سرد شودم دوست ندارم باهاش رابطه داشتم اصلا دلم نمیخواهد باهاش حرف بزن ببینمش برم خونشون نمیدونم چیکار کنم ولی فکر کنم بخاطر اینکه رابطه دوتا خواهر به هم نریزه مجبور باشم با ادمی که دوسش ندارم یه عمرم زندگی کنم🥺💔😭

  2. سلام من ۲۸ سالمه نامزادم ۲۳ سالشه ما فامیل هم هستیم یک ساله باهم نامزاد کردیم منم دوستش دارم
    تو این یک سال خیلی از مشکلات گریبان گیر ما شده تا حالا از نزدیک هم ملاقات نداشتیم من خارج از کشور زندگی می‌کنم همش باهم دعوا میکنیم تو این یک سال یه بار گفت دیگه نمیخوام ادامه بدم بعد چهار ماه برگشت من قبول کردم ولی مشکلات مون بدتر شد وقتی پایی حرف میاد هیچی نمیگه فقط به حرفای من گوش میده من دلم براش میسوزه فقط هم از روی دلسوزی ک بهش دارم نمیتونم ترکش کنم و دوستش هم دارم
    لطفا راهنمایی کنید 🙏🙏🙏

  3. سلام.من ۱سال نامزدم تاالان بارها سرمسائل مختلف بانامزدم بحث کردیم ولی وقتی باهم آشتی هستیم خیلی خیلی خوبه.ولی الان حدود یه هفتس باهام قهره علتشم اینکه از پسرخاله م که من خیلی باهاش راحتم خوشش نمیاد و میگه قطع رابطع کن باهاش.این یعنی تعصبیه؟خیلی نگرانم نمیدونم چیکارکنم

    1. خواهرم آدمای تعصبی‌ ‌مشکل روانی دارن ‌ باید ‌ یا به حرفش گوش کنی ‌ چیزی نگی یا ولش کنی ازش جدا بشی

      1. چی میگی واسه خودت الکی محکومش می کنی..
        شاید حق داشته باشه من بعنوان مرد خوشم نمیاد زنم با مرد غریبه راحت باشه خوب نیست.. حالا راحتی رو تا چی معنا کنین.. خانوم ببین شوهرت از چه مسئله هایی ناراحته و ازش بپرس.. خودش بگه بهت بهتره در مورد همه مسئله های زندگیت باهش صحبت کن بهترین روش صحبته.. حتی بهشون بگید از چه چیزایی و چه گیرایی بدتون میاد..
        وقتی میبینین یک مرد غیرتیه روی همسرش یعنی دوستش داره نه اینکه روانیه..

    2. خوب اون راحتیه تو مال وقتی بوده که مجرد بودی ولی وقتی نامزد کردی به هر حال شاید از بعضی افراد شوهرت خوشش نیاد وقتی اون تموم شا برات میزاره وقت محبت و هرچیزی تو همچین مواردی ام باید کنار بیای و حرفشا قبول کنی خودتا بزار جا اون فکن مثلا دخنر عمه نامزدت بخواد برا نامزدت عشوه بیاد حالا اونم با هاش راحته خودت چطور میشی قطعا عصبی میشی دیگه پس به حرفش گوش کن قطع رابطه ام نه ولی همون سلام احوال پرسی خشک و خالی طوری نی نه بیشتر که بخوای ناراحتش کنی باید همدیگه رو نگهدارین بقیه برات دل نمیسوزونن فقط منتظر فرصتن تا ازت سو استفاده کنن

  4. سلام وقتون بخیر ببخشید من چند وقته نامزدم سرد شده میتونید کمکم کنید

    1. هرچی بیشترپیام بدهید ودلسوزی بیشتری بکنید بدترمی شود، به اوزمان بدهیدخودش راپیدا کند تابتواندبا شما ارتباط برقرارکند.

