کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

اینستاگرام آویژه

مطالب ما را در اینستاگرام دنبال کنید ( کلیک کنید)

چگونه با همسر خود آشتی کنیم؟ 16 راه آشتی با همسر بعد از قهر و دعوا

راهکارهای کاربردی آشتی پس از دعوا
3.4/5 - (42 امتیاز)

آیا نگران قهرهای مداوم و آشتی کردن های سخت همسرتان هستید؟ قهر کردن همسر و صحبت نکردن او می تواند خیلی ناراحت کننده باشد و باعث ناامیدی و دلزدگی شما از زندگی شود. وقتی در یک خانه زندگی می کنید اما همسرتان به خاطر اشتباه شما دیگر با شما صحبت نمی کند فضای کلافه کننده و استرس زا ایجاد می شود.

اگر همسرتان با شما قهر کرده است و به دنبال راه آشتی با همسرتان هستید ولی نمی دانید که چگونه دلجویی کنید، پس با ما همراه باشید. مشاوران مرکز مشاوره خانواده آویژه به دلیل سوالات مکرر شما در مورد راهکارهای کاربردی آشتی بعد از دعوا زناشویی، مقاله جامع و تخصصی را نگارش کرده اند. شما می توانید با مطالعه این مقاله ایده آشتی با همسر خود را پیدا کنید و به قهرهای همسرتان پایان بدهید.

آشتی با همسر

10 نکته برای آشتی با همسر

در زندگی مشترک همه افراد مواقعی وجود دارد که زوجین از یکدیگر ناراحت می شوند. همه زوجین بحث و دعواهایی را تجربه می کنند که احتمالا منجر به قهر کردن یا عوض شدن فضای ارتباطی بین دو نفر می شود. هنگامی که همسرتان قهر کرده است یا از شما ناراحت است به احتمال زیاد می دانید که چه رفتار یا اشتباهی از شما باعث ناراحتی او شده است. شاید ترجیح بدهید که سکوت کنید تا به مرور روابط تان مانند قبل شود اما تحقیقات نشان داده است که روبرو شدن مستقیم با این مسئله معمولا بهترین راه حل است. اگر چه در ابتدا ممکن است به بحث های بیشتر یا آشفتگی تبدیل شود اما اگر شما موقعیت و زمان مناسبی برای آشتی با همسر پیدا کنید این روند اصلا سخت و ناراحت کننده نخواهد بود.

برای اینکه شما بتوانید به روابط قبلی و زندگی شاد قبل برگردید نیاز به آشتی کردن دارید. در این قسمت راهکارهای کاربردی آشتی پس از دعوا را برای شما آورده ایم. از این نکته ها برای بازسازی ارتباطات و جلوگیری از برخوردهای خشمگینانه استفاده کنید.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه چگونه با همسر خود آشتی کنیم؟ 16 راه آشتی با همسر بعد از قهر و دعوا با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

احساسات همسرتان را درک کنید

اگر اشتباه شما باعث آسیب رساندن به همسرتان شده است پس موقعیت را درک کنید. او به شدت از شما عصبانی است. شما در این مواقع نمی توانید از شوخی برای آشتی کردن استفاده کنید پس بی دلیل سعی نکنید. درک کنید که او چقدر از شما ناراحت است. به احساساتش احترام بگذارید و با او احساس همدلی کنید. تنها چیزی که همسرتان در مواقع قهر کردن انتظار دارد این است که احساس کند ناراحتی او برای شما قابل درک، پذیرفته شده و مورد توجه است. او نیاز دارد احساسات آسیب دیده اش را بپذیرید. شنیدن این جمله که «می توانم درک کنم چه چیزی باعث قهر کردن تو شده است و چه رفتار اشتباهی انجام داده ام» برای همسرتان بسیار عالی است. این کار باعث می شود او در مقابل آشتی کردن جبهه نگیرد و کمی آرام شود.

مراقب جملات خود باشید

اگر قصد آشتی با شوهر یا خانم خود را دارید پس باید مراقب جملات و کلمات خود باشید. شما و همسرتان وقتی با هم قهر می کنید به شدت نسبت به حرف ها و جملات یکدیگر حساس می شوید. از جملات فوق العاده عاشقانه برای همسر به جای جملات منفی استفاده کنید. در زیر برخی از جملاتی که باعث می شود اوضاع خراب تر شود را برای شما بیان کرده ایم.

به همسرتان نگویید اتفاق مهمی که نیفتاده است!

