کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

اینستاگرام آویژه

مطالب ما را در اینستاگرام دنبال کنید ( کلیک کنید)

آسیب ها و مزایای ازدواج در سن بالا

آسیب ها و مزایای ازدواج در سن بالا
3.8/5 - (10 امتیاز)

شانس ازدواج در سن بالا!!!

مطرح شدن سن خاصی برای ازدواج تقریبا چند وقتی است که از فرهنگ جامعه دور شده است و امروزه برای خیلی ها ازدواج کردن در سن خاصی مسئله و دغدغه اشان نباشد. از همین رو افراد مجرد دیگر عجله ای برای ازدواج کردن ندارند و ترجیح می دهند مدت طولانی ای را بر روی خود تمرکز کنند تا وقتی که شخص مورد نظرشان از راه برسد. یکی از دلایل بالا رفتن سن ازدواج نیز همین موضوع می باشد به طوری که در جامعه امروز شاهد هستیم که ازدواج در میانسالی کاملا عادی است و چه بسا افراد زیادی آن را حرکت درستی می دانند. اما خب هیچ چیز بدون عیب نیست و طبیعتا ازدواج در سن بالا نیز در کنار خوبی هایش مشکلاتی را به همراه دارد. در این مقاله می خواهیم این خوبی ها و بدی ها را برای شما شرح دهیم.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه آسیب ها و مزایای ازدواج در سن بالا با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

مشکلات ازدواج در سن بالا

1. کم تحمل بودن

کسی که مدت زیادی را مجرد بوده است و تجربیات مختلفی به دست آورده است فردی کاملا مستقل است که شاید برخی از شرایط زندگی مشترک برایش دشوار باشد. اینجور شخصی تحمل پایینی برای اشتباهات فرد مقابلش دارد. این کم تحمل بودن و تجربه این که می تواند بدون حضور کسی زندگی راحتی داشته باشد باعث ایجاد ناسازگاری بین زوجین می شود. برای خواندن مطلب بهترین سن ازدوج کلیک کنید.

مشکلات ازدواج در سن بالا
مزایا و معایب ازدواج در سن بالا

2. نبودن شور و شوق جوانی

خیلی از تجربیاتی که شما می توانید در دوران جوانی با همسر خود بدست بیاورید دیگر برای شما جذاب نخواهد بود. تحقیقات در این زمینه نشان داده اند که یکی از بزرگترین مشکلات ازدواج بالای 40 سال همین موضوع است. زیرا زوجین به سختی تلاش می کنند که موضوع جالبی برای صحبت کردن پیدا کنند ولی موفق نمی شوند.

نبودن شور و شوق جوانی
دغدغه های ازدواج در سن بالا

3. افت جسمانی

افراد با افزایش سن نه تنها از لحاظ روحی بلکه از لحاظ جسمی نیز توانایی جوانی خود را نخواهید داشت. بروز بیماری های مختلف، از کار افتادگی و از همه مهم تر مشکلات باروری از معضلات جسمی ازدواج در سن بالا هستند. مشکل باروری به خصوص در خانم ها بسیار حائز اهمیت است زیرا بر اساس علم پزشکی شانس متولد شدن فرزندی با مشکلات ژنتیکی پس از 35 ساگلی مادر او دو برابر این شانس در سنین جوانی است. بنابراین اگر زوجی به بچه دار شدن اصرار داشته باشند باید ختما این موضوع را در نظر بگیرند. برای بررسی مزایا و معایب ازدواج در سن پایین کلیک کنید.

افت جسمانی
توصیه‌هایی برای ازدواج در سن بالا

4. مشکل در روابط زناشویی

با بالا رفتن سن مرد و زن مشکلات جنسی زیادی برای آن ها پیش می آید. یکی از مهم ترین آسیب های ازدواج در سنین بالا همین مورد است. زیرا با بالاتر رفتن سن توانایی جنسی مردان کاهش می یابد و از طرفی زنان نیز سرد مزاج می شوند. اگر زن و شوهر نتوانند این موارد را برطرف کنند در بقیه قسمت های زندگی آن ها نیز مشکل به وجود می آید و ممکن است ازدواج آن ها را تهدید کند. مقاله معیارهای ازدواج از نظر دکتر هلاکویی را مطالعه کنید.

5. کمرنگ شدن نقش هر شخص

زندگی مجردی به مدت زیاد باعث شده است که هر شخص بتواند به صورت مستقل زندگی خود را اداره کند. به طور مثال خانمی که در سن بالا ازدواج می کند طبیعتا توانسته است که به استقلال مالی برسد و در طرفی دیگر مردی که در سن بالا ازدواج می کند قطعا می تواند کارهای خانه اش را خودش انجام دهد. همین موضوع باعث شده است که نقش هر کس در خانه به طور کامل معلوم نباشد و ممکن است این ذهنیت برای زوجین ایجاد شود که ازدواجشان اشتباه بوده است.

اختلاف سنی با فرزندان
ازدواج در سنین بالا این مشکلات را به همراه دارد

6. شانس ازدواج در سن بالا کم است

این موضوع برای خانم ها بسیار مهم است. زیرا به طور طبیعی مردان به خواستگاری زن ها می روند و خب قاعدتا ترجیح یک مرد مستقل برای ازدواج یک خانم جوان تر خواهد بود. همین موضوع باعث می شود که شانس ازدواج در سن بالا برای خانم ها کمتر باشد و گزینه های زیادی برای انتخاب کردن نداشته باشند.

