کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

اینستاگرام آویژه

مطالب ما را در اینستاگرام دنبال کنید ( کلیک کنید)

مهمترین نشانه های طلاق عاطفی چیست؟

طلاق عاطفی
5/5 - (1 امتیاز)

نشانه های طلاق عاطفی زوجین چرا مهم است؟ خانواده امن ترین پایگاه برای هر فرد است. این مکان امن بر روی سلامت جسمی و روحی اعضای خانواده تاثیر مستقیمی دارد. اما امروزه دلایل زیادی وجود دارد که رابطه زوجین را کمرنگ کرده و خانواده را متزلزل می کند و نیاز به مشاوره خانواده بیشتر حس میشود . از جمله مهم ترین مشکلات در روابط زناشویی تکراری شدن زن و مرد و به دنبال آن سرد شدن آن ها از هم است. اما از طرفی نشانه های طلاق عاطفی زوجین را می توان در رفتارهای اشتباه آنها دانست.

گاهی زوجین در عصبانیت حرفی می زنند که تا آخر عمر در ذهن همسرش باقی می ماند و دیگر هیچگاه این رابطه، مانند سابق نمی شود. به همین دلیل سعی کنید در نوع صحبت و رفتار همسرتان دقت کنید و حرفی نزنید که او را از زندگی سرد کند. در این زمینه می توانید با مشاوره روانشناسی یا مشورت بگیرید. تا اخرین راهکار شما مراجعه به مشاوره طلاق باشد.

نشانه های طلاق عاطفی در زندگی زناشویی چیست؟

نشانه های طلاق عاطفی در زندگی زناشویی، از جمله شامل: عصبانیت و بدرفتاری زوجین است. متاسفانه بیشتر زوجین بر سر مساله بی اهمیت حرف هایی به یکدیگر می زنند که در حد شان و شخصیتشان نیست. توهین و بی احترامی و به کار بردن الفاظ بد و گفتن حرف تلخ یا پیش کشیدن گذشته و به نوعی تحقیر یکدیگر، نه تنها باعث دلسردی زوجین می شود بلکه تا آخر عمر این رفتار زشت یکدیگر را به یاد خواهند داشت. توصیه می کنیم که حدالامکان در دعواها و مشاجرات زناشویی، احترام یکدیگر را حفظ کنید و منطقی تر رفتار کنی. در صورتی که نمی دانید در شرایط مختلف چگونه رفتار کنید می توانید از مشاوره روانشناسی یا مشاوره خانواده کمک بگیرید.


بیشتر بخوانید:مشاوره زناشویی چه موقع ضروری است؟


دروغ و دروغگویی و مخفی کاری در زندگی مشترک

از دیگر نشانه های طلاق عاطفی در زندگی زناشویی، که متاسفانه بسیاری از خانواده ها گریبانگیر آن هستند، پنهانکاری و دروغ از سوی زن و شوهر است. اگر زندگی بر پایه صداقت استوار باشد و دو طرف به یکدیگر اعتماد داشته باشند، زندگی روی خوشش را نشان خواهد دارد. متاسفانه در برخی موارد به بهانه مصلحت حرف هایی که باید زده شود، پنهان می شوید. در برخی موارد این این موضوع آنقدر بحرانی می شود که دیگر راهی برای ترمیم آن باقی نمی ماند.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه مهمترین نشانه های طلاق عاطفی چیست؟ با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

نشانه های

نشانه های طلاق عاطفی در زندگی مشترک چقدر اهمیت دارد؟

نشانه های طلاق عاطفی در زندگی مشترک شاید به سادگی قابل شناسایی نباشد ماد در در اینجا سعی میکنیم این عوامل خطر را گوشزد کنیم.

خودشیفتگی

از مهم ترین نشانه های طلاق عاطفی در زندگی مشترک، خودشیفتگی زن و مرد است. این معضل چند سالی است که در خانواده ها رواج پیدا کرده است. با پیشرفت تکنولوژی و تنوع عمل های زیبایی، نه تنها خانم ها حتی آقایون هم برای تغییر ظاهرشان به مراکز زیبایی مراجعه می کنند و جالب اینجاست تا کمی ظاهرشان تغییر میکند دیگر خود را نمی شناسند و فکر می کنند از سر این زندگی زیادی هستند. مدام فخر می فروشند و فکر میکنند از همسرشان خیلی بالاتر و زیباتر هستند. این رفتار رفته رفته آن ها را از زندگی دلسرد می کند. همسرش نیز دیگر تحمل این رفتار زشت او را ندارد. خودشیفتگی معضل بسیار مهمی در جامعه کنونی است که باید با مشاورخانواده به صورت ریشه ای حل شود.

