کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

اینستاگرام آویژه

مطالب ما را در اینستاگرام دنبال کنید ( کلیک کنید)

رازهای یک رابطه عاشقانه عالی چیست؟

راه های رابطه عاشقانه
3.3/5 - (7 امتیاز)

رابطه عاشقانه از متداول ترین دغدغه های ذهنی افراد در زندگی، اللخصوص در دوران جوانی میباشد.عشقمقوله آب است که احتمالا گاهی اوقات افراد به سادگی و به عنوان بخشی از زندگی روزمره با آن برخورد میکنند. اما حقیقت این است که روابط عاشقانه فرد تاثیر مستقیمی در کیفیت زندگی فرد در زمان حال و آینده او دارد. نیروی محرکه عشق در صورت باکیفیت بودن رابطه عشقی مبتواند حتی برای فرد نقش نجات دهنده از رخوت و بی تحرکی را بازی کند و دایم به عنوان یک انرژی مضاعف برای رسیدن به شرایط بهتر در زندگی همراه او باشد. امامشاوره خانوادهنشان میدهد همین نیروی محرکه در صورتی که به هر دلیلی با شکست رو به رو شود میتواند یک زندگی عالی را از عرش به فرش برساند و فرد عاشق را تا مرز افسردگی و خودکشی پیش ببرد.

راه های رابطه عاشقانه

راه های رابطه عاشقانه میتواند نسبت به هر فرهنگی و آئین و سبک زندگی متفاوت و متنوع باشد. گاهی افراد ناگهان احساس خود را درگیر فردی میبینند و تلاش میكنند که به اوابراز عشقکنند . میخواهند فرد مقابل را از غلیان احساسی که به واسطه او در آنها آغاز شده مطلع کنند. برای رسیدن به این هدف راهی جز برقرار کردن ارتباط با فرد مقابل وجود نخواهد داشت. در این شرایط فرد به دلیل قرار گرفتن در جو احساسی که سرتاسر وجود او را فرا گرفته است، ممکن است نتواند به خوبی ارتباط سازی با فرد مقابل را انجام دهد. همانطور که گفته شد راه های رابطه عاشقانه باید متناسب فرد مقابل باشد. بنابراین به افراد توصیه میشود که برای بالا بردن کیفیت رابطه احساسی خود حتما در مورد علایق و سلایق فرد مورد نظر اطلاعات کافی را کسب کنند.

باید های رابطه عاشقانه

بایدهای رابطه عاشقانه مواردی است که حتما لازم است رعایت شود تا یک رابطه عاطفی به حد مطلوبی از کیفیت برسد و البته در همان حد باقی بماند. در ادامه به تعدادی از بایدهای رابطه عاشقانه اشاره میکنیم:

  • همیشه به یاد داشته باشید که وقت گذاشتن برای رابطه از مهمترین نکات پایداری و بهتر شدن رابطه است.
  • هیچگاه فردی را که با او در رابطه عاطفی عمیق هستید با افراد دیگر مقایسه نکنید . این کار باعث به وجود آمدن دلسردی در روابط عاطفی میشود.
  • اجازه ندهید فاصله در رابطه عاطفی شما عادی شود. حتما طبق یک برنامه منظم باهم دیدار حضوری داشته باشید.
  • از دروغ به شدت پرهیز کنید، دروغ میتواند پایه های عمیق ترین روابط عشقی را بلرزاند .
  • حتما بر سر اعتقادات و باورهای خود و طرف مقابل به توافق و تفاهم برسید و حتما آنها را تعدیل کنید.

