کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

اینستاگرام آویژه

مطالب ما را در اینستاگرام دنبال کنید ( کلیک کنید)

تشخیص دختر خوب برای ازدواج

تشخیص دختر خوب برای ازدواج
4.3/5 - (32 امتیاز)

زن خوب زنیه که…..

بسیاری از آقایان درباره همسر آینده خود رویابافی میکنند. مثلا درباره اینکه دوست دارند، همسرشان چه ویژگی ها و خصوصیات اخلاقی و ظاهری داشته باشد. در واقع این کار درستی است که شما ویژگی ها و معیارهایی را مد نظر داشته باشید و در زمان انتخاب همسر، آنها را به کار بگیرید. اما ممکن است تشخیص دختر خوب برای ازدواج کار چندان آسانی هم نباشد. یا اصلا ممکن است ندانید خصوصیات یک دختر خوب چیست؟

توجه داشته باشید که این موضوع اهمیت زیادی دارد زیرا ازدواج یکی از مهم ترین مراحل زندگی شما است. درواقع زن، روح خانه و زندگی است که میتواند شما را به خوشبخت ترین یا بدبخت ترین فرد ممکن تبدیل کند. پس باید در انتخاب همسر خوب بسیار دقت کنید.

تشخیص دختر خوب برای ازدواج

با توجه به اهمیت این موضوع و اینکه بسیاری مردان به دنبال یک دختر کامل و به اصطلاح زن زندگی هستند، در اینجا سعی کردیم برخی ویژگی های زن خوب برای ازدواج را بیان کنیم:

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه تشخیص دختر خوب برای ازدواج با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

1. زنی که شما را به مرد بهتری تبدیل میکند

یکی از مهم ترین ویژگی های زن خوب برای ازدواج این است که در رشد و تعالی شما نقش داشته باشد. یعنی زنی که وقتی در کنارش قرار میگیرید بهترین رفتار ها را از خودتان نشان دهید. زنی که به شما کمک کند به تمام خواسته ها و آرزوهایتان برسید و در هر شرایطی همراه و پشتیبان شما باشد. ازدواج یک راه طولانی است که پیشرفت شما در این راه تا حد زیادی به همسرتان بستگی دارد. برای خواندن مقاله نشانه های آمادگی برای ازدواج کلیک کنید.

2. یک دختر قابل اعتماد بهترین گزینه برای ازدواج

دختر خوب برای ازدواج، دختری است که بتوانید به او اعتماد کنید. اگر چه اعتماد موضوعی است که با گذر زمان به وجود میاید. اما اگر به دوست دختر یا نامزدتان احساس خوبی ندارید و فکر میکنید دائما در حال دروغ گفتن است، احتمالا گزینه مناسبی برای ازدواج با شما نیست. شما باید فردی را انتخاب کنید که بتواند در تمام موارد اعتماد شما را جلب کند.

یک دختر قابل اعتماد بهترین گزینه برای ازدواج
ویژگی اصلی زن زندگی از نظر روانشناس خانواده

3. مهربانی ویژگی یک دختر خوب برای ازدواج

زن ایده آل مرهمی برای روح است. چنین زنی اغلب با مهربانی و محبت شناخته میشود. سعی کنید دختری را برای ازداج انتخاب کنید که مردم از بودن در کنار او احساس خوبی داشته باشند. یک زن مهربان میتواند احساسات بد را از بین ببرد و آتش عصبانیت را خاموش کند. به همین دلیل ازدواج با چنین زنی اغلب موفقیت آمیز است.

4. فداکاری و گذشت داشته باشد

فداکاری را میتوان یکی از اصلی ترین مشخصه های زن خوب برای ازدواج دانست. یک همسر خوب باید به دیگران اهمیت دهد و گاهی از خودگذشتگی داشته باشد. برای کشف این خصوصیت به رفتار نامزدتان با خانواده و دوستانش نگاه کنید. اگر ارتباط نزدیکی با خانواده ندارد یا دوستان خوبی ندارد، این اصلا نشانه خوبی نیست. زیرا زندگی مشترک حول محور همسرتان میچرخد، و اگر این زن توانایی گذشت و فداکاری برای دیگر اعضای خانواده را نداشته باشد، مشکلات بزرگی رخ خواهد داد.

