کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

اینستاگرام آویژه

مطالب ما را در اینستاگرام دنبال کنید ( کلیک کنید)

چالش های ازدواج با اختلاف سنی زیاد

اختلاف سن در ازدواج از چه قدر به بالا بد است؟
2.9/5 - (28 امتیاز)

چگونه چالش های ازدواج با اختلاف سنی زیاد را مدیریت کنیم؟

اگر چه اکثرا این جمله رو شنیدیم که سن ازدواج فقط یه عدده و اهمیت زیادی نداره. اما در ازدواج هایی که زن و شوهر اختلاف سنی بالایی دارند، چالش های متعددی وجود داره. البته این به معنا نیست که ازدواج با اختلاف سنی زیاد حتما منتهی به طلاق و شکست میشه. بلکه به این معنیه که ثبات و دوام این روابط به تلاش بیشتری نیاز داره. اگه تصمیم دارین با فردی خیلی بزرگتر یا کوچکتر از خودتون ازدواج کنین، باید خودتون رو برای چالش های بعد از ازدواج آماده کنین. وقتی کسی درک اساسی و درستی از چالش های احتمالی مربوط به اختلاف سنی بالا در ازدواج داشته باشه، در حل کردن این مشکلات هم موفق تر عمل میکنه.

چالش های اختلاف سنی بالا در ازدواج

افرادی که با اختلاف سنی زیاد، ازدواج میکنند باید مجموعه ای از چالش های منحصر به فرد، مثل نگرانی های خانوادگی، مالی و… رو پشت سر بگذارن که ممکنه این چالش ها برای سایر زوجین وجود نداشته باشه. مدیریت این نگرانی ها غیر ممکن نیست و فقط و فقط با تلاش مضاعف دو طرف، قابل حله. مثلا ما مواردی رو داریم که بسیاری از زوجین با اختلاف سنی 15 سال برای ازدواج تصمیم میگیرن و زندگی موفقی هم دارن. به ویژه در مواردی که هر دو طرف دوست دارند موانع رو از سر راه بردارن. حالا اگه تا پایان این مقاله با ما همراه باشین، شما رو برای رویایی با این چالش ها مجهز و آماده میکنیم.

مشکلات و مزایای اختلاف سنی زیاد در ازدواج

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه چالش های ازدواج با اختلاف سنی زیاد با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

1. نگرانی های خانوادگی

یکی از رایج ترین چالش ها در ازدواج با اختلاف سنی زیاد، عدم رضایت خانواده است. اگر چه ممکنه خیلی عاشق همدیگه باشین، اما ممکنه خانواده های شما این رابطه رو قبول نداشته باشن. متاسفانه عدم حمایت خانواده مخصوصا برای اختلاف سنی 20 سال در ازدواج یا اختلاف سنی بیشتر، امری طبیعیه. یادتون باشه که تایید خانواده موضوع مهمیه. خانواده سیستم پشتیبانی شماست، پس نظر آنها در انتخاب های شما در زندگی مهمه. شریک زندیگ شما یه انتخاب برای تموم عمرتونه و با خانواده شما ارتباط داره، به همین دلیل تایید خانواده در درجه اول اهمیته. یادتون باشه که خانواده در بازی عشق و زندگی از شما باتجربه تر و پخته تر هستن. مخالفت های آنها فقط بخاطر نگرانی و عشقیه که به شما دارن. از آنجایی که خانواده شما با همون دید عاشقانه ای که شما دارین، به موضوع نگاه نمیکنن، بهترین منتقد هستن.

برای کسب رضایت خانواده، ابتدا نگرانی هاشون رو گوش کنید. اگرچه ممکنه سخت باشه، اما تمام تلاشتون رو بکنید و با دقت گوش کنین. به تموم سوالاتشون جواب بدین و از احساسات واقعیتون حرف بزنید. حتی اگه مثل هم فکر نمیکنید، این احساس رو به آنها دادین که نظرشون مهمه. برای خواندن مقاله ایده آل ترین فاصله سنی در ازدواج کلیک کنید.

معایب و مزایای اختلاف سنی زیاد میان زوجین

2. اختلاط خانواده ها

مسئله دیگه ای که درباره اختلاف سنی زیاد در ازدواج وجود داره اینه که چطور خانواده ها با هم ارتباط برقرار کنن. این موضوع مخصوصا درباره افرادی صدق میکنه که قبلا ازدواج کردن و دارای فرزندانی هستن. هر چقدر اختلاف سنی فرزندان با همسرتون کمتر باشه برقراری ارتباط رو سخت تر میکنه. افرادی که میخوان با یه نفر کوچکتر از خودشون ازدواج کنن، به سختی میتونن این موضوع رو با فرزندانشون در میون بگذارن. چون ممکنه احساس کنن این موضوع برای بچه ها مسخره است. اما فراموش نکنید که بدون تایید فرزندانتون نمیتونید یک زندگی آروم بسازید. کودکان نوپا یا کودکان با سن 5 تا 10 سال راحت تر با این موضوع کنار میان. این عدم پذیرش بیشتر درباره فرزندانیه که در سنین نوجوانی و بالاتر هستن. آنها میتونن یک رابطه رو تهدید کنن. و فکر کنن چون از نظر سنی به همسرتون نزدیکترن، میتونن بهش بی احترامی کنن. البته این واکنش ها هم طبیعیه چون نمیخوان جایگزینی رو برای همسر سابق شما بپذیرن.

برای حل این مشکل در مرحله اول باید واقع بین باشین و انتظاراتتون رو محدود کنید. نباید انتظار داشته باشین که در همون اویل رابطه فرزندانتون، با همسر جدید شما کنار بیان یا برعکس. پس سعی کنین مرتبا با فرزندان خودتون یا شریک زندگیتون صحبت کنید. به آنها احترام بذارید و وقتتون رو براشون خالی کنید. همچنین برای بهبود روابط میتونید از مشاوره ازدواج استفاده کنید.

3. بچه دار شدن

یکی از سوالاتی که قبل از ازدواج با اختلاف سنی زیاد باید از خودتون و طرف مقابل بپرسید اینه که آیا قصد بچه دار شدن دارید یا خیر؟ موضوع بچه دار شدن موضوعیه که در هر ازدواجی وجود داره حتی اگر اختلاف سنی دو نفر خیلی زیاد باشه. اما این موضوع برای افراد با اختلاف سنی بالا، سختتره. چون ممکنه یکی از زوجین قبلا صاحب فرزند شده باشه، و دیگه بچه نخواد. در زمان بحث درباره بچه دار شدن به این نکات توجه کنید:

  • قدرت باروری: بعضی افراد ممکنه به دلیل افزایش سن توانایی فرزندآوری نداشته باشن..
  • توانایی مالی: به احتمال زیاد، در ازدواجهایی با اختلاف سنی زیاد، یکی از زوجین قبلا ازدواج کرده و ممکنه فرزند داشته باشه. و از نظر مالی مسئول آنها باشه. به همین دلیل ممکنه به داشتن فرزندان بیشتر فکر نکنن.
  • تعداد فرزندان: تعداد فرزندان یکی از موضوعات مورد توجه افراد کم سنیه که به ازدواج با اختلاف سنی زیاد فکر میکنن. چون ممکنه فرزندی نداشته باشه و بخواد، چند تا بچه داشته باشد. این درحالیه که شریک مسن تر اینطور فکر نمیکنه.

