کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

اینستاگرام آویژه

مطالب ما را در اینستاگرام دنبال کنید ( کلیک کنید)

مشاوره تلفنی استرس و اضطراب

مشاوره تلفنی
5/5 - (3 امتیاز)

مشاوره تلفنی استرس و اضطراب امروزه با توجه به اینکه جامعه ما با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کند اهمیت بسیاری دارد. استرس و اضطراب یکی از مشکلات مهمی است کهمشاوره خانوادهبا آن مواجه هست. پیامدهای استرس و اضطراب می تواند جسمی روانی و یا اجتماعی باشد. باید توجه داشته باشید که استرس پاسخی بدن شما به هر گونه فشاری که از بیرون بر آن وارد می‌شود، میباشد. مهارتهای مقابله با استرس و اضطراب برای غلبه بر این مشکل روانی بسیار مهم است. این مهارت ها می تواند شناختی رفتاری و روانی باشد.

قدم های مشاوره تلفنی استرس و اضطراب

  • اولین قدم در مورد مقابله با استرس و اضطراب، شناخت درست هیجان و فشارهای روانی است که شما تحمل می‌کنید، این فشارها باید تاثیر قابل ملاحظه‌ای بر عملکرد شما داشته باشند تا یک اختلال محسوب شوند. فشارهای ناشی از استرس بسیاری از کارکردهای شغلی، اجتماعی، روانی و تحصیلی شما را تحت تاثیر قرار خواهند داد.
  • دومین قدم در مورد مقابله با استرس و اضطراب تشخیص منابع و سرچشمه های استرس است. این راهبرد شما را قادر خواهد ساخت با موضع‌گیری‌های به موقع خود را از فشارهای روانی خارج سازید.

شما می بایست راههای شناخت و تشخیص احساسات هیجانات خود را یاد بگیرید و از همه مهمتر چگونگی مقابله با استرس و اضطراب و همچنین کنترل آنها را تمرین و تکرار کنید اگر هیجانات شما شامل خشم و اندوه نفرت و پرخاشگری و غیره به صورت کنترل نشده باشند. این فشارها رفتارهای شما را در دست می گیرند و قطعاً برای بهداشت روانی شما تهدید بسیار بزرگی محسوب خواهند شد.

حتماً می‌دانید که مقابله با استرس و اضطراب یکی از مهارت های زندگی است که افراد حتماً می‌بایست از آن اطلاع داشته باشند. غیرقابل کتمان است که در زندگی امروزی، شما استرس و اضطراب زیادی را متحمل میشوید. از جمله، هنگام تصمیم گیری مهم مانند ازدواج، انتخاب شغل، تحصیل و غیره شما در معرض فشارهای روانی متعددی قرار خواهید گرفت. در نتیجه شما ناگزیر هستید که مهارتهای مقابله با استرس و اضطراب را فرا بگیرید.البته نیاز است در مورد برخی مشاوره نیز بگیرید مانندمشاوره قبل از ازدواج.

اهمیت مشاوره تلفنی استرس و اضطراب

یکی از مهمترین نکات مشاوره تلفنی استرس و اضطراب این است که بدانید فشارهای روانی، رابطه مستقیمی با بیماری‌های جسمی و روانی دارند. حتما این موضوع را درک کرده اید، هنگامی که استرس و اضطراب بالایی را تحمل می‌کنید، بیشتر دچار بیماری‌های گوارشی، قلبی و فشارخون و سردردهای مزمن می شوید.

شایع‌ترین اثرات روانی استرس و اضطراب شامل موارد ذیل است:

  • حس درماندگی
  • افسردگی
  • بی اعتمادی به محیط پیرامون
  • کاهش اعتماد به نفس و عزت نفس

در مشاوره تلفنی استرس و اضطراب توجه به سه عنصر اهمیت حیاتی دارد:

  • سرچشمه‌های فشارهای روانی که شما تحمل می‌کنید
  • تشخیص راه‌های تاثیرگذاری استرس بر روح و روان شما
  • کنترل کردن آثار فشار روانی

استرس و اضطراب

نحوه مقابله با استرس و اضطراب

باید به این نکته توجه کنید که شما نمی‌توانید فشارهای روانی را به صفر برسانید و آثار آن را به کلی محو کنید. اما باید این را نیز متذکر شویم شما می توانید راه هایی را بیازمایید که تا حدودی آثار این فشار های روانی را کاهش دهد. از جمله این راهکارها برای مثال شما قادرید منابع فشارهای روانی که شما را ناتوان کرده است کاهش دهید، همچنین شما می توانید با ایجاد تغییرات در شیوه زندگی خود و محیط فیزیکی اتان فرسودگی ناشی از استرس و اضطراب را کمتر کنید. شما هنگامی می توانید بهترین عملکرد خود بر کنترل اضطراب را نشان دهید که ارزیابی درستی از موقعیت هایی که بر شما فشار وارد کرده‌اند را داشته باشید.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه مشاوره تلفنی استرس و اضطراب با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