7. اختلاف سنی با فرزندان

تربیت فرزندان اصلی ترین وظیفه یک زوج است. امروزه با پیشرفت تکنولوژی والدین نیاز به درک و مراقبت بیشتری نسبت به فرزندان خود دارند. وقتی شما به ازدواج در میانسالی تن می دهید باید این نکته را در نظر داشته باشید که درک فرزندتان در آینده برای شما سخت خواهد بود. حتما پست ایده آل ترین فاصله سنی برای ازدواج را بخوانید.

مزایای ازدواج در سن بالا
آسیب های ازدواج در سنین بالا

مزایای ازدواج در سن بالا

شاخص ترین بدی های ازدواج در سن بالا را برای شما شرح دادیم و حالا نوبت به خوبی های آن می رسد.

1. درک بالا از زندگی

آن ها کاملا درک کرده اند که زندگی پر از ریسک است و سرد و گرم زندگی را چشیده اند به همین خاطر با هر مشکل و تنشی از خود بی خود نمی شوند و آرامش خود را حفظ می کنند. از هدفی که در زندگی دارند منحرف نمی شوند و آرام و پیوسته به سمت آن حرکت می کنند. برای خواندن مقاله با چه کسانی نباید ازدواج کرد؟ کلیک کنید.

کنترل کردن اختلافات
ازدواج با سنین بالا

2. کنترل کردن اختلافات

داشتن یک زندگی شاد و موفق به این معنی نیست که نباید هیچوقت دعوا کنید. بلکه به این معنی است که چطور مشکلات پیش آمده را حل می کنید. افرادی که در سن بالا ازدواج می کنند متوجه هستند که قدرت تعیین کننده نتیجه دعوا نیست و مشکلات بین خودشان را از طریق گفتگو حل می کنند. آن ها با یک دعوا از زندگی دلسرد نمی شوند و می دانند که از اینجور مسائل بین زن و شوهر پیش می آید.

کنترل کردن اختلافات
آیا ازدواج در سن بالا خوب است

3. روند پیری را قبول می کنند

مرد و زن درک می کنند که شانس ازدواج در سن بالا کمتر می شود. همین موضوع سبب می شود تا آن ها روند پیری را قبول کنند و به آن به چشم یک عیب نگاه نکنند. هر دو قبول می کنند که توان دوران جوانی در آن ها وجود ندارد و بنابراین با مشکلات جسمی و روانی یکدیگر کنار می آیند. با این زنان ازدواج نکنید، مقاله زنان خطرناک برای ازدواج را مطالعه کنید.

4. دانستن قدر یکدیگر

افراد مسن وقتی به گذشته خود نگاه می کنند می بینند که نسبت به آن زمان توان کمتری دارند و در مقابل نیاز دارند که کسی از آن ها مراقبت کند. وقتی می بینند که یک نفر همیشه در کنار آن ها است و می توانند بر روی او حساب کنند این موضوع را بسیار ارزشمند می دانند و به همین دلیل سعی می کنند که این شرایط را از دست ندهند. افراد مسن سعی می کنند با بهترین حالت ممکن با یکدیگر رفتار بکنند.

دانستن قدر یکدیگر
ازدواج در سن بالا

5. عدم وجود مشکل مالی

از مزایای ازدواج در 35 سالگی که در ازدواج در سنین جوانی وجود ندارد عدم وجود مشکلات مالی است. وقتی دو نفر دوران جوانی خود را صرف کار کردن و رسیدن به شرایط مالی ایده آل کرده اند در هنگام ازدواج با یکدیگر دغدغه مالی نخواهند داشت. زیرا هر دوی آن ها توانای مالی برای اداره کردن یک زندگی را دارند و بدین ترتیب در زندگی مشترک به مشکل برنخواهند خورد. مقاله راه های شناخت همسر مناسب برای ازدواج را ازدست ندهید.

عدم وجود مشکل مالی
چه سنی برای ازدواج مناسب است ؟

6. کاهش آمار طلاق

افرادی که در میان سالی با یکدیگر ازدواج می کنند بسیاری از شرایط و موضوعاتی که به طلاق ختم می شود را ندارند. آن ها می دانند که دقیقا از زندگی چه می خواهتد، مشکلات مالی که یکی از بزرگترین دلایل طلاق هست در زندگی افراد میانسال جایی ندارد، تجربیات لازم را کسب کرده اند و در پی هوس بازی نیستند و موارد بسیاری وجود دارند که باعث می شود آمار طلاق در میان افراد میانسال پایین باشد. مقاله تشخیص دختر خوب برای ازدواج لطفا مطالعه کنید.

7. فرصت تشکیل خانواده در بهترین زمان

یک زن و شوهر میانسال به استقلال مالی رسیده اند، درک درستی از زندگی دارند و در کمترین سطح مشکل با یکدیگر قرار دارند. همین موضوع باعث می شود که بتوانند وقت بیشتری را به تشکیل خانواده و تربیت فرزندان بدهند و بدین ترتیب کیفیت زندگی آن ها بیشتر می شود.

به طور کلی تعیین زمان خاصی برای عشق و عاشقی کار درستی نیست. ما نمی توانیم همه ی مردم را به ازدواج در سن بالا تشویق کنیم و همچنین نمی توانیم کسی را از این کار منع کنیم. علاوه بر این پیچیدن یک نسخه برای همه کار اشتباهی است. ممکن است برای یک نفر ازدواج در 35 سالگی زود محسوب بشود و برای شخص دیگری سن مناسب باشد. بنابراین بدون در نظر داشتن سن سعی کنید میزان تفاهم و تناسبتان را با شخص مقابل برای ازدواج بسنجید. با این مردان ازدواج نکنید، برای خواندن مقاله مردان نامناسب برای ازدواج کلیک کنید.

