کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

اینستاگرام آویژه

مطالب ما را در اینستاگرام دنبال کنید ( کلیک کنید)

10 راه برای ابراز دلخوری و ناراحتی از همسر

10 راه برای ابراز دلخوری و ناراحتی از همسر
3.9/5 - (29 امتیاز)

چگونه ناراحتی خود را به همسرمان نشان دهیم!!!!

وقتی همسرتان کاری انجام میدهد که باعث ناراحتی شما میشود، ممکن است اولین حرکت شما ابراز عصبانیت باشد. اما باید از این کار اجتناب کنید. زیرا در یک رابطه سالم با وجود تمام ناملایمات، نحوه بیان دلخوری با صبر و حوصله است. اینطور به موضوع نگاه کنید که اگر شما کاری انجام داده اید که همسرتان را عصبانی کرده باشد، دوست ندارید سر شما فریاد بزند و با شما بدرفتاری کند، بنابراین با او همان گونه رفتار کنید که دوست دارید با شما رفتار شود. علاوه بر این وقتی شما عصبانیت خود را کنترل میکنید و با عطوفت و صداقت به دنبال راه حل مشکلات هستید، گامی بزرگ برای ثبات زندگی مشترکتان برداشته اید.

یکی از مهم ترین مسائل در زمان دلخوری از همسر این است که شما باید دلیل اصلی ناراحتی خود را با همسرتان در میان بگذارید. اما این سوال پیش میاید که چگونه به همسرم نشان دهم از او ناراحتم؟ در ادامه پاسخ این سوال را مورد بررسی قرار میدهیم.


بیشتر بخوانید: با همسر لجباز چه کنیم؟


مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه 10 راه برای ابراز دلخوری و ناراحتی از همسر با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

1. افکارتان را جمع کنید

قبل از بحث با همسرتان درباره هر موضوعی، عقاید خود را جمع و جور کنید. در زمان دلخوری از شوهر یا همسر باید با خودتان خلوت کنید و چند نفس عمیق بکشید. حالا به چند سوال ساده جواب بدید. من از چه چیزی ناراحت هستم؟ همسرم چه کار اشتباهی انجام داده؟ اشتباه همسرم چه احساسی در من به وجود آورده است؟ دوست دارم برای جبران اشتباهش چه کار کند؟ هنگامی که به آرامش رسیدید و افکار خود را جمع کردید، آماده گفتگو با او هستید.

2. قبل از مطرح کردن مسئله میزان ناراحتی خود را در نظر بگیرید

وقتی همسرتان کاری کرده که باعث ناراحتی شما شده است، قبل از ابراز این ناراحتی با خودتان فکر کنید که آیا راهی برای نادیده گرفتن موضوع هست یا خیر؟ اگر موضوع کوچکی است بهتر است عصبانیت و ناراحتی خود را بروز ندهید. اما چنانچه میزان عصبانیت شما به حدی است که قابل تحمل نیست راهی برای حل این مشکل پیدا کنید.


بیشتر بخوانید: راه های بغل کردن همسر


3. کمی از همسرتان فاصله بگیرید

اگر از همسر خود دلخور هستید و کنار آمدن با این موضوع برایتان سخت است، به کمی تنهایی نیاز دارید. اگر برای مدت کوتاهی از همسرتان فاصله بگیرید این فرصت را خواهید داشت که عصبانیتتان را کنترل کنید. این کار برای بهبود رابطه شما مفید است.

قبل از مطرح کردن مسئله میزان ناراحتی خود را در نظر بگیرید
فن رفع دلخوری بین همسران

4. روی درک کردن و درک شدن تمرکز کنید

نکته مهم درباره نحوه بیان دلخوری این است که سعی نکنید در این گفتگو پیروز میدان باشید. بلکه سعی کنید با حرفهایتان احساس واقعی خود را نشان دهید. همچنین باید وقت بگذارید و به احساس او گوش دهید و دلیل اعمال و حرکات او را بفهمید. به او بگویید دوست دارید چه کاری برایتان انجام دهد، اما انتظار کنترل اعمال او را نداشته باشید. در نهایت یافتن راه حل متقابل برای مسئله مهم است.

5. دلیل دلخوری خود را مشخص کنید

گفتگوی خود را بر روی احساسات خود در مورد یک رویداد خاص متمرکز کنید. البته اگر شما مدت طولانی است که از کارهای همسرتان ناراحت هستید، ممکن است کار سختی باشد. به یاد داشته باشید بیان مشکلات و ناراحتی های گذشته همسرتان را سردرگم میکند که شما دقیقا از چه چیزی ناراحت هستید. بنابراین به او بگویید که الان دقیقا چه عواملی باعث میشود به شما احساس بدی دست دهد. با این کار به او فرصت جبران میدهید. اگر نمیتوانید این موضوعات را در یک مکالمه رو در رو بیان کنید، نوشتن نامه ای به همسر برای دلخوری، کار را راحت تر میکند.