شاید برای شما مشکل آنچنان بزرگ یا مهم نباشد و یا فکر می کنید که همسرتان بیش از حد واکنش نشان داده است و نیاز به قهر کردن نبوده است. اما این موضوع به همسرتان آسیب رسانده است. پس برای او بسیار مهم است و اکنون وظیفه شما دلجویی از همسر است نه بررسی مهم یا غیر مهم بودن مشکل.

من نمی توانم این مشکل را حل کنم، خودت میدونی و ناراحتیت!

وقتی می بینید که همسرتان ناراحت است و یا با شما قهر کرده است، نگویید نمی توانم کاری کنم و نسبت به این موضوع خنثی نباشید. به دنبال راه حل برای مشکلات باشید و یا اگر خطایی از شما سر زده است آن را بپذیرید و جبران کنید.

تو منطقی نیستی

اینکه دیدگاه و نظر همسرتان با شما یکی نیست نشانه بی منطقی او نیست. شاید هر کدام از شما دیدگاه متفاوتی نسبت به موقعیت داشته باشید. اما به این معنی نیست که نسبت به ناراحتی او بگویید تو بی منطق هستی.

حرف نزدن و اجتناب از گفت و گو، کمکی به حل تعارضات و آشتی با همسر نمی کند. به دنبال کلمات و جملات تاثیر گذار برای آشتی کردن باشید.

 

مسئولیت اشتباه خود را بپذیرید

هنگامی که کاری را انجام می دهید که به همسرتان آسیب می رساند و یا باعث ناراحتی و قهر کردن همسرتان می شود، همیشه بهترین ایده این است که اشتباه خود را بپذیرید و پشیمانی خود را ابراز کنید. این مهم است که مسئولیت ناراحت کردن همسرتان را بپذیرید. به شریک زندگی خود نشان بدهید که می دانید اشتباه کرده اید و پشیمان هستید. جملاتتان را به گونه ای بکار نبرید که به همسرتان این احساس را بدهد که شما از روی ترحم یا دلسوزی دارید عذرخواهی می کنید.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه چگونه با همسر خود آشتی کنیم؟ 16 راه آشتی با همسر بعد از قهر و دعوا با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

در مورد اشتباه خود توضیح دهید اما بهانه تراشی نکنید

اگر توضیح منطقی برای اینکه چرا این کار اشتباه را انجام داده اید، دارید ارائه دهید اما اگر می دانید که هیچ دلیل منطقی برای اشتباهتان ندارید پس از بهانه تراشی دوری کنید. بهانه آوردن یعنی همان عدم مسئولیت در برابر اشتباه و قهر همسر. به عنوان مثال گفتن این جمله که من نباید سر تو داد می زدم اما واقعا عصبانی هستم و استرس دارم فقط یک بهانه است. بهانه تراشی تنها کاری که می کند این است که عذرخواهی شما را کمرنگ و خودخواهانه نشان می دهد. همچنین از اینکه اشتباه خود را گردن دیگران بیندازید نیز خودداری کنید. چون با این کار شخصیت خودتان را ضعیف جلوه داده اید.

پشیمانی خود را نشان دهید

در عذرخواهی خود و اقدام برای آشتی کردن صادق باشید. صداقت یکی از مهم ترین مهارت های زندگی مشترک است. اشتباهی را که مرتکب شده اید بپذیرید و به دنبال راهی برای جبران آن باشید. اینکه فقط بگویید بیا آشتی کنیم یا متاسفم برای اینکه ناراحت شدی کافی نیست. با دقت فکر کنید که چه کاری می توانید انجام بدهید تا اوضاع بهتر شود. اگر خودتان نمی دانید چه کاری باید انجام داد از همسرتان بپرسید چه کار کنم تا با من آشتی کنی؟ این کار باعث می شود او احساس بهتری داشته باشد. می توانید از نامه برای آشتی با همسر و بیان پشیمانی خود در نامه استفاده کنید. عذرخواهی های غیر صادقانه، حرکت ها و حرف های نمادین، وعده های الکی و … بیشتر از اینکه مفید باشند، می توانند اوضاع را بدتر کنند.

