کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

اینستاگرام آویژه

مطالب ما را در اینستاگرام دنبال کنید ( کلیک کنید)

از همسر آینده خود چه انتظاری دارید؟ 26 خواسته های دختر از همسر آینده چیست؟

خواسته های دختر از همسر آینده اش
3.4/5 - (18 امتیاز)

هر دختری لیستی از آنچه در مورد همسر آینده خود انتظار دارد را تهیه می کند. خواه این لیست در ذهن او باشد و یا بر روی کاغذ. ازدواج تصمیم بزرگی است. نمی توان با کسی ازدواج کرد بدون اینکه بدانید آیا او ویژگی های مورد نظر شما را دارد یا خیر؟ وقتی صحبت از ازدواج می شود، زنان فقط به دنبال ظاهر خاصی نیستند. خواسته های زنان از مردان فراتر از خوش تیپ بودن است. انتظارات یک دختر از همسر آینده اش این است که علاوه بر ظاهر، دارای ویژگی هایی باشد که ازدواجی محکم و زندگی شاد را در کنار یکدیگر تجربه کنند.

مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی آویژه در مقاله های قبلی در مورد انتظارات مردان از زنان صحبت کردند. در این مقاله به بررسی تخصصی خواسته های دختر از همسر آینده اش و انتظارات او از همسر آینده پرداخته اند. برخی از مردان می گویند: نمی توان فهمید خواسته های زن از زندگی مشترک چیست؟ آنها می گویند هیچ چیز در دنیا سخت تر از درک کردن یک زن نیست. اگر شما نیز به دنبال جواب مناسب برای این سوال هستید پس با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید. در این مقاله به شما می گوییم یک زن از همسرش چه می خواهد؟ و توقعات او از همسر آینده اش چیست؟ شما با یک مقاله جامع و کامل روبرو هستید. پس آن را از دست ندهید و تا آخر مطالعه کنید.

انتظارات یک زن از همسر آینده اش

دختران دوست دارند شوهرشان با آنها مانند یک ملکه رفتار کند

یکی از رویاهای بچگی هر دختری این است که خودش را در لباس عروس ببیند. بیشتر از پسران، دخترها حتی قبل از اینکه به سن ازدواج برسند، ازدواج و عروسی رویایی در ذهنشان برای خود برنامه ریزی و پیش بینی می کنند. انتظارات دختر از همسر آینده این است که با او مانند یک ملکه رفتار کند. با وجود اینکه هیچ کسی از آینده خبر ندارد، دختران آینده خود را همراه با شادی و سعادتمندی در کنار همسرشان تصور می کنند.

دختران نگران هستند که رویاها و پیش بینی هایی که برای زندگی مشترک خود داشته اند به حقیقت تبدیل نشود. انتظارات زن از مرد در زندگی این است که همیشه در کنار او باشد. یک دختر قبل از اینکه به پیشنهاد ازدواج مردی جواب بله بدهد، باید به این فکر کند که آیا برای مشکلات زندگی مشترک آماده است یا خیر؟ هر زندگی فراز و نشیب خود را دارد. زندگی همیشه مانند آنچه در فیلم ها است، زیبا نیست. پس رویا بافی و خیال پردازی را باید کنار گذاشت و به صورت جدی و عاقلانه به ازدواج فکر کرد.

 

یک زن از همسرش چه می خواهد

خواسته های یک دختر از همسر آینده چیست؟

یکی از انتظاراتی یک دختر از همسر آینده خود دارد این است که همسرش و خانواده همسرش او را با عشق بپذیرند و مانند پدر و مادرش با او رفتار کنند. پس اگر پسری هستید که به ازدواج فکر می کنید قبل از آن باید در مورد توقعات همسر آینده اطلاعاتی داشته باشید. مردان اغلب فکر می کنند هیچ چیز در دنیا به سختی درک یک زن و فهمیدن اینکه یک زن چه می خواهد؟ وجود ندارد. در این مقاله سرنخ هایی از قلب و ذهن یک زن به شما می دهیم. برخی از این خواسته ها و توقعات را زنان هرگز به زبان نمی آورند و ممکن است هیچ وقت به شما در مورد آنها نگویند. پس با ما همراه باشید تا آنچه یک دختر از همسر آینده اش انتظار دارد را بفهمید.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه از همسر آینده خود چه انتظاری دارید؟ 26 خواسته های دختر از همسر آینده چیست؟ با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

