کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

اینستاگرام آویژه

مطالب ما را در اینستاگرام دنبال کنید ( کلیک کنید)

مضرات طلاق توافقی چیست ؟

مضرات طلاق توافقی
5/5 - (1 امتیاز)

مضرات طلاق توافقی

مضرات طلاق توافقی را میتوان از جنبه های گوناگون مورد بررسی قرار داد . برای مثال برخی از مضرات طلاق توافقی متوجه خود زوج هستند و برخی دیگر از مضرات طلاق توافقی بعد وسیع تری دارند و میتوان آن ها را به دامنه آسیب های اجتماعی متصل کرد .البته به طور کلی هر هنجار و لغزشی در بنیان خانواده میتواند جزئی از تابع آسیب ها اجتماعی باشد چرا که خانواده کانون تعالی همه جانبه مرد و زن و جایگاه پرورش و تربیت فرزندان است و هر آسیبی به اساس خانواده و ارزش های آن میتواند پیامدی اجتماعی را به دنبال داشته باشد .

رسالت طلاق توافقی در این است زمانی که زوجی به هیچ عنوان امکان سازش در بین آن ها وجود ندارد و دلایل جدی و توجیه پذیری را برای پایان دادن به زندگی مشترک خود دارند گزینه طلاق توافقی پیش روی آن ها قرار داشته باشد تا بیشر از این در جریان کش مکش های دادرسی طلاق غیر توافقی به روح و روان و اعتبار آن ها لطمه وارد نشود و اگر فرزندی در این میان وجود دارد در اثر نزاع های احتمالی طلاق عادی آسیب روحی نبیند .


بیشتر بخوانید:شرایط طلاق توافقی چیست ؟


مضرات طلاق توافقی برای زوجین

اما روال آسان تر و سریع تر طلاق توافقی انعکاس دیگری را ایجاد کرد که به سمت مضرات طلاق توافقی کشیده شد و باعث شد زوجینی با اختلافات و مشکلات جزئی و قابل حل با فکر کردن به راحتی طلاق توافقی از تن دادن به یاد گرفتن مهارت زندگی شانه خالی کنند و طلاق را که اخرین راه حل است به عنوان بهترین راه حل در نظر بگیرند این خود یکی از مضرات طلاق توافقی میباشد .

مسئله دیگر این است که بسیاری از زوجین پس از طلاق توافقی از تصمیم خود پشیمان میشوند چرا که این تصمیم معمولا سریع اتفاق می افتد و زوجین در شرایط روحی مناسبی نیستند و حتی در برخی از پرونده ها خانواده های زوجین از این تصمیم مطلع نیستند و متاسفانه زوج احساس میکنند که بهترین تصمیم را گرفته اند و بعد ها دچار پشیمانی میشوند که این هم خود یکی از مضرات طلاق توافقی میباشد .

چیست ؟

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه مضرات طلاق توافقی چیست ؟ با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

مضرات طلاق برای کودکان را در نظر بگیرید

مسری بودن طلاق توافقی نیز خود یکی دیگر از مضرات طلاق توافقی است . جریان طلاق غیر توافقی معمولا بسیار زمان بر تر است و دوندگی ها و دردسر های خاص خود را دارد و همین امر باعث شده است که زوجین کمتر به طلاق به عنوان راه حل مشکلات فکر کنند و و یا حتی بوده اند زوج هایی که در جریان طلاق عادی به علت به طول کشیدن با پا در میانی بزرگ تر ها و بیشتر فکر کردن درباره تصمیم خود به سازش رسیده اند و از تصمیم خود منصرف شده اند اما طلاق توافقی چون در زمان کوتاهی اتفاق می افتد این فرصت را به زوج نمیدهد که آنطور که باید تصمیم خود را به صورت همه جانبه تحلیل کنند و ممکن است بعد ها پشیمان شوند .

اما این روند سریع و آسان طلاق توافقی باعث میشود کسانی که آن را تجربه کرده اند و از تصمیم خود پشیمان نیستند آن را به اطرافیان خود نیز پیشنهاد کنند و سرایت دهند و همین امر باعث افزایش آمار طلاق توافقی میشود .


