کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

اینستاگرام آویژه

مطالب ما را در اینستاگرام دنبال کنید ( کلیک کنید)

ازدواج در سن پایین | بررسی مزایا و معایب

فواید ازدواج در سن پایین
3.9/5 - (54 امتیاز)

ازدواج در سن پایین آره یا نه؟

ازدواج کردن با عشق یا ازدواج عاشقانه زندگی آرزوی هر شخصی است. اما باید ببینید شخصی که مد نظرتان هست آیا واقعا عشق زندگی شما و آدم مورد نظرتان هست و یا اینکه فقط یک احساس زودگذر و کاذب نسبت به شخصی است که وارد زندگی تان شده است. ازدواج در سن کم می تواند یکی از پیامدهای این موضوع باشد. بسیاری از افراد جوان فکر می کنند شخص رویاهایشان را پیدا کرده اند و بدون شناخت کافی سعی می کنند هرچه سریع تر آشنایی اشان را رسمی کنند اما پس از مدت کوتاهی می بینید که این زوج های جوان به مشکلات بسیاری زیادی بر می خوردند. اینجاست که به اشتباه خود که ازدواج در سن کم هست پی می برند.

من این را نمی گویم که هر ازدواجی در سن پایین ناموفق خواهد بود ولی بیایید یک لحظه روز عقدتان را تصور کنیم: شما با فردی که احساس می کنید عشق زندگی تان هست بر سر سفره عقد نشسته اید و تمام چیزی که در ذهنتان هست یک زندگی شاد و ازدواج موفق تا آخر عمر در کنار اوست. ولی بعد از مدتی که می گذرد متوجه می شوید که شما و یا همسرتان برای ازدواج در سن کم آماده نبوده اید و به کلی تصورتان از آینده بهم می ریزد.

اگر می خواهید چنین حس تلخی را تجربه نکنید با من در این مقاله همراه باشید. تا یکبار برای همیشه زیر و بم ازدواج در سن پایین را با هم بررسی کنیم.

فواید داشتن همسر کم سن و سال

ازدواج در سن کم در حال همه گیر شدن!!!

جالب است بدانید در حالی که بسیاری از مردم حمایت خودشان را از کمپین های نه به کودک همسری و به طور کلی ازدواج در سن پایین اعلام کرده اند من اینجام تا آمار عجیبی را با شما بدهم. طبق آمار جهانی در 10 سال اخیر ازدواج در سن پایین بسیار شدت یافته است و نوجوانان احساس می کنند که عشق زندگی شان را در همان ابتدای راه پیدا می کنند. البته آمار طلاق نیز بالا رفته است که این نشان می دهد شاید خیلی از افراد توهم پیدا کردن فرد مناسب را دارند. بنابراین اگر فرزندی در سنین پایین دارید که اصرار به ازدواج کردن یا نکردن آن دارید به شما توصیه می کنم حتما تا پایان مقاله با من همراه باشید، تا معایب و مزایای ازدواج در سن پایین را با یکدیگر بررسی کنیم. برای کسب اطلاعات کامل در مورد بهترین سن ازدواج لطفا کلیک کنید.

مزایای ازدواج در سنین پایین

خوبی های ازدواج در سن پایین

اول از همه بگدارید به شما توضیح بدهم که وقتی می گویم ازدواج در سن پایین منظور همان 17- 18 سال است نه 9 سال! بنابراین من به هیچ عنوان از کودک همسری حمایت نمی کنم.

اگر بخواهیم بی طرف به این موضوع نگاه کنیم ازدواج در سن پایین می تواند مزایای خاص خودش را داشته باشد که سعی کردم مهم ترین آن ها را برای شما در این قسمت آماده کنم.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه ازدواج در سن پایین | بررسی مزایا و معایب با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

1. انتظارات کم از زندگی

حقیقت این است که افراد در دوران نوجوانی و جوانی انتظار کمتری از زندگی دارند. آنها نیاز به یک خانه بزرگ و یا یک ماشین گران قیمت برای شروع زندگی ندارند و تمام چیزی که در وجود آن ها است یک زندگی رویایی و ایده آل با همسرشان است نه چیزی دیگر. به همین دلیل شاید از خیلی از خواسته های خود بگذرند تا فقط با کسی که دوست دارند زندگی کنند. این موضوع وجه مثبت ازدواج در سنین پایین را نشان می دهد و اهمیت این موضوع آن جا بیشتر می شود که دخترها هرچقدر بزرگ تر می شوند توقعشان از زندگی بیشتر می شود.

همین موضوع باعث می شود سخت گیر تر شوند و شاید بسیاری از فرصت های زندگی را بخاطر سختگیری های الکی از دست بدهند. از فواید ازدواج در سن کم می توان به همین موضوع اشاره کرد که از ایرادهای کوچک شخص مقابلتان بخاطر خصوصیات خوبش صرف نظر خواهید کرد. به طور مثال اگر کمی زودرنچ است شما بخاطر مهربانی و خوش اخلاقی اش این خصوصیت بد را نادیده می گیرید. در حالی که در سنین بالا همان نقطه ضعف باعث رنجش شما می شود و به هیچ عنوان خوبی های او به چشم نمی آید!. برای کسب اطلاعات کامل در مورد چالش های ازدواج در سن بالا کلیک کنید.

ازدواج در سن کم خوب است یا خیر؟

2. تجربه کم

شاید با خودتان بگویید این موضوع می تواند جزو معایب ازدواج در سن پایین باشد ولی من می خواهم به شما بگویم که از دیدی دیگر به این موضوع نگاه کنید. درست است که یک نوجوان تجربه بسیار کمی در هر زمینه ای دارد ولی فکرش را بکنید که بسیاری از چیزها را با عشقش تجربه کند، چقدر زیبا تر می شود. وقتی اولین سفر را با هم بروند، وقتی اولین پس انداز را برای خریدن چیزی که دوست دارند بکنند شیرینی آن هیچگاه فراموش نخواهد شد. وقتی دو نفر که تجربه کمی دارند در سنین پایین با یکدیگر ازدواج می کنند از هما ابتدا یکدیگر را شکل می دهند و یکدیگر را تکمیل می کنند. وقتی در سنین پایین ازدواج می کنید درک کردن یکدیگر بسیار آسان تر می شود.

مزایا و معایب ازدواج در سن پایین

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه ازدواج در سن پایین | بررسی مزایا و معایب با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

3. خاطرات ناراحت کننده کمتر از گذشته

ازدواج در سن کم باعث می شود که افراد با اشتباه کمتری وارد زندگی شما بشوند و همین موضوع باعث می شود که خاطرات کمتری از آدم های اشتباه داشته باشید. وقتی که رابطه های کمتری را تجربه می کنید یک انرژی بسیار زیادی برای شروع رابطه و ازدواج با عشق دارید که با هیچ چیز قابل قیاس نیست. بسیاری از افراد که در سنین بالا ازدواج می کنند از یکنواختی و نبودن شور و هیجان گله مند هستند غافل از اینکه دلیل اصلی همه ی این مشکلات در رابطه های قبلی آن ها است ولی در مقابل از فواید ازدواج در سنین کم می توان به انرژی و پتانسیل بالای طرفین در شروع رابطه و هیچان تجربه یک چیز جدید نام برد. لطفا مقاله ازدواج بدون عشق را با دقت مطالعه کنید.

4. تمرین سازش

اگر به یاد داشته باشید در مورد یک گفتم مهم ترین ویژگی ازدواج در سن پایین توقع کم طرفین از یکدیگر است. وقتی که شرایط ایده آل فراهم نباشد زوجین تلاش می کنند تا آن را فراهم کنند این موضوع یک روند چند ساله رو در پی دارد و خب اگر سازش وجود نداشته باشد هیچگاه این مسیر طی نخواهد شد. به همین خاطر سعی می کنند با کمی ها و کاستی ها بسازند تا به آن چیزی که می خواهند برسند.

علل ازدواج در سن پایین

5. زمان کافی دارید

یکی از فواید ازدواج در سن کم داشتن مقدار زیادی وقت اضافی برای تجربه کردن چیزهای مختلف با همسرتان است. شما وقت زیادی برای بچه دار شدن دارید و می توانید از این تایم برای تجربه کردن چیزهای مختلف با همسر خود استفاده کنید. مسافرت های دو نفره، شبگردی های دو نفره و کلی کار خوب و خاطره انگیز دیگر که وقتی بچه دار می شوید از همه ی آن ها محروم خواهید شد. لطفا مقاله ایده آل ترین فاصله سنی در ازدواج را بخوانید.

پیامدهای ازدواج در سن پایین

معایب ازدواج در سن پایین

حالا نوبت آن رسیده است که معایب ازدواج در سن کم رو هم برای شما توضیح بدم. مشکلاتی که زوج های جوان با آن روبه رو می شوند تقریبا می توان گفت که مختص همان دوره هست و شاید اگر ازدواج در سنین بالاتر اتفاق بیفتد چنین مشکلاتی به وجود نخواهد آمد.

وقتی به ما برای مشاوره ازدواج در سن کم مراجعه می کنند همیشه به آن ها می گویم باید شخصیت خودتان را در نظر داشته باشید. آیا آدمی هستید که صبور باشید و با کمی و کاستی های زندگی بسازید؟ آیا توقعتان از زندگی بالا است؟

اگر پاسخ مناسبی به این سوال نداشته باشند ازدواج در سن پایین می تواند یک فاجعه به تمام معنا باشد.

در ادامه با چند تا از معایب ازدواج در سن پایین آشنا شوید:

معایب ازدواج در سن پایین

1. مشکلات مالی

مهم ترین دغدغه اکثر زوج های جوان و خانواده هایشان مشکلات مالی است. زوج های جوان زمانی را باید صرف کنند تا به شرایط ثابت و قابل اتکا مالی برسند. ممکن است که به ایده آل هایتان در زمینه شغلی نرسید و مجبور باشید برای کسب درآمد به کاری که راضی نیستید تن دهید. شما ممکن است وقتی خودتان را با دوستان مجردتان مقایسه می کنید متوجه شوید که آن ها آزادی عمل بیشتری برای خرج کردن دارند. و یا حتی گاهی نیاز داشته باشید که از والدینتان پول قرض بگیرید. اگر در دوران دانشجویی هستید لطفا مقاله ازدواج دانشجویی را مطالعه کنید.

ازدواج در سنین کم و معایب آن

2. مسئولیت های بیشتر

خود ازدواج به تنهایی مسئولیت بسیار بزرگی است، وقتی شما با سن کم ازدواج می کنید علاوه بر مسئولیت ازدواج و تشکیل زندگی، مسئولیت های دیگری که تا به حال تجربه نکرده بودید نیز به گردن شما می افتد. نوجوانی که تا به امروز هیچگونه کاری در برابر استقلال خودش انجام نداده است باید بتواند این تغییر فضای سریع را تحمل کند و به بهترین شکل آن را کنترل کند. شما باید آماده باشید تا آرزوهای بسیاری را فدای مسئولیت های ازدواجتان بکنید.

عواقب و مشکلات ازدواج در سنین پایین برای دختر و پسر

3. زندگی با یک شخص تا آخر عمر

وقتی شما در سنین پایین متعهد می شوید به این معنی است که دیگر نمی توانید رابطه رمانتیکی را با شخص دیگری آغاز کنید. دیگر آن حس تازگی اوایل آشنایی را تجربه نخواهید کرد. شما دیگر شانسی ندارید تا از اشتباهاتتان درس بگیرید.

4. قدرشناس نیستید

از معایب ازدواج در سن پایین می توان به عدم درک خوب بودن رابطه تان اشاره کرد. وقتی شما تجربه زیادی در رابطه های عاشقانه نداشته باشید قدر رابطه ای را که دارید نمی دانید و ممکن است تصور کنید که برای شما موقعیت های بهتری نیز وجود دارد. این طرز تفکر می تواند بسیار خطرناک باشد زیرا ممکن است شما بخاطر موقعیت های بهتر بخواهید طلاق بگیرید. اگر تا کنون در مورد معیار های ازدواج فکری نکرده این لطفا کلیک کنید.

5. از دست دادن آزادی

زمانی که در جوانی ازدواج می کنید دیگر نباید توقع داشته باشید که آزادی های قبلی را داشته باشید زیرا دیگر شما تنها متعلق به خودتان نیستید و باید نظر همسرتان نیز برایتان جایگاهی داشته باشد. باید برای او وقت بگذارید و سعی کنید بیشتر وقتتان را در اختیار او قرار دهید. دیگر نمی توانید به اندازه قدیم با دوستانتان وقت بگذرانید. هیچگاه آن شیطنت های دوران نوجوانی را نمی توانید تجربه کنید.