آشتی با شوهر

انتقاد پذیر و منعطف باشید

وقتی شریک زندگیتان با شما قهر است و شما را بخاطر رفتار اشتباه تان سرزنش می کند، حالت تدافعی نگیرید البته این کار ممکن است برای شما به شدت سخت باشد. اما اگر انعطاف پذیری را در نحوه تفکر خود گسترش بدهید و انتقادش را با پرخاشگری پاسخ ندهید. کمک بسزایی برای آشتی با شوهر مغرور یا زن مغرور می کند. سعی کنید شرایط را از منظر او ببینید. افزایش انتقاد پذیری شما باعث می شود همسرتان نیز کمی کوتاه بیاید و آرام شود.

از قهر و آشتی کردن درس بگیرید

دعوای زیاد زن و شوهر نشان از این است که نسبت به آنچه که هر بار رخ داده است درس نگرفته اند و سعی در جبران و پایان دادن به اشتباهات خود نکرده اند. ادامه یافتن تعارض ها برای یک رابطه بسیار مضر است. از کارهای اشتباه خود و همسرتان درس بگیرید تا از تکرار مکرر آنها جلوگیری شود. شناخت و درک بهتر همسرتان می تواند در بهبود روند آشتی کردن شما تاثیر گذار باشد.

به دنبال برطرف کردن ناراحتی همسرتان باشید نه فقط آشتی کردن

اگر احساس می کنید با وجود اینکه شریک زندگی تان با شما آشتی کرده است اما هنوز ناراحت است، به دنبال رفع این ناراحتی باشید. صرفا آشتی کردن کافی نیست. شما باید ناراحتی ها را نیز برطرف کنید. تعارض ها و بحث هایی که بدون پایان دادن و برطرف شدن، کنار گذاشته می شوند برای زندگی مشترک و ارتباط های سالم اصلا مناسب نیست. پس بهتر است به محض اینکه متوجه شدید هنوز این ناراحتی ها وجود دارد، آن ها را حل کنید. دریافت کمک از مشاوره خانواده برای حل ناراحتی ها می تواند بسیار مفید باشد.

اعتماد از دست رفته را بازسازی کنید

گام مهم در آشتی با همسر این است که اعتماد و باورهای قلبی از دست رفته را باز گردانید. چرا که در هر ازدواج و زندگی مشترکی اعتماد اولویت دارد. زمانی که اعتماد از دست رفته باشد بازسازی او ممکن است زمان بر باشد. ثابت قدم بودن، صبور و مهربان بودن، راه را برای اعتماد مجدد هموار می کند. به تعهدات خود عمل کنید و از اعتماد دوباره همسرتان سوء استفاده نکنید.

اگر نیاز است از مشاوره کمک بگیرید

اگر این بحث ها و قهرهای زناشویی همچنان ادامه پیدا کرده است و باعث بوجود آمدن آسیب های بزرگ در زندگی مشترک شما شده است بهتر است از مشاوره حضوری روانشناسی و یا مشاوره تلفنی استفاده کنید. اگر احساس می کنید به تنهایی نمی توانید روابط خود را ترمیم کنید و آشتی با نامزد یا همسرتان به درازا کشیده شده است، استفاده از کمک و راهنمایی مشاور و روانشناس بهترین گزینه است. مشاور به شما در شناسایی الگوهای مخرب و چگونگی برقراری ارتباط موثر کمک می کند.

راه آشتی با همسر بعد از قهر

راه های آشتی با همسر بعد از قهر

شاید شما نیز به دنبال راه آشتی با همسر بعد از قهر کردن او باشید ولی ندانید که چگونه با همسرتان آشتی کنید. راهکار های زیادی برای عذرخواهی از همسر و آشتی کردن با او وجود دارد. که بسیار نزدیک به هم و گاهی یکسان هستند. شما می توانید از ایده هایی که در زیر گفته شده است برای آشتی با همسر استفاده کنید.

سعی کنید سرگرمی مورد علاقه او را انجام بدهید

وقتی همسرتان با شما قهر است یکی از راه های برطرف کردن ناراحتی و ایجاد لبخند برای او این است که از سرگرمی مورد علاقه اش کمک بگیرید. مثلا فیلمی که همسرتان دوست دارد یا موزیک مورد علاقه او و یا یک بازی سرگرم کننده که باعث ایجاد هیجان و نشاط برای شما و همسرتان می شود. البته در زمانی که ناراحتی او به شدت زیاد است و آسیب جدی از اشتباه شما دیده است این راه زیاد عملی نیست.

برای او یک شاخه گل و یا هدیه کوچکی بخرید

می توانید هدیه ای را به عنوان هدیه آشتی کنان انتخاب کنید. او را به یک مکان زیبا ببرید و از او تقاضا کنید که به قهر خود پایان بدهد. هدیه دادن می تواند بسیار موثر باشد و نیاز نیست حتما هدیه گران قیمتی را بخرید. در این مواقع خریدن یک شاخه گل نیز می تواند آرامش و نشاط را به زندگی شما برگرداند.

