کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

اینستاگرام آویژه

مطالب ما را در اینستاگرام دنبال کنید ( کلیک کنید)

نیازهای عاطفی زنان چیست؟ 8 مورد از مهمترین نیازهای زنان در رابطه

خواسته های زنان از شوهران خود
3.7/5 - (15 امتیاز)

به طور کلی مردان و زنان تفاوت های زیادی در نحوه پردازش و ذخیره اطلاعات در مغز خود را دارند. این متفاوت بودن زن و مرد باعث ایجاد تفاوت در نیازهای عاطفی زن و مرد می شود. به همین دلیل اکثر مردم نمی دانند چگونه باید از جنس مخالف و شریک زندگی خود رفتار کنند. زن ها از انتظاری که مردان از زنان دارند و مردان از نیازهای عاطفی همسرشان اطلاعات کمی دارند. دانشمندان حدود 100 تفاوت جنسیتی را در مغز کشف کرده‌اند. اهمیت این تفاوت‌ها را نمی‌توان نادیده گرفت.

در مورد تفاوت های جنسیتی مطالب زیادی نوشته شده است و تحقیقات زیادی برای این موضوع انجام گرفته است. در این مقاله مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی آویژه به طور خلاصه در مورد نیازهای زنان در زندگی مشترک و اهمیت دادن به زن و … اطلاعاتی را در اختیار شما قرار داده اند. شما با مطالعه این مقاله می فهمید که یک دختر به چه چیزهایی نیاز دارد؟ و مهم ترین نیازهای زنان را متوجه خواهید شد.

تاثیرات برطرف نکردن نیاز زن

یکی از نیازهای اساسی زنان، نیازهای عاطفی است.

اگر نیازهای روحی زنان و نیازهای عاطفی آنها به درستی برآورده نشود. تاثیرات بسزایی در زندگی مشترک و روابط آنها خواهد داشت.

نیازهای عاطفی برآورده نشده منجر به ایحاد احساس تنهایی، افسردگی، ناامیدی از زندگی کردن، بی توجهی به زندگی مشترک و فرزندان و … می شود.

اگر به نیازهای عاطفی زنان به درستی پاسخ داده نشود، می تواند بر روابط زناشویی و نیازهای جنسی زن و مرد تاثیرات مخربی را به جا بگذارد.

اگر احساس می کنید در رابطه با شوهرتان کاستی وجود دارد و یا شما از زندگی کردن خسته و ناامید شده اید. احتمالا به نیازهای عاطفی شما توجهی نشده است.

بی توجهی به نیازهای یک زن فقط باعث ایجاد مشکل برای خود زن نمی شود بلکه بر روابط آنها نیز تاثیر گذار خواهد بود و تعارض و کشمکش ها را افزایش می دهد.

برای جلوگیری از بوجود آمدن مشکلات و افزایش ابراز علاقه به همسر، ابتدا باید نیازهای عاطفی خود و شریک زندگیتان را مشخص کنید و در مورد آنها اطلاعاتی را کسب کنید. سپس برای برآورده کردن خواسته های زن از زندگی مشترک تلاش کنید.

خواسته زن در زندگی مشترک

مهمترین نیازهای زنان

در این قسمت خلاصه ای از مهم ترین نیازهای عاطفی زنان را برای شما آورده ایم تا در مورد خواسته های زنان در رابطه و اینکه چرا زنان به توجه نیاز دارند؟ اطلاعات مفیدی کسب کنید.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه نیازهای عاطفی زنان چیست؟ 8 مورد از مهمترین نیازهای زنان در رابطه با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

نیاز زنان به محبت

محبت معمولا نماد امنیت، راحتی و تایید است. نیاز زن به محبت مرد یک ارزش حیاتی دارد. شوهر از طریق محبت به همسرش نشان می دهد که چقدر برای او مهم است و به رفاه و آسایش همسر اهمیت می دهد. در آغوش گرفتن می تواند راهی ساده اما موثر برای نشان دادن محبت به یک زن باشد. یک یادداشت عاشقانه، یک شاخه گل رز، گرفتن دست او، تماس های تلفنی و… همگی می توانند نیاز به محبت در زنان را پاسخ دهند. محبت برای یک زن آنقدر ضروری است که بدون آن، معمولاً با همسرش احساس بیگانگی می کند.

گفتگوی صمیمی

مردان از گفت و گو برای رسیدن به هدف استفاده می کنند اما زنان عاشق صحبت کردن در مورد زندگی و اتفاقاتی که رخ داده است هستند و از گفت و گو کردن لذت می برند. در ابتدای رابطه، مرد مشتاق شناخت زن خود است، بنابراین گفت و گوهای طولانی مدت را با همسرش خواهد داشت. اما، پس از گذشت چند سال، اکثر مردان گفتگو با همسر خود را متوقف می کنند. چیزی که مردان درک نمی کنند این است که گفت و گوهای صمیمی همان چیزی است که باعث افزایش مهر و محبت و عشق همسرشان می شود. حداقل 15 ساعت در هفته را باید با هم سپری کنید. در طول آن زمان، زوجین باید به یکدیگر توجه کامل داشته باشند و بیشتر وقت خود را صرف گفت و گوهای صمیمی کنند.

صداقت و راستگویی

صداقت و ارتباط باز باعث ایجاد احساس امنیت در زنان می شود. وقتی با صداقت و به دور از پنهان کاری با همسر خود رفتار کنید اعتماد او نسبت به شما افزایش می یابد. اعتماد کردن زن به مرد باعث می شود که او بتواند به راحتی احساسات و افکارش را با همسر خود در میان بگذارد. همچنین احساس امنیت بیشتری می کند. هر چه بیشتر صادق باشید و نسبت به هم راستگو باشید، یکدیگر را بیشتر درک خواهید کرد و راحت تر راه حل هایی برای حل مشکلات خود پیدا خواهید کرد.

پشتیبانی مالی

زنان انتظار دارند که همسرشان بتواند زندگی مشترک آنها را تامین کند. یکی از خواسته های دختر از همسر آینده اش حمایت مالی است. اگرچه امروزه تعداد زنان در بسیاری از مشاغل بیشتر از مردان است، اما نیاز آنها به حمایت مالی تغییری نکرده است. اکثر زنان به دنبال این هستند که هم خانه داری و هم کار بیرون را تجربه کنند. آنها با هدف اینکه زندگی بهتری را بسازند به سر کار می روند اما نمی خواهند مجبور شوند کار کنند تا از خانواده خود حمایت کنند. پس یکی از نیازهای اساسی زنان این است که همسران بتواند زندگی آنها را از نظر مالی تامین کند.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه نیازهای عاطفی زنان چیست؟ 8 مورد از مهمترین نیازهای زنان در رابطه با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

تعهد

یکی از نیازهای یک دختر این است که همسرش نسبت به او و زندگی مشترکشان تعهد داشته باشد. زنان از خیانت به شدت بیزارند. همچنین آنها نیاز دارند که همسرشان نقش رهبری را در خانواده خود داشته باشد و نسبت به فرزندان خود متعهد و مسئولیت پذیر باشد. در واقع کودکان باید زمان با کیفیتی را با والدین خود داشته باشند تا از نظر عاطفی به خوبی پرورش یابند.

امنیت و مراقبت

زنان دوست دارند که در کنار همسر خود احساس امنیت داشته باشند. نیاز به محبت در زنان باعث پیدایش نیاز به مراقبت و نیاز به توجه در زنان می شود. زنان دوست دارند که همسرشان همیشه حواسش به آنها باشد و از او مراقبت کند. مراقبت از همسر صرفا مسائل مالی نیست بلکه می توان آن را با نگرانی و مراقبت از سلامتی همسر، فهمیدن علایق او و … نشان داد.

احترام گذاشتن

اکثرا تصور می کنند که احترام عمدتا برای مردان معنی می شود. اما احترام جز یکی از نیازهای عاطفی اولیه برای زنان نیز هست. هنگامی که مرد نسبت به خواسته ها، نیازها و خانواده زن حساس باشد و احترام قائل شود، زن احساس احترام و با ارزش بودن پیدا می کند.

درک کردن

یک زن نیاز دارد همسرش او را درک کند و بفهمد. ساده ترین راه برای نشان دادن این است که بتوانید بدون قضاوت یا عصبانی شدن به آنچه می گوید گوش دهید. توانایی نشان دادن همدلی و گوش دادن بدون ارائه راه حل یا توصیه باعث می شود که همسرتان احساس کند شما به او اهمیت می دهید و او را درک می کنید.

نیازهای عاطفی زنان

سخنی از مشاوران آویژه

در زندگی مشترک، همه ما باید به نیازها و احساسات یکدیگر احترام بگذاریم. اگر هر کسی بخواهد به فکر خود و نیازهای خودش باشد، پس زندگی مشترک و دو نفره بی معنا خواهد شد. خودخواهی و غرور را کنار بگذارید و نسبت به همسرتان دلسوز و مهربان باشید. حتما در مورد نیازها و انتظاراتش با او صحبت کنید. اگر شما در مورد نیازهای مردان از رابطه و یا نیازهای زنان از زندگی مشترک اطلاعات کمی دارید و نمی دانید که چگونه باید رفتار کنید. می توانید از مشاوره خانواده کمک بگیرید. آنها به شما کمک می کنند تا با نیازهای همسرتان آشنا شوید و بتوانید پاسخ مناسبی برای نیازهایش پیدا کنید.

سوالات متداول

چگونه یک زن را از نظر عاطفی تامین کنیم؟

از ظاهرش، طرز لباس پوشیدنش، لبخندش، چشمانش و هر چیز دیگری تعریف کنید. از ویژگی های فیزیکی نیز فراتر بروید. او را تحسین کنید که چگونه از شما و خانواده‌تان مراقبت می‌ کند و چقدر برای شما عالی و نمونه است.

نمونه هایی از نیازهای عاطفی چیست؟

برخی از نمونه‌های نیازهای عاطفی شامل احساس قدردانی، احساس موفقیت، احساس امنیت و … است. ما به عنوان انسان به اندازه غذا و آب به دنبال تغذیه عاطفی نیز هستیم. پس این حق شماست که پاسخ مناسبی به نیازهای عاطفی شما داده شود

براي مشاوره در زمينه نیازهای عاطفی زنان چیست؟ 8 مورد از مهمترین نیازهای زنان در رابطه

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژهاز سراسر کشور

با ۰۲۱۶۲۹۹۹۰۶۶ تماس بگيريد

نظرات

- 6 نظر:

  1. واقعا این اهمیت دادن و توجه کردن پروژه سختیه‌
    مثلا ازش میپرسی اهمیت از نظر تو چیه؟هیچی نمیگه‌
    مثلا رفیقام با اینکه نمیگن دوست دارم ولی من میفهمم اینا برای من ارزش قاعلن و دوسم دارن
    این یعنی چی خب

  2. خیلی نکات مهم و کلیدی و خوبی بود چون از نظر من همه جز موارد اهم و تایید میکنم.

    1. یه سوال داشتم اگر به همسر زیاد اهمیت بدی پرو میشه مثلا تو تولدش سنگ تموم بزاری دفعه بعد بیشتر میخاد

      1. اگه دید شما به همسرت اینکه اگه به نیازهاش توجه کنی براش ارزش قائل بشی و با جشن گرفتن تولدش یاداور بشی که حضورش چقدر مهمه بعد نگرانی که پر رو بشه یا نشه به نطرم ازدواج نکن چون تفکرت مشکل داره

        1. شک نکن هرچی بیشتر بهش بدی بیشتر میخواد، زن رو باید گرسنه نگه داشت،اما اونم به اندازه و با درایت، اما به هرحال بهت خیانت میکنه فکر خودتم خرابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

آیا به مشاوره فوری نیاز دارید؟

 

مشاوره حضوری 👉

مشاوره تلفنی فوری👉