برای حل این چالش توصیه میکنیم با طرف مقابلتون بحث کنید، نظراتش رو بپرسید و بعد تصمیم بگیرین. هیچوقت اونقدر عاشق نباشید که نتونید بفهمید خودتون رو درگیر چه رابطه ای کردین. ترجیحات سنی برای شخصی که قصد بچه دار شدن داره باید واقع بینانه باشه. مثلا وقتی شما با یه خانم بالای 50 سال ازدواج میکنید، نباید توقع داشته باشید که با اختلاف سنی 30 سال در ازدواج بچه دار بشید. برای خواندن مقاله آسیب ها و مزایای ازدواج در سن بالا کلیک کنید.

مناسب ترین فاصله و تفاوت سنی برای ازدواج

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه چالش های ازدواج با اختلاف سنی زیاد با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

4. موضوعات مالی

مسائل مالی از مهم ترین دلایل اختلافات زوجین در هر سنیه. در ازدواج با اختلاف سنی زیاد، موقعیت های مالی منحصر به فردی وجود داره، که در انواع دیگه ازدواج ها وجود نداره. وقتیکه یکی از زوجها خیلی مسن تر از دیگری است، این احتمال وجود داره که ثبات مالی بهتری داشته باشه. اگر چه همیشه اینطور نیست. اما در چنین روابطی بهتره مسائل مالی از همون ابتدا مشخص بشه و به توافق برسین که چه کسی مالک چه چیزیه. همچنین وقتی یکی از زوجین مسن تره، احتمال ابتلا به بیماری بیشتره پس باید مسائل مالی مربوط به اون رو هم در نظر بگیرن.

برای حل مسائل مالی، تنها صحبت کردن کافی نیست. در عوض بهتره زوجین، یه برنامه ریزی درست برای آینده داشته باشن. این برنامه ریزی میتونه توسط یه حسابدار یا حتی نرم افزارهای های آنلاین انجام بشه. نکات ازدواج مرد مسن! برای خواندن مقاله ازدواج با مرد سن بالا کلیک کنید.

5. شکاف فکری

یکی از موضوعاتی که بیشتر از هر چالش دیگه ای که همراه با اختلاف سنی زیاد در ازدواج وجود داره، اختلافاتیه که منجر به جدایی میشه. این اختلافات میتونه احساسی، عاطفی، جسمی، جنسی یا شخصی و… باشه. تحقیقات زیادی انجام شده که سن چطور بر ازدواج تاثیر میذاره. زوجهایی که اختلاف سنی زیادی دارن، از نظر عاطفی و احساس تفاوتهای زیادی دارن. البته هیچکدام اشتباه نمیکنند. اما نمیدونن که چه کسی باید تسلیم خواسته های دیگری بشه. شکاف نسلی بین این افراد باعث میشه که دید متفاوتی به وقایع داشته باشن. به همین دلیل بدون تلاش دو طرف ادامه رابطه امکان پذیر نیست. وقتی دو نفر از این تفاوت فرهنگ و سبک زندگی اطلاع داشته باشن میتونن مشکلات رو پشت سر بگذارن.

اما راه حل این شکاف ها و اختلاف نظرات چیه؟ در وهله ی اول باید بدونید وقتی به یک رابطه با اختلاف سنی زیاد پا میذارید باید توقع شکاف و اختلاف هم داشته باشید. اما اگه متوجه این شکاف بین خودتون و همسرتون شدید، منتظر نمونید تا فاصله بیشتر بشه. بلکه با احتیاط قدم بردارین و خودتون رو به همسرتون نزدیک کنید. شما باید در رابطه تون اولویت بندی داشته باشید. و این اولویت باید همسرتون باشه. همیشه یادتون باشه که چرا با وجود این اختلاف سنی، عاشق همسرتون شدید و نگذارید که عشقی که ادعا میکردید فروکش کنه. مقاله 10 نکته بسیار مهم در ازدواج دوم را از دست ندهید.

مشکلات اختلاف سنی زیاد در ازدواج چیست؟

سوالات متداول

1. راه حل کسب رضایت خانواده برای ازدواج با تفاوت سنی زیاد چیست؟

برای کسب رضایت خانواده، ابتدا نگرانی هاشون رو گوش کنید. اگرچه ممکنه سخت باشه، اما تمام تلاشتون رو بکنید و با دقت گوش کنین. به تموم سوالاتشون جواب بدین و از احساسات واقعیتون حرف بزنید.

2. جبران شکافهای فکری بین زوجین با اختلاف سنی زیاد، چگونه است؟

با احتیاط قدم بردارین و خودتون رو به همسرتون نزدیک کنید. اولویت شما باید همسرتون باشه. همیشه یادتون باشه که چرا با وجود این اختلاف سنی، عاشق همسرتون شدید و نگذارید که عشقی که ادعا میکردید فروکش کنه.

3. چه چالش هایی برای بچه دار شدن زوجین با اختلاف سنی زیاد وجود داره؟

تعداد فرزندان، قدرت باروری زوجین، مسائل مالی و… همگی جز چالش های بچه دار شدن برای زوجین با اختلاف سنی 17 سال در ازدواج است.

خدمات مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره تلفنی ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

براي مشاوره در زمينه چالش های ازدواج با اختلاف سنی زیاد

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژهاز سراسر کشور

با ۰۲۱۶۲۹۹۹۰۶۶ تماس بگيريد

نظرات

- 127 نظر:

  1. من خودم ۳۰ سالمه و عاشق زنی هستم که ۱۲ سال از من بزرگتره و قبلا ازدواج کرده،اگه در این مورد انتقادی،پیشنهادی،حرفی،حدیثی،سخنی دارید در خدمتم

  2. سلام خانم ۲۵ ساله باشه و آقا ۳۹ ساله باشه که میشه تقریبا ۱۴ سال اختلاف آیا این ازدواج درسته درحالی که هردو به پختگی و بلوغ عقلی رسیدن و تفاهم دارن

  3. سلام من ۳ ساله که ازدواج کردم و الان ۲۰ سالمه و یه پسر ۲ ساله دارم شوهرم ۳۴سالشه و الان خیلی بهم بی احساس و بی توجهی میکنه زندگیمون خیلی سردو بی عاطفه است شوهرم قبلا هم این اخلاقارو داشت ولی من هربار فکرمیکردم یه چیزی ناراحتش کرده ولی بعد ۳سال الان میدونم که ن اخلاق داره ن احساس و عاطفه من انتخاب خانواده اش بودم خودش میگه راضی بودم به این وصلت ولی از دوران نامزدی اینجوری بود ولی جدی نمیگرفتم الان دیگه زندگیم جهنم سردو بی عاطفه حتی بهم نگاه نمیکنیم حالم خیلی بده لطف کمک کنید

  4. سلام عزیزان من دختری 16 ساله هستم موقعیت مالی خانواده ام عالی از همه نظر
    یک اقایی اومدن خواستگاری 39 سالشه خونه و ماشین و پول همه چیزش اوکیه از نظر اخلاقی هم معیار هایی که من بخوام داره
    من کلا ادمیم که با بزرگتر از خودم کنار میام حتی دردوستی چه برسه به ازدواج، محصلم ولی می خوام ازدواج کنم به نظرم پسره خوبه میشه لطفا بگین چی کار کنم؟ اخه هرچی خانواده ام میگن ازدواج نه من کلا باحرفشون مخالفت می کنم
    مادرم راضیه ولی پدرم نه؟
    چجوری پدرمو راضی کنم؟