غذای مورد علاقه همسرتان را بپزید یا او را به رستوران ببرید

برای پایان دادن به قهر شوهرتان می توانید غذای مورد علاقه اش را بپزید. وقتی او خسته از سرکار با ظاهری گرفته به خانه می آید. با دیدن میز شام می تواند این نتیجه را بگیرد که شما هنوز به فکر او هستید و می خواهید زندگی شیرینی را در کنار هم داشته باشید. همچنین اگر خانم شما ناراحت است و با شما قهر کرده او را به یک رستوران دعوت کنید و مطابق با نظر همسرتان غذا سفارش بدهید. این کار نیز به همسرتان یادآوری می کند که هنوز اولویت زندگی شماست و شما برای او وقت می گذارید.

از یک دوست به عنوان واسطه کمک بگیرید

اگر همسرتان تحت هیچ شرایطی حاضر نیست با شما حتی صحبت کند و یا صحبت های شما را گوش بدهد می توانید از یک دوست مورد اعتماد و یا یکی از اعضای خانواده کمک بگیرید. البته حواستان باشد که به جز آن یک نفر دیگران از روابط خدشه دار و قهر شما و همسرتان مطلع نشوند. با او در مورد مشکلی که وجود دارد صحبت کنید و از او بخواهید همسرتان را از اینکه پشیمان هستید و به دنبال راه آشتی و جبران هستید، مطلع سازد.

از معجزه تخت خواب استفاده کنید

حواستان باشد حتی هنگامی که با همسرتان قهر هستید هرگز تختخواب خود را جدا نکنید و همچنان در کنار یکدیگر بخوابید. این کار می تواند در آرام کردن همسرتان و بهبود روابط شما کمک بسزایی کند. اگر قهر همسرتان جزئی است و امکان برقراری ارتباط با او وجود دارد، پس او را در آغوش بگیرید و در صورت تمایل همسرتان، یک شب عاشقانه را رقم بزنید.

از جملات و نامه های عاشقانه برای آشتی کردن استفاده کنید

می توانید در کنار هدیه خود از جملاتی برای آشتی با همسر خود استفاده کنید. یا حتی یک نامه برای او بنویسید و در مورد اینکه از کارهای خود پشیمان هستید صحبت کنید. از او بخواهید که به این وضعیت پایان بدهد و قهر کردن را کنار بگذارد تا با هم یک زندگی سالم و شاد را شروع کنید. در اینجا چند جمله کوتاه برای ایده گرفتن شما گذاشته ایم، می توانید در نامه خود از این جملات استفاده کنید:

من به دنبال آشتی با عشقم هستم، لطفا مرا ببخش همسر عزیزم می دانم کاری که کردم اشتباه بود. کاش قبل از اقدام به آن فکر می کردم. لطفا با من آشتی کن.

هیچ بهانه ای برای کاری که انجام دادم وجود ندارد، می دانم که اشتباه کرده ام اما به تو قول می دهم که جبران کنم لطفا با من آشتی کن. من طاقت قهر کردن تو را ندارم بهترین همسر دنیا.

روش صحبت من با تو اشتباه بود و من متوجه آسیب دیدن تو نشده ام. خواهش می کنم قلبت را از من دور نکن. به من فرصت جبران بده و قهر نکن.

جملاتی برای آشتی با همسر

سخنی از مشاوران آویژه

قهر و آشتی در زندگی مشترک یکی از موضوعات غیر قابل انکار است. هیچ زوجی وجود ندارد که حداقل یکبار طعم قهر کردن همسرش را نچشیده باشد. مسلما همه ما به دنبال یک زندگی شاد و به دور از قهر و ناراحتی هستیم. اما با توجه به اینکه همه انسان ها متفاوت از یکدیگر هستند و طرز فکر، فرهنگ و نیازهای متفاوتی دارند پس نبود ناراحتی و مشکل و اختلاف نظر در زندگی مشترک نیز غیر ممکن است. مهم این است که اجازه ندهید این ناراحتی های کوچک به یک کینه و غم و غصه بزرگ تبدیل شود. باید همان ابتدا از همسرتان عذرخواهی کنید و به فکر آشتی کردن و دلجویی از همسرتان باشید. نگذارید این موضوعات پیش پا افتاده زندگی را به کام شما و همسرتان تلخ کند.