معایب داشتن همسر کم سن و سال

6. انتخاب دوستانتان تنها به میل شما نیست

ازدواج در سن پایین قدرت انتخاب آدم های اطرافتان را از شما می گیرد. دیگر نمی توانید با هرکسی که دوست دارید در ارتباط باشید زیرا ممکن است که همسر شما از آن شخص خوشش نیاید و از شما بخواهد که رابطه اتان را با او خاتمه دهید. در این زمان شما باید حرف او را گوش دهید زیرا او همسر شما است و قرار است که تا اخر عمر در کنار او زندگی کنید.

7. بالغ نبودن

وقتی در سن پایین ازدواج می کنید ممکن است به علت بالغ نبودن طرفین درگیر دعواهای بچگانه و مسائل کوچک شوید که واقعا آزاردهنده است. همین دعواهای کوچک بی معنی کم کم باعث می شود که شما از یکدیگر دور شوید. معمولا نوجوان ها در این سن دقیقا نمی دانند که به دنبال چه چیزی هستند و دائما در مودر هر چیزی بهانه گیری می کنند. همین موضوع معمولا دلیل اصلی به سرانجام نرسیدن ازدواج هایی است که افراد در سنین کم با آن درگیر هستند.

ازدواج در سن کم چه عواقبی دارد؟

8. بزرگ کردن بچه

درحالی که شما تجربه زندگی زیادی ندارید ممکن است بچه دار شوید و مجبور هستید از او نگهداری کنید. مطمئن باشید که بزرگ کردن یک بچه وقتی که خود شما هنوز آن چنان حس مادرانه و یا پدرانه ای ندارید بسیار سخت خواهد بود. با آمدن بچه در زندگی تان مشکلاتی که از قبل داشتید چند برابر خواهد شد، مشکلات مالی، نداشتن وقت، نداشتن تجربه کافی برای بزرگ کردن بچه همه این موارد به طور محسوس حس خواهند شد. شما راه فراری از این مشکلات نخواهید داشت. شما نیاز خواهید داشت که دائما از دیگران برای مدیریت کردن کارهای فرزندتان کمک بخواهید.

نتیجه گیری

وقتی نوجوان ها و یا والدینشان برای مشاوره ازدواج در سن کم مراجعه می کنند. بعد از توضیح دادن در مورد موارد مختلف و خوبی ها و بدی های ازدواج در سن پایین در آخر به آن ها گفته می شود که این خوبی ها و بدی ها مطلق نیستند و ممکن است که برای هر کس متفاوت باشد زیرا این موارد تا حد زیادی به خصوصیات شخصیتی خود فرد بستگی دارند. پس فکر نکنید که این نوع ازدواج یک کار مطلقا بد یا خوب است و سعی کنید قبل از این که کاری بکنید ابتدا خودتان را به خوبی بشناسید.

خدمات مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستامرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژهخدمات متنوعی را در زمینهمشاوره دعوای خانوادگیبه شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد. جهت کسب آموزش های بیشتر این مقاله لاتین را مطالعه کنید.منبع: بهترین سن ازدواج از نظر اسلام

براي مشاوره در زمينه ازدواج در سن پایین | بررسی مزایا و معایب

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژهاز سراسر کشور

با ۰۲۱۶۲۹۹۹۰۶۶ تماس بگيريد

نظرات

- 297 نظر:

  1. سلام
    دختری هستم ۱۵ ساله
    عاشق یه پسری هستم که ۲۴ سالشه
    اونم انگار علاقه ای خاصی به من داره
    چون همه میگن که شما دوتا به هم میاین
    دوستام هم میگن
    هرموقع که همدرگررو میبینیم من خجالت میکشم و اون عاشقانه نگام میکنه
    اون شرایط ازدواج رو نداره
    باباش تازه فوت شده نمیتونه زن بگیره

    چیکار کنم اگه اومد خاستگاری چی؟

  2. سلام وقت شما بخیر ببینید از نظر من چه دختر باشه چه پسر هر دو باید دانشگاهشون رو قبول بشن برن سر کار بعدش به فکر عشق و عاشقی نامزد کردن و ازدواج کردن باشن و تا اون موقع آماده گیه همه چی رو دارن

  3. سلام وقت شما بخیر من ۲۸سالمه و به دلایلی مجبور شدم با دختر ۱۵ساله عقد کنم بله رو راحت گفته ولی احساس میکنم کارای که میکنه به دلم نمیشینه والان شدیداً ازش دلزده شدم و اون برعکس منو شدیدًمیخواد به نظر شما میتونم درخواست طلاق بدم واقعاً ازش دلزده شدم
    ولی میترسم نامردی کرده باشم بالا گفتم مجبور شدم و شاید بچگی چه کنم کمکم کنید

  4. سلام و احترامات قدمت تمام دوستان بنده یک پسر 22ساله هستم عاشق دختر خاله 12ساله خودم شدم از اون موقه 2سال گزشته اونم من دیوانه وار دوس داره همش بهم میگه پس تا کی منتظر بمونه چرا ازدواج نمی‌کنیم خیلی اجله داره بنظر شما میتوانم ازدواج کنم سن ایشون کم نیست برای ازدواج

  5. سلام من یه. دختر ۱ ۶ساله هستم چهار ساله بایکی بودم خیلی دوسش دارم و اینک الان گیر به این داده ک نامزد کنیم ولی من تو این سن علاقه ای ندارم ولی خیلی پیگیرع چی کار کنم

  6. سلام من چهارده سالمه و یه خاستگار دارم ۲۴سالشه از لحاظ شرایط ام عالیه خانواده بنده ام راضین به ازدواج با ایشون ولی من می‌خوام مستقل بشم ادامه‌ی تحصیل بدم و موفق باشم،بنظرم ازدواج محدودم می‌کنه و نمیتونم به خواسته هام برسم
    پسره ام می‌گفت که هرچی بخوای خودم میخرم برات نمیزارم آب تو دلت تکون بخوره
    چکارکنم بهتره؟

    1. سلام..طبق تجربه ای که من دارم من هم چین حوعده هایی بهم داده شد …ن تنها آب بلکه خون تو دلم تکون خورد

    2. دروغ میگه. بگو اگه راست میگی واسم چهار تا سرویس طلا بخر.
      چرا اون بخره، چرا خودت نخری هیچ چی استقلال نمیشه

    3. سلام من دختری ۱۵ ساله هستم و عاشق ی پسر هم سن خود شدم اونم مرا دوست دارد.و من نمیدونم تهش بهم میرسیم یا ن؟
      و خیلی هم نگرانم و استرس ترس دارم کـ مبادا بهم نرسیم و رابطه مون خراب بشه

  7. سلام من یک پسر ۱۶ ساله هستم چند وقتی با یک دختر یک سال کوچک تر از خودم رابطه عاطفی سنگین داشتم بعد اون دختر با پسر عمش مجبور به ازدواج شد حالا من موندم و با یه دل دیوونه ، به پدر و مادرم همش اصرار میکنم که من نمیتونم دیگه صبر کنم باید ازدواج کنم اونام میگن آخه کی به یه پسر ۱۶ ساله زن میده 😢 . حالا به شدت از نظر عاطفی و جنسی تحت فشارم نمیدونم چیکار کنم فقط دارم روانی میشم ….. حالا واقعا من الان نمیتونم ازدواج کنم ؟؟ ☹️

    1. فقط میتونم بگم این احساسات رو رد کن هر جوری شده و تن به ازدواج ندی تو این سن. بعدا میفهمی برای چی گفتم

  8. سلام
    من 20 سالمه و دانشجو – کارمند هستم
    خانواده ای که دارم تمکن مالی خوبی داریم و برای زندگی از لحاظ مالی و زندگی مشکلی ندارم
    من با یه دختر خانم که همسن و هم رشته من هستش آشنا شدم
    حدود یکسال ما با هم دوست صمیمی بودیم و الان 8 ماه هستش که رابطه عاطفی پخته ای رو داریم و خانواده ها در جریان رابطه ما هستن
    ایشون هم علاقشون رو کامل به من ابراز کردن و گفتن که قصدشون ازدواج هستش با بنده
    اما نمیدونم اصلا ازدواج تو سن من درسته؟
    زود نیست؟
    و سردرگم هستم

  9. سلام من سندروم عشق بی قرار دارم و هر دفعه رو یکی کراش میزنم.دست خودمم نیست نمیدونم چیکار کنم.

  10. سلام اینکه بگن فلانی سنش کمه اینا بهونه است سن یه عدد باید عشقشو داشته باشی اول باید درآمد داشته باشی بعد عشق بنظرم پسری که ۱۶ سالش باشه و دختری که ۲۲سالش باشه پسره عشقش رو ثابت کنه و بتونه پول زندگیشو بکشه بیرون کافیه فقط دوستش داشته باشه همین…!

  11. من ۱۴سالمه می‌خوام با پسر ۱۶ساله ازدواج کنم من به عقل جنسی جسمی همه اینا رسیدم از بچه گی اتفاق هایی برام افتاده که باعث شده برسم به نظرتون باهاش ازدواج کنم یا ن جواب بدین لطفا

    1. نه اصلا ازدواج نکن قبول نکن ازدواج مسئولیت های زیادی داره خیلی سخته صبر زیادی میخواد تو سن‌ کم‌ پیر میشی اذیت میشی و در آخر نابود میشی حتی اگه دیوانه وار عاشق هم باشید هم بعدا مشکلات این عشقو کم میکنه… الان فکر میکنی که بالغ شدی در واقع نشدی….پسر ۱۶ ساله هم فکرش مثل یه بچس خودتو بدبخت نکن تا ۱۸ صبر کن قول میدم فکرت تغییر میکنه…..

  12. ترو خدا کمکم کنید اینا میخوان منو بزور شوهر بدن هنوز 11 سالمه مرده 40 سالشه یه زن دیگ هم داره مامانم میگه تو تهران مقازه داره پولداره تروخدا کمکم کنین هرچی میگم نه میگن دختر نباید رو حرف باباش حرف بزنه نمیدونم الان باید 110 زنگ بزنم یا چی تروخدا سریع جواب بدین

    1. آرامشت رو حفظ کن و با خانوادت منطقی حرف بزن، بگو من هنوز به سن مناسب نرسیدم و نمیتونم درست تصمیم گیری کنم و اینو بدون که در آخر خودت جای خودت زندگی خواهی کرد نه مادرت!
      بهشون بگو که تصمیمات جدی هست و قصد ازدواج نداری، اگر دیدی ول نمیکنن با کلانتری محل و ۱۱۰ صحبت کن، بعدشم پیش یه مشاور برو.
      زندگیت رو جدی بگیر، زندگی خودته بنابراین براش تصمیم بگیر و بسارش، نزار رو سرت آوارش کنن!

      1. سلام من عاشق یه دختر بزرگتر از خودم شدم اونم منو دوست داره بنظر شما مشکلی برای ازدواج ما هست؟

  13. ترو خدا منو کمک کنید 11 سالمه میخوان منو شوهر بدن من چیکار کنم گفتم نه منو همینجوری میزنن چیکار کنم مرده 40 سالشه هی ماامانم بهم میگه پولداره تهران مقازه داره تروخدا کمکم کنید من چیکار کنم باید به پلیس زنگ بزنم یابه جای دیگه
    کمکم کنید

  14. ترو خدا منو کمک کنید 11 سالمه میخوان منو شوهر بدن من چیکار کنم گفتم نه منو همینجوری میزنن چیکار کنم مرده 40 سالشه هی ماامانم بهم میگه پولداره تهران مقازه داره تروخدا کمکم کنید من چیکار کنم باید به پلیس زنگ بزنم یابه جای دیگه

  15. سلام خسته نباشید بنده پسر 21ساله هستم ،تازگی ،مشکلی برای من پیش آمده دوستان لطفا راه نمای کنید قصه ازین قراره بنده بخاطر رسم رسوم های بیجا مجبور به ازدواج با دختر 13ساله شدم ،تمام اقوام ،مون بهم تعنه میزنن که من چرا فرزند دار نشدم ،ولی از همسرم همش دوری میکنم چون میترسم مشکلی پیش بیاد ،یه چیز منو ترسونده همسر بنده با این سن کمی داره همش ،از من درخواست رابطه جنسی داره ولی من میگم کم سنه چیز از رابطه نمیدونه ،که همش درخواست میده ،حال شما بگید اگه رابطه برقرار بشه بین مون در آینده مشکلی برای همسرم نمیاد ،آیا میتوانم رابطه کامل ،داشته باشم البته با رضایت ایشون، منتظر نظر های ارزشمند شما ،هستم

  16. سلام من مریم هستم 14 سالمه یه پسری رو دوستش دارم 17 سالشه، ما دو تا از طریق مجازی با هم آشنا شدیم، و یه روز نامزد کردیم اون سه بار بهم گفت آیا تو میخواهی همسفر من بشی من هم سه بار گفتم آره، میخواستم بگم الان ما نامزد هستیم یا نه؟

  17. سلام اگه قرار بود ما توسن بالا ازدواج کنیم چرا احساسات ما تو سن ۱۵ بروز میکنه

    1. یکی بیاد این سوال رو جواب بده واقعا این مشاور های غربی منطقی ندارن جوری در مورد ۱۸ سالگی میگن که انگار طرف تا به ۱۸ سالگی رسید یهو از کودک کودن به خدای منطق و عقل تبدیل میشه.