صداقت

صداقت و راست گویی اساس هر زندگی است. یکی از گزینه های مهمی که در لیست انتظارات از همسر آینده وجود دارد، صداقت است. زنان هنگام انتخاب شریک زندگی خود به دنبال شریکی صادق می گردند. تا بتوانند به او اعتماد کنند و به همسرشان تکیه کنند.

پنهان کاری و دروغ باعث از هم پاشیدن و گسستن زندگی مشترک می شود.

تعهد و وفاداری

یکی از انتظارات دختر از همسر آینده اش تعهد و وفاداری نسبت به اوست. یک دختر انتظار دارد که همسرش مادام العمر به او و زندگی مشترکشان پایبند باشد و از او مراقبت کند. اگر تعهد و وفاداری در رابطه وجود داشته باشد، حتی اگر در مسیر زندگی کشمکش های زیادی پیش بیاید، همیشه پشت هم هستند و سعی می کنند مشکلات زندگیشان را حل کنند. البته تعهد و وفاداری یک وظیفه دو طرفه است. زن نیز در برابر همسر خود این وظیفه را بر عهده دارد که وفادار بوده و از اعتماد همسرش سوء استفاده نکند. با خواندن مقاله وظیفه زن نسبت به شوهرش اطلاعات کامل تری در این زمینه کسب کنید.

ثبات اقتصادی و وضعیت مالی

اکثر مردان می پرسند، چرا زنان در هنگام ازدواج به دنبال پول هستند؟ پاسخ به این سوال این است که زنان به دنبال مردانی هستند که بتوانند نیازهای مالی زندگی را تامین کنند. اینکه دختر نگران آینده باشد و بخواهد به درستی در مورد آن تصمیم بگیرد اصلا اشتباه نیست. سوال در مورد درآمد مرد و یا شغلش نشان دهنده این نیست که دختر به دنبال پول است. اگر زن و شوهری همیشه در طول زندگی دچار بحران مالی باشند و درآمد ثابتی وجود نداشته باشد، مسلما در دراز مدت بر روی روابط و زندگی آنها تاثیرات منفی خواهد گذاشت.

زنان ترجیح می دهند در زندگی مشترک خود از نظر مالی مشکل بزرگی نداشته باشند.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه از همسر آینده خود چه انتظاری دارید؟ 26 خواسته های دختر از همسر آینده چیست؟ با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

اخلاق نیکو

خلق و خوی مردان برای زنان بسیار مهم است. دختران از مردانی که پرخاشگر و همیشه عصبانی هستند، بیزارند. یکی از انتظارات دختران از همسر آینده خود این است که خوش رفتار و مهربان باشد. با پرخاشگری و داد و بیداد کاری از پیش نمی رود. پس صبور باشید و برای وجود آرامش در زندگی خود و همسرتان تلاش کنید.

محبت و مراقبت

چه مرد و چه زن، هر دو دوست دارند که از شریک زندگی خود محبت ببینند و احساس کنند که همسرشان خیلی آنها را دوست دارد. پس همه زنان به دنبال مردانی می گردند که بتوانند آنها را بپذیرند و همچنان آنها را دوست داشته باشند .

بهتر است بگوییم دختران دوست دارند همسرشان آنها را بپرستند و ستایش کنند. عشق فقط به این معنی نیست که هر روز از خانم خود تعریف و تمجید کنید. عشق زمانی است که مردان نسبت به شریک زندگی خود توجه و احترام نشان دهند. زنان دوست دارند در عین حال که مستقل هستند، شوهرشان از آنها مراقبت کند. این باعث می شود زنان نسبت به انتخاب های خود احساس غرور کنند.