سوالات متداول

چگونه قهر با همسرم را به آشتی تبدیل کنم؟

با همسرتان صحبت کنید، به او بگویید که قصد دارید روی رابطه خود کار کنید و اشتباهات گذشته را جبران می کنید. مشکلات ازدواجتان را بپذیرید و به همسرتان بگویید که می‌خواهید اوضاع را بهتر کنید. عصبانیت و ناراحتی خود و همسرتان را بپذیرید و همسرتان را تشویق کنید تا احساسات خود را با شما در میان بگذارد و در مورد ناراحتی هایش با شما صحبت کند.

وقتی تصمیم دارید آشتی کنید چه بگویید؟

وقتی برای اولین بار در مورد آشتی با همسرتان صحبت می کنید، چیزی شبیه این بگویید: «می دانم که همه چیز بین ما خوب پیش نرفته است، اما من واقعاً قصد دارم اوضاع را بهبود ببخشم و روابط را بازسازی کنم.» شروع با یک نکته مثبت، طرف مقابل را تشویق می کند تا با شما همکاری کند.

براي مشاوره در زمينه چگونه با همسر خود آشتی کنیم؟ 16 راه آشتی با همسر بعد از قهر و دعوا

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژهاز سراسر کشور

با ۰۲۱۶۲۹۹۹۰۶۶ تماس بگيريد

نظرات

- 36 نظر:

  1. سلام جمعه همسرم به خانه مدرس رفته ودرنبود من اساسیه منزل روهم برده واقدام به طلاق کرده والان دو دل شده وهردوتامون بلا تکلیفیم نمیدونم چکار کنیم کمکم کنید

  2. سلام
    خسته نباشید
    من و همسرم 10ساله باهم زندگی میکنیم صاحب دو فرزند هستیم همیشه زندگیمون به شادی و خوشی گذشته
    تا اینکه یک سال سر کوچکترین حرف از هم ناراحت میشیم ولی زود آشتی میکردیم ولی الان 6ماه پدر من فوت کرده هفته ای 2بار میرم سر خاک پدر هر وقت من از سر خاک میام میبینم که خانمم ناراحته چرا من رفتم سرخاک تا اینکه چند روز پیش پنجشنبه من رسیدم سر مزار زنگ زده میگه نمی‌خوای بیای مردهات زنده نشدن برگردی نمی‌دونم چرا یک دفعه رفتار خانمم عوض شده الان سر این حرف باهم قهریم
    لطفاً راهنمایم کنید ممنون

  3. با سلام. خدمت شما مشاورین عزیز. واقعا این مطالب کمک زیادی بهم کرد ممنونم وآرزوی بهترینها واستون دارم. امیدوارم هیچ زندگی از هم نپاشه و بطور عاشقانه درکنارهم وفرزندان بخوبی و خوشی زندگی کنن. سپاس ازهمه شما عزیزانی که تلاش میکنید تا ازاینکه هست محکمتر باقی بماند. باتشکر. یاحق

  4. سلام یکماه هس با شوهرم قهریم سر این که نمیزاشت برم خونه پدرم یه روز بد دعوامون شد و من رفتم سر کار همون روز خواهرشوهرم اومد پیشم گفت که تو داری به داداشم خیانت میکنی تو گوشیت دیدم و از زندگیمون برو بیرون منم تو اوج عصبانیت از مغازه زدم بیرون که حرفی نزنم بدتر بشه بعدم خواهرشوهرم رفته بود به شوهرم یه حرفایی زده بینمونو بدتر ریخته بهم حالاهم پدر شوهرم لج کرده و نمیزاره برگردیم به زندگیمون تورا خدا کمکم کنید

    1. سلام وقت بخیر. آیا ادعایی که خواهر شوهرتون کرده بود حقیقت داشت یان. لطفا واقعیت بگین

