کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

اینستاگرام آویژه

مطالب ما را در اینستاگرام دنبال کنید ( کلیک کنید)

باید ها و نباید های رابطه جنسی در دوران نامزدی چیست؟

شرایط رابطه جنسی در دوران نامزدی
3.5/5 - (30 امتیاز)

آیا در دوران عقد رابطه جنسی داشتن اشتباه است؟

رابطه جنسی در دوران نامزدی از جمله مواردی است که گاهی اوقات به شدت ذهن زوجین را به خود مشغول میکند و گاهی باعث سردرگمی آنها در طول رابطه میشود. در مشاوره پیش از ازدواج یک مشاور زبده حتما بخشی از مشاوره و راهنمایی های خود را صرف صحبت در مورد رابطه جنسی در دوران نامزدی خواهد کرد. در مشاوره ازدواج جوانان باید جواب برخی از سوالات های خود را دریافت کنند تا بهتر بتوانند در جریان دوران نامزدی از رابطه خود و همسرشان مراقبت و محافظت کنند. سوالاتی که معمولا برای زوجین کم سن و سال و اللخصوص کم تجربه در أین مورد پیش می‌آید و مشاوره خانواده میتواند پاسخ آنها را به خوبی بدهد معمولا عبارتند از:

ویژگی های رابطه جنسی در دوران نامزدی چیست؟

ویژگی های رابطه جنسی در دوران نامزدی باید متناسب با چهارچوب هایی باشد که برای دوران نامزدی در نظر گرفته شده است. دختر و پسر نباید تمام اختیار خود را به دست احساسات خود بدهند و زمان هایی که فوران احساس آنها را فرا میگیرد از خطوط قرمز فراتر بروند. اگر بخواهیم به برخی از مهمترین ویژگی های رابطه جنسی در دوران نامزدی اشره کنیم میتوان به نکته مهم معاشقه اشاره کرد.

خب این مورد طبیعی است که دختر و پسر در دوران نامزدی طوفانی از احساس را نسبت به طرف مقابل در سینه دارند و ناخودآگاه دوست دارند که علاوه بر نزدیکی عاطفی نزدیکی جسمی و جنسی را هم با شریک زندگی خود تجربه کنند. بهترین نوع این اتفاق به این صورت است که تماس جسمی و معاشقه دو نفر در نهایت به در آغوش گرفتن یکدیگر و بوسه و خوابیدن کنار هم خطم شود. وقتی دو نفر پا را فراتر از حد یاد شده بگذراند در اغلب اوقات پشیمانی های زیادی برای طرفیت به بار می آید.در ادامه بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت.


بیشتر بخوانید:آیا رابطه جنسی در دوران آشنایی صحیح است؟


حد و مرز رابطه جنسی در دوران نامزدی چقدر باید باشد؟

حدو مرز رابطه جنسی در دوران نامزدی بنا به سبک زندگی، شخصیت و فرهنگ دو نفر و خانواده‌های آنها میتواند متغییر باشد. ما در ادامه به چند نکته در رابطه با حد و مرز رابطه جنسی در دوران نامزدی با توجه به فرهنگ سنتی غالب در جامعه خودمان اشاره خواهیم کرد:

  • زوجین به یاد داشته باشند که رابطه جنسی در دوران نامزدی در فرهنگ ما اجازه رابطه جنسی کامل را به زوجین نمیدهد.
  • رابطه های جنسی که در آن آلت تناسلی دختر درگیر نباشد نهایت رابطه جنسی در دوران نامزدی میباشد.
  • رابطه جنسی که سلامت پرده بکارت دختر را حتی تهدید هم میکند به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. به این دلیل که میتواند در صورت بر هم خوردن نامزدی زندگی دختر به خاطر یک بی احتیاطی و هوس زودگذر نابود شود.