بیشتر بخوانید: نحوه رفتار با شوهر خسیس چگونه است؟


6. از کلمه من به جای تو استفاده کن

در زمان دلخوری از همسر، وقتی دائم بگویید تو فلان اشتباه را کردی، تو قلب مرا شکستی و… احساس حمله و سرزنش به او دست میدهد و ممکن است ناراحتی ها دو چندان شود. لذا سعی کنید روی احساسات خودتان تمرکز کنید. مثلا بگویید “احساس می کنم نادیده گرفته شده ام” یا “احساس دلشکستگی میکنم” بدین ترتیب مکالمه شما به سمتی هدایت میشود که مشکلات راحت تر برطرف شوند.

دلیل دلخوری خود را مشخص کنید
رفتار با همسر هنگام دلخوری

7. سکوت کنید

یکی از طلایی ترین اصول درباره نحوه ابراز ناراحتی به شوهر یا شریک زندگی سکوت کردن است. گاهی قدرت سکوت بیشتر از کلمات است. وقتی سکوت میکنید و به سوالات او پاسخ نمیدهید، ناراحتی شما قابل لمس است. شاید بعضی ها بگویند مکالمه و گفتگو راه حل بهتری برای رفع دلخوری از همسر است. اما بهتر است تا زمانیکه ناراحت و عصبانی هستید، شروع به صحبت نکنید. زیرا این عصبانیت میتواند یک دعوای جدید درست کند.

8. نام او را صدا نزنید

وقتی شما همسرتان را مورد خطاب قرار ندهید، نشان میدهید که مشکل و ناراحتی وجود دارد. پس سعی کنید در زمان صحبت نام او را صدا نزنید تا متوجه ناراحتی شما شود.

9. بگویید در لحظه ناراحتی و دلخوری به چه چیزی نیاز دارید

گاهی اوقات همسرتان از اشتباهی که انجام داده ناراحت و پشیمان است. اما نمیداند برای رفع ناراحتی همسر چکار کند. اینجاست که شما باید به او بگویید که به چه چیزی نیاز دارید. آیا میخواهید به حرفهایتان گوش دهد؟ یا معذرت خواهی کند؟ خواسته خود را با او در میان بگذارید. با این کار طرف مقابل میتواند به احساسات شما پاسخ دهد و حال شما را بهتر کند.

بگویید در لحظه ناراحتی و دلخوری به چه چیزی نیاز دارید
چگونه دلخوری از همسر را مطرح کنیم

10. اگر شریک زندگی شما چیزی برای گفتن دارد، به حرفهای او گوش کنید

اکنون که عصبانیت خود را ابراز کردید، به شریک زندگی خود فرصت دهید آنچه را که لازم است بگوید. به طور کلی اگر ما بتوانیم عصبانیت را به عنوان فرصتی برای کنجکاوی درمورد یکدیگر در نظر بگیریم، به نتایج مطلوبی دست پیدا میابیم. به یاد داشته باشید خشم، اگر به روشی سالم بیان شود، میتواند روابط شما را قویتر کند.


بیشتر بخوانید: روانشناسی خانواده موفق چیست؟


از کجا بفهمیم همسرمان متوجه ناراحتی ما شده است؟

اگر این کارها را به شکل محتاطانه انجام دهید مطمئنا همسرتان متوجه ناراحتی شما میشود. شما میتوانید این موضوع را در رفتار او مشاهده کنید. برخی از مواردی که نشان میدهد همسرتان متوجه ناراحتی شما شده است به شرح زیر است:

خوش اخلاق میشود

وقتی همسرتان مهربان میشود یعنی او به نوعی فهمیده شما را ناراحت کرده و می خواهد به شما برسد تا دیگر نسبت به او عصبانی نباشید.

سعی میکند شوخ طبع باشد

معمولا وقتی همسرتان متوجه میشود شما از دستش عصبانی هستید، تلاش میکند شما را بخنداند. او میخواهد با این کار تنش را کاهش دهد. البته ممکن است شوخ طبعی او اصلاً خنده دار نباشد. با این حال، این تلاش او برای ایجاد احساس بهتر و رفع دلخوری از همسر است.

معذرتخواهی میکند

وقتی همسر شما ابراز تاسف کرد بلافاصله معذرت خواهی او را نپذیرید. عذرخواهی نشانه خوبی است اما بخشش سریع، به او این تصور را می دهد که با گفتن متاسفم همیشه میتواند همه چیز را حل کند.

شما را به گفتگو دعوت میکند

اگر شریک زندگیتان واقعا ناراحتی شما را درک کند، به دنبال جبران اشتباهاتش است. ممکن است برای این کار شما را به گفتگو و بحث دعوت کند. یک گفتگوی صمیمانه در زمان مناسب میتواند جلوی بزرگتر شدن مشکلات را بگیرد.

از کجا بفهمیم همسرمان متوجه ناراحتی ما شده است؟
قهر و دلخوری همسر

سوالات متداول

همسرم خیلی قهر می کنه نمی دونم چطور باهاش رفتار کنم؟

قهر یکی از بدترین واکنش ها در زمان اختلاف است. با او صحبت کنید. بگویید که از قهر متنفر هستید و اگر مشکلی دارد به شما روراست بگوید.

شوهرم به شدت بددهن هست. میشه جلوی این اخلاق بدشو بگیرم؟

بددهنی یکی از بدترین عادت هاست و کنار گذاشتن این عادت هم کار سختیه. شما سعی کنید فعلا طوری رفتار کنید که عصبانی نشه. باهاش صحبت کنید که از این کار چقدر رنج می کشید. شاید این عادت بدشو کنار بگذاره.

