کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

اینستاگرام آویژه

مطالب ما را در اینستاگرام دنبال کنید ( کلیک کنید)

چگونه با همسر شکاک و بدبین رفتار کنیم؟ 9 راهکار برخورد با بدبینی شوهر

مشکلات ازدواج با مرد بد دل
4.2/5 - (4 امتیاز)

شک و بدبینی بیش از اندازه و غیر معقول یک ویژگی منفی در رابطه است که می تواند زندگی مشترک را تحت تاثیر قرار دهد و به زندگی و روابط عاطفی پایان دهد. اگر این شک و بددلی بیش از اندازه باشد و باعث ایجاد مشکل در زندگی خود شخص و شریک زندگی اش شود، یک اختلال تلقی می شود که به آن اختلال پارانوئید گفته می شود. زندگی با مرد شکاک بسیار سخت است. شوهر شکاک همیشه همسرش را کنترل می کند و این کار باعث ناراحتی و آزار همسرش می شود.

بی اعتمادی، ترس از وجود نفر سوم در روابط، بدخلقی و بددلی بی دلیل و … از نشانه های مرد شکاک و بدبین است. اگر شما نیز بعد از ازدواج متوجه شده اید که شوهر بد دل و شکاک دارید و از رفتارهای او رنج می برید با ما در این مقاله همراه باشید. مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی آویژه به بررسی تخصصی اختلال پارانوئید در مردان پرداختند و نتایج مطالعات خود را در این مقاله در اختیار شما قرار داده اند.

بدبینی و بددلی بیش از حد چیست؟

آیا همسرتان به طور مکرر گوشی شما را چک می کند؟ آیا در مورد همکاران مرد شما بیش از اندازه حساس و بدبین است؟ وقتی به دیدار دوستانتان می روید دائم با شما در تماس است و همیشه رفت و آمد شما را کنترل می کند؟ این موارد برخی از نشانه های بدبینی و شکاک بودن است که باعث شده مرد یا خانم شما به یک شوهر شکاک یا همسر شکاک تبدیل شود.

اختلال شخصیت پارانوئید یا شک و تردید بیش از اندازه، یک وضعیت ناسالم روانی است که فرد مبتلا به آن نشانه هایی از بی اعتمادی، قضاوت نادرست و بی جا، سوءظن به دیگران مخصوصا همسر خود و… را دارد. مرد یا زن شکاک و مبتلا به پارانوئید دلیل کافی برای شک های خود ندارد اما بر درستی آنها اصرار می کند.

شوهر شکاک همیشه مراقب است و معتقد است که همسرش یا دیگران همیشه می خواهند به او آسیب برسانند یا تحقیر و تهدیدش کنند. شوهر شکاک باورهای بی اساسی در مورد روابط همسرش دارد و بر این باور است که همسرش می خواهد به او خیانت کند و یا فردی می خواهد همسرش را از او بگیرد. همه این مشکلات و شک و تردیدی های زیاد و بی مورد باعث بی اعتمادی و از بین رفتن احترام در روابط می شود.

چگونه با شوهر شکاک رفتار کنیم

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه چگونه با همسر شکاک و بدبین رفتار کنیم؟ 9 راهکار برخورد با بدبینی شوهر با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

چگونه بدبینی بر یک رابطه تأثیر می گذارد؟

شوهر شکاک یا مبتلا به اختلال شخصیت پارانوئید نسبت به همسر خود بی اعتماد است. این شک و بدبینی به دلیل بی اعتمادی او به همسرش است. اعتماد و اطمینان داشتن یک رکن اصلی و اساسی در همه روابط و زندگی ها به شمار می رود. به همین دلیل شک و تردید بیش از اندازه می تواند مشکلات جدی در روابط ایجاد کند و منجر به پایان آن شود.

