کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

اینستاگرام آویژه

مطالب ما را در اینستاگرام دنبال کنید ( کلیک کنید)

چگونه رابطه جنسی لذت بخش داشته باشیم؟

رابطه جنسی لذت بخش
3.4/5 - (38 امتیاز)

یک زندگی جنسی خوب میتواند زمینه ساز یک زندگی سالم باشد. زیرا رابطه جنسی فقط یک رابطه سرگرم کننده و لذت بخش نیست. ارگاسم و اوج لذت جنسی، سیل هورمون اکسی توسین را در بدن شما آزاد می کند، که باعث بهبود خلق و خوی شما می شود. همچنین روابط جنسی منظم می تواند سلامت قلب شما را بهبود بخشد، استرس و افسردگی را کاهش دهد، عزت نفس شما را بالا ببرد و به خواب بهتر کمک کند. رابطه جنسی لذت بخش باعث می شود که به همسرتان نزدیکتر باشید و احساس صمیمیت بین شما را افزایش می دهد. به همین دلیل دستیابی به لذت جنسی و یک رابطه منظم و سالم موضوع مهمی است که میتواند حتی روی سرنوشت یک رابطه هم اثر بگذارد.

راه های افزایش لذت جنسی چیست؟

بسیاری از زوجین به دنبال پیدا کردن راه های بالا بردن لذت جنسی هستند، اما بیشتر اوقات موفق نمیشوند. اما نگران نباشید، یکسری نکات کلیدی وجود دارد که با رعایت آنها میتوانید بیش از پیش اوج لذت جنسی را تجربه کنید. این نکات شامل موارد زیر است:

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه چگونه رابطه جنسی لذت بخش داشته باشیم؟ با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

1. دانش خود را ارتقا دهید

اولین قدم برای رسیدن به پاسخ این سوال که چگونه سکس لذت بخشی داشته باشیم؟ افزایش دانش و اطلاعات فردی است. برای هر نوع مسئله جنسی از جمله افزایش لذت جنسی، بسیاری از مطالب خوب در اینترنت یا کتاب ها و… در دسترس است. تنها کافیست چند منبع مربوط به موضوع مورد نظر خود را انتخاب کرده و از آنها در جهت آگاهی بهتر از این مشکل استفاده کنید. شما و همسرتان می توانید قسمت هایی را که دوست دارید و مفید هستند، را به یکدیگر نشان دهید.

آموزش سکس | آموزش نحوه‌ی صحیح رابطه‌ی جنسی
رابطه جنسی لذت بخش

2. با شریک زندگی خود ارتباط برقرار کنید

تحقیقات نشان می دهد زوجینی که درباره نیازهای جنسی و خواسته های خود با یکدیگر صحبت می کنند، رابطه جنسی بهتر و سالم تری دارند. پس آنچه را دوست دارید و یا دوست ندارید به شریک زندگی خود بگویید. تخیلات جنسی و خواسته های خود را با همسرتان به اشتراک بگذارید. اگر نمی توانید آن افکار خصوصی خود را با صدای بلند بگویید، آنها را در قالب یک داستان برای شریک زندگی خود بیان کنید.

3. رابطه جنسی خود را متنوع کنید

سعی کنید با ایجاد تنوع در رابطه جنسی خود، لذت سکس را چند برابر کنید. مثلا پیش از رابطه جنسی، به روشهای مختلف، عشق بازی کنید.

یکدیگر را به روشهای جدید لمس کنید. موقعیت و پوزیشن های مختلف جنسی را امتحان کنید تا ببینید کدام حالت برایتان بهتر است. لباسهای متنوع بپوشید و به عنوان شخصیت هایی همچون پرستار-پزشک و… رابطه جنسی داشته باشید.

علاوه بر سکس در تخت خواب، روی زمین، حمام یا پیشخوان آشپزخانه رابطه جنسی داشته باشید. انواع مختلف رابطه جنسی مثل رابطه جنسی دهانی را امتحان کنید. بدین ترتیب رابطه شما خسته کننده نمیشود و هربار با یک اتفاق جدید و هیجان انگیز روبه رو میشوید که لذت آمیزش جنسی را دو چندان میکند.

4. زمان برقراری رابطه جنسی را برنامه ریزی کنید

گاهی اوقات هر چقدر هم بخواهید رابطه جنسی داشته باشید اما برنامه شلوغ زندگی شما می تواند مانع شود. پس زمان دلخواه خود را برای انجام رابطه جنسی در تقویم خود مشخص کنید، دقیقاً مانند تاریخ های مهم دیگر. در این صورت احتمال اینکه از آن بگذرید کمتر خواهد بود. تعیین تاریخ مشخص، زمانی برای آماده سازی در‌ اختیارتان میگذارد. رابطه جنسی را به دفعاتی که واقع بینانه است، مثلا هر هفته یک بار یا یک روز در میان، انجام دهید. زمان هایی را انتخاب کنید که می دانید خسته یا حواس پرت نیستید. تا لذت رابطه جنسی خود را بیشتر کنید.