  5. سلام خسته نباشید
    من 16سال دارم و تقریبا 3سال است که با نامزدم عقد کردم توی این سه سال هر ماه دعوامون میشه و همیشه هم تقصیر من بوده ولی هر ماه اشتی کرده ایم و فک کردم دیگه دعوا نمیکنیم ولی همش بخاطر اشتباه من باهام قهر میکنه و خیلی تو فشار میمونه دعوامون هم همش سر گوشی بوده ولی این ماه بهم گفته بود اخرین فرصتت هست و من فکر کردم شوخی میکنه ولی حرفمون تا جایی رفته بود که میخواست منو طلاق بده ولی بخاطر اینکه داداشم اصرار کرده بود قبول کرد و الان چند روزه باهام به سختی صحبت میکنه خیلی اذیت میشم شب و روز ندارم نمیدونم چیکار کنم منم اشتباهامو پذیرفتم و بهش گفتم دیگه واقعلا تکرار نمیشه ولی فکر نمیکنم قبول کرده باشه اعتمادشم ازم از دست داده لطفا راهنماییم کنید مهر ماهم عروسی میکنیم و بهم اعتماد نداره لطفا کمکم کنید 🙏🙏

  6. خیلی چیز ها را میدانستم، اما خیلی چیز ها را هم نمیدانستم که الان فهمیدم چه کار باید بکنم❤
    خیلی ممنون از مطالب مفیدتون🙏

  7. سلام خستع نباشید..من ۱۸سالم و۷ماه هست نامزدکردم.نامزدمم سربازع.بحثمون شد.البتع اون خودش بحثووسط کشید..بعدشم قهرکردوگوشیشوخاموش کرد.یع هفتع هس کع گوشیش خاموش.ماواقعاعاشق همدیگع هستیم.اماتازگیاخیلی تغییرکرد.نمیدونم بخاطرشرایطشع.اینکع ازهم دوریم•••
    خلاصع موندم توش ک بایدچیکارکنم.اون خیلی زودقهرمیکنع.منم واقعاخستع شدم..لطفاراهنماییم کنید🙏باتشکر💜

  8. منم بعداز ۲۰ سال زندگی مشترک برای اولین بار خانومم قهر کرده رفته هرچی من میگم اشباه کردم مگیه اینجوری قبول نیست میگم چجوری قبوله میگه خودت فکرکن درست شد بگو برگردم

  9. سلام منو همسرم باهم قهر کردیم ۳ روز ولی من دیگه طاقت نیاوردم و رفتم اشتی کردم هر موقع که قهر میکنیم من پا پیش میزارم واقعا عاشقشم اونم منو خیلی دوست داره ولی از اینکه همیشه من اول اشتی میکنم ناراحتم

    1. سلام خانم ببین شما تفاوت ها زیادی باهم دارین که باید خود شما زن بودن را با تمام معنی درک کنید و اون هم مرد بودن را درک کند مشکل حل میشود و اینکه شاید همیشه تو اشتباه می کنی پس سعی کن خود را کامل کنی و اشتباه نکنی و یک چیز دیگه اینکه مرد ها از خانم ها مغرور سرسخت اعتماد به نفس بالا را خیلی دوست دارن دوست داشته باش ولی کمی هم دست نیافتنی باش تا عزیز شوی به خود ارزش قایل شو تا همسرت برایت ارزش قایل شود

      1. چه اشکالی داره
        شاید طبیعتش اینجوریه
        زندگیت رو خراب نکن
        بسوز و بساز

  10. سلام . من ده سال با همسرم ازدواج کردم . فقط یکسال باهم خوش بودیم بعد از اون همسرم خودشو نشون داد به شدت قهر قهرو و کینه ای و لجباز. همیشه من پا پیش گذاشتم ک گفتم من غلط کردم . قهر می کنه جاشو جدا می کنه نه پول نه خرجی حتی بمیرم هم یه لیوان آب دستم نمی ده و برعکس وقتی قهر نیست خودشو می کشه تا منو خوشحال کنه. البته قهرش بیشتر . الان یکسال من پا پیش نمی زارم به سه ماه هم می کشه قهرش. چندبار خواستم بدم کلی التماس و گریه که فرصت بده خوب میشم. عقدنامه منو پاره کرده که نرم.الان دوباره از ۳۰ فروردین با من قهر تا امروز که دارم براتون می نویسم ۱۴ خرداد. نه اردیبهشت رو فهمیدیم نه خرداد رو. من خیلی اذیت میشم . به خانوادم نگفتم نخواستم غصه منو بخورن. واقعا نمی دونم چیکار کنم

    1. بچه دست و پای آدمو می بنده وگرنه همچین آدمی ارزش نگاه کردن هم نداره یابایدهرچی گفت بگی چشم خیلی سخته🤔

  11. با سلام خانم ۱۷ سال هستم یگ ستل ازدواج کرم شوهرم ۱۱ سال از من بزرگ تر و در طی این یک سال به خاطر خانوادش ما خیلی زیاده دعوا داