کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

اینستاگرام آویژه

مطالب ما را در اینستاگرام دنبال کنید ( کلیک کنید)

روانشناسی تربیت کودک 10 ساله | چگونه با کودک ده ساله خود رفتار کنیم؟

روانشناسی کودک 10 ساله
3.9/5 - (45 امتیاز)

تربیت کودک 10 ساله کار آسانی نیست باید سعی کنید به فرزندتان در تکالیف مدرسه که هر روز سخت تر می شوند، در معاشرت با دوستان، با بلوغ بویژه در دختر ها و با تغییرات فیزیکی بزرگ شدن کمک کنید تا آنها با این چالش ها کنار بیایید.

وقتی کودکان به سن 10 سالگی می رسند، بسیاری از آنها خود را تقریباً نوجوان تصور می کنند. در حالی که برخی از کودکان 10 ساله بالغ‌ تر به نظر می‌ رسند و رفتار پخته تری دارند، برخی دیگر هم از نظر جسمی و هم از نظر عاطفی شبیه‌ به کودکان کم سن تر هستند.

از نظر روانشناسی کودک ده ساله “دختر و پسر ده ساله، نوجوانان در حال ظهور هستند. بدن و مغز دختران و پسران در این سن تغییرات بزرگی را تجربه می کند. این تحولات در کودکان 10 ساله می‌تواند برای والدین تکان‌دهنده باشد و همچنین برای فرزندانشان ناراحت‌ کننده باشد.

با این حال، برای تربیت کودک ده ساله خود چه پسر باشد و چه دختر، فراموش نکنید که آنها هنوز هم کودکانی هستند که به حمایت و راهنمایی والدین نیاز دارند. در واقع، بچه ها در این سن بیش از هر زمان دیگری به والدین خود نیاز دارند.

در سن 10 سالگی همه چیز در زندگی کودک شما در حال تغییر است. بدن، هورمون‌ها، احساسات، حلقه‌های اجتماعی و مهارت‌های آنها در نوسان است.

10 سالگی یک دوره گذار شناختی و فیزیکی حساس است که می تواند چالش هایی برای تربیت کودک شما به همراه داشته باشد. در این مقاله مشاوران مرکز مشاوره خانواده آویژه نکته های رفتار با کودکان 10 ساله را گردآوری کرده اند. با توجه به این اطلاعات شما والدین می توانید خود را برای تربیت دختران و پسران ده ساله آماده کنند.

تربیت کودک ده ساله

مهارت زبانی و شناختی

رشد کودکان در 10 سالگی شامل یادگیری و رشد سریع شناختی است. کودکان در سن 10 سالگی مهارت های جدیدی را یاد می گیرند از جمله:
تفکر انتقادی
پیشرفت های یادگیری تحصیلی
انگیزه برای استقلال
زندگی اجتماعی رو به رشد
دایره لغات غنی تر برای حرف زدن
درک کردن دیدگاه های دیگران
مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه روانشناسی تربیت کودک 10 ساله | چگونه با کودک ده ساله خود رفتار کنیم؟ با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

توانایی های زبانی بچه های 10 ساله

والدین متوجه می شوند که در حدود 10 سالگی، کودکان به شکل بزرگسالان فکر می‌ کنند. کودکان در این سن در آستانه نوجوانی هستند و مهارت های زبانی، توانایی شناختی و افکار سازمان یافته تری دارند. به این ترتیب، بسیاری از کودکان 10 ساله می توانند گفتگوی موثری با دیگران داشته باشند. اگر به دنبال یافتن شیوه های مناسب برای تربیت فرزند خود هستید، مطالعه مقاله تربیت کودک را از دست ندهید.

کودکان در 10 سالگی قادر به بیان افکار خود در مورد رویدادهای جاری، کتاب، موسیقی، هنر و موضوعات دیگر هستند.

یکی از نکات تربیت کودک 10 ساله این است که فرزند خود را در مهارت های تفکر انتقادی درگیر کنید.

در این سن، آنها می توانند ایده ها و برنامه های خود را با دیگران به اشتراک بگذارند.

وظیفه شما به عنوان مراقب این است که به آنها گوش دهید، در صورت درخواست راهنمایی کنید و به بهتر شدن آنها کمک کنید.

در ده سالگی، مهارت‌ های خواندن کودک به سمت مطالعه کتاب‌ های پیچیده‌ تر و طولانی‌ تر پیش می‌ رود.

کودکان در سن 10 سالگی مفاهیمی مانند استعاره و تشبیه را می آموزند و واژگان دشوارتری را یاد می گیرند.

بچه های 10 ساله می توانند، داستان ها را تجزیه و تحلیل کنند و از دیگران انتقاد کنند.

بچه‌ ها در این سن، می‌ توانند مقالات قابل قبولی بنویسند و دیدگاه‌ ها و نظرات خود را با استدلال بیان کنند.

مهارت های تحصیلی در 10 سالگی

یادگیری بچه ها در کلاس پنجم به میزان قابل توجهی بیشتر می شود زیرا کودکان برای کلاس های بالاتر آماده می شوند. در کلاس پنجم و ششم بچه ها شروع به یادگیری مطالب پیچیده تر ریاضی، خواندن سایر دروس می کنند.