سوالات متداول

آیا ازدواج در سن بالا کار اشتباهی است؟

به طور کلی مطرح کردن سن خاصی برای ازدواج اشتباه است و بهتر است بر اساس میزان تفاهم و تناسب با شخص مورد نظرتان تصمیم گیری کنید.

استقلال مالی در ازدواج در میانسالی خوب است یا بد؟

استقلال مالی در میانسالی باعث می شود که شما و همسرتان دعدغه مالی نداشته باشید ولی از طرفی هم باعث کمرنگ شدن نقش هر کس در خانواده می شود.

مهم ترین نکته در ازدواج در سن بالا چیست؟

اگر قصد بچه دار شدن دارید مهم ترین نکته ای که باید رعایت کنید این است که از همان ابتدا زیر نظر یک پزشک و متخصص باشید زیرا خطر ابتلا فرزند با مشکل ذهنی و معلولیت ها در خانم های بالای 35 سال دو برابر خانم هایی با سنین کمتر است.

خدمات مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره روانشناسی و خانوادهخدمات متنوعی را در زمینه مشاوره ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

براي مشاوره در زمينه آسیب ها و مزایای ازدواج در سن بالا

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژهاز سراسر کشور

با ۰۲۱۶۲۹۹۹۰۶۶ تماس بگيريد

نظرات

- 122 نظر:

  1. از پسرها شهوت رو بگیر از دخترها نیاز مالی بعد ببینید کی دیگه قصد ازدواج داره

  2. سلام من 33 سالمه مجردم.دوستام ودخترای فامیل وهمسایمون همشون ازدواج کردن تو سن 17سالگی ازدواج میکنن بااینکه من قیافه ی جذابی داشتم والان کمتر از سنم نشون میده ولی اصلا شانس نداشتم وندارم وحس میکنم دیگه ازدواج نمیکنم.یه بار تا عقد پیش رفت ولی نشد.بهم میگن طلسم شدی ولی من اعتقادی ندارم حتی اگه اعتقادی داشته باشم ولی چکار میتونم بکنم.دختر با ایمانی هستم ولی دارم ناامید میشم.سن پایین که بود دوست داشتم ادامه تحصیل بدم واونایی که میومدن خواستگاریم راضی به ادامه تحصیل نبودن ومن عاشق مدرسه و دانشگاه بودم .الان خواستگار برام نمیاد وقتی میاد هم سنش از من پایین تر میاد ونمیشه .

  3. سلام به همه دوستان من الان سی و هشت سال سنم هست و تو سن نوزده سالگی ازدواج کردم بی تجربه و بچه بودم و با یه دختر از خودم بچه تر و لجباز تر…. بعد از پانزده سال زندگی نه بعد از پانزده سال جنگ .و خون دل خوردن با یه دختر ازش جدا شدم الان با یه خانوم دو سال از خودم بزرگ تر ازدواج کردم همسرم دوتا بچه داره هم خودش هم بچه هاش بی ازار و خوبن مشکل من اینه که زن اولم از سر حسادت میذاره دخترم رو ببینم الان نزدیک سه ساله دخترم رو ندیدم و این خیلی درد اوره مشکل بعدی من اینه که خانواده من رازی به وجود همسر جدیدم نیستن و اون رو به خونه شون راه نمیدن اما روی هم رفته بعد از یه عمر پیر شدن به یه ارامش و اسایشی رسیدم

  4. سلام من ۳۲ ساله و مجردم. چند ماه پیش خانواده بدون اطلاع من از دختری ۲۰ ساله خواستگاری کردن و گفتن اگه نری خواستگاری آبرومون میره. واقعا نمی دونم چکار کنم؟

  5. سلام حتماازدواج کنین ان هم به طورشرعی .حتی اگر متارکه هم بکنین مهم نیست درهرسن وسالی که امادگیش رو دارین ازدواج کنین
    نمی تونین غریزه جنسی رو سرکوب کنین .هرکی گفت می تونین غلط کرده
    بهتره با شئونات اخلاقی وشرعی لذت جنسی روبه عنوان یک انسان حس کنید این مهم هست

  6. سلام حتماازدواج کنین ان هم به طورشرعی .حتی اگر متارکه هم بکنین مهم نیست درهرسن وسالی که امادگیش رو دارین ازدواج کنین
    نمی تونین غریزه جنسی رو سرکوب کنین .هرکی گفت می تونین غلط کرده
    بهتره با شئونات اخلاقی وشرعی لذت جنسی روبه عنوان یک انسان حس کنید این مهم هست

  7. بعداز۳۸ سال عمر و مجرد بودن به این نتیجه رسیدم که هر چیزی به وقت خودش لذت میده وگرنه هیچ ارزشی نداره.ازدواج در سن بالا هیچ ارزشی نداره چون شما دیگه نه حوصلشو داری و نه انرژیشو که یه آدم دیگه با شخصیت و طرزفکر دیگه ای رو تحمل کنید وباهاش سازگاربشین.من باخیلیا که توی سن بالا اکثرا۴۰به بالا ازدواج کردن حرف زدم و اکثرشون بالای ۹۰درصد کاملا پشیمون بودن.به نظر من ازدواج از۴۰سالگی به بعد به شکست محکومه

  8. به نظر من همه چیز به طرز تفکر ما بستگی داره انسان خیلی پیچیده است و براساس قوانین اداره می شود برای مثال قانون عمل و عکس العمل که می گوید اگر ما مهربان باشیم مهربانی را جذب می کنیم و اگر بدجنس باشیم بدجنسی را جذب می کنیم

  9. همون مردایم که تو بیست سالگی ازدواج می کنند بیست سال دیگه تو فکر صیغه کردن میگردن

  10. این حرفا مزخرفی بیش نیست. ماهی را هر وقت از آب بگیری تازه هست. ازدواج جز بدبختی و مثل خر واسه یکی دیگه کار کردن چیزی نداره هر چی دیرتر بهتر.