  5. خودتونو خسته نکنید معیار ۹۰ درصد دخترها مرد پولدار هست. هیچ پسر ۱۸ ساله ای نه پول داره نه جذابیتی داره حتی به بلوغ فکری برای ازدواج هم نرسیده و ازدواج با پسر زیر ۲۵ سال یعنی شکست و جدایی. مرد ایده آل همیشه بین سنین ۲۸ تا ۳۶ هست و دخترها هم پسرای زیر ۲۸ سال رو جدی نمیگیرند تفاوت سنی ۴ تا ۷ سال چیه به نظرم تفاوت سنی ۱۰ تا ۱۵ سال هم عالیه به شرطی که مرد پولدار باشه تموم شد و رفت اینقدر آسمان ریسمان نبافید ممنون.

  6. سلام ~
    من 23سالمه و عاشق استادم شدم که 42 سالشه
    اون منو میفهمه درکم میکنه و اذیتم نمیکنه
    باشعور و تحصیل کردست من رو هم خیلی دوست داره
    من براش مهمم و بهم احترام میذاره..
    از لحاظ فرهنگی هم رو میفهمیم و عقایدمون در یک راستا هست. اختلاف سنی بینمون اصلا حس نمیشه.
    اصلا حسش به من جنسی نیست.
    من مطمئنم میتونم یه زندگی خوب رو باهاش داشته باشم اما از مخالفت خونوادم میترسم.
    نظر شما چیه؟!

  7. یک دوختر ۱۰سال می‌تواند با یک پسر ۲۰ ازدواج کند یانه لطفا زود جواب بدین ممنون میشم

  8. سلام من ۱۴ سالمه عاشق پسری شدم که ۲۲سار ازم بزرگتره عشقم بهش خیلی زیاده واقعا نمیدونم چیکار کنم

  9. سلام خسته نباشید
    من بشخصه ۱۸سالمه و از استادم که ۳۷سالشه خوشم اومده
    من دوست دارم باهاش ازدواج کنم اونم ی ادم مغروری و نمیتونه جلوی خواسته های ایستادگی کنه ولی منم میخواد
    منم الان نزدیک کنکورمه لج کرده با من

  10. مرد باید بین 5 تا 7 سال بزرگتر از زن باشد. اگر مرد از زن زیر 4 سال بزرگتر باشد یا مرد و زن هم سن هم باشند یا مرد کوچکتر از زن باشد احتمال اینکه مرد به زن خیانت کند بیشتر هست. اگر مرد بالای 10 سال از زن بزرگتر باشد احتمال اینکه زن به مرد خیانت کند بیشتر هست. این موضوع بارها ثابت شده پس بی خودی هم خودتونو گول نزنید. سعی کنید اختلاف سنی بین 5 تا 7 سال یا حداقل و حداکثر آن بین 4 تا 8 سال باشد. این هم به نفع زن هست و هم به نفع مرد هست و هم اینکه اگر مرد بزرگتر باشد هم به بلوغ فکری رسیده هم توانایی مالی داره میتونه یک زندگی را اداره کنه. عشق و عاشقی برای دو هفته اول هست بعد باید با هم زندگی کرد و به هم متعهد بود و اینکه پشت هم را در سختی ها خالی نکنید اگه کسی نمیتونه متعهد باشه بهتره ازدواج نکنه.

  11. بطور کلی بر اساس تجربه خدمت دوستانی میگم که قصد دارند تصمیم درست بگیرند.
    1- به حرف مشاوره های مطمئن و به خصوص خانواده گوش بدید.
    2- عشق قبل از ازدواج برای یک انتخاب صحیح و پایدار واقعا سمه. عشق زاده ذهن شما است که بر اساس شناخت نسبی بطور ناخواسته قضاوت جانبدارانه میکنه و وهم شما بطور مستمر اقدام به پرورش اون شخصیت میکنه. گرفتار این داستان شدن یعنی شکست. بهتره وقتی وارد یک رابطه میشید برای مدتی از اون رابطه خارج و مدتی بهش فکر نکنید بعد ببینید آیا احساس شما فرقی کرده. من مدتی که یک دختری رو دوست داشتم فقط میخواستم در دنیای من باشه. یک حسی مثل مادر به فرزند که میخواد از فرزندش مطلع باشه. اما بعد از یک مدت دوری همه چیز عوض شد. فکر نمیکردم دیگه از کسی خوشم بیاد ولی کاملاً اشتباه میکردم شما ظرف 6 ماه با داروهای آرامبخش و ضد افسردگی به حالت متعادل میرسید و بعد از حدود 5 سال بیشتر دیگه اون فرد رو فراموش میکنید. فقط سعی کنید که رابطه احساسی قبل از آشنایی و اطمینان کامل از فرد مقابل نداشته باشید. خیلی ها رو دیدم که تذکر دادند که نذار غریضه و احساس در دوره آشنایی غلبه کنه و خودشون اقرار کردند که از این موضوع لطمه خوردند.
    3- به خاطر گسترش امکان ارتباطات خطر ماجراجویی و هوسبازی به خصوص افراد مسن تر از خودتون رو جدی بگیرید. کسی که با اختلاف سنی زیاد قبل از خواستگاری رسمی شما با شما ارتباط میگیره حتماً تجدید نظر کنید.
    4- صفحه حوادث روزنامه ها رو بخونید. دنیا گل و بلبل نیست. راهی که شما میخواهید برید رو قبلا دیگران رفتند. دنبال کاهش ریسک در زندگیتون باشید.

  12. سلام وقت بخیر من دختری ۲۳ساله و یکبار ازدواج ناموفق داشتم الان یک آقای ۳۹ساله ازم خواستگاری کردن و از لحاظ کار و شرایط تقریبا با شرایط من اوکیه .به نظرتون این ازدواج عاقلانه است ؟

    1. چه رویی داری خدایی. پیرمرد 80 ساله ی حقوق بگیر تامین اجتماعی هم بگیردت باید کلاهتو بندازی هوا. به جز قیافه که اونم بعد از یه ماه تکراری میشه به چه دردی میخوری اخه

  13. سلام ممنون میشم راهنماییم کنید
    من ۱۶ سالمه و ی آقا با سن ۲۶ ازم خواسته ک باهاش ارتباط داشته باشم و میخواد بیاد خواستگاری
    من خودم ب شخصه ازش خشم میاد
    کار و این چیزا رو هم داره و درآمد خوبیم داره
    من الان چن روزی میشه ک استرس دارم و حالم خوب نیس ب خاطر اینکه نمیدونم چجوری این مسئلرو با خونوادم در جریان بزارم
    همش میترسم مخالفت کنن
    من خودم با این فاصله سنی مشکلی ندارم
    فقط نمیدونم ک باید چیکار کنم خواهش میکنم یکی بهم ی راه حل بگه😔
    لطفاااا

  14. سلام من عاشق زنی شدم که12سال بتمن اختلاف سنی داره بنظرتون کاردرستیه

    1. سلام من دختر متولد 60 هستم و عاشق پسری شدم متولد 71 همه همدیگه رو خیلی دوست داریم آیا درست هست ازدواج ما دوتا

      1. اختلاف سنیتون خیلی زیاد هست اگر یک مرد از یک زن 11 سال بزرگ تر باشد مشکلی نیست ولی اگر زنی از مرد 11 سال بزرگ تر باشد و اون زن 42 سالش باشد اینجا باید بگیم با یک مشکل جدی مواجه هستیم چون چند سال دیگه شما یائسه میشید و سرد مزاج میشید و از طرفی هم بارداری موضوع مهمی هست به نظرم باید مشاوره برید و تمام معایب این نوع ازدواج را در نظر بگیرید چون ایشون پسر جوانی هست و 30 سال بیشتر سن نداره اگر تفاوت سنی شما تا 3 سال بود مشکلی نبود ولی تفاوت سنی 11 سال واقعا زیاد هست.