روانشناسی کودک 10 ساله را می توان اینگونه تعریف کرد: کودک بودن و نوجوان شدن.

در ریاضیات، دانش آموزان 10 ساله با کسرها کار می کنند، مهارت های ضرب و تقسیم خود را تقویت می کنند و مفاهیم پیچیده تر هندسه را می آموزند.

می توانید از کودکان 10 ساله خود انتظار داشته باشید مفاهیمی مانند:

تقارن اشکال

محاسبه مساحت و حجم اشکال

جبر اولیه را یاد بگیرد.

کودک 10 ساله شما به طور فزاینده ای قادر به استفاده از منطق و تفکر انتزاعی برای حل مسائل ریاضی خواهد بود.

کودکان 10 ساله مهارت های تحقیقاتی خود را گسترش می دهند و از منابعی مانند کتاب های کتابخانه و وب سایت ها برای ارائه های خود در مدرسه استفاده می کنند.

روانشناسی کودک 10 ساله می گوید که کودکان در این سن هم از گردآوری تحقیقات خود لذت می برند و هم از اینکه دیگران از کار آنها قدردانی کنند. پس حواستان باشد که با انتقادهای بی جا، انگیزه فرزند خود را از بین نبرید. کودکان در ده سالگی نسبت به اجتماع و رفتارهای دیگران حساس هستند. هرگز از سرزنش کردن و یا تنبیه کودک خود در مقابل دیگران استفاده نکنید. برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی مقاله بهترین روش تنبیه کودکان کلیک کنید.

فرزند 10 ساله شما در حال گذار به سمت استقلال بیشتر در مدیریت و سازماندهی کارهای مدرسه و تکالیف خود خواهد بود و نیاز به نظارت کمتری از سوی والدین دارد.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه روانشناسی تربیت کودک 10 ساله | چگونه با کودک ده ساله خود رفتار کنیم؟ با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

علاقه مندی های کودکان 10 ساله

بسیاری از کودکان 10 ساله عاشق دویدن، دوچرخه سواری، اسکیت سواری، شنا و ورزش هستند. آنها از ورزش های گروهی یا فعالیت های فردی لذت می برند.

دختر و پسر ده ساله به هنر، موسیقی، صنایع دستی، خواندن یا بیرون رفتن در طبیعت علاقه دارد.

اکثر کودکان 10 ساله دوست دارند از وسایل الکترونیکی مانند موبایل استفاده کنند. اگر قبلاً گوشی نداشته باشند، به احتمال زیاد از شما درخواست می کنند برای آنها تلفن همراه بخرید. آنها اغلب علاقه مند به عکس گرفتن با دوربین های دیجیتال هستند یا ممکن است از بازی های ویدیویی لذت ببرند. در این موارد حتما باید بدانید چگونه با دختر یا پسر ۱۰ ساله خود رفتار کنید. سعی کنید با فرزند خود روابط دوستانه ای برقرار کنید. رفتارهای شما نباید باعث شوند فرزندتان به یک فرزند لجباز تبدیل شود. اگر به دنبال راه های مقابله با لجبازی کودک خود هستید حتما مقاله درمان لجبازی کودکان را مطالعه بفرمایید.

روانشناسی کودک ده سال

بلوغ در دختران و پسران 10 ساله

در این مرحله، رشد و تغییرات بدنی کودکان 10 ساله سریع است. برخی از کودکان ممکن است در این سن بلوغ را تجربه کنند، در حالی که برخی دیگر ممکن است یک یا دو سال دیگر دوره بلوغ را شروع کنند.

نکته مهم:

«به یاد داشته باشید که همه بچه‌ ها به یک اندازه رشد نمی‌ کنند و تغییرات بلوغ هم در دختران و هم پسران متفاوت است.»

در حوالی 10 سالگی، برخی از کودکان بالغ‌ تر به نظر می‌ رسند و نسبت به سایر هم سن و سال های خود پخته تر هستند. با این حال، بسیاری از دختران قبل از رسیدن به 10 سالگی شروع به جهش‌ های رشدی می‌ کنند. دختران در این سن با سرعت بیشتری رشد می کنند. آنها ممکن است ناگهان از نظر فیزیکی برابر با پسران هم سن و سال خود شوند. سینه های بسیاری از دختران در این سن شروع به رشد می کند و برخی ممکن است حتی دوره عادت ماهانه را شروع کنند. در این شرایط طرز رفتار با دختران 10 ساله بسیار مهم است.

دختران ممکن است به شدت عصبی و پرخاشگر شوند. سعی کنید موقعیت آنها را درک کرده و از راه های مناسبی برای مقابله با پرخاشگری فرزند خود استفاده کنید. خواندن مقاله برخورد با کودک پرخاشگر می تواند به شما در این زمینه کمک کند.

در مقابل، بسیاری از پسران 10 ساله ممکن است به تازگی علائم بلوغ را نشان دهند، در حالی که برخی دیگر تا 11، 12 یا حتی 13 سالگی طول می کشد.

این تفاوت در رشد فیزیکی چه برای آنهایی که خیلی سریع رشد می کنند و چه آنهایی که به اندازه کافی رشد نمی کنند. می تواند ناراحتی ایجاد کند.