    1. وای چرا مثل خر واسه یکی دیگه کار کنی !!!منظورتون اون یکی دیگه، همسر آیندتونه؟!!
      خوبه خانم هام بگن چرا مثل خر تو خونه همش یونجه بپزم بزارم جلوش. این که نشد زندگی که.
      زندگی همش،بدبختیه اگر بخوای افسارش را ول کنی.
      نه آقایون دوست دارن همش کار کنن شکم سیر کن خانواده باشن نه خانم ها تو خونه اسیر آشپزی باشن و پادوی بچه ها و مهمونها و شکم سیر کنه داخل خونه.چون این تفکر را قدیمی ها گذاشتن سر سفره ها،نه جوونهای امروزی.
      نه مسافرتی نه ورزشی نه وقت برا خودشون نه یادگیری نه هنرجدیدی نه شادی بجز مهمونی های خسته کننده.

      1. واقعا بعضی مرداد چرت میگن خدا می‌دونه اگر همسرت دوست داشته باشی زندگی خوش خرم میشه …اون پسری که دوست دخترش سوار می‌کنه می‌ره شمال لذت میبرم خوب منم همسرم وبچهام میبرم لذت دنیا و میبرم من الان ۳۵ سالم پسرم هم قد خودم شده ۱۴ سالشه دوتا دخترم دارم

  11. من یه دختر خوب ۳۹ ساله هستم.حالا چرا خوب ؟!!چون هیچ وقت کاری،به کار کسی ندارم خیلی ها مسخره کردن اما بعد متوجه شدم از سر حسادت.
    خودشون با طعنه خودشون را لو دادن گفتن تو پیرجوونی!هیچ کدومشون تو سن من دانشگاه نرفته بودن هیچ کدومشون موهاشون مشکی نیس زیر چشمشون پف و سیاه شده حالا اینها بکنار من تو سن ۳۷ سالگی تازه خیاطی را یاد گرفتم والان خداروشکر از کارم راضیم و شرایط کاری عمان برام فراهم شد اونها بجای خوشحالی به من گفتن عربها اصلا چشم پاک نیستن نباید بری منم گفتم من عاشق یادگیری زبانم و استعدادش دارم همونطوری که وقتی اومدم خیاطی به من گفتین کی تو این سن و سال می تونه ببینه که تو اومدی تازه یاد بگیری حسابی دق کردن.
    خلاصه من آبان ۴۰ ساله میشم و اصلا احساس،شرمندگی ندارم و کمبود ندارم.من خوشبخت ترین آدم دنیام چون همیشه بهترینها سر راهم بوده.
    من پر ازآوازم من پر از همهمه پروازم
    من پر از دلخوشی زنگ تحصیل دبستانم
    دلخوشی ها کم نیست
    سن فقط،یک عدد است
    صفر هیچ ارزش و قدری ننهد من فقط،یک چهارم.
    پیشاپیش ۴۰ سالگی مبارک.

    1. آفرین . این انگیزه و انرژی‌ آفرین داره برای خودت زندگی کن موفق باشی

    2. دلم برات سوخت ، تا کی می خواهی خودت رو گول بزنی و ادای آدم های خوشبخت رو در باری – تو یه آدم تنهای دروغگویی

      1. كاملا معلومه اوني كه حسوده شمائي نه ايشون اين آدم فقط داره حش اش رو ميگه حسي كه من درك كردم داره درست ميگه و غبطه خوردم بههش ولي شما…

      2. چرا تنهاست بیاد مثل من با یه خونواده مشروب خوار و الکلی تو سن 37 سالگی ازدواج کنه و بعدش پیشیمون بشه؟

  12. بنظر من عشق اصلا وجود ندارد اونایم ک ازدواج کردن یا میکنن یا پولدارن ک بخاطر پول هست یا اینکه فشار خانواده هست چ پسر چ دختر در کل عشق مفهومی خاصی نداره یا بخاطر پوله یا ابرو ک هر دو اشتباست درصد بالای هم بخاطر هوس هست این دسته ک دیگه خدا به دادشون برسه چون چند ماه بعد طلاق حاصل ازدواجشون هست در مورد سن هم بنظر من توی هرسنی ک ک ازدواج کنی مهم نیست مهم اینکه اون ازداج با عشق و میل دو طرف باشه و خالاصانه باشه ک بعید میدونم همچه چیزی من ک تاالان ندیدم و نشنیدم هر ازدواجی یجاش میلنگه

    1. اینکه ‌عشق وجود نداره همیشه اینطور نیس حالا یا عشق یا وابستگی خیلی هابا چند ماه آشنایی حالا به هر طریقی وابسته هم میشن که جدا کردنشون کار حضرت خرس. حالا یا بهم میرسن یانه. بهرحال این علاقه یا وابستگی وجودداشته. هر ازدواجیم به طلاق نمی رسه وگرنه الان من و تویی نبودیم. صبر می کنن می ترسن یا به قول خودتون ترس از آبرو از هم جدا نمی شن.
      اصلا ازدواج بی خیال همه خانواده ها کانون گرمی ندارن اگر توانایی داشتن خواهر و برادرها از هم جدا زندگی می کردن بعضی هاشون اصلا نمی خوان سایه هم را ببینن. دوستم مثال بارزش،بود بخاطر یه قطعه زمین بعد از فوت پدرش برادرهاش اونقد تو سرو کله هم زدن که یه برادرش،سکته زد چند روز بعد تو بیمارستان فوت کرد خواهرش را که می شناختم ککشم نگزید یه ماه به بهانه عزاداری پیداش نشد بعد ۱ ماه رنگ و رخش،گل انداخته بود یکی کمتر سهمش بیشتر بقیه خانوادش را هم خدا می دونه ،کلا هر زندگی یه جاش،می لنگه. انگار به زور کنار هم جمعشون کردن به اسم خانواده.