  15. من از یک دختری خوشم آمده که تو شهرم دانشجو هست و مدتی هست که باهم دوست هستیم. من متولد 72 هستم و ایشون متولد 81 هست. ضمنا من مازندرانی هستم و ایشون بجنوردی هست و کمی اختلاف فرهنگی هم داریم ولی خیلی دوسش دارم و تو نگاه اول بهش علاقمند شدم. من چهره ام کوچکتر از سنم میخوره و در حالی که 29 سالمه همه فکر میکنند 25 سالمه.

  16. با سلام ، دختری ۳۷ساله هستم که آقای ۵۰ ساله خواستگارم هست و هردومون تابحال ازدواج نکردیم ایشون پدر ومادرش رو نگه میداشته و من هم بخاطر مادرم ازدواج نکردم بنده کارشناس حسابداری هستم و ایشون هم از لحاظ مالی نسبتا خوب هستن ولی مشکلم حرف مردم هست و اختلاف سنیمون که مبادا تو روابط زناشویی دچار مشکل بشیم البته با اینکه بنده جوابشون کردم ولی اصرار دارن که ادامه بدیم و ازدواج کنیم ایشون به نسبت سنش شکسته تر شده نگرانی من اینه مادوتا رو باهم ببین هی پچ پچ باشه ،درحالی که حس میکنم دوسم داره و گفته همه چیز رو برام فراهم میکنه
    ممنون میشم راهنماییم کنید

  17. با سلام بنده دختری ۳۷ ساله هستم خواستگارهای هم دارم وداشتم و کارشناس حسابداری هستم که آقای ۵۰ ساله خواستگارم هست و هردو هم تا الان ازدواج نکردیم و ایشون خیلی به بنده علاقه دارن از لحاظ مالی هم وضع به نسبت خوبی دارن ولی من بخاطر حرف مردم و اینکه دیگران بگن شوگر ددی انتخاب کرده از خودم دورشون میکنم ولی این هم بگم ایشون همچنان اصرار به ادامه آشنایی و در نهایت ازدواج داره از لحاظ سنی هم چون ایشون پدر و مادرشون رو نگه داشته بودن بیشتر بهشون میخوره ،مادر و برادرم میگن بعد بله گفتنت جوانتر میشه ولی من از خیلی موانع مثل زناشویی هم میترسم که البته خودشون گفتن مشکلی ندارم ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. سلام بر شما بانو ندا
      با ارزوی خوشتبختی برای همه جوانان. من خودمم عاشق یکی شدم ۱۹سال از خودم کوچیکتر درنگاه اول میگم میشه کنار اومد وای واقعیت برای دختر سخته

  18. با سلام و وقت به خیر ،لطفا منو راهنمایی کنید،
    بنده ۳۷ سالمه با یه آقایی قصد ازدواج دادم که ده سال از خودم بزرگتره ایشون واقعا منو دوست دارن و سطح درک و فهم و خانوادگیمون به هم میخوره دوتامون ازدواج دوم مون هست حالا میخواستم ببینم ده سال اختلاف بعدا مشکلی ایجاد نمیکنه؟
    چون ازدواج دومم هست خیلی میترسم

  19. سلام من من ۱۸ سالمه و عاشق مردی شدم که ۳۲ سالشه اون منو نمیخواد میگه تو جای دخترمی ولی واقعیتش باهم رابطه هم داشتیم نمیدونم چیکار کنم روح و روانم داغونه مادرشم خیلی اصرار داره بیاد خستگاریم تورخدا بگید چیکار کنم😔یه پسر هفت ساله داره جدا شده

    1. سلام هدی جان شما هنوز خیلی جوان هستید و موقعیت های خیلی زیادی پیش رو دارید ،وقتی می گید طرف شمارو نمی خواد ویه پسرهفت ساله داره فکر کردن به همچین رابطه ای بسیار بسیار کار نادرستیه

  20. سلام من من ۱۸ سالمه و عاشق مردی شدم که ۳۲ سالشه اون منو نمیخواد میگه تو جای دخترمی ولی واقعیتش باهم رابطه هم داشتیم نمیدونم چیکار کنم روح و روانم داغونه مادرشم خیلی اصرار داره بیاد خستگاریم تورخدا بگید چیکار کنم😔

  21. سللم من دختری ۱۴ ساله هستم و پسری ۲۷ ساله ازم خواستگاری کرده (۱۳سال)
    بنظرتون ازدواجمون درسته ؟
    همه بهم میگن به اندازه ۲۰ ساله ها میفهمی

  22. در بحث ازدواج سن مطلقا یک عددی که خیلی جای مونرو ندارد و فقط توصیه میشود که آقا از خانمش بزرگتر باشد اما موضوع مهم تر در انتخاب این هست که دو طرف به بلوغ فکری رسیده باشند از لحاظ سنی …یعنی کسی که زیر ۲۰سال به فکر انتخاب یا ازدواج هست خیلی بعید هست که بتواند بهترین تصمیم بگیرد باتوجه به این دوره و تحولات نوسانات شدید عواطف ..احساسات گذرا و موقت بوده.. مگر مواردی خاص که اندک اند… خیلی درگیر تفاوت سن نباشید اما اینکه سن ازدواح شما چند هست خیلی مهم هست بله

  23. سلام ب همگی من پسر هستم 22 سالمه عاشق خانوم هستم ک 12 سال از من بزرگ تره قبلا خانوم ازدواج کرده شوهرش ی دختر 6 ساله داره
    ایا با این خانوم ازدواج کنم مشکلی پیش نمیاد خیلی دوسش دارم خیلی پنج ساله نمیتونیم از هم جدا بشیم یا بمونیم نمیتونیم جددا بشیم 😭💔

      1. شما برعکسشو نمیبینین که مرد ۵۰ ساله دختر بچه ۲۰ ساله رو میگیره
        اما دختر اگه ۱۰ سال بزرگتر باشه مادرفرزندی میشه؟ شماعین که با عقل جور در نمیایید‌.

    1. رابطه مادر فرزندی شکل خواهد گرفت و در آینده زندگی زناشویی شما آسیب پذیر خواهد بود.

