کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

اینستاگرام آویژه

مطالب ما را در اینستاگرام دنبال کنید ( کلیک کنید)

رابطه جنسی رضایت بخش و 10 نکته کلیدی که باید بدانید؟

ویژگی های رابطه جنسی رضایت بخش چیست؟
3.2/5 - (10 امتیاز)

رابطه جنسی رضایت بخش چه ویژگی هایی دارد؟

داشتن رابطه جنسی رضایت بخش امتیاز مهمی برای بقای زندگی زناشویی است. سوال اینجاست که آیا از رابطه جنسی خود با همسرتان راضی هستید؟ به نظر شما داشتن یک رابطه جنسی رضایت بخش چه تاثیری در بقای زندگی شما دارد؟ چند درصد از زندگی زناشویی وابسته به روابط جنسی است؟ این ها سوالاتی است که جوابش را همه می دانند. شما هم می دانید. روابط جنسی خصوصا از نوع رضابت بخش و اصولی یکی از مهم ترین و اساسی ترین عوامل در داشتن یک زندگی شاد و موفق است.

اگر دقت کرده باشید زنان و مردانی که برای هم جذبه جنسی بیشتری دارند و یکدیگر را به راحتی تحریک می کنند، نسبت به زوجین دیگر شادتر و سرزنده تر هستند و اعتماد به نفس بیشتری دارند. مشاوره زناشویی و درمانگران روانشناس نیز تاکید می کنند که برای داشتن زندگی بهتر و موفق تر، جذبه جنسی خود را برای همسرتان بالا ببرید تا همسرتان جز شما کس دیگری را نبیند. اگر خانم ها و آقایون به لحاظ جنسی اطلاعات خود را بالا ببرند و بیشتر به ظاهر خود برسند میتوانید انتظار یک ازدواج موفق را داشته باشید .

عوامل رابطه جنسی رضایت بخش چیست؟

در عوامل رابطه جنسی رضایت بخش بسیاری از شرایط دخیل هستند.

آرامش روانی و دوری از استرس و تنش و اضطراب و دوری از اختلافات خانوادگی و سلامت جسم و روان از مهم ترین عوامل رابطه جنسی رضایت بخش است.

توصیه می کنیم که زمانی رابطه جنسی داشته باشید که دو طرف به لحاظ روحی و جسمی آمادگی کامل را داشته باشید. متاسفانه برخی خانم ها و آقایون درک کاملی از شرایط همسرشان ندارند وبرایشان مهم نیست که او در چه شرایطی است و تنها به خودفکر میکنند. رابطه جنسی خوب اگر در محیطی آرام و بدون تنش باشد قطعا رضایت کامل را به دنبال خواهد داشت.


بیشتر بخوانید: مراحل شروع رابطه جنسی برای مردان و زنان چگونه است؟


شروع رابطه جنسی رضایت بخش چگونه است؟

برای شروع رابطه جنسی رضایت بخش، لمس کردن حرف اول را می زند. زیرا زن و مرد باید خود را آماده این کار کنند.

متاسفانه بعضی از خانم ها و آقایون فکر می کنند که رابطه جنسی تنها به فرایند تناسلی بر می گردد و آخر کار به خودشان می بالند که نقش همسری خود را به بهترین شکل انجام داده اند. می دانستید ماساژ جنسی و تحریک جنسی قبل از رابطه چه نقش مهمی در شروع رابطه جنسی رضایت بخش دارد؟ ماساژ اندام جنسی باعث جریان خون در بدن شده و خستگی و کسالت را برطرف کرده و فرد را به لحاظ جسمی و روانی آماده می کند.

عوامل رابطه جنسی رضایت بخش چیست؟

ویژگی های رابطه جنسی رضایت بخش چیست؟

  • از ویژگی های رابطه جنسی رضایت بخش و پایدار دور کردن اضطراب و استرس است.
  • ترس از بچه دار شدن یا اضطراب های شغلی در حین سکس باعث کاهش لذت جنسی در زن و مرد خواهد شد. پس باید ترس را از خود دور کنید و تنها روی احساس جنسی تان تمرکز کنید.
  • تحریکات و شور جنسی قبل از رابطه، مهم تر از خود رابطه است. این تحریکات شامل مالش و بوسه های طولانی مدت و ماساژ نقاط مختلف همسرتان است.
  • کنار گذاشتن انتظارات غیر منطقی همسران از هم از دیگر ویژگی های رابطه جنسی رضایت بخش است. به عنوان مثال رابطه مقعدی باید با رضایت دو طرف باشد.
  • قبل از رابطه به ظاهر خود برسید و لباس های زیبا بپوشید و عطر های تحریک کننده و خوش بو بزنید.
  • حتما قبل از رابطه نکات بهداشتی را رعایت کنید و برای همسرتان تمیز و شیک به نظر برسید.

