کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

اینستاگرام آویژه

مطالب ما را در اینستاگرام دنبال کنید ( کلیک کنید)

چه رابطه هایی به ازدواج ختم نمی شود؟

چه رابطه هایی به ازدواج ختم نمی شود؟
3.2/5 - (13 امتیاز)

در این مقاله سعی می کنیم به این موضوع بپردازیم که کدام رابطه ها به ازدواج ختم نمی شوند. یک رابطه خوب ویژگی های بارزی دارد که بسیاری از افراد به راحتی می توانند تشخیص دهند که آیا با فرد مناسبی هستند یا خیر. با این حال، همیشه به این راحتی نیست. مواردی وجود دارد که تشخیص کسانی که قصد ازدواج ندارند، دشوار و گیج کننده است. در نتیجه بهترین راه، شناسایی ویژگی های واقعی یک رابطه بد است. یک رابطه بد هیچ گاه به ازدواج ختم نمی شود.

این جمله را حتما شنیده اید که می گویند عشق آدم کور می کنه! این خطر را به ویژه برای افرادی وجود دارد که از شوق عشق به پارتنرشان کور شده اند، به طوری که دیگر برایشان مهم نیست رابطه آنها چقدر سمی و آسیب زا است. البته درک این موضوع تا زمانی که خودتان درگیر نشده اید، مشکل است.

اگر فکر می کنید نمی توانید یک رابطه بد را از یک رابطه خوب تشخیص دهید، این مقاله کمک بزرگی خواهد بود و حتی ممکن است شما را از یک شکست عشقی نجات دهد.

مشاوره تلفنی ازدواج
اهمیت شناخت در ازدواج و رابطه

در اینجا روابط بد وجود دارد که به ازدواج ختم نمی شود و باید به هر قیمتی از آنها اجتناب کنید.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه چه رابطه هایی به ازدواج ختم نمی شود؟ با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

1. رابطه ای که دائماً در قهر و دعواست

در یک رابطه بی سرانجام همیشه بر سر بی اهمیت ترین مسائل تنش وجود دارد. رابطه ای که احتمال ازدواج کم است، کنترل خشم و ناراحتی بسیار کم اتفاق می افتد. در حالی که این موضوع برای زوج‌ها طبیعی است که در حین بحث کردن عصبانی شوند، اما اگر این درگیری‌های شدید هر روز اتفاق بیفتد، واقعا سمی و دردناک است.

تنش و درگیری در یک رابطه سمی رایج است. چگونه می توانید بفهمید که در یکی از این روابط بد هستید؟ ساده است. آیا اغلب خود را در حال گریه، عصبانیت، رنجور و خسته می بینید؟ آیا به دلیل این احساسات منفی، اعتماد به نفس خود را از دست داده اید؟؟؟

2. رابطه با یک شریک زندگی کنترل کننده

آیا نمی‌توانید کارهایی را که دوست دارید انجام دهید، لباس‌هایی را که می‌خواهید بپوشید یا حتی در موقعیت های اجتماعی شرکت کنید، فقط به این دلیل که نمی‌خواهید همسرتان یا دوست پسرتان از دستتان عصبانی شود؟

مهمتر از همه، آیا به دلیل همین شریک زندگی نمی توانید خودتان تصمیم بگیرید و سبک زندگی مورد نظر خودتان را داشته باشید؟ اگر حتی به نیمی از این سوالات پاسخ مثبت داده اید، پس با فرد مناسبی نیستید. و امیدی نیست این رابطه به سمت ازدواج ختم شود.

مشاوره قبل از ازدواج
انواع رابطه قبل از ازدواج

3. رابطه ای که می گوید فعلا مخفی بماند

آیا با کسی رابطه پنهانی دارید؟ آیا دوستان و حتی اعضای نزدیک خانواده شما می دانند که شما با این شخص رابطه دارید؟ اگر شریک زندگی تان نمی خواهد شما را در ملاء عام با او ببینند، حتما در رابطه بدی هستید. اطمینان دارید که قصد طرف مقابل تان ازدواج است!!

اگر در رابطه‌ای هستید که حتی برای نزدیک‌ترین افراد زندگی‌تان باید مخفی بماند، نشانه آن است که واقعاً چیزی سرجای خودش نیست. شریک زندگی شما خیلی به این که با هم هستید، افتخار نمی کند؟ کسانی که قصد ازدواج ندارند، اینگونه رفتار می کنند. این رابطه ها به ازدواج ختم نمی شود.

4. رابطه فیزیکی و عاطفی آزاردهنده است

دوست داشتن واقعی یک نفر به معنی این است که تمام تلاش خود را برای محافظت از او انجام دهید. با این حال، اگر در یک رابطه بد باشید، متاسفانه رنج می‌برید و آسیب می‌بینید، البته به خاطر شخصی که قرار بود از شما مراقبت کند و با او ازدواج کنید.

در یک رابطه سمی انواع مختلفی از آزار جسمی و روحی وجود دارد. حتما یاد بگیرید که چه زمانی باید از یک رابطه سمی بیرون بیایید، قبل از اینکه دیر شود.

6. یک رابطه بدون حس دوستی

بهترین روابط، اغلب با یک دوستی خوب شروع می شود. اما برخی از افراد از این مرحله می گذرند و بیشتر روی جنبه احساسی آن تمرکز می کنند.

به یاد داشته باشید که در زندگی فقط اوقات خوش وجود ندارد، اتفاقات بد نیز پایشان به رابطه شما باز می شود. یک دوست خوب به شما این قدرت را می دهد که هر چقدر هم که زندگی سخت شود، باز با قدرت ادامه دهید. اما فقدان دوستی، موجب می شود، پیوند شما ضعیف و به راحتی شکسته شود.