شوهر شکاک نمی تواند روابط زناشویی درستی را با همسرش برقرار کند. او همیشه نگران است که مورد خیانت همسرش قرار بگیرد. بی اعتمادی و شک به همسر باعث می شود که از داشتن رابطه جنسی با او دوری کند. این تاثیرات منفی شک و تردید در زندگی وقتی بیشتر می شود که افراد آگاهی از اختلال شخصیت پارانوئید نداشته باشند و ندانند که چگونه باید با مرد شکاک و بدبین خود رفتار کنند.

نشانه های مرد شکاک

بدبینی

یکی از ویژگی های بارز مرد شکاک بدبینی است. مرد شکاک و بدبین فکر می کند که همیشه همه به او بدی می کنند. این به معنی آن نیست که او خوبی ها را نمی بیند بلکه شوهر شکاک همیشه این تفکر را دارد که هر فردی می تواند در لحظه بد رفتار کند و خوبی ها را به بدی تبدیل کند. این بدبینی باعث می شود که در زندگی، همسرش هر کاری انجام دهد نتواند پایه اعتماد و احساس و فاداری را ایجاد کند. افرادی که به شدت بدبین هستند همیشه عبوس و بداخلاق هستند. هیچ کسی نمی تواند ارتباط سالمی با آنها برقرار کند حتی همسرش. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با چگونگی رفتار با مردان بد اخلاق می توانید مقاله نحوه رفتار با مردان بد اخلاق را مطالعه بفرمایید.

سوء ظن و بد گمانی

ترس از خیانت مانع اعتماد کردن می شود. مرد شکاک و بدبین نسبت به اتفاقاتی که رخ می دهد بدگمان است. همسر شکاک از شریک زندگی خود برای ساده ترین اتفاقاتی که رخ داده است سوال می کند. مرد شکاک اگر یک شماره اشتباه با همسرش تماس بگیرد یا به دلیل ترافیک زیاد همسرش دیر به خانه برسد و … ، زنش را بازجویی می کند. او همیشه همسر خود را کنترل می کند. مردان کنترل گر حتی اجازه نمی دهند همسرشان حریم خصوصی برای خود داشته باشد و دائم در حال چک کرذن آنها هستند. اگر شما نیز یک همسر کنترل گر دارید به شما توصیه می کنم حتما مقاله نحوه رفتار با شخصیت کنترل گر را مطالعه بفرمایید.

او به همه اتفاقات مشکوک و بدگمان است و تصور می کند که دیگران در برابرش مخفی کاری می کنند.

لجبازی

مرد شکاک و بدبین ممکن است گاهی به قضاوت کردن اشتباه و بدبینی بیش از اندازه خود پی ببرد. او ممکن است اعتراف کند که اشتباه کرده است ولی در مجموع عقاید و بی اعتمادی های خود نسبت به دیگران را کنار نمی گذارد. حتی وقتی خلاف آن ثابت شود. این لجبازی باعث مشاجره و اختلاف نظرهایی می شود که هرگز حل نمی شوند. شک و تردید بیش از اندازه باعث بوجود آمدن کینه های طولانی مدت و درگیری با همسر و افرادی که دوست صمیمی فرد هستند، می شود.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه چگونه با همسر شکاک و بدبین رفتار کنیم؟ 9 راهکار برخورد با بدبینی شوهر با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

رفتارهای کنترل کننده

مرد شکاک و بدبین با زیر نظر گرفتن و کنترل همسر خود سعی می کند با ترس خود از خیانت مقابله کند. تماس های مداوم برای اطمینان خاطر، چک کردن تلفن همراه همسر، کنترل رفت و آمد او با دوستانش و … از نشانه های مرد شکاک است. شک و بدبینی می تواند باعث ایجاد وسواس فکری خیانت در فرد شود. همسر شما ممکن است دچار افکار وسواسی شود و دائم به این موضوع فکر کند که شما قصد دارید به او خیانت کنید. اگر از وسواس فکری خیانت همسر خود رنج می برید، حتما مقاله زندگی با همسر وسواسی که یک مقاله جامع و تخصصی است را مطالعه بفرمایید.