  18. دوستان بنظرتون من و رلم ۱۷ سالمونه ۲ سالم بود رابطه داشیم قول دادیم ۲۳ نامزد کنیم و ۲۵ ازدواج الان براش نامزد اومد اونم وضع مالیش دا خیلی بهتر از من بود و هم دختره هم پدرش قبول کردن الان دا نامزدم کردن ولی اصلا از قیافه دختره دیدم راضی نبود الانم بهش گفتم گفت کاری نمیشه کرد سنت کمه الان فراریش بدم یکم سخته من موندم چیکا کنم کلا یه ماهم باهم حرف نمیرنیم خیلی سخته مولاییش.

    1. اگه کسی واقعا دوست داشته باشه و عاشقت باشه و تو رو بخواد هیچکس نمیتونه به کاری که نمیخواد راضیش کنه…. و هیچکس رو با شرایط هزاران برابر بهتر از تو انتخاب نمیکنه و پات میمونه و کنارت تلاش میکنه تا وضعیت تو بهترشه…..

  19. من ی دختر ۱۷ ساله هستم کسی ک دوسم دارع اسمش امیرحسن ۱۸ سالشه من از ۱۵سالگی تو مدرسه پسر و دختر قاطی بودیم ک از همونجا من باهاش اشنا شدم خیلی رفتار خوبی دارع یه بار من ک ۱۵ سالم بود تو مدرسه ی پسر قصد داشت پشت مدرسه بهم فحشو دست دراضی کنه و اون پیداش شد و با اون پسرع دعواش شد شاید براتون جالب باشه ک شبیه فیلم کره ای شده ولی نه واقعیته خلاصه تا الان با هاش
    موندم الان قراره بیان خاستگاریم و خانواده پسرع میدونن ک ما در ارتباطیم اما خانواده من نه میخام بدونم ک اگه. به مامانم بگم اجازه میدع ؟ از این ترس دارم ک سنم برا ازدواج مناسبه

  20. من عاشق شدم از ۱۱ سالگی الان سنم ۱۴ هست بد جور عاشق اون هستم اون هم ۱۴ سالشه من باید چکار کنم

      1. بشین فکراتو بکن نسل ۸۰ عقل دارن الان همین زنه که گفته بشین درس بخون بری تو زندگی خودش میبینی هیچی نداره من ۲۰ سالمه اندازه یه مرد ۴۰ ساله خداروشکر دارم همشم خودم به دست اوردم رفتم اونور کار کردم اگه مامان بابات اوکی ان ن ظرشون ببین چیه اگرم قبول نداریشون خودت انجام بده مشورت بگیر ولی خودت تصمیم آخدو بگیر

  21. سلام من 16 سالمه ی خاستگار دارم اونم 20 سالشه ما سه ساله ک باهم همسایه هستیم و ی سالم هس ک باهم در ارتباطیم و همدیگرو می‌شناسیم و خانواده اون کاملا اطلاع دارن ک ما با همیم و قراره بیان خاستگاری و فقط نشون کنن تا یکم بگذره بعد عقد مشکل من اینجاست نمیدونم چجوری ب خانوادم اطلاع بدم
    یا میترسم وقتی خودشون بگن خانواده من قبول نکنن بیان خاستگاری بنظرتون هنوز برای من زوده و ممکنه خانوادم قبول نکنن‌؟
    اینم بگم خودش مستقله و سرکار میره و واقعا پسر خوبیه

    1. سلام شما رو نمیدونم اما خودم ۱۷سالگی ازدواج کردم الان ۱۹سالمه خیلی پشیمونم
      نمیدونم چیکار کنم
      🙂از خانوادم میگم میگن درست میشه
      افت درسی پیدا کردم
      کنکور قبول نشدم
      نابودم فهمیدم که اصلا نمی تونم یک زندگی رو اداره کنم
      اصلا یک وضعی تنها اشتباه زندگیم همینه

      1. سلام من ۱۵سالم شوهرم ۲۴ سالشه من ۹ ماه ازدواج کردم ولی با شوهرم بحث دارم نمیتونم کنار بیام باهاش من درس میخونم ولی از وقتی ازدواج کردم افت تحصیلی کردم نمدونم چیکار کنمکنم

        1. باید قبل ازدواج به اینا فکر میکردی، یا باید باهاش کنار بیای و از تحصیلات بزنی یا اینکه وضعیت تحصیلیت رو بهتر کنی و رو حرف خودت وایستی که در این صورت کمی همسرت ناراحت میشه ولی بنظر من سعی کن حتماً تحصیلات داشته باشی، در آینده خیلی برات ضروری میشه.

  22. سلام من 16 سالمه ی خاستگار دارم اونم 20 سالشه ما سه ساله ک باهم همسایه هستیم و ی سالم هس ک باهم در ارتباطیم و همدیگرو می‌شناسیم و خانواده اون کاملا اطلاع دارن ک ما با همیم و قراره بیان خاستگاری و فقط نشون کنن تا یکم بگذره بعد عقد مشکل من اینجاست نمیدونم چجوری ب خانوادم اطلاع بدم
    یا میترسم وقتی خودشون بگن خانواده من قبول نکنن بیان خاستگاری بنظرتون هنوز برای من زوده و ممکنه خانوادم قبول نکنن‌؟
    اینم بگم خودش مستقله و سرکار میره و واقعا پسر خوبیه

  23. سلام من 16 سالمه ی خاستگار دارم اونم 20 سالشه ما سه ساله ک باهم همسایه هستیم و ی سالم هس ک باهم در ارتباطیم و همدیگرو می‌شناسیم و خانواده اون کاملا اطلاع دارن ک ما با همیم و قراره بیان خاستگاری و فقط نشون کنن تا یکم بگذره بعد عقد مشکل من اینجاست نمیدونم چجوری ب خانوادم اطلاع بدم
    یا میترسم وقتی خودشون بگن خانواده من قبول نکنن بیان خاستگاری بنظرتون هنوز برای من زوده و ممکنه خانوادم قبول نکنن‌؟
    اینم بگم خودش مستقله و سرکار میره و واقعا پسر خوبیه

  24. سلام من ی دختر ۱۶ ساله هستم که عاشق ی پسری شدم ۲۴ سالشه هم دیگه رو دوست داریم این دوسال خواستگاری میکنه ولی پدرم همش جواب رد میده بهش منم اعصابم‌ خورد کرده پدرم نمیزاره‌ من تصمیم بگیرم همش میگه درس بخون انگار من درس نمیخونم‌ من اینجوری خیلی نگرانم‌ حالم بده

  25. سلام من ۱۲ سالمه تا حالا دو تا خواستگار داشتم یکیشون دکتر بود و ۳۰ سالش بود من حتی هنوز پریود هم نمیشم ولی تا یک کار اشتباه میکنم مامانم میگه هم سن های تو تو فامیل الان بچه دارن…… و از این تو سری زدن خیلی رنج میکشم چکار باید بکنم؟

    1. ۱۲کمه مادرت اینجور میگه که تو خونه کمکش کنی بعد دانشگاه ازدواج کن یا هروقت عاشق شدی ازدواج مناسب کن

    2. ازدواج نکنی من خواستگار خوب آمد مامانم گفت عروس شو به حرفش کردم الان بد بختم

  26. سلام من ۱۵ سالمه خواستگارم ۲۳ سالشه از نظر مالی خوبه خانوادهامونن راضین ولی من میترسم قبول کنم بعدش پشیمون بشم که چرا توی سن کم ازدواج کردم
    گاهی وقتا میگه اره دوباره پشیمون میشم میگم نه میشه کمکم کنید

  27. من یک دختر دارم12سالشه خواستگار داره نمیدانم چکار کنم جواب بدم یانه ،یک خواستگارش 20سالشه دانشجواست سال دیگه سرکارمیره نمیدونم چکار کنم کمک کنید
    یکی مهندس برق است

    1. بگید ن واقعا ۱۲ سالگی میخاید دخترتونو رد کنید بره من خودم ۱۸ سالمه هنوز خونوادم رد میکنن خاستگارار رو میگن بچه ایی اونوقت ۱۲ سال!!!!!!واقعا پسره چ شرایط خاصی داره ک دخترتون ۱۰ سال دیگه همچین کسی گیرش نمیاد🤒 ازدواج ک فقط لباس عروس نیس هزاااار تا دغدغه و مشکل داره هنوز بچه اسمسولیت یکی دیگه رو هم میخاید بندازید روش..

      1. سلام.شما۱۸ سالته و خواستگارهات رد می کنی بنده ی خدا داری لگد به بخت خودت میزنی.
        مگه فک کردی سنت کم هست،
        باید بررسی کنی و در صورت مناسب بودن نامزدی کنید.
        چهار روز دیگه خواستگارا که کم شد حسرت اینا می خوری

        1. اصلا با حرفت موافق نیستم ۱۸ ساله یه نوجوان هست به نظرم اگه دوست نداره ازدواج کنه کاملا تصمیم منطقی

          1. سلام منم دازده سالمع یه سال پیش ازدواج کردم الانم یه بچه یه ماهه دارم

  28. سلام من. دختر 19ساله هستم دوسالی میشه بایه پسر یک سال از خودم بزرگتر آشنا شدم خیلی وابسته هم سدیم واینکه ایشون رفتن خاستگاری پدرو مادرشون ازهم جداشدن واز نظر مالی وضعش زیاد خوب نیست من برام پول وخونه وماشین مهم نیست فقط خوشبختی وعشق وعلاقه مهمه واینکه الان میخان بیلن خاستگاری خیلی استرس دارم بخاطر خونواده ها میشه راهنمایی کنین ☹️

    1. مگه میشه تو ایران با بی پولی کنار اومد اون از پس خودش بزور بر بیاد حالا گیرم تونستید خونه اجاره کنید غذا هم غذاهای عادی کم بخورید گیریم بچه دار شدی جواب اونو چی میدی خودتو بدبخت کنی هیچ یکی دیگه هم بدبخت کنی

  29. سلام من پسری ۱۸ ساله هستم ۲ ماهی هست که با خانومی آشنا شدم که البته یک سال و نیم از بنده بزرگترن حالا سر قضیه سن مشکل نداریم حرف من اینه که من بهش گفتم تکلیف من معلوم نیست هنوز درسم تموم نشده نمیتونم هیچ قولی بهت بدم اما ایشون میگن با هم زندگی مونو میسازیم و اول زندگی همه کامل نبودن که،اما من بازم نگرانم که نتونم خواسته هاش رو در آینده بر آورده کنم البته الان هم قصد ازدواج نداریم میخایم شناخت بیشتر داشته باشیم حالا به نظرتون این رابطه رو ادامه بدم یا نه چون راستش من از خودم مطمئن نیستم از نظر مالی نگران ایشونم که ضربه نخورن در زندگی با من اما بنده همه این چیزا رو گفتم و ایشون هم فرمودن پای من میمونن نظر شما چیه؟البته راه ماهم دوره من گرگانم و ایشون تبریز

    1. سلام به نظرمن چون خانوم ها از نظر عقلی از آقایون بالاترین وتو زندگی به مشکل میخورین بازم هرطور خودتون مایل هستید

  30. سلام وقتتون بخیر
    دختری ۱۷ ساله هستم و به تازگی خاستگاری ۲۵ ساله برام اومده از لحاظ موقعیت مالی مشکلی نداره و ب شدت علاقه مند
    اما من میترسم و تصمیم گیری برام سخته
    چون فکر میکنم پشیمون شم یکی دو سال دیگه و بگم ای کاش صبر میکردم سنی نداشتم ک
    از طرفی هم دلم نمیاد جواب رد بدم چون چنین مهر و علاقه ای فکر نمیکنم ب راحتی ب دست بیاد
    راستش راهنمایی میخواستم خیلی گیر کردم