چه عواملی باعث کاهش روابط جنسی می شود؟

مهم ترین دلایل کاهش رابطه جنسی رضایت بخش استرس و اختلافات خانوادگی است.

زن و شوهری که هنوز نتوانسته اند مشکلات خود را حل کنند و هنوز از هم ناراحتند و کینه دارند قطعا نمی توانند روابط جنسی رضایت بخشی داشته باشند. به گفته مشاوران و روانشناسان این زوجین باید هر چه زودتر مشکلاتشان را حل کنند و به زندگی عادی برگردند.

  • بی خوبی یا کم خوابی
  • خستگی و داشتن شغل های پر درد سر و پر استرس
  • مصرف الکل و مواد مخدر
  • اختلالات نعوظ و زود انزالی
  • نداشتن صمیمت در روابط جنسی
  • بیماری های جنسی
  • تنوع طلبی
  • خودارضایی های زن و شوهر

از دیگر دلایل کاهش روابط جنسی رضایت بخش است که حتما باید آن را جدی گرفت. اجازه ندهید هیچ چیز لذت رابطه جنسی با همسرتان را از شما بگیرد. در غیر اینصورت باید منتظر فروپاشی خانواده بود.


بیشتر بخوانید: مشاوره فردی و گروهی چیست؟


چگونه یک رابطه جنسی رضایت بخش داشته باشیم؟

چگونه رابطه جنسی رضایتبخشی داشته باشیم؟ (دیدگاه مشاوره خانواده)

یکی ازمسائلی که انسانها را به ازدواج با هم میکشونه مسائله ارضای نیاز جنسیه و متاسفانه باید بگم که عدم توجه به ارضای صحیح و لذتبخش این میل باعث میشه زوجین در ابتدا نسبت به هم دلخور بشوند و در ادامه رفتارهای نامناسبی و برداشت های غلطی در ارتباط های روزمره با یکدیگه داشته باشند و حتی به طلاق هم می انجامه.

اما نکته خیلی مهم این مساله اینه که بسیاری از زوجین حتی نمیدانند نابسامانی های زندگی و بدرفتارهای بین خود و همسرشون ناشی از همین مساله یعنی عدم رضایتبخش بودن ارضای میل جنسی است. شاید در همین چند سال اخیر صحبت از این مساله تابویی بود که حرف زدن در این مورد رو غیرممکن می کرد ولی خوشبختانه امروزه می توان به راحتی در این خصوص صحبت کرد و حتی مشاوره داد.

چرا میل جنسی در بیشتر افراد به خوبی ارضا نمیشه؟؟

در پاسخ باید بگیم اگر برفرض اینکه زن و مرد هردو از اندام های جنسی مناسبی برخوردار باشند و هیچ اختلالی در آنها وجود نداشته باشه و اصطلاحا” از نظر فیزیولوژیکی مشکلی نداشته باشند اصلی ترین دلیلی که یک رابطه جنسی رو تخریب میکنه عدم درک صحیح و شناخت از جنسیت طرف مقابل است. چرا که باید بدانیم شکل و شیوه ارضای میل جنسی در زن و مرد با هم کاملا متفاوت است. پس شناخت صحیح میل جنسی طرف مقابل و نحوه ارضای جنسی اون بسیار موثر است. اما در کنار این شناخت برخی رفتارها حین رابطه جنسی هم وجود داره که رعایت نکردنشون میتونه این رابطه رو تهدید کنه و حال طرف مقابل رو بگیره.

عواملی که رابطه جنسی را لذت بخش میکند چیست؟

✅اولین نکته در رابطه جنسی در نظر گرفتن زمان مناسب برای این کار است. بعضی وقت ها هست که آماده رابطه جنسی هستیم ولی شوهر یا همسرمون در وضعیت جسمی و یاروحی مناسبی نیست. اینجاست که هرگز او را با کنایه و یا تهدید وادار به رابطه جنسی نکنیم!!!متاسفانه برخی در اثر تبلیغات احساس میکنند سکس خشن برای طرف مقابل لذت بخشه در حالی که این مساله صرفا” زاده افکار منحرف است.

✅نکته دیگه انجام رابطه جنسی در مکانهای مختلف و متنوع است. تنوع در انتخاب مکان های مختلف منزلتون ضمن لذتبخش کردن این رابطه، خاطرات خوبی رو در جای جای خونه برای خود و همسرتون به همراه خواهد داشت.