مهارت های عاطفی و اجتماعی

در سن 10 سالگی، کودکان درک بهتری از اینکه در دنیا چه کسی هستند، پیدا می کنند. بسیاری برای شروع دوره راهنمایی یا دبیرستان آماده می شوند و آمادگی دارند تا در محیط های اجتماعی جدید فعالیت کنند.

دست و پنجه نرم کردن با تغییرات بلوغ

تغییرات بلوغ و گذار به دوران نوجوانی می تواند برای بسیاری از والدین و نوجوانان چالش بر انگیز باشد:

هیجان، عدم اطمینان، ترس و خجالت. آنها همچنین سوالات زیادی دارند و ممکن است ندانند از کجا می توانند پاسخ های دقیق این سوالات را پیدا کنند.

در تربیت کودک 10 ساله خود مهم است که بدانید که بچه ها اغلب در این سن بیشتر دنبال دوستان خود هستند و از آنها الگو می گیرند. پس مهم است که دوستان خوبی داشته باشند و با افراد هم سن و سال خود معاشرت کنند. اگر برای تربیت کودک ده ساله خود با مشکل رو به رو شده اید حتما از یک مشاوره خانواده در این زمینه کمک بگیرد.

کودک ده ساله انرژی زیادی در رابطه دوستی خود می گذارند. با این حال، بچه ها خواهان تأیید و راهنمایی والدین خود هستند.

کودکان ده ساله تمایل دارند که با والدین، خواهر و برادر و خانواده بزرگ خود احساس صمیمیت کنند.

هوش هیجانی

در سن 10 سالگی، می توانید از کودکان انتظار داشته باشید که کنترل بیشتری بر احساسات خود داشته باشند. با این حال، آنها همچنین ممکن است در برخی مواقع با کنترل احساسات خود مشکل داشته باشند. آنها ممکن است مکرراً با خواهر و برادرهای خود، مخصوصاً با خواهر و برادرهای کوچکتر، دعوا داشته باشند.

کودکان ده ساله توانایی بالایی برای درک احساسات دیگران و فهم زبان بدن دارند.

مهارت های اجتماعی

بچه‌ ها در 10 سالگی، به دوستان خود وابسته می شوند.

دوستی های کودکان در این سن بیشتر بر اساس علایق متقابل شکل می گیرد.

فشار همسالان می تواند نقش بزرگی در روابط اجتماعی کودکان 10 ساله داشته باشد.

در این سن، بچه‌ ها با پوشیدن لباس‌، گوش دادن به موسیقی یا دوست داشتن و دوست نداشتن چیزهای مشابه، با دوستان خود هماهنگ می شوند.

در 10 سالگی، کودکان مهارت های اجتماعی خود را به سرعت گسترش می دهند.

پذیرش توسط گروه همسالان گامی حیاتی برای دختران و پسران ده ساله است که تأثیر قوی بر سطح بعدی توسعه مهارت های اجتماعی آنها دارد.

پذیرش ضعیف توسط همسالان در سن 10 سالگی پیش بینی کننده مشکلات رفتاری و عاطفی در نوجوانی است.

فشار و استرس در سن 10 سالگی

یکی دیگر از عواملی که می تواند در نوسانات خلقی کودکان نقش داشته باشد، استرسی است که یک کودک 10 ساله ممکن است تحت آن قرار گیرد. زیرا سعی می کند با تمام تغییرات فیزیکی و سایر تغییرات در زندگی خود کنار بیاید.

خصوصیات کودک ده ساله

چگونه با دختر یا پسر ۱۰ ساله خود رفتار کنیم؟

کودکان در این سن برای ظاهر خود اهمیت بیشتری قائل می شوند. کودکان 10 ساله بیش از گذشته می خواهند که شبیه همسالان خود شوند. مشکلات اختلال بد شکلی بدن نیز می تواند در این سن در برخی از کودکان ایجاد شود.

سعی کنید در مورد تصویر ظاهری بدن، فعالیت بدنی و پذیرش اجتماعی، الگوی خوبی برای کودک خود باشید.

از اظهار نظرهایی که بدن فرزندتان را مورد انتقاد قرار می دهد (مانند اینکه کودک خود را “چاق” خطاب کنید) خودداری کنید.

در سن 10 سالگی کودکان تمایل به حفظ حریم خصوصی دارند.

کودکان ده ساله بیشتر از بدن خود آگاه می شوند و به احتمال زیاد هنگام حمام کردن و لباس پوشیدن خواهان حفظ حریم خصوصی هستند. آنها همچنین بیشتر به چیزهایی مانند لباس و مدل مو و آنچه دوستانشان فکر می کنند و می پوشند توجه می کنند.

یکی از مهم ترین چیزهایی که کودکان 10 ساله در تلاش اند که به آن برسند، خودمختاری بیشتر است.

آن‌ ها می‌توانند مسئولیت‌ های بیشتری را بر عهده بگیرند، از جمله رسیدگی به کارهای خانه، تکالیف مدرسه و استفاده عاقلانه از زمان. آنها هنوز هم اغلب برای انجام برخی کارها نیاز به نظارت والدین دارند.

مهم است که از استقلال در حال ظهور کودکان در این سن حمایت کنیم و به آنها اجازه دهیم در صورت امکان، چالش های جدیدی را انجام دهند.

