کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

اینستاگرام آویژه

مطالب ما را در اینستاگرام دنبال کنید ( کلیک کنید)

از مردان تنوع طلب به ستوه آمده اید؟دلیل تنوع طلبی مردان ذاتی است؟

تنوع طلبی در مردان
3/5 - (6 امتیاز)

یکی از بزرگترین خصلت هایی که زنان را نگران میکند تنوع طلبی مردان است. زنی که شوهر تنوع طلب دارد دائما منتظر خیانت شوهرش است و این موضوع آرامش را از زندگی اش میگیرد. بسیاری از خانم ها برای دریافت مشاوره خیانت به مراکز مشاوره مراجعه میکنند و به دنبال این هستند که باید چگونه با این خصلت همسرشان کنار بیایند. در این مقاله با ما همراه باشید تا در ابتدا به دلایل تنوع طلبی مردان و سپس به راه های درمان این معضل بپردازیم.

چرا مردان تنوع طلب هستند؟

دلایل تنوع طلبی مردان متعدد هستند. شکل گیری این صفت میتواند به محیط و خانواده ای که در آن بزرگ شده است و یا حتی شرایط زندگی خودتان برگردد. با این حال در ادامه به یک سری از این دلایل میپردازیم.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه از مردان تنوع طلب به ستوه آمده اید؟دلیل تنوع طلبی مردان ذاتی است؟ با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

دلایل درونی

تنوع طلبی در مردان میتواند دلایل مختلفی داشته باشد. یک سری از این دلایل مربوط به خود فرد میشود.

نداشتن اعتماد به نفس

اعتماد بنفس نداشتن مردان میتواند دلایل مختلفی داشته باشد:

  • نداشتن ارتباط با جنس مخالف در زمان مجردی
  • تضعیف روحیه از سوی همسر
  • جایگاه پایین نسبت به همسر
  • عدم موفقیت در سایر جنبه های زندگی( شغلی، ارتباط با همسر و …)

همگی این موارد باعث می شود که یک مرد اعتماد به نفس پایینی داشته باشد. برخی از مردان سعی میکنند تا با برقراری ارتباط با زنان متعدد یا به عبارتی با زن بارگی این نداشتن اعتماد به نفس را جبران کنند.

نقش نداشتن اعتماد به نفس در تنوع طلبی مردان
نقش نداشتن اعتماد به نفس در تنوع طلبی مردان

اختلالات شخصیتی

برخی از اختلالات روانی مانند دو قطبی بودن میتواند باعث تنوع طلبی در مردان شود. اینگونه افراد گاهی اوقات بسیار به زندگی خود متعهد هستند و در زمانی دیگر تنها به فکر لذت خود هستند و از بودن با زن های متعدد لذت میبرند.

افسردگی

افسردگی یکی از مهم ترین دلایل تنوع طلبی در مردان میباشد. فرد افسرده که غالبا خلق پایینی دارد و غمگین است سعی دارد به طریقی شرایط خودش را تغییر دهد. این افراد به اشتباه تصور میکنند که اگر به دنبال زن های دیگر بروند و با آن ها رابطه داشته باشند میتوانند که از افسردگی نجات پیدا کنند. غافل از اینکه اینکار باعث میشود به یک حس پوچی برسند و عملا دوباره به خانه اول برگردند.

دلایل بیرونی

دوستان ناباب

مردان وفادار هم اگر در دام دوستان ناباب بیفتند میتوانند به یک همسر تنوع طلب تبدیل شوند. وقتی که یک مرد میبیند دوستانش به زن بازی میپردازند کم کم وسوسه میشود تا به همسرش خیانت کند. در بسیاری اوقات ارتباط این افراد با دیگر زن ها در حد یک خیانت عاطفی باقی میماند ولی اگر جلوی این قضیه گرفته نشود ممکن است به رابطه جنسی نیز منجر شود.