  5. رابطمون خوب بوده یهوی چند روزه خانومم ناراحته سر یه چندتا کوتای که خودم کردم بهشم توضیح دادم که نمیدونستم باعث میشه رابطمون به مشکل میخوره الانم میگه میخوام فکر کنم که جدای یا ادامه میدم چکار باید بکنم

  6. وقت بده بهش احتمال دلیلش رو بدون که چرا سرد شده یادتون باشه زن با یه شاخه گل میبخشد اما مردها نه زمان میبره

  7. سلام
    من به تازگی با فردی که ساکن خارج هست نامزد شدم من ۲۹ و اون ۲۸ . اصلا همو ندیدیم بجز عکس و خب مکالمه و چت هم داشتیم چند باری ولی نامنظم .
    این مرحله آشناییه و بعدا میخوان ایران بیان الان شرایطش فراهم نیس . شرایطمون جالب نیست هر دو تایم مون کمه شاغلیم. سه ساعت اختلاف زمان داریم و با کلی برنامه ریزی میشه حرف بزنیم باهم . هر بار هم وسط صحبتمون یا واقعا یه کاری براش پیش میاد ، مهمون میاد ، دوستاش میاد یا اینکه اینارو بهونه میکنه و خداحافظی میکنه البته عذرخواهیم میکنه . منم کم کم داره دیدم به این قضیه بد میشه . خب شده منم یه وقتایی برنامم جور نشده که بخاطرش نتونستیم صحبت کنیم ولی همش حس اینو ندارم میخاد اذیتم کنه قالم بذاره دست نیافتی باشه و ازین فکرا خلاصه
    قبلا گفته نسبت به آشنایی و ازدواج کاملا مصمم هست حالا ممیدونم منو جدی نمیگیره یا اخلاقش اینجوریه . چند بارم گفتم بیا حرف بزنیم روند آشناییمون یه شکلی بگیره گفته باشه
    من حساس ترم به شناخت زودتر و کاملتر و این ارتباط گرفتن های ناقص داره اعصابم رو خرد میکنه
    دلم میخواد بهش بگم نمیخوام دیگه ادامه بدم تو برای آشنا شدنمون کمتر از من اهمیت قائلی
    بنظرتون من حساس شدم یا ….؟؟

  8. وقتتون بخیر
    من ۱۹سالمه و هشت ماهه نامزد کردم
    نامزدم اخلاقش فوق العاده اس و کلا از هر لحاظ اوکیه،الان یه مدته از رابطمون خسته شدم و دلم میخواد بهم بزنم،
    حتی دیگه دلم نمیخواد جواب تلفنشو بدم و با ابراز علاقه اش دیگه ذوقی نمیکنم
    ما تا الان هیچ برخورد فیزیکی نداشتیم
    اون ی شهر دیگه اس و ما دوماهی یه بار همو میبینیم
    جدیدا خیلی زیاد راجب مساعل جنسی حرف میزنه
    جوری که از دو ساعت صحبت تلفنیمون ۱ساعتو۴۵دقیقه اش راجب اینه.
    من بعد از عروسی پسرخالم همش دارم اونو با پسرای اون عروسی مقایسه میکنم
    ظاهر و چهره اش دیگه برام جذابیتی نداره و حس میکنم دیگه دوسش ندارم
    دقیقا بعد از اون عروسی از رابطمون سرد شدم

    1. واقعا متاسفم واسه همچین احساسی مشکلتون اینه که لایق این همه محبت نیستی

    2. طبیعیه‌‌کاملا .هجده‌ نوزده سالگی سن ازدواج نیست.چون آدم از خودش شناخت نداره نمیدونه از زندگی و رابطه چی میخواد.زودتر جدا شو چون مطمینا در اینده با یه بچه جدا میشی.شما هنوز به پختگی و بلوغ فکری و احساسی برای ازدواج نرسیدی.توصیه میکنم زیر ۲۸ازدواج نکنی دیگه.

  9. سلام من ۲سال رفتم خاستگاری ،طرف مقابل جوابش مثبت بود ولی همش ازم دوری میکنه جواب پیام ها رو ی روز بعد میده یا هر وقت ب هم پیام میدیم دعوامون میشه ،اصن دوص نداره باهام حرف بزنه.وقتی هم ازش میپرسم تو بهم علاقه داری یا نه بگو ،جلوی همه میگع اره ،ولی بعد همون اش همون کاسه

  10. سلام من یک ساله ک نامزدارم ولی نامزدم خیلی سرد شدع بهم میگه دوست ندارم و دیگ بهم زنک نزن ومیگه اگر زنگ بزنی و مزاحمم بشی بلاکت میکنم انگار دوستم نداره خیلی احساس بدی دارم الکی باهام قهر کرده دلیلشم میپرسم نمیگه
    فقدمیگع دیگ میخام مجرد باشم و دوست ندارم
    الان نمیدونم چکارکنم اصلا نمیزاره مشکل و حلش کنم ازمن دوری میکنه