 

چگونه به یادگیری و رشد کودک 10 ساله خود کمک کنیم؟

با گذراندن زمان بیشتر و گوش دادن به فرزندتان، ارتباط والدین و فرزندی خود را تقویت کنید.

اجازه دهید که فرزندتان بداند که شما آنها را دوست دارید و برایشان ارزش قائل هستید.

فضای امنی برای آنها جهت به اشتراک گذاشتن چالش ها و مشکلاتشان فراهم کنید.

قوانین خانگی با عواقب تعیین شده برای تخلفات داشته باشید.

مطمئن شوید که تنبیه های معقولانه ای در نظر می گیرید و بیش از حد واکنش نشان نمی‌ دهید.

با فرزندتان در مورد اهدافی که می خواهند به آنها برسند و آزادی هایی که دوست دارند داشته باشند، صحبت کنید.

به فرزندتان اجازه دهید با دوستانش حریم خصوصی داشته باشد.

انجام مکالمات خصوصی و به اشتراک گذاشتن رازها از نظر اجتماعی در این سن مناسب است و می تواند برای رشد سالم فرزندتان مهم باشد.

به آنها فضای لازم را بدهید تا پیوندهای اجتماعی خود را ایجاد کنند و خودمختاری رو به رشد آنها را بیشتر کنید.

در حدود 10 سالگی، نفوذ همسالان، بیشتر نسبت به موارد ظاهری است.

آنها می خواهند مقابل همسالان خود خجالت نکشند.

به فرزندتان اجازه دهید کاری را انجام دهد که توانایی انجامش را دارد.

با تشویق به مطالعه کردن، فرزندتان را برای موفقیت تحصیلی آماده کنید.

به کودک 10 ساله خود بیاموزید چگونه با احساسات ناراحت کننده از جمله ناامیدی، عصبانیت، احساس گناه، اضطراب، غم و کسالت کنار بیاید.

به آنها کمک کنید تا احساسات خود را نام ببرند و در مورد آنها صحبت کنند. اگر نمی توانید با فرزند خود ارتباط سالم برقرار کنید، از یک مشاوره کودک در این زمینه کمک بگیرید.

ایده هایی برای نحوه مقابله با احساسات منفی به فرزندانتان ارائه دهید، مانند تمرکز حواس، ورزش، تخلیه فکری،یوگا یا تماس با یک دوست.

رفتار صحیح با کودک ده ساله

سوالات متداول

انتظار از یک کودک 10 ساله از نظر روانشناسی چیست؟

در سن 10 سالگی، می توانید انتظار داشته باشید که فرزندتان احساسات پیچیده تری داشته باشد و کنترل بیشتری بر احساسات خود داشته باشد. با این حال، آنها همچنین ممکن است در برخی مواقع با کنترل احساسات خود مشکل داشته باشند. اما به طور کلی آنها مهارت بیشتری برای حل تعارضات و مذاکره با دوستان پیدا می کنند.

چرا کودکان 10 ساله اینقدر احساساتی هستند؟

در 10 سالگی، بسیاری از کودکان می توانند استرس و فشار را احساس کنند. در دوران پیش از نوجوانی یعنی هنگامی که دختر شما 10 ساله است، احتمالاً دوران بلوغ را می گذراند و فراز و نشیب های عاطفی را تجربه می کند. در ده سالگی معمولاً فشار تحصیلی در مدرسه و همچنین فشارهای اجتماعی برای جا افتادن و موفقیت در حال افزایش است.

براي مشاوره در زمينه روانشناسی تربیت کودک 10 ساله | چگونه با کودک ده ساله خود رفتار کنیم؟

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژهاز سراسر کشور

با ۰۲۱۶۲۹۹۹۰۶۶ تماس بگيريد

نظرات

- 39 نظر:

  1. سلام من یک دختر ۱۰ساله دارم خیلی درس خون بود.وقتی نمره ی کمی می‌آورد به شدت ناراحت می‌شود.چند ماه پیش،دختر فامیل که ۱۳ ساله بود که با نا پدریش،مشکل داشت اومد خونه ی ما وماند.واون دختر اصلا درس نخوند.وبعد از مدتی تو خونه ی ما نامزد کرد وبا نامزدش،اخرای هفته خونه ی مامیموندند.حالا دختر من ازاون دختر یاد گرفته دیگه درس نمی خونه واخلاقشم عوض شده.به ازدواج فکر میکنه.اخه اون ۱۰ساله شه من بااون چه طوری رفتار کنم امروز از شدت ناراحتی گریه کردم.تورو خدا کمکم کنید

  2. با سلام منم یه دختر ده ساله دارم دختر احساسی و عاطفی هستش ولی بچه ها اذیتش میکنن و باهاش ناسازگاری میکنن در صورتی که دوست داره باهمه دوست باشه مشاجره رو دوست نداره ولی متاسفانه سر کلاس میزننش و اینکه کادر مدرسه هم رسیدگی نمیکنه موندم چیکار کنم دختر من استرس میگیره برای مدرسه که مثلا امرو مامان بچه ها چه رفتاری با من دارند چون دخترم ریز و‌میزه تر از همشون هستش خیلی اذیتش میکنن و‌کتکس میزنن و‌زور میگن بهش به همین خاطر سر کلاس درس اصلا تمرکز نداره و حرص میخوره منم واقعیتش خسته شدم از بس اومده برای من تعریف کرده مدام میگه مثلا رژین منو زد کیانا فحش داد باران از الفاظ بد بکار برد منو کتکم زدن خو خلاصه منم یه مادرم ناراحت میشم واقعا منم بعضی اوقات خسته میشم میگم بس‌کن خب برو از کادر مدرسه کمک بگیر دخترم میگه میرم به کادرمیگم میگن اهمیت نده واقعا خودم خیلی خسته ام پر شدم از این مسائل ها