نخستین هدف مشاوره تلفنی استرس و اضطراب چیست؟

یادتان باشد لازم نیست یک متخصص حرفه ای باشید تا شناخت درستی از منابع استرس خود بدست آورید. ولی بسیار مهم است که شما نباید به سرچشمه های استرس و اضطراب خود سرسری نگاه کنید بلکه میبایست همه جوانب آن را در نظر بگیرید. در علم روانشناسی هنگامی که شما ارزیابی درستی از موضوع نداشته باشید اسم آن را خطای شناختی می گذارند. خود این خطا های شناختی در مشاوره تلفنی استرس و اضطراب بسیار اهمیت دارد. زیرا همین خطاهای شناختی هستند که باعث می‌شود فرد فشار روانی قابل ملاحظه‌ای را تحمل کند.

در نتیجه در مشاوره تلفنی استرس و اضطراب هدف اولیه این است که افراد با منابع استرس زندگی خود آشنا شوند و بتوانند آنها را در زندگی خود به دقت مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند و در مرحله بعد بتوانند استرس خود را کنترل کنند. هنگامی که این تغییرات مثبت در نگرش فرد به موضوعات زندگی به وجود آمد می‌توانند شاهد آن باشند که فشار روانی را در زندگی خود کاهش داده اند.

مشاوره تلفنی

اهداف مشاوره تلفنی اضطراب و استرس

اهداف مشاوره تلفنی اضطراب و استرس شامل موارد زیر است:

  • آموزش مهارت‌های شناختی
  • آموزش مهارت های فیزیکی
  • آموزش مهارت‌های نگرشی و طرز تفکر

روش حل مسئله در مورد مقابله با استرس و اضطراب. در روش حل مسئله، مهارت های مقابله با استرس و اضطراب شامل ۵ مرحله اساسی است:

  • نخست باید شما یک رویکرد سازنده نسبت به مشکل خود داشته باشید کرده باشید اما از آن مطمئن باشید
  • می بایست مشکل خود را به درستی و با دقت تعریف کرده باشد
  • شما می بایست برای مشکل خود به یک راه‌حل تعبیر کرده باشید و راه‌حل‌های متعددی را در نظر گرفته باشید
  • شما باید راه‌حل‌های انتخابی خود را آزمایش کنید و نسبت به نتیجه عجول و ناامید نباشید
  • سعی کنید در موقعیت مناسب راه حل های خود را اجرایی کنید

راهکار های رفتاری کنترل استرس

راهکار های رفتاری کنترل استرس و اضطراب در مشاوره تلفنی استرس و اضطراب شامل موارد زیر است:

راهکارهای بلند مدت

  • انجام ورزش‌های هوازی
  • تمرین آرام سازی عضلانی
  • خاطرات خود را بنویسید و خاطرات خوب گذشته مبنی بر غلبه بر مشکلات را در اولویت قرار دهید
  • انجام دادن تنفس دیافراگمی یا تنفس عمیق
  • به تغذیه خود اهمیت بدهید
  • سعی کنید حمایت‌های اجتماعی را داشته باشید و هرگز آنها را رد نکنید
  • به تفریح و سرگرمی های خود اهمیت دهید و آنها را از اولویت های زندگی خود خارج نکنید
  • برای رسیدن به خواسته‌های خود عجله نکنید و حتماً برای رسیدن به آنها برنامه ریزی های منظم داشته باشید

روشهای کوتاه مدت مقابله با استرس و اضطراب

  • نسبت به هیجانات و احساسات خود آگاهی کسب کنید و سعی کنید نسبت به آنها شناخت کافی را به دست آوریم
  • تنفس عمیق را حتما تمرین کنید
  • سعی کنید از افکار خود را متوقف کنید و عباراتی مانند ایست را برای خود زمزمه کنید
  • سعی کنید اعداد را با آرامش شمارش کنید
  • به خود اعتماد به نفس دهید
  • برخی جملات را برای خود تکرار کنید مانند تو می توانی از پس این مشکل بر بیایی
  • یک عبارت مفهومی مشخص را برای خود مانند شعر بخوانید
  • موقعیت استرس زا را در مواقع ضروری ترک کنید
  • سعی کنید حواس خود را پرت کنید مانند نوشیدن آب خنک
  • سعی کنید خاطرات خوشایند و رویداد های شیرین را برای خود یاد آوری کنید
مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه مشاوره تلفنی استرس و اضطراب با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