رابطه جنسی در دوران نامزدی چگونه باشد

 

 

خوابیدن کنار همسر در دوران عقد جایز است؟

خوابیدن کنار همسر در دوران عقد اتفاقی است که به نسبت فرهنگی که زوجین در آن زندگی میکنند قضاوت میشود. در برخی از خانواده ها والدین زوجین تاکید میکنند که دختر و پسر به هیچ عنوان تا زمانی که رسما ازدواج نکردند نمیتوانند کنار یکدیگر بخوابند و حتی باهم خلوت کنند . در برخی از خانواده ها والدین از این هم فراتر میروند و حتی نمی‌گذارند دختر و پسر تنها از خانه بیرون بروند. از طرفی برخی از خانواده ها نیز نظر متفاوتی راجع به خوابیدن کنار همسر در دوران عقد و به هیچوجه این اتفاق را غیر طبیعی یا بد قلمداد میکنند. به لحاظ روانی خوابیدن زوجین کنار هم در دوران عقد میتواند باعث به وجود آمدن و شکل گرفتن تعهد به عنوان یک همسر در افراد شود.

حکم دخول در دوران عقد چیست؟

حکم دخول در دوران عقد به لحاظ شرعی کاملا بلامانع است و زمانی که صیغه محرمیت بین زوجین جاری شده باشد آنها از نظر اسلام زن و شوهر شناخته میشوند و یک رابطه کاملا سالم دارند بنابراین حکم دخول در دوران عقد حلال و جایز است و نمیتوان بر آن خرده گرفت. اما با توجه به عرف اکثریت خانواده های جامعه ما دوران عقد هنوز دوران آشنایی دختر و پسر قلمداد میشود و ممکن است که این رابطه به زندگی دائمی زوجین ختم نشود.

بنابراین به زوجین توصیه میشود که در روابط جنسی خود در دوران عقد بسیار دقت کنند. از جمله اتفاقاتی که به عنوان یک آسیب تقریبا جبران ناپذیر ممکن است بروز کند، بارداری های ناخواسته ای هست که زندگی دختر و پسر را کاملا تحت تاثیرات منفی خود قرار میدهد. زوجینی که بنا به هر دلیلی در دوران عقد رابطه جنسی کامل دارند حتما توجه داشته باشند که تمام نکات جلوگیری از بارداری را رعایت کنند. گاهی این بارداری های ناخواسته باعث می‌شود که زن و مرد برخلاف میل خود و فقط به خاطر به وجود آمدن بچه وارد زندگی مشترک شوند که این موضوع باعث آسیبهای جدی تر در آینده خواهد شد.

اهمیت رابطه جنسی در دوران نامزدی

آیا در دوران نامزدی رابطه جنسی داشته باشیم؟

سلام یکی از دغدغه های اساسی در بین پسران و دخترانی که قصد ازدواج دارند داشتن یا نداشتن رابطه جنسی است که این موضوع اکثریت از جانب آقایان درخواست و از جانب خانمها معمولا رد می شود و همین مساله به یک سوال اساسی مبدل می شود که آیا در دوران نامزدی رابطه جنسی داشته باشیم؟

قبل از پاسخ به این سوال اجازه بدید که به یکی از تفاوت های اساسی بین زن و مرد یعنی اولویت ارضای نیاز بوسیله رفتار ازدواج را اشاره کنم:

در مردان اولویت ارضای میل جنسی و بعد عاطفی و در خانم ها اولویت ارضای میل عاطفی و بعد جنسی هست

همین مساله موجب این میشه که ذهن های هردو طرف در ابتدای ازدواج به سمت اولویت هاشون مشغول بشه و طبیعتا” رفتارهای متفاوتی را در شروع با هم انجام می دهند آنجاییی که یک زن دوست داره با نامزدش حرف بزنه و صحبت کنه و در این صحبت ها توجه ببینه و یک مرد دوست داره با نامزدش ارتباط داشته باشه و اون رو بغل و بوس بکنه همین مساله موجب میشه که مردان متقاضی ارتباط و خانم ها متقاضی گفتگو باشند.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه باید ها و نباید های رابطه جنسی در دوران نامزدی چیست؟ با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه باید ها و نباید های رابطه جنسی در دوران نامزدی چیست؟ با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

حال سوال این است که اولویت را باید به کدام داد؟ یابهتر بگم کی باید کوتاه بیاد از حقش؟

در جواب به این پرسش با توجه به دلایل زیر به هیچ عنوان وجود رابطه جنسی در دوران نامزدی توصیه نمیشه:

دلیل اول:

فرض کنین یک دختر و پسر با نیت ازدواج وآشنایی بیشتر مدتی را با هم نامزد می شوند حال اگه بعد از نامزدی به این نتیجه برسند که به درد هم نمیخورن سوال اینجاست اگر بین اینها رابطه ای جنسی برقرار شده باشد آیا عوارض روحی جدا شدن زمانی که رابطه جنسی وجود داشته کمتره یا زمانی که فقط رابطه عاطفی بوده؟درسته که هر دو درکل اثرات منفی و آسیب زایی برای هردو نفر مخصوصا دختر داره اما عوارض جدا شدن دو نفر وقتی که رابطه جنسی داشتند اصلا قابل قیاس با زمانی که صرفا” یک رابطه عاطفی تنها بوده نیست.