فداکاری و گذشت داشته باشد
همسران خوب چه خصوصیاتی دارند؟

5. دختری که باهوش و زیرک باشد

همسر شما کسی است که قرار است زمان زیادی را با او بگذرانید، بنابراین باید از بودن در کنارش لذت ببرید. علاوه بر این یک زن خوب برای ازدواج باید عاقل و باهوش باشد و بتواند در همه ی موضوعات به شما مشاوره دهد. زیرا همراه همیشگی شما در زندگی همسرتان است. برای خواندم مطلب مرد ایده آل از نظر زنان کلیک کنید.

6. ظاهر زیبا و جذابیت جنسی داشته باشد

ظاهر و جذابیت جنسی است یکی دیگر از ویژگی هایی است که برای انتخاب همسر باید در نظر داشته باشید. بدیهی است که شما برای اینکه یک نفر را دوست داشته باشید باید ظاهرش را هم دوست داشته باشید. اما زیبایی ظاهری یک پدیده نسبتا ذهنی است که به سلیقه و نگاه شما بستگی دارد. واقعیت این است که معیارهایی زیبایی برای هر مردی متفاوت است. اما نکته مهم این است که زنان به گرمی، لطافت، محبت و… نیاز دارند. تا زمانیکه شما از نظر جسمی جذب او نشوید، نمیتوانید این احساسات را به او منتقل کنید. البته فراموش نکنید که ظاهر زیبا تنها یک نکته مثبت است و یک معیار اساسی برای انتخاب همسر نیست.

7. دختری که مسئولیت پذیر است

همانطور که میدانید بعد از ازدواج مسئولیت های دختر و پسر چند برابر میشود. زن و شوهر در هر شرایطی که باشند، نسبت به هم وظایف و مسئولیت هایی دارند که این مسئولیت ها با آمدن بچه ها چندین برابر میشود. لذا اگر به دنبال یک دختر خوب برای ازدواج هستید، حتما مسئولیت پذیری را به عنوان یکی از معیارهایتان در نظر داشته باشید.

دختری که مسئولیت پذیر است
تشخیص دختر خوب برای ازدواج
مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه تشخیص دختر خوب برای ازدواج با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

8. دختری که شما را بی قید و شرط دوست دارد

قطعا پایه و اساس یک زندگی خوب، عشق و علاقه بین زوجین است. لذا دختر خوب برای ازدواج، فردی است که بدون قید و شرط شما را دوست دارد. دختری که توقعات زیادی از شما ندارد و شما را به خاطر شخصیت خودتان دوست دارد، گزینه مناسبی برای ازدواج است. یک همسر خوب باید فارغ از گذشته و اشتباهاتتان، به شما عشق بورزد. زنان خطرناک برای ازدواج، آنهایی هستند که سعی دارند شما را تغییر دهند. زیرا در چنین رابطه ای هویت و شخصیت شما به عنوان یک فرد مستقل از بین میرود.

9. دختری که برای رشد و تکامل خود تلاش میکند

از جمله خصوصیات یک دختر با شخصیت، تلاش برای رشد و تعالی است. خواه خودش را متعهد به مطالعه کتاب های جدید کند یا تماشای مستندی درباره موضوعی که میخواهد درباره آن بیشتر بداند. یک زن خوب برای ازدواج همواره به دنبال پیشرفت است تا در سایه این پیشرفت، زندگی شادتری داشته باشد. پس زنی برای ازدواج مناسب است که در دنیایی که بیشتر افراد به اندام و زیبایی ظاهری تاکید دارند، رشد و ارتقا ذهن را فراموش نکند. چنین دختری علاوه بر اینکه به شما در رسیدن به اهدافتان کمک میکند، خودش هم اهدافی دارد که برای رسیدن به آنها تلاش میکند.

