کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

اینستاگرام آویژه

مطالب ما را در اینستاگرام دنبال کنید ( کلیک کنید)

4 دلیل ازدواج کردن! هرگز به خاطر این 9 دلیل ازدواج نکنید!

4 دلیل ازدواج کردن! هرگز به خاطر این 9 دلیل ازدواج نکنید!
3.5/5 - (16 امتیاز)

اگه مدتی است که به فکر ازدواج کردن افتادید، لطفا کمی وقت بذارین و به این فکر کنید که اصلی ترین دلیل ازداوج چیه؟ در چنین مواقعی اولین واکنش شما باید این باشه “چرا ازدواج میکنیم؟” با کمی تفکر متوجه میشید که ممکنه دلیل شما به نوعی دسیسه باشه. ممکنه فکر کنید که به خاطر علاقه ای که به همسرتون دارید، میخواید باهاش ازدواج کنید، اما اگر کمی عمقتر به احساسات خودتون نگاه کنید، احتمالا متوجه میشید که اعتقادات شما ناقصه. در واقع شما میتونید کسی رو دوست داشته باشید و باهاش ازدواج نکنید!. بنابراین مطمئن شوید دلایل درستی برای ازدواج و تشکیل زندگی مشترک دارید. حالا چند مورد از دلایل درست ازدواج رو با هم بررسی میکنیم تا به دید درست تری از یه ازدواج موفق داشته باشید:

1. ازدواج باعث میشه احساس امنیت بیشتری داشته باشید

یکی از دلایل ازدواج، داشتن احساس امنیت و آرامش در کنار شریک زندگیه. در حقیقت ازدواج، مثل یه پوسته محافظتی عمل میکنه که از شما و عشقتون محافظت میکنه. بعد از ازدواج شما میدونید که اگه درگیری یا اختلافی داشته باشید، هر دو نفرتان تلاشتون را برای حل این درگیری ها انجام میدید. شما همچنین میدونید که مهم نیست که با چه چالش هایی روبرو هستید، هر دو از هم حمایت خواهید کرد. با وجود چنین اعتماد و تعهدیه که شما میتونید یک عمر عاشق شریک زندگیتون بمونید. لطفا برای خواندن مقاله ازدواج سفید کلیک کنید.

ازدواج باعث میشه احساس امنیت بیشتری داشته باشید
دلایل ازدواج

2. با ازدواج شما مثل یه تیم رفتار میکنید

ازدواج راهی برای ساخت یه تیم پر قدرته. وقتی زن و مردی که همدیگه رو دوست دارن در کنار هم قرار میگیرن، میتونن با همکاری مسیر زندگی رو با موفقیت پشت سر بذارن. بالاخره شما الان رسماً یک خانواده هستید. روانشناسان برای توصیف افرادی که ازدواج میکنن از یه اصطلاحی به اسم “تغییر انگیزه” استفاده میکنند. این یعنی دلایل ازدواج شما بر اساس منافع شخصی نبوده. بلکه هدف اینه که با کار و تلاش مشترک، برای دستیابی به بهترین نتایج اقدام کنین. به عبارت دیگه، شما مجموعه جدیدی از اهداف مشترک دارید، که میخواید با هم به دستشون بیارید. این میتونه یه دلیل محکم برای ازدواج باشه. برای مطالعه مقاله هدف از ازدواج از نظر روانشناسی کلیک کنید.

با ازدواج شما مثل یه تیم رفتار میکنید
سه دلیل محکم برای ازدواج

3. ازدواج موجب زندگی آرام تر و مطمئن تره

وقتی که شما با دوست دختر یا دوست پسرتون یه رابطه عاشقانه دارید، ممکنه در مورد جدی بودن این رابطه شک و ناراحتی داشته باشید. و از خودتون بپرسین آیا قراره بقیه زندگیمون رو هم با هم سپری کنیم؟ یا این فقط یه رابطه کوتاهه و من بعد از اون تنها میمونم؟ از آنجا که ازدواج سطح نهایی تعهده، این تردیدها رو به سرعت از بین میبره. به همین دلیل یکی از دلایل ازدواج، احساس رضایت و راحتی نسبت به آینده رابطه است. برای خواندن مقاله ملاک های انتخاب همسر مناسب لطفا کلیک کنید.