دلیل دوم:

اگر در دوران نامزدی رابطه جنسی وجود داشته باشه اگه دو نفر به نتیجه برسند به درد هم نمیخورند چطور می خواهند از هم جدا بشوند؟ عذاب وجدان مرد واندوه از دست رفتن بکارت دختر را چگونه می توان جبران کرد؟ متاسفانه انجام این رابطه موجب میشه حتی اگر پسر و بیشتر دختر در دوران نامزدی به نتیجه برسند که ازدواجشون اشتباهه به خاطر موضوع بکارت به اشتباهشون ادامه میدن و کار را خرابتر می کنند.

دلیل سوم:

وجود دلزدگی و دلسردی اونم اندکی بعد از رابطه جنسی یکی از مشکلاتیه که امکان بوجود اومدنش خیلی زیاده البته یک سوال ممکنه پیش بیاد که از کجا معلوم اگه دختر و پسر در دوران نامزدی هیچ رابطه جنسی نداشته باشند و بعد از عروسی این رابطه انجام بشه این دلزدگی پیش نیاد؟

درجواب باید بگم البته احتمال این دلزدگی حتی بعد از ازدواج وجود داره ولی چیزی که هست احتمال آن خیلی کمتر از زمانی هست که دو نفر نامزد هستند و رابطه جنسی داشتند یادتان باشه دو نفری که به مرحله عروسی می رسند مدت زیادی رو درکنار هم بودند و هم شناخت بهتری پیدا کردند و هم تصمیم گیریشان عاقلانه تر و متعهدانه تر است.

دلیل چهارم:

با فرض براینکه این نامزدی حتما به ازدواج انجام خواهد شد و شکی در آن نباشه درسته که انجام رابطه جنسی در دوران نامزدی به هر دو نفراحساس خوبی میده ولی حتی اگه این نامزدی به ازدواج ختم بشه پیش فرض های خوبی رو در ذهن دو طرف نسبت به هم وخصوصا خانم نسبت به آقا ایجاد نمیکنه. اینکه یک مرد ممکنه از اینکه به راحتی رابطه جنسی رو با نامزدش برقرار کرده احساس تردید در انتخابش بهش دست بده و یا اینکه یک زن وقتی بدون دریافت توجه و احساسات عاطفی شدید وارد رابطه جنسی بشه همیشه به همسرش به عنوان کسی که در مقابل خانم ها ضعیف هست و رابطه جنسی اولویتشه نگران میشه و بهش با شک وتردید نگاه می کنه.

دلیل پنجم:

وجود رابطه جنسی در دوران نامزدی حتی اگر شکی نداشته باشیم که حتما ازدواج صورت خواهد گرفت. ولی چون با اضطراب هایی همچون بارداری و اطلاع پیدا کردن دیگران از رابطه همراه است موجب میشه دو نفر و خصوصا” خانم به اون درجه از ارگاسم و ارضاشدنی که در رابطه جنسی مدنظر هست نرسند و همین منجر به انزجار از این رابطه در بین اونا میشه و خوب در طول زندگی باعث بوجود اومدن کدورت های فراوان میشه.

اگرخوب دقت کنید درمی یابید که داشتن رابطه جنسی در دوران نامزدی عوارض خیلی زیادی را برای برای ازدواج دختر یا پسر خواهد داشت

میزان رابطه جنسی در دوران نامزدی

سوالات متداول

آیا رابطه جنسی کامل در دوران عقد صحیح است؟

خیر در فرهنگ جامعه ما دوران عقد بیشتر به عنوان دوره آشنایی قلمداد میشود و امکان جدایی وجود دارد.

به لحاظ شرعی حکم دخول در دوران عقد حلال است؟

از نظر اسلام زن و مردی که به هم محرم هستند میتوانند کاملا وارد رابطه جنسی شوند و این امر حلال مطلق میباشد.