  24. باسلام من عاشق دختری شدم که ۱۲سال ازم بزرگتره و بادختر اخلاقمون اوکیه و چن ساله میشناسمش پدرم مخالفه بنظرتون چیکار کنم

  25. سلام وعرض ادب اشتباه خیلی تفاوت سنی بالاداری بعدابه جدایی میکشه البته بعضی رفتارهاباعث میشه ازدرون فکرکنی میفهمی وازروی تجربه میگم

  26. سلام من یکی رو میشناسم دختره ۱۴ سال داره پسره هم ۲۶ سال داره اینا باهم جور درمیان؟؟

  27. مهم در ازدواج،‌ روحیات دو طرف هست نه سن. خیلی ها با اختلاف سنی کم، از هم جدا شدن و بعضیا با اختلاف سنی زیاد با هم خوشبخت شدن چون با هم تفاهم داشتن. بعضیا هستن که با اختلاف سنی بیست سال موفق شدن. مهم طرز فکر و روحیات است نه سن که یک عدده.

    1. آفرین مهم روحیه و عقله
      خیلی خیلیا با اختلاف سنیه نرمال با هم جور درنمیان و جدا میشن مهم طرز فکره

    2. نمیدونم خانم هستید یااقا که این حرفو میزنیدمن بعداز 9 سال زندگی که تفاوت سنی معکوس 20 سال همچین حماقتی کردیم که الان 5 ماهه کارمون به جدایی کشیده خواهشن این فاصله سنی معکوس را رواج ندین که اشتباه وحماقته که الکی عمرهردوطرف بباد میره درست راهنمایی کنید من تجربشو کردم ومیگم اشتباه بزرگیه زن باید حداقل 5 سال ازمردش کوچکترباشه موفق باشید یه دوست

  28. سلام وقت ب خیر ….. ی راهنمایی ازتون میخواستم
    بنده ٢٣ سالمه و عاشق مردی ام ٤٢ ساله
    ازدواج کرده جدا شده
    کار درستیه?

  29. سلام من دختر 29 ساله هستم و پسری 26 ساله عاشقم شده و پیشنهاد ازدواج داده.بنظر شما ازدواج با این اختلاف سنی مشکل ساز نیست؟

    1. در اصل که میگن دختر باید کوچکتر باشه واما به نظر من اگر دیگر شرایط شما به هم میخوره خوبه بازم تحقیق کنید

  30. سلام
    خوب هستین به نظر شما اختلاف سنی ۱۰سال مناسبه برای دختری که عاقل و پخته هست
    دختر ۱۸ساله پسر ۲۸ساله؟
    البته ازدواج بین دختر دایی و پسر عمه باشه

  31. سلام من ۱۸ سالم هست و خواستگارم ۲۷ ایا این ازدواج صحیح هم عاشق همیم همم تفاهم داریم

  32. سلام عزیزم میخواستم یه راهنمایی بگیرم ازتون من دختر۲۴ساله ام با وجود خواستگارای زیاد عاشق مردی ۴۵ساله شدم که زن وچهارتا بچه داره دختر بزرگش یه سال ازم بزرگتره همه بهم میگن تودیونه شدی واز این حرفا ولی وقتی رفتاروشخصیتشو با بقیه مقایسه میکنم حس میکنم جز اون نمیتونم با کس دیگه ای ازدواج کنم ،از نظر تیپ و قیافشم حس میکنم از همه ی مردا جذابتره وبیشتر به دلم میشینه با وجود مخالفتای زیاد بازم دوسش کردم میخواستم ببینم از نظر شما میتونم باهاش خوشبخت بشم یا نه

    1. سلام. به نظرم اگر اصرار دارید. مدتی ازدواج موقت با شرط انمام بدید تا ببینید. نگاه تون درست هست یا نه

    2. سلام.. نمیدونم این کار رو کردید یا نه ولی واقعا این یک ظلم مضاعف در حق همسر اون آقا هست.. خواهشا این کار رو نکن فقط بخاطر خودت.. الان عاشقی ولی مطمئن باش 10 سال دیگه پشیمون میشی

    3. اشتباه بزرگی میکنی مگه قحطه اگه باهاش درارتباطی ارتباطتتو قطع کن چند وقت دیگه خودت میفهمی وبه خودت میخندی که چرا اینطور شدی

    4. سعی کن با یکی ازدواج.کنی که دوست داره اون چند سال دیگه.دیگه نمیتونه.برای تو شوهری کنه اختلاف سنی خیلی هست بخاطر همین تو اون موقع سنت به چهل رسیده که شوهرت یا افتاده هست یا نیست در میان خانواده بعد دیگه کسی نیست سنتم رفته بالا.

    5. شما خانم ها به هم رحم نمیکنید وارد زندگی یک زن دیگه شدن …اون مردی که به همسر اولش خیانت کنه به شما هم خیانت خواهد کرد

    6. سلام قشنگم
      نگاه گلم اگر زن نداشت خوب بود
      وقتی زن داره اصلا تو داری شوهرتو با زن دیگه ایی نصف می کنی این حس خیلیی بدی هست
      واون داره به زنش خیانت می کنه مطمن باش باشماهم وفادار نخواهد بود

  33. سلام من ۲۴ سالمه و خواستگاری دارم ک ۳۴ سالشونه و ۱۰ سال تفاوت سنی داریم از لحاظ مای هر دو هم هر دو رو ب سطح بالا هستیم و خانواده هم مشکلی ندارن و همه جوره تایید میکنن ولی من خودم یک مقداری تردید دارم ب نظرتون این اختلاف سنی دچار مشکل می‌کنه مارو ؟

    1. سلام در بحث ازدواج سن چندان بحث جدی و مسئله داری نیست البته توصیه میشود که خانم از آقا کوچکتر باشد و هردو به حدی از پختگی رسیده باشند…موفق وپایدار باشید

    2. سلام بایت سن خیر اگر از لحاظ معیارهای دیگر نظر همدیگر رو جلب میکنید، (تیپ رفتار شخصیت) بسیار هم عالیست

  34. سلام من پسری هستم با 28 سال سن و زنی رو دوست دارم که 20 سال از خودم بزرگتر است اگه ممکنه یه راهنمایی کنین ممنون میشم

    1. به ۳ سال کشیده نمیشه که خودت طلاق میخوای چون حس مادر وپسرشکل میگیره واولین نفر خودت خسته میشی از روی تجربه میگم نکن

    2. عه جالبه .منم عاشق،پسری هستم 13سال ازم کوچیکتره .ومیترسم بخدا.نمیدونم چیکار کنم .

  35. سلام من ۲۴ سالم هست برای انتخاب همسر یه نفرو خیلی دوست دارم ۳۴ ساله هست و یه فرزند دختر داره خانم متشخصی هستن من افکار و اخلاقشو خیلی دوس دارم
    میخوام بهش پیشنهاد ازدواج بدم خواهش میکنم راهنمایی کنید.

    1. سلام جوان.
      به شما توصیه می شود از این ازدواج اجتناب نمایید؛ چون فضای فکری شما متفاوت است.
      تندرست باشید.