  3. سلام خدمت شما،،من پسر10ساله دارم،،البته دوتا دپختر که ازدواج کردند ورفتند و4تا نوه 4/5ساله که دوقلو هستند یک پسر یک دختر ودپتا نوه ی دیگه که یکی 2سال ویکی هم،یک،سال دارددارم،،،پسرم خیلی روی من حساس هست که کسی به من پرخاشگری نکند اما بعضی وقت ها اگه اشتباهی کند من یک لحظه یواشکی بزنمش اون فوری یا مشت می زند یا کفش بهم پرتاب می کند که من به گریه می افتم بعد هم سریع معذرت خواهی می کند حالا راهنمایی می حواستم باتشکراز شما

  4. سلام من ۳۵سالمه دوتاپسردارم یکی ۱۰ساله ودومی ۲ساله فرزنداولم منوخیلی اذیت می کنه هی قول میده بازم حرفموگوش نمی کنه دیگه کلافه شدم پدرش هم شهرستان کارمی کنه ۲ماه ۲ماه میاد

  5. سلام من خاله، دختر ۱۰ساله هستم به تازگی متوجه شدیم اون در یک بازی انلاین با پسری صحبت کرده
    و این رو مختصر در دفتر شخصی(ترانه،خاطره،نامه)
    بیان کرده،اسم و شهر و علاقه اون پسر به چه شغلی را هم نوشته،و پدر و مادرشو بی رحم خطاب کرده چون بسختی بهش گوشی میدن،خواهر من ۳ فرزند داره و جدیدا فرزند سوم بدنیا اومده
    اون نوشته که امید من ب برادر کوچک و نام اون پسر دیگرنوشته
    خواهرم به شدت استرس گرفته سر این موضوع
    و نمیتونه به همسرش بگه چون میترسه دخترشو دعوا کنه
    چه راهکاری واسشون دارید
    ممنون از پاسخگوییتون

  6. سلام من یک دختر ده ساله دارم. یک سال هست ایشون را ندیده ام. چهارسال است طلاق گرفتم. ایشون باپدرش زندگی میکنه. ازمن متنفره دراثر تهدیدات و بدگوییهایی که همسرسابقم ازمن جلوی بچه داره.دلتنگ دخترکم هستم. میخام خودمو بکشم راحت شم‌ازین زندگی

    1. اگه فرد عاقلی در فامیل نزدیک می‌شناسید برای میانجیگری ازش کمک بگیرید. با وکیل و مشاور روانشناس صحبت کنید. فقط وقت رو تلف نکنید. احتمالا درنهایت مجبور باشید از همسر سابق بابت این رفتارش شکایت کنید

  7. سلام ببخشید پسرم ده سالشه وتک فرزنده خیلی خیلی حساس وعصبی هم هست زودرنجه درکل همیشه باهمه قهره فقط دوس داره توگوشی باشه وبازی کنه منم خیلی بهش محبت میدم ولی اصلا فایده یی نداره فقط، باپدرش رابطشون خوبه دیگع باهمه قهره حتی بچه های همسنش توراخدا راهنماییم کنید خسته کرده منو ممنون میشم 🙏🏻🙏🏻

  8. سلام من یه پسر ۱۰ ساله دارم خیلی کارای دخترانه انجام می‌دهد کلاه دخترانه موی بلند داخل خانه لباس دخترانه می‌پوشد می‌گوید من پرنسس همیشه خودش جای پرنسس می‌گذارد چکار کنم اذیتم خسته شدم

  9. باسلام و احترام
    نامزدم یه پسر ده ساله داره که این روزها خیلی پرخاشگرانه رفتار میکنه در حد کتک کاری بزرگترهاش؛ مادربزرگش رو کتک کاری کرد درب اتاق رو شکست، فرستادنش پیش مادرش که بعد از چند روز اونجا هم رفتار درگیری با مادرش داشته طوریکه خواسته مادرش رو با طناب خفه کنه…
    پدرش در یه شهر دیگه کار میکنه و در ماه یکهفته برمیگرده پیشش.
    این اواخر پدرش باهاش درمیون گذاشته که میخواهد ازدواج مجدد کنه. رابطه اش با پدرش خیلی آروم و خوبه.
    بنظرتون رفتارهای این بچه چه جوری به حالت نرمال برمیگرده؟
    باسپاس

  10. سلام من یک پسر ۱۰ساله دارم و از ازدواج دوم یک دختر یک ساله خیلی به شدت پسرم حساس هست و میگه خواهرمو بیشتر از من دوست دارید لطفاً راهنمایی بفرمایید

  11. سلام ،پسری ۱۰ساله دارم ،منو وباباش خیلی دور وورشو میگیریم بهش محبت میکنیم ,ولی خیلی عصبی وزود رنج هس،خیلی زیاد عصبی میشه باید چطور باهاش برخورد کنم