لجبازی

از جمله نشانه های طلاق عاطفی در زندگی مشترک لجبازی است. در اکثر خانواده ها زن و شوهر خود را صاحب حق می دانند و فکر میکنند کاری که انجام می دهند درست است. به همین دلیل نمی توانند قبول کنند که گاهی اشتباه می کنند و صرفا تمام کارها یا رفتارشان مشکل دارد. این لجبازی گاهی دوطرفه می شود و گاهی آنقدر کش پیدا می کند که کار را به جدایی می رسانند. در این شرایط اگر یک طرف مدتی کوتاه بیاید و در برخورد با شخص لجباز، لجبازی نکرده و با منطق برخورد کند احتمالا این مشکل بزرگ حل خواهد شد. در غیر اینصورت بهتر است حتما به مشاوره روانشناس و مشاوره طلاق مراجعه شود تا راهکارهای کاربردی تری در اختیار زوجین قرار بگیرد.


بیشتر بخوانید:مشاوره خانواده تلفنی


تعریف طلاق عاطفی چیست؟

تعریف طلاق عاطفی اصلا مهم است؟ طلاق عاطفی و نشانه های طلاق زوجین همان ارتباط سرد در روابط زن و شوهر است که به دلایل مختلف اتفاق می افتد. سردی در روابط جسمی، عاطفی و کلامی و روحی است. این همان تعریف طلاق عاطفی است که شاید در بعضی موارد چند برابر از طلاق دادگاهی بدتر و آزاردهنده تر است. زوجین در این حالت از یکدیگر فاصله گرفته و در بعضی موارد تنها به خاطر فرزندانشان در کنار هم هستند. گاهی هم تنها به خاطر عادت در کنار هم هستند و حرف و صحبت خاصی با هم ندارند. نسبت به هم بی علاقه و دلسرد هستند و فقط به خاط ظاهر سازی جلوی فامیل به هم محبت می کنند.

اولین نشانه طلاق عاطفی شکایت و بهانه های بی مورد است. وقتی انتظارات و توقعات دو طرف در زندگی، آنطور که می خواهند برآورده نشود، پای اختلافات و مشاجرات باز میشود. بعد از قهر نوبت خشم و کینه توزی و تلافی کردن است. زن با خود می گوید چطور آن همه توهین را تلافی کنم. پس دست به کاری می زند که ممکن است شوهرش هیچگاه او را نبخشد. زوجینی که طلاق عاطفی گرفته اند آنقدر خودخواه می شوند که دیگر به فرزندان خود و شرایط آن ها نیز اهمیت نمی دهند. حتی سلامت روحی و جسمی آن ها برایشان ارزشی ندارد. اما به خاطر اینکه زن پشتوانه ای ندارد و مرد نیز قادر به پرداخت مهریه نیست مجبور است به این زندگی جهنمی ادامه دهد.


بیشتر بخوانید:چگونه ازدواج موفقی داشته باشیم؟


مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه مهمترین نشانه های طلاق عاطفی چیست؟ با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

طلاق عاطفی

آیا رابطه طلاق عاطفی با خیانت وجود دارد؟

رابطه طلاق عاطفی با خیانت کجاست؟ از بزرگترین نشانه های طلاق احساسی، خیانت است. رابطه طلاق عاطفی با خیانت یک رابطه دوسویه است. به طوری که از هر زن یا مردی که طلاق عاطفی گرفته اند بپرسید متوجه می شوید که بیش از نیمی از آن ها بیرون از خانه در جستجوی عشق و تخلیه احساساتشان هستند. معمولا اگر به دفتر مشاوره طلاق سری زده باشید این معضل را به چشم خود خواهید دید. قطعا مهم ترین علت خیانت در بسیاری از خانواده کمبود عاطفه و احساس میان زن و شوهر و برطرف نشدن نیازهای احساسی و جنسی است. بی توجهی و کم محلی از سوی زن و شوهر و برطرف نشدن نیاز روحی و جسمی دوطرف نخستین گام ها برای شروع خیانت است. سعی کنید قبل از اینکه دیر شود چاره ای بیاندیشید و مشکل را ریشه یابی کنید.


