کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

اینستاگرام آویژه

مطالب ما را در اینستاگرام دنبال کنید ( کلیک کنید)

نکات عشق بازی قبل از ازدواج

حدود معاشقه قبل از ازدواج چیست ؟
3.3/5 - (31 امتیاز)

معاشقه قبل از ازدواج در چه حدودی باید باشد؟ این مطلب جز اولین سوالات دختر و پسر زمان مراجعه به مشاوره قبل از ازدواجاست. در قدم اول بهتر است تعریف معاشقه را بدانیم . معاشقه قبل از ازدواج محبت و هم آغوشی قبل از رابطه جنسی است. معاشقه قبل از ازدواج صحبت های عاشقانه و نوازش های خاص مو و بدن است . معاشقه قبل از ازدواج هنر برانگیخته کردن همسر بدون رابطه جنسی کامل است . معاشقه قبل از ازدواج می تواند کلامی و لمسی باشد . معاشقه قبل از ازدواج با دوستت دارم می تواند آغاز شود و با لمس اندام و بازی با مو و لب ادامه پیدا کند . معاشقه قبل از ازدواج منحصرا باید احساس آرامش روحی و جسمی به همسر بدهد و او را برای داشتن یک رابطه جنسی کامل آماده کند .

درخواست معاشقه قبل از ازدواج

درخواست معاشقه قبل از ازدواج و البته دردورن نامزدی امر کاملا عادی است . با تغییرات فرهنگی که این روزها اتفاق افتاده دختر و پسر پیش از ازدواج یکدیگر را میبینند و با هم به مسافرت می روند . و معمولا درخواست معاشقه قبل از ازدواج را دارند . درخواست معاشقه قبل از ازدواج و حتی پیش ازینکه حتی به خواستگاری بیایند هم ممکن است اتفاق بیفتد که در فرهنگ ایرانی اسلامی ما پسندیده نیست . درخواست معاشقه قبل از ازدواج هم آدابی دارد و اگر مراحلش بدرستی طی نشود باعث ماندگار شدن خاطرات بدی از دوران پیش از ازدواج می شود . درخواست معاشقه قبل از ازدواج معمولا از طرف مرد ها صورت می گیرد . آقایون باید این مسئله را در نظر داشته باشند که حتی در درخواست معاشقه قبل از ازدواج نباید عجله کنند . ابتدا باید از طریق کلام معاشقه را آغاز کنند و سپس بصورت لمسی درخواست معاشقه کنند. برای اطلاعات بیشتر لطفا مقاله رابطه جنسی قبل ازدواج را مطالعه کنید.

داشتن معاشقه قبل از ازدواج

داشتن معاشقه قبل از ازدواج نیاز به مهارت دارد . برای فراگیری و دانستن زمان درست داشتن معاشقه قبل از ازدواج بهتر است بدانید با چه کسانی نباید ازدواج کرد؟. داشتن معاشقه قبل از ازدواج و قبل از عمل دخول باعث بوجود آمدن آرامش خاطر مخصوصا در زن است . معاشقه قبل از ازدواج جز لحظات و خاطرات دوست داشتنی دختر و پسر است . معاشقه قبل از ازدواج باعث افزایش حس دوستی و صمیمیت بین زن و شوهر می شود . مشاوره قبل از ازدواج فقط برای بررسی شخصیت دختر و پسر نیست . یکمشاوره ازدواجحرفه ای حتی تکنیک های درخواست معاشقه قبل از ازدواج را هم آموزش می دهد . برای داشتن معاشقه قبل از ازدواج حتما باید دختر و پسر میل و آمادگی داشته باشند . برای داشتن یک معاشقه قبل از ازدواج خوب مکان عاشقانه ای را انتخاب کنید و در هر جایی درخواست معاشقه نکنید.