  12. سلام روز بخیر من یک دختر ۱۰ ساله دارم که خیلی بی نظمه…خیلی هم حرفمو گوش نمیده…من خیلی باهاش مهربونم خیلی قربون صدقه اش میرم اما تا به خواهر۷ساله اش میگم دوستت دارم دختر ۱۰ ساله ام میگه یعنی منو دوست نداری.تمام کارهای منو بد برداشت می‌کنه…مثل دختر کوچکم اصلا به من محبت نمیکنه یا منو نمیبوسه…خواستم ببینم این رفتارهاش به خاطر سنشه یا بدلیل زیادی محبت من اینجوری شده.حتی دوستاش و عروسک هاشو از من بیشتر دوست داره درحالیکه من باهاش خیلی مهربونم و همیشه به من میگه دوستام خیلی دوست دارن تو مامانشون باشی….ممنون

    1. سلام وقت بخیر. دوست عزیز مشکل شما نیاز به بررسی های بیشتر و دقیق تر دارد. لطفا با مشاوران ما در مرکز مشاوره تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

  13. سلام وقت بخیر من یه دختر ده ساله دارم بسیار باهوش‌.‌مستقل موزیسین .کاراته کار ونسبت به همسالانش عاقلتر ..کم کم علائم بلوغ در ایشان داره بروز میکنه من خودم تحصیلکرده هستم وبه امور تربیتی حساس و سعی میکنم با علم و تحقیق وتوجه به مسائل روانشناسی مشکلم رو حل کنم اخیرا در سرویس مدرسه با یه هم سرویسیش دچار مشکل شده دخترم اهل رودربایستی نیست و رک حرفش رو میزمه البته من بارها بهش یادآوری میکنم که حرفش رو درکمال ادب بزنه اما اشکال از کم کاری من وپدرشه که کمی که در رفتار اجتماعی کم گذلشتیم و وقتی عصبانی میشیم از الفاط بد استفاده میکنیم که گاهی در رفتار دخترگ تاثیرگذار بوده خیلی ناراحتم ومیخوام خودم رو اصلاح کنم از طرفی راننده سرویس مرتب راپورت رفتارهای بچه ها رو به من میده وباوجود اشتباه بچه های دیگه دختر من رو محکوم میکنه درحالیکه از قبل چنین بازخوردهایی اصلا نداشتیم الان هممسرویسیش رو تهدید کرده که اذیتش میکنه درحالیکه اون بچه هم اشتباهاتی داشته و راننده سرویس بخاطر شناخت قدیمی طرف اون دختر رو میگیره لطفا راهنماییم کنید که من چکار کنم که دخترم بپذیره واز طرفی سرخورده نشه باتشکر فراوان

    1. سلام وقت بخیر.. دوست عزیز فرزند شما در سن حساسی است. در این سن کودکان ممکن است پرخاشگر، حساس و زود رنج شوند. برای حل این مشکل نیاز به بررسی دقیق تر است. پس لطفا با مشاوران ما در مرکز مشاوره تماس بگیرید.

  14. سلام من یه پسر ۱۱ ساله دارم واز رابطه ی عاطفی بین من و پدرش ناراحته.همیشه به من میگه دوست ندارم بابا بیاد سمتت.دوست ندارم بهت ابراز علاقه کنه یا تو رو ببوسه.وحس تنفر داره از پدرش.همیشه میگه به من قول بده که بابا پیشت نیاد.نمیدونم واقعا چرا این کارو میکنه.دیگه واقعا کاراش کلافم کرده همیشه ناراحته و ناراضی.دائما میگه من میخوام برم پرورشگاه از شما دور باشم.ذهنش خیلی درگیر این مسائل هستش.حتی فکر میکنم وقتی مدرسه میره تو این فکر که الان بابام میره پیش مامانم یا چیکار میکنن وقتی من نیستم.لطفا راهنماییم کنید.ممنون.

    1. سلام دوست عزیز. مشکل شما نیاز به بررسی بیشتر دارد. لطفا با مشاوران ما در مرکز مشاوره تماس بگیرید و از مشاوره تخصصی در این زمینه کمک بگیرید. با تشکر از شما

      1. سلام من یه پسر ۱۰ ساله ویه ۶ساله دارم اینهاخیلی به من وابسته است به طوری که تاشب من کنارشون نخوابم اونانمیخوابن حتی اگه تاصبح بیدارباشن وخیلی هم باگوشی وکامپیوتربازی میکنن اصلا خودشون کارایدخودشونوانجام نمیدن مخصوصا بزرگه لطفاراهنماییم کنیدبایدچه کارکنم
        🙏🙏

  15. سلام پسر ده ساله ای دارم که هر حرفی که به او زده میشه گوش نمیده مثلا تو کوچه بچه هایی هستند که سنشون از او بیشتره هرچی بهش میگیم با آنها نگرده فایده ای نداره تو خونه میگه باشه دفعه آخره ولی کار خودش را میکنه چیکار کنم که با او هم دوست باشم وهم به حرفم گوش بده متاسفانه من آدم عصبی هستم وبیشتر روش تنبیه کردن راانجام میدم خودم هم میدونم اشتباه هس واز طرفی میدونم دیگه بزرگ شده نباید با او این رفتار را داشته باشم لطفا را هنمایی کنید کلا پسر پرخاشگر وحرف گوش نکنی شده چیکار کنم