    1. سلام ممم ۱۸سالمه یک سال میشه نامزاد کردم نامزادم خیلی باهام سردرفتارمیکنه نه پیامی نه زنگی نه خبری بایدچیکار کنم؟😔

  11. سلام من ۵ سال است نامزد هستم ۱۳ سالم بود که نامزد کرده بودم اما حالا نامزدم ازم نفرت داره بهم بی محلی میکنه احساس میکنم که دوسم نداره باهم سرد شده باید چیکار کنم

    1. دوست عزیز شما از وقت نامزادی بی توجهی کردی اگه به حرف هم باشین باهم بخندین رابطه تون خیلی خوب میشه

  12. من 19سالمه یک و نیم ماه هست عقد کردیم دو هفته اولش خیلی خوب البته دوستم داره منم دوستش دارم ولی چند مدتی هست یکم تحدیدم میکنه همش گیر میده که تو عشق بهم نمی ورزی زنگ نمیزنی من این کار هارو میکنم ولی اون نمیبینه تا چیزی میگم زود عصبی میشه میگه وقتی میای خونمون حق نداری با مامانت در تماس باشی حرفم که میشه میگه من با خانوادت مشکلی ندارم دو دفعه هست اسم طلاق میاره البته به تحدبد کردن که من بترسم چون من بانامزادم 11سال تفاوت سنی داریم یک هفته هست باهم قهریم سر بعضی حرف ها من زنگ زدم چند دفعه جوابمو نمیده پبام میدم اصلا خیالش نیست میشه راهنمایم کنین چبکار کنم نمیخوام خراب بشه

  13. سلام لطفا یکی جواب بده من 9ماه عقد کردم نامزدم روز به روز باهام سرده فقط میخوابه میگه از سرکار خستم برمیکرده میخوابه اگر هم میاد خونمون یا تصویری نگیره براش مهم نیست. تازگیا شب پیشم میخوابه هیچ نازی حرفی هیچی فقط‌میگیره میخوابه باید چیکار کنم مشاورم رفتیم گفت مشکل داره شما ها میدونین مشکلش چیه کاشکی کسی باشه راهنماییم کنه

    1. با سلام و وقت بخیر
      اینا که شما فرمودید، همه‌اش نشانه‌ی سردمزاجی هست. همسر شما به شدت سردمزاجه

    2. نامزد شما به شدت سردمزاجه، اینا که گفتید علامت سردمزاجی هست و باید به سکس‌تراپ مراجعه کنید.

      1. سلام من مرتضی هستم یک و نیم ماه هست نامزدیم اولاش بهم همش زنگ میزد باهاش حرف میزدم همش میگفت دوست دارم مواظب خودت باش ولی الان نه زنگی میزنه نه خبری میگیره اولا من میرفتم خونشون نامزدم رفسنجان خونه شونه من هفته به هفته میرفتم خونشون ازش خبر بگیرم اولا خوب بود که یه روز بهم گفت میشه نیای خونمون زود به زود گفتم چرا نگفت بهم گفتم هر دو هفته بیا منم گفتم نمیشه خلاصه گفتم باشه خودش گوشی نداره با گوشی باباش بهم زنگ میزنه یه وقتایی یه روز هایی هم هست که ۳ روز بهم زنگ نمیزنه میگه گوشی ندارم و منم فکر های منفی تو سرم میاد مشکل چیه بهم بگید خواهشن

        1. سلام برادر تا جایی ک من میدونم منم یه دختر اولا ک منم نامزد دارم و بابام خوشش نمیاد ک زود به زود بیاد خونمون شاید اونم باباش خوشش نمیاد دوما منم اولاش گوشی نداشتم و نمیتونستم زود ب زود زنگ بزنم چون واقعا برام سخت بود فکرت و مثبت کن داداش

    3. نگاه نامزدت در دوران پرویدی هست خیلی اصبانی میشه دلش نمیخواهد بری پیشش ازت بدش میاد ولی اصلا مشکلی نیست مردا در دوران پرویدی همین جور هست ت باید نازش کنی نباید به هیچ انوان بهش گیر بدی