انتقاد ناپذیر بودن

شوهر بدبین همیشه رفتار دیگران را اشتباه می داند و رفتار خود را درست و به جا تلقی می کند. او وقتی مورد انتقاد قرار بگیرد به شدت عصبانی و پرخاشگر می شود. اشتباهات و خطاهای خود را قبول نمی کند. همسر بد دل بسیار حساس است و اصلا دوست ندارد کسی به او امر و نهی کند.

با همسر شکاک چه کنیم

علت بوجود آمدن بدبینی چیست؟

روابط قبلی

روابط گذشته فرد و شکست ها یا خیانت هایی که به او شده است برروی رابطه فعلی او تاثیر خواهد گذاشت. مردی که در گذشته شاهد خیانت مادر یا خواهر و یا یکی از بستگان خود بوده یا زن سابقس به او خیانت کرده است بیشتر دچار شک و بی اعتمادی نسبت به زن ها است. پارانوئید اغلب به دلیل اتفاق افتادن رویدادهای آسیب زا در گذشته فرد ایجاد می شود.

استرس و نگرانی بیش از حد

افرادی که نسبت به زندگی و روابط خود با همسرشان بیشتر از بقیه نگران هستند و استرس دارند، بیشتر دچار شک و تردید خواهند شد.

نقض اعتماد

زنی که از اعتماد شوهرش سوء استفاده کرده باشد و در گذشته به او خیانت کرده است. یا با هر کاری باعث شده مرد اعتماد به همسرش را از دست بدهد، باعث بوجود آمدن شوهر شکاک می شود.

شک و بدبینی بیش از حد چه تاثیری بر خود فرد می گذارد؟

تاثیر بر سلامت روانی و جسمی

شک و بدبینی بیش از اندازه تاثیر قابل توجهی بر روی سلامتی فرد دارد. چون همیشه او استرس و نگرانی های زیادی را با خود به همراه دارد. استرس و نگرانی های زیاد باعث واکنش فیزیولوژیکی در بدن می شود. شوهر شکاک هم خودش و هم همسرش به شدت در معرض افسردگی، اضطراب، خستگی و مشکلات در خواب و خوراک و… هستند.

تاثیر بر روی شریک زندگی

اگر این شک و تردید ها هر روز بیشتر شوند و تمام آنها نا معقول و بی جا باشند. کم کم زن از زندگی با شوهر شکاک خود خسته می شود. زن وقتی می ببیند شوهرش به او اعتماد ندارد و دائم او را زیر نظر می گیرد، ممکن است به طلاق از مرد شکاک فکر کند. شما می توانید برای بهبود روابط خود و مقابله با این مشکل به مشاوره خانواده مراجعه کنید تا به او کمک کنید، افکار نادرست خود را کنار بگذارد.

تاثیر بر روابط اجتماعی

مردانی که دائم درگیر شک و بد گمانی نسبت به دیگران هستند همیشه منزوی و تنها خواهند ماند. دوستانشان نمی توانند رفتارهای نامعقول و خارج از عرف آنها را تحمل کنند. خودشان نیز به دلیل بدگمانی و بدبینی نسبت به همه، از دیگران فاصله می گیرند. مردان شکاک و بدبین روابط اجتماعی ضعیفی دارند. همچنین این افراد به شدت خودخواه بوده و فقط به دنبال رفع نیازها و خواسته های خود هستند. زندگی با افراد شکاک به شدت سخت است. مخصوصا اگر در کنار شک و بدبینی، یک فرد خودخواه نیز باشند. اگر با یک همسر خودخواه زندگی می کنید حتما مقاله روش برخورد با همسر خودخواه را مطالعه بفرمایید.