بیشتر بخوانید: طلاق به خاطر خیانت همسر


مضرات طلاق توافقی چیست ؟

مضرات طلاق توافقی چیست ؟ قانون جدید طلاق توافقی اصلاحاتی دارد که در آن برخی از موارد حذف و برخی دیگر افزوده شده اند که در مضرات طلاق توافقی نیز میتوانند تاثیر گذار باشند . قانون جدید طلاق توافقی در مراحل مختلف دستخوش تغییر شده است برای مثال دادخواست طلاق توافقی که در دفتر خدمات قضایی صورت میگیرد در قانون جدید طلاق توافقی مدیران این دفتر خدمات تنها در صورتی حق ثبت دادخواست طلاق را دارند که زوجین گواهی مشاوره یا غربالگری را در دست داشته باشند که این امر میتواند از مضرات طلاق توافقی بکاهد چرا که ممکن است زوجین در طی جلسات مشاوره به توافق و سازش مشترک برسند و از طلاق منصرف شوند .

مورد دیگر این است که مدت اعتبار گواهی عدم امکان سازش که قبلا سه ماه اعتبار داشت اکنون مدت اعتبار آن شش ماه است . این مورد هم به نوبه خود میتواند از مضرات طلاق توافقی بکاهد به این صورت که زوجین عجله کمتری برای ثبت طلاق داشته باشند و بیشتر در مورد تصمیم گرفته خود فکر کنند .

مضرات طلاق توافقی

مضرات طلاق توافقی برای زنان و مردان

مضرات طلاق توافقی برای زنان و مردان باید مورد توجه قرار گیرد . در قانون جدید طلاق توافقی باید به دو نکته توجه شود . نکته اول اینکه زوجیت مرد و زن باید اثبات شود . به این معنی که به عنوان زوج در زیر یک سقف زندگی کرده باشند و . . . نکته دوم اینکه دادگاه باید تمام تلاشش را برای برقرار صلح بین زن و شوهر و منصرف کردن آن ها از تصمیم به طلاق انجام دهد و اگر این تلاش ها به سازش دوباره منتج نشد در رای ذکر گردد که تلاش لازم برای امکان سازش مجدد صورت گرفته است .

به طور کل تغییر چشم گیر یا بخصوصی در قوانین طلاق توافقی ایجاد نشده است اما الزام مشاوره قبل از طلاق توافقی از مهمترین آن ها است که این جلسات از حالت سوری خارج شوند و تاثیر گذار تر و جدی تر تشکیل شوند و با مشاوره طبتوان تنش های ایجاد شده بین زوج ها را حل و فصل کرد و راهکار هایی برای مشکلات پیش روی آن ها قرار داد که خود این مشاوره تاثیر مستقیم بر مضرات طلاق توافقی خواهد گذاشت .


بیشتر بخوانید:نشانه ها و علائم طلاق عاطفی چیست ؟


نکته ها و مضرات طلاق توافقی

نکته ها و مضرات طلاق توافقی را میتوان در موارد زیاد به هم ارتباط داد . چرا که مسائلی در خصوص طلاق توافقی وجود دارند که در صورت آگاهی نداشتن میتوانند به ضرر شما تمام شوند . قبل از هر اقدامی به عنوان آخرین راه حل به مشاوره خانواده بیندیشید نه طلاق چرا که مراجعه به مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی میتواند چاره هایی که از دید شما پنهان هستند را با درایت خود پیش پای شما قرار دهد . افراد متخصصی که در این مراکز حضور دارند بارها و بارها شاهد زندگی هایی با مشکلات ریز و درشت بوده اند و تجربه و علم آنها میتواند راهگشای زندگی مشترک شما باشد .

اما اگر با این تفاسیر بازهم تصمیم به جدایی دارید بهتر است با مشاوره طلاق از حقوق خود در این مورد آشنا شوید . برای مثال اگر در دوران عقد بخواهید طلاق توافقی بگیرید با گرفتن گواهی دوژیزگی میتوانید به طور کل نام همسرتان را از شناسنامه حذف کنید اما اگر به اشتباه گواهی عدم بارداری بگیرید دیگر امکان حذف نام نمیباشد و این یکی از نکته ها و مضرات طلاق توافقی میباشد .

چیست ؟

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه مضرات طلاق توافقی چیست ؟ با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

مضرات طلاق توافقی برای زنان

نکته دیگر در مورد طلاق توافقی این است که با توجه به بائن بودن طلاق توافقی امکان برگشت به موارد بخشیده شده مانند مهریه وجود ندارد . اگر زن در زمان عده بخواهد در مورد موارد بذل کرده تجدید نظر و رجوع کند طلاق به طلاق رجعی تبدیل میشود و همزمان مرد هم حق رجوع به زندگی زناشویی را دارد . نکته دیگر این است که رجوع به موارد توافق یافته در طلاق توافقی فقد برای زمان عده است و زنانی که عده ندارند ( باکره و یائسه ) حق رجوع ندارند . نکته بعد این است که رای دادگاه مبنی بر طلاق و موارد قید شده در آن قابل تجدید نظر هستند اما زوج میتوانند این امکان را در دادگاه حذف کنند و رای قطعی و غیر قابل تصحیح شود .

نکته بعدی در طلاق توافقی این است که در صورت رجوع به زندگی در دوران عده و ثبت رجوع به زندگی میتوانید با گرفتن شناس نامه جدید طلاق را از شناس نامه خود پاک کنید . نکته ها و مضرات طلاق توافقی بسیاری وجود دارد که موارد رجوع از مهم ترین آن ها میباشند چرا که ممکن است طلاق توافقی یک تصمین آنی باشد و دچار پشیمانی در موارد بذل شده یا به طور کل تصمیم به جدایی شوید پس بهتر است اطلاعات کافی در مورد نکات طلاق توافقی را داشته باشید .


بیشتر بخوانید:طلاق توافقی چگونه است ؟


مضرات طلاق برای بچه ها

مضرات طلاق برای بچه ها را حتما با چشمان باز ببینید .طلاق توافقی چطوریه ؟ طلاق توافقی همانطور که گفته شد طلاقی است که زوجین در تمام موارد به توافق میرسند و در دادگاه توافقات خود را ثبت و تصمیم به جدایی میگیرند . این طلاق فوایدی مانند کاهش نزاع خانوادگی ، کاهش آسیب روحی به زوج و فرزندان ، اتلاف وقت کمتر و طبیعتا هزینه کمتری را دارد اما مضرات طلاق توافقی نیز قابل توجه هستند که یکی از آن ها افزایش امار طلاق میباشد همچنین در این نوع طلاق ممکن است زوجه برای اتمام هرچه سریع تر زندگی مشترک تمام حقوق خود را بذل کنن تا توافق همسر را کسب کند اما بعد ها پشیمان شود و فرصت رجوع نیز از دست رفته باشد .

طلاق توافقی چطوریه ؟

اگر برای شما سوال است که طلاق توافقی چطوریه ؟ میتوانید با مراجعه به مشاوره خانواده و روانشناسی اطلاعات کافی را دریافت کنید یا اگر در جریان طاق توافقی قرار دارید و نمیخواهید از حقوق خود قافل شوید میتوانید با گرفتن وکیل در تمام مراحل از کمک او استفاده کنید و حتی نیاز به حضور خود شما نباشد طلاق توافقی اگر به دلیل عصبانی و احساسات و مشکلات سطحی و زود گذر باشد عواقبی جز ضرر و پشیمانی به بار نخواهد آورد نبود آگاهی از نکات آن نیز مضرات طلاق توافقی را چندین برابر خواهد کرد .

مضرات طلاق توافقی

طلاق توافقی چقدر زمان میبرد

طلاق توافقی چقدر زمان میبرد ؟ طلاق توافقی به طور کل پروسه زمان بری نمیباشد و حتی در نوع سریع آن با گرفتن وکیل در 7-10 روز انجام میشود . در پاسخ به این سوال که طلاق توافقی چقدر زمان میبرد باید گفت که بر حسب موقعیت مکانی این زمان متغییر میباشد برای مثال این زمان در تهران با شهرستان ها متفاوت است و حتی روند طی آن در یک شعبه ممکن است از نظر زمانی با شعبه دیگر فرق داشته باشد اما به طور کل حدودا یک تا سه ماه از زمان ثبت دادخواست تا ثبت طلاق ممکن است طول بکشد .

کوتاه بودن زمان طلاق توافقی خود از مضرات طلاق توافقی میباشد چرا که امکان برگشت از تصمیم به طلاق را به حداقل میرساند . مضرات طلاق توافقی به طور عمده به همین سریع بودن روند و سهل بودن پروسه طلاق توافقی برمیگردند که زوجین آن را راه حلی برای مشکلات خود بر شمرده اند و این خود نشات گرفته از عدم فرهنگ سازی و نبود قوانین محکم تری در مورد طلاق توافقی میباشد .

خدمات مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه فرمایید .

در این راستامرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژهخدمات متنوعی را در زمینهمشاوره طلاقبه شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع:The Pros and Cons of an Uncontested Divorce

براي مشاوره در زمينه مضرات طلاق توافقی چیست ؟

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژهاز سراسر کشور

با ۰۲۱۶۲۹۹۹۰۶۶ تماس بگيريد

نظرات

- 2 نظر:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

آیا به مشاوره فوری نیاز دارید؟

 

مشاوره حضوری 👉

مشاوره تلفنی فوری👉