    1. سلام اگر شناخت کافی دارید قبول کنید هیچ زندگی نیست که به مشکل بر نخوره و هیچ مشکلی هم نیست که حل نشه شاید اگه قبول نکنید بعد پشیمون بشید یا سنتون بره بالا بعد دیگه این هیجانی که الان دارین بعد نداشته باشید

  31. سلام ببخشید من دختر هستم
    ۱۴ سالمه
    تیر ماه میرم توی ۱۵ سالگی
    میخواستم بدونم که ازدواج در این سن اشکالی داره ؟ یا نه؟؟

  32. والا چقدر چرت میگین.
    دختر من ۱۴ سالشه.۳ساله ازدواج کرده و یه پسر ۲ و نیم ساله و دوقلو پسر ۷ ماهه داره بازم بارداره خداروشکر اینم پسره همشونم تو خونه مادرشوهرش زایید خودشم طبیعی. شوهرشم که پسر دایی مامان منه ۵۴ سالشه. خودشم ماشالا دخترم پسرزا هستش ۴ تاپسر اوورده تا ۷ تا نشه بازی نشه ولش نمیکنیم.وزنشم ۴۲ الان حاملس ۶۰ والا حجاب و حیاشم که عالی یه مرد نامحرم تا حالا ندیدتش.شب عروسیشم که ۱۱ سالش بود دستمال خونی رو چرخوندیم هیچم اعتراض نکرد دخترای الان باید یادبگیرن از بچم.اسم بچه هاشم پدر شوهرش انتخاب کرده آقا حیدر آقا عبدالله آقا اسماعیل تو راهی اسمش میشه حبیب اسم خودشم نمیگم چون برا دختر عیبه اسمش مشخص بشه

    1. خاک عالم به سرت که نمیفهمی چه جنایتی کردی…و ذوق هم میزنی.برو بمیر که چند وقت دیگه دخترتو باید از تو کوچخ خیابون از زیر بقیه بکشی بیرون.
      مریض روانی…

    2. سلام من ۱۴ سالمه دختر هستم
      چند روزی هست که با یکی حرف میزنم اون ۲۵ سالشه و ده سال اختلاف سنی داریم،که اونم مشکلی نداره،اما پسره بابام و عموم و داییم رو می‌شناسه میترسم،اونم روستا خونه میسازه،اما من روستا نمیرم، وضع مالیش هم خوبه،اخلاقش هم خوبه،اهل زندگی هم هست،بابام رو چیکار کنیم آخه بابام اینا میشناسنش،میخاد بیاد خواستگاری،من خیلی میترسم،بابام خیلی سختگیر و عصبی،اگر قبول کنه فعلا عقد میکنیم چندسال دیگه ازدواج میکنیم مثلا شونزده یا هفده سالم شد ،دوتامون همدیگه رو دوست داریم،لطفا بگید چیکار کنم،اوففففف

      1. ده سال عدد زیادی نیست اما سعی کن خوب از نظر خودت مطمعین بشی که واقعا زمان ازدواج هست یا نه وقت دوست داشتن ملاک نیست به نظرم هیچ مشکلی نداره اما قبلش احتما روانشناس یا مشاوره برید..

      2. فعلا بچه هست بذارکودکیشوبکنه اونوقت 18ساله که شد خودش تاحدودزیادی بالغ وعاقل میشه وتااندازه ای شخصیتش شکل میگیره .وکسی روانتخاب میکنه که هم موقعیت وهم ازلحاظ معیارهای دیگه باخودش هم خوانی داشته باشه..چون اکثردخترایی که درسن کودکی ازدواج کردن بعدازاین که بلوغ فکریشون کامل شد حدود18سالگی انتظاراتشون نسبت به زندگی که دارندعوض ب کلی تغیرکردواحساس میکنن ک خواسته های دیگران ب اوناتحمیل شد.وهمین مسائل موجب بسیاری ازمشکلات ازجمله ناسازگاری لجاجت. بی اعتنایی وخیانت ب شوهر.ودرنهایت طلاق وازهم پاشیدن کانون خانواده میشه…

      1. سلام من ۱۷سالمه یه خاستگار۲۳ساله دارم وضع مالیش نسبتاخوبه ولی به نظرتون ازدواج سنتی بهتره یااینکه خودم عاشق یکی شم من قبلاازیکی خوشم میومداومدخاستگاری ولی خیانت کردوچون خودم انتخابش کرده بودم خانوادم میگفتن انتخاب خودته الان گزاشتم خانواده ام تصمیم بگیرن و سنتی،به نظرتون درسته تصمیمم؟

    3. خیال بافی میکنی اینها که گفنتی توهمات ذهنی بودن انسان ازش اینا بر نمیاد

    4. آفرین فوق العاده خوب بود، اگر نویسنده داستان خودتی دمت گرم ،مرگ بر جهل و نادانی و فرهنگ غلط …اگر کپی ام باشه بازم دمت گرم عالی بود
      هاشم 😁

    5. سلام من 14 سالمه خاستگار داشتم یه پسری تو گوشی همینجوری سلام میکرد منم جوابش میدادم خب بعد یهو دیدم گفت دختر یه زنگی بزن این بعد یکم با خواهرش حرفزدم قرار ازدواج گذاشت پسره 22 سن داره از بابام خاستگاری کرد فرصت خاست برای امسال ولی بابام ناراضی هست میگه نمیخوام دوسال دخترو بدم

  33. سلام من ۱۸ سالمه
    تازه با یه پسر پسر ۲۰ ساله نامزد کردم
    اخلاق هامون خیلی بهم شبیه هست از نظر مالی هم برای شروع یه زندگی در حد متوسط پول داره
    خیلی پسر خوبیه
    منم خواستگارای زیادی داشتم که از نظر شغلی وموقعیت اجتماعی بالاتر بودند ولی هیچ حسی بهشون نداشتم و این مورد پسندم بود
    الان خیلی از اطرافیانم دارن منو سرزنش می‌کنند که با یه پسر بچه ازدواج کردم به نظرتون چکار کنم واقعا کلافه شدم 🙂

      1. اصلأ به حرف مردم گوش نکن خواهرم اگه خوب باشی مردم خراب میخوادت اگر بد باشی خوب میخوادت پس خوشی دو نفر مهم است وقتی خوش استی همراه پسره پس لازم نیست به حرف دیگران گوش بدی منم ۱۷ سالمه و نامزدم ۱۹ سالشه همینجوری منم اذیت میکردن ولی چون ما دو نفر خوشحالیم اصلأ به خرف مردم اهمیت نمیدیم

    1. سلام اگه آدم بخاد با حرف مردم زندگی کنه که هیچی ازش نمیمونه به نظ م اصلا براتون مهم نباشه ح ف کسی به اتنخاب خودتون احترام بزارید وسعی کنید به زن گی تون برسید

    2. دیگران برای شما تصمیم گیری نمی‌کنند خودتون مهم هستید اجازه ندید مردم براتون تصمیم بگیرند به نظرم کیس مناسبی هستید و مبارکه… حرف دیگران زمانی باعث پشیمونی خودتون میشه اگر توجه کنید که نباید توجه کنی

      1. تو برو خودت جمع کن ان آقا سن ۱۲ یا ۱۱ چیه واسه ازدواج مگه بچه بازی بیا پایین سرمون درد گرفت فهترین سن واسه ازدواج از ۲۰ تا ۲۵ سال واسه دختر تمام درستو بخون به یه جایی برسی میخایی چکار به خر دیگه تحمل کنی

  34. سلام من یه پسر ۱۹ ساله هستم
    شغل هم دارم
    دختر خالم ۱۵ سالشه
    همدیگرو دوست داریم هر دو طرف
    بنظرتون پیشنهاد ازدواج رو بدم یا هنوز پچه هست ؟

    1. اره چرا که نه بهش بگو
      به نظر من سن یه عدد
      عشق،وضعیت مالی،خونه،ماشین،اخلاق،
      این چیزا مهمه

  35. سلام
    من پسری 15 ساله هستم
    یه حسی تو من ایجاد شده نمیدونم عشق یا خواستن(نسبت به دختر عمم اونم15 سالشه) نمیدونم اونم به من این حس رو دا ه یا نه (اصلا بهم فکر میکنه 🤔) کمک کنید که با خانواده در میون بگزارم یا نه، خجالت میکشم ولی میدونم اگه در میون بگزارم کمکم میکنن

  36. من دخترم و ۱۲ سالمه
    ترو خدا مسخره نکنید
    من در یک خانواده مذهبی هستم
    البته فقط پدر و مادر و خودم مذهبی هستیم
    تو خونواده بین فامیل ها همه دختر هستیم
    اما همه از من بزرگ ترن و خیلی بهم محل نمیدن
    حالا بگذریم…
    همه اونا برای خودشون هدف دارن و دارن درس میخونن
    یعنی هیچکدوم به فکر ازدواج نیستن ولی من از ۹ سالگی هدف زندگیم ازدواجه البته منظورم اینه که نمیخوام ۳۰ سالگی ازدواج کنم
    هنوز که هنوزه هیچ هدفی برای زندگی ندارم
    به مرور زمان احساس تنهایی کردم هیچ دوستی هم نداشتم
    هرگز هم حرام خدا رو حلال نکردم(رل نزدم)
    هنوز صبرم رو فراموش نکردم همینطور صبر میکنم تا از این پخته تر بشم. اما…
    تازگی ها روح و روانم به هم ریخته
    روحم آرومه ولی دلم آروم نمیشه
    احساس میکنم یکی قبلا تو زندگیم بوده و الان نیست!
    احساس تنهایی نمیکنم ولی انگار به یک نفر احتیاج دارم
    (جنس مخالف)
    ماشب ها خواب میبینم یکی اومده خواستگاری ام
    خلاصه یه چند روزی تو حال و هوای ازدواج بودم
    ولی دو سه روزه که یجوری شدم
    انگار یکی تو گوشم میگه هیچوقت ازدواج نکن!
    خیلی دل سرد شدم
    مخصوصا گه هدفی برای زندگی ندارم نمیتونم تا وقتی که به سن ازدواج برسم تحمل کنم
    احساس نیکنم نیست و نابود شدم
    انگار دیگه وجود ندارم
    شکست عشقی نخوردم ولی تجربه انتخاب نادرست رو دارم چون تو فامیل فقط یک پسر هست و قبلا که سنم کمتر بود و ندید بدید بودم انگشت گذاشتم روش و یکم که گذشت دیرم اصلا آدم حسابی نیس!
    نمیگم که آمادگی دارم ولی میخوام بگم با اینکه سنم کمه اما یه چیزایی میفهمم
    حالا نریم تو حاشیه!…
    خواستم بگم که چند روزی هست قلبم عین سنگ شده یجوری شدم چون هدفی برای زندگی ندارم ممنون میشم راهنمایی کنید
    حالا هیچی
    اگه من چند سال دیگه(۱ یا ۲ سال) دیگه ازدواج کنم مشکلی داره؟
    حاضرم تمام مشکلات رو تحمل کنم تا حدودی آمادگی دارم

    1. خدا کمکت کنه منم مثل تو

      هم سن تو
      ولی اصلا یه فکر این نباش که دوست پسر داشته باشی

      1. به مشاور مراجعه کنه که با یک مشت مضخرفات ذهنشو آروم کنه؟ مشاور کیه؟ همون کسی هست که سال ها درس روانشناسی غربی خونده که همین روانشناسی میگه اصلا ازدواج زن و مرد معنی نداره. مرد و مرد و زن و زن هم می تونن با هم ازدواج کنن.
        آره اگه میخوای تا آخر عمرت مغضوب خدا بشی برو پیش مشاور تا هم تو رو از خدا دور کنه و هم از ازدواج.
        بس نیست این همه بی شعوری؟ دختر نوجوان و پسر نوجوان هم نیاز دارند. چرا عین سگ افتادید به جونشون؟