یکی از نیازهای عاطفی زنان دریافت عشق و محبت است. همیشه نسبت به همسر خود مهربان و با محبت باشید. سعی کنید به نیازهای عاطفی او پاسخ مناسبی بدهید. برای دانستن رایج ترین نیازهای عاطفی زنان می توانید به مقاله نیازهای عاطفی زنان چیست؟ مراجعه کنید.

یک شنونده خوب

همه می دانند که زنان عاشق صحبت کردن هستند. پس آنها کسی را می خواهند که بتواند به صحبت هایشان گوش کند. انتظار از همسر آینده این است که شنونده خوبی باشد بدون اینکه او را قضاوت کند و یا صحبت هایش را نادیده و بی ارزش بداند. پس هنگامی که همسرتان نیاز داشت با شما مشورت کند برای او وقت بگذارید و دقیق به صحبت هایش گوش کنید.

زنان گاهی نیاز دارند با حرف زدن و درد و دل کردن آرام شوند.

احساس امنیت

یکی دیگر از انتظارات از همسر آینده، بوجود آوردن احساس امنیت است. اگر موقعیت بدی برای یک زن بوجود بیاید یا در شرایط بدی قرار بگیرد، او مردی را می خواهد که بتواند از همسرش محافظت کند. یک دختر، مردی را می خواهد که بتواند به همسرش، حتی در میان جمعیت، احساس امنیت و آرامش بدهد. احساس امنیت یکی از مهم ترین وظایف مردان در قبال همسرشان است. اگر در رابطه با وظایف شوهر در برابر همسرش سوال دارید می توانید با کلیک بر روی مقاله وظایف شوهر نسبت به زن، پاسخ مناسبی پیدا کنید.

هر زنی، شوهری را می خواهد که وقتی در کنار اوست از هیچ چیزی نترسد.

اعتماد به نفس

زنان عاشق مردانی هستند که اعتماد به نفس بالایی دارند. فردی که دائم خودش را کوچک و بی ارزش می بیند و برای انجام کارهایش اعتماد به نفس ندارد یا همیشه پشت دیگران پنهان می شود، تحملش سخت است. زنان دوست دارند شوهرشان برای انجام کارها با اعتماد به نفس تمام اقدام کند.

سازگاری

زنان از مردان لجباز بیزارند. یک دختر بعد از ازدواج خانه پدری خود را ترک می کند و به خانه همسرش می رود، پس انتظار دارد همسرش نسبت به او و زندگی مشترکشان دلسوز و فداکار باشد. مردانی که لجباز هستند و برای تمام کارها حرف خودشان را قبول دارند، زن را ناامید و خسته می کنند.

یک دختر قطعا مردی را نمی خواهد که حاضر به سازش نیست یا حاضر نیست عادت های بد خود را ترک کند.

لیست انتظارات از همسر آینده

رضایت جنسی

مانند مردان، زنان نیز به دنبال یک رابطه جنسی عاشقانه و خوب هستند. پس داشتن یک رابطه زناشویی خوب یکی از انتظارات از همسر آینده به شمار می رود. مردانی که فقط به دنبال رضایت خود از رابطه زناشویی هستند از دید دختران نفرت آور هستند. اگر خواسته های یک زن از همسرش در اتاق خواب نادیده گرفته شود باعث ایجاد افسردگی و ناامیدی او می شود. اگر این موضوع بارها تکرار شود، زن احساس می کند یک وسیله برای خوش گذرانی و رسیدن مرد به اوج لذت است و خودش و نیازهایش ارزشی ندارند.

مردان باید خیلی حواسشان به نیاز جنسی زن باشد.

