کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

اینستاگرام آویژه

مطالب ما را در اینستاگرام دنبال کنید ( کلیک کنید)

با روش های مناسب ارزیابی خواستگار آشنا شوید

5/5 - (1 امتیاز)

چگونه خواستگار خوب پیدا کنیم؟

اگر به سیر زندگی نگاه کنید متوجه خواهید شد که در هر مرحله از زندگی دغدغه یک موضوعی را دارید. وقتی که بچه هستید بازی کردن و تفریح دغدغه شما است. بزرگ تر که می شوید درس خواندن و گرفتن نمره خوب دغدغه محسوب می شود. کمی که جلوتر می آیید رفتن به دانشگاه و درس خواندن در رشته خوب تبدیل به دغدغه شما می شود. پس از آن نیز کار کردن و داشتن یک زندگی خوب. اما در این بین یک چیز برای دختر ها متفاوت است و آن دغدغه داشتن خواستگار خوب است. تقریبا می توان گفت این دغدغه از 20 سالگی برای دختران شروع می شود و هرچه سنشان بیشتر می شود این دغدغه بیشتر خواهد شد. این دغدغه تا جایی پیش می رود که دخترها و حتی خانواده هایشان سعی دارند از راه های مختلفی جذب خواستگار خوب کنند. این راه ها از دعا برای آمدن خواستگار خوب تا افزایش ارتباطات و … متفاوت هستند. در ادامه یک سری از راه های جلب خواستگار را برای شما شرح می دهیم.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه با روش های مناسب ارزیابی خواستگار آشنا شوید با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

1. افزایش ارتباطات

اگر از ما بپرسید چگونه خواستگار زیاد داشته باشیم قطعا اولین جوابی که به شما خواهم داد افزایش ارتباطات است. این موضوع تنها مربوط به خود دختر نیست، بلکه خانواده دختر هم باید سعی کنند ارتباطات خودشان را افزایش دهند.

2. حضور بیشتر در اجتماع

مهم نیست که به چه صورتی در اجتماع هستید. ممکن است شما دانشجو باشید و محیط اجتماعی شما دانشگاه باشد و یا اینکه در جایی شاغل باشید و میحط کارتان محل حضور شما باشد. سعی کنید حضور پررنگی داشته باشید. با همه ارتباط برقرار کنید و با همه مهربان باشید. دقت کنید که هر حرفی را کجا می زنید. هیچگاه پشت سر کسی در دانشگاه یا محل کارتان صحبت نکنید این موضوع باعث می شود که اسم شما بد جا بیفتند و حتی اگر کسی هم از شما خوشش بیاید و بخواهد از شما خواستگاری کند منصرف شود. کار خودتان را به خوبی انجام دهید و سعی کنید با همه ارتباط دوستانه ای داشته باشید.

3. نقش خانواده

این توصیه برای خانواده هایی است که دختر دارند. سعی کنید بیشتر در مهمانی های خانوادگی شرکت کنید. مطمئن باشید رفتار و برخورد شما به اندازه رفتار و برخورد دخترتان مهم است. شما هم باید سعی کنید که با همه رفتار دوستانه ای داشته باشید. ارتباطات خانوادگی تان را با دوستان خود در محل کار و یا هرجای دیگر افزایش دهید. آن ها را به خانه خودتان دعوت کنید. این کار دو مزیت دارد. اول این که افراد بیشتری با دختر شما آشنا می شوند و از این رو شانس جذب خواستگار بیشتر می شود. دوم اینکه شما حق انتخاب دارید. می توانید با خانواده هایی که احساس می کنید در سطح شما هستند و یا دوست دارید با آن ها فامیل شوید روابطتان را بیشتر کنید.