    2. سلام خواهر، عجله توی هر کاری کار شیطونه از بزرگترهات مخصوصا پدر و مادرت مشورت بگیر (و دلشون رو بدست بیار چون دعاشون رو لازم داری برای ادامه زندگی)، توی جمعهایی که متناسب روحیات و اعتقادات خودته برو و چندتا دوست و همراه هم جنس و مومن و باحال پیدا کن و مطمئن باش پیدا میشه ، این احساسات زود گذره و برای ما مردها و پسرها هم توی همون محدوده سنی نوجوانی پیش اومده که اکثرا عاشق هنرپیشه ها، خواننده ها،مداح ها،سیاسیون و در کل عاشق افراد پرطرفدار های جامعه میشن که هر چی بالغ تر و پخته تر میشن یادشون میره درکل یه هدف برای خودت و متناسب استعداد و توانایی های خودت دست و پا کن ، بی هدف بودن ظلم به شور و جوونی خودته در پناه حق

    3. سلام
      من الان 18 سالمه دخترم
      درکت میکنم توی سن 10 تا 14 حسای زود گذری هستش ک کم کم از بین میره بنظرم صبر کن…

      عجله نکن عجله کارو بدتر میکنه شما هنوز 12 سالته

    4. سلام
      من الان 18 سالمه دخترم
      درکت میکنم توی سن 10 تا 14 حسای زود گذری هستش ک کم کم از بین میره بنظرم صبر کن…

      عجله نکن عجله کارو بدتر میکنه شما هنوز 12 سالته

      1. من ۱۵ سالمه و یه خاستگار ۲۷ ساله دارم خانوادم تا حدودی ناراضی و راضی هستن منم یه حسی به طرف دار اونم منو میخواد از لحاظ مالی هم همه چی تمومه… حالا بگذریم چی داره یا نه
        ولی مونوم چیکار کنم از یه طرف دلم میخواد درس بخونم و مجرد باشم از یه طرف هم میخوام که ازدواج کنم ۱۳ سال تفاوت سنی داریم اما خب برای من انچنان مهم نی
        لطفا کمکم کنید گیج شدم

    5. ای کاش میشد این پیام رو ببینی و بیای با هم صحبت کنیم 🥲 آخه خیلی بهم شبیه ایم

  37. خیلی چرت و پرت میگی
    من دارم از نداشتن همسر میمیرم اونوقت تو میگی اگه ازدواج کنم دیگه آزاد نیستم!؟
    دارم دق میکنم بدون همسر نمیتونم زندگی کنم تمام مشکلات رو هم میپذیرم و کنار میام
    عاشق کسی نشدم ولی نمیتونم حرف دیگران رو تحمل کنم اونا انتظار دارن وقتی ۳۰ ساله شدم ازدواج کنم

    1. با سلام
      چرا در دیدگاه بعدی نوشتید
      خیلیییی چرت میگی
      من یه دختر ۱۳ ساله بودم که ازدواج کردم الان ۲۵ سالمه هیییییچ مشکلی ندارم
      شما آخر متاهلی یا مجرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      1. مجرد هم نیستم ۱۲ سالمه به امید خدا چند سال دیگه می ازدواجم
        اون یکی رو هم از زبان یک نفر دیگه نوشتم

  38. سلام من یک دختر ۱۶ ساله هستم ویه خواستگار دارم که ۲۷ سالشه و منوخیلی دوست داره و وقتی که من ۱۴ سالم بود منو خواستگاری کرده بود و خودمم اطلاع نداشتم الان تازه فهمیدم و اون موقع مامانم گفته بود بچه است نمیتونیم ….. و پسره تا الان منتظره و الانم دوباره خواستگاری کرده و من موندم چه تصمیمی بگیرم و پسره میگه فقط نشون کنیم ۲ ، ۳ سال بعد عقد کنیم و فلا
    آیا تصمیم درستی هست ؟
    و اینکه چه جوابی بدم ؟

    1. با سلام
      11 سال اختلاف سنی کم نیست حتما مشاوره ازدواج مراجعه کنید

  39. سلام من ۱۶ سالم خاستگارم ۲۲ سالش و از نظر مالی و خانواده اکی هستش خانواده ام باهاش موافق هستن از نظر جنسی هم فکر میکنم بهش نیاز دارم و از پیش بر میام اما خیلی خیلی استرس دارم و میترسم که انتخاب اشتباهی انجام بدم و یک مسئله دیگه که وجود داره من تا باحال با جنس مخالف دوستی نداشتم و میترسم که بخاطر نیازم به راه اشتباهی کشیده بشم پسندیدم ولی دو به شکم که میتونم واقعا میتونم خودم وقف بدم چون کاملا غریبه هستن و من یکم خجالتی و کم رو هستم لطفاً نظرتون بهم بگید 🙏و

    1. عزیزم به نظرم یکم دیگه صبر کن
      و این که با چشم باز تصمیم گیری کن حداقل۶ماه باید بگذره از اشناییتون تا به شناخت برسی
      ۶سال ازت بزرگ تر هست سن جزو معیار هات نیست؟

      1. عزیزم سن یک عدده
        ایشون باید به مشاوره ازدواج برن
        اگر آدم عاشق باشه چشم روی همه ی بدیهاش می بنده

  40. سلام
    من ۲۰ سالمه و دانشجومعلم هستم .
    خونه و شغلم هم دارم و تک فرزندم .
    خانوادم یه دختر خانومی رو بهم نشون دادن که ایشونم مثل خودم دانشجو معلم هستن و ۱۹ سالشونه و به نظر و گفته اقوام دختر خیلی سنگین و خوش برخوردیه .
    خودمم دو سه باری دیدمشون تو رفت و آمد خانوادگی برخورد بد یا زننده ای هم نداشتن که بگم نه خوشم نمیاد .
    میخواستم بدونم الان برم خواستگاری یا نرم ؟
    آخه باهاشون تا حالا صحبت نکردم و نمیدونم علایق و سلیقشون چطوریه!!!

    1. با سلام
      متوجه منظورتون نشدم منظورتون اینه که صبر کنیم بیشتر همدیگرو بشناسیم بعد بریم خاستگاری؟

    2. خوب دادش خواستگاری برای همین قضیه شناخت همدیگست نمیگن که فردا بیا بشین پای سفره عقد

      1. سلام من ی دختر ۱۶ ساله هستم که عاشق ی پسری شدم ۲۴ سالشه هم دیگه رو دوست داریم این دوسال خواستگاری میکنه ولی پدرم همش جواب رد میده بهش منم اعصابم‌ خورد کرده پدرم نمیزاره‌ من تصمیم بگیرم همش میگه درس بخون انگار من درس نمیخونم‌ من اینجوری خیلی نگرانم‌ حالم بده

  41. با سلام و عرض خسته نباشید
    من ی پسر ۱۹ سالم ک تک بچم و تقریبا یک سال میشه با ی دختر خانومی ک ۱۶ سال سن داره اشنا شدم و هنوزم در ارتباطیم.رابطمونم خیلی خوبه .هردو همو میخایم و قصد ازدواج داریم و خونوادهامونم در جریانن ولی پدر من بر این باوره ک ازدواج تو سن پایین بدبختی میاره و خوب نیس ولی من پافشاری میکنم برای این موضوع.وضعیت مالی و اجتماعی خونوادهامونم متوسطه ولی من ماشین و خونه دارم اما کار ثابت فعلا ندارم نظر شما برای این موضوع چیه ؟!ممنون میشم پاسخ بدین

    1. با سلام
      آقایان تا در شغل خود به ثبات نرسند به ثبات هویتی هم نمیرسند پس صبرر کنید

  42. سلام من 16سالمه با ی پسر 18 ساله در ارتباطم بنظرتون زوده یا نه . قصدمون ازدواجه خوانواده هامون میدونن

  43. سلام
    من یه پسر دم بختم😂 لطف کنید یکی بیاد منا بگیره والا این خرج و مخارج دهن ما را….ییده …. درسمم تموم شده … فقط برام اخلاق مهمه(زر مفت میزنم) آره داداش اگه دیدی میتونی بیا اگه دختری هم بود که میتونه مخارجما بده بیاد بهم پیام بده😁

  44. سلام من حدودا 19 سالمه و یک خواستگار خوب اومده برام.خانواده راضین ولی تصمیم اخر رو به عهده خودم گذاشتن.میخواستم ببینم هنوز ازدواج برای من زوده یا نه؟من از اون پسر هیچ شناختی ندارم ولی خانواده خوب و نجیبی داره و برای تحقیق هم که پدرم رفتن هیچکس بدی ندیده بوده ازش.25 سالشه و طبق گفته ها پخته و باثباته.ولی من هنوز تازه اول دانشگاهمه و هیچوقت بصورت جدی به ازدواج فکر نکرده بودم ولی خانواده پسر با درس خواندن و تحصیل من مشکلی ندارن ولی من نگرانم به درسم لطمه بزنه و ازادیم رو از دست بدم چون من الان هیچ مشکل حل نشدنی در زندگیم ندارم و از تجردم راضیم ولی خیلی دودلم که ایا ممکنه بعدها خواستگار خوب بیاد برام یا نه.ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    1. من از اون پسر هیچ شناختی ندارم

      حتما قبل از ازدواج شناخت پیدا کنید

  45. سلام من ۱۵ساله هستم یک فامیل است او۱۶ساله است بااو میتونم ازدواج کنم

    1. با سلام
      بهتره صبر کنید تا به بختگی بیشتری در مورد مسائل زندگی برسید.

    2. سنت خیلی کمه …. الان تو این سن اصن نباید به ازدواج فکر کنی … بشین گیم بزن …. بازی کن سرگرم کن خودتو … درس بخون … فعلا خیلی برات زوده

  46. من توی ۱۳ سالگی با پسر عموی مامانو بابام نشون شدم انقدر اصرار کردم ک نمیخوام البته انقد زود خبرش پخش شد مامانم کلس نفرینم کرد گف اگه بگی ن ابرومون میره الان من ۱۶ سالمه و اصلن میبینمش دلم میخاد بکشمش با اینکه هر جی بخوام برام‌میخوره ولی هیچوقت هیچی نمیگم‌ک بخره هیچوقت با چیزایی و میگیره من دوقق نمیکنم و گفتن ک شش ماه دیگه میخایم عقدت کنیم انقدر ازین موضوع ناراحتم ک فقط دلم میخواد خودکشی کنم دلی اینکارو نمیکنم:)سهس ال میش خیلی تلاش برا تودکشی کردم ولی بازم پشمون شدم خلاصه میخوام بگم ک توی سن کم ازدواج نکنین حتی اگه بهتون زور گفتن اینکارو نکنین زندگیتون جهنم میشه

    1. با سلام
      اصلن میبینمش دلم میخاد بکشمش
      حتما تن به این ازدواج ندید اونم به خاطر حرف مردم.

  47. با سلام من ۱۴ سالمه و تازه نامزد کردم و قراره سه سال بعد عروسی بگیریم راستش اوایل خیلی این حس رو داشتم چرا ازدواج کردم ولی الان واقا خیلی راضیم از همسرم و زندگیم و اینکه همیشه هم ازدواج در سن پایین بد نیست خوبی های خودش و هم داره

    ولی من یه دوست داشتم که هشت سالگی ازدواج کرد و الان یک سال هم از من کوچکتر و یه بچه هم داره با شوهرش هم ۲۳ سال اختلاف سنی دارن و واقا نمیدونه چیکار کنه لطفا راهنماییش کنین

  48. سلام
    ببخشید من‌همش ۱۴ سالمه ولی یه خواستگار خوب دارم که با درس خوندنم‌ مشکل نداره خونه ماشین هم داره ولی ۲۵ سالشه خانواده خیلی راضین ولی من اصلا دوست ندارم تو این سن وارد این موضوع ها بشم واقعا نمی دونم چه کار کنم میشه لطفا راهنماییم کنید

      1. سلام من ۱۷ سالمه و با پسر خالم ازدواج کردم خیلی پسر خوب موادب قابل اطمینان و اجازه هر گونخ مساعل رو برام میده با درس خوندنمم مشکلی نداره فقط من مخالف ازدواج پایین سال بودم خب به خال این اتفاق افتاده و من مشکلی که دارم اینهفکر میکنم همه مسخرم میکنن و فکر میکنن نمیتونم درس زخونم واقعا این مشکل باعث ناامیدی من میشه گاهی یه فکرایی به ذهنم میرسه از خودم میترسم

  49. سلام خسته نباشید من ۲۱ سال دارم و دانشجو هستم و اقا پسری که اومدن خواستگاری ۲۳ سال ایشون از نظر شغل خونه و ماشین همه چیزشون اوکی هست و از سن ۱۷ سالگی وارد بازار کار شدن و فعلا درس را کنار گزاشتن من و ایشون ۳ ساله که دوستیم و ایشون امسال اومدن خواستگاری و قرار بر ازدواجه میخواستم بدونم سن کممون ممکنه مشکل ایجاد کنه توی ازدواجمون