      1. سلام من زهرا هستم یک سال میشه نامزد کردم الان نامزدم خیلی سرد شده اصلان به من زنگ نمیزنه منو بیرون نمی‌بره خیلی بامن بهد حرف میزنه

  14. سلام
    من پنج ماهه نامزد کردم نامزدم از اول زیاد رغبتی به پیام بازی بامن نشون نمیداد البته خونمون زیاد میومد و میرفت اما برای حرف زدن دوتایی مون زیاد علاقه ای نشون نمیداد و الان بعد پنج ماه میگه دوست ندارم با اینکه من همیشه باهاش عاقلانه رفتار کردم اما اون فکر میکنه من میخوام بهش گیر بدم و شکاکم بهش و میخواد تمومش کنه
    باید چیکار کنم که خراب نشه ؟!؟!

    1. با سلام واقعا شاید به این سادگی نباشه. حتما مشاوره خانواده یا ازدواج برید

    2. سلام
      ببین هرکسی بخاد بره هزار تا بهانه میراه حتا اگه دیوونشی نزار زندگیت خراب شه الان من ۱۵سالمه سه ماهه نامزد کردم اصلا عاشق نامزدم نبودم ولی چون من ناز میکنم اون روز به روز بیشتر عاشقم میشه من زیاد حسی بش ندارم خلاصه میخام بگم اگه از یکی متنفر باشی ولی اون دوست داشته باشه کافیه اگه واقعا میگه دوست ندارم تو ام بگو منم دوست ندارم چون ارزش نداره به زور فردا دور از تو مث سگ بات رفتار میکنه اگه عاشقشم باشی ازش سرد میشی با رفتارش امید وارم کمکت کرده باشم

    3. به نظر من اگه دیوونشم باشی ارزش موندن نداره چون خودت از رفتارش سیر میشی

  15. سلام من ۱۵ سالمه حدوده ۲ماهه نامزد کردم اوایلش از نامزدم خوشم نمیومد ولی الان یکم حسم بهش اضافه شده بعد اون منو خیلی دوس داره ولی نمیدونم چرا بازم گاهی فک میکنم دوسش ندارم میگم چکار با خودم کردم البته خیلی پسر خوبیه از من بهتره ولی نمیدونم مشکله من چیه اگه میشه کمکم کنید ممنون میشم ❤️

    1. با سلام
      ازدواج سنتی بوده یا نه؟
      اگه خوشتون نمیومده چرا پاسخ مثبت دادید؟

  16. سلام من پنج ماه با همسرم دوست بودیم و خیلی بهم ابراز علاقه میکرد و واسه بدست اوردنم تلاش کرد خیلی عاشقم بود پنج ماه نامزد بودیم و الانم پنج ماهه عقدیم تو این دوران همیشه بهم توجه میکرد و علاقش هم کمتر از دوران دوستی نشون میداد ولی الان یماهه ک خیلی سرد شده و بی محلی میکنه وقتش با دوستاش و بازی کامپیوتر میگذرونه حتی وقتی پیششم. .
    خیلی از این بابت حالم بده و چند باری هم حضوری باهاش بحث کردن راجب سرد شدنش و کم محلی کردناش ولی اون چند بار بهونه اورده و میگه فکرم مشغوله مشکلاتمه
    منم یه دختر خیلی حساس احساساتیم ک همش گریه میکنم و حالم اصلا خوب نیست. فقط دلم میخاد مثل قبل خیلی عاشقم باشه و حرفای عاشقانه بزنه همیشه لطفا راهنماییم کنین.

    1. با سلام لطفا مقاله 13 نشانه مردی که همسرش را دوست ندارد را در سایت مطالعه کنید. در صورت مثبت بودن حتما مشاوره بگیرید