  13. بنظر من عشق اصلا وجود ندارد اونایم ک ازدواج کردن یا میکنن یا پولدارن ک بخاطر پول هست یا اینکه فشار خانواده هست چ پسر چ دختر در کل عشق مفهومی خاصی نداره یا بخاطر پوله یا ابرو ک هر دو اشتباست درصد بالای هم بخاطر هوس هست این دسته ک دیگه خدا به دادشون برسه چون چند ماه بعد طلاق حاصل ازدواجشون هست

  14. بنظرمن ازدواج درهر سنی باشد ۷۰درصد باید خوب باشدوگرنه این افکار که بعدا ازلحاظ اخلاقی ومالی واحساسی درست می‌شود معنایی ندارد وهر روز با شرایط بد ساختن افسردگی ببار می‌آورد وسرآخر دوطرف سر از تيمارستان درمیاورند.

  15. ببخشید چه فرقی داره برای بدن بیاد یا برای چهره؟من آقا هستم ۴۵ سال و تا حالا موقعیت ازدواج نداشتم . اتفاقا همون‌طور که اینجا گفته شد تو این سن بیشتر به دنبال یه همدم مهربان هستیم نه برای ظاهر (که البته اونم مهمه)
    متاسفانه ملاک خانمها در درجه اول برای ازدواج پول و ظاهر افراده به همین خاطر آمار ازدواج رسمی انقدر پایین اومده و در عوض دوستی و … هر روز بیشتر

    1. به قول حسین پناهی من عشق را دوست دارم ولی از زنها میترسم . گور پدر ازدواج . زنها موقع بی پولی شوهرشون ذاتشونو نشون میدن .

  16. سن بالامگه چ گناه کرده ازدواج نکنه؟منم سنم بالانس خیلی دلم میخواد ازدواج کنم

    1. چرت و پرت گفته هی سن بالا سن پایین اینا همه نسبی و چرته ادم به ادم فرق داره یه عده تو ۲۰ سالگی هم درب وداغونن

  17. اتفاقا اگ کسی تو سن بالا خواستگار داشته باشه واس اخلاقشه و گاهی خیلی کم بخاطر زیبایی. وگرنه واسشون دختر جوانتر و زیباترهست

  18. من یه خانم ۳۲ ساله هستم. از بیست سالگی تا بیست و پنج سالگی خیلی خواستگار داشتم.از ۲۵ تا ۳۰ سالگی خواستگارانم هم کمتر شدند و هم بی کیفیت تر. از ۳۰ به بعد دیگه اصلا خواستگار برام نمیاد.خانوم ها خودتون رو فریب ندین.ما مثل آقایون نیستیم.تا یه سنی خواستگار خوب داریم. از اون سن که گذشت دیگه خواستگار خوب نمیاد. حتی به یه سن که برسی اصلا خواستگار پیدا نمیشه. تو سن کم ازدواج کنید وگرنه به سرنوشت تلخ من دچار میشید.

    1. عزیزم شما خانوم مستقل و فهمیده ای هستی و باید بیشتر وارد اجتماع بشی تا دیده بشی وگرنه ۳۰ سال تو این دوره زمونه سن بالایی نیست

    2. منم دل دل کردم ازدواج نکردم و دیگه حسش را ندارم مهم نیست زندگی ادامه داره

  19. به نظرم دخترها تا ۳۶ اگه ازدواج نکردن دیگه نکنن بهتره چون هر کی بیاد خواستگاریشون یا برا پولشونه یا برا بدنشون بویژه اطراف چهل

    1. ببخشید چه فرقی داره برای بدن بیاد یا برای چهره؟من آقا هستم ۴۵ سال و تا حالا موقعیت ازدواج نداشتم . اتفاقا همون‌طور که اینجا گفته شد تو این سن بیشتر به دنبال یه همدم مهربان هستیم نه برای ظاهر (که البته اونم مهمه)
      متاسفانه ملاک خانمها در درجه اول برای ازدواج پول و ظاهر افراده به همین خاطر آمار ازدواج رسمی انقدر پایین اومده و در عوض دوستی و … هر روز بیشتر

  20. سلام . حقیر یه مرد ۵۹ ساله هستم و قصد تجدید فراش دارم . به لطف خداوند از سلامت جسم و روح برخوردارم تا حدی که خودم را در تمام امور در سن حدود ۳۵ ساله میبینم . روزگارم با کوهنوردی و ورزش و …میگذره و از نظر البسه همانند جوانان لباس میپوشم بجز مواقعی که در محافل یا مجالس رسمی دعوت باشم . در حال بررسی و گزینش شخصیتی که به ترتیب اولیت زمینه آرامش مطلق . خونگرم . مهربان و دلسوز . اجتماعی و دارای تفکر و تحلیل خوب و نیک در برخورد با مسائل باشه هستم . ساکن استان کرمونشاه .