طلاق گرفتن از شوهر شکاک

چگونه با شک و بدبینی شوهرمان مقابله کنیم؟

به دنبال علت و دلیل این شک و بدبینی باشید

فهمیدن اینکه چه چیزی باعث شده همسرتان بی اعتماد و شکاک باشد بسیار موثر است به خصوص اگر مربوط به گذشته او باشد. شما وقتی بفهمید این مشکل از کجا سرچشمه می گیرد می توانید به شوهرتان کمک کنید تا با آن مقابله کند.

موقعیت هایی را که باعث پررنگ شدن شوهر شکاک می شود، شناسایی کنید

شما ممکن است متوجه شوید که یک رفتار خاص شما یا اطرافیان باعث می شود همسرتان کج خلق و بداخلاق شود و دائم به شما گیر بدهد. رد یابی محرک های شکاک بودن بسیار مفید است. این کار به شما می گوید روی چه زمینه هایی باید کار کنید.

به شوهرتان کمک کنید قبل از واکنش نشان دادن مکث کند

اختلال پارانوئید باعث می شود فرد بدون فکر کردن و سنجیدن واکنش نشان دهد. با همسرتان تمرین کنید و به او یاد بدهید در چنین موقعیت هایی مکث کند، نفس عمیق بکشد، موقعیت را پردازش کند و سپس آگاهانه واکنش نشان دهد. به گونه ای که کارهایی انجام ندهد که بعدا پشیمان شود.

دیدگاه ها و نگرانی های همسرتان را بفهمید و درک کنید

نسبت به شوهر خود جبهه نگیرید. از او دلیل رفتارهایش را بپرسید و اگر منطقی به نظر می رسید آنها را بپذیرید. این موضوع که به همسرتان گوش دهید و از دید او به قضیه نگاه کنید بسیار مفید است. این کار باعث جذب کردن همسرتان به سمت خود و بالا بردن میزان اعتماد او می شود. اگر به دنبال راهکارهایی برای جذب کردن همسر خود هستید، می توانید از مقاله چگونه شوهرم را جذب خودم کنم؟ کمک بگیرید.

در مورد نیازهای خود صحبت کنید

شروع کنید به گفتن آنچه که از مردتان انتظار دارید تا احساس امنیت بیشتری داشته باشید. همچنین از همسرتان درمورد توقع ها و انتظاراتش از شما سوال کنید.

برای ایجاد اعتماد تلاش کنید

هر دوی شما با محبت کردن، حضور عاطفی تر، مهربانی و … می توانید روابط خود را بهبود ببخشید و اعتماد از دست رفته را باز گردانید.

از تسلیم شدن در برابر اختلال پارانوئید همسرتان بپرهیزید

اگر متوجه شدید با یک شوهر بددل و شکاک روبرو هستید از تسلیم شدن در برابر شک و بددلی او بپرهیزید. سعی کنید همسرتان را به کارهای دیگر مثل تماشای تلوزیون، درست کردن یک کیک دو نفره و … مشغول کنید تا افکاری که مزاحم او می شوند را فراموش کند.

بحث نکنید

افرادی که دچار اختلال پارانوئید هستند رفتار خود را نادرست نمی دانند. با همسر خود درباره اینکه طرز فکرش اشتباه است و یا اینطوری که فکر می کند نیست، بحث نکنید. چون فایده ای ندارد. آنها قانع نمی شوند که خطا کرده اند. بهتر است با ملایمت و زبان پر مهر و محبت به آنها صحبت کنید. هرچه شما بیشتر داد و بیداد کنید آنها نسبت به رفتار و طرز فکر خود مصمم تر می شوند.

به دنبال درمان باشید

یک مشاوره خانواده می تواند به شما در بهبود روابط خود و مقابله با شک و بددلی همسرتان کمک کند. شما می توانید همسرتان را قانع کنید که بهتر است برای بهبود زندگی و ایجاد روابط سالم به روانشناس مراجعه کند.