    1. سلام
      از لحاظ سنی مشکلی نیست برید مشاوره ازدواج برای سایر فاکتور ها

      1. چ ربطی ب سن داره؟ جوونه بزار بره ازدواج کنه. عشق و حالشو بکنه . خیلیم ازدواج ب صلاحشه

  50. سلام خسته نباشید میخوام یه ماجرایی رو براتون تعریف کنم واقعا موندم چی کار کنم ازتون خواهش میکنم راهنمایی ام کنید
    من یه برادر دارم متولد ۷۳ هستش از سن پایین با دختر خالم که متولد ۷۶ هستش باهم دوستی میکردن حرف میزدن دختر خالم میومد خونه ی ما همه چی خوب بود هر دو طرف هم راضی بود برای ازدواج شون اما برادرم کار میکرد ما میخواستیم خونه بخره کارش بگیره بعدا بریم جلو برادرم اخلاقش یه کم تند هستش این رفت و آمد ادامه داشت تا اینا قهر کردن با هم دختر خالم با یه پسر دیگه فرار کرد الان هم دوتا بچه داره برادر منم بعد اون با هیچ دختری حرف نزد تازگی ها تصمیم به ازدواج گرفته تازه فهمیدم که با خواهر همون دختر خالم حرف میزنن این دختره ۱۳ سالشه خاله ام و عمولی ام کاملا راضی هستن به این وصلت خود دختره هم راضیه کاملا من تازه باهاش حرف زدم میگه من خیلی دوسش دارم از این حرفا.با برادر هم حرف زدم گفت که ببینیم قسمت چی میشه من فقط موندم چیکار کنم در مقابل احساسات دختر خالم چه جوابی بدم پیش قدم بشم یا نه؟

  51. سلام خسته نباشید میخوام یه ماجرایی رو براتون تعریف کنم واقعا موندم چی کار کنم ازتون خواهش میکنم راهنمایی ام کنید
    من یه برادر دارم متولد ۷۳ هستش از سن پایین با دختر خالم که متولد ۷۶ هستش باهم دوستی میکردن حرف میزدن دختر خالم میومد خونه ی ما همه چی خوب بود هر دو طرف هم راضی بود برای ازدواج شون اما برادرم کار میکرد ما میخواستیم خونه بخره کارش بگیره بعدا بریم جلو برادرم اخلاقش یه کم تند هستش این رفت و آمد ادامه داشت تا اینا قهر کردن با هم دختر خالم با یه پسر دیگه فرار کرد الان هم دوتا بچه داره برادر منم بعد اون با هیچ دختری حرف نزد تازگی ها تصمیم به ازدواج گرفته تازه فهمیدم که با خواهر همون دختر خالم حرف میزنن این دختره ۱۳ سالشه خاله ام و عمولی ام کاملا راضی هستن به این وصلت خود دختره هم راضیه کاملا من تازه باهاش حرف زدم میگه من خیلی دوسش دارم از این حرفا.با برادر هم حرف زدم گفت که ببینیم قسمت چی میشه من فقط موندم چیکار کنم در مقابل احساسات دختر خالم چه جوابی بدم پیش قدم بشم یا نه؟

  52. سلام خسته نباشید میخوام یه ماجرایی رو براتون تعریف کنم واقعا موندم چی کار کنم ازتون خواهش میکنم راهنمایی ام کنید
    من یه برادر دارم متولد ۷۳ هستش از سن پایین با دختر خالم که متولد ۷۶ هستش باهم دوستی میکردن حرف میزدن دختر خالم میومد خونه ی ما همه چی خوب بود هر دو طرف هم راضی بود برای ازدواج شون اما برادرم کار میکرد ما میخواستیم خونه بخره کارش بگیره بعدا بریم جلو برادرم اخلاقش یه کم تند هستش این رفت و آمد ادامه داشت تا اینا قهر کردن با هم دختر خالم با یه پسر دیگه فرار کرد الان هم دوتا بچه داره برادر منم بعد اون با هیچ دختری حرف نزد تازگی ها تصمیم به ازدواج گرفته تازه فهمیدم که با خواهر همون دختر خالم حرف میزنن این دختره ۱۳ سالشه خاله ام و عمولی ام کاملا راضی هستن به این وصلت خود دختره هم راضیه کاملا من تازه باهاش حرف زدم میگه من خیلی دوسش دارم از این حرفا.با برادر هم حرف زدم گفت که ببینیم قسمت چی میشه من فقط موندم چیکار کنم در مقابل احساسات دختر خالم چه جوابی بدم پیش قدم بشم یا نه؟

    1. با سلام

      این ازدواج الان به صلاح بردار و دختر خالتون نیست.
      اول اینکه در ازدواج فاملی بدترین نسبت به لحاظ ژنتیکی ازدواج دخترخاله و پسر خاله هستش
      دوم: برادر شما قبلا با خواهر دختر خالتون دوست بوده و قصد ازدواج داشتند که به هم خورده این مورد قطعا روی روابط بعدی تاثیر گذار خواهد بود. ازدواج وصلت خانواده ها هم هست.
      سوم : دختر خاله شما تنها 13 سال دارد و هنوز کودک محسوب میشود و بلوغ کافی برای ازدواج را ندارد.

      برای ازدواج سعس کنید تنها با احساسات تصمیم نگیرید که بعدا …..

      1. ممنونم از راهنمایی تون
        من با برادرم صحبت کردم خانواده دو طرفم تصممیشون این شد که دو سال منتظر بمونن تا دختر خالم بشه ۱۵ سالش دلیلش هم این هستش که برادر من اصلا نمیتونه به دختر غریبه اعتماد کنه و خالم اینا به غریبه بله نمیگن ت این سن . نطرتون چیه ؟ به نظرتون تصمیم درستی گرفتن؟؟

      2. ممنون بابت راهنمایی تون.
        تصمیمی که گرفتن این شد که دو سال صبر کنن دختره خالم بشه ۱۵ سالش .داداش من خودش هم میگه که نمیتونم به دختر غریبه اعتماد کنم و با دختر ۲۰ ساله یا بیشتر کنار بیام .

  53. چطوری میتوان برم خواستگاری و خوانواده شان را راضی کنم چون ۱۴ سالمه و خوانواده ام از این موضوع خبر دارند و راضی هستن مشکلی در زندگی مون پیش نمی اید

    1. صحیح 😐 دوست عزیز شما 14 سالته الان اصن نباید حتی به این چیزا فکر کنید 😐

  54. در ۱۴ سالگی میخواهم ازدواج کنم وخوانواده ام از این موضوع خبر دارند

  55. سلام خسته نباشید من ۱۴ سالمه و میخوام با دختر ۱۴ساله ازدواج کنم و خوانوادم از این موضوع خبر دارندو خیلی راضی هستن

  56. سلام من ۱۵ سالمه و یک دختر هم دوست دارم اون دختر هم ۱۵سالشه دختره میشه نوه خاله پدرم میخواستم ازدواج کنم باهاش یک سال صیغه و یک سال هم عقد میخواستم ببینم نظر شما چیه ؟

    1. منم ۱۴ سالم بود با پسر دایی مامان بزرگم ازدوج
      کردم الان ۱۵ سالمه باردار هم هستم بچه هام دوقلو هستن و جنسیت شون هم پسره دو ماه دیگه زایمان میکنم

      اینا همه حرف مفته که ازدواج تو سن کم بده
      منو شوهرم هیچ مشکلی نداریم منم دارم ادامه تحصیل میدم ‌‌

    2. کار عالی میکنی من الان ۱۴ سالم بود ازدواج کردم
      الان ۱۵ سالمه حامله ام ۷ ماهه هستم و بچه هام هم دوقلو پسر هستند

      اینا همش حرفه اگه زن مرد تفاهم داشته باشن هیچ اتفاقی نمی افته من از زندگیم راضی ام

      1. حماقت خودتون را برای دیگران تجویز نکنید.
        بهتره صبر کنید تا در آینده به اشتباهتون اعتراف کنید. الان برای قضاوت زوده

        1. عزیزم چ ربطی داره
          مگه هر کسی در ۱۴ سالگی عاشق میده ازدواج کنه بدبخت میشه

  57. سلام من یه دختر ۱۶ساله هستم و من و پسر داییم همو دوست داریم ایشون ۲۲سالشون هست و چهارماهی میشه باهم دوستیم قرار بود که سه چهار سال باهم دوست بمونیم آشنا بشیم بعد ازدواج کنیم اما مادرم مخالف بودن و گفتن باید بیان خواستگاری و خانواده ایشون هم اومدن خواستگاری و از طرفی خانواده ایشون چهار پنج سال صبر میکنند تا من بزرگ تر بشم و درسم رو هم بخونم و یه نشون معمولی هم قراره بشیم پدر مادر من و خانواده ایشون راضی هستن اما این وسط پدربزرگم مخالفن و میگن به محض نشون شدن عروسی میکنن و میگن من سنم زوده .گفتن تو هیچ کدوم از مراسم هاتونم شرکت نمیکنم و راضی نیستم
    واقعا گیج شدم ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. سلام
      به نظرم صبر کنید هم شما و ایشون به ثبات بیشتری برسید
      اقا پسر هم هویت شغلیشون شکل بگیره

  58. سلام من یه دختر ۱۶ساله هستم و من و پسر داییم همو دوست داریم ایشون ۲۲سالشون هست و چهارماهی میشه باهم دوستیم قرار بود که سه چهار سال باهم دوست بمونیم آشنا بشیم بعد ازدواج کنیم اما مادرم مخالف بودن و گفتن باید بیان خواستگاری و خانواده ایشون هم اومدن خواستگاری و از طرفی خانواده ایشون چهار پنج سال صبر میکنند تا من بزرگ تر بشم و درسم رو هم بخونم و یه نشون معمولی هم قراره بشیم پدر مادر من و خانواده ایشون راضی هستن اما این وسط پدربزرگم مخالفن و میگن به محض نشون شدن عروسی میکنن و میگن من سنم زوده .گفتن تو هیچ کدوم از مراسم هاتونم شرکت نمیکنم و راضی نیستم
    واقعا گیج شدم ممنون میشم راهنماییم کنید

  59. سلام
    من با پسری ٢٠ ساله دوست هستم و خودم ١٧ سالمه و مدام به من میگه بیا بریم بیرون انقد گفت همه مارو باهم دیدن ولی تا میگم حداقل بیا یه نامزد کنیم مردم پشتم حرف نزنن میگه من هنوز بچه ام توام بچه ای داهاتی بازیا چیه ایا واقعا زوده
    ایا واقعا خاسته ای من داهاتی بودنه?

    1. با سلام
      خیر. اگه واقعا شما را بخواد از رسمی کردن موضوع طفره نمیرود.

  60. سلام بنظر شما ازدواج دختر ۱۹ ساله و پسر ۲۹ ساله مناسبه؟ دختره قصد ادامه تحصیل و سرکار رفتن داره

  61. سلام من یه دختر ۱۸ ساله ام و یه خاستگار دارم که پسر عمم هست و ۳۲ سالشه همه خانواده و اقوام راضی هستن ولی خودم دودل هستم و از نظر امکانات زندگی و … همه چی تمومه
    ممنون میشم راهنماییم کنید

      1. سلام من ۱۶ سالمه بابام بهم میگه لنگه ی تو الان دوتا بچه داره
        اخلاقش خیلی بده سره هر چیزی با من دعوا میکنه بهم خیلی حرفای بدی میزنه
        بعد بهم میگه وایسا خودم یه پسره خوب پیدا کنم برو
        واقعن اینا چه حرفی یه؟
        ادم حتی به دختره ترشیدش هم از این حرفا نمیزنه

  62. سلام عرض میکنم وقتتون بخیر من 17 سالمه ودرحال تحصیلم و برنامه های زیادی برای زندگیم دارم. خواستگارم 22 سالشه وتقریبا از شهر من دوره ولی موقعیت اجتماعی بالایی داره تصمیم رو به خودم واگذار کردن خانوادم ولی من دو دل هستم و گاهی میگم نه گاهیم میگم بله… به نظر شما چه تصمیمی به صلاح منه..