ازدواج موجب زندگی آرام تر و مطمئن تره
انگیزه و دلیل اصلی ازدواج

4. ازدواج نشون دهنده عشقیه که به همدیگه دارید

معمولا وقتی که یه رابطه عاشقانه غیر رسمی دارید، همیشه خودتون رو با بقیه مقایسه میکنید. ممکنه از خودتون بپرسید وقتی دوست دختر یا دوست پسرم یه نفرو پیدا کنه که از من بهتر باشه منو ترک میکنه یا نه؟ اما وقتی تصمیم به ازدواج میگیرید، این تردیدها از بین میرن. شما میدونید که تنها عشق زندگی همسرتون هستید و او هم عشق شماست. به همین دلیل ازدواج میتونه یه راه مناسب برای اثبات عشقتون باشه. مقاله ازدواج بدون عشق را حتما بخوانید.

ازدواج نشون دهنده عشقیه که به همدیگه دارید
دلایل درست و نادرست ازدواج

دلایل نادرست ازدواج چیست؟

هر فردی ممکنه دلایل خاصی برای ازدواج داشته باشه، اما گاهی اوقات چیزی که فکر میکنین دلایل منطقی ازدواج هستند، فقط یه اشتباه بزرگه. به همین خاطر بعضی دلایل نادرست ازدواج وجود داره که به ترتیب زیره:

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه 4 دلیل ازدواج کردن! هرگز به خاطر این 9 دلیل ازدواج نکنید! با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

1. داشتن یه عروسی رویایی

عروسی یه چیز شگفت انگیز و زیبا است، که میتونه رابطه شما رو تقویت کنه. با این حال، داشتن یه جشن عروسی با شکوه نمیتونه از دلایل ازدواج باشه. مخصوصا امروزه در مورد عروسی ها هم هیاهوی زیادی وجود داره که میتونه هر کسی رو وسوسه کنه که یه چنین عروسی رو برای خودش آرزو کنه، حتی اگه آمادگی ازدواج را نداشته باشه. این مورد مخصوصا یکی از دلایل ازدواج زنان است. وضعیت میتونه به حدی باشه که حتی ممکنه زنانی رو پیدا کنید که از لباس عروسی رویایی، کیک و محل برگزاری عروسی عکس جمع کنند. مسئله اینه که حتی ممکنه کسی رو در زندگیشون نداشته باشن. تصور کنین که اگه برنامه ریزی قبلاً انجام شده، چه فشاری روی همسر آینده خواهد بود. واقعیت اینه که عروسی شما فقط یه روزه و ازدواج تا آخر عمر. وقتی واقعاً براش آماده باشید، میتونید یه عروسی رویایی برگزار کنید. همچنین با عجله نکردن در عروسی، میتونید نامزدی طولانی تر و ویژه تری داشته باشید که به آمادگی شما برای یه ازدواج طولانی و خاص کمک میکنه.

دلایل نادرست ازدواج چیست؟
مهم ترین دلایل برای ازدواج
مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه 4 دلیل ازدواج کردن! هرگز به خاطر این 9 دلیل ازدواج نکنید! با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

2. تنهایی

تنها بودن سخته و خیلی از مردم از تنها موندن میترسن. وقتی به سن خاصی میرسید، ممکنه به نظر برسه که انتخاب دیگه ای ندارید و یه فرد “آخرین گزینه خوب” شماست. اینجور وقتا این سوالو از خودتون بپرسید که آیا همه افراد باید زدواج کنند؟ یا من با این انتخاب فرصت های دیگه رو از خودم نمیگیرم؟ یادتون باشه، خیلی از افراد قدرتمند و موفق هرگز ازدواج نکردن. درسته که ازدواج یه روش عالی برای ایجاد یک رابطه موفقیت آمیز است و میتونه یه تجربه فوق العاده باشه. با این حال، این تنها راز یه زندگی شاد نیست.

تنهایی
دلایل منطقی برای ازدواج

3. تحت فشار هستید

اگر از بسیاری افراد بپرسیم که چرا باید ازدواج کنیم؟ تعداد زیادی از اونها دلیل قانع کننده ای ندارن. چون اکثرا برای ازدواج تحت فشار افراد خانواده یا پارتنرشون قرار میگیرن. معمولا در خواستگاری فشار شدیدی وجود داره و به راحتی نمیشه گفت: “من تو رو دوست دارم اما هنوز آماده نیستم”. همین فشارها از جمله دلایل ازدواج مردان به شمار میره. حتی بدتر هم ممکنه باشه که مثلا شریک زندگی شما اولتیماتوم صادر کنه: “یا ما ازدواج میکنیم، یا از هم جدا میشیم.” اما هیچ وقت تحت این شرایط تصمیم به ازدواج نگیرید.

4. همه دوستانتان ازدواج کرده اند

اگه با خودتون رو راست باشین ممکنه یکی از مهم ترین دلایل ازدواج شما این باشه که همه دوستانتون ازدواج کردن. که البته از بدترین دلایل ازدواج هم هست. اما یادتون باشه بهتره که آخرین نفر از بین دوستانتون باشید که ازدواج می کنه تا اولین فردی باشید که طلاق گرفته. اگه صبر کنید، دوستانتون و روانشناسان میتونن به شما مشاوره بدن و تجربه بیشتری برای کمک به شما در زمینه مشاوره ازدواج دارند.