همسرم خیلی حساس و زودرنجه.. نمی تونم باهاش راحت صحبت کنم همش فکر می کنم از چیزی ناراحته..

در این شرایط باهاش صحبت کنید که از چه رفتاری ناراحت می شه. سعی کنید اون کار را نکنید. اگه دیدید حساسیتش بیش از حده، می تونید با هم یه مشاوره خانواده برید و مشکلتون رو بگید.

خدمات مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستامرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژهخدمات متنوعی را در زمینهمشاوره خانوادهبه شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

براي مشاوره در زمينه 10 راه برای ابراز دلخوری و ناراحتی از همسر

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژهاز سراسر کشور

با ۰۲۱۶۲۹۹۹۰۶۶ تماس بگيريد

نظرات

- 64 نظر:

  1. سلام، من تازه ازدواج کردم و تنها مشکلی که از سمت من بینمون بوجود میاد این هست: زمانی که از او به هر دلیل ناراحت میشوم نمیتونم همان لحظه بیانش کنم و افکار منفی در این بین به ذهنم رخنه می‌کنه و باعث میشه موقع ابراز ناراحتی، حس بدی به او بدم. از این بابت ناراحتم و نمیدونم راه حل چیه. لطفا راهنماییم کنید.✨

  2. سلام شوهرم همش دوس داره با یکی چت کنه بعدش که من متوجه میشم میزنه زیرش وقبول نمی کنه کارش اشتباه بود بامن قهر میکنه عصبانی میشه به نظر شما چیکار کنم

  3. سلام من دوساله ازدواج کردم اول زندگیم خوب بود ولی الان اصلا شوهرم پیشم نمیونه وقت میگم من بهت نیازدارم من یک زنم به توجه نیازوارم شروع میکنه داد بیدا میگه من میرم بیرون ایقدر گیره توهچ غلطی نمیتونی بکنی نمیدونم چیکارکنم وقت هم قهر کنیم غرور هیچکدومون اجازه نمیده عذرخواهی کنیم تورخدا یه راحل نشونم بدی

    1. سلام وقت بخیر ببنید دوست عزیز شما باید خودتون راه حل پیدا کنید . اینکه حتما شوهر شما اون شادی یا اون لذت رو از شما بدست نیاورده که داره فرار میکنه میره بیرون میخواد از بقیه دوستاش این شادی و آرامش رو بگیره . شما سعی کنید وقتی شوهر شما عصبانی میشه شما بجای داد و بیداد زدن آروم باشید و بگید باشه ببخشی حق باتو است حرف رو عوض کنید کلمات عاشقانه بگید تا اون خوشحال شه بگه همسرم منو درک میکنه بعدن که آروم شد میتونید به آرومی مشکلتون رو بگید اونم درک میکنه. یک مرد هزار مشکل داره با یه عالمه نفر سرو کله میزنه شب وقتی خونه میاد میخواد با خانومش عشق کنه نه اینکه همش غر زدنشو نارحتیشو گوش کنه وقتی شما هی غر بزنید نارحت باشید شوهر تون ازتون فرار میکنه چون میدونه همیشه وقتی خونه بیاد عصبانیش میکنید نه آرومش‌. کوشش کنید که از ترفند های خوب برای ارامش و عشق شوهر تون استفاده کنید .
      امید که حرفام یکم تاثیر گذار بوده باشه 🙏🤗

    1. باسلام
      دوست عزیز بله متاسفانه ما بعضی از خانم‌ها
      این اشتباه روداریم‼️ به‌ نیت ساختن یه زندگی خوب پابه‌پای همچنین مردهای تلاش میکنیم 🔹️
      غافل از اینکه چه شومی درسردارن
      ای کاش از اول بنا بهش میگفتی همه چی مون نصف به نصف، اکثر مردها ترس از دست دادن اموالشونو دارن،