  36. با سلام
    بنده ۳۲ سال سن دارم ی دختر بهم معرفی کردن 1۵ سال سن داره از لحاظ فکری و رفتاری به ۲۰ سال میخوره چند ماهی منو زیر نظر داشته من خبر نداشتم خیلی منو دوست داره از برخوردش و حرفهاش به دل منم نشسته
    در ضمن خانوادش از لحاظ مالی خیلی ضعیف هستن
    مستاجر هم هستن دختره هم به خاطر خانوادش مدرسه رو کنار گذاشته و سر کار میره از ی پیرزن نگهداری میکنه
    لطفا راهنماییم کنید بابت اختلاف سنی

    1. سلام من دخترم و کسی که دوسش دارم فاصله سنیمون همین قدره یعنی من 15 سالمه اون 32 بعد یه سال از مامانم کوچیک تره یعنی این اشتباه نیس که من دوسش دارم

    2. سلام .اختلاف سنی زیادهست خوب نیس ازروی تجربه میگم بعدش جدایی هس مطمئن باش

      1. سلام من سی سالمه عاشق پسری شدم بیست ساله فیسم به سی ساله نمیخوره ۲۲ میخوره بهم به پسره ۲۶ میخوره این ازدواج بنظرتون خوبه؟

  37. من19سالمه پسر 34سالشه اختلاف سنیمون15ساله
    قراره همو ببینیم اما نمیدونم این کار درسته یا نه اخه گفتن همو ببینید میگه اصلا بهش نمیخوره که این سن باشه و از این حرفا

  38. سلام من ۱۶ سالمه و نامزدم ۳۰ سال (۱۴)سال تفاوت سنی داریم اما عقایدهایمون شبیه هم است و همدیگر و دوست داریم
    ایا این ازدواج ازدواج موفقی میشود؟

    1. اگه ازدواجتون موفق بوده تا الان میشه بگین
      چون منم تو همچین موقعیتی قرار گرفتم مرسی🌹

  39. من متولد 70وهمسرم متولد 45
    یعنی 25سال اختلاف سنی
    من همسر دوم شوهرم هستم و ایشون سه فرزند هم دارند که من با پسر بزرگتر 4سال اختلاف سنی داریم اونا اصلا منو نمیخوان منم اصلا برام مهم نیست که کلا خانواده اش فک وفامیلاش منو بخوان یا نه چون دختر مستقل و همیشه مواظب پدر ومادر وخواهرم بودم عدم وجود ارتباط رو بیشتر هم دوست دارم دختر ریلکسم حسود نیستم شوهرم خرج بیشتر سمت زن و بچه ها هست تا من
    منم عین خیالم نیست همسرم شدید عاشقم شد و برای به دست آوردن من جنگید و منم با وجود اینکه دختر متوسط ولی خاطر خواه زیاد داشتم اما عاشقش شدم و الان که تو زندگی مشترک هستیم با مشکلی حادی مواجه نشدیم من کوتاه میام گاهی اون کوتاه میاد من خیلی پرجنب جوش وفضولم اون آروم وساکت اما احترام بینمون همیشه هست من دختر وحشتناک پخته ای هستم و سطح درکم بسیار بالا وهمیشه بهش گفتم هوای خانواده وبچه هاتو داشته باش و چون مواظب اونایی پس مواظب من هم هستی اگه چون عاشقم شدی ومنو بیشتر دوست.داری بخوای قید اونارو بزنی همین کارو روزی با من می‌کنی خلاصه زندگیمون با نگاه خداوند هست و واقعا به دنیای آخرت هم اعتقاد دارم ودوست ندارم بعد مرگم عذاب ناعدالتی منو بگیره همه از این رفتار ودرک و زیبایی زندگی زناشویی من و همسرم در تعجب هستند اما من تنها یه مشکل دارم بچه دلم میخواد مادر بشم خیلی وتا الان نشد خیلی ها گفتند به این فکر کن که بچه ات بخواد به یه مرد شصت ساله بگه بابا حوصله نداره وهزار حرف دیگه حتی گفتن ممکن هست زودتر بمیره واون موقع تو میمونی با یه بچه میخوای چیکار کنی البته عمر دست خداست ولی بیشتر خانم‌ها دوست دارند تجربه مادر شدن رو ببینن باور کنید سن یه عدده و پخته بودن انسان مهمه معلومه من اگه 14 یا 20سالم بود وبا مرد 45ساله ازدواج میکردم چون هنوز پخته نشدم بی فایدس البته پختگی انسان و درک وشعورش باز به سن ربطی ندارد چون من روانشناس دیدم که چهل سالشه اما فهم نداره پختگی و درک و فهم وشعور به تربیت خانوادگیش و معاشرتش وتجربیاتش با دیگران بستگی داره

    1. منم 16 سالمه و اون 40 من متولد 85 اون 61 مجرد هست شما مخالفین یا موافق؟
      خیلی،دوسش دارم اما فکر میکنم محاله به هم برسیم با این اختلاف سن.

  40. با سلام و عرض ادب و احترام خدمت تمامی هم وطنان عزیز

    من دخترم۱۲ سالشه بعد عاشق پسر عموی مادرم که ۳۶ سالش هست شده
    میگه مامان من باهاش ازدواج نکنم میمیرم،میگه هر شب منو باید ببری پیشش تا با نگاه کردنش آروم بشم

    نمیدونم چیکارش کنم براش،،،،تورو خدا جواب بدین😔🙏🏻

    1. این عشق های کودکانه هست و به مرور زمان محو میشه. دختر خاله من در 12 سالگی عاشق پسر خاله 25 ساله ام بود. پسر خالم واقعا در حکم برادر بزرگترش بود و از بچگی اونو تر و خشک میکرد. بعد از مدتی حس حال دختر خالم تغییر کرد و همه چیز تموم شد. الان 5 سال از اون قضیه میگذره. پسر عمه من هم در 6 سالگی میگفت میخوام با معلم آمادگیم ازدواج کنیم. زیاد نباید این نوع عشق ها را جدی گرفت مخصوصا عشقی هایی که زیر 18 سال شکل میگیره و بعد چند سال رنگ میبازه.

  41. سلام دخترم ۱۲ سالشه و عاشق پسر عموی مادرم شده پسر عموی مادرم ۳۵ سالشه داره دیوونه میشه چیکار کنم؟

  42. سلام من دختری ۴۰سال به بالا هستم و پسری ۲۸ساله عاشقم منم اونو دوستش دارم آیا ازدواج ازدواجمون عاقلانه است یا نه البته من هم از قافیه هم از بدن اصلا نشون نمیدم که از پسر بزرگتر باشم راهنمایی ام کنین لطفا

  43. سلام من ۲۲ سالمه و مردی رو دوست دارم که ۴۰ سالشع با هم اخلاقمون خوبه بین علاقم و تصمیم گیری نهایی برای ازدواج گیر کردم نمیدونم باید چکار کنم میشه راهنمایی کنید

    1. این همه اختلاف سنی خوب نیست. شما هنوز خیلی جوانید، احساسی تصمیم نگیرید.