5. عشق سابقتون ازدواج کرده

بعضی افراد از اینکه به عشق سابقشون نشون بدن شخص بهتری رو پیدا کردن، لذت میبرن. یا به اشتباه فکر میکنن که با ازدواجشون از عشق قبلیشون انتقام میگیرن و آزارش میدن. اما این تصورات رو دور بریزین و منطقی فکر کنید. ازدواج یه انتخاب برای تمام عمرتونه. پس این انتخاب رو با لج و لجبازی خراب نکنین.

6. رابطه جنسی

یکی از دلایل رایج و اشتباهی که برای ازدواج وجود داره، داشتن رابطه جنسیه. این مورد از معمول ترین دلایل ازدواج مردان است. اما لازمه مطمئن شید که هوس تنها چیزی نیست که به خاطرش تن به ازدواج میدین.

رابطه جنسی
چرا مردان ازدواج می کنند

7. بچه دار شدن

بعضی افراد فقط به دلیل بچه دار شدن ازدواج میکنند. ممکنه فردی انقدر بچه بخواد که با شخصی ازدواج کنه که اصلاً براش مناسب نیست. افرادی که در ازدواج قبلیشون بچه دار نشدن ممکنه فقط به این دلیل زندگی مشترک تازه ای رو شروع کنن.

8. پول و مسائل مالی

ازدواج برای پول یک کلیشه قدیمیه. قبول داریم که پول میتونه زندگی رو آسون کنه، اما همچنین میتونه زندگی رو پیچیده تر کنه. پول هرگز به اندازه دوست داشته شدن ارزشمند نیست. یادتون باشه وقتی که ازدواج میکنید، باید بدهی یه شخص رو به همراه دارایی هاش قبول کنید. توجه داشته باشین، بعضی از افراد آنقدر که به نظر می رسه ثروتمند نیستن. حتی اگه فردی رو پیدا کردین که واقعاً ثروتمند باشه، این ممکنه عدم تعادل ایجاد کنه که از داشتن یک زندگی مشترک شاد جلوگیری میکنه. پس حتما مطمئن شین که عشق دلیل اصلی ازدواج شماست، نه پول.

پول و مسائل مالی
اصلی ترین دلیل ازدواج

9. ازدواج به درخواست والدین

اگه به سن ازدواج رسیدین ممکنه این حرفارو از والدینتون شنیده باشید که: “من فقط میخوام ببینم که تو قبل از مرگم ازدواج کنی. این خواسته ی خیلی زیادیه؟” یا شاید شنیده باشین، ” از بین دوستام فقط من نوه ندارم. کی قراره ازدواج کنی و بچه دار شی؟” و… صرف نظر از اینکه چه احساسی به این سوالا دارین، احساس گناه و دلسوزی نسبت به والدین دلیل وحشتناکی برای ازدواجه. شما باید زندگی خودتون رو ادامه بدید و بهترین کارها را برای خودتون انجام بدید. علاوه بر این، اگه تسلیم این نوع والدین بشید، آنها فقط درخواست های جدیدی رو عنوان میکنن.

ازدواج به درخواست والدین
دلایل نادرست ازدواج

سوالات متداول

1. آیا همه ی افراد باید ازدواج کنند؟

ازدواج بخشی از زندگیه که ممکنه شادی و خوشبختی رو براتون به همراه بیاره. اما تنها راه شادی و خوشبختی نیست.

2. دلایل درست ازدواج کدامند؟

داشتن احساس امنیت، داشتن یک نفر همراه و هم تیمی در زندگی، داشتن زندگی آرام و مطمئن، یافتن عشق در زندگی.

3. دلایل نادرست ازدواج کدامند؟

داشتن جشن عروسی، بچه دار شدن، مسائل مالی، رابطه جنسی و…

خدمات مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره تلفنی ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد. جهت کسب آموزش های بیشتر این مقاله لاتین را مطالعه کنید. منبع: (Top 10 Worst Reasons to Have a Wedding and Get Married)

براي مشاوره در زمينه 4 دلیل ازدواج کردن! هرگز به خاطر این 9 دلیل ازدواج نکنید!

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژهاز سراسر کشور

با ۰۲۱۶۲۹۹۹۰۶۶ تماس بگيريد

نظرات

- 2 نظر:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

آیا به مشاوره فوری نیاز دارید؟

 

مشاوره حضوری 👉

مشاوره تلفنی فوری👉