  21. من ۴۳ سالم هست در حال زندگی می کنم و دوست دارم یک شریک خوب گیرم بیاید تا دیر نشده از اول زندگی تا حالا کسی برام پیدا تشده لطفا راهنمائی کنید

      1. من از گیلان چندتا دارم خانواده محترم ولی کامل خودتون معرفی کنید لطفاً

        1. من ۳۶ سالمه خیلی دوست دارم زن شمالی همسرم بشه..با حجاب باشه..خودم هم کارمند هستم.

      2. من صد سالمه و ازدواج نکردم. نوه ام هی اصرار میکنه ازدواج کن

  22. سلام من یه دختر چهل ساله ومجرد هستم یه خواستگار پنجاه وپنج ساله که قبلا ازدواج کرده که میخواد بیاد خواستگاری ونمیدونم چی جواب بدم لطفا راهنمایی کنید، ،،،،،

    1. ۱۵ سال اختلاف سن؟!
      مثل این میمونه که وقتی ۲۰ سالتون بود با یه مرد ۳۵ ساله ازدواج میکردین!
      کاریه که شده، مسئولیت کارتون رو بپذیرین و باهاش کنار بیاین.
      تنها بمونین بهتره، چون شما دیگه به این سبک زندگی عادت کردین.

  23. اغلب کسانی که این مقاله را می خوانند سنشان بالا رفته برای همین مخاطب مقاله شما شده اند
    بعد شما طرف را به کل از زندگی نا امید می کنید
    خوب هدفتان ترویج زندگی مجردی است جامعه چه بخواهید و چه نخواهید رو به میانسالی گذاشته و اغلب افراد ممکن است میانسال باشند باید در این سنین هم امیدی به آنها داده شود

  24. من دختری ۴۱سال هستم و مجردم چند روز پیش خواستگار داشتم سنش با من یکی بود اومد دید و رفت حتی زنگ هم نزدند که ببگویند ما نخواستیم نمیتوانم خدا را ببخشم چرا برا من خواستگار نفرستاده اگر هم می‌آیند دیگه نمی آیند مگر ما چه گناهی کردیم ولی برای دو تا خواهرم فرستاد ازدواج کردند و بچه دار شدن

  25. من متاهلم زن دارم 45سالمه اما به خاطر شرایط خاص زندگی میخوام با اجازه زنم واطرافیان دوباره یه زن بگیرم و زنم کاملاً در جریانه ومشکلی نداره بیشتر به خاطر فرزند من دیدگاهم اینه انسان هر زمان که بخواد وتوانایی داشته باشه میتونه البته کسی که زن داره بهتر از یه مجرد هم سن من توانایی داره چون طعم زندگی مشترک چشیده میدونه

    1. کار شما غیر انسانیه، این کار شما خیانت به همسر و فرزندان و همسر بعدیتونه.
      الکی کارتون رو توجیه نکنید که من تجربه دارم و فلان، الآن همه ی جوونا تجربه ارتباط رو دارن، هرکسی بخواد می‌تونه وارد زندگی مشترک بشه، منتهی خودش نمی‌خواد.
      شما هم اگه شاهکار کنی زندگی مشترکتو سر و سامان میدی نه اینکه بری یکی دیگرو بدبخت کنی!

      1. یعنی منیکه تازه پسرم وارتباط نداشتم باید حقم خورده شه بسوزم ویه دختر نجیب ومعصوم گیرم نیاد درحالی که خودم پاک بودم یعنی چی این حرفت یعنی من پسرم برم بازن ازدواج کنم چون سنم داره میره بالا۳۶ ام

  26. سلام من ۳۹ سالمه به بحران ۴۰ دارم نزدیک میشم وهمین فکرای منفی رو میکردم ولی چند روزه مهر یه خانم ۴۰ ساله خوشتیپ بدلم نشسته میخوام باهاش اشناشم واسه ازدواج دوستان عزیز شما در هرسنی میتونید عاشق بشین تکرار میکنم درهرسنی عشق تا اخر عمر در تمام سنین وجود داره

  27. من یه دختر ۵۰ ساله ام هنرمندم و شاغل . استقلال کامل دارم و عمرمم اصلا ب بطالت نمی‌گذره . فقط در مواقع بیماری یا سفر احساس میکنم به یه همراه نیاز دارم و فقط در این شرایط فک میکنم شاید لازم باشه ازدواج کنم

    1. سلام من 37سالمه ودوس دارم با دختری ازدواج کنم که از خودم بزرگتر بشه تا 50سالشم باشه مهم نیست

  28. در سن بالا نباید به فکر ازدواج بود بهتره به فکر سنگ قبر باشیم چون در سن پاین امیدی به ازدواج کردن نیست تا برسه به سن بالا

  29. هر چیزی در زمان خودش بهتره ۳ چرخه برای سنین زیر ۵ سال مناسبه نه بالای ۷ سال زندگی هم اینگونه است ازدواج ۲۰ تا ۳۸ سال حال میده بعدش بیشتر جنبه اجبار داره . . . نسان از طراوت میوفته نه حال رابطه نه بچه نه مسافرت و نه هیچ

  30. متاسفم براتون وقتی میبینم ۴۰ یا ۴۵ سالگی رو پیر میدونید.بخدا اول جوونی هست .بی هیچ فکری که پیر شدید یا ال یا بل فکر نکنید فقط در حال زندگی کنید و لذت ببرید.انتخاب درست کنید و ازدواج کنید.وقتی کسی رو دوست داشته باشید بگید ۵۰ سالتونه مهم نیست فقط از لحظات زندگیتون لذت ببرید.ازدواج یک مرحله از زندگی هست .اینقد ملاک رو به عددنگذارید.