  4. سلام. من شاغل هستم و با همسرم همکارم.
    دریافتی همسرم و من تقریبا یکی هست . ما زندگیمون رو از زیر صفر شروع کردیم و خانواده همسرم برای شروع زندگی هیچ کمکی به همسرم نکردند و همه مخارج با خودش بود و مجبور شد برای قسمتی از هزینه های تالار و.. پول پیش خونه چند تا وام بگیره. وقتی ازدواج کردیم حتی من مجبور شدم کادوهای سرعقد و پاتختی هم بفروشیم تا هزینه های تالار و .. رو بدیم. تا سه ماه تلویزیون نداشتیم و حتی با شروع فصل سرما بخاری نداشتیم و بعد از یک هفته که از سرما لرزیدیم بخاری خریدیم‌.تا چند سال قسط وامهایی رو می دادیم که همسرم برای مراسم عروسی و … گرفته بود. می خوام بگم چقدر با شرایط سخت زندگی رو شروع کردم من چون واقعا دوستش داشتم ،بعد از شروع زندگی تمام حقوقم رو بدون چشمداشت گذاشتم وسط و برای اینده و پیشرفت برنامه ریزی کردیم. الان ۱۸ سال از ازدواجمون می گذره و ماشین و خونه و زمین داریم . مشکل من اینه که همسرم هیچ چیزی به نام من نمی کنه. منم هر سری با خنده یه اعتراض می کردم که همسرم می گفت مگه من و تو داریم و چه فرقی میکنه به نام کی باشه‌ .تا اینکه دو هفته پیش در بین صحبتهام بهش گفتم مگه ما از اول زندگیمون رو با هم نساختیم ، خوب سه دنگ خونه رو به نام من کن.دوباره گفت فرقی نداره، گفتم اگر فرقی نداره چرا این کار رو نمی کنی و به نام من نمی کنی. یه دفعه لحن حرف زدنش عوض شد و گفت عه به نامت کنم که فردای روزگار منو پرت کنی بیرون؟ اگه مهریه رو ببخشی ۳ دنگ خونه رو به نامت می کنم و تو ۴۰۰ تا سکه مهریه داری من نباید یه سرمایه برای خودم داشته باشم؟ همین طوری خشکم زد ،باورم نمی شد این حرف رو بزنه. گفتم یعنی من ۱۸ سال کار کردم و بدون چشمداشت حقوقم رو برای پیشرفتمون خرج کردم که پول مهریه خودم رو جور کنم؟ با عصبانیت گفت تمام حقوقی که از اول گرفتی رو با سودش پرت می کنم جلوت. من همینطوری ماتم برده بود. کلی حرف نامربوط دیگه هم زد که مثلا من می دونم مامانت این حرفا رو یادت میده در صورتی که مامان من بنده خدا هیچ کاری به ما نداره و خودش هم خوب می دونه . بهش گفتم یعنی من خودم به حق و حقوق خودم آشنایی ندارم که بقیه بخوان چیزی بگن؟ حالا دو هفته هست که اصلا با من حرف نمی زنه . و بی محلی میکنه. تا حالا ما بیشتر از دوسه روز قهر نبودیم . واقعا نمی دونم چکار کنم؟ حس می کنم زندگیم رو باختم ، حس می کنم جوونیم رو برای هیچ و پوچ گذاشتم و برای دو تا بچم هم خیلی نگرانم. منی که اینقدر دوستش داشتم دیگه هیچ حسی بهش ندارم. حس می کنم از ابتدا به خاطر حقوقم اومده خاستگاری. تا دو هفته پیش امن ترین تکیه گاه من بود ولی الان اصلا بهش اعتماد ندارم. تو رو خدا منو راهنمایی کنید مستاصل شدم.

    1. خیلی بده، منم دقیقا شرایط شمارودارم من۱۳ ساله ازدواج کردم.البته شوهرمن میگه میزنم به نامت اونم فقط۱ هفتم از همه چیزایی که داریم .فقط حرفشو میزنه عمل نمیکنه.حس میکنم فقط برای خدمت کردن به دنیا اومدم اگه چیزی بخوام کنار گذاشته میشم.نه من خیلی هم دوستش نداشتم.میدونستم جونش به پول بسته است.میدونستم توشرایط سخت کسی نیست که بهش تکیه کرد. وقتی پولمو بهش نمیدم اخلاقش عوض میشه.

    2. سلام دوست عزیز منم زندگی مشابه زندگی شما دارم و این اتفاق و دعوا بین ما هم افتاد آقایون الان میان میگن این هم از زن های شاغل و… ولی واقعیت قدر نشناسی و عدم اعتماد که مثلاً تو‌مهریه داری منو اذیت کرد
      اونم میگه منم هر چی درآوردم خرج زندگی مون کردم مرد خوبیه نه معتاد نه رفیق باز
      ادعای زرنگی می کنه ولی باید قبول کرد هر کی نقطه ضعفی داره و من اونو پیدا کرده بودم ولی چون کمی مغرور بودم و یا شاید خوب بلد نبودم از اون نقطه ضعفش (رگ خواب )به نفع خودم استفاده نمی کردم اول آرامش خودم حفظ کردم بعد با کمک مشاور تغییر رویه دادم
      الان با تغییر رویه ای که دادم کارتم ازش گرفتم و کمکم کرد تا ماشینم عوض کردم هر چی از مسایل مالی میگه جوابش نمی دم خودم ازش پول تو جیبی میگیرم ناچیز هست اما برای شروع خوبه نمی‌زارم خودشو وارد معامله سنگین کنه یا اقساط زیاد که باز حقوق منو درگیر کنه البته می دونم شاید اینجوری پیشرفت مالی نداشته باشم اما اعصابم راحتتره البته شاید چند سال بعد مجدد تغییر رویه بدم چون حال اونم در حال تغییره منظورم اینه روش های مختلف امتحان کنید و با افراد آگاه مشورت کنید من الان نمی توانم جزییات رو توضیح بدم که دقیقا چه
      کارهایی کردم چون شرایط و روحیات متفاوت هستش و خیلی طولانی میشه شما حتما ضمن حفظ آرامش خودتون به فکر راه چاره باش نگو ولش کن من و اون نداریم و… اتفاقا حالا که چیزی به نام مون نکردن باید بفهمیم که اونا برای خودشون حاشیه امن ساختن پس ما هم به فکر خودمون باشیم