4. تحصیلاتتان را بالا ببرید

امروزه مبحث تحصیلات جدا از وضعیت مالی و جایگاه اجتماعی است. ممکن است خانواده شما وضعیت مالی خوبی داشته باشد ولی خود شما تحصیلات پایینی داشته باشید. مطمئن باشید که در جذب خواستگار به مشکل بر می خورید. تجربیاتی وجود دارد که فقط با درس خواندن و رفتن به دانشگاه به دست می آیند. از دیدگاه خیلی از خانواده ها این تجربیات برای داشتن یک زندگی موفق لازم هستند. به همین خاطر سعی دارند تا دختری را پیدا کنند که تحصیلات عالیه داشته باشد. تحصیلات علاوه بر تجربیات ارزشمند به شما جایگاه اجتماعی ای خواهد داد که با پول نمی توانید آن را بخرید. امکان دارد خیلی از افراد درآمد بیشتری از یک استاد دانشگاه داشته باشند اما مطمئنا از جایگاه اجتماعی او برخوردار نیستند.

اخلاق ندارید!!!

خیلی از دخترهای تحصیل کرده با سطح اجتماعی خانوادگی بالا و موقعیت های اقتصادی خوب هستند که می گویند خواستگار ندارم و دلیلش را نمی دانند. ولی وقتی یک مقدار با آن ها ارتباط برقرار می کنید متوجه می شوید که اصلی ترین معیار لازم برای برقراری یک رابطه خوب یعنی همان اخلاق را به هیچ عنوان ندارند. اینگونه دختر ها تصور می کنند داشتن پول زیاد و یا ظاهری زیبا می تواند داشتن خواستگار خوب را تضمین کند. در صورتی که اینگونه نیست.

اگر دختر پرتوقعی هستید و غرور شما اجازه نمی دهد که رفتارهای بدتان را اصلاح کنید باید بگویم که از خواستگار خبری نیست.

به خودتان نمی رسید

شاید با خودتان بگویید که خصوصیات اخلاقی مهم تر هستند و اگر کسی من را بخواهد باید بخاطر خصوصیات اخلاقی من باشد ولی اگر کمی مطقی فکر کنید متوجه خواهید شد که اولین چیزی که معرف شما هست ظاهرتان هست. ظاهر شما را هرکسی می بیند ولی خصوصیات اخلاقی شما تنها زمانی نمایان می شود که یک نفر با شما ارتباط عمیقی برقرار کند. بنابراین تا وقتی ظاهر خوبی در کار نباشد اصلا ارتباطی شکل نمی گیرد که کسی فرصت کند به خصوصیات اخلاقی خوب شما پی ببرد.

علاوه بر این مورد باید بدانید که ظاهر زیبا امروزه ملاک بسیاری از پسرها برای ازدواج است. از لحاظ روانشناسی هم این موضوع کاملا صادق است. مردها وقتی که یک همسر زیبا دارند در موقعیت های مختلف اجتماعی اعتماد به نفس بیشتری دارند. به یاد داشته باشید پوشش شما معرف شما است سعی کنید زیبا باشید ولی سعی نکنید جلف باشید.

اعتماد به نفس پایین

هیچ کس کامل و بی نقص نیست. شما نباید به خاطر نقص هایی که دارید فکر کنید که مناسب هیچ کس نیستید. این موضوع بیشتر در دخترها بخاطر نداشتن ظاهر زیبا در تصور خودشان شایع است. متاسفانه امروزه دخترها ملاک زیبایی را بازیگران هالیوودی و یا سوپرمدل ها قرار می دهند. این تصور اشتباه است. اعتماد به نفس پایین باعث می شود که شما حضورتان را در اجتماع کمتر کنید و همین حضور کم خود باعث می شود فرصت داشتن خواستگار خوب را از دست بدهید. اگر از من بپرسید که «چگونه خواستگار داشته باشیم» به شما خواهم گفت که بر روی اعتماد به نفستان کار کنید.