مهمترین آسیب رابطه جنسی در دوران عقد چیست؟

بارداری ناخواسته

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستامرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژهخدمات متنوعی را در زمینهمشاوره قبل از ازدواجبه شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد. جهت کسب آموزش های بیشتر این مقاله لاتین را مطالعه کنید.منبع: ( … The things nobody tells you about sex after marriage )

براي مشاوره در زمينه باید ها و نباید های رابطه جنسی در دوران نامزدی چیست؟

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژهاز سراسر کشور

با ۰۲۱۶۲۹۹۹۰۶۶ تماس بگيريد

نظرات

- 39 نظر:

  1. ادمین اسمشو گزاشته حکم الهی؟؟؟؟!!!! کامنتا رو میخونی انگار خدا داره صحبت می کنه…حالا ما که کوچک ترین اعتقادی به خزعبلات دین شما نداریم ولی تا جایی که می دونیم جای خالقت نشستی ادمین جان و این کفره…

  2. وقتی دونفر باهم عقد میکنین یعنی محرم هم شدین و مشکلی نداره اگر قرار عروسی بگیرین بعدا رابطه انجام بدین مواظب باشین ک طرفتو باردار نشه رعایت کنین عروسی واسه اینه طرف عروسی کرده داره میره سر خونه زندگیش یا کسی عروسی نمیگیره همون عقد کرده میتونه به زندگیش ادامه بده اگر عقد کردین چه مرد چه زن نیاز خودشونو برطرف نکنن خیانت پیش میاد طرف چه جور نیاز خودشو نگه داره تا یک سال یا دوسال واسه بد از عروسی رابطه انجام بدین از من اینه عقدی ک خوندین میتونین رابطه انجام بدین محرم هم هستین

  3. سلام من ۲ماهه که‌ نامزد کردم و عروسی نکردیم و تا حالا با نامزدم رابطه داشتیم من استرس دارم وتا حالا از هیچ چیزی استفاده نکردیم باید چیکار کنم نمیخوام دل نامزدم رو بشکونم

  4. سلام من دو ماه میشه که نامزدم عقد کردم اون از من بوس میخاد
    میخاد به سینه من دست بزنه ولی من بهش اجازه نمیدم آیا این اشکال دارد من باید نیازش را در دوران نامزدی بپذیرم ولی نامزدم را خیلی دوست دارم
    چرا احساس گناه میکنم وقتی به من دست میزنه من میگم بزار هر موقع که ازدواج کردیم باهم میتوانم این رابطه هارو راحت انجام بدیم میگه تا که ازدواج میکنیم تا اون وقت من چطور تحمل کنم تحمل میکنم میگه ولی بسختی..آیا شما در این مورد چه پاسخی دارید…؟؟

  5. کسایی که گارد میگیرن در برابر مطالب این سایت کاملا مشخصه آقایونی هستن که چششون از زندگی مشترک فقط رابطه جنسی رو میبینه😂 طبیعیه وقتی بعضی مردا انقد نامردن که دخترو ول میکنن میرن دختره هم زیر بار نره وارد رابطه توی دوران عقد بشه😒 یه مرد خیلی راحت میتونه مجدد ازدواج کنه ولی یه دختر بدون بکارت رو هیچکس قبول نمیکنه
    پس شعور و وجدان داشته باشین و خودخواه نباشین

    تا حد کمی با معاشقه موافقم اما رابطه اصلااااا

  6. خدا لعنتتون کنه با مشاوره های غیر اصولیو نافهمتون وقتی خدا این عمرو حلال کرده شما خودتون بیشتراز خدا میدونید که اشتباه میدونید این عمرو؟

    1. سلام بزرگوار این امر درسته که امر خداست اما همون خدا هم عقلی داده به شما به نظر میاد یک عقل سلیم مطالبیایت رو تایید کنه. به شخصه استفاده کردم تشکر از عومل محترم سایت

  7. سلام من الان دو ساله نامزدم نامزدم گاهی ازم معاشقه میخواد منم نمیتونم دلشو بشکونم چیکار کنم

  8. سلام خواستم بپرسم من الان ۱ سال و ۳ ماه عقدیم امکان رابطه کامل با دستورات مشخصه ک مواظب بارداری باشیم و غیره بازم با این مواظبات میشه رابطه کامل داشت یا خیر

  9. عزیزم نباید قبول میکردی به هیچ دلیلی چون اتفاقات ناخاسته ای روخ می دهد در عین حال ممکن است باردار شوی

  10. من یک ساله که نامزاد کردم نامزادم بسیاراسرارمیکنه به رابطه جنسی حالاچیکارکنم

  11. من یک ساله که نامزاد کردم نامزادم بسیاراسرارمیکنه به رابطه جنسی حالاچیکارکنم

    1. اشکالی نداره ولی شما دیگه دختر حساب نمیشد و اگر اسپرم وارد رحم بشه امکان بارداری شما وجود داره پس باید دقت کرد

  12. سلام من تقریبا سه ماهه نامزدم نامزدم تقریبا یک‌ماهه ک از من دلسرد شده اونم ب خاطر این ک باهام رابطه داشته میگه دوسم داره اما نمیتونم بهم ز بزنه یا اس بده پس خودش نیس هر چند باهاش حرف زدم تا یکم راضی شد اونم بخاطر گریه هامو اسرار خانوادشو خانوادهامون موضوع رو نمیدونن دارم دیونه میشم بگین من چیکار کنم خواهش میکنم اون خیلی اسرار کرد بخدا وگرنه من قبول نمیکردم

  13. سلام من تازه عقد کردم و شوهرم خیلی لسرار بر رابطه جنسی دارد چ کار کنم

    1. بستگی به نامزد شما داره ایا قصد او ازدواج است یاخیر واگر ازدواج هم باشه باز هم رابطه جنسی درست نیست چون اون حیجان شب زفاف رو ازبین میبره

  14. کلا از نظر اسلام و کلام خدایی وقتی زن و شوهری عقد میکنند به طور کامل حق دخول و حتی بچه دار شدن دارند و این کار گناه نیست بلکه حلالم هست
    اگر که میدانید همسرتان شما را خیلی دوست داره و شما هم همسرتان را خیلی دوست دارید حتما نیاز جنسیش را برطرف کنید که نه اون از شما دل سرد شود نه شما از اون دل سرد شوید این حرف کاملا اشتباه هست که میگن تا عروسی نکنید نمیتوانید دخول کنید وقتی کلام خدا برای دو همسر خوانده میشود یعنی همسر رسمی آن شخص هست و همه کارهای جنسی حلال است و عیبی در آن نیست

  15. من الان نامزد کردم شوهرم خیلی علاقه داره من اضطراب دارم و همش میترسم

    1. شما باید نیاز شوهرتان را بر طرف کنید و گرنه زندگیتان بهم میخورد از نظر کلام الهی اشکالی ندارد هر چه ازتان خواست انجام دهید

    1. بیشتر فکر خودت باش اگه در حد دست زدن باشه که اشکال نداره ولی کم کم ازت رابطه کامل نخاد 🙃

  16. سلام من نامزدم بخاطر اینکه میل به رابطه جنسی نداشت و گاهی ناخواسته این کار رو انجام می‌داد الان واسه خاطر همین ازم دلسرد شده میخاد جدا بشه من باید چیکار کنم

    1. طلاقش بده چون وابستش نیستی اما اگر دوستش داری که هزار راه از مشاوره اولی و تحمل آخری وجود داره

  17. سلاممن تازه عقد کردم ولی عروسی نکردیم شوهرم به رابطه خیلی علاقه نشون میده واصرار داره البته بدون دخول میخاستم نظرتونو بدونم لطفا راهنمایی کنید

      1. سلام من دو ماه میشه که نامزدم عقد کردم اون از من بوس میخاد
        میخاد به سینه من دست بزنه ولی من بهش اجازه نمیدم آیا این اشکال دارد من باید نیازش را در دوران نامزدی بپذیرم ولی نامزدم را خیلی دوست دارم
        چرا احساس گناه میکنم وقتی به من دست میزنه من میگم بزار هر موقع که ازدواج کردیم باهم میتوانم این رابطه هارو راحت انجام بدیم میگه تا که ازدواج میکنیم تا اون وقت من چطور تحمل کنم تحمل میکنم میگه ولی بسختی..آیا شما در این مورد چه پاسخی دارید…؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

آیا به مشاوره فوری نیاز دارید؟

 

مشاوره حضوری 👉

مشاوره تلفنی فوری👉