    3. سلام‌خواهر‌سکوت‌‌کن‌تا‌اوچیزی‌‌همسرت‌ازش‌میترسه‌‌کم‌رنگ‌بشه‌‌او‌میترسه‌میخوای‌‌قدرتشه‌ازش‌بگیری‌‌.ودیگه‌ارزشی‌توخانواده‌‌‌براش‌نمونه‌‌‌اگه‌دردت‌چیز‌دیگریه‌روراست‌بهش‌بگو‌‌با‌. مهربانی‌وبموقعه‌اش‌سکان‌اون‌کشتی‌در‌دست‌خودته‌‌سکاندار‌خوبی‌باش

  5. سلام من خیلی زود عصبانی میشم هرچی دهنم بیرون بیاد به شوهرم میگم اونم قهرمیکنه بعدش اشتی میکنه انگار ن انگار چیزی شده کمکم کنید چطور باهاش رفتارکنم من دوستش دارم همین رو سه روز دعوا کردین میگفت طلاقت میدم خستم ازدست تورخدا بهم بگید چیکارکنم به کمکتون نیاز دارم

  6. سلام عزیزم امیدوارم حالت خوب باشه ببینیداین مشکل درک نکردن خانوماتوسط آقایون همیشه بوده وهست.حالامابایدچکارکنیم یکم به خودمون قدرت بدیم قوی بشیم واون اقااحساس نکنه که مافقط اویزون وپیگیرش هستیم حداقل اگرم نمیتونیم تظاهرکنیم تودل خودمون نگهش داریم ک چقدربرامون مهمه ک چکارایی همسرمون برامون انجام بده ونمیده
    گریه خیلی خوبه هاولی ن همیشه تکرارش درگیری ذهنی همسرتون رو زیادمیکنه فکرمیکنه با یه خانومه ضعیف ازدواج کرده

  7. سلام مشکل من اینه که نمیتونم با همسرم درددل کنم💔 همیشه تا ناراحت میشم باهام دعوا میکنه و هیچ حقی بهم نمیده ، هروقت ناراحت میشم حالمو بدتر میکنه تحقیرم میکنه 💔
    یه مدت بود دیگه حرفامو پیشش نمیزدم تو دلم خفه میکردم و دور از چشم بقیه گریه میکردم ولی یه روز فهمید گریه کردم و دوباره دعواهاش شروع شد 💔 گفت حرفاتو تو دلت نریز منم خوشحال شدم گفتم خداروشکر اونم مایله باهاش صحبت کنم ولی هردفعه صحبت میکنم باز همون آش و همون کاسه💔💔بدجوری بریدم خیلی احساس تنهایی میکنم هیچ دوستی هم ندارم رابطم با خانوادمم خوب نیس

    1. سلام عزیزم امیدوارم حالت خوب باشه ببینیداین مشکل درک نکردن خانوماتوسط آقایون همیشه بوده وهست.حالامابایدچکارکنیم یکم به خودمون قدرت بدیم قوی بشیم واون اقااحساس نکنه که مافقط اویزون وپیگیرش هستیم حداقل اگرم نمیتونیم تظاهرکنیم تودل خودمون نگهش داریم ک چقدربرامون مهمه ک چکارایی همسرمون برامون انجام بده ونمیده
      گریه خیلی خوبه هاولی ن همیشه تکرارش درگیری ذهنی همسرتون رو زیادمیکنه فکرمیکنه با یه خانومه ضعیف ازدواج کرده

  8. سلام من نامزدم خیلی منو محدود میکنه من حتی اجازع ندارم با دوستم برم بیرون فقط باید با اعضای خانوادم برم مجبورم میکنه چادر بزارم اجازه ندارم حتی تا جلوی در برم با درس خوندنمم زیاد موافق نیست بیشتر وقتا غرورمو میکشنه بهم بی احترامی میکنه ولی من بازم دلم به رحم میاد میبخشمش ولی اون اگه من حرفی بزنم که انتظارشو نداشه با من قهر میکنه بهم میگه مهرت از دلم رفته من نمیتونم طلاق بگیرم ددسش دارم هم خانواده ام ی کاری میکنن که تااخر عمرم روی خوشیو نبینم همین الانشم اجازه نمیدن من خونه همسرم برم هروقت برم مادرم منو با گریه میفرسع باهام قهر میکنه واقعا حالم بده نمیدونم چیکار کنم بهم راه حل بدید

    1. سلام عزیزم
      به نظرم مستقل باش
      خیلی یخته ها چون من خودمم تو این شرایط بودم بهت میگم مستقل باش
      وقتی استقلال داشته باشی نه خانواده و نه همسرت کاری از پیش نمیبرن
      وقنی همش تو خونه هستی کاری به جز فکر کردن به نامزدت نداری
      ولی وفتی درس میخونی یا سر کار میری باعث میشه حداقل روری ۴ ساعت بهشون فکر نکنی همین فکر نکردن تو رو کم کم به این سمت سوق میده که کمی له پیشرفت خودت و رشد خودت اهمیت بدی

      منظورم از استقلال یعنی اینکه اول ذهنت رو از وابستگی عاطفی به همه مخصوصا نامزدت کم کن البته میدونم نمیتونی ولی کم کم میشه، یواش یواش شروع کن
      چون فعلا با درس خوندنت کاری نداره همین رو ادامه بده و کلاس بیرون برو و اگه زورت میرسه حتما سر کار برو
      نامزد من نمیذاشت برم و همین باعث شد که سنم بره بالا و تو جامعه اذیت بشم و فردی وابسته بار بیام
      بهتره باج ندی بهشون مخصوصا باج عاطفی
      اینها همش تجربه خودم بود

