کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

اینستاگرام آویژه

مطالب ما را در اینستاگرام دنبال کنید ( کلیک کنید)

عوارض خودارضایی و روش های ترک آن

عوارض خودارضایی و روش های ترک آن
4/5 - (4 امتیاز)

خود ارضایی لذت جنسی بدون شریک جنسی و به تنهایی است. خودارضایی از دوران بلوغ آغاز میشود و قبل از بلوغ خود تحریکی شروع میشود. حتی کودکان در سنبن سه سالگی هم خود تحریکی دارند. حس کنجکاوی کودکان باعث میشود که با آلت تناسلی بازی کنند و به این لذت جنسی پی ببرند. خود تحریکی در دوران کودکی منجر به ارگاسم نمیشود و فقط در حد یک لذت کوتاه تمام میشود. اما در دوران شکل گیری هورمون ها خود تحریکی شدت پیدا کرده و در دوران بعد از بلوغ تبدیل به عمل استمنا( در مردان) واستشها (در زنان )میشود. میتوان گفت همه مردان جلق زدن را تجربه کرده اند. و زنانی که قوای شهوانی بالایی داشته با لمس و نوازش ارگانهای تناسلی خود را ارضا نموده اند. در زنان نوازش منطقه کلیتوریس و اطراف واژن باعث تحریک و ارضا میشود.

خود ارضایی در مردان نیز با خود تحریکی از طریق دست و آلت تناسلی آغاز شده و به همین ترتیب به ارگاسم ختم میشود. اما مردانی هستند که به سکس آنال (مقعدی) تمایل دارند که در اینصورت برای خود ارضایی، ابتدا با دست خود تحریکی نموده و برای ارضا از اشیا خارجی استفاده میکنند. البته میان بانوان نیز سکس آنال رواج دارد. برخی تماس آلت با شخص دیگر بدون دخول را هم استمنا میدانند. آیا این روش یک اختلال جنسی است؟ پیشنهاد مراکز مشاوره خانواده: ابتدا خانواده ها یی که جوان مجرد در خانه دارند مشاوره روانشناسی بگیرند. سپس برای آگاهی یافتن از ماهیت جلق زدن مشاوره اختلالات جنسی و مهارت های زندگی داشته باشند. چون علاوه بر جلق زدن ممکن است جوان ما اختلال جنسی خاصی داشته باشد که لازم است درمان شود. اختلالاتی که قابل کنترل نیستند.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه عوارض خودارضایی و روش های ترک آن با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

احکام خود ارضایی

احکام خود ارضایی برای زنان و مردان تفاوت دارد. و حکم حاکمان نیز متفاوت است. اگر احکام خود ارضایی را از نظر اسلام بخواهیم از پیامیر اسلام نقل شده، کسی که جلق میزند ملعون است. از نظر شیعه، امام جعفر صادق استمنا را در حد لواط میدانند. اگر احکام خود ارضایی را از نظر فقها بخواهیم گناه کبیره است. اما برای کنیزان استمنا ممانعت ندارد.

عوارض خودارضایی

عوارض خود ارضایی از نظر جنسی عدم تشکیل خانواده است. کسی که ازدواج میکند بخصوص مردان بیشتر به خاطر این است که تمایلات جنسی شان بخوبی ارضا شود. استمنا باعث میشود یکی از اهداف ازدواج کمرنگ و حتی بیرنگ شود. دیگر اینکه اگر مسلمان است احساس گناه میکند. احساس گناه بد تر از گناه کردن است. از دیگر عوارض خود ارضایی این است که لذت بیشتری دارد. چراکه هر کس با نقاط تحریک پذیر خود بیشتر آشناست و بموقع و بخوبی ارضا میشود. همین باعث میشود با همسر یا با کس دیگر نتواند تعامل جنسی خوبی داشته باشد. البته نگران نباشید چون با مراجعه به روانپزشک این مشکل حل میشود. دیگر اینکه باعث میشود در کنترل ادرار و انزال مشکل ایجاد شود. برخی اعتقاد دارند که خود ارضایی سبب سرطان پروستات میشود. در حالیکه اگر هنگام استمنا نگذارند آب منی خارج شود دچار سرطان پروستات میشوند.