بیشتر بخوانید:در مشاوره قبل از ازدواج چه سوالاتی میپرسند؟


نشانه های تاثیر طلاق عاطفی بر فرزندان چیست؟

طلاق عاطفی بر فرزندان بر روی روح و روان آن ها به شدت تاثیر گذار است. بلایی که طلاق عاطفی بر سر کودکان می آورد را نمی توان با هیچ معضل اجتماعی مقایسه کرد. وقتی جو خانه و خانواده سرد و بی روح است یا زمانی که امکان درگیری و زد و خورد زن و شوهر زیاد است محیط تشنج زایی برای کودکان ایجاد می شود. از لحاظ روانی کودکان خود را مسئول می دانند که جو را آرام کنند یا دوباره پدر و مادرشان را آشتی دهند. زیرا نمی توانند این جو بی مهر را تحمل کنند. آن ها خود را قربانی خشم می دانند و در این شرایط امنیت ندارند.


بیشتر بخوانید:مهمترین نکات مشاوره ازدواج چیست؟


اختلالات روانی بزرگترین تاثیر طلاق بر فرزندان است

تاثیر طلاق عاطفی بر فرزندان به اینجا ختم نمی شود. اضطرابی که در این کودک وجود دارد آنقدر زیاد است که باعث عدم تمرکز و بداخلاقی و مشکلات خواب و کم شده حافظه می شود. مشکلات عصبی این کودک باعث اختلالات گوارشی، کاهش وزن و بیماری های دیگر در او خواهد شد. گاهی کار به جایی می رسد که حتما باید او را به مشاوره روانشناس برد.

تاثیر طلاق عاطفی بر فرزندان در نوجوانی بیشتر حس میشود. در سنین نوجوانی، علاوه بر دوران بلوغ و مشکلات مربوط به آن، نوجوان دوست دارد بیشتر زمانش را در خارج از خانه باشد و به بودن در کنار پدر و مادرش تمایلی ندارد. این نوجوان به شدت پرخاشگر و لجباز می شود و صحبت کردن یا نصیحت کردن او کاملا غیرممکن خواهد شد. علاوه بر این آینده روشنی در انتظارش نیست زیرا دچار اختلالات حافظه شده و افت تحصیلی پیدا می کند.

در دوارن جوانی هم دچار سردرگمی و گیجی خواهد شد و نمی تواند مسیر زندگی اش را به درستی انتخاب کند. پس متوجه شده اید که خانواده چه تاثیری بر روی فرزندان خواهد داشت. سعی کنید حدالامکان به خاطر فرزندانتان هم شده محیط امنی را برای آن ها فراهم کنید.


بیشتر بخوانید :مهمترین معیارهای ازدواج چیست؟


نشانه های

سوالات متداول

زوجینی که از هم طلاق عاطفی می گیرن با هم رابطه جنسی ندارند؟

در اکثر موارد زوجینی که از هم طلاق عاطفی میگیرند هیچگونه رابطه جنسی با هم ندارند. حتی روی یک تخت هم نمی خوابند.

مدتی است از همسرم طلاق عاطفی گرفته ایم و من با مردی در رابطه هستم.. می خواهم با آن مرد ازدواج کنم چه کنم؟

اگر هنوز از همسرتان جدا نشده اید و با آن مرد رابطه دارید آن مرد تا ابد با شما حرام است. این ازدواج غیر قانونی است.

برای کسانی که طلاق عاطفی گرفته اند راه برگشتی وجود دارد؟

قطعا وجود دارد. اگر شما باید ریشه یابی شود می توانید دوباره به زندگی شاد خود برگردید. مشاوره روانشناسی و مشاوره خانواده در این زمینه کمک زیادی به شما خواهند کرد.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستامرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژهخدمات متنوعی را در زمینهمشاوره خانوادهبه شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

منبع:What is an “Emotional Divorce”?

براي مشاوره در زمينه مهمترین نشانه های طلاق عاطفی چیست؟

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژهاز سراسر کشور

با ۰۲۱۶۲۹۹۹۰۶۶ تماس بگيريد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

آیا به مشاوره فوری نیاز دارید؟

 

مشاوره حضوری 👉

مشاوره تلفنی فوری👉