    1. سلام من یه پسر ۱۸ ساله هستم و میخوام با دختر یکی از رفیقای مامانم ک تاحالا ندیدمش صحبت کنم و باهاش ازدواج کنم نمیدونم چیکار کنم اصرار از خودم بوده برای ازدواج

      1. داداش اصن ندیدیش بعد چجوری میخوای ازدواج کنی 😐 اومدو طرف اخلاق جلاد و قیافه میمونو داشت 😐 بعدش ب چیز میری ها 😐

  63. سلام من دختری هستم ۱۶ ساله و خواستگار زیاد دارم اما هیچکدام در خانه نیامدند اما دیشب بعد از چندین خواستگار یکی از خواستگار ها ب خانه ما آمد و صحبت کردند ایشون ۲۷ سال سن دارن نمیدونم چیکار کنم ازدواج کنم یا نه اما پسره رو دوست دارم بهم میخوریم
    راهنماییم کنید لطفا ممنون

      1. سلام من ویدا هستم ۱۴ سالمه
        پدر مادرم میخوان منو به زور نامزدیم بدن
        میترسم
        لطفا کمکم کنید

  64. با سلام.البته در مورد مقاله باید بگم که کاملا درسته اما یک سری چیز هایی که در نظر بگیرید برای مثال خود من تصمیم دارم در تابستون داخل یوتوب فعالیت کنم و همچنین به بازی سازی هم بپردازم و از این راه بتونم کسب در آمد کنم و معروف هم بشم .و با اینکه سنم ۱۳ ساله ولی تمام نشانه های بلوغ رو دارم و در مورد هر اتفاقی داخل زندگیم برنامه ریزی میکنم.مثلا خودم دوست دارم در کمترین سن مثلا ۱۴ یا ۱۵ ازدواج کنم و البته ممکنه حتی اگر خواستگارم از من فاصله داشته باشه و نتونم اونو ببینم ولی چیز هایی که داخل زندگی بزرگسالان هست برای من مهم نیست و تنها اینکه با یکدیگر در ارتباط باشیم و بتونیم خرج زندگیمون رو در بیاریم و در نتیجه به درس خوندن ادامه بدیم و در نتیجه شغل گرفتیم در کنار هم زندگی میکنیم و بعد میتونیم یک زندگی بزرگسالانه داشته باشیم.

    1. سلام من دختری هستم ۱۶ ساله و خواستگار زیاد دارم اما هیچکدام در خانه نیامدند اما دیشب بعد از چندین خواستگار یکی از خواستگار ها ب خانه ما آمد و صحبت کردند ایشون ۲۷ سال سن دارن نمیدونم چیکار کنم ازدواج کنم یا نه اما پسره رو دوست دارم بهم میخوریم
      راهنماییم کنید لطفا ممنون

  65. سلام من 16 سالمه و یه خواستگار دارم قبلا که خواستگار برام می یومد خانوادم رد می کردن ولی الان میگم آدم خوبیه و بدون اینکه باهاش حرف نزدی ردش نکن
    من خودم میگم که چون سنم کمه جواب رد بدم

    کمکم کنید لطفا؟

  66. سلام

    من 16 سالمه ویه خواستگار دارم قبلا هرکسی که می یومد رد می کردن می گفتن سنم مناسب نیست ولی این خواستگاره این یکی خانوادام موافقن من خودم میگم چون
    برای فکر کردن در این مورد خیلی بچم
    رد کنم

    1. شاید منو مسخره کنین ولی من ۱۲ سالمه از ۹ سالگی هدف زندگیم ازدواج بوده
      من حاضرم هرکاری بکنم تا بتونم ازدواج کنم
      خیلییی نفهمی
      خالم انتظار داره ۳۰ ساله ام که شد ازدواج کنم
      تا الان خیلی خوب بود داشتم خیلی راحت خودم رو آماده میکردم برای ازدواج
      تا اینکه مامانم از ازدواج در سن ۱۶ سالگی حرف زد و خاله ام گفت که ازدواج سن داره اگه دخترت رو بدی دیگه نه من نه تو
      از موانع بین مون خیلی میترسم روانم خیلی به هم ریخته
      من حاضرم هر کاری بکنم که زودتر
      ازدواج کنم
      آمادگی کامل رو هم دارم البته نه برای این سن
      نذر کردم که خدا تا ۱۵ سالگی پسره رو بفرسته دنبالم……
      حالا نریم تو حاشیه
      من چند روز هست که حالم بده بالاخره ازدواج نکردن هم گناهه ولی چند روز انگار یکی تو سرم بهم میگه هیچوقت ازدواج نکن
      من آمادگی کاااااامللل رو دارم مادرم مخالف نیست اما اگه کسی نیاد دنبالم دق میکنم
      هر شب خوابش رو میبسنم که ازم خواستگاری کرده
      خدا تا حالا برام کم نگذاشنه من مطمعنم کمکم میکنه!
      تا جایی که من میدونم خیلی از ائمه در ۱۰ و ۱۷ سالگی ازدواج کردن حالا به من میگن حق ازدواج نداری تو هنوز ۳۰ ساله نشدی!
      من به درس علاقه ندارم هیچ دوستی هم ندارم هیچکس رو هم به اندازه کسی که از ته قلب دوستم داشنه باشه دوست ندارم انتظار زیادی هم ندارم
      تورو خدا نگین زوده برات!
      اگه صلاح نباشه خدا کمکم نمیکنه!
      تروخدااا برام دعا کنید
      دعا کنید تا قبل از اینکه قلبم مثل یخ سرد بشه و مثل سنگ بی احساس ازدواج کنم واگرنه خدا میدونه ممکنه مرتکب چه گناهی بشم دیگه نمیتونم تحمل کنم دست خودم نیست
      ممکنه بعد از یه مدت از ازدواج کردن منصرف بشم و زندگی ام رو ببازم!
      خیلییی میترسم که یکوقت خودم رو با رابطه با نامحرم(رل) آلوده کنم
      لطفا یه مشاور روانشناسی بهم بدین

  67. سلام 💐💐
    بنده یک مشاور هستم.
    همکار عزیز در بعضی شرایط من خودم به خانواده مراجعه کننده پیشنهاد میدم که بچه شون ازدواج کنه.

    پس به همین خاطر به تمامی عزیزانی که قصد ازدواج در سنین کمتر از ۱۹ _ ۱۸ سال را دارند پیشنهاد میکنم حتما به یک مرکز مشاوره مراجعه بفرمایند.
    انشاءالله که ما هم بتونیم در حد توان بهشون کمک کنیم.

    و اینکه دوستان به این نکته فوق العاده دقت کنید:
    یک مشاور خوب و تاثیر گذار باید دو ویژگی بارز داشته باشه
    ۱_خدا شناس باشه
    ۲_معلومات بالایی داشته باشه

    اگر مشاوری یکی از این ویژگی ها رو نداشته باشه مطمئن باشید هیچ کمکی در رفع مشکل نمیتونه به شما بکنه بلکه مشکلاتتون رو هم بدتر میکنه.

  68. سلام من ۱۶ سالمه خواستگار دارم ۱۷ سالشه
    ما مهریه سکه میندازیم اما طرف پسر میگن پول میندازیم
    منم چون با پسره دوست بودم موندم وسط
    پیشه یه دعا نویسم رفتیم گفت که با این پسره ازدواج نکن بدبخت میشی
    مادر پدرمم راضی نیسن که ازدواج کنم
    اما خودم راصی ام
    میشه راهنما کنین منو

      1. سلام عزیزم من ۱۷ سالمه
        ۵ ماه دیگه میرم‌تو ۱۸ سال
        خواستگارمم ۱۹ سالشه ولی خانواده‌ من قبول نمیکنن
        من خیلی دوسش دارم و این حسم کاملا دو طرفه است

        میگن تو داری احساسی عمل میکنی ولی واقعا اینطوری نیست
        من آمادگی ازدواج کردن رو دارم و مطمئنم از پسش بر میام

    1. خاک توسرت .ک میخوای توسن کم ازدواج کنی .متاسفم واست توبجای ازدواج حالاحالاهابایدعروسک بازی کنی.ن این که پشت دست بحرف پدر ومادرت بزنی

  69. سلام
    من یه خاستگار دارم پسر عممه که ۲۴ سالشه خودمم ۱۶ سالمه موندم چی کار کنم
    از طرفی چون پسر خیلی پاکیه و مذهبیه و بهم میایم حس میکنم خوبه باشم باهاش
    از طرفی حس میکنم اگر بزرگ شدم شاید یکی خوبتر از این پیدا شد و الان سن ازدواجم نیست

    میشه راهنمایی کنید

    1. با سلام
      اختلاف سنی 8 سال در این دوره نوجوانی شما زیاد است. بیشتر در مورد ازدواج فکر کنید

  70. سلام
    به نظر بنده ازدواج در هر سنی باید تابع بلوغ جنسی و عقلی باشه چه بسا یه ادم با سن زیاد هنوز درک و فهم زندگی مشترک رو نداشته باشه و یک فرد با سن کمتر اما دارای درک و فهم کامل برای اداره یک زندگی.
    همه اینها بسته به شرایط محیطی و تربیت و اموزش هست. نمیشه گفت مطلقا ازدواج در سن پایین بد هست یا خوب به عوامل زیادی بستگی داره ولی در کل در جامعه ای که الان اینقدر گناه و فساد و روابط نامشروع و دوستی های ناسالم بالا رفته به نظرم اگر کسی درک کافی از ازدواج داشته باشه اشکالی نداره در سن کم ازدواج کنه بنده خودم در ۱۹ سالگی نامزد شدم و در ۲۱ سالگی ازدواج کردم خدا رو شکر با همسرم تفاهم داریم وهر دومون از روی عقل و بعد علاقه با هم ازدواج کردیم من حتی دوستی دارم که ۲۰ سالشه و از ۱۶ سالگی ازدواج کرده و یک سال هم نامزد بوده اما هر چه قدر از خانمی و زن زندگی بودنش بگم کم گفتم با اینکه بیست سال داره اما خیلی اطلاعات بالایی داره در همه زمینه ها. پس لزومی نداره اینقدر ازدواج در سن کم رو بکوبیم البته با داشتن شرایط لازم.

    1. با سلام ازدواج در سن پایین یا کودک همسری؟ افراد تا 14 سال کودک محسوب میشوند. شما البته میتوانید برای درک بهتر موفقیت ازدواج علاوه بر تجربیات گرانبهای شخصی به آمارهای جامعه نیز توجه کنید

      1. ضمنا ادامه حرفم. من همونیم که چند دقیقه پیش پیام دادم. اینم بگم داداش من دوم دبیرستانه. رشته انسانی. گفته که تو کتاب درسی روانشناسیش نوشته بود ۱۲ تا ۲۰ سال نوجوان و بعضی ها اعتقاد دارن تا زمانی که مستقل میشن نوجوانن. خواهرم هم دوم راهنماییه به ما گفت تو کتاب مطالعات اجتماعی اش نوشته بود ۱۲ تا ۱۸ سال نوجوانن. خب من پدرم مشاوره. خواهرم و برادرم هم مدرک. گفته روانشناسان. حالا پی بردید اشتباه گفتید؟ لطفا هردو نظرمو منتشر کنید. چون اگه منتشر نکنید ناراحت میشم. آیا شکستن دل هموطنتون کار خوبیست؟ خیر. پس لطفا منتشر کنید کاملا مفیده

        1. چشم منتشر می کنیم . دوست عزیز این مقاله برای این هست که برای تشکیل زندگی تصمیم خوبی با هم فکری انسان های با تجربه تر بگیرید که توآینده هزینه کمر شکنی برای تصمیمات الانتون پرداخت نکنید . انشالله موفق باشید.