نبایدهای رابطه عاشقانه

نبایدهای رابطه عاشقانه نیز لازم است مراعات شود تا یک رابطه در روند مثبت قرار بگیرد و با اگر از کیفیت خوبی برقرار است بهتر شود. از جمله ممنوعیت های یک رابطه احساسی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هیچگاه خط قرمزهای تعریف شده در رابطه خود را نادیده نگیرید. همیشه سعی کنید با رعایت کردن آنها احترام و ارزشی را که برای فرد مقابل قائل هستید را به نمایش بگذارید.
  • نباید با این فکر غلط که طرف مقابل از رفتارهای من عشق من به خود را متوجه میشود او را از معاشقه کلامی محروم کنید.
  • نباید به افراد اجازه وارد شدن به حریم خصوصی رابطه را بدهید. گاهی زوجین فکر میکنند که گاهی فرد سومی میتواند رابطه آنها را از بن بست خارج کند یا مشکل به وجود آمده را حل کند. در صورتی که هیچ کس به اندازه زوج نمیتواند مشکل رابطه را حل و فصل کند.

باید های رابطه عاشقانه

احساس رابطه عاشقانه

احساس رابطه عاشقانه بسیار حس لذت بخش و خاصی است. بر هیچ کس پوشیده نیست که زمانی که فرد احساس رابطه عاشقانه را تجربه میکند، زندگی برای او زیباتر و جذاب تر از زمانی است که او از این فضا به دور است. اما نکته اینجاست که این اتفاق شاید در ابتدا بدون برنامه ریزی رخ دهد یعنی فرد بدون اینکه از قبل بداند ناگهان احساس خود را وابسته یک فرد دیگر میابد اما پایداری یک رابطه و دایمی بودن این حس خرسندی بیشتر ساختی است.

یعنی یک رابطه خوب و نتیجه بخش حتما در زمان و شرایط مناسب شکل میگیرد. رابطه احتیاج به مراقبت دارد و البته دانشی که برای مدریت رابطه از ملزومات حذف نشدنی است. بهترین پیشنهاد برای رسیدن به این هدف مخصوصا برای افراد کم تجربه میتواند این باشد که به محض احساس شکل گرفتن عشقی در دل خود موضوع را از ابتدا به کمک مشاوره مدیریت کنند.

ابراز رابطه عاشقانه

ابراز رابطه عاشقانه یا بهتر بگوییم بیان عشق بهتر است از یک سری ویژگی‌های خاص برخوردار باشد تا بتوان احساسات خود را بهتر با طرف مقابل در میان گذاشت. افراد حتما باید در بیان عشق خود به نکاتی خوب توجه کنند:

  • ابراز احساسات خود در مورد طرف مقابل تان را حتما در مکان و زمان مناسب انجام دهید. گاهی ابراز علاقه ما به افراد به این خاطر که در شرایط خوبی صورت نمی پذیرد نتیجه بخش نیست.
  • ابراز احساسات خود را متناسب با عقاید و سبک زندگی طرف مقابل انجام دهید. برای مثال بعضی از افراد دوست دارند که فرد علاقمند خود به صورت مستقیم به آنها ابراز علاقه کنند و برعکس برخی افراد شیوه سنتی را می پسندند.
  • در ابراز علاقه خود محکم و مطمئن باشید.
  • برای جذاب تر شدن ابراز احساسات خود به هیچ عنوان دروغ نگویید.
مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه رازهای یک رابطه عاشقانه عالی چیست؟ با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

صداقت در رابطه عاشقانه

بدون شک از مهمترین عواملی که پایه های یک رابطه عاشقانه را محکم میکند صداقت و راستگویی میباشد. این صداقت باید از همان لحظه اول شروع رابطه و زمانی که افراد در حال ابراز علاقه و گفتن شرایط خود برای رابطه هستند وجود داشته باشد. زمانی که در رابطه عشقی صداقت وجود داشته باشد خود به خود و به صورت اتوماتیک وار اعتماد در رابطه نیز شکل میگیرد که از ملزومات اصلی رابطه است.