با شوهر شکاک چه کنیمسخنی از مشاوران آویژه

شک و بددلی باعث بی اعتمادی، دور شدن و کمرنگ شدن روابط می شود. مرد شکاک و بدبین فکر می کند شما به او خیانت می کنید، به او دروغ می گویید یا سعی می کنید چیزی را از او پنهان کنید. اگر قبلا از اعتماد شوهرتان سوء استفاده کرده باشید و خیانت را تجربه کرده باشد، پس نگرانی هایش به جا است. اما اگر دلیلی برای شک و تردیدهایش ندارد و فقط ناشی از استرس و بدگمانی اوست. پس باید به او کمک کنید تا اختلال شخصیت پارانوئید خود را کنار بگذارد. علت اصلی پارانوئید را کشف کنید و روی روابط خود کار کنید. تلاش کنید تا اعتماد همسرتان را جلب کنید. اجازه ندهید شک و تردید به زندگی شما آسیب بزند. شما می توانید از یک مشاوره خانواده یا روانشناس خوب برای نجات زندگیتان کمک بگیرید.

سوالات متداول

چگونه با مرد شکاک در یک رابطه برخورد کنیم؟

به او بگویید به عقایدش احترام می گذارید، اما تظاهر نکنید که آنها را قبول دارید و تسلیم او شده اید. در مورد تصورات خود صادق باشید. مي توانيد با تشويق او به بيان افكارش و توضيح اعمال خود به روشي خنثي و غير تدافعي به او كمك كنيد تا با سوء ظن و بي اعتمادي خود مقابله كند.

چگونه از بی اعتمادی و شک تردید در یک رابطه دست برداریم؟

به گفته کارشناسان، چند کار وجود دارد که می توانید برای جلوگیری از ایجاد افکار سمی در رابطه انجام دهید. به اولین باری که عاشق شریک زندگی خود شدید فکر کنید. گذشته را از حال جدا کنید. به جای شک و تردید غیر معقول انرژی خود را صرف انجام کارهای مثبت کنید. هرگز تصور نکنید که می دانید شریک زندگی شما چه فکری می کند و او را اشتباه قضاوت نکنید.

براي مشاوره در زمينه چگونه با همسر شکاک و بدبین رفتار کنیم؟ 9 راهکار برخورد با بدبینی شوهر

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژهاز سراسر کشور

با ۰۲۱۶۲۹۹۹۰۶۶ تماس بگيريد

نظرات

- 42 نظر:

  1. من همسرم خوبه ولی پدر شوهرم مدام مرا تحقیر میکند. از اینکه پسرای فامیل هم میان خونمون به من شک میکنه و مدام منو تحقیر تمجید می‌کنه نمی‌دونم چیکار کنم من باردار هستم واقعاً این رفتارها دارن منو داغون میکنن

  2. سلام،
    همسرم به شدت بد بین هست من 5 دقیقه تلفن رو دیر جواب بدم تا یک روز با من قهر می کنه، هر چقدر هم بگم عزیزم کار داشتم نتوسنتم صدای قشنگتو بشنوم قبول نمی کنه
    من با دوستان دو ساعت برم بیرون و اگر هر ساعت زنگ نزنم آمار ندم که تا چند هفته با من قهر می کنه.
    هر حرفی می زنم تو حرفهام همش فکر می کنه دارم بهش متلک، فحش، تمسخر و … می کنم ولی ازش می پرسم می گه من هیچ وقت ندیدم تو اینکار رو بکنی ولی همش حس بد داره.