  44. سلام من۲۰ سالمه و امسال طلاق گرفتم
    الانم با يه پسر۳۷ ساله در ارتباطم
    خيلي باهم تفاهم داريم و همو دوس داريم
    و نه از لحاظ ظاهر بهش میخوره ۳۷ساله باشه نه
    نه از نظر اخلاق و رفتار هردو چهره زیبایی هم داریم تنها مشکلی ک فک میکنم باشه اختلاف سنیه وگرنه اون که بهش میاد ۲۸سالش باشه
    مشکل مالی هم نداریم
    منتها ميخوام بدونم اگه باهم ازدواج كنيم مشكلي پيش میاد یا نه
    ممنون ميشم جواب بدين🌼

  45. ضمن عرض سلام من الان سی و چهل ساله هستم ازدست دار ۱۹ ساله خوشم اومده البته اونم از من خوشش اومده و ما همدیگه دوست داریم دو ماه پیش رفتم خواستگاری خانواده اش قبول نکرد من با مادربزرگم زندگی میکنم و پدر و مادرم فوت کرده اند اون دختر چون خانواده باهاش جواب نه دادند از خونه زد بیرون اومد خونمون چون با خانواده بحثش شده بود و دو سه شبی هم درست خوابش نبرده بود خونمون که اوند خوابش برد منم از فرصت استفاده کردم و خانواده که هم ترسیده بودند هم دستپاچه شده بودند باهاشون تماس گرفتم و گفتم او اینجاست مادربزرگم که باهاشون صحبت کرد و گفت که چند روزی بزار اینجا باشه اونا هم متقاعد شدند منم چند روز خونه دوستم رفتم که زن و بچه هاش برا چند روز رفته بودند خونه پدر مادرش منم پیش رفیقم رفتم البته خونه پیش مادربزرگم سر میزدند خانواده دختره چند روز هواسشون بود و حتی تحقیقاتی هم انجام داده بودند که من چه طور آدمی هستم که جواب مثبت شنیده بودند دخترشون سه هفته خونمون بود خانواده اش دیگه از من اطمینان داشتند تااینکه من به دختره گفتم باید برگرده خونشون با فرار چیزی درست نمیشه میخواستیم بریم او می‌ترسید قانعش کردم دم در حیاط بودیم از اون سمت پدر و برادرش هم اومده بودند دنبالش تازه دم در رسیدند که ما هم دم در بودیم و ما داخل خونه بودیم و پدر و برادرش بیرون دم در من میخواستم دربار کنم دوباره همون حرفای داخل خونه زده شد منم دوباره حرفمان تکرار کردم و گفتم که با فرار از خونه هیچی درست نمیشه که برادر و پدرشوحرفامون شنیدند در باز کردیم که دیدیم اونا دم در هستند گفتم که میخواستیم بیایم خونتون دختره که ترسیده بود دختره رفت تو‌ماشین باباش نشست منم از اونا خواهش کردم که در خونه اذیتی نکنید پدرش و برادرش که حالا کاملا به من اطمینان داشتند بهم‌گفتند که آخر این هفته بیاین برا خواستگاری همه چی خوب بوده فقط اختلاف سنیمون که ۱۵ سال من از دختره بزرگترم

  46. سلام

    ادامه متن قبل….

    خلاصه برگشتیم و بعد از یک سال از فوت پدرم عروسی گرفتیم باهم رفتیم سر زندگی ، بعد از دو سال صاحب یک پسر شدیم ،ولی مشکل فاصله سنی بود همیشه خودشو نشون میداد و دردسر ساز میشد و هر بار فقط باهم درستش میکردم ،منم خیلی جاها فرستادمش ،نگذاشتم هیچی تو دلش حسرت بشه تا جایی که در توان مالیم بود براش تهیه میکردم ،حال بعد از ۶سال زندگی پسرم شده ۳ساله همسرم شده تقریبا ۲۰ساله ، حال دیدگاه همسرم خیلی عوض شده و تغیر کرده ،سر هر مشکلی قهر میکنه و ساز جدایی میزنه تا جایی که مهریه گذاشت اجرا ولی باز من رفتم نگذاشتم بره راضیش کردم برگرده خودش زندگیش دوست داره ولی میگه من میخوام ازاد باشم با دوستام تنها برم بیرون و ….. ولی برای من خیلی سخته یا هر مرد دیگه ، حال هنوز باهم هستیم هر روز یه مشکل جدید پیش میاد و همش من اذیت میشم بس ولی نمیدونم تا کی میتونم طاقت بیارم اصلا به آینده امیدوار نیستم ….
    به آینده که می اندیشم خیلی اذیت میشم حال که اینجوری تنهام میگذاره وای بحال چند سال بعد که دیگه برای من راه بازگشتی نیست چون سن من زیادتر میشه ولی برای همسرم هنوز هست …..

    دوستان خواهش میکنم اشتباه که من انجام دادم شما تجربه نکنید چون زمانی پشیمان می شن که دیگه راه بازگشت ندارید

  47. سلام

    امروز میخوام یک تجربه ای زندگی خیلی تلخ و شیرین براتون بگم تا دوستان عزیز خوب بفهمن تا درست تصمیم بگیرن واسه زندگیشون، داستان خیلی بزرگه ولی خلاصه میکنم

    بنده ۲۷سال داشتم و اصلا قصد ازدواج نداشتم تا روزی که یکدفعه عاشق دختری شدم که ۱۵سال از خودم کوچکتر بود درسته ۱۴ ❤️سال داشت ،خانواده ها خیلی مخالف بودن ولی ما واقعا همدیگه خیلی دوست داشتیم ،تا جایی که می‌گفت اگر نیایی خواستگاری من میام خواستگاری ،خداییش منم خیلی دوستش داشتم و تجربه ای اولم بود برام خیلی مهم بود شیرین، خلاصه به هر بدبختی بود راضی شدن نامزد کنیم تا بزرگتر بشه تقریبا ۲ سال گذشت با هزار تا دردسر مکافات مشکلات تلخ که نگم بهتره قرار شد که عقد ببندیم ، بعد از چند وقت هی مشکلات داشت بزرگتر میشد ،هر روز نظرش طی حرف های دوستاش خانواده ، خانمم بر میگشت باز من امیدوارش میکردم مشکلات تا جایی پیش رفت که مجبور شدم باهم فرار کنیم، رفتیم مشهد ،خانه اجاره کردیم و باهم وسایل زندگی تهیه کردیم ،بعد از ۲ماه دوری دلتنگی خانمم از خانوادش گذاشتم اونها رو هم در جریان بزاره همه چیز داشت خیلی خوب پیش میرفت تا اینکه از پدرم فوت کرد««« من چون پسر آخر بودم خیلی با پدرم خوب بودیم و وابسته ای همدیگه »»» و همین باعث شد برگردیم

  48. سلام وقتتون بخیر من ۳۱ سالم و خواستگارم ۴۶ سالشون شرایط د طرر تفکر و دید گاه مون نسبت به جهان و مسایل نزدیک به هم هست
    فقط بقیع میگن زیاده . حتی شرایط و مسیر زندگیمون تقریبا یکی و من مشکل با بچه دار نشدن ندارم . نگران یکم

  49. سلام من ۲۰سالمه نامزدکردم ۴۰سالشون خانوادم میگن وسایلشوپس بدع ولی خیلی همودوسداریم چیکارکنیم

    1. سلام .اختلاف سنی زیادهست خوب نیس ازروی تجربه میگم بعدش جدایی هس مطمئن باشد

  50. سلام من متولد 81 هستم و میخوام با کسی که متولد 71 هست ازدواج کنم از نظرتون 10سال اختلاف سنی تو زندگیم باعث مشکل میشه؟!
    بعد من طرز فکرم مثل هم سن و سالهام نیست به قولی خیلی بیشتر از همسال های خودم عاقلانه رفتار میکنم،،

  51. سلام من ۲۰ سالم هست و میخوام با کسی که ۳۶ سال سن داره ازدواج کنم (۱۶ سال) آیا به مشکلی بر نمیخورم ؟ خانواده ها راضی هستن.