    1. عزیزم،هر چقدر هم بگید سن یک عدد هست..این رو بعضی ها خیلی روش حساب باز می‌کنند
      من خودم از ۳۰ تا ۴۰ سالگیم هر کی اومد یا همسن بود یا از خودم کوچکتر،قیافم ده سال کمتر میزنه هنوز مجردم،فقط عدد شناسنامه مهمه،

  31. نمی دونم چی درسته چی اشتباه. ولی من بعداز 5 سال رابطه با مردی که دوسش داشتم الان تقریبا تمام احساسم از بین رفته. دلیلش هم توجه نکردن به خواسته دقیق و درستم بوده. من نمی تونم کسی رو مقصر بدونم فقط ظاهرا خودم رو خوب نشناختم الان که 35 سالم هست به خیلی چیزها رسیدم الهی شکر اما نمی تونم در خصوص ادامه این رابطه حرفی بزنم. ر خصوص بچه دار شدن. درخصوص ازدواج
    فقط میدونم نباید ارزش ها بی ارزش بشن . باید ارزش خودتونو بدونید. باید ارزش شاد بودن و زنده بودن و سالم بودن رو دونست. چه با ازدواج و چه بی ازدواج
    پیر باشی یا جون
    بچه داشته باشی یا نداشته باشی
    ثروتمند یا فقیر
    زشت یا زیبا
    فقط حالت خوب باشه کافیه
    حال خوبم آرزوست

    1. وای خدایا انسانم آرزوست .ای ول منم خوشحالیم را با هیچی عوض نمی کنم
      هرچی،میخوان بگن کو گوش شنوا اینقد پر از شادی و دنبال اهدافمم که هیچ کس و هیچی نمی تونه ناراحتم کنه تو فرهنگ لغت من کلی نمیشه هست مثل ازدواج نمیشه که نشه به تو چه در کنارش،کلی هم می تونم هست من شادم از فرصت‌ها استفاده می کنم درس می خونم یاد می گیرم پدرو مادرم هستن خانوادم هستن می تونم در کنارشون باشم هنوز باهمیم و این یعنی خوشحالی واقعی.

  32. سلام خوبی خسته نباشید ببخشید مزاحم شدم من پسرم دنبال یک زن خوب هست پول دار باشد سن32سالم ساکن شهر مشهد هست مجردم هستم

  33. سلام به نظر من دختر شدن گناه بزرگی است که بر دوش اوست چرا که اومقصر نبوده که دختر شده فقط قربانی پدر و مادر شده که حق انتخاب حال که بحث ازدواج در میان آمده شده است رانداردوتاوان کار خود را پس نداده حال بگوید چه زمان ازدواج می کنند واگر خواستگاری مورد دلخواه او پیدا نشد به همان گناه ناکرده سالها بلکه سالها در خانه پدری می ماند وبا رنج وعذاب از این که همسن و سال او بچه بزرگ دارند وخوشبختند زندگی می کنند و انواع افسردگی وسرخوردگی به او دست می دهد پس پدران و مادران عزیز دختران خود را قربانی خواسته هایتان نکنید چون آنها هم آرزو وهم غریزه دارند واین این دو را شما پدر و مادر عزیز با خود خواهی خود کشتید تمام.

  34. ازدواج نکردن با این شرایط بد جامعه برای کسانی که شرایط مالی و عاطفی و… را ندارند هزار بار بهتر از ازدواجی است که همش اعصاب خوردی باشه

      1. من ۴۰ سالم فقط دنبالم کیس خوبم که ازدواج کنم از مجرد بودن متنفرم هر جا میرم تنهام هر مهمونی میرم تنهام من عاشق بچه ام من هنوز جونم همه تلام را میکنم تا ازدواجکنم

        1. با مرد متاهل ازدواج میکنی؟ یک بچه دارم. در صورت تمایل با مشاور تماس بگیرید . فیزیک بدنی من بسیار خوب. شرط اولم خوش اخلاقی و داشتن انرژی مناسب و حتما‌” اعتقاد عملی به اسلام میباشد .و از دیگر شروط، بهداشت و پاکیزگی در پوشش و وسایل خانه و امور جنسی.

        2. منم ۴۰ سالمه یدونه پسر دارم ی آقای ۵۵ ساله اومده خواستگاریم نمیدونم چکار کنم

  35. 1- انسانیت و 2- پول داشته باش ( البته این دو تا کمتر در کنار هم جمع می شوند ! ) و 3- در ایران هم نباش ، 4 – بچه دار هم نشو . . . در هر سنی دوست داشتی ازدواج کن . . .

    1. شما دقیقا دقدقه منو کفتین من سنم داره از ازدواج میگزره بین رفتن از ایران و ازدواج گردن و موندن گیر افتادم نمیدونم چیکار کنم چون دو تا گزینه کاملا مخالف هم دارم یا بمونم ک با خواستگارم ازدواج کنم یا برم و زندگیم از نوع بسازم

  36. سلام خوبه بازم آقایون میتونن خواستگاری و ازدواج راحت تری داشته باشن شاید برا همینه که تو انتخاب سخت گیر تر میشن و ازدواجشون عقب میفته تو هر سنی هستین اگه از سلامت جسمی و رفتاری برخوردارین وتوانایی برطرف کردن نیاز عاطفی و جنسی یک خانم رو دارین حتی اگه توان مالی در سطح متوسطی دارین بهتون اطمینان میدم میتونید ازدواج خوبی داشته باشین اگه خانم سالمی رو انتخاب کرده باشین