    حتی سرما هم بخورم می گه بگو ببینم پیش کی رفته بودی که بهت سرما داده:)

    کمتر گفتن بهتره، واقعا آدمی که پارانویید هست رو نمی شه ساده باهاش ارتباط گرفت و صمیمت و آرامش رو ازش انتظار داشت همس باید نگران باشی که نکنه ناراحت بشه و نکنه فکر بدی کنه

  3. من پارتنرم که قصد ازدواج دارم باهاش به شدت شکاک و بد بینه ۸ ماهه مدام در حال شک کردنه و با اصرار من قراره بره پیش روان شناس آیا با خوردن قرص خوب میشه ؟یا ممکنه دوباره بعددمدتی برگرده شکاکیش

    1. مطمئن باش درست نمیشه خودت رو گول نزن در آینده بدتر هم میشه حتی باعث آسیب روح و روان شما هم میشه من این اشتباه رو کردم لطفا اگاهانه به موضوع نگاه کن

  4. من همسرم به شدت شکاکه قرص بی2 میخوره حرفهای بدم میزنه دیگه ازاین زندگی خسته شدم کمکم کنید

    1. سلام دقیقا همسر من هم همینطور یه دختر 8ساله خیلی با احساس دارم بخاطر اونه تا باحال اقدام ب طلاق نکردم ولی دو سال دیگه کمی دخترم تونست از کارهاش برباید جدا میشم.قرص اصلا تاثیر نداره مشاوره هم باید خیلی طرف منطقی باشه تا جواب بگیره.من پدر شوهر و برادر شوهر هم هستن در کل ذاتیه

  5. ۲۷ سال است که باشوهر بد دل دارم زندگی میکنم اخه ما عقد وعروسی باهم بود ونتوانستم بشناسمش دو روز بعد از عروسی فهمیدم به برادربزرگم که بزرگترم بود گفتم گفت با لباس سفید رفتی باکفن بیابیرون حالا نوه دارم ولی به حدی مریص هستم که تمام روز درگیر خوردن قرص شما عزیزان مثل من نکنید ازمن من تجربه دارم این ادممها هیچوقت خوب نمیشوند چشم وا میکنی میبینی شما راهم مثل خودشان کردند افسرده دل افسرده کند شهری را من ماندم با یک نایلون پر از قرص بااین که سر وقت میخورم وورزش هم میکنم هروز حالم بد است تو را به خدا خانواده های عزیز وقتی فرزندتان گفت همسرم بد دل است کمکش کنید

  6. الهی هرچی ادم بدله ریشش کنده بشه که ما زنا رو بدبخت کردن اینجور ادما فقط باید بمیرن الههی امینن اینا ذهنشون مریضه دارن ما رو هم مریض میکن

    1. بله منم مثل شما هستم و همیشه رنج می کشم دعا می کنم همسران ما هدایت بشند

  7. سلام من نزیک چهل ساله با یک مرد بدل وشکاک زندگی می کنم روز به روز هم بدتر میشه باوجود شش تا بچه ۳ داماد ویک عروس هنوز به من تهمت می زنه خسته شدم از این زندگی اون نه مشاور قبول داره نه هیچ کس دیگه خدا پیغمبرم سرش نمی شه تورا به خدا بگید من چیکار کنم

  8. سلام ۲۶ ساله که گرفتار شوهر فوق‌العاده بدبین ، بد دهن ،وسواس،وشکاک شدم با وجود دو فرزند جوان دیگه از زندگی خسته شدم …خودم شاغلم همسرم مرتب منو رصد میکنه یه جورایی دوست داره مچ گیری کنه ولی من هیچ وقت کار خلافی تو زندگیم نه در گذشته و نه حالا مرتکب نشدم… آرزوی رفتن به خونه برادر و خواهر واقوام تو دلم مونده دارم به جدایی فکر می کنم ولی به خاطر بچه هام نمی تونم تصمیم اخر بگیرم …اصلا راضی نمیشه که با هم به مشاور و روانپزشک مراجعه کنیم..ما باهم پسر عمو دختر عمو هستیم