آموزش کامل داشتن یک رابطه جنسی لذت بخش با همسر
چگونه با همسرتان رابطه جنسی لذت بخش داشته باشید؟

5. ورزش کردن را فراموش نکنید

ورزش کردن باعث تقویت استقامت و ایجاد روحیه در شما می شود. ورزش همچنین اندامی متناسب تر ایجاد می کند، که باعث افزایش اعتماد به نفس می شود و احساس جذابیت بیشتری ایجاد می کند. اگرچه مشخص نیست که برای بهبود زندگی جنسی خود به چه مقدار ورزش نیاز دارید اما با توصیه های استاندارد شروع کنید. به طور کلی 150 دقیقه فعالیت هوازی و دو روز تمرین قدرتی در هفته میتواند بسیار مفید باشد.

6. از روغن و روان کننده ها استفاده کنید

بدن زنان به طور طبیعی مواد روان کننده ای را تولید می کند، اما گاهی اوقات مقدار آن کم است. تغییرات هورمونی در زمان یائسگی می تواند باعث خشکی واژن شود که باعث میشود رابطه جنسی دردناک داشته باشید و باعث کاهش لذت جنسی در زنان شود. استفاده از روان کننده ها با پایه آب برای افزایش لذت جنسی بسیار توصیه میشود. همچنین اگر رابطه جنسی مقعدی دارید، حتما از این روان کننده ها استفاده کنید.

7. محبت خود را به یکدیگر نشان دهید

یک نکته مهم برای لذت بیشتر از روابط زناشویی این است که هر برخورد عاشقانه نباید به رابطه جنسی ختم شود. در واقع شما و شریک زندگی خود می توانید از بسیاری راه های دیگر لذت جنسی را پیدا کنید. با هم حمام کنید یا یکدیگر را ماساژ احساسی بدهید. از طریق خودارضایی یکدیگر را به ارگاسم برسانید. به همسرتان بگویید که دوست دارید چگونه لمس شوید.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه چگونه رابطه جنسی لذت بخش داشته باشیم؟ با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

8. سعی کنید آرام باشید

رابطه جنسی لذت بخش میتواند یک عامل کنترلی موثر برای انواع استرس ها و نگرانی های شما و همسرتان باشد. اگر میخواهید نزدیکی لذت بخش و بهتری داشته باشید، قبل از برقراری رابطه جنسی، با یکدیگر کارهای آرامبخش انجام دهید، مانند انجام یک بازی یا بیرون رفتن برای یک شام خوب. یا تکنیک های آرامش بخش مانند تمرینات تنفس عمیق یا یوگا را امتحان کنید.

9. تمرینات کگل را انجام دهید

تمرینات کگل عضلات کف لگن را که از مثانه شما حمایت می کنند تقویت می کند. این تمرینات همچنین برای راحت تر کردن رابطه جنسی، بهبود جریان خون در اندام تناسلی و دستیابی به اوج لذت سکس، واژن را شل می کنند. برای انجام این تمرینات ساده، فقط ماهیچه های کف لگن را سفت و شل کنید. دقت کنید این تمرینات فقط مخصوص خانم ها نیستند. بلکه مردانی که تمرینات کگل را انجام می دهند نعوظ بهتر و ارگاسم شدیدتری دارند.

رابطه جنسی و لذت بخش ترین قسمت های جنسی در مردان و زنان
چگونه از رابطه جنسی لذت بیشتری ببریم

10. یک سفر شبانه را برنامه ریزی کنید

گاهی اوقات تمام آنچه برای احیای زندگی جنسی خود و لذت بردن از سکس، نیاز دارید یک تغییر کوچک مثل یک سفر است. پس زمانیکه هیچ پاسخی برای این سوال که چگونه از سکس لذت ببریم؟ نیافتید، با هم سفر کنید. لازم نیست جای خیلی دور بروید، اما طبیعت گردی، برای احیای رابطه عاشقانه یک حرکت ایده آل است. پس تلفن های همراه خود را خاموش کرده همه مشکلات زندگی را برای مدتی کنار بگذارید و روی یکدیگر تمرکز کنید. برای یک رابطه جنسی لذت بخش، وانمود کنید که به تازگی با هم آشنا شده اید.

11. عجله نکنید

فرقی نمیکند رابطه جنسی برنامه ریزی شده یا برنامه ریزی نشده باشد، در هر صورت عشق بازی و صمیمیت پیش از رابطه را فراموش نکنید. یکی از راههای لذت بردن بیشتر از همسر این است که شما بدانید، اصلا لازم نیست عجله کنید. شما میتوانید یک تایمر را به مدت 30 یا 45 دقیقه تنظیم کنید و تا خاموش شدن این تایمر مقاربت را شروع نکنید. این به شما کمک میکند تا برانگیخته شوید، یکدیگر را لمس کنید و از یکدیگر لذت ببرید.