10. زنی که ارزش ها و عقاید مشابه با شما دارد

داشتن اعتقادات و ارزشهای مشابه، از اصول لازم برای ثبات زندگی مشترک است. لذا در زمان انتخاب همسر باید چیزهایی که برایتان مهم هستند، یا چیزهایی که به آنها سخت اعتقاد دارید را در نظر بگیرید. مهم نیست چقدر جذب یک نفر شده اید، اگر ارزشهای شما همسو و مشابه نباشند، در دراز مدت با مشکلات بزرگی مواجه خواهید شد. در این زمینه حتما با یک مشاوره ازدواج مشورت کنید

دختری مناسب ازدواج است که به ارزش های اخلاقی ایمان داشته باشد
زن خوب و زن بد

11. دختری مناسب ازدواج است که به ارزش های اخلاقی ایمان داشته باشد

علاوه بر مواردی که گفته شد، به عنوان افراد مسلمان باید به ویژگی های دختر خوب از نظر اسلام هم توجه داشته باشیم. بارزترین ویژگی که در اسلام برای انتخاب همسر به آن اشاره شده، ایمان به خدا است. زیرا فردی که به خدا ایمان دارد، از بسیاری گناهان دور میماند.

12. دختری که به شما وفادار و متعهد است

وفاداری یکی از مهم ترین مولفه ها برای شناخت دختر پاک است. این بدان معناست که او ارزش ها و اصولی را دنبال میکند که به او اجازه نمیدهد به جز شما به هیچ کس دیگری توجه کند. پس اگر به دنبال یک دختر نجیب برای ازدواج هستید، ابتدا در شخصیت او به دنبال خصلت وفاداری بگردید. شاید بدترین تجربه یک مرد خیانت و بی وفایی همسرش باشد. پس اگر با زنی در رابطه هستید که میتواند هر لحظه با خیال راحت به سراغ دیگری برود، ممکن است در پایان تنها احساس حماقت به سراغتان بیاید.

13. دختری که به شما و خانواده تان احترام میگذارد

یکی از نشانه های نجابت دختر این است که همواره به شما و خانواده تان احترام میگذارد. یادتان باشد همسر شما تا پایان عمر با خانواده شما در ارتباط است و تاثیر مستقیمی در روابط شما دارد. پس باید فردی را انتخاب کنید که خانواده شما را دوست داشته باشد و هرگز سعی در تحقیر شما و انها نداشته باشد.

سوالات متداول

خصوصیات زن خوب برای ازدواج چیست؟

وفاداری و تعهد، ایمان به خدا، مهربانی، مسئولیت پذیری و… همگی از خصوصیات دختر نجیب و خوب برای ازدواج هستند.

چگونه یک دختر خوب برای ازدواج پیدا کنیم؟

درباره اینکه دوست دارید، همسرتان چه ویژگی ها و خصوصیات اخلاقی و ظاهری داشته باشد، فکر کنید. درواقع شما ویژگی ها و معیارهایی را مد نظر داشته باشید و در زمان انتخاب همسر، آنها را به کار بگیرید.

چگونه میتوان به یک دختر اعتماد کرد؟

اگر چه اعتماد موضوعی است که با گذر زمان به وجود میاید. اما اگر به دوست دختر یا نامزدتان احساس خوبی ندارید و فکر میکنید دائما در حال دروغ گفتن است، احتمالا گزینه مناسبی برای ازدواج با شما نیست.

خدمات مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستامرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژهخدمات متنوعی را در زمینه مشاوره تلفنی ازدواج موفق به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

براي مشاوره در زمينه تشخیص دختر خوب برای ازدواج

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژهاز سراسر کشور

با ۰۲۱۶۲۹۹۹۰۶۶ تماس بگيريد

نظرات

- 35 نظر:

  1. جواب منو نمیدین شوهرم با فروشنده مغازه دوست شده و خانوادگی مسافرت رفتیم و خیلی راحت به اون دختر گفت تو بیا اونو ولکن آخه من تنهام هیچی از مسافرت نفهمیدیم حالا زیر این حرفاش میزنه میگه تو وبچه هام برام مهمین لطفاً پاسخ دهید