    1. سلام و وقتتون بخیر اول بهتون پیشنهاد میدم با استفاده از تکنیک ها ی مختلف مثل ورزش و گوش کردن به موسیقی هایی که برای شما آرمش بخش است و مطالعه جملات انگیزشی و مثبت اندیشی و غیره آرمش و صبرتون رو زیااد کنید و دوم اینکه وقتی شما همنشینی با بچه های بزرگتر رو از پسرتون میگیرید ،موضوع قابل توجه این هست که چه چیزی رو جایگزین می کنید که براش جذاب تر باشه ، به این موضوع فکر کنید حتی از مشاور کمک بگیرید تا بتوانید جایگزین مناسبی رو ارائه بدید.

  16. سلام دختر من ده سالش است و تو اپارتمان زندگی میکنیم و چون تنهاس با دختر همسایه بازی میکن ولی دختر همسایه 14سالش
    بخشید که این رو میگم ولی جدیدن متوجه شدم که دختر همسایه شلوار دختر من رو پایین می کشد و حریم خصوصی دخترم رو نگاه میکند و به او دست میزنند خیلی اعصابم خورد شود وقتی دیدم دختر ده سال من این کار رو میکند و چون قبلا در این باره خیلی باهاش حرف زده بودم که به کسی اجازه نده که دست به حریم خصوصیت بزن ولی این اتفاق افتاد بود و الان من گیج و منگ ماندم ماندم چطور باهاش رفتار کنم تو خدا من رو راهنمایی کنید
    چون دیگه به هیچ وجه اجاز نمیدم که دختر من با اون بگرده

    1. سلام عزیزم من هم تقریبا چنین اتفاقی برام افتاد و بعدا متوجه شدم وقتی به بچه هامون یاد میدیم نباید کسی به جایه خصوصیمون نگاه کنه یا لمسش کنه فراموش میکنیم که بهشون از بد بودن این کار بگیم …چون بچه ها اگر بدونن یه کاری خییییلی بده به هیچ وجه اون کارو انجام نمیدن..و یه نکته مهمتر اینه که فرزندمون وقتی متوجه شه مادر به یک کسی اعتماد داره بچه هم به اون شخص اعتماد میکنه..نمیدونم تونستم مطلبمو بهتون برسونم یانه..ولی چیزی که من دونستم اینه که همه اتفاقات بچه هامون به آگاهی مادر و پدر برمیگرده …باید همیشه تو هر مسئله ای که برای بچه هامون پیش میاد به خودمون رجوع کنیم ببینیم کجایه کار رو ناخاسته اشتباه رفتیم که کودک معصوممون در معرض هیچ اتفاق ناخوشایندی قرار نگیره ان شاء الله…موفق باشید عزیزم

      1. سلام من یک پسر10ساله دارم که خیلی بادوستش لجبازی می‌کنه هردو کلاس پنجم درس می خوانند وقتی یکی بدون غلط باشه دردرس ویکی غلط داشته باشه حسودی همدیگررامیکنند وهرروز درکلاس دعوامی کنند میان خونه رفت آمد خونوادگی هم داریم بادوستش خودبچه ام به نمی گه دعواکردم مامان دوستش مگه ومیگه پسرت به پسرمن حرف زشت می زنه پسرمنم میگه دروغ من حرف زشت نمی زنم من بهش میگم با اون کاری نداشته باش ولی میگه اون میگه منم میگم وتواونو ازمن بیشتر دوست داری چرابه اون نمی گویی فقط بهمیگی ویکی هم اینکه همیشه احساس بدبختی می کنه بااین که در همه چیزاش موفق است هم دردرس وهمدرورزش خواهش می کنم مرا راهنمایی کنید

  17. با درود؛دختر ۱۰ ساله ای دارم چند وقته میگه از اینکه دارم بزرگ میشم احساس خیلی بدی دارم مدام میاد میگه بابا مامان من بچه کوچولو هستم مگه نه و منتظر تایید ما هست میگه بغلم کن نوازش کن و ناراحته که بزرگ شد دیگه کسی ذوق نمیکنه براش به نظر شما این رفتار طبیعیه چه باید بکنیم . با سپاس

    1. سلام از نظر من دختر شما در خاطرات کودکیش مونده ودلش تنگ شده

      چون من خودم دوختر ۱۰ ساله دارم و همین جوریه من درکت می کنم

  18. سلام من ۱۰ سالمه و میخوام بعضی از مشکلات زندگیم و برطرف کنم چون خیلیاش رو مغزم تاثیر گذاشته و باعث افسردگی من شده
    من خییلی سعی کردم با روش های مختلف این مشکلم رو برطرف کنم خوشبختانه تونستم نیمی از افسردگیم رد برطرف کنم
    برای همین میخوام به روانشناس مراجعه کنم دلیل اصلی افسردگی من جدایی مادر و پدرم هست که خودمم دوست داشتم ولی خب آخر تاثیر خودشو گذاشت
    میخواستم یه روش واقعی که تاثیر بزاره رو افسردگیم از شما بپرسم
    البته من افسرده نیستم من فقط بعضی وقتا باعث ناراحتی من میشه قضیه بالا👆👆و باعث یاد آوری خاطرات بدم میشه