  17. باسلام،من ۳۸سالمه والان یک ساله که عقدکردیم عاشق خانمم هستم اونم عاشق منه‌‌‌‌ الان نزدیک به سه ماه میشه که بینمون اختلاف افتاده وداریم‌‌ بصورت توافقی ازهم جدامیشیم جفتمون ازدواج دوممونه‌‌‌ من درگذشته‌‌‌ اعتیاد به موادمخدر داشتم والان سه سال که پاکی دارم قبل از اینکه نامزد کنیم موضوع اعتیادم روبهش گفتم وبهش گفتم که الان دوسال که پاکی دارم ودرموردشغلم هم بهش گفتم حقوقم خیلی کم خلاصه باهمه‌‌ چیزای که بهش گفتم راضی شدکه بامن ازدواج کنه‌‌‌ خلاصه عقدکردیم خیلی خوشحال و خوشبخت بودیم وباچه ذوق و شوقی وسایل خونه رومیخریدیم من خونه ازخودم دارم تااینکه سه ماه پیش خانمم بهم شک میکنه که من دوباره برگشتم به مصرف مواد،هرچی واسش قسم میخورم هرچی خانواده ام بهش میگن که اصلاهمچین چیزی که توداری‌ راجب حسین فکرمیکنی وجودنداره امامتاسفانه اون همچنان حرف خودشومیزنه واقدام کردیم به طلاق توافقی امامن دوست ندارم که ازهم جدابشیم.لطفآکمکم کنیدوبهم بگین که من بایستی‌‌ چکارکنم؟باتشکر

    1. با سلام
      حالا که کار زندگی شما به طلاق رسیده بهتره با یک مشاور صحبت کنید. اینطور شاید عکس العمل بهتری از ایشان ببینید

  18. من 21 سالمه 5 ماه نامزديم خواستم مشكلم بكم كه خيلي سردم با نامزدم نامزدم هم از اين وضععم بيزاره علت سرديم خجولم خيلي نميدونم جكار كنم خودش عجوله

  19. تقریبا ۵ ماهه نامزدم ۱۸ سالمه ۷ ماه دوست بودیم خیلی خوب بود ناراحتیم خوشحالیم براش مهم بود از وقتی ک عقد کردیم شد ی ادم دیگه تا از چیزی اعتراض میکنم یا فوشم میده یا میگ ساکت شو یا اصلا ب حرفام گوش نمیده وقتی ام میگم گوش بده فوش نده چرا بی احترامی میکنی کتک میزنه خسته شدم دیه بریدم بودو نبودم براش فرق تداره حال بدم براش فرق ندارع چیکار کنم خسته شدم

    1. با سلام
      اگه خسته شده بهش بگید هنوز دیر نشده/ اگرم قصدتون ازدواج حتما قبل از آن مشاوره برید

  20. من با نامزدم ۴ ماه تو رابطع ایم ک ی هفتس یهو سرد شد دلیلشو پرسیدم گف خانوادم پیش از اندازه بهم گیر میدن ۱۹ سالشه میگه مث بچه رفتار میکنن و تنها پسر خانواداس نمیدونم باهاش‌ چجوری رفتار کنم ک مثل قبل شه و با من سردی نکنه بخاطر خانوادش و این مشکلو با خانوادش چجوری حل کنه؟

    1. با سلام
      مشکل خانواده چطور به شما مربوط میشه؟؟؟؟ ایراد بی جهتی نیست؟

  21. سلام من یه ساله که نامزد کردم یعنی بین خاستگاری و عقد هنوز عقد نکریدم
    نامزدم ازم دوره تقریبا دو هفته یه بار میاد شهری که هستم چون کارش اینجوریه
    بعد خانوادهامون سخت گیرین نمیزارن تنهایی جایی بریم ولی من ازش انتظار دارم که وقتی میاد یجوری همو ببینم ولی اون بیشتر با دوستاشه وقتی شرایطی جور میشه بهم نه نمیگه ولی من بازم انتظار دارم خودش یه کاری کنه که تنهایی باهم باشیم
    این انتظارو باید داشته باشم یا خودم حساس شدم؟
    و چون ازهم دوریم خب من دوست دارم همش باهاش حرف بزنم حداقل روزی یه بار ولی بعضی وقتا میشه که دو روز زنگی نمیزنه و پیامی نمیده خودش میگه سرش شلوغ بوده خواب افتاده چون کارش سنگینه ولی خب مگه میشه آدم خبری از نامزدش نگیره من هرچقدر مریضم باشم بهش زنگ میزنم حتی بعضی وقتا که بهش میگم مریض شدم نمیپرسه خوبی یا نه انگار براش بی ارزش شدم نمیدونم
    میشه راهنمایی کنین🙏🏻
    شاید واسه اینکه من خیلی دارم بهش توجه میکنم داره سرد میشه نق میزنم که چرا زنگ نمیزنی و اینا خداروشکر پسر خوبیه ولی حس میکنم براش مهم نیستم

    1. با سلام
      این مسائل نرماله. خوبه با هم صادق باشید و احساساتتون با هم درمیان بگذارید تا بتونید بهتر یکدیگر را درک کنید

  22. من ۱۷سالمه دوماهه که نامزدم الان حس میکنم ازم زده شده باید چیکار کنم کلی برای بدست اوردنش تلاش کردم الان جرئت نمیکنم حتی به مادرم بگم

    1. با سلام
      بهتره قبل از نگران کرد دیگران موضوعات زندگی مشترک خود را میان خود حل و فصل کنید.