    2. عزیزم بهتر زودتر جدا بشی خواهر من همین مشکل شما رو داشت اما ادامه داد
      ولی حالا زندگی سختی داره
      شنا هیچ وقت اشتباه خواهر من و نکن
      ارزش نداره به خاطرش دلت بشکنه

    3. عزیزم اگه نامزدته ازش جداشواینجورمرداهیچ وقت درست نمیشنن سرتون بره توزندگی اخلاقای بدتریم دارن همیشه درحال تحقییرکردنتن ازهمین اول زندگی تکلیفتوروشن کن،منم مثل تودوران نامزدی دل سوزی میکردم الان دوازده ساله زنوشوهریم دوازده سالم هست ازش راضی نیستم فقط بخاطربچم باهاش زندگی میکنم،خیلیم ازش میترسم خیلی،پس عزیزم تومواظب خودت باش مثل من خودتوبدبخت نکن

  9. سلام..من و همسرم چهار سال نامزدیم و عقد دائم یعنی ولی هنو عروسی نه بنا به دلایلی ..چند وقت پیش مادرم سکته مغزی کرد وحالش بده..تو این شرایط که من واقعا به همسرم نیاز دارم..اون نیست و جدایی طلاق میخواد..سه ماه رفته منم خیلی محترمانه باهاش حرف میزنم و دوستش دارم.با توجه به اینکه توی این چهار سال حتی یک مشکل یا ناراحتی از هم نداشتیم..موندم چیکار کنم

  10. سلام روزتون بخير
    حقیقتش همسر من یه هفته ای هس که خیلی سرش شلوغه و وقت نمیکنه به من زنگ بزنه یا وقتی هم زنگ میزنه خیلی خسته هستش و زود تموم میکنیم صحبت رو
    من با اینکه میدونم سرش شلوغه و بهش اعتماد دارم نمیدونم چطور دلخوریم و دلتنگیم رو ابراز کنم و بهش بگم که دلم میخاد بیشتر بهم اهمیت بده و باهام صحبت کنه لطفا راهنماییم کنید تا رفتار بدی با همسرم سر این قضیه نداشته باشم

    1. میتونید با آرامش و ذوق زده و با هیجان بهشون بگید که چقدر وقتی باهاتون تماس میگیرن خوشحال میشید
      پراز انرژی باهاشون حرف بزنید و در تماسها اصلا کلایه و سرزنش نداشته باشید
      بجای غرزدن بابت عدم تماس از طرف ایشون
      از شدت هیجان و شادیتون بدلیل مصاحبت با ایشون و ارامشی که نتیجه ی این مکالمه برای شما به ارمغان میاره
      به همیرتون بگید
      مکالمه رو کوتاه کنید و شما پیشقدم برای خداحافظی بشین با انرژی و شاد

    2. باهاش حرف میزنی سعی کن کارایی کنی ک اونم دلتنگت بشه سعی کن وقتی میگی خدافظی میکنی باهاش اون بگه ن خسته گی کنار تو برام معنی نداره

    3. سلام از همون اوایل ازدواج شوهرم با همه راحتی ولی من نمی تونم تحمل کنم خیلی دوستش دارم ولی اصلا اهمیت نمیده که از چی بدم میاد یا چی ناراحتم می کنه موندم چیکار کنم

      1. سلام
        مشکل من این هست که نامزدم وقتی که دوستام میان طوری با دوستای دخترم رفتار میکنه که من حس بدی بهم دست نی دهد یعنی باهاشون گرم میگیره و حتی بهشون میگه شما درست میگین دوست دختر من اشتباه حرفای دخترای دیکر رو تایید میکنه و شخصیت من رو‌خورد میکنه

        1. سلام شما مشاوره رفتی اگر نرفتی من ی کمک بهت میکنم دیگه نرو سر کار بزار خودش کار کنه اگر کم آوردبازم نرو سرکار یکم روش فشار بیاد شاید خونه رو بنامت کردواخلاقشم درست شد
          سلام دوستاتون ودیگه نیارین خونتون

        2. عزیزم این که مشکل خودتونه شما برای بهبود این موضوع باید ارتباط خود رو با دوستاتون قط کنید و نزارید با نامزدتون روبرو شن و بعد کوشش کنید به ارومی به نامزدت بگید من ازین کار رنج میبرم بگید چقد دوسش دارید نمیخوای همیچن رفتاری رو ببنید البته با نارحتی نه با ارومی بگید .

