کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

اینستاگرام آویژه

مطالب ما را در اینستاگرام دنبال کنید ( کلیک کنید)

فراموش کردن سالگرد ازدواج مهم است یا نه؟

فراموش کردن سالگرد ازدواج مهم است یا نه؟
3.8/5 - (11 امتیاز)

برای هر زن و شوهری، تاریخ سالگرد ازدواج یک تاریخ خاص و فراموش نشدنی است. تا جاییکه خودشان را موظف میدانند، هر سال این تاریخ را در کنار یکدیگر جشن بگیرند. ولی چرا این تاریخ تا این حد اهمیت دارد؟ اصلا سالگرد ازدواج چیست؟

در واقع سالگرد ازدواج یکی از بهترین روزهای زندگیتان را به شما یادآوری میکند، روزی که کلی سختی را پشت سر گذاشتید و در نهایت یک زندگی متفاوت را در کنار همسرتان شروع کردید. جشن سالگرد ازدواج به شما این فرصت را میدهد که درباره رابطه خود تامل کنید و دستاوردها و عشق خود را جشن بگیرید. فارغ از اینکه شما اولین یا دهمین سالگرد ازدواج خود را جشن میگیرید این فرصتی است برای بازگشت به گذشته و مشاهده مسیری که تا به امروز طی کرده اید. این نگاه گذرا به گذشته میتواند درک شما را نسبت به رابطه و زندگی مشترک بالاتر ببرد.

برای سالگرد ازدواج چیکار کنم؟

همانطور که عنوان کردیم، سالگرد، مخصوصا اولین سالگرد ازدواج برای زن و شوهر روز خاصی است. به همین دلیل این روز باید پر از اتفاقات خوب و شادی آور باشد. وقتی درباره جشن سالگرد ازدواج حرف میزنیم، همه ما فکر میکنیم که این جشن باید با صرف هزینه های زیادی همراه باشد. مثلا اکثرا فکر میکنیم که بهترین کادو سالگرد ازدواج برای زن، طلا و جواهرات و چیزهای گران قیمت است. این در حالی است که چیزهای مهم تری مثل توجه و علاقه وجود دارد که یک خاطره خوب از سالگرد ازدواج میسازد. و نیازی به هزینه های سنگین و آنچنانی نیست. مهم همان دو قلبی است که برای هم میتپند.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه فراموش کردن سالگرد ازدواج مهم است یا نه؟ با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

ایده برای اولین سالگرد ازدواج

اما در اینجا چند ایده برای اولین سالگرد ازدواج مطرح میشود که به شما کمک میکند تا جشن سالگردتان را هر چه بهتر برگزار کنید.

1. جشنتان را زودتر شروع کنید

اگر میخواهید لذت و خوشحالی بیشتری را تجربه کنید، زمان بیشتری را برای جشن و شادی بگذارید. مثلا جشن سالگردتان را از روز قبل و با شام مورد علاقه تان یا یک قدم زدن دو نفره، شروع کنید. بعد با طلوع آفتاب صبح زود بیدار شوید و تمام روز را با همسرتان بمانید و به این فکر کنید که چطور یک روز به یادماندنی بسازید. برای خواندن مقاله معیارهای ازدواج موفق کلیک کنید.

برای سالگرد ازدواج چیکار کنم؟
برای جشن سالگرد ازدواج چیکار کنم ؟

2. از یادداشت های کاغذی استفاده کنید

یک ایده سرگرم کننده و جذاب این است که برای تبریک سالگرد ازدواج به همسر از یادداشت های کوچک و زیبا استفاده کنید. بعد آنها را روی کمد، آینه و…. بچسبانید تا همسرتان بلافاصله بعد از بیدار شدن از خواب آنها را ببیند. خواندن هر کدام از این یادداشت ها برای شریک زندگی شما بسیار زیبا و جالب است. اگرچه بسیاری افراد برای پیدا کردن متن اولین سالگرد عقد و ازدواج خیلی وسواس به خرج میدهند، اما همینکه عشق و توجهتان را از صمیم قلب بیان کنید، مطمئنا به قلب و جان همسرتان نفوذ خواهد کرد.

3. به گردش بروید

هدیه سالگرد ازدواج شما میتواند یک مسافرت دو نفره باشد. البته حتی اگر موقعیت رفتن به مسافرت را ندارید، سعی کنید این روز را در دل طبیعت با هم بگذرانید. یک مکان زیبا را انتخاب کنید و این روز را در آنجا با انجام سرگرمی های مختلف سپری کنید. اگر بچه دارید، آنها را هم با خود ببرید. برای خواندن مقاله ازدواج بدون عشق کلیک کنید.

ایده برای اولین سالگرد ازدواج
تبریک سالگرد ازدواج

4. خانه را تمیز و زیبا کنید

سعی کنید در سالگرد ازدواجتان، خانه را در بهترین حالت خود نگه دارید و آن را با وسایل تزیینی زیباتر کنید. وقتیکه همسرتان به خانه آمد؛ او را با یک دکوراسیون عاشقانه و زیبا غافلگیر کنید. طبیعی است که آن چیزی که همه ما از زندگی میخواهیم آرامش است. پس مطمئنا یک خانه پر از آرامش و زیبایی با حضور گرم شما، بهترین کادو سالگرد ازدواج برای مرد یا زن است.

فراموش کردن سالگرد ازدواج

با وجود اهمیت سالگرد ازدواج گاهی ممکن است که همسرتان یا خود شما این تاریخ را فراموش کنید. البته میدانیم که خانم ها به این مسئله اهمیت میدهند و کمتر آن را فراموش میکنند. لذا خانم ها توقع دارند که همسرشان هم این تاریخ را فراموش نکند. اگر شوهرتان سالگرد ازدواجتان را فراموش کند، احتمالا احساس ناراحتی و گیجی به سراغتان میاید. مهم نیست که چند سال از با هم بودنتان میگذرد، فراموش کردن سالگرد ازدواج توسط همسر، میتواند ضربه ای به احساس و اعتماد به نفس شما باشد. حتی ممکن است این شک را در شما ایجاد کند که ازدواجمان برای همسرم چقدر مهم است؟

با وجود همه ی اینها، احتمالا دلایل اساسی برای فراموشی سالگرد ازدواج وجود دارد. یادگیری نحوه پاسخگویی درست در چنین شرایطی رابطه شما را مستحکم تر میکند. اگر در چنین شرایطی قرار گرفتید نکات زیر را در نظر داشته باشید:

فراموش کردن سالگرد ازدواج
هدیه سالگرد ازدواج

# سالگرد ازدواجتان را به همسرتان یادآوری کنید

اگر همسرتان در طول روز هیچ کاری برای تبریک سالگرد ازدواج انجام نداد، این واقعیت را مطرح کنید، که امروز یک روز خاص و ویژه شما دو نفر است. اگر چه ممکن است وسوسه شوید که این موضوع را با نیش و کنایه عنوان کنید اما، این کار را نکنید. بهتر است درک کنید که همسرتان دلیلی برای فراموشی سالگرد ازدواج داشته که احتمالا خستگی و مشغله های کاری و… بوده است. لطفا مقاله 10 عامل ازدواج ناموفق را مطالعه کنید.

# به دیدگاه او گوش دهید

اگر همسرتان سالگرد ازدواجتان را فراموش کرده، چند دقیقه به او فرصت دهید تا اشتباه خود را پردازش کند و توضیح دهد چه چیزی باعث فراموشی سالگرد ازدواج شده است. ممکن است او یک روز پر از استرس را پشت سر گذاشته باشد. یا ممکن است احساس بیماری کند و قدرت تمرکز نداشته باشد. این فرصتی که در اختیارش میگذارید باعث میشود که احساس بهتری داشته باشد و در نهایت خطوط ارتباطی بین شما بازتر و بهتر میشود. اگرچه ممکن است فورا نتوانید او را ببخشید اما صحبت کردن، بسیار بهتر از این است که با عصبانیت از یکدیگر فاصله بگیرید.

# از او بخواهید این روز را برایتان به یک روز خاص تبدیل کند

اکثر خانم ها، وقتی شوهر سالگرد ازدواج یادش میره، مدتی با بدخلقی و ناراحتی رفتار میکنند. اما بهتر است به جای این کار از همسرتان بخواهید برنامه ای بچیند و یک روز بهتر بسازید. از همسرتان بخواهید در این روز همانطور که دوست دارید با شما رفتار کند. همچنین در برابر تلاش های او برای هدیه دادن مقاومت نکنید. در عوض به او بگویید از گرفتن چه هدیه ای خوشحال میشوید سپس در کنار هم یک روز خاص بسازید حتی اگر دیر هنگام است. تفاوت این دو در چیست! برای خواندن مقاله ازدواج عاشقانه یا عاقلانه! کلیک کنید.

# اشتباه او را ببخشید

در پایان روز شما باید همسرتان را به خاطر فراموش کردن سالگرد ازدواج، ببخشید. سعی کنید روی آن چیزی که باعث حواس پرتی و استرس او در این روز شده، پیدا کنید. و راه حلی برای آن پیدا کنید. وقتی به جای ناراحتی و عصبانیت بیش از حد، به این موضوع توجه میکنید، این نشانه محبت و علاقه شما است. ممکن است موضوع ساده ای به نظر برسد، اما این گذشت میتواند رابطه شما را برای سالهای سال مستحکم نگه دارد. لطفا مقاله دختر خوب برای ازدواج را بخوانید.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه فراموش کردن سالگرد ازدواج مهم است یا نه؟ با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

فراموشی سالگرد ازدواج!

همانطور که دیدیم این نکات برای زمانی است که همسرتان سالگرد ازدواجتان را فراموش کرده است. اما وقتی خودمان این تاریخ مهم را فراموش میکنیم چکار کنیم؟ چطور میتوانیم این بی توجهی را جبران کنیم؟ زیرا ممکن است با این کارمان باعث رنجش و آزار همسرمان شده باشیم. چند راهکار خوب برای جبران سالگرد ازدواج فراموش شده وجود دارد که به شرح زیر است:

# یک جشن غیر منتظره بگیرید

اگر دوست دارید کاری برای جبران انجام دهید، یک مهمانی یا جشن غیر منتظره ترتیب دهید. سعی کنید همسرتان از این جشن باخبر نشود تا کاملا تحت تاثیر قرار گیرد. لازم نیست یک جشن خیلی بزرگ باشد حتی یک شام دو نفره و یک فضای رمانتیک میتواند، او را بسیار خوشحال کند. مهم این است که شما توجهتان را نشان دهید.

# تاریخ دقیق سالرگرد ازدواجتان را جایی درج کنید

اگر سالگرد ازدواجتان را فراموش کردید، باید کاری کنید که دیگر این اتفاق نیفتد. مثلا میتوانید تاریخ دقیق سالگرد ازدواجتان را روی یک تیشرت، لیوان و… چاپ کنید. حتی میتوانید ناراحتی و عذرخواهی خود را با همین روش به همسرتان نشان دهید. لطفا مقاله 10 ویژگی مرد خوب برای ازدواج را مطالعه کنید.

فراموشی سالگرد ازدواج!
یادآوری سالگرد ازدواج به همسر

# ماه ازدواجتان را خاص و ویژه سپری کنید

حالا که آن روز به خصوص را فراموش کردید، محدودیتی برای جشن و شادی در نظر نگیرید و برای کل ماه ازدواجتان، غافلگیری های کوچکی را برنامه ریزی کنید. تا همسرتان بتواند درک کند، که چقدر از این بابت ناراحت هستید. کارهای کوچکی که میتوانید انجام دهید میتوان به، پیک نیک غافلگیر کننده، خرید یک دسته گل زیبا، شام عاشقانه برای دونفر، تبریک سالگرد ازدواج در قالب یک کارت پستال عاشقانه و… اشاره کرد. همین کارهای کوچک میتواند در بازگرداندن عشق و لبخند بسیار مفید باشد.