  71. سلام من دوستی دارم که ۱۴ سالشه بعد براش یه خواستگار خوب اومده بعد خوانوادش همه راضین و با پسره فامیلن دختره خودش میگه من زود برام بچم چیزی از زندگی نمیفهمم ازدواج نمیکنم اما فامیلاش تقریبا راضیش کردند اما اون هنوز شک دارا چون میترسه همه رفیقاش ولش کنن چون ازدواج میکنه اما دختره پسره دوست داره و فکر میکنه همه چیز عشق میشه راهنمایی کنید که چیکار کنه

    1. با سلام
      به نظرم صبر کنید تا در مورد معیارهای ازدواج و زندگی خودتون دید بهتری بدست بیاورید

      1. پدرم میگه دوسال تو عقد بمونین اون وقت میشم ۱۶ حالا ازدواج کنم یانه
        میشه راهنمایی کنین

        1. دوسال برای عقد زیاده. الانم سن مناسبی برای تصمیم برای کل آیندتون نیست

  72. سلام من یه خاستگار دارم و دوسش دارم و خودم هم ۱۳ سالمه
    توی روستای ما رسمه ک دختر زود ازدواج کنه
    خانواده یعنی پدرم راضی نیست میشه راهنمایی کنید؟

    1. با سلام
      سن شما برای ازدواج پایین است و مناسب تصمیم گیری برای ازدواج نیست

    2. به حرف پدرت گوش کن اینم راهنمایی
      یک با فامیل ازدواج نکن

      دو حرف پدرت رو زمین نزن

      سه عاشق نیستی

      چهار ار پانزده به بالا به ازدواج فکر کن

  73. سلام من و پسرعمویم که 15 سالشه و با اینکه می تونستیم در شهر خودمون درس بخونیم برای تحصیل به شهر دیگه می رفتیم پدر وعمویم با اینکه وضع مالی خوبی دارند اما راضی به گرفتن خونه مجرد نشدند و مارو صیغه کردند من که از خدام بود اما الان پسر عمویم با من خیلی رابطه جنسی برقرار می کند من 13 سالمه وقدم بلند تره اما در اینترنت خوندم که تقصیر اونیست و چون در سن بلوغه این اتفاق می افته
    به نظر شما چکار کنم رابطه جنسی لذت بخش شود

    1. با سلام
      عزیزم. رابطه جنسی باید رضایت بخش باشه. اگه دیدی از حد انرژِیت خارج شده و حوصله نداری خیلی جدی شرایطتت به همسرت بگو بدون رو دربایستی

    2. جااااان😳😳😳😳
      صیغه ، رابطه جنسی!!!!
      عاطفه خانووم مطمئنی بعدا باهات ازدواج میکنه؟

  74. من یک دختر 16 سالمه من خواستگار دارم اومده خونمون من خیلی دوسش دارم اون هم من رو دوست داره دوسش دارم بابام رازی چند ما بود که ازدواج کردم خیلی خوب ممنون میشم که به مناما کردید😉الان من خیلی اخلاقش خوب من رو دوست داره من هم اون رو دوست دارم 😘 الان من 20 سالمه

    1. سطح معلومات شما از نوشتنتون معلومه.
      شما نمیتونید درست پیام بنویسید تاسف باره.
      موندم چه جوری با شوهرتون حرف میزنید

  75. سلام
    دیروز دختر دوستم طلاق گرفت چون در سن ۱۶ سالگی ازدواج کرد الان ۱۹ سالشه تازه میگه فهمیدیم به درد هم نمیخوریم
    البته خوب پسره هم اخلاق خوبی نداشت ولی پدر مادر دختره فکر کردن چون همدیگه رو دوست دارن پسره بد خلقی نمیکنه ولی حدسشون اشتباه بود تو رو خدا موقع ازدواج خیلی مراقب باشید همه چیز رو در نظر بگیرید خدایی نکرده چندین سال خودتون و بچه هاتون زجر ندین

      1. سلام خسته نباشین
        من ی دختر 17 سالم
        چن وقت پیش یکی از فامیل های پدرم بهم درخواست ازدواج داده
        24 سالشه و موقعیت خوبی داره
        خانواده ی اون از این ماجرا خبر دارن و کاملا موافقن و گفتن سال دیگه میایم برای خاستگاری
        و پسره قبول کرده که دوسال نامزد بمونیم که من برای ازدواج آماده بشم
        ولی خانواده ی من خبر ندارن
        ما همدیگرو دوست داریم و به هم وابسته شدیم
        بنظرتون کار درست چیه و من باید چیکار کنم؟

  76. سلام به نظر من باید نیاز ها رو هم در نظر گرفت الان بچه های ما ازدواج نمیکنن خودم دخترم الان کلاس هفتم ۱۴ نفر از دوستاش توی (کلاسشون)کلاسشون سی نفره بود از پایه چهارم تا ششم به خاطر ارتباط با نامحرم دچار مشکل شدن و ترک تحصیل کردن یکی از دختران اقوام ما هم پایه هفتم بود تقریباً داشت که مشکل براش پیش میومد که دیگه یه شوهر خوب براش پیدا کردن و الان یازده ماهه که ازدواج کرده و از فاجعه جلوگیری شده زندگیش هم خیلی خوبه اصلا هم نه از خانواده خودش نه از خانواده شوهرش کمک مالی نمیخواد و خودش هم میتونه به بقیه کمک کنه خودش تو خونه کارهای هنری انجام میده و ماهیانه پنجاه میلیون درآمدشون میشه
    پایه چهارم ابتدایی دیگه دختران واقعا کاریشون نمیشه کرد دوستای دخترم رو خوب براتون گفتم ۱۴ نفر از بین ۳۰ نفر خیلی آمار عجیبیه جای بدی هم زندگی نمیکنیم مردم میگن بالا شهره ولی خوب یه بالاشهر کاملا فرهنگی یعنی تمام افراده با فرهنگ اینجا زندگی میگنن وای به حال جاهای دیگه الانم که ماشاالله توی لایو هایی که تو شبکه شاد میزارن ببینید چه خبره این یه ضعف فرهنگی که باید همه دست به کار شیم و از فاجعه جلوگیری کنیم مشاوران هم باید در مورد عدم ازدواج در سنین پایین از پایه سوم چهارم دبستان وارد کار بشن نه از پایه یازدهم

    1. با سلام . دقیقا خواستتون متوجه نشدیم. 50 میلیون درامد برای دختربچه !!!!!!!

      1. سلام
        دختره پته دوزی و گلدوزی و مکرمه بافی و عروسک سازی و کلا اسطوره ای واسه خودش بعد مثلا مامان یکی از دوستاش خیاطی داره لباس هاشون رو روشون طرح میزنه مثلا واسه هر طرحی ۱۰۰ هزار تومن میگیره بعضی از طرح ها هم که قشنگ ترن بیشتر میگیره و اونایی که زیاد قشنگ نیستن کمتر میگیره عروسک درست میکنه می‌فروشه به عروسک فروشی ها خیاطی بلده و اینجوری کسب درآمد میکنه
        ما هم اول باورمون نشد ولی بعد فهمیدیم که راست میگه به کارهای خونش هم میرسه البته شوهرشم بهش کمک میکنه
        خودش میگه اصلا اذیت نمیشه و راهی که برای زندگیش انتخاب کرده راضی خلاصه اعتماد به نفس و پشتکار هر دوشون خیلی بالاست
        ما از این تعجب میکنیم که مثلاً ما میریم بچه هامون کلاس های هنری میبریم که دیرتر ازدواج کنن حالا این با اینکه اینمه کار داشته چطوری فکر ازدواج کرده

    2. مگ دوس پسر داشتن چیه ؟ خب نزایید! اگه قراره بزایید و بعدشم از ترس دوس پسر داشتن(ک کاملا طبیعیه ) تو ده سالگی ک هنوز بالغ نشده بزاریدش زیر ی مرد ده سال بزرگتر نزایید بچه هاتونو بد بخ نکنید بزارید برن دانشگاه بزارید برن وارد بازار کار بشن وارد جامعه بشن دو تا هدف انتخاب کنن ازاد باشن! تو بگو ماهی دویس ملیون درامد اخه چی بگم از ترس پول دانشگاه و لباس و مدرسه و کتاب و دوتا دونه پد بهداشتی زود بچه هاتونو بدبخت میکنین خدا ازتون نگذره ک پشت هم بچه تولید میکنین تربیتم بلد نیسین خدا شما و امثال شمارو از رو زمین برداره

      1. نسبت به بقیه حرف تون رو قبول دارم
        بقیه خیلی چرت و پرت میگن
        ولی من واقعا دارم دق میکنم بدون همسر نمیتونم زندگی کنم تمام مشکلات رو هم میپذیرم
        عاشق کسی نشدم ولی نمیتونم حرف دیگران رو تحمل کنم اونا انتظار دارن وقتی ۳۰ ساله شدم ازدواج کنم

  77. یعنی هر کی مطالب غیرتخصصی شما رو در خصوص ازدواج کودکان بخونه، محاله که در کوچکترین مسئله خانوادگی هم روی شما حساب کنه. متاسفم!

      1. خیلیییی چرت میگی
        من یه دختر ۱۳ ساله بودم که ازدواج کردم الان ۲۵ سالمه هیییییچ مشکلی ندارم

        1. انشالله فرزند با ادبی تحویل جامعه بدید

          ولی چرا در دیدگاه دیگری این جملات را نوشتید:

          خیلی چرت و پرت میگی
          من دارم از نداشتن همسر میمیرم اونوقت تو میگی اگه ازدواج کنم دیگه آزاد نیستم!؟
          دارم دق میکنم بدون همسر نمیتونم زندگی کنم تمام مشکلات رو هم میپذیرم و کنار میام
          عاشق کسی نشدم ولی نمیتونم حرف دیگران رو تحمل کنم اونا انتظار دارن وقتی ۳۰ ساله شدم ازدواج کنم
          انشالله که خیر باشه؟؟؟؟؟!!!!!!

    1. من یک دختر 16 سالمه من خواستگار دارم اومده خونمون من خیلی دوسش دارم اون هم من رو دوست داره دوسش دارم بابام رازی چند ما بود که ازدواج کردم خیلی خوب ممنون میشم که به مناما کردید😉الان من خیلی اخلاقش خوب من رو دوست داره من هم اون رو دوست دارم 😘

  78. مزیت هایی که شما گفتید یک در میون درست بود و اکثراً اشتباه!
    مسئولیت پذیری در سنین بالا، پایین میاد؟؟؟؟ چی میگی شما؟؟ اصلا بچه ها در سنین پایین وابسته به خانواده ها هستند کدوم مسئولیت پذیری؟؟؟ دختران و پسرانی که در سنین پایین ازدواج می کنند اکثراً خسته و پشیمان هستند! کجا با نشاط و سرزنده هستند؟!

    1. سلام ببخشيد حرفاي شما هم كامل درست نيست اتفاقا دختران در سنين پايين ازدواج كنن خيلي بهتره من ١٢سالگي ازدواج كردم ١٣سالگي هم رفتم خونه خودم ٢ساله دارم زندگي ميكنم خيلي هم خوشبختم دوستان من هم همه در سنين١٤،١٥،١٧سالگي ازدواج كردن خوشبخت هستن به نظر من دختران كوچك خوشبخت تر از بزرگاين وقتي عروس ميشن.

          1. شما خودت چطور؟
            از مامانت اجازه گرفتی اومدی تو اینجا عمو؟

      1. ب
        صدرصد باهات باهات موافقم من خودم ۱۳ سالم هست کل خانواده و فامیل راضی به ازدواج من با پسرخالم ۲۴ یا۲۵ سالش هست راضی هستن جز پدرم لطفا راهنمایی کنید من در روستا زندگی میکنم و بعد از ۱۵ سالگی در اصل پیر دختر حساب میشه من نمیگم عاشقش هستم چون از عشق متنفرم ولی دوسش دارم و بهش اعتماد کافی دارم

        1. با سلام
          تا 14 سالگی افراد کودک محسوب میشوند. زندگی حق شماست نه دیگران

        2. اشتباه محضه هم سن ات کمه هم اختلاف سنیتون زیاده ضمنا هر باوری در عرف روستای شما وجود داشته باشه دلیل نمیشه که درست باشه

        3. از من میشنوی به حرف پدرت گوش کن نه به خاطر سن کمت به خاطر فامیل اصلا با فامیل ازدواج نکن حرف پدرت رو بپذیر ضرر نمیکنی

        4. ازدواج کن

          تو شهر ما همه دخترا تو سن کم ازدواج میکنن همه خوشبختن

          این گوه خوری های مشاور را هم توجه نکن
          این یه بی سواد بی فرهنگه

          1. از طرز صحبت شما مشخصه چقدر ادب و فرهنگ بالایی دارید.

          2. سلام خسته نباشید من ۱۴ سالمه و میخوام با دختر ۱۴ساله ازدواج کنم و خوانوادم از این موضوع خبر دارندو خیلی راضی هستن

          3. چطوری میتوان برم خواستگاری و خوانواده شان را راضی کنم چون ۱۴ سالمه و خوانواده ام از این موضوع خبر دارند و راضی هستن مشکلی در زندگی مون پیش نمی اید

          4. برا سطح شعورت خیلی متاسفم . معلومه خیلی. فقر فرهنگی داری

      2. این واقعا درسته الان مثل من
        من خ‌ودم الان 14 سالمه ولی یک خاستگار اومده 27 سالشه هم خوانوده من رازه هم اون طرف و میگن پسر خوبیه و همچی تمومه اصل اینکه هر دو با هم تفاهم داشته باشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

آیا به مشاوره فوری نیاز دارید؟

 

مشاوره حضوری 👉

مشاوره تلفنی فوری👉