  19. سلام ببخشید ایا دختر ۱۰ ساله هم میتونه مشاور شه اخه خیلی قشنگ مشاوره میده و استعداد دارد او یک کلاس به نام مجزه سخن میرفت انقدر اون کلاس را دوست داشت

  20. سلام
    من خودم شونزده سالمه یه داداش ۱۰ ساله دارم. چند شب پیش گفت از مرگ و مردن میترسه بعد گریه کرد. دوباره فردا شبش گفت میترسه که بمیره ما باهاش حرف زدیم گفتیم قرار نیست بمیری تو هنوز بچه ای. گفت نه الان که کرونا اومده همه میمیرن.منم گفتم بهش فکر نکن خودتو ناراحت نکن.واقعا نمیدونستم چجوری بهش کمک کنم.یه فیلمی داداشم دیده یه کلیپ کوتاه که توش عکس یه مرد یه چشم بوده که کلا اون فیلم راجب اسرائیل و اینا بود و داداشم فقط اون مرد یه چشم که توی فیلم بوده مونده تو ذهنش یه جورایی فکر میکنه اون ظهور کرده و میخواد همرو بکشه.
    بعد یه فیلم دیگم هست به اسم بازی مرکب من اون فیلمو دیدم واقعا خیلی فیلم خشن و ترسناکی بود. دوستای داداشمم دیدنش متاسفانه من کلی به داداشم گفتم که برات خوب نیست اون فیلم محتواش خشنه سرشو با فیلمای دیگه گرم کردم الان امشب میگه من اون فیلمو قسمت اولشو دیدم ترسیدم و پشیمون شدم. بعد قسمت اول فیلم خیلی صحنه ی خشن خاصی نداره چون شروع فیلمه. بعد گفت از اون کلیپه که مرده یه چشم بود خیلی میترسم بهش گفتم وجود نداره نشستیم باهم یه دور کلیپو نگاه کردیم گفتم این مرد یه چشم وجود نداره منظور کلیپ با اسرائیله بعد انگار متوجه شد گفت وجود نداره و اینا…به نظرتون کافی بود من الان دیگه چی کار کنم نمیخوام داداشم بترسه یا ناراحت باشه. ممنون از کمکتون

    1. با سلام
      دوست عزیز به همین دلیله که برای فیلم ها درجه سنی تعیین میکنند. اینو خیلی باید مراقب باشید.

      1. سلام لطفا راهنمایی میخوام یه دختر ده ساله دارم سه هفته بود تو خودش بود یه هفته هست خیلی گریه میکنه و میگه من میترسم شما بمیرید و یه وقت نفرین شما کرده باشم یا وقتی میگم خدا مواطب شما باشه بگم مواطبتون نباشه و همش گریه میکنه احساس سردی توی بدنش میکنه و شکم درد وقتی فکرشو میکنه اشتهاشم کور میشه و حق میزنه

    2. من خودم این فیلم رو دیدم واقعا برای بچه ها خوب نیست من خودم ۱۷ سالمه و الان چند وقته درگیرم

  21. دودختر دارم ۱۰ ساله و۳ ساله بزرگه به کوجیکه حسادت میکنه هردو تو اتاق پیش خودم میخابنوالان یه هفته هست بزرگه تا ساعت ۴و۵دصبح بیدار هست وشاکیه که خواب نمیره طوری شده قبل خواب استرس داره که الان شب میشه وخواب نمیرم مدام تو طول شب من رو بیدار میکنه چیکار کنم خواب نمیرم ومن عصبانی میشم وکلافه هر راهکاری بهش میگم بازم میگه خواب نمیرم بهش گفتم مگه مشکلی داری با کلی صحبت میگه من از پسر عموم که ۹سالشه خوشم میاد البته اینا بیشتر جنبه بازی رو درنظر میگیرن نمیدونم فکر این چیزا رو میکنه که دچار اختلال خواب شده یا مشکل دیگه داره موندم چیکار کنم حسابی کلافه شدم.ممنون میشم راهنمایی کنید در ضمن تحت هیچ شرایطی اتاق خوابش رو جدا نمیکنه ترس تز تنهایی وتاریکی شدید داره.
    ببخشید برخورد خودم با دختر ۱۰ سالم خیلی بدهست هرکاری هم میکنم کاراش باعث میشه مرتب تو طول روز دعواش کنم بعضی وقتام شده از کوره ور میرم‌وکتکش میزنم کلا خودم زود جوش هستم چیکار کنم که باهاش با صبر وحوصله کنار بیام
    عذر میخام دخترم‌ که ۱۰ سالشه مشکل شب ادرای هم داره که اگه شب بیدارش نکنم کارش رو انجام میده

    1. سلام
      ببخشید برخورد خودم با دختر ۱۰ سالم خیلی بدهست

      فکر میکنم باید خیلی بیشتر به دختتون توجه کنید تگه خانه دار هستید چرا انقدر کم توجهی به فرزندتون دارید احتمالا فرزندتون دچار دلبستگی نا ایمن شده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

آیا به مشاوره فوری نیاز دارید؟

 

مشاوره حضوری 👉

مشاوره تلفنی فوری👉