سوالات متداول

سالگرد ازدواج چیست؟

سالگرد ازدواج یکی از بهترین روزهای زندگیتان را به شما یادآوری میکند، روزی که کلی سختی را پشت سر گذاشتید و در نهایت یک زندگی متفاوت را در کنار همسرتان شروع کردید. جشن سالگرد ازدواج به شما این فرصت را میدهد که درباره رابطه خود تامل کنید و دستاوردها و عشق خود را جشن بگیرید.

برای اولین سالگرد ازدواج چکار کنیم؟

سعی کنید یک روز شاد و خاص را داشته باشید. برای این کار خانه را تزیین کنید یا یک پیک نیک خانوادگی ترتیب دهید. نامه ها و یادداشت های عاشقانه برای همسرتان بگذارید.

وقتی همسرم سالگرد ازدواج یادش میره، چکار کنم؟

سالگرد ازدواجتان را به همسرتان یادآوری کنید، به دیدگاه او گوش دهید، از او بخواهید این روز را برایتان به یک روز خاص تبدیل کند و در نهایت او را ببخشید.

خدمات مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

براي مشاوره در زمينه فراموش کردن سالگرد ازدواج مهم است یا نه؟

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژهاز سراسر کشور

با ۰۲۱۶۲۹۹۹۰۶۶ تماس بگيريد

نظرات

- 6 نظر:

  1. امروز بیست و هفتمین سالگرد ازدواجمونه توی این سالها روزهای خیلی سخت وخوب در کنار هم بودیم بعضی سالهاداشت همسرم کادوی خوب می‌گرفت وبعضی سالها بخاطر مشغله ی زیادو نداشتن پول خیلی ساده می‌گرفتیم و مهم این بود که همدیگر رو درک می کردیم زندگی با هم پستی و بلندی‌ها قشنگه

  2. امروز بیست و هفتمین سالگرد ازدواجمونه توی این سالها روزهای خیلی سخت وخوب در کنار هم بودیم بعضی سالهاداشت همسرم کادوی خوب می‌گرفت وبعضی سالها بخاطر مشغله ی زیادو نداشتن پول خیلی ساده می‌گرفتیم و مهم این بود که همدیگر رو درک می کردیم زندگی با هم پستی و بلندی‌ها قشنگه

  3. منم دیگه بیخیالش میشم هرسال یادش نمیره تبریک میگیم ولی اصلا روز سالگزد ازدواجمون خوشحال نیستم همش ازطرف شوهر ضد حال میخورم دیگه بی خیالش میشم سال دیگه هیچ دیکه بهش تبریکم نمیگم

    1. سلام منم همینطور همیشه سالگرد ازدواجمون قهریم مثل امروز دیگه برام مهم نیست عادت کردم ولی نمی دونم این همه سردی از کجا میاد

  4. منم امروز سالکزد ازدواجمون بود شوهرممم میدونست قبلش پیام دادمش اونم تبریک گفت شب قرار بود بریم بیرون ولی سر کارنامه پسرم تجدید شده بود بحث کرد کلا زهر مارم شد هرسال زهر مارم میشه سالگزد ازدواجمون میدونه من حساسم ولی هیچ کاری نمیکنه وکلا رمانتیک نیست

  5. امروز اولین روز سالگرد ازدواجمون برای همسرم هدیه خریدم به او دادم و او نه برای من هدیه خرید و نه سالگرد ازدواجون تبریک گفت خیلی بیخیال بود کل روز بیرون بود موقع خواب امد .خوابید بهاش حرف زدم منکه باردارم منوناراحت کردی اونم بادادو بیداد رفت تو هال خوابید خیلی ناراحتم امروزتوی اولین سالگرد ازدواجمون فکر میکردم امروز بهترین روز زندگیم اما تلخ ترین روز زندگیم شد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

آیا به مشاوره فوری نیاز دارید؟

 

مشاوره حضوری 👉

مشاوره تلفنی فوری👉