  23. باسللام من الان ی ۱ سالو نیمی میشع ک عقد کردم اولایه عقد خیلی شوهرم خوب بود ولی الان چند وقتهداگ سر ی مشکلی بحث کنیم اصلا حرف نیمزنه میگ حوصله ندارم با اگ من حرف بزنم درمورد رفتارش انتقاد کنم بگم دوست ندارم این رفتارو بعد چند دقیه میگه یا حرف نزن یا برو اون طرف یا هم ک ساکت شو خیلی تازگیا سرد شده خودمم احساس میکنم منو مث روز اول دوست نداره برام کم وقت میزاره دلم میخواد باهاش برم بیرونو بازار و اینجور کارا ولی اون بیشتر وقت شو برا دوستاش میزارع موقع رابطه خیلی خوبع ولی بعد اگ بهش چیزی بگم عصبی میشم خیلی اذیت میشم یا حتا اگ بگم من دبگ میرموخونمون نمیام میگ برو دنبالمم نمیاد بعضی موقع ها شده ۳ شب یا ۵ شب همو ندیدم یا اصلا باهم نخوابیدیم ما ک هرشب باهم بودیم دارم اذیت میشم اگ یمشع منو راهنمایی کنین

    1. با سلام
      دوست عزیز دلیل این رفتارهای همسرت چیه ؟ تا حالا به دلایلش فکر کردی یا ازش در موردش پرس و جو کردی

      1. درگیری کاری وعدم اعتمادبه نفس مناسب، عدم شناخت خود، عدم اعتمادبه طرف مقابل، فرار از خودش.

  24. سلام وقت بخیر، من حدود ۶ ماه پیش نامزد کردم، برای زمان نامزدی و انجام مراسم یکم بحث و جدل داشتیم که بعد از مراسم تموم شد، الان دنبال کارهای عروسی هستیم که سه چهار روز پیش نامزدم با هم صحبتی نمیکنه و بدون ذوق و از سر اجبار انگار داره کارها رو انجام میده، و دلیلی هم برای سکوتش نمیاره و شبانه بدون اطلاع به من رفت پیش خانواده اش که شهر دیگه ای هستن، الان رابطه مون یکم سرد شده و بحث بین خودمون و خانواده ها ایجاد شده، به نظرتون ارتباطم با ایشون قطع کنم یا بهش زمان بدم؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    1. سلام
      دوست عزیز باید اول درک کنید که دلیل رفتاش چیه بهتره مستقیم در این مورد با خودش صحبت کنید.

    2. وقت بده بهش احتمال دلیلش رو بدون که چرا سرد شده یادتون باشه زن با یه شاخه گل میبخشد اما مردها نه زمان میبره