      2. توهم بهش اهمیت نده نزار کاراش نارحتت کنه نصبت بهش بی اهمیت باش همه ش نگو نمیتونم بگو من میتونم اینبار اون سمت من میاد بدون اینکه من چیزی بگم خودش متوجه نارحتیم میشه نزارید مردا ضعف درونتون رو ببینن شجاع باشید ضعف و بزارید کنار فقط بگید من میتونم حتا اگه اونم نباشه یا بهم اهمیت نده من خوشبخت و موفق خواهم شد به خدا ایمان بیار شاید مشکلت خیلی بزرگ باشه ولی یادت باشه خدا خیلی بزرگتره نا امید نباش بگو میدونم همه چی درست میشه اینو از ته دلت بو حسش کن تو قلبت قوی باش

    4. عزیزم تنها دلیلش اینه که مدت زیاد شده عروسی نکردین شوهرتون خسته شده ازین موضوع شما کوشش کنید راه حل این موضوع رو پیدا کنید و اگر اونم دوستتون داره هرچه سریتر ازدواج کنید و به خواسته های یکدیگر احترام بزارید درک کنید 🙏🤗

  11. سلام وخسته نباشید
    داستان من طولانیه توگوشیه همسرم پیامک دیدم ک توش ابراز علاقه بود
    دنیایم تیره شد همسرم گفت من جواب ندادم ولی من گفتم باید پرینت بگیری اول گفت باش دوباره پشیمون شدو گفت ابرو ریزیه همه جای گوشیش رم ز داره حتی گالری .دیگ نمیتونم دوستش داشته باشم
    بیشتر وقتشو بادوستاش میگذرون همیشه هم توگوشیه چکار کنم؟

    1. خیلی به این احساسات و افکار منفی تون اهمیت ندهید،به جای شک کردن ،سعی کنید خونه رو گرم کنید،به خودتون وخونه تون برسید و پرانرژی باشید ،براش پیامک عاشقانه بفرستید مثل روزهای نامزدیتون،زمان می‌بره شاید چندماه یا یک سال،ولی مطمئن باشید نتیجه میگیرید،همسرتون خودش شیفته ی شما میشه،وکم کم دلگرم خونه میشه و روابط اش رو محدود میکنه

  12. سلام من ۴ماهه نامزد کردم ،اوایلش خانواده م راضی نبودن هی حرفهای بی سر وته توگوشم میخوند که بدرد نمیخوره ازش جدا شو .‌‌‌..الان بعد این مدت یکم بهتر شدن ولی با اینکه ازته دل نامزدمو دوست دارم از اون اوایل تا الان این حرفها باعث دور شدن ودعوای من ونامزدم میشه،خیلی ناراحتم ،الانم که بازم بخاطر این مشکل دعوامون شده نامزدم گوشیشو جواب نمیده خیلی نگرانم ،لطفا کمکم کنید

  13. سلام ببخشید من همسرم هم تلگرام من هم اینستای منوتوگوشیش داره واین به شدت بهم حس بدی میده… اولاهیچی نمیگفتم اماالان حس میکنم که محدودشدم حس میکنم منوتوقفس کرده حس میکنم واقعا حق یک فضای شخصی روندارم… بهش گفتم حسموگفت باشه اذیتت میکنه پاک میکنم گفت امابهم حس خوبی میده توگوشیمه وگرنه حتی یبارم نگاه نکردم… توروخدا خیلی عصبانی ام چیکارکنم

    1. با سلام
      ابراز دلخوری به روشی که الان گفتید بسیار مناسب است. بهتره کم کم به حل این مشکل نزدیک شوید

    2. سلام اون فقط میخاد ثابت کنه که مراقبته از دوس داشتنه زیادی که حساسیت نشون میده بزارید توی گوشیش باشه بعد از چند وقت که فهمید چیز مخفی توی فضای مجازیت نداری خودش بهت اعتماد میکنه بعضی از مردا میترسن از بس این روزا فضای مجازی بد شده و بدآموزی داره

  14. سلام وقتتون بخیر.من دیروز از اینکه همسرم نظرمو نپرسید که دوست داری با دوستامون بریم بیرون یا نه ناراحت شدم ومنوبادوستامون برد بیرون و احساس کردم نظره من براش مهم نیست و بهم بی احترامی شده واصلا خوشم نیومد .الان میخام بهش بگم میترسم ناراحت شه و بگه تو گیر میدی و توحساسی و موضوع و رو وصل کنه به اینکه شاید بادوستام گفته و خندیده من ناراحت شدم وبعد اخلاقشو باهام تغییر بده .لطفا کمکم کنید تشکر

  15. سلام شبتون بخیر،لطفا اگه کسی میتونه به من کمک کنه یخورده با من حرف بزنه
    همسر من مرد بسیار خوبیه ولی خیلی بی درک وقتی دلخورم بجایی اینکه از دلم در بیاره بیشترش میکنه
    من به معنای واقعی تنهایی رو حس میکنم
    من حتی یکنفرم نیست که ازش مشورت بگیرم

    1. این ک کار تمام مرداست. برای خودت خوشبخت باش تا خوشحالیت ب اون وصل نباش وگرن همیشه ناامیدی

    2. باید سعی کنی خیلی واضح و روشن بگی که از کارش چقدر ناراحت میشی و رنچ میکشی

  16. عزیزانمان.جدایی راه خوبی نیست خوب فکرکنید دعا کنید و صحبت کنید با همسرتان

  17. از نظرم سعی کن بهش بفهمونی که رفتارش اشتباهه به جای اینکه بهش بچسبی نادیده اش بگیر ولی سعی کن بفهمی مشکل اصلی از کجاست درستش کنی