اگر خود ارضایی همراه با تقویت جسمانی نباشد دچار ضعف جسمی خواهد شد. در لحظه ارگاسم بدن بایدصاف و کشیده باشد وگرنه تناسب بدن به هم میریزد. شکم برامده شده و پشت قوز پیدا میکند. زانو اگر خم باشد ممکن است به مرور زمان رگهای پشت پا سفت شده و دچار گرفتگی شود. استمنا و استشها چون لذت بیشتری دارد زود به زود انجام میشود. چون آب منی سرشار از ویتامین ث است و بیشتر ریز مغذی ها در مجاورت این ویتامین جذب میشوند بدن ضعیف میشود. پس باید از نظر ویتامین و املاح خود را تقویت کنید. این عمل اعتیاد آور است . اگر در اثر خود ارضایی دچار عدم کنترل ادرار شده اید مجرای خروج ادرار را ورزش دهید. هنگام ادرار با عضله های آلت، ادرار را متوقف کنید سپس آن را رها کنید. با تکرار این عمل تا حدی این عارضه درمان میشود.

عوارض خودارضایی

خودارضایی مردان

خود ارضایی مردان به دو صورت 1- خود تحریکی آلت و ارضا 2- به صورت آنال مقعدی میباشد. در مورد اول اگر بدون لوسیون های مخصوص انجام شودآلت در اثر خشکی آزرده میشود. در این صورت انزال با مشکل مواجه میشود. خود ارضایی مردان در عدم کنترل انزال، ادرار و منی نقش دارد. از طرفی ممکن است تمایل به زن را در آنها بکاهد و در زناشویی مشکل بوجود بیاورد. این عمل خیلی لذت بخش بوده و اعتیاد آور است. در صورت تعدد ممکن است سوزشی در ناحیه تناسلی احساس کنند. این سوزش با بیماری سوزاک تفاوت دارد. بیماری سوزاک فقط در اثر مقاربت دو نفر ایجاد میشود. و یک بیماری سرایت کننده ویروسی است.

نوع دیگر که مقعدی میباشد، مرد بعد از تحریک مقعد در آن شیی فرو میبرد. اینکار ممکن است آلودگی و عفونت مقعدی ایجاد کند. البته میدانیم که در این زمان که ازدواج جوانان با مشکلات زیادی همراه شده جوانان مجبور به این عمل هستند. چون ازدواج موقت نیز مشکلات زیادی در پی دارد. از قبیل خرج و مخارج. دادن نفقه در ازدواج موقت اجباری نیست ولی کمتر زنی حاضر است بدون نفقه به ازدواج موقت کسی در آید. جوانان نگران بار دار شدن ، دخالت زن صیغه ای در زندگی آینده و غیره هستند. از طرفی نگرانی برای سرایت بیماری های مقاربتی باعث بالا رفتن آمار خود ارضایی در مردان میشود.

خودارضایی زنان

خود ارضایی زنان با دختران تفاوت دارد. دختر باکره با نوازش مناطق جنسی خود را تحریک و به همین طریق نیز ارضا میشود. خود ارضایی آنال ( مقعدی) در دختران نیز وجود دارد. چون دخترانی که رابطه جنسی دارند برای حفظ پرده بکارت، به سکس مقعدی تن میدهند. در مواقعی که پارتنرشان در دسترس نیست یا با او کات کرده اند اقدام به خود ارضایی مقعدی میکنند. ابتدا خود تحریکی: نگاه کردن به ویدیو های پورن، تجسم حرکات سکس و یا تماس مقعد بادست. سپس از اسباب بازی های جنسی مانند دیلدو و لرزاننده ها برای تحریک و ارضا استفاده میکنند. چون مجرای ادرار زن نزدیک کلیتوریس میباشد زمینه آلودگی ادراری فراهم میشود. اسباب بازی های جنسی چون کاملا استریل نمیشوند اکثرا آلوده هستند. از طرفی چون آب منی داخل رحم را مرطوب و حتی ویتامینه میکند اکثر زنان دچار خشکی رحم میشوند.