مشاوره تلفنی

عوارض و نشانه های استرس و اضطراب چیست؟

استرس باعث اختلالات رفتاری ، اختلال در خواب ، بوجود آمدن تفکر نگران کننده میشود . عرق کردن ، از بین رفتن اشتها ، ایجاد اشکال در حافظه ، اضطراب و حتی بیماری ام اس میشود . به طور کلی استرس مزمن بر عملکرد ارگانیزم بدن تاثیر منفی میگذارد . علل استرس میتواند فردی ، اجتماعی و یا تاثیر رفتاری والدین باشد . علل استرس فردی مانند نداشتن تغذیه مناسب ، علاقه یا نفرت شدید از یک فاکتور ، احساسات درونی مانند رقابت یا حسادت ،خود محور گرایی یا اکوئیسم فردی اومیخواهد اولین و بهترین باشد .علل اجتماعی تعریف نشدن نقش وجایگاه فرد در اجتماع است که باعث بوجود آمدن استرس وتنیدگی میشود علت سوم ازهمه مهمتر است کودک ممکن است تحت تاثیر رفتار استرس زای والدین قرار بگیرد و یا توقعات بیش از اندازه توانایی کودک والدین منجر به تنیدگی او میشود .

مرکز مشاوره تلفنی استرس و اضطراب بهترین گزینه برای مشاوره است . همه استرسها واضطرابها جدی نیستند و ممکن است طبیعی باشند . در برخی موارد نیز ما فکرمیکنیم اضطراب ما عادی است اما درحقیقت دچار اضطراب مزمن هستیم . مرکز مشاوره تلفنی استرس و اضطراب تشخیص میدهد ما بیمار هستیم یا خیر مرکز مشاوره تلفنی استرس و اضطراب اگر تشخیص بدهد ما بیمار هستیم راه صحیح درمان را پیش روی ما میگذارد . در برخی موارد نیز علت بوجود آمدن اضطراب عامل زیستی است . ترشح غدد به درستی انجام نمیپذیرد برخی هورمونها کم و برخی دیگر زیاد ترشح میشوند . عامل زیستی با دارو درمان میشود . اضطراب مزمن خود باعث اختلالهای زیادی در انسان میشود مانند اختلال هراس یا ترس از مکانهای باز. اختلال فوبیای آب ، کسانی که از آب و قایق سواری وحشت دارند یا اختلال وسواس و انواع آن .

سایر عوارض و نشانه های استرس

برخی عوامل زیستی دیگر نیز باعث بروز اضطراب و ابتلا به آن میشود مانند کمبود برخی امینو اسیدها ، ویتامین ب 12، منیزیم و اسید فولیک . شاید شما هم اضطراب مرضی را شنیده باشید نظریه این اضطراب را فروید داد و پس از مدتی خود از این نظر عقب نشینی کرد . فروید اعتقاد داشت انباشت انرژی های جنسی وغریزی باعث بروز اضطراب مرضی میشود که البته میتواند درست باشد . انباشت هر گونه انرژی چه جنسی ، چه عاطفی و چه فیزیولوژی باعث استرس و در نتیجه اضطراب میشود . اختلال اضطراب فراگیر شامل اضطرابهایی میشود که همیشه ذهن انسان را درگیر میکند . نگرانی از دزدیده شدن فرزند در راه مدرسه ، نگرانی از فوت پدر و مادر ، نگرانی از آتش گرفتن خانه و وقایع دیگر که احتمال وقوع آنها کم است . در ادامه بازهم در مورد انواع اضطراب صحبت خواهیم کرد .

استرس و اضطراب

اضطراب در کودکان

اضطراب در کودکان امری شایع است . و درمشاوره کودکبه آن اهمیت زیادی داده میشود. این اضطراب بیشترریشه در رفتار والدین دارد . والدینی که با کودک مانند یک بزرگسال رفتار میکنند و توقع دارند همه کارهایش را درست انجام دهد . گاهی والدین فرزندانشان را وسیله جبران مافات میکنند . تکیه کلامشان اینست « ما اشتباه کردیم تو نکن » در حالیکه فرزندان هم باید فرصت آزمون و خطا داشته باشند . هنگامی که آنها ما را به خواسته هایمان نمیرسانند بر سرشان داد نزنیم آرامششان را بر هم نزنیم . به آنها استرس وارد نکنیم یادمان باشد این ضربه ها ممکن است جبران نا پذیر باشد . متاسفانه والدینی که از فرزندشان توقعات زیادی دارند خود کمتر وارد مشاوره میشوند . آنها به پیشگیری ازآسیب نمی اندیشند آنها از فرزندانشان بوم نقاشی میسازند که خوشبختی گمشده خود را بر روی آن میکشند . آنها غافلند که فرزندشان را لابلای رنگهای دلخواهشان گم میکنند .