  2. دختر ها اگر توقعات شان را پایین بیا آورند فقط پول و ثروت ملاک باشه من راضی هستم چون در آمد من بالای 10تا14میلیون تومان و خانه 60متری دارم و مغازه عالی هم دارم و ماشین زیر پایم مگان صفر است جدا از اینها یک ارث کلان قراره به من برسه و شاید پول دار تر و ثروتمند تر از این حرف ها بشوم و من از نظر مالی می توانم دختره را خوشبخت کنم
    فقط من عاشق یک دختر لیسانسه شدم که پنج سال از من کوچکتره وخیلی هم مذهبی و چادری است
    من تا الان با اون روبه رو نشدم خودمم تحصیلاتم بین فوق دیپلم و لیسانس ردی است چون دو سال بیشتر دانشگاه درس نخوادم و می ترسم دختره به من بگه تحصیلات پایین است و از نظر اخلاق و دینی باهم هم سطح هستیم
    و اصلاً مادرم من هم مثل دختره چادری و مذهبی است است

  3. دختر خوب داریم ولی توقعات همچین دختر هایی بالا است
    مثلاً باید خانه 120متری داشته باشی ماشین شاسی بلند داشته باشی تحصیلات فوق لیسانس یا دکترا در آمد بالای16میلیون تومان و شاید هم بیشتروشوهر باید خدمت دختره باشه و خانواده شوهر فقط باید به اوفکر کنند خب این که نمی شود .
    همین جوری میشه که سن ازدواج میره بالا

  4. بهترین کاری ک میتونیم برای ازدواج کردن بکنیم اینه ک اصلا ازدواج نکنیم خخخخ
    البته برای مزاح گفتم خدا ب همه ما جونا کمک کنه تا بتونیم فرد درستو انتخاب کنیم ب حق اهل بیت

    1. اینها ربطی ندارد ولی یکم با تو موافق که ازدواج نکنیم چون من الان خودم از نظر تحصیلات خیلی پایین تر از دختر مورد علاقه ام هستم ولی از نظر مالی خیلی شرایط بالاتر از اون دختره است من الان مدرکم بین فوق دیپلم و لیسانس ردی است ولی دختر لیسانسه است ولی از نظر مالی شریط من بالاتر از دختره است ولی من میترسم دختره قبول نکند

  5. همیشه این بنر رو میزنن امیدوارم هر کی رب النوع عشق خودش رو پیدا کنن

  6. چرا همه چی انقدر پیچیده شده. انتخاب همسر از آزمون ورودیه ناساهم سخت تر شده. چهل سالمه از 18سالگی دوست داشتم زن بگیرم. ولی نشد

    1. واقعاً گل گفتی و تا حدودی با تو موافقم چون دختر ها روز به روز توقعاتشان بالا می رود و هیچ کس نیست که جلوی آنها رابگیرد حتی پدر و مادرشان دختر ها شوهر فول امکانات و میلیاردر می خواهند همین میشه که سن ازدواج می رود بالا وما پسرها که نمی توانیم تک تک خواسته های یک دختر را برآورده کنیم و ناممکن است

  7. خدایا اصن ما به جهنم ،ولی خداوکیلی ،به این پسرا که میگن
    دنبال یه دختر خوب برای ازدواج میگردم رحم کن ، گنا دارن

  8. من تمام ویژگی های بالا رو دارم ولی متاسفانه مرد مناسبی تو مسیر زندگیم قرار نگرفت

    1. خوب یه کم معیارتون بیارین پاین پسرا ام گناه داره هر کی میاد خاستگاری تون معیارتون فضایی است پسر باید خونه داشته ماشین بنز زیرپاش باشه تحصیلات فوق لسانس دکتورا داشته باشد خوشتیپ خوشکل قد بلند هیکلی باشه مگه چنین چیزی داریم .