  18. سلام من یه فرزند دارم همسرم خیلی به قول معرف غیرتیه تنها هیچ جا نمیزاره برم تازگی فرزند دومم به خاطر مشگل ژنتیکی که داشتم بچه ناقص بود مجبور بودیم سقط ببشه بچه اولم پسره۴سالشه دختر داداشم هفت سالشه واصلا بچه منو نمیزنه وخیلی هم بچمو دوست داره ولی برعکس پسر من خیلی شلوغ کاره و اکثرا بچه هارو اذیت میکنن بعد از سقطم که هنوز دو روزی نگذشته بود پسرم و تو اتاق خواب خونه مامانمم میخواست دختر داداشمو بزنه دختر داداشم گفت مامان سامیار میخواد بزنه منو مامانشم گفت یکی بزن تو سرش یه فن کاراته هم روش برو زنداداشم به شوخی گفت و اصلا اخلاقش طوری نیس که بچشو یاد بده پسرمم گریه اومد توبغلم شوهرمم بلند شد به دعوا گرفت بچه رو از من که اینجا جای ما نیست هرچی زنداداشم گفت ببخشید مامانم گفت حمید جان انگار نه انگار بلند شد رفت هفت روزم که گذشت مادرشوهر و پدرشوهرم منو اوردن خونم دنبالمم نیومد زنگ هم بهم نزد الانم یک ماهه که منو نبرده خونه مامانمم به نظرتون چیکار کنم

    1. با سلام
      بهتره ابراز ناراحتی شما طوری نباشه که در این جریان ایشان محق هستند.

    2. سلام نامزدم ازم ناراحت شده با اینکه باید من ازش ناراحت شم چون اون قلیان و سیگار میکشه من ک بهش گفت نکن این کارارو بعد هیچی نگفت نادیده گرفت من چی کار کنم باینکه خودم ازش ناراحتم جواب منو بدی ممنونم

      1. به نظر من این انتخاب شماست که با کسی که سیگار و قلیون میکشه رابططون رو ادامه بدید یا نه ( اگر اینقدر ابن موضوع شما رو ناراحت میکنه) حتی اگر نامزدتون باشه و این رو بدونید کسی که دلش به حال سلامتی خودش نسوزه هزارها نفر هم بهش بگن انجامش نده گوش نمیکنه پس تلاش بیهوده نکنید اون تا خودش نخواد سیگار کشیدن و ترک نمیکنه حتی به خاطر شما

      2. ما هیچ وقت کسی نمی تونیم تغییر بدیم اگه می خوای مصرف سیگار و قلیون بزار کنار برو تو جلسات خانم هایی که شوهران معتاد دارن و بدون چه جوری برخورد کنی که از تغییر تو و رفتار تو ایشونم تغییر کنه اعتیاد فقط به مواد و الکل نیست اینم نوعی اعتیاد

  19. سلام شوهر من خیلی زبون بازه چی میگن خوش صحبته ولی بی منطقه همش توقع داره من تغییر کنم ولی خودش تغییر نکنه یا اگه تغییر کنه بعد از من. یا اینکه برای دیدن من نمیاد ولی برای این که منو از پیش خانوادم بکشونه خونه خودشو به مریضی میزنه و اینکه وقتی هم پیشش بودم وقتی از سرکار میومد میرفت تو اتاق میگفت بهم میچسبی ونمیومد بیرون. وقتی هم باردار شدم اصلا نیامد خونه بابام دیدنم وقتی هم زنگ میزد فقط اعصابمو بهم میریخت و وقتی هم بچه سقط شد فقط زنگ زد تهمت زد که قاتل بچمونم به جای دلداری حالا درسته بعد مثلا دلداری داد که قسمت نبوده بدنیا بیاد ولی تا الان که یک ماه گذشته هنوز میگه من میدونم تو کشتیش و از این حرفا. حالا من موندم با این آدم چکار کنم هم دوستش دارم هم سرگردنم که با این آدم آیندم چطوره؟ خوب میشه یا نه؟

    1. با سلام
      من موندم با این آدم چکار کنم هم دوستش دارم هم سرگردنم که با این آدم آیندم چطوره؟
      دوست عزیز جواب این سوال مهم یک کلمه در یک زمان نیست باید برید مشاوره

      1. جدا شدن از خودت راه روش دارد اونی که نتونه با اون همسرش باشه نمیتونه با یکی دیگم باشه تنها راه حل اینه که مشکل رو حل کنه هیچ مشکلی بدون راه حل نیست گلم .

        1. توروخدا کمک کنید همسر من خیلب خیلی بد اخلاقه بد دهن بد بینه بی دلیل شک میکنه بی دلیل کتک کاری میکنه خواهش میکنم ازتون التماس میکنم کمکم کنید

          1. بروید مسافرت
            باید علت کارهاشو بفهمید بعضی آدمها باید بروند مشاوره و قرص مصرف کنن

          2. سلام ازش جدا شو اگ دوسش داری بمون و درستش کن باهاش راه بیا مردا مثه بچع میمونن بهشون محبت کنی رام میشن به حرفت گوش میکنه بهش ابراز علاقه کن وقتی دعوا میکنید هیچی نگو بزار هر چی میخاد بگه بعد خودش پشیمون میشه میاد برا معذرت خواهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

آیا به مشاوره فوری نیاز دارید؟

 

مشاوره حضوری 👉

مشاوره تلفنی فوری👉