استرس و اضطراب در نوجوانان

استرس واضطراب در نوجوانان بسیار زیاد دیده میشود . نوجوانی با حس زیبای بزرگ شدن همراه است . کودک دیروز نوجوان مغرورامروز است . اوحالا میخواهد به همه بفهماند که میفهمد . رفتار پرخاشگرانه غرور اورا میشکند . وقت آن رسیده که والدین اجازه دهند او برای خواسته های خود زندگی کند . از او برده بله قربانگو نسازند . او به سن بلوغ رسیده و یا بزودی خواهد رسید . تغییرات فیزیولوژیک و ترشحات هورمونها بر اعصاب او تاثیر دارد وظیفه والدین آرامش بخشیدن به اوست . تشویق جوان به تفریحات سالم مانند ورزش ، موسیقی ، یادگیری زبان ، یادگیری یک نوع فن و حرفه مفید است . جوان و نوجوانی که نسبت به آینده خوشبین است کمتر دچار استرس و اضطراب میشود . به او اجازه دهید به کارهای مورد علاقه اش بپردازد و انها را تجربه کند و احساس کند خودش تصمیم گیرنده نهایی است .

درباره استرس و اضطراب سخن گفتیم . امیدواریم تا حدی با این دو اختلال و عوارض آن آشنا شده باشید . تقاضا داریم با دیدن علائم جزئی و طبیعی فورا به خود انگ بیماری نزنید . اگر احساس میکنید تا حدی درخود تنیدگی دارید با مشاوران آگاه مشورت کنید . به خاطر داشته باشیداز درمیان گذاشتن مشکلات روحی با اقوام و دوستان جدا بپرهیزید . راهنمایی اشتباه و یا نگران شدن آنها برای شما خود استرس زا و بیمارکننده است .

مشاوره تلفنی استرس و اضطراب

سوالات متداول

راههای پیشگیری از استرس و اضطراب چیست؟

راههای پیشکیری از استرس و اضطراب به دقت و اهمیت نیازمند است . همانطور که هشدار دادیم تا حد زیادی از درد دل کردن با اطرافیان جلوگیری کنید . آنها با قضاوت درمورد شما یا شمارا بیش از حد نگران میکنند ویا در شما ترس ایجاد میکنند . گام اول پیشگیری اینست که هرچند وقت یکبار بدون وسواس و حساسیت به چکاب روح و روان خود بپردازید . اگر مشاور شما را به روانپزشک ارجاع داد دلیل برحاد بودن و یا دیوانگی نیست . اگر روانپزشک برای شما دارو تجویز کرد درمصرف آن جدی باشید . از اجتماع کناره نگیرید در جمع بودن به شما نشاط میبخشد . ورزش را ترک نکنید . مطالعه کنید و به روز باشید . به تغذیه خود اهمیت بدهید . ازمصرف غذاهای چرب وشیرین و شور جدا خودداری کنید

عوارض اختلالات اضطرابی چیست؟

ختلال اضطراب اجتماعی مانع حضور و یا سخن گفتن شخص در جمع میشود . این اختلال با خجالت کشیدن تفاوت دارد که در نهایت به انزوا و گوشه گیری می انجامد . نوع دیگر اختلال تنش زای پس از رویداد است . اختلال پس از حادثه ای که برای فرد پیش می آید . شخص تعادل خود را برای همیشه از دست میدهد خوابش به هم میریزد ، پرخاشگر میشود و عصبی به نظر می آید

تعریف استرس و اضطراب چیست ؟

حتما برای همه شما پیش آمده در جایی میخواستید حرفتان را بزنید اما دچار هیجان شده اید بعدها خود را شماتت کرده اید «باید اینو میگفتم …یا باید اینکارو میکردم » . طبیعی است هنگام استرس مغز قادر به فعالیت عادی نیست .

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستامرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژهخدمات متنوعی را در زمینهمشاوره استرس و اضطراببه شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع:Counseling Online | Chat, Video, and Phone Therapy

براي مشاوره در زمينه مشاوره تلفنی استرس و اضطراب

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژهاز سراسر کشور

با ۰۲۱۶۲۹۹۹۰۶۶ تماس بگيريد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

آیا به مشاوره فوری نیاز دارید؟

 

مشاوره حضوری 👉

مشاوره تلفنی فوری👉