حکم معاشقه قبل از ازدواج

حکم معاشقه قبل از ازدواج با توجه به فرهنگ و دین یک کشور متفاوت است . اما در ایران حکم معاشقه قبل از ازدواج با توجه به شرایط دختر و پسر داده شده است . اگر دختر و پسر در دوره نامزدی و به شرط عقد موقت یا عقد دائم هستند هیچ مانعی برای درخواست معاشقه قبل از ازدواج وجود ندارد . اما اگر دختر و پسر در دوره آشنایی و خواستگاری بسر میبرند حکم معاشقه قبل از ازدواج آنها مانند دو فرد غریبه و نا محرم وجود است . داشتن معاشقه قبل از ازدواج و در دوره خواستگاری به هیچ وجه جایز و پسندیده نیست . معاشقه قبل از ازدواج حتی در دوره نامزدی هم نباید از یک سری حدود خارج شود . حکم معاشقه قبل از ازدواج درست است که در زمان عقد جایز و حلال است اما بهتر است این معاشقه منجر به دخول نشود. برای خواندن مقاله شناخت همسر مناسب برای ازدواج لطفا کلیک کنید.

داشتن معاشقه قبل از ازدواج
معاشقه با خواستگار قبل از ازدواج

روانشناسی معاشقه قبل از ازدواج

روانشناسی معاشقه قبل از ازدواج و تاثیرات آن درداشتن یکازدواج موفقاهمیت زیادی دارد . در روانشناسی معاشقه قبل از ازدواج نکته مهم و کلیدی چگونگی آغاز معاشقه است . از لحاظ روانشناسی برای داشتن یک رابطه جنسی موفق و شاد باید قبل آن یک معاشقه درست و کامل داشت. روانشناسی معاشقه قبل از ازدواج این نکته را نشان داده که زوجینی که قبل از انجام رابطه جنسی پیشنوازی کامل و درستی داشتند رضایت مندی بیشتری از زندگی خود داشته اند . در روانشناسی معاشقه قبل از ازدواج بیان می شود که زنان بوسیله صدا و مردان از طریق تصویر به لذت و احساس برانگیختگی دست می یابند . مشاوران خانواده به کیفیت و مدت زمان معاشقه تاکید زیادی می کنند . مشاوران خانواده معتقدند برای داشتن یک رابطه زناشویی خوب و یک ازدواج موفق طولانی مدت ، معاشقه تاثیر بسزای دارند.

چگونگی یک معاشقه کامل

مدت زمان و توجه به نقاط خاص در یک معاشقه اهمیت زیادی دارد . عمل معاشقه از طرف زن و مرد لذت بخش است . اما برای خانم ها انجام معاشقه لذت بیشتری دارد و هر چه مدت زمان معاشقه افزایش یابد زودتر آماده انجام رابطه جنسی می شوند .

متاسفانه بعضی آقایون حتی با گذشت چندین سال از عمر زندگی مشترکشان نسبت به این مسئله توجه کامل را ندارند . مدت زمان معاشقه میتواند از بیست تا چهل دقیقه طول بکشد یا حتی از پیامک زدن قبل از آمدن به خانه شروع شود و حتی شامل بوسه های کوچک یا دوستت دارم هم می شود . اما بعضی به غلط تصور می کنند معاشقه محدود به تخت خواب و چند دقیقه قبل از انجام رابطه جنسی است . مرد ها بهتر است به غیر از نقاط خاص بدن به نرمه گوش ، گردن و حتی ماساژدادن همسر هم توجه کنند تا بتوانند رابطه لذت بخشی را برای همسرشان آغاز کنند . اگر در مورد خصوصیات یک مرد ایده آلاطاعات کافی میخواهید لطفا کلیک کنید.

روانشناسی معاشقه قبل از ازدواج
رابطه قبل از ازدواج داشته باشیم یا نداشته باشیم؟
مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه نکات عشق بازی قبل از ازدواج با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه نکات عشق بازی قبل از ازدواج با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

باید و نباید های قبل از معاشقه و رابطه جنسی

قبل از هر چیز بهتر است بدانید به باور های غلط قبل از انجام معاشقه و نزدیکی باید بی توجه بود . بعضی به غلط تصور می کنند استفاده از نوشیدنی ها و مواد انرژی زا به بهبود لذت یک رابطه کمک می کند . در صورتیکه با استفاده از مواد و نوشیدنی های انرژی زا از اصل این عمل که رسیدن به آرامش است دور می شوید . از خوردن غذای چرب و پر انرژی دوری کنید و وعده غذایی سبک و حتی آجیل و میوه را جایگزین کنید . از بحث و جدل با همسرتان پرهیز کنید تا رابطه عاشقانه ای برقرار کنید . در زمان معاشقه از حرف زدن در مورد شارژ و مشکلات ساختمان و امور روز مره فاصله بگیرید و در مورد عشق به زندگی تان صحبت کنید . از دیدن فیلم های پورن بشدت دوری کنید و با تخیل و توقع بالا وارد رابطه نشوید. اگر خواهان دانستن موارد مربوط به خصوصیات یک زن ایده آل برای ازدواج لطفا کلیک کنید.