  37. نابودمون کردین وگرنه دوست داشتم 24سالگی ازدواج کنم الان 33سالم. متاسفانه میل جنسی مون کم شده بنظرت ازدواج در بالای 30سالگی خوب یا نه

  38. با سلام
    من مردی میانسال و مسن هستم که همه ۳۸ سال عمرم رو مجرد بودم، به نظرم نویسنده مقاله در این مورد کمی زیاده روی کردند که ازدواج در سن بالاتر ضامن پایداری آن است، چرا که در سنین بالا انسان بسیار سختگیر تر و ایده آل گر میشود، استناد به تجربه شخصی اینجانب هر موردی که به من معرفی میشود بعد از یک ملاقات و یا گفتگو مختصر مورد پسند واقع نمیشود، دلیل آن مقایسه موردی بهتر در سن ۲۷ سالگیم است متاسفانه به علت مخالفت خانواده ام (که همان صحبت کلیشه ای حالا ازدواج برای تو در سن ۲۷ سالگی زود است!!!) از دست دادم و تاکنون مورد بهتر و یا حداقل برابر با آن مورد نصیبم نگشته است، لذا به اعتقاد من ازدواج در سن بالا نه تنها پایدار نیست بلکه موجب بی انگیزگی و تعلق خاطر به موارد گذشته که بهتر بوده اند میشود. اینجانب با ازدواج در سن بالا مخالفم همان بهتر که انسان به حول و حوش سن بنده می‌رسد دیگر از فکر ازدواج دست بکشد. توصیه من به جوانان این است که در صورت استطاعت مالی در همان جوانی اقدام به ازدواج نمایند.

    1. سلام
      دوست عزیز شما منظور نویسنده را درست درک نکردید. ایشان میگوند ازدواج نه ازدواج کردن
      اینکه شما الان مشکل پسند شدی یه بحث دیگه است.
      ازدواج در سنین بالاتر درصد کتری از جدایی را در پی داشته است. البته صرفا آماری

    2. ۳۸ سال مسن نیست برادر فقط اگر میتونید زود‌تر ازدواج کنید
      من الان ۴۵ سالمه و خیلی به ازدواج امیدی ندارم

      1. بابا چتونه اینقدر ناامیدید من یه دختر چهل ساله ام که با پسری ۳۳ ساله آشنا شده‌ام همه چیز به طرز فکر آدم برمیگرده و اینکه قدرت تعامل و سازش داشته باشید البته عشق باید در میان باشد

        1. سلام ببخشید می توانم بپرسم چطور با اون آقا که از شما کوچکتر هست آشنا شدید ؟ من هم می خواهم با پسر ها آشنا بشوم

    3. سلام. چطور میتونم با شما صحبت کنم. چندتا سوال دارم. خواهشا پاسخ منو بدید. ممنونم

      1. اتفاقا بنظرم ازدواج در سن بالا عاقلانه تر هستش من خودم الان نسبت به گذشته عاقل ترم
        با نظر بقیه مردم هم کاری ندارم اینکه بچه دار نمیشی الان یه نظر پوچ علم پزشکی رد می کنه

        1. تو این مملکت اصلا نمیشه به ازدواج فکر هم کرد من الان ۴۴سالمه و مجرد هستم ورزش کار هم هستم ولی خب هنوز پیش خانواده هستم و از خودم درآمد خاصی ندارم متاسافنه

          1. من یه دختر ۵۰ ساله ام هنرمندم و شاغل . استقلال کامل دارم و عمرمم اصلا ب بطالت نمی‌گذره . فقط در مواقع بیماری یا سفر احساس میکنم به یه همراه نیاز دارم و فقط در این شرایط فک میکنم شاید لازم باشه ازدواج کنم

        2. در سن بالا نباید به فکر ازدواج بود بهتره به فکر سنگ قبر باشیم چون در سن پاین امیدی به ازدواج کردن نیست تا برسه به سن بالا

    4. سلام وای خدا باسن ۳۸ احساس پیری میکنین این سن که هنوز خیلی جوونین با شرایط الان

      1. سلام درسته در سن جوانی ازدواج کردن خوبه ولی اگر کسی سن 46 تا 50 هم داشته باشه میتونه ازدواج کنه و هیچ مشکلی هم پیش نمیاد و ریسک طلاق و جدایی کمتره
        از نظر پزشکی هم هیچ مشکلی برای بچه دار شدن وجود نداره
        فقط باید ازدواج کردن دوست داشته باشی و بهش عشق بورزی

        1. نه دیگه مرد 50ساله پاییز زندگیشه و بچه دار بشه با این اختلاف سنی چی میگی اخه 50 سال اختلاف با بچش اومدیم و 60را ندید و مرد یا زودتر نه اصلا ازدواج بعد 35برای مرد و زن بعد 30اشتباهه جامعه مجرد هم میخواد

        2. نه دیگه مرد 50ساله پاییز زندگیشه و بچه دار بشه با این اختلاف سنی چی میگی اخه 50 سال اختلاف

          1. عزیزم خیلی اشتباه فکر میکنین من پدرم 56سالش بود من به دنیا اومدم البته35سالگی ازدواج کرد و من آخری بودم و خیلی هم دوسش داشتم همه چی به اخلاق هست خیلی دیدم فاصله سنی با بچشون کمه ولی خیلی مشکلات دارن بعدم 50سالگی پاییز نیست من46سالمه والا الان بیشتر دوست دارم برم مسافرت گردش مهمونی تا زمان مثلا25سالگیم هر چیزی به خود آدم مربوطه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

آیا به مشاوره فوری نیاز دارید؟

 

مشاوره حضوری 👉

مشاوره تلفنی فوری👉