  25. سلام
    روز بخیر
    متاسفانه بعد از گذشت ۳ ماه از آشنایی و مراسم نامزدی روز به روز سرد و سردتر شدیم
    البته تنشهایی قبل از مراسم نامزدی هم بود
    خانواده خانمم کاملا محترم و خانمم با اخلاق و مودب.
    اما متاسفانه
    خیلی عجول
    عدم توجه به کلام و علائق من
    پریدن در حرف و صحبت ها
    اهل تکرار کردن خواسته ها در جملات مختلف
    اصرار بشدت زیاد در بیان احساسات که همین باعث دلزدگی من شد
    به طوریکه فقط ۲ هفته بعد از آشناییمون به هم نزدیک شدیم
    این نزدیک شدن و عدم تعادل در بیان کلمات و ابراز احساسات باعث شد من سرد بشم
    البته علاوه بر این موضوعات با وجود اطلاعشون از برنامه های روزمره بنده ، مدام ازم میخواست که وقتمونو با هم بگذرونیم و من هم خدایی توی این ۳ ماه ۹۰ درصد اوقات رو با دل ایشون راه اومدم اما خب من چون تعادل در بیان احساساتشون نمیدیدم سرد شدم و هیچ رغبتی به با هم بودن نداشتم .
    و از همه مهمتر اینکه ایشون مدام بهانه گیری و تنش ایجاد میکردن
    نه اینکه توهین و دعوا باشه اما مدام خواسته هاشون رو که انگار قراره همون لحظه براورده بشه بیان میکردن.
    هر چند بارها در لفافه و هم مستقیما گفتم و خواستم و گفتم که تعادل و منطق در شروع آشنایی اهمیت داره و سعی به کنترل رابطه کردم
    اما نشد.
    دیروز بعد از گذروندن ۲۴ ساعت یکسره به درخواست ایشون و خانوادشون که به منزل پدرم رفتم
    و از صبحانه منزل خودمون هم براشون جدا کردم و به یادشون بودم
    بعد از اینکه تلفنی گفتم براشون صبحانه جدا کردم هیچ ذوقی که نداشتن هیچ و بدتر اینکه با صراحت تمام گفتن نمیخوام و نیار.
    چرا ،چون به عقیده ایشون من نباید تنها صبحانه میخوردم و بعد از ۲۴ ساعت باهم بودن تا ساعت ۳ صبح این مسئله رو تبدیل به تنش دیگری کردن.
    من رو خیلییی دوس دارن و خیلی دختر مهربونی هستن اما بسیار کم توجه و یه جورایی نسبت به جذابیت های دنیای اطراف و مسائل بی تفاوت و بدون واکنش هستن.
    با وجود نداشتن هزینه خرید خودرو قبل از مراسم نامزدی این مبلغ رو قرض کردم و ماشینی رو به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومن خریدم که به رابطمون کمک کنه اما بعد از دیدن ماشین و نشستن داخل ماشین حتی مبارک باشه هم نگفت و اصلا واکنشی نشون نداد ،انگار که این ماشین بوده و چیز جدیدی نیست.
    در آخر اینکه نمیدونم الان میمونیم برا هم یا نه اما از شما میخوام اگر نکته ای هست که میتونه بهم کمک کنه محبت کنید و بهم یاد بدین .
    تشکر از همیاریتون🙏🌹

    1. با سلام
      و هیچ رغبتی به با هم بودن نداشتم
      حتما دقت کنید که مشخص است که شما زود رنج هستید جدا از رفتار نامزد شما که اطلاعی ندارم ولی شما میتوانید انعطافپذیر تر باشید.

    2. سلام من پنج ماه با همسرم دوست بودیم و خیلی بهم ابراز علاقه میکرد و واسه بدست اوردنم تلاش کرد خیلی عاشقم بود پنج ماه نامزد بودیم و الانم پنج ماهه عقدیم تو این دوران همیشه بهم توجه میکرد و علاقش هم کمتر از دوران دوستی نشون میداد ولی الان یماهه ک خیلی سرد شده و بی محلی میکنه وقتش با دوستاش و بازی کامپیوتر میگذرونه حتی وقتی پیششم
      خیلی از این بابت حالم بده و چند باری هم حضوری باهاش بحث کردن راجب سرد شدنش و کم محلی کردناش ولی اون چند بار بهونه اورده و میگه فکرم مشغوله مشکلاتمه
      منم یه دختر خیلی حساس احساساتیم ک همش گریه میکنم و حالم اصلا خوب نیست. فقط دلم میخاد مثل قبل خیلی عاشقم باشه و حرفای عاشقانه بزنه همیشه لطفا راهنماییم کنین.

  26. سلام، هیچ ربطی به بعد از ازدواج نداشت،خیلی ها هستن که این کارهارو انجام میدن ولی بعداز مدتی زندگی مشترک، اون هیجانات ازبین میره و سرد میشن. من راه حلشو میدونم ولی نمیگم.

      1. سلام من ۵ سال است نامزد هستم ۱۳ سالم بود که نامزد کرده بودم اما حالا نامزدم ازم نفرت داره بهم بی محلی میکنه احساس میکنم که دوسم نداره باهم سرد شده باید چیکار کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

آیا به مشاوره فوری نیاز دارید؟

 

مشاوره حضوری 👉

مشاوره تلفنی فوری👉