نکات مهم معاشقه قبل از ازدواج

قبل از ازدواج باید در مورد مسائل و حد وحدود رابطه جنسی هم صحبت کنید . آموزش درست رابطه جنسی معمولا در کشور ما توسط خانواده ها صورت نمی گیرد . بهتر است برای آشنایی با نکاتی که در یک رابطه جنسی سالم باید رعایت شود به یک مشاور موفق مراجعه کنید . حدود معاشقه با حدود یک رابطه جنسی کامل فرق دارد . معاشقه با همخوابگی کاملا متفاوت است . معاشقه با کلام آغاز و فقط به هم آغوشی ختم می شود . باورها و دانسته های غلط در رابطه جنسی می تواند ضربه جبران ناپذیری به زندگی زناشویی وارد کند . فانتزی های جنسی که این روزها در زندگی زوجهای جوان باب شده می تواند عمر یک زندگی موفق را کوتاه و نابود کند . خلاق بودن در معاشقه می تواند هیجان یک رابطه را افزایش دهد و باعث دلبستگی بیشتر بین زوجین شود. چگونه از دختر مورد علاقه خود خواستگاری کنیم؟ حتما این مقاله را مطالعه کنید.

تفاوت معاشقه و رابطه جنسی قبل و بعد از ازدواج
رابطه جنسی قبل از ازدواج

تفاوت معاشقه و رابطه جنسی قبل و بعد از ازدواج

معاشقه و داشتن رابطه جنسی در دختر و پسری که فقط قصد ازدواج دارند با کسی که در دوره نامزدی قرار دارد کاملا متفاوت است . زمانیکه دختر و پسر قبل از ازدواج و خواستگاری به دنبال معاشقه و رابطه جنسی کامل بروند ، این عمل فقط از روی کنجکاوی و هوس است . اما در معاشقه بعد از عقد این عمل باعث دلبستگی و علاقه می شود . تجربه رابطه جنسی قبل از ازدواج باعث بالا رفتن توقعات در رابطه بعد از ازدواج می شود . و اگراین توقع رفع نشود شکاف عاطفی بین زن و شوهر اتفاق می افتد . تجربه رابطه جنسی قبل از ازدواج باعث ایجاد مهارت در فرد می شود . و زمانیکه این فرد تصمیم به ازدواج بگیرد قاعدتا به سراغ همسری خواهد رفت که این تجربه را ندارد و این ناهماهنگی باعث ناکامی در ازدواج می شود. سوالاتی که باید در خواستگاری پرسید! این مقاله را از دست ندهید.

آسیب های معاشقه و رابطه جنسی فانتزی در ازدواج

این روزها با پیشرفت سریع تکنولوژی و دسترسی به اینترنت متاسفانه آسیب های ازدواج هم افزایش یافته است . دسترسی به فیلم هایی که روابط نامشروع ودر پی آن تکنیک های فانتزی و نادرست را آموزش می دهند ، باعث ایجاد آسیب در زندگی زناشویی شده است . افزایش تولید فیلم های پورن و تماشای آن ها توسط دختران و پسران تصورات جنسی یک رابطه را تغییر داده است . الگو برداری غلط از این فیلم ها باعث شده توقعات جنسی از یک رابطه سالم بالا برود . و اگر طرف مقابل قادر به پاسخگویی این نیاز نباشد متاسفانه روابط زوجین دچار تنش می شود . این تنش خاص زندگی زوج های جوان نیست و متاسفانه این بحران گریبان خانواده های میانسال جامعه را هم گرفته است . در این شرایط بهتر است برای افزایش آگاهی و بالابردن سواد یک رابطه درست به مشاور خانواده مراجعه کنیم . حالا اگه میخوای بدونی بهترین سن برای ازدواج چه سنی است؟ کلیک کن.

اصول کلی رابطه زناشویی

در رابطه جنسی و معاشقه از کسی الگوبرداری نکنید و با توجه به توانایی های خودتان پیش بروید . زمانی وارد رابطه جنسی شوید که هم خودتان آماده باشید هم بتوانید خواسته های طرف مقابل را برآورده کنید . رابطه زناشویی را محدود به نزدیکی نکنید و به پیش نوازی و آماده کردن همسرتان هم توجه کنید . سعی کنید از روش تکراری استفاده نکنید و در انجام این مراحل با توجه به خصوصیات و علایق همسرتان پیش بروبید .

وارد روابط آسیب زننده و فانتزی های جنسی غلط نشوید . بهداشت بدن و دندان را رعایت کنید از قرص های خوش بو کننده دهان استفاده نکنید . قرص سطح هورمون ها ی جنسی را در بدن کاهش می دهد . به شرایط مکانی که برای انجام رابطه در نظر دارید توجه کنید که بیش از اندازه گرم یا سرد نباشد . از نور مناسب در اتاق استفاده کنید و حتی از نور شمع و شمع آرایی غافل نشوید . توجه داشته باشید که بعد از رابطه هر دو طرف به اوج لذت جنسی رسیده باشند که اگر چنین اتفاقی نیفتاده باشد بی میلی به رابطه در وجود زن یا مرد اتفاق خواهد افتاد .

سوالات متداول

آیا معاشقه قبل از ازدواج صحیح است ؟

معاشقه اگر دردوره نامزدی که عقد موقت یا دائم خوانده شده صورت بگیرد کاملا درست است و باعث دلبستگی بین دختر و پسر می شود . اما دردوره آشنایی به هیچ وجه جایز نیست .

تاثیر معاشقه قبل از ازدواج در زندگی مشترک چیست ؟

قبل از ازدواج دردوره نامزدی بهتر است فقط معاشقه صورت گیرد که باعث می شود زوجین برای شروع شدن زندگی مشترک و داشتن رابطه کامل ذوق و عطش بیشتری داشته باشند ، بهتر است انجام رابطه کامل جنسی به بعد از ازدواج موکول شود .

مرز معاشقه قبل از ازدواج کجا تعریف می شود ؟

حدود معاشقه با توجه به فرهنگ و نظر دختر وپسر تعریف می شود اما معاشقه شامل عشق بازی کلامی ، لمسی و نوازش می شود و انجام رابطه جنسی کامل در آن تعریف نشده در اصل معاشقه یعنی ایجاد برانگیختگی هیجانی .

آیا درخواست معاشقه قبل از ازدواج را باید پذیرفت ؟

زمانیکه دختر و پسر تصمیم قطعی برای ازدواج گرفتند و محرم شدند این درخواست کاملا بجا و درست است اما بهتر است تا قبل از ازدواج رسمی و زمانیکه زندگی مشترک زناشویی را شروع نکردند فقط به معاشقه اکتفا کنند .

داشتن معاشقه قبل از ازدواج خوب است ؟

بله اصلا خود ازدواج و انجام رابطه کامل درست به کیفیت معاشقه قبل از آن بستگی دارد ، زمانیکه معاشقه صورت میگیرد سطح هیجان و دلبستگی و عشق بالا می رود و این باعث داشتن یک رابطه سالم و لذت بخش جنسی می شود .

خدمات مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستامرکز مشاوره روانشناسی و خانوادهخدمات متنوعی را در زمینهمشاوره آنلاین ازدواجبه شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

براي مشاوره در زمينه نکات عشق بازی قبل از ازدواج

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژهاز سراسر کشور

با ۰۲۱۶۲۹۹۹۰۶۶ تماس بگيريد

نظرات

- 26 نظر:

  1. سخت تر از خود معاشقه در دوران عقد، یافتن مکانی دنج و آرام برای انجام معاشقه هست.
    دختر و پسر که در خانه والدین خودشان زندگی می کنن و کسی هم نمیاد خانه خودش رو در اختیار یک زوج جوان قرار بده. به نظرم بهترین مکان، یکی داخل ماشین و دیگری گرفتن اتاق در مسافرخانه هست که البته در حالت دوم باید خرج زیادی کرد.