خود ارضایی زنان نیز اعتیاد آور بوده و در زنان از تمایل به مرد میکاهد. به طور کلی در روابط زنا شویی چون سکس دو نفره با ملعبه و تماس تمام بدن همراه است باعث آرامش میشود. هربخش بدن دارای سلولهای عصبی و پیام رسان است که به مغز پیام میبرند. در تماس بدن دونفر باهم، سروتنین در بدن بیشتر ترشح شده و باعث زیبایی، نشاط و سرحال شدن مرد و زن میشود.

ترک خودارضایی

ترک خود ارضایی چندان هم دشوار نیست. اول اینکه هیچگاه خود را سرزنش نکنید. احساس گناه نکنید. ذهن خود را رها کرده و بخواهید که در روش زندگی جنسی خود تغییر ایجاد کنید. با افسردگی خود مقابله کنید. فکر کردن به شادی های گذشته باعث ترشح سروتنین میشود. ترک خود ارضایی با افسردگی سخت تر است. شاد باشید و از ذهنتان به آرامی کمک بگیرید حتما موفق خواهید شد. یکی دیگر از راه های ترک، سکس کردن با یک پارتنر است. این کار را سعی کنید تکرار کنید. محدود به سکس نباشید بلکه با او در بیرون ازخانه جشن بگیرید، قدم بزنید و سفر کنید. مشاوره با روانشناس بسیار مفید است. برای شما تندرستی و سلامت آرزومندیم.

ترک خودارضایی

سوالات متداول

مراحل ترک خود ارضایی چیست؟

ابتدا مشاوره و در کنار آن افزایش نشاط روحی و ذهنی، اقدام به دوست شدن با جنس مخالف، استفاده کردن از عواطف و همراهی جنس مخالف، فکر کردن به لحظه های پیروزی و شاد زندگی در گذشته و سکس کردن با جنس مخالف.

چگونه میتوان بر نشاط خود افزود؟

حتما دوش آفتاب بگیرید. با زوج خود حتی اگر تمایلی به سکس ندارید هم آغوش شوید. مهمانی بدهید و به مهمانی بروید. جلوی خنده خود را نگیرید. مرتب ورزش کنید

هورمون های ضد افسردگی چه هورمون هایی هستند؟

سروتنین: با فکر کردن به چیروزی ها و شادی ها ترشح میشود و افتاب گرفتن باعث تولید ویتامین دی و در نتیجه ترشح سروتنین میشود. 2- اکسی توسین: در اثر آغوش گرفتن ترشح میشود. 3- اندروفین: با خندیدن زیاد ترشح میشود. میتوانید فیلم کمدی ببینید یا با دوستان شوخ طبعتان معاشرت کنید. 4- دوپامین نیز به همین ترتیب. با تقویت جسمی خود با پروتئین، منیزیم، ویتامین ب6 و ویتامین دی باعث ترشح دوپامین در بدنتان شده و برای خود شادی و نشاط به ارمغان بیاورید.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستامرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژهخدمات متنوعی را در زمینهمشاوره اختلال جنسیبه شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع:Stopping smoking shortly before surgery and …

براي مشاوره در زمينه عوارض خودارضایی و روش های ترک آن

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژهاز سراسر کشور

با ۰۲۱۶۲۹۹۹۰۶۶ تماس بگيريد

نظرات

- 2 نظر:

  1. من دیروز با تحریک خودم تا مرز انزال پیش رفتم اما درست قبل از اینکه ارضا شوم و انزال انجام بشه ناگهان تحریک رو متوقف کردم و با نفس عمیق و تمرکز روی آلت بدون دخالت دست جلوی انزال رو گرفتم و هیچ منی خارج نشد اما اون حس شهوتم ناگهانی سرکوب شد خواستم بپرسم که من منی از دست دادم؟ یا بدن دوباره منی رو جذب می‌کنه ؟ آیا من با این کار تستوسترون خودم رو کاهش دادم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

آیا به مشاوره فوری نیاز دارید؟

 

مشاوره حضوری 👉

مشاوره تلفنی فوری👉