مشکلات درون خانه

جر و بحث میان زن و مرد اگر به درازا بکشد میتواند باعث سرد شدن رابطه شان شود. این سرد شدن رابطه مرد را به سمت خیانت کردن و تنوع طلبی سوق میدهد. وقتی که یک زن و شوهر دائما با یکدیگر مشاجره داشته باشند طبیعی است که رابطه جنسی و عاطفی خوبی نداشته باشند و به تبع آن مرد به دنبال تامین نیازهایش به دنبال زنان دیگر میرود.

عاشق نبودن

خیلی از مردها ممکن است به اجبار خانواده ازدواج کرده باشند و یا به هر دلیلی عاشق همسر خود نباشند. ممکن است هیچ نشانه ای از نبودن عشق در زندگی این مرد وجود نداشته باشد و او کاملا به نیازهای خانواده اش رسیدگی کند. اما از طرفی دیگر یک زندگی بیرون از خانه برای خودش تشکیل داده باشد و در آنجا به دنبال عشق باشد.

تاثیر شبکه های اجتماعی

امروزه فضای شبکه های اجتماعی بیش از هر موقع دیگری مسموم هستند. ترویج رفتارهای غلط، عادی سازی رابطه های خارج از ازدواج، انواع جدید دوست یابی( دوست اجتماعی، جاست فرند، سکس پارتنر و …) همگی باعث ایجاد تنوع طلبی در مردان و به دنبال آن خیانت مجازیهستند.

شبکه های اجتماعی و نقش آن در تنوع طلبی مردان
شبکه های اجتماعی و نقش آن در تنوع طلبی مردان

راه های درمان تنوع طلبی مردان

حالا که دلایل تنوع طلبی مردان را فهمیدیم باید به دنبال راه حلی برای این مشکل باشیم. در این قسمت درباره درمان تنوع طلبی مردان صحبت خواهیم کرد.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه از مردان تنوع طلب به ستوه آمده اید؟دلیل تنوع طلبی مردان ذاتی است؟ با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

مشکلات درون خانه را حل کنید

همانطور که گفتیم یکی از مهم ترین دلایل تنوع طلبی در مردان وجود مشکلات مختلف درون خانه است. نداشتن رضایت از زندگی مردان را مجاب میکند که به همسر خود خیانت کنند. کارهای زیر را برای حل مشکلات درون خانه انجام دهید:

  • با همسر خود مستقیما صحبت کنید و بگویید که مایل هستید مشکلات بین شما برطرف شود.
  • از سایر اعضای خانواده مانند پدر و مادر خود و یا پدر و مادر همسرتان برای حل مشکل کمک بگیرید.
  • جلسات مشاوره خانواده یکی از موثرترین راه ها برای حل مشکلات هستند. اگر میدانید که مشکلتان ریشه ای است حتما به یک روانشناس مراجعه کنید.
حل مشکلات درون خانه برای جلوگیری از تنوع طلبی مردان
حل مشکلات درون خانه برای جلوگیری از تنوع طلبی مردان

به همسر خود اعتماد بنفس بدهید

سعی کنید نکات مثبت در ظاهر و اخلاق شوهرتان را به او گوش زد کنید. اینکار باعث میشود تا حس خوبی پیدا کند. با این کار شما نیازهای عاطفی اش را برطرف میکنید. وقتی که یک مرد اهمیت همسرش را میبیند کمتر به فکر خیانت و زن بارگی می افتد

در اتاق خواب سنگ تمام بگذارید

برطرف کردن نیاز جنسی و یا عملی کردن فانتزی های جنسی میتواند هر مردی را به سمت تنوع طلبی ببرد. به عنوان یک زن باید سعی کنید که درک درستی از خواسته های مردتان در مسائل جنسی داشته باشید تا بتوانید به بهترین شکل او را ارضاع کنید. اگر چیزی را که مرد میخواهد به او ندهید به دنبال آن در بیرون خانه خواهد گشت.

هیجان را به زندگیتان بیاورید

  • مناسبت های مختلف را هرچقدر هم که کوچک باشد جشن بگیرید.
  • برای او هدیه تهیه کنید.
  • غافلگیرش کنید.
  • او را برای شام به بیرون دعوت کنید.

به یاد داشته باشید هیچ ایرادی ندارد که گاهی اوقات شما به عنوان یک زن این کارها را انجام دهید. بگذارید همسر شما همیشه هیجان اتفاقی جدید را داشته باشد. یکی از بهترین راه های درمان خیانت و تنوع طلبی همین مورد است. او دائما ذهنش درگیر شما خواهد بود و دیگر به فکر برقراری ارتباط با زنهای دیگر را نخواهد داشت.

ایجاد هیجان برای جلوگیری از تنوع طلبی مردان
ایحاد هیجان برای جلوگیری از تنوع طلبی مردان

سعی نکنید او را تغییر دهید

کاری نکنید که شوهر شما احساس کند برای شما کافی نیست. اگر هر دفعه از او بخواهید که تغییر کند به او این حس را القا میکنید که برای شما کافی نیست. همین حس کافی است تا او به دنبال زن دیگری بگردد که در سطح خودش باشد. بنابراین سعی کنید او را هرطور که هست بپذیرید.

از یک مشاور کمک بگیرید

اگر حس کردید که شوهر شما خصلت تنوع طلبی دارد و نمیدانید که دلیل این موضوع چیست بهتر است از یک مشاور کمک بگیرید. در قسمت اول گفتیم که تنوع طلبی مردان میتواند بخاطر مشکلات فردی آن ها باشد. وجود اختلالات روانی چیزی نیست که شما بخواهید خودتان به درمان آن ها بپردازید. بنابراین بهترین کار این است که از یک فرد متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

سوالات متداول

چرا مردان تنوع طلب میشوند؟

عوامل مختلفی میتواند در تنوع طلبی مردان نقش داشته باشد. افسردگی، نداشتن اعتماد بنفس، مشکلات خانوادگی و … همگی در این موضوع نقش دارند.

راه های درمان تنوع طلبی مردان کدام ها هستند؟

حل مشکلات درون خانه، ایجاد تنوع در رابطه جنسی، دادن اعتماد به نفس به همسرتان و در نهایت کمک گرفتن از یک مشاور راه های درمان تنوع طلبی هستند.

آیا همه مردان تنوع طلب خیانت میکنند؟

لزوما به این صورت نیست. ولی اگر تنوع طلبی مرد درمان نشود احتمال خیانت بسیار زیاد است.

خدمات مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستامرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژهخدمات متنوعی را در زمینهتنوع طلبیبه شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

براي مشاوره در زمينه از مردان تنوع طلب به ستوه آمده اید؟دلیل تنوع طلبی مردان ذاتی است؟

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژهاز سراسر کشور

با ۰۲۱۶۲۹۹۹۰۶۶ تماس بگيريد

نظرات

- 27 نظر:

  1. من یک مرد هستم که ۱۲ سال ازدواج کردم و ۲تا فرزند دارم و عاشق همسرم هستم.
    اما چند سال هست که روز به روز دارم بیشتر تنوع طلب میشم.
    از اونجایی که زندگیمو دوست دارم و ازطرفی تنوع طلبی داره اذیتم میکنه حسابی کلافه شدم و خیلی وقته که ذهنمو درگیر کرده بود.
    بلاخره امروز بنا به دلایلی با یک مشاور صحبت کردم و تاحدی راهنماییم کرد.و از طریق این سایت هم اطلاعات خوبی بدست آوردم و همچنین از تجربیات دوستان که گفته بودن.
    من به این نتیجه رسیدم که تنوع طلبی ذاتی نیست و بستگی به عوامل مختلفی داره که متاسفانه این عوامل رو خودمون متوجه نمیشیم چیه مگه اینکه مطالعه داشته باشیم و یا با یک روان شناس درمیان بزارید.
    خلاصه این که تنوع طلبی یک بیماری است که خیلی وقتها ناخاسته انسان درگیر اون میشه واینکه خیلیها اون رو ذاتی میدونن اینه که اکثر مردها دچار این مشکلات هستن .
    این بیماری مثل بقیه بیماری های روانی باید درمان بشه وخود به خود خوب نمیشه که بدتر هم میشه.
    منم فکر میکردم که سالم هستم و این تنوع طلبی ذاتی هست اما الان فهمیدم که افسردگی و نداشتن عزت نفس و … باعث شدت تنوع طلبی من شده.
    دعا کنید که منم درمان بشم و بدونید که هیچ مردی از تنوع طلب بودن خوشش نمیاد. اما مثل یک معتاد نمیتونه ترکش کنه.
    هرچند که خوشایند نیست اما متاسفانه باید قبول کنیم که تنوع طلبی یک بیماریه نه حس طبیعی.
    لطفا توی هیچ زمینه ای تعصب نداشته باشید و بدونید که هر مشکلی راه حلی داره و فقط باید دنبال پیدا کردن راه حل باشید نه دنبال توجیه کردن

  2. ۱۸ سالم هست و ازدواج رو کلا قیدش رو زدم و جوری توع طلب شدم که نمیتونم یکی رو بخوام فقط
    اصلا چی میشد حرم سرا داشتیم
    شتتت اعصابم داغوووووون
    از ازدواج میترسم چون هرکی ازدواج کرده بعد ۱۰ سال بهم گفته من خودم ۴ تا دوس دختر دبگه دارم مرم مسائل جنسی حل مکنم و … اصلا اوضاعی شده
    و همشون میگن ب هیچ وجه ازدواج نکن
    منم نمیتونم متحد باشم حقیقتش

  3. دوستان من با زنم هیچ مشکلی ندارم ولی احساس میکنم چون در زمان مجردی تجربه جنسی نداشتم الان خیلی دلم میخواد با یه زن دیگه ارتباط جنسی بر قرار کنم ولی خودمو کنترل میکنم و دلم میخواد فقط با زنم باشم در عمل همینطور هم هست ولی ته دلم علاقمند یه رابطه با یکی دیگه هم هست و جدیدا رابطه با همسرم برام جذابیت نداره در صورتی که از هیچ لحاظ مشکلی نداره واقعا حس بدی هست که به زن کسی گرایش داشته باشی ولی تا الان دست از پا خطا نکردم یعنی محل نمیذارم به این حسم ولی چیزیه که هست امیدوارم ازش آگاه بشم و راهمو پیدا کنم با ارزوی زندگی خوش برای همه هموطنان🌲

  4. من تو تخت خواب براش هبچیزی کم نمیذاشتم ولی بعداز مدتی فهمیدم اوووو را چند نفر و من دوقرو باردار بودم و جدا شم ولی دست از سرم برنمیدار بازم بهش فرصت دادم و اتفاقی گوشیش افتاد دستم دزدم با دختر عموی خودش دوست شده و تا گفتم انکار کرد.

  5. شامپانزه ها که نزدیک ترین حیوون به انسان هستن، می بینی جنس نر می ره هر روز با یه ماده. ما آدما هم خیلی خودمون رو تافته جدا بافته می دونیم. به نظر تو ژن افراد باید دنبالش گشت. ژن تک همسری تو بعضی حیوونا وجود داره.

    1. تو که خودتو با شامپانزه مقایسه میکنی جات همونجا تو حنگل میش هموناس

      چرا خودتو با انسان های خوانواده دار مقایسه نمیکنی تا جور دیگه نتیجه بگیری؟

    2. واقعا حرف خوبی زدی شوهرم منم شبیه شاپانزههاس ساعتی با یکی هس هروز دارم گوشیشو چک میکنم روزی با یکی قرار ملاقات میزاره

  6. همسرمنم چشم چشرونی می‌کنه وقتی مهمونی هستیم که دیگه هیچ نه یه بارنگاه می‌کنه نه دوباربهش میگم یه باربادل سیرنگاه کن دیگه ادامه نده واقعا به باربعدمهمونی حالت بهم خوردواقعانفسم تنگ میشدازرفتارش همیشه هم میگه خیلی دوست دارم من نمی‌دونم بایدچیکارکنم باهاش صحبت هم کردم شایدتودلت هیچی نباشه ولی بقیه این فکرونمیکنن اگه من به مردای دیگه نگاه کنم به نظرت چی پشت سرم میگه بهش میگم اصلامن به خاطره شخصیت خودم بهم برمیخوره میگن شوهرفلانی چرااینجوریه اصلاحیه خاطره خودم میگم ولی انگار صحبت می‌کنی بدترمیشن ودفعه ی دیگه دست می‌زارم رونقطه ضعفت تااذیت کنن بعدشم میکنم و میگم این چجوردوست داشتنی که می‌دونه من عذاب میکشم ولی با انجام میده

  7. الکی خودمونو گول نزنیم از قدیم تا بوده همین بوده مردایی که این اخلاقو داشتن خیانت میکردند الان دیگه خانمام اضافه شدند به وسیله‌و کمگ تلفن همراه محترم بابا بی خیال روال همین شده

  8. سلام . همسر دوستم از همون سال‌ اول زندگی بهش خیانت می‌کرد و هنوزم دست از این کار زشت و آزار دهنده ش بر نداشته ! الان دوتا فرزند داره . خانم آبرومند و با وقار و زن زندگی هست و میگه همسرش رو دوست داره و رسیدگی و محبت داره بهش . هیچوقت همسرش علت خیانت های مکرر رو نمیگه ! با اینکه میدونه خانمش رنج میکشه اما دست بردار نیست. هیچ مشاوری هم در طول سالیان نتونسته به دوستم کمک کنه . موقعیت مالی برا طلاق هم نداره . بنظرم این جور مردا مریض جنسی هستن و مشکل روحی روانی دارن .‌ بالاخره یا باید با گفتگو با خانمش اگه مشکلی هست در میون بذاره تا رفع بشه یا بره دنبال هرزگی و خانمش رو از این عذاب نجات بده. مردی که میدونه مرض داره چرا ازدواج و بدبخت کردن دیگری ؟؟؟؟! تنوع طلبی مرد خیلی سخته واقعا برا خانمها

  9. بیشتر دیدگاههای این سایت اشتباه و افراطی و یکطرفه بسود خانمها هست و فاقد اعتبار است.

      1. با سلام
        از قدیم گفتن کسی که سر سفره خودش سیر نشه چشمش به سفره دیگرانه.
        وقتی خانمها شوهرانشون رو از نظر عاطفی و جنسی اشباع نمیکنند طبیعیه که مردان سراغ زنان دیگر میروند

        1. من تا به این سن که چهل سال توی اجتماع بودم فهمیدم که خیانت اصلا ربطی به تامین نیاز جنسی نداره جنبه خوش گذرانی ‌تنوع طلبی داره والبته بیماری جنسی مثل چاقی هست هرچی بیشتر بخوری زودتر گشنه میشی

        2. همه مردان این طوری نیستن مردان تنوع طلب هرچقد راضی بشن بازم دنبال عادتشون میرن من دارم با همچین مردی زندگی میکنم و از رابطه راضی هستن بیشتر وقتا پیشنهاد رابطع از طرفع منه هرچی ک بخواد انجام دادم براش هرلباسی هر پوزشینی ولی بازم دنبال زنای دیگ هس

      2. همسر من خیلی وفادار بود تا ۳ ماه پیش که بهم گفت یه چند وقت با من کار نداشته باش میخام یکم لاشی بشم و من خندم گرفت به حرفش بعد دیدم داره شیطونی میکنه و با خانم های متعدد که همه از فامیلشون هستن مثل عمه ناتنی و …. که همه متاهل یا در شرف طلاق هستن داره ارتباط میگیره ، مچشم گرفتم و خیلی آسیب دیدم. بعدا هم تو گوشیش دیدم تجربه ی تری سام داشته وقتی ازش پرسیدم چرا اینکارو کردی خیلی صادقانه گفت داشتم اذیت میشدم و افسرده شده بودم و میل جنسیم رو داشتم از دست میدادم و عصبی و پرخاشگر هم شده بود . من بعد ۳ ماه اشتی کردیم و تو این سه ماه خیلی دق خوردیم یعنی هر کاری هم کرده بود یا نکرده بود کوفتش شده بود ما بدبختانه خیلی به هم دچار شدیم و به هم علاقه داریم من پذیرفتم که بیماری جنسی هست و دلیلی داره ولی اون خیر، و میدونم باید به تراپیست مراجعه کنم ، ولی الان اون مقطعی طوری داره رفتار میکنه که یه راه در رو برای خودش باز داشته باشه که هر وقت نیاز پیدا کرد مجددا بره و تجدید روحیه کنه ، ما سکس های زیبایی داریم و اصلا تو سکس برای هم کم نیستیم البته اون گاها سوال میکنه از من که برای من کافی هست یا نه منم ازش تعریف به درستی میکنم چون هست، اون هم همین نظر رو درباره من داره و مشتاق تعریف میکنه من نمیدونم باید دقیقا چیکار کنم و میدونم که آمادگی صحبت کردن در مورد بیماریش و درمان رو نداره دوستان لطفا راهنمایی کنید

  10. مرداخیانت میکنندبه جای اینکه تلاش کنندخوب بشوندبازهم خانم هابایدتلاش کنندبرای اینکه اونهاروآدم کنند

    1. سلام
      لطفا انصاف را رعایت کنید.
      من خانمم با یه پسر مجرد از راه پیامک و تماس تلفنی ارتباط پیدا کرده [البته تا جایی که من اطلاع دارم شاید مسایل بیشتری رخ داده باشه که بی اطلاعم]
      از طرف دیگه هرگونه امکان جنسی یا همخوابگی را از من دریغ کرده است.
      از خیانت و رفتارهای زنم در عذابم با این وجود تحت هیچ شرایطی بخاطر تعهدم نمی تونم فکر خیانت متقابل رو به ذهنم بیارم.
      این مساله به شخصیت هر کس بر می گرده نه مرد بودن.

    2. آفرین
      بنظرم یک مریضی هست من نمیدونم چرا زن باید تلاش کنه این خوب بشه انگار مست بیماری هست مسئول مستی زن
      یک‌نظریه هست از طرف زن ممکنه کم کاری هست ولی بفرض زن مشکل داره آیا مرد برای حل مشکل باید دنبال تنوع طلبی باشه راه درست اینه مثل اینه من افسردم بجای مشاوره میرم قرص خواب بخورم
      بدتر میشه یا بهتر
      مشکل از عدم‌اعتماد به نفس نما کارآمدی و عدم تدبیر داشتن یک‌مرد هست وکلا حوصله مسئولیت پذیری ندارن دنبال دم دستی ترین راه حل هستن وبه جاده خاکی میزنن بگن زن مقصره
      فراموش نکنیم بفرض زن مشکل داشته باشه در بدترین حالت درمان نشدنی طلاق بگیر زن جدید بگیر تکلیف رو روشن کن نه صد نفر دیگه تو آش خودش بندازه

  11. باین حساب میخواهید بگویئد که مردان ذاتا وفطرتا تنوع طلب نیستند ارگ اینطور است پس جنبه حیوانی ذات انسان چه میشود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

آیا به مشاوره فوری نیاز دارید؟

 

مشاوره حضوری 👉

مشاوره تلفنی فوری👉