شوخ طبعی

بدون شوخ طبعی، زندگی می تواند خسته کننده باشد. زنان دوست دارند در کنار مردانی باشند که بتوانند آنها را بخندانند. مردی که بتواند اخم و ناراحتی همسرش را به خنده تبدیل کند، فوق العاده است. اما حواستان باشد که در این باره افراط نکنید. بعضی مواقع شوخ طبعی و یا شوخی کردن با همسر زمانی که به شدت از موضوعی ناراحت است، این گونه تلقی می شود که ناراحتی او برای شما مهم نیست. پس موقعیت را درک کنید و نسبت به موقعیت تصمیم بگیرید.

اهمیت دادن به خانواده همسر

یک زن توقع دارد که شوهرش به خانواده او احترام بگذارد. او دوست دارد که همسرش با پدر و مادرش مثل پدر و مادر خودش رفتار کند. یک دختر هرگز حاضر به ازدواج با مردی که به والدینش احترام نمی گذارد، نیست. انتظار از شوهر برای احترام به خانواده ها یک درخواست به جا و مهم است. احترام به خانواده و اهمیت دادن به آنها یکی از مهمترین خواسته های زنان در دوران نامزدی است.

اگر دوست دارید زن شما نسبت به خانواده شما مهربان و با محبت باشد. خودتان نیز نسبت به خانواده همسرتان مهربان باشید.

مشوق و همدل بودن

یکی از خواسته های زن از همسرش این است که او را در تصمیم گیری های مهم تشویق و حمایت کند. زنان عاشق مردانی هستند که آنها را برای رسیدن به هدفشان چه شغلی یا تحصیلی و … تشویق و راهنمایی می کنند.

نسبت به همسر خود همدل باشید و او را در مواقع سختی حمایت کنید.

نوازش و ابراز عشق

زنان عاشق این هستند که آنها را در آغوش بگیرید و نوازش کنید. بیش از هر هدیه و سوپرایز گران قیمتی، زنان عاشق روش های زیبای ابراز عشق و علاقه و هدایای کوچک هستند. امروزه زن ها دیگر به دنبال مردی نیستند که آنها را صرفا از نظر مالی تامین کند. بلکه دختران به دنبال عشق و علاقه دو طرفه هستند.

دختران از همسر آینده خود انتظار دارند که عشق و علاقه را به آنها هدیه دهند.

اعتماد

اساس هر رابطه ای در اعتماد نهفته است. اگر یک بار از اعتماد همسر خود سوء استفاده کنید، بازگرداندن این اعتماد شکسته شده به شدت سخت است. یکی از انتظارات زن از مرد در زندگی این است که از اعتماد او سوء استفاده نکنید. همیشه با همسر خود در مورد تمام مسائل صادق باشید.

اگر او موضوعی را به جای اینکه از زبان خودتان بشنود از دیگران بشنود، دیگر احساساتش نسبت به شما مانند قبل نخواهد شد.

احترام گذاشتن

یک دختر همیشه مشتاق احترام همسرش است. دختران از تفکرات مرد سالاری بیزارند. اگر آنها با مردی روبرو شوند که جنسیت خود را بالاتر می داند و یا زن را موجودی ضعیف خطاب می کند، مطمئن باشید که سریع از او دور می شود. دنیای امروزه بر پایه حقوق برابر زن و مرد استوار است. گاهی زنان قوی تر از مردان هستند و هیچ مردی به پای اراده و قدرت آنها نمی رسد.

یکی از انتظارات دختر از همسر آینده اش احترام و مورد پذیرش بودن است.

نظم و انضباط

یکی از توقعات دختران از همسر آینده این است که او فردی منظم باشد. مرد منظم و مرتب فوق العاده جذاب است. انضباط باعث ایجاد یک زندگی شاد و آرام می شود. نظم و انضباط به بهبود روابط عاطفی با همسر کمک می کند. اینکه هر مردی وسایل شخصی خود را جمع کند و یا لباس هایش را مرتب کند یکی از مهمترین انتظارات از همسر آینده به شمار می رود.

نشان دادن احساسات

برخی از پسرها نمی توانند احساسات و عشق خود را نشان دهند. بروز ندادن احساسات و دوست داشتن به شدت مضر است. دختران عاشق شنیدن جملات احساسی مثل دوستت دارم و… هستند. وقتی عواطف و احساسات خود را به صورت واضح بیان کنید، دختران احساس خوبی پیدا می کنند. این موضوع را به خاطر داشته باشید که نشان ندادن احساساتتان فایده ای ندارد.

علاقه خود را به دختری که خیلی دوستش دارید و یا همسرتان نشان دهید.

پایبندی به قول و قرار

اکثر مردها در اوایل آشنایی و شروع رابطه قول های زیادی می دهند و در پایان و بعد از ازدواج به هیچ کدام از قول و قرارهای خود پایبند نمی مانند. زنان از اینکه مردان به آنها قولی بدهند ولی به آن عمل نکنند، متنفرند. به همین دلیل اکثر دختران سعی می کنند برای ازدواج خود مردی را انتخاب کنند که به عهد و وعده های خود عمل کند. اینکه یک مرد چه مقدار نسبت به قول و قرارهایش صادق است؟ را تنها پس از گذراندن زمان با او می توان فهمید.

عهد شکنی یک حرکت نابود کننده برای زندگی مشترک است.

صداقت در مورد گذشته

همانطور که در بالا گفته شد صداقت و راست گویی اساس هر زندگی است. یکی از درخواست های دختران از همسر آینده خود این است که نسبت به گذشته خود صادق باشند. آنها دوست ندارند که از شما درباره گذشته خود دروغ بشنوند. در مورد گذشته و اتفاقاتی که تجربه کرده اید، صادقانه صحبت کنید.

اینکه بعد از ازدواج همسرتان در مورد گذشته شما از دیگران حرفی بشنود به شدت آزار دهنده است.

دوری از بازی های کامپیوتری

دختران مردی را که دیوانه وار به بازی های کامپیوتری وابسته است، برای زندگی انتخاب نمی کنند. بازی های کامپیوتری از نظر دختران جز اینکه وقت انسان را هدر می دهند، هیچ سود دیگری ندارند و هیچ کمکی به رشد شخصیت و یا تقویت ارتباط اجتماعی نمی کند.

دختران هرگز تحت تاثیر مردی که زمان خود را بیهوده صرف بازی می کند، قرار نمی گیرند.

کمک کردن در کارهای خانه

زن و مرد هر دو باید برای داشتن زندگی شاد تلاش کنند. زن ها عاشق این هستند که مردشان آنها را درک کند و بفهمد کار منزل چقدر همسرش را خسته کرده است. یک بار به همسرتان بگویید می خواهید به او برای نظافت خانه کمک کنید و تاثیرات مثبت این رفتار خود را مشاهده کنید. خانم ها بسیار قدرشناس هستند. وقتی ببینند که شما به آنها کمک می کنید، مسلما در مواقعی که خسته هستید و یا ناراحت از سرکار به خانه می آیید با آغوشی پر از محبت و مهر به استقبال شما می آیند.

مسئولیت پذیر بودن

مرد مسئولیت پذیر یکی از انتظارات دختر از همسر آینده است. دختران به دنبال مردانی هستند که نسبت به آنها و فرزندانشان احساس مسئولیت داشته باشند. خانم ها دوست ندارند به تنهایی مسئولیت فرزندان را عهده دار باشند. یک مرد ایده آل مردی است که از مسئولیت های خود نسبت به همسر و فرزندانش آگاه باشد.