✅نکته دیگه انجام روش یا در اصطلاح پوزیشن های مختلف در رابطه جنسی هست. هرگز از یک روش استفاده نکنید و بدانید پوزیشن های مختلف لذت های خاص و ویژه ای برای یک مرد و خصوصا برای خانم ها ایجاد میکنه.

✅نکته دیگه این است که کاری کنید که خانم یا شوهرتون احساس کنه در هنگام رابطه جنسی به او و لذتش هم توجه میشه و براتون مهمه است،کاری نکنید که او فکر کنه فقط دنبال ارضای خودتون هستید گفتن اینکه دوست دارم به اوج لذت برسونمت میتونه این حس رو در او ایجاد کنه.

✅نکته دیگه به همسرتون و شیوه ارضای میل جنسیش توجه کنید. مثلا اگر اقایی هستید که زود دچار انزال میشید با انجام تکنیک هایی در حین رابطه جنسی همچون تکنیک stop & start (ایست و ادامه) زمان این رابطه رو افزایش بدید و یا اگر خانمی هستید که دیر به مرحله ارگاسم میرسید، باید حتما با پوشیدن لباس های جذاب و چسبان و رفتارهای لوندی و طنازگونه ضمن تحریک شوهرتون از او بخواهید با پیش نوازی شما و انجام رفتارهایی همچون نوازش اندامهای شما به ارضای سریع این میل درشما کمک کند.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه رابطه جنسی رضایت بخش و 10 نکته کلیدی که باید بدانید؟ با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه رابطه جنسی رضایت بخش و 10 نکته کلیدی که باید بدانید؟ با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

✅نکته دیگه درحین رابطه جنسی از شوهر یا خانمتون انتقاد نکنید.

مسایل روزمره پیش اومده بینتون و دلخوری ها رو یاداوری نکنید و سعی کنید تمام تمرکزتون بر روی خود ،همسر و رابطه تون باشه نکته خیلی مهم اینه که هیچ وقت از کسی در هنگام رابطه با همسرت تعریف نکن.

✅نکته بعد اینه که مکانی که در اون رابطه برقرار میشه باید مکانی آرام و از نورهای ملایم حداقلی برخوردار باشه. یادتون باشه از خاموش بودن تلویزیون ، آیفون و تلفن ها مطمئن باشید.

✅نکته بعد اینکه از ظاهر و بدن خانمتون در حین رابطه تعریف کنید و همچنین در حین رابطه دائم کلمات و جملات, اقتدار ده به شوهرتون بگید مثلا بهت افتخار میکنم.

 

✅نکته دیگه بعد از اینکه رابطه جنسی تمام شد سریع بستر رو ترک نکنید و از یکدیگر تشکر کنید و از حس خوب ارضا شدنتون تعریف کنید.

یادتون باشه رابطه صحیح و جذاب زناشویی معجزه ایه که دوامبخش و متعهدکننده افراد در زندگی مشترک است.

رابطه جنسی رضایت بخش چه تاثیری بر زندگی مشترک دارد؟

سوالات متداول

همسرم به لحاظ جنسی گرمه و من خیلی سردم. خیلی در روابط اذیت می شم. آیا ممکنه من یا اون درمان بشیم؟

شرایط شما باید قبل از ازدواج مورد بررسی قرار میگرفت. می تونید با مشاوره زناشویی صحبت کنید. قطعا راه حل داره. ممکنه به کمک دارو به سطح تعادل جنسی برسید.

آیا در دوران قاعدگی همسرم می تونم باهاش رابطه جنسی داشته باشم؟

در دوران قاعدگی به دلیل اینکه بدن زن مستعد عفونت هست بهتره که رابطه جنسی انجام ندید. اگه زن خودش تمایل داشت می تونید رابطه جنسی محافظت شده داشته باشید.

همسرم زودانزاله و اصلا از روابط جنسیم لذت نمیبرم. از طرفی هم دوست نداره درمان بشه. آیا راهی هست که بشه درمانش کرد؟

بله قطعا، زودانزالی به روش های مختلفی درمان می شوند. البته روش های سنتی و گیاهی دیرتر جواب می دهند. بهتر است به پزشک متخصص مراجعه کنند.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستامرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژهخدمات متنوعی را در زمینهمشاوره زناشویی و زندگی مشترکبه شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

براي مشاوره در زمينه رابطه جنسی رضایت بخش و 10 نکته کلیدی که باید بدانید؟

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژهاز سراسر کشور

با ۰۲۱۶۲۹۹۹۰۶۶ تماس بگيريد

نظرات

- 4 نظر:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

آیا به مشاوره فوری نیاز دارید؟

 

مشاوره حضوری 👉

مشاوره تلفنی فوری👉