  9. دختری که عشق به شوهرش داشته باشه تا اخر عمر می ماند اما شناخت همچین دختر سخت
    والله پول ماشین خونه همه واجبات زندگی است ولی دست بالای دست زیاده
    از نظر من با یه مشاوری که هم اعتقاد خودتت مشورت کن و به حرفا گوش بده و الله. زندگی یکی دو روز نیست

  10. خواهر من ۲۰ ساله هستند اما برخی از ویژگی هایی که افرادی که برای ازدواج مناسب نیستند را داره اما داره روی خودش کار میکنه و از مشاور و روانشناس هم کمک میگیره به نظرتون میتونه در آینده ازدواج بکنه؟

  11. درسته منم قبول دارم البته مرد خوب ک گیر میاد ولیاقت هر دختری رو نداره بهتر برن سراغ همونا ک لیاقتشونه

    1. میگن شخص تا سخن نگفته باشد عیب و هنرش نهفته باشد. دو جمله صحبت کردی معلوم شد که واقعا…

  12. 1 دخترایی که سالنا زیبایی مشغول کارن
    2 دخترایی که پنهون کارن و همش میگن باشه بعدا
    3 دخترایی که شاغلن تو حرفه وکالت
    4 ببینید دوستا اون دختر کیان با کیا معاشرت داره
    5 موقعیت دختر چیه و تو چه خونواده ایه مطلقه؟علت؟
    قبل هرکاری هرکاری تحقیق و تحقیق دوره این دخترا اصلا برای ازدواج حساب باز نکنید بخصوص الان که تا به یه سال نکشیده ماه ها اول خوبن بعد شروع به سرد مزاجی میکنن تو رابطه برای ازدواج اصلا دنبال ظاهر اندامی و قیافه نباشین فقط ببینید چیه و چی نیست وگرنه یا باید تا اخرعمرتون پشت میله ها زندان باشین تا زمانیکه یا مهریه رو بدین یا طرف رضایت بده

  13. هر دختری رفتین سمتش سراغ دختری که پدر مادرش از هم جدا شدن نرین چون هرچقدرم احساس بریزید و توجه بهشون براشون بی معنیه من دو دفعه این اشتباهو کردم هر دو دفعه هم به عینا دیدم هرچند خودم کات کردم و نزاشتم رابطه جدی شه ولی واقعا میگم متاسفانه چیزی به اسم احساس ندارن

  14. حتی صدبرابر این ویژگی‌ها رو داشته باشی بازم مردا میرن دنبال اونی که تیغشون بزنه و ازشون سواستفاده کنه این شرایط رو دخترای ساده و دلپاک دارن همیشه هم متهم میشن

    1. زن اگر زن زندگی باشه و تمام خصوصیات رو داشته باشه و بفکر شوهر و ایندزندگیشون باشه دیگه مرد باید روانی باشه که بخواد خطایی بکنه

      1. سلام . من پسری ۳۴ ساله هستم و نزدیک به ۱۳ ساله که دارم دنبال دختری با این ویژگی ها میگردم ولی نیست !!!
        تحصیل کرده ریاضی و فیزیک هستم !!!
        ورزش کار و قد بلند هستم !!!
        مهربون هستم !!!
        پول هم که خدا را شکر دارم !!!
        خونه و ماشین هم دارم !!!

        ولی دختری با ویژگی هایی که در این مقاله ذکر شده پیدا نکردم !!! همه شون فقط تظاهر میکردن .

        1. داداش گشتم نبود نگرد نیست..نمیگم همه دخترا مثل همن ولی واقعا دخترا دیگه به خیلی از ارزشای اخلاقی پایبد نیستن میگن مردا مقصرن مردا هوسبازن و ال و بلن بابا خب شماها که خوب خوبین چرا وقتی اسم پول و اسکناس و ماشین انچنانی میاد راحت شل میشین کرم از خود درخته..

        2. سلام.
          داشتن رو که خعلی ها دارن، جر بزه داشتن مهمه
          خعلی ها هم مال و منالی ندارن ولی جر بزه داشتن و دختر خوب پیدا کردن

        3. این که شما میگید همه تظاهر میکنن درست نیست چون دختر خوب هم هست و نمیشه با دید منفی به همه نگاه کرد . شایدم باید در ملاک هاتون تجدید نظر کنید و ببینید خوب بودن را در چی میبینین

    2. اگه این خصوصیات رو داشته باشه اونقدری زرنگ هست که یه ادم درست رو انتخاب کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

آیا به مشاوره فوری نیاز دارید؟

 

مشاوره حضوری 👉

مشاوره تلفنی فوری👉