گاهی پیش می آید که برخی افراد شاید فقط از روی دوست داشتن و این که میخواهد احتمال قبول کردن ابراز علاقه خود را از سمت کسی که دوستش دارند بالا ببرند از دروغ و حرف های پوچ استفاده میکنند. مثلا در مورد خود ویژگی‌هایی را مطرح میکنند که متعلق به آنها نیست یا وعده هایی را میدهند که محقق کردن آنها ممکن نیست. این رفتار شاید به صورت موقت فرد را به خواسته اش برساند اما قطعا آثار مخرب او در رابطه در آینده نمایان خواهد شد.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه رازهای یک رابطه عاشقانه عالی چیست؟ با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

خیانت آسیب رابطه

رابطه عاطفی علاوه بر تمام زیبایی ها و جذابیت هایی که دارد همواره با آسیب های گوناگون و متنوعی تهدید میشود. ازجمله مهمترین این آسیب ها که به احتمال زیاد رابطه را از بین میبرد و به آن خاتمه میدهد خیانت است. فرقی نمیکند دونفری که عاشق هم هستند در چه سن و سالی قرار دارند، کم تجربه هستند یا باتجربه و حتی مهم نیست که از چه سطح فرهنگی و اجتماعی برخوردارند. خیانت در هر شرایط و موقعیتی از نبایدهای رابطه عاشقانه است. بنابراین رابطه باید به طور کلی در این رابطه هم مورد مراقبت قرار بگیرد. زوجین باید توجه داشته باشند که از هر گونه مسئله ای که احتمال بروز این آسیب را بالا میبرد جلوگیری کنند. از جمله این پیشگیری ها میتوان به حذف کردن مواردی که ممکن است باعث شک و تردید یا دلسردی یکی از طرفین شود اشاره کرد.

نبایدهای رابطه عاشقانه

از احساس خود مطمئن شوید

به یاد داشته باشید که حتما قبل از ابراز رابطه عاشقانه و علاقه به شخصی که احساس میکنید که مورد علاقه شماست ، حتما کاملا از خودتان و احساستان راجع به او مطمئن شوید. در غیر این صورت ممکن است که فرد مقابل تحت تاثیر حرف های احساسی شما درگیر و وابسته شما شود . اگر بعد از مدتی شما بفهمید که دیگر آن شخص و آن رابطه را نمی خواهید هم وقت و احساس خود را بیهوده هزینه کرده اید و هم یک شخص دیگر را در بلاتکلیفی قرار میدهید که ممکن است باعث شود فرد را تا حد زیادی به افسردگی و آسیبهای ناشی از آن نزدیک کند .

سوالات متداول

چه موقع باید به فرد مورد نظر خود ابراز علاقه کنیم ؟

ابراز احساسات خود در مورد طرف مقابل تان را حتما در مکان و زمان مناسب انجام دهید. گاهی ابراز علاقه ما به افراد به این خاطر که در شرایط خوبی صورت نمی پذیرد نتیجه بخش نیست.

صداقت چه چیزی را در رابطه به دنبال خود می آورد ؟

زمانیکه در رابطه عشقی صداقت وجود داشته باشد خود به خود و به صورت اتوماتیک وار اعتماد در رابطه نیز شکل میگیرد که از ملزومات اصلی رابطه است.

در یک رابطه عاشقانه چه کارهایی را نباید انجام دهیم ؟

هیچگاه خط قرمزهای تعریف شده در رابطه خود را نادیده نگیرید. همیشه سعی کنید با رعایت کردن آنها احترام و ارزشی را که برای فرد مقابل قائل هستید را به نمایش بگذارید.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستامرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژهخدمات متنوعی را در زمینهمشاوره خانوادهبه شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

منبع:14 Secrets to a Great Relationship

براي مشاوره در زمينه رازهای یک رابطه عاشقانه عالی چیست؟

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژهاز سراسر کشور

با ۰۲۱۶۲۹۹۹۰۶۶ تماس بگيريد

دسته بندی:

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

آیا به مشاوره فوری نیاز دارید؟

 

مشاوره حضوری 👉

مشاوره تلفنی فوری👉