12. بر لذت و ارگاسم زن تمرکز کنید

اگرچه بسیاری تصور می کنند که انزال مردان تنها چیزی است که برای ایجاد لذت جنسی در مردان لازم است، اما تمرکز بر ارگاسم و اوج لذت جنسی زن مزایای زیادی دارد و لذت دخول را افزایش میدهد. علاوه بر این محققان دریافته اند که ارگاسم های زنانه که بین یک دقیقه قبل از انزال مرد تا 45 دقیقه پس از آن رخ داده است، منجر به افزایش میزان اسپرم در بدن می شود.

13. لمس کردن را تمرین کنید

تکنیک های درست لمس کردن که درمانگران جنسی از آن استفاده می کنند می توانند به شما کمک کنند صمیمیت جسمی را در رابطه خود افزایش دهید. بسیاری از کتاب ها و فیلم های آموزشی این تکنیک ها را ارائه می دهند. همچنین از همسر خود بخواهید طوری شما را لمس کند که دوست دارد لمس شود. این درک بهتری از میزان فشار مورد نیاز برای لمس او، به شما می دهد. اهمیت لمس درست نقاط حساس بدن خانم ها آنقدر زیاد است که یک لمس درست و ماهرانه همان چیزی است که برای ارگاسم و لذت جنسی در آنها لازم است.

اولین رابطه جنسی و 10 راهکار برای داشتن رابطه ای لذت بخش
بهترین پوزیشن های رابطه ی جنسی لذت بخش

14. به دکتر خود مراجعه کنید

گاهی اوقات زوجین تمام روش های لذت بردن از سکس، را امتحان میکنند اما به نتیجه مطلوب نمیرسند. در این شرایط مراجعه به پزشک و مصرف دارو یک راه موثر است. درواقع برخی از داروها مانند داروهای ضد افسردگی و داروهای فشار خون می توانند میل جنسی شما را کاهش دهند.

کاهش میل جنسی همچنین می تواند به دلیل وجود یک بیماری زمینه ای مانند بیماری قلبی، خشکی واژن، مولتیپل اسکلروزیس یا افسردگی باشد. برای معلوم کردن اینکه آیا یک بیماری بر زندگی جنسی شما تأثیر گذاشته یا خیر، به پزشک مراجعه کنید. با پزشک خود در مورد مشکلتان صادق باشید، بنابراین می توانید بهترین راه لذت زناشویی را پیدا کنید.

15. با یک مشاور و درمانگر رابطه جنسی صحبت کنید

یک درمانگر جنسی شخصی است که می تواند ببیند آیا چیزی در رابطه زناشویی وجود دارد که شما را آزار می دهد یا خیر. درمانگران روانشناسان یا مددکاران اجتماعی هستند که می توانند مشکلاتی مانند کمبود میل جنسی، مشکل در نعوظ یا مشکلات رسیدن به ارگاسم را برطرف کنند. شما می توانید با یک درمانگر به تنهایی یا همراه با شریک زندگی خود ملاقات کنید. همچنین میتوانید از مشاوره جنسی تلفنی استفاده کنید و مشکل خود را به شکل تلفنی با مشاور خود در میان بگذارید.

سوالات متداول

چگونه رابطه جنسی لذت بخشی داشته باشیم؟

برای افزایش لذت جنسی خود دانش جنسی خود را ارتقا دهید، تنوع و هیجان را به رابطه جنسی خود بازگردانید، درباره خواسته هایتان با همسرتان صحبت کنید، عجله نکنید، ورزش و تمرینات کگل را فراموش نکنید و…

آیا مشاوره جنسی در افزایش میل جنسی نقش دارد؟

یک درمانگر جنسی شخصی است که می تواند ببیند آیا چیزی در رابطه زناشویی وجود دارد که شما را آزار می دهد یا خیر. درمانگران می توانند مشکلاتی مانند کمبود میل جنسی، مشکل در نعوظ یا مشکلات رسیدن به ارگاسم را برطرف کنند. شما می توانید با یک درمانگر به تنهایی یا همراه با شریک زندگی خود ملاقات کنید.

تمرینات کگل برای رابطه جنسی مفید است؟

تمرینات کگل عضلات کف لگن را که از مثانه شما حمایت می کنند تقویت می کند. این تمرینات همچنین برای راحت تر کردن رابطه جنسی، بهبود جریان خون در اندام تناسلی و دستیابی به اوج لذت سکس، واژن را شل می کنند.

روانشناسی آویژه

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره خانوادهبه شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

براي مشاوره در زمينه چگونه رابطه جنسی لذت بخش داشته باشیم؟

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژهاز سراسر کشور

با ۰۲۱۶۲۹۹۹۰۶۶ تماس بگيريد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

آیا به مشاوره فوری نیاز دارید؟

 

مشاوره حضوری 👉

مشاوره تلفنی فوری👉