مشکلات خانوادگی

شاید در دور و بر خود دیده باشید که یک دختر که از هر نظر مناسب به نظر می رسد و برای ازدواج مشکلی ندارد ولی با این حال خواستگار ندارد. اگر کمی به شرایط او دقت کنید متوجه خواهید شد که خانواده او شرایط مناسبی ندارد. معمولا مشکلات خانوادگی ای که مانع داشتن خواستگار می شوند در میان فامیل ها بسیار مشهودتر هستند. اگر می بینید که یک دختر در میان فامیل های خود خواستگاری ندارد می توان تا حد زیادی مطمئن بود که خانواده ی او دارای جایگاه مناسبی نیست. این موضوع در مشکلات مالی بسیار نمود پیدا می کند. علاوه بر آن اخلاق بد پدر و مادر و یا سابقه بد خواهر و برادر می تواند به پای شما نیز نوشته شود. متاسفانه برای این مورد نمی توانید کار زیادی بکنید و جزو عواملی است که تحت کنترل شما نیست. اما می توانید با افزایش مهارت های خود دیگران را مجاب کنید که ازدواج کردن با شما بهترین اتفاق زندگی اشان است.

سنتان زیاد است

تمامی مواردی که ذکر شد تا حدودی قابل جبران هستند ولی گاهی اوقات این سوال پرسیده می شود که چگونه خواستگار پیدا کنیم؟ و وقتی سنشان را از آن ها می پرسیم متوجه می شویم که سنشان برای ازدواج بالا رفته است. متاسفانه در این مورد کار زیادی از دستتان بر نمی آید. درست است که سن ازدواج بالا رفته است ولی باید در نظر داشته باشید پسری که 30 الی 35 سال سن دارد و از لحاظ جایگاه اجتماعی و اقتصادی در سطح مطلوبی قرار دارد بیشتر سعی می کند تا همسر جوان تری برای خودش انتخاب کند. زیرا این فرد نیازی به کار کردن همسرش برای تامین مخارج ندارد و اگر بخواهیم صادقانه بگوییم دختری که سن کمتری دارد مزایایی دارد که یک مرد را ترقیب می کند با دختری که شاید 10 سال از خودش کوچکتر است ازدواج کند. دخترها در سن پایین توقع کمتری دارند، درگیر روابطه عاطفی نشده اند، تاثیر پذیر هستند و به حرف پسر گوش می دهند. علاوه بر این ها شادابی و طراوتی دارند که برای زندگی یک مرد 35 ساله که چند سال اخیر را درگیر مسائل مختلف بوده است نیاز است.

اگر تمامی نکاتی که در بالا گفته شد را به خوبی درک کنید و آن ها را رعایت کنید مطمئن باشید نتیجه بهتری از دعا برای خواستگار خواهید گرفت و سریع تر به مقصود خود خواهید رسید.

اما موضوع پیدا کردن خواستگار تنها نیمی از راه است و شما برای این که بتوانید زندگی موفقی داشته باشید باید بتوانید خصوصیات یک مرد خوب برای ازدواج را بشناسید. در ادامه با ما همراه باشید تا ویژگی های خواستگار خوب را برای شما شرح دهیم.

خواستگار خوب چه ویژگی هایی دارید؟

یک سری از خصوصیات وجود دارد که با توجه به آن ها می توانید متوجه شوید آیا کسی که به عنوان خواستگار وارد خانه شما می شود آیا حتی ارزش فکر کردن جدی دارد یا خیر.

ظاهر او

همانطور که در قسمت قبلی هم گفتیم ظاهر آراسته کلید آغاز آشنایی است. در نظر اول باید ظاهر یک پسر به نظر شما مطلوب باشد تا بتوانید به صحبت کردن و شناختن او فکر کنید. از ویژگی های خواستگار خوب به نوع پوشش او می توان اشاره کرد. اگر خواستگارتان ظاهر معقولی نداشت بعید می دانم بتوانید روی او حساب باز کنید.

نحوه صحبت کرن او در میان جمع

تا حدود زیادی می توانید از صحبت کردن یک نفر به این موارد پی ببرید. صحبت کردن یک نفر می تواند نمود موارد زیر باشد:

اعتماد به نفس: وقتی که یک پسر اعتماد به نفس کافی داشته باشد سلیس و روان صحبت می کند. سرش را بالا می گیرد و حرفش را می زند.

ارتباطات اجتماعی: کسی که در میان جامعه گشته باشد و با تجربه باشد می تواند با توجه به شخص مقابلش جواب دهد. او می داند که چگونه با پدر شما صحبت کند و یا اینکه چگونه به سوالات مادرتان پاسخ دهد. هنگامی که از تجربیاتش صحبت می کند می توانید متوجه شوید که میزان ارتباطاتش به چه میزان گسترده است.

سطح تحصیلات:‌ کسی که تحصیل کرده باشد از نوع کلماتی که استفاده می کند مشخص خواهد شد. علاوه بر این او صحبت هایی در مورد دوران تحصیلش خواهد کرد.

میزان شوخ طبعی: معمولا آدم های شوخ طبع سعی می کنند تا در برخورد با افرادی که تازه ملاقات می کنند حرف های خنده داری بزنند تا یخ میان آن ها آب شود. در صورتی که آدم های جدی از حاشیه رفتن در جواب دادن دوری می کنند و فقط اطلاعات لازم را می دهند.

در این میان به یاد داشته باشید که یکی از ویژگی های خواستگار خوب این است که علی رغم گشاده رو بودن و خندیدن حرمت ها را حفظ کند و به یاد داشته باشد که در جلسه خواستگاری قرار دارد.

سوالاتی که می پرسید

سوالات خواستگار خود را باید به گونه ای طرح کنید که از جواب های او مسائل زیر را متوجه شوید.

نظرش در مورد آینده: یکی از ویژگی های خواستگار خوب این است که برنامه مشخصی برای آینده داشته باشد. یک لحظه تصور بکنید که آیا می شود با کسی که برای آینده خودش برنامه ای ندارد زندگی کرد؟ طبیعتا جواب شما خیر خواهد بود. بنابراین باید بدانید که او برای آینده خودش و آینده زندگی مشترکش چه برنامه ای دارد.

نظرش در مورد روابط اجتماعی: این موضوع در آینده برای شما خیلی مهم خواهد بود. باید متوجه بشوید که خواستگار شما آیا در این زمینه با شما تفاهم دارد یا خیر. ممکن است که شما اهل مهمانی و دورهمی باشید در صورتی که خواستگار شما تنهایی را ترجیح بدهد. در این صورت در آینده اگر با این شخص ازدواج کنید به مشکل خواهید خورد.

نظرش در مورد مسائل عقیدتی: شاید بتوان گفت مهم ترین مسئله همین است. اگر شما و خواستگارتان از لحاظ اعتقادی به یکدیگر شباهت ندارید باید بگویم که این فرد مناسب شما نیست. یکی از بزرگترین اشتباهاتی که دختر و پسرها در این مورد می کنند این است که می گویند علاقه باعث تغییر می شود و به نوعی می توانند اعتقادات خودشان را شبیه به یکدیگر کنند در صورتی که این امر غیر ممکن است و طلاق های بسیاری به این علت اتفاق می افتد. یکی از اصلی ترین ویژگی های خواستگار مناسب شما هم عقیده بودن او با شماست.

مسائل مالی: یکی از مسائلی که در سنجش خواستگار مهم است توانایی مالی او است. شاید او در حال حاضر سرمایه زیادی نداشته باشد ولی شغلی داشته باشد که پتانسیل مالی آن زیاد است. باید اینگونه موارد را در نظر بگیرید. اگر متوجه شدید که خواستگار شما شرایط مالی اداره کردن ساده ترین زندگی ممکن را هم ندارد بدانید که او اصلا مناسب ازدواج نیست.

نحوه ارتباط با شما

طبیعی است که وقتی پسری به خواستگاری شما می آید چند دقیقه ای را با شما به صورت خصوصی صحبت کند. در این میان نحوه صحبت کردن او با شما، شیوه ای که شما را نگاه می کند و سوالاتی که از شما می پرسد بسیار مهم است. یکی از ویژگی های خواستگار خوب این است که حرمت های میان شما را حفظ کند. شاید از قبل با یکدیگر آشنا باشید ولی باید در جلسه خواستگاری کمی رسمی تر با شما برخورد کند. علاوه بر این شما از سوال هایی که می پرسد متوجه خواهید شد که او حرف های او هدفمند است یا خیر. کسی که قضیه ازدواج و خواستگاری را جدی گرفته باشد سوالات مربوط و اساسی را بیان می کند. سوالاتی که در مورد اهداف شما، خصوصیات شما و نظر شما در مورد زندگی آینده است است. باور کنید وقت برای پرسیدن سوال در مورد رنگ مورد علاقه و غذای مورد علاقه زیاد است. باید متوجه شوید که قصد او از ازدواج چقدر جدی است

هدف او از ازدواج

مهم ترین ویژگی خواستگار خوب هدف او از ازدواج است. معمولا این سوال در میان جمع پرسیده می شود تا جواب خواستگار را همه بفهمند. اگر می خواهید خواستگار مناسب را شناسایی کنید جوابی که می دهد باید این مسائل را در بر بگیرد:

هدف او از ازدواج گذر از مرحله ای در زندگی و ورود او به مرحله ای جدید از زندگی اش باشد.

هدف او از ازدواج باید تامین نیازهایش اعم از نیاز جنسی، نیاز به همدم، نیاز به تکامل از راه درستش باشد

هدف او از ازدواج باید ساختن خانواده ای سالم باشد زیرا خانواده ی سالم و خوب بزرگ ترین سرمایه هر شخصی است.

البته به یاد داشته باشید حتما نباید چنین چیزهایی را بیان کند بلکه این شما هستید که باید تشخیص دهید آیا صحبت های او این موارد را در بر می گیرد یا خیر.

و اگر بخواهم در مورد خواستگار خوب یک نکته را به عنوان نکته پایانی بگویم باید به این موضوع اشاره کنم که اگر علاقه دارید خواستگارهایی با سطح بهتری داشته باشید تنها کاری که باید بکنید این است که خودتان از هر لحاظی بهتر شوید. وقتی که شما تحصیلات خوبی داشته باشید، آدم اجتماعی ای باشید، ظاهر آراسته ای داشته باشید و مستقل باشید مطمئن باشید که مردان بهتری به خواستگاری شما می آیند.

 

خواستگار خوب چه ویژگی هایی دارد؟

خواستگار خوب باید دارای ظاهر پسندیده باشد، اعتماد به نفس داشته باشد و برای ازدواج هدف معقولی داشته باشد.

چطوری خواستگارهای بهتری جذب کنیم؟

وقتی که سطح تحصیلات بالاتری داشته باشید، در جمع های بیشتری حضور داشته باشید و با تجربه باشید مطمئنا خواستگار های بهتری برای شما پیدا خواهند شد.

نقش خانواده در داشتن خواستگار خوب چیست؟

خانواده به خصوص در داشتن خواستگار در میان فامیل بسیار موثر است. اگر خانواده شما سطح مالی و اجتماعی خوبی داشته باشد و از پدر و مادر شما به نیکی در جامعه یاد شود طبیعی است که خواستگارهای بهتری داشته باشید.

براي مشاوره در زمينه با روش های مناسب ارزیابی خواستگار آشنا شوید

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژهاز سراسر کشور

با ۰۲۱۶۲۹۹۹۰۶۶ تماس بگيريد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

آیا به مشاوره فوری نیاز دارید؟

 

مشاوره حضوری 👉

مشاوره تلفنی فوری👉