ظاهر

مردان بیشتر از زنان به ظاهر و ویژگی های فیزیکی طرف مقابل دقت می کنند. زنان بیشتر به دنبال اخلاق نیکو و کردار پسندیده و … هستند. اما این بدان معنی نیست که ظاهر مرد برای آنها مهم نباشد. هر شخصی متناسب با سلیقه و خلق و خوی خود از ظاهر و تیپ یک مرد خوشش می آید. بعضی از دختران به دنبال مردی با تیپ رسمی و یا قد بلند هستند و برخی به دنبال یک مرد با تیپ اسپرت هستند.

ظاهر مرد به شدت سلیقه ای است و بستگی به سلیقه خود دختر دارد.

25- اهداف مشخص

داشتن اهداف مشخص و زندگی هدفمند جز توقعات از همسر آینده به شمار می رود. دختران از همسر آینده خود انتظار دارند که نسبت به زندگی و تشکیل خانواده هدف مشخصی داشته باشند. زن ها از مردانی که بدون هدف زندگی خود را می گذارنند و تصمیمی برای زندگی خود ندارند متنفرند.

26- تحصیلات

امروزه هم مردان و هم زنان به تحصیلات اهمیت خاصی می دهند. دخترانی که خود تحصیلات بالایی دارند ممکن است انتظار داشته باشند همسرشان نیز تحصیلات بالایی داشته باشد. البته این انتظار از همسر آینده برای همه یکسان نیست. تحصیلات در کنار بقیه ویژگی ها معنا پیدا می کند و صرفا وجود مدرک تحصیلی باعث خوشبختی نمی شود.

خواسته های زن از زندگی

سخنی از مشاوران آویژه

هیچ کس کامل نیست و همه ما مجموعه ای از ویژگی های خوب و بد داریم. اما وقتی نوبت به انتخاب شریک زندگی خود برای ازدواج می رسد، ما به دنبال بهترین ویژگی ها هستیم. هر پسر و دختری در ذهن خود ملاک هایی برای ازدواج دارد. ویژگی هایی که در بالا گفته شد به شما کمک می کند تا بتوانید تصمیم درستی برای انتخاب همسر مناسب بگیرید. اگر برای ازدواج خود و انتخاب ملاک هایتان سردرگم هستید می توانید از یک مشاوره خانواده و یا روانشناس خوب کمک بگیرید. حتما برای داشتن یک ازدواج موفق و تصمیم آگاهانه و عاقلانه تلاش کنید.

سوالات متداول

دختران در مردان چه چیزی را دوست ندارند؟

در حالی که زنان مردی را می خواهند که اعتماد به نفس داشته باشد، آنها مردی را که زورگو باشد، دوست ندارند. از مردی که همیشه باید در مرکز توجه باشد و فکر می کند که او مهمترین فرد در جهان است به شدت متنفرند.

از نظر یک زن، بهترین شوهر کیست؟

یک شوهر خوب به همسرش و عقاید او احترام می گذارد. درک، پذیرش و احترام به این واقعیت که همسرتان ایده ها، رویاها و نظرات متفاوتی دارد، در ازدواج مهم است. به یاد داشته باشید که به خواسته ها و نیازهای همسرتان احترام بگذارید. در یک رابطه عاشقانه باید محبت، توجه و احترام وجود داشته باشد.

براي مشاوره در زمينه از همسر آینده خود چه انتظاری دارید؟ 26 خواسته های دختر از همسر آینده چیست؟

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژهاز سراسر کشور

با ۰۲۱۶۲۹۹۹۰۶۶ تماس بگيريد

نظرات

- 2 نظر:

  1. سلام وقتتون بخیر امیدوارم حال دل تون عالی باشه.
    پشنهاد ازدواج دریافت کردم از طرف یک پسر که خودم هم علاقمند اش هستم.
    ولی برای من گفت تمام خواسته ها و توقعاتت را برایم بگو.
    پس کمکم کنید تا بهترین خواسته ها و توقعات ام را بگم تا به مرحله ازدواج برسیم..

    خیلی متشکرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

آیا به مشاوره فوری نیاز دارید؟

 

مشاوره حضوری 👉

مشاوره تلفنی فوری👉