    1. بستگی به طرفین داره. ممکنه دو نفر فاصله سنی نداشته باشند ولی هیچگونه سازگاری با هم نداشته باشند ممکنه دو نفر 15 سال تفاوت سنی داشته باشند ولی بهم بخورند.

  52. سلام. من هم آقایی مجرد هستم.
    اغلب کسانی که زندگیشون رو ترک می کنند به خاطر نپسندیدن همدیگه هست. آقائه ثروت و شغل و خونه و خلاصه همه چی تمومه اما زنه بعضا” ظاهر طرف رو باهاش کنار نمیاد و پشیمون شده یا بالعکس، خانم هم همینطور، همین میشه دلش جای دیگه میره متاسفانه،. دوام زندگی اولین شرطش پذیرفتن همدیگه هست.
    سن درسته میگن ۲-۶ اختلاف اما این جامعه ما با این وضع اقتصادی و فکری و فرهنگی و… و از طرفی این همه تفاوت های فردی ظرفیتش رو نداره که ما در چهارچوب همین تعریف کلیشه ای پی گزینه مناسب بگردیم آن هم در شرایط بحران تجرد
    هیچکدام از شماها نمی پذیرید با یکی از گروه مثلا” ۱۰۰ نفره همسالان خود ازدواج کنید، چون قطعا” ملاک زیبایی رو در نظر می گیرید و اگر مورد خودتون رو پیدا نکنید تن به ازدواج نمی دید حتی اگه یک روز و یک ثانیه هم متولد شده باشید.
    من دیدم پسره ظاهرش اصلا” دیدنی نیست، با دختری توی خیابون راه میره که از نظر زیبایی و متانت کم نظیره، خب هر کی می بینه میگه چرا دختره قبول کرده، اشتباه بزرگیه و قطعا” به آن خانم با این شرایط و به آن آقا هم نهایتا” سخت خواهد گذشت. حالا مثلا” یکی پانزده سال اختلاف داشته باشه تو شناسنامه اما با ظاهر متناسب هم، چه اتفاقی میفته؟ هیچی!
    عدالت حکم می کنه که دختر و پسر از نظر ظاهر هم به هم نزدیک باشند. که هر دو وقتی به خیابون یا مهمونی یا جایی میرن سختشون نشه هیچ، به همدیگه هم افتخار کنن و شریک غم و شادیهای هم باشن
    یعنی منِ مجرد، که خونه و ماشین و مدرک دکتری و شغل دولتی و قیافه خوب دارم و البته همه اینها رو خدا به من داده، هیچوقت با دختری با فاصله زیبایی زیاد ازدواج نمی کنم، هیچوقت با کسی که ظاهرش از من کوچکتر و یا بزرگتر باشه ازدواج نخواهم کرد
    حالا سنش هر چقدر می خواد باشه،
    من به این نتیجه رسیدم، تناسب سطح فرهنگی و اعتقادات مهمه بعلاوه تناسب ظاهر
    سن یک ملاک ثابت و قطعی نیست بلکه میتونه متغیر

    1. با سلام

      سپاس از دیدگاه شما
      البته زیبایی ویژِگی انتسابی است و اکتسابی نیست. در اختیار افراد نیست متاسفانه و انسانیت برعکس کاملا انتخابی است

  53. سلام
    ببخشید من ۱۷ سالمه عاشق یک عاقای ۳۳ ساله شدم واقعا هم قلبا همو دوست داریم تقریبا دو. سال که با همیم تو این دو سال اختلاف سنیمون هیچوقت منجر ب مشکل مشده اخلاقش هم جوری که انگار پسر ۲۵ سالست
    این عاقا طی این چند روز اومدن خاستگاری و…
    بنظزتون من چیکار کنم؟ میشناسمش خودشم تمام حرفامو قبول داره ولی بازم موندم تو دو راهی
    البته پدرم هم ناراضی
    اگر میشه کمکم کنین

    1. با سلام
      دوست عزیز لطفا برای ازدواج دقت کنید اختلاف سنی 16 سال قطعا دارای چالش می باشد . بهتر است با مشاوره پیش از ازدواج مشاوره داشته باشید

  54. دوست عزیز یکی لطفا کمکم کنه، اختلاف سنی ۱۱ سال خوبه نیست،من هر چی خواستگار دارم ۱۱سال اختلاف داریم همه هم میگن خوب نیست خب چی کار کنم ازدواج نکنم؟

    1. با سلام

      در بازه چه سنی 11 سال اختلاف وجود دارد؟ سن شما و خواستگار منظور هست

      1. من خانمم ،تازه ۲۷ سالم شده و یک خواستگار خیلی خوب برای اولین بار برام اومده که ۴۰ سالشه، ولی از این ۱۳ سال اختلاف واقعا میترسم،نمیدونم چیکارکنم،ممنون میشم راهنماییم کنید

    2. خوبه عزیزم…هرکی یه چیزی میگه شما معیارتون نباید سن و نظر مردم باشه از همین الان دنبال تایید دیگران برای انتخابتون هستید و این خوب نیست

    3. سلام ۱۱ سال ۱۵ سال اختلاف سنی باید باشه نمیشه که زنو مرد همسن باشن اخه یه پسره ۲۳ ساله مگه میتونه یه زندگیرو بچرخونه

    4. در صورت وجود تشابهات بیشتر و هم پوشانی فرهنگی، این اختلاف قابل اغماض هست.

  55. به نظرم ۱۰ تا ۱۵ سال اختلاف سنی زمانی خوبه که دو طرف کاملا پخته باشن و عرف هم بپذیره. مثلا ازدواج یه خانم ۴۰ ساله با یه آقای ۵۵ ساله، خوبه و عجیب به نظر نمیاد. ولی اگه همین اختلاف سنی در سنین پایین باشه، مثلا خانم ۲۰ ساله و آقا ۳۵ ساله باشه، اختلاف زیاد به نظر میاد و یقینا مشکلات زیادی با هم پیدامی کنند.

    1. با سلام
      دقیقا پژوهش های صورت گرفته در زمینه ازدواج این با آمار اثبات کرده اند

  56. با سلام . نظر من اینه که با وصف مشخص بودن مسیر زندگی و قوانین و ..تمام چیزهایی که مد نظر خرد جمعی و در کل الگوهای زندگی هستن ،اونچه که زندگی رو میسازه میل به حیات و میزان علاقه و پایداری عشق به همسره تردید و هر انچه که آسیب میزنه به زندگی دور از سهل انگاری و ساده لوحی ،باعث کند شدن و متوقف کردن همه چیز میشه . به نظر من وقتی تلاش کنیم با هم به تعادل برسیم همه چیز حله .خواه انرژی بالایی بخواد خواه بیست سال خواه سی سال خواه هرچه اختلاف سنی باشه . تمایل به همزیستی عاشقانه بسیار دقیق و درسته همین .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

آیا به مشاوره فوری نیاز دارید؟

 

مشاوره حضوری 👉

مشاوره تلفنی فوری👉