این مدل رابطه ها به ازدواج ختم می شوند
نشانه رابطه ای که به ازدواج ختم نمی شود

7. رابطه ای که در آن شما رشد نمی کنید

داشتن یک رابطه باید به رشد شما به عنوان یک شخص و به عنوان یک شریک زندگی کمک کند. یک رابطه بد یا رشد شما را محدود می کند یا شما را از دستیابی به اهداف شخصی باز می دارد. از این رابطه ها توقع تبدیل شدن به یک ازدواج موفق را نداشته باشید.

8. یک رابطه بدون اعتماد به یکدیگر

شما باید به یکدیگر اعتماد داشته باشید، مهم نیست چه اعتقاداتی دارید. ایمان و اعتماد شما به یکدیگر می تواند رابطه شما را قوی تر کند، حتی سخت ترین چالش ها را می توان با تکیه بر همکاری یکدیگر حل کنید. اگر اعتمادی در رابطه وجود ندارد شاید برای ازدواج هم مناسب نیست.

9. رابطه ای که شادی شما را می بلعد

قرار است عشق به شما احساس خوشبختی و امنیت بدهد. داشتن رابطه با کسی که عاشقش هستید به معنای ایجاد پناهگاهی است که بتوانید در شادترین حالت خود باشید. اگر رابطه شما برعکس است، باید بدانید که امیدی نیست که به ازدواج ختم شود.

دوستی قبل ازدواج درست هست یا غلط؟
چرا بعضی روابط دوستی به ازدواج ختم نمی شوند؟

10. یک رابطه دراماتیک روزمره

مشاجره ها، تنش ها و دعواهای عاطفی زمانی که در یک رابطه هستید طبیعی است، اما تجربه هر روز آنها، نشانه بدی است. حتی بدتر از همه آن است که شریک زندگی شما کسی باشد که بر سر مسائل ساده دعوا درست می کند.

اگر طرف مقابلتان بیش از حد ساده‌ترین مشکلات را پیچیده می‌کند، به این معنی است که تعهد شما برای ازدواج با او در حال حاضر درست نیست. در این حالت زمان زیادی تا یکی یا هر دوی شما از رابطه بیرون بروید، باقی نمانده است.

11. رابطه بر مبنای خیانت و عدم صداقت

شما نمی توانید یک رابطه مبتنی بر خیانت و همچنین عدم صداقت را شروع کنید و انتظار داشته باشید که از آن ازدواج بیرون بیاید. جدایی و شکست عاطفی در روابطی که بر اساس دروغ و خیانت ساخته شده است رایج است.

اگر این مقاله باعث شده است متوجه شوید که رابطه شما به ازدواج ختم نمی شود، یک انتخاب دارید: می توانید سعی کنید آن را رها کنید. این نه تنها شما را از یک شکست عشقی ویرانگر نجات می دهد، بلکه شما را از تمام احساسات منفی که برای مدت طولانی به دوش می کشید رها می کند.

پایان دادن به رابطه ای که بسیار آن را دوست دارید دشوار است، اما یک رابطه ناسالم نه تنها شانس شما را برای ازدواج به عنوان یک شخص محدود می کند، بلکه به آرامی قلب شما را از هم تکه تکه می کند تا زمانی که چیزی از آن باقی نماند.

مشاوره ازدواج آویژه

در این مقاله مشاوره ازدواج آویژه در خصوص چه رابطه هایی به ازدواج ختم نمی شود نکاتی را بیان کردیم. اگر شما هم نکاتی به ذهنتان می رسد و در این پست از آن صحبت نشده است، بهتر است تا آن را در قسمت نظرات بنویسید تا دیگران هم از آن استفاده کنند و از سوی دیگر در مقاله دیگری به صورت اختصاصی به آن پرداخته شود.

براي مشاوره در زمينه چه رابطه هایی به ازدواج ختم نمی شود؟

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژهاز سراسر کشور

با ۰۲۱۶۲۹۹۹۰۶۶ تماس بگيريد

نظرات

- 12 نظر:

  1. خونسرد و بی تفاوت رفتار می کند و هیچ وقت به نظر نمی رسد که مشکلی داشته باشد هیچ گاه آسیب پذیری خود را نشان نمی دهد.

  2. مشکلات اقتصادی و اعتباری فراوان و ادامه دار.
    مقروض بودن ،چک های برگشتی، ثبات اقتصادی نداشتن

  3. چشم چرانی می کند مثل پشه مدام با این و آن تحریک می شود از جانب زن ها به توجه زیادی نیاز دارد

  4. هنوز همسر یا نامزد قبلی خود را می بیند و با او ارتباط دارد شما را به او معرفی نمی کند
    سفت و سخت به شما می چسبد تمام شبانه روز در مرکز زندگی او قرار دارید

  5. عشق، توجه، و محبت زیادی نثار شما می کند بیش از آن چه شما به او عشق و توجه نشان دهید

  6. از جزئیات و سابقه های خانوادگی اش مطلبی نمی گوید زیاد خانواده اش را نمی بیند یا با آن ها حرف نمی زند

  7. از صحبت کردن درباره ی احساسات خوشش نمیاد همه ی مسائل را سبک،سطحی، یا به خنده برگزار میکند

  8. همیشه الکل یا مواد مخدر مصرف میکند بدون آن ها نمیتواند عشق ورزی کند یا اوقات خوشی رو بگذراند

  9. مردی که خیلی به روابط جنسی علاقه مند است باید همیشه این کارو بکند وگرنه حالش خوب نیست

  10. مردی ک میخواد همیشه و همه جا محافظ شما باسد و میخواد در حقتون پدری کنه و از شما حمایت کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

آیا به مشاوره فوری نیاز دارید؟

 

مشاوره حضوری 👉

مشاوره تلفنی فوری👉