  2. آیا بوس کردن لپ و گردن رابطه به حساب میاد و توی آزمایش های قبل از ازدواج رابطه نشان داده می شود

    1. سلام منظور از رابطه یعنی شما با طرف مقابل مث یک زن وشوهر کاری کنید که منجر به کاری شود که نیاز به غسل داشته یعنی همبستر شوید

  3. سلام
    من دو ماه نامزدی هستم
    رابطه زیاد نزدیکی با نامزدم نداشتم
    ولی اون میخاد بیشتر ب هم نزدیک بشیم
    من رد کردم
    بهم گف میخای من نیازم با کس دیگه ای بر طرف کنم
    الان من باید چیکار کنم ?

  4. ببخشید من با ی پسری ۶ ماهه چت میکنم ولی خب هنوز حضوری ندیدمشون همش حرف از بوسه میزنن
    اگه در حد بوس رابطه داشته باشیم مشکل نداره؟

    1. منم مشکل شما رو دارم و موندم اگ نه بگم کیس مناسب ازدواج رو از دست میدم چون هرچی میسنجم از هر لحاظ به هم میاییم

  5. سلام‌من ۴‌ماه نامزد کردم
    رابطه معاشقه خواصی نداشتم
    و هر وقت که درخواست میکنم همسرم قبول نمیکنه در عوض منم نارحت میشم
    ایا جوابی برای این کار هست؟!
    مگه نباید نیاز همدیگه رو برطرف کنیم ؟🤔

  6. سلام در دوران دوستی که قصد ازدواج هست،معاشقه تلفنی یا سکس چت درسته؟

  7. سلام
    رابطه دهانی برای دو فرد که قصد ازدواج داشته باشند ایرادی نداره ؟

    1. با سلام
      بستگی به فرهنگ دو طرف داره. اگه منظورتون اینه که رابطه رسمی نشده و تازه دارید همدیگرو میشناسید و… لطفا بیشتر احتیاط کنید.

  8. سلام اگر بعد ۵ سال دوستی که قصد ازدواج هست
    و منتظرن تا سن ازدواج برسه
    بوسه و لب گرفتن میشه؟!

    1. بستگی به فرهنگ و نحوه آشنایی و میزان اعتقادات و خانواده داره

      1. منظورتون چیه
        این موضوع که فقط بین ۲ طرف هست
        رابطه ی کامل نیست که دردسر بشه.
        فقط میخاستم بدونم از نظر مشاور هم اشکال داره یا میگه در این حد اگه خودمون بخایم اوکیه و مشکل پیش نمیاد دل سرد و… شیم و رابطه بعد این چند سال که عالی بوده و سالم. خراب بشه

        1. دوست عزیز به طور مثال اگر یکی از طرفین این رفتار را مقایر ارزش های خود بداند ممکنم است با انجام آن عذاب وجدان داشته باشند.

    2. ببین اسلام و مسلام بذار کنار برو سر اصل مطلب همش از اسلام مینویسید.در صورتی که میدونید در این مورد اسلام دخالتی نکرده کم اسم اسلامو به گند بکشید

  9. سلام
    اگر در دوران دوستی که ۵ سال هم ازش گذشته و قصد ازدواج واقعی هست و منتظرن تا سن ازدواج برسه
    در حد بوسه و لب گرفتن میشه!؟

  10. سلام ببخشید من ی سوال داشتم
    این معاشقه اگر پایین تنه بدن نباشد و فقط بالاتنه باشد مشکلی داره؟

    1. با سلام
      دوست عزیز این به فرهنگ و عرف خانواده شما بستگی دارد مثلا خیلی ها در دوران عقد این را جایز میدانند ولی قبل از محرمیت خیر

      1. رابطه دهانی جز رابطه جنسی که میگن نباید قبل از ازدواج باشه محسوب میشع؟ یا همون معاشقه اس و انجام دادنش ایرادی نداره؟

        1. با سلام این بستگی به فرهنگ و اعتقادات مذهبی و موقعیت مثلا قبل از عقد یا قبل از عقد داره. از همه مهمتر رضایت طرف مقابل داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

آیا به مشاوره فوری نیاز دارید؟

 

مشاوره حضوری 👉

مشاوره تلفنی فوری👉