  9. نمیدونم، چی بگم، دوستم الان 40 روز عقد کرده، در ظاهر همسرش آدم عاقل و معقولی هست، ولی ساعتها توی اتاق اعتراف میگیره از دوستم، کاری به سر دوستم آورده، یعنی اینقدر تو فشار میزاره که کار نکرده گردن بگیره، تازه بعدشم میگه اشتباه کردم و قسم میخوره که دیگه این رفتارشون تکرار نکنه، کنترل گر نباشه و.. ولی برای دو روز خوبه…. خیلی خیلی نگران دوستمم

  10. من ۳ساله عقد کردم و الان ۲ساله بخاطر بددهن و شکاکه دارم جدا میشم…خداوند را هزار مرتبه شاکرم که تو عقد اخلاقش دستم اومد و دارم طلاق یکطرفه میگیرم و مهریه و همه را بخشیدم مشاوره فرستادنمون مشاوره ردش کرد..بنظر من اصلا با مرد بددهن و شکاک نباید زندگی کرد حالم بد میشه از هرچی بددهن و شکاکه

  11. خانومم از اوایل زندگی به این بیماری دچار بوده و به همچی حتی سایه خودش هم شک میکنه خدای استرسه خواهشا از طریق رسانه ها و ….. اطلاع رسانی کنید تا جوانها گرفتار اینجور افراد نشن بسیار سخت وطاقت فرسا است

  12. سلام شوهرم خیلی بد بین وشکاکه با وجود اینکه دوسش نداشتم ازدواج کردم بخاطری خونواده ام با دوستام ک هیچ حتا نمیزارع با فامیلام حرف بزنم واقعا دگه نمیتونم تحمل کنم خودم 22سالمه میخام جدا بشم اما بخاطری دوتا دخترم نمیتونم نه پولی دارم نه کاری اگه جدا بشم دخترامو ازم میگرن نمیدونم چیکار کنم لطفاً کمکم کنید

    1. به خاطر اینه از بس فامیلا دخالت می کنن، از این کارش ناراحت نشو، فکر کن دوستت داره و با ملایمت بهش بگو

  13. سلام 12ساله با مردی زندگی میکنم که اجازه نمیده تنها از خونه بیرون برم حتی تو سخت ترین شرایت مدام رفتارامو کنترل میکنه تا به حال به هیچ عنوان خیانت نکردم ولی نمیدونم چرا بهم اعتماد نداره

  14. 20 وچندساله با مردی شکاک زندگی میکنم انقدر ناامید شدم از زندگی که توان هیچی ندارم چیزای خیلی کوچیک تو زندگی برات ارزو میشن تورو خدا گول محبتهای الکیشون رو نخورید چون انقدر عذاب میکشین که حتی نمی تونید آرزوی مرگ کنید چون اگه خودتون خلاص بشین بچه هاتون توی اون آتیش جا میزارین

    1. آره به خدا من این۱۲ سال میشه با شوهر شکاکم زندگی میکنم وفقط به خاطر دخترام تحمل میکنم

      1. منم الان ۷ماه اینجور زندگی میکنم تو عراقم و هیچکس از خانوادم اینجا نیستن راهنمایی کنید منو د

    2. منم ۱۲ ساله درگیراینجورمردی هستم ک همه چیزوکنترل وچک میکنه خیلی سخته کاشکی بچه نداشتم فقط بخاطرپسرم تحمل میکنم

  15. سلام من از همسرم جدا شدم. درحال حاضر با آقایی در ارتباطم و در شرف ازدواج دوم هستم. اما ایشان به شدت کنترل گر و بدبین و منفی باف هستن. ویژگی های مثبت فراوان دارند. اما این اختلال در رفتارشان باعث میشود نتوانم اعتماد کنم و از شکست دوباره در زندگی می ترسم.

    1. به نظرم قیدشو بزن منتظر کیس بهتری باش مثل اینکه ببینی کفش تنگ به پاهات و هی میگی جا باز میکنه اشتباه نکن تنهایی خیلی با ارزش تر تا با این افراد زندگی کنی فردا بهت هزارتا تهمت میزنه ظات بد نیکو نگردد چون که بنیادش بد است

    2. دقیقا بایدقبل ازدواج شک وبدبینیشودرمان کنی یاقیدشوبزنی وگرنه دوباره دچارشکست میشی هی نگی بشناسه منوخوب میشه که نمیشه

  16. سلام خانم من هر جا یه خانمی با حجاب ضعیف می بینه به شدت عصبانی میشه و منو متهم به نگاه و لذت بردن از اون می کنه در حالی که بنده همیشه مراقبم تا حد امکان چشمم به این مورد آلوده نشه،واقعا دیگه بریدم و اگه اعتقادات و وجدانم اجازه می داد به جدایی فکر میکردم من نمیگم معصوم هستم وهیچ مردی نمی تونه ادا کنه اگر هم بگه یا واقعا مرد نیست یا دروغ میگه ولی تا این سن به لطف خدا هیچ وقت تو این مسیر قدم نزاشتم واقعا مستعسل شدم.

    1. خانم‌تون حسود هستن با عزت نفس پایین چون دنیا پر از زنان بدون حجابه و این همه فیلم و سریال و مجری بدون حجاب.. مردها مگر آلت سرگردان یا بیمار جنسی هستن؟ اما ایشون اگر اعتماد بنفس بالاتر داشتن شما رو محکوم به لذت نمی‌کردن و حتی با اعتماد به نفس از زیبایی هم جنس خودشون صحبت می‌کردن

  17. شوهرم بد دل و بدبین و‌شکاک است .20ساله دارم تحمل میکنم .دیگه کامل نامید شدم از زندگی .خسته شدم .دیگه هویت خودم را از دست دادم .کم کم دارم به خودم شک میکنم .یه دوره هم پیش روانشناس رفتیم یه مقدار دارو داد یه مدت خورد و بعدهم‌ گفت نمی‌خورم .موندم چی کار کنم .فقط دیگه حوصله زندگی کردن ندارم

  18. پدرم بسیار شکاکه و هیچ وقت بهم اعتماد نداره ، ساده ترین کارها برام پر از استرسته ، خودتونو درمان کنید بعد ازدواج کنید .

  19. شوهر من هم شکاک هم بدبین بددل نمیدونم چی کار کنم از زندگی خسته شودم پولم ندارم ک برم پیش مشاوره فقط از خدا میخوام مرگ بد منو تا از این زندگی فلاکت‌بار راحت بشم 😭😭😭😭😭

    1. منم بخدا همینم منم خسته شدم منم پول ندارم ماهم داشتیم طلاق می‌گرفتیم بخاطر دخترم برگشتم من همه چیمو بخشیدم بهش مهریه حضانت اما بازم دلم نیومد دخترم بی مادر بزرگ بشه نه پول دارم نه کمکی لطفاً منم کمک کنید

    2. منم مثل شما ام .. دو سال شده ازدواج کردم شوهرم بی دون هیچ دلیلی سرم شک می‌کنه ازم فاصله میگیره من که خیلی دوستش دارم نمیدانم چی کار کنم

  20. شوهرم بدبین هست وازمراجعه به مشاوره واعصاب وروان خودداری می‌کند خیلی مصمم هست که اشتباه نمی کند وافکارمنفی اش همه درست هست لطفا مشاوره کنید

  21. عالی و دقیقا درست بوده
    تجربه دارم وباتمام توان دارم مبارزه میکنم اما خودمو داغون میکنم

  22. بددلی میتواند جامعه ای را به وضعیت بحران هدایت کند.وتایید رفتار افراد بددل از سوی دیگران میتواند جهل ونادانی را به یک اختلال رفتار عمومی تبدیل کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

آیا به مشاوره فوری نیاز دارید؟

 

مشاوره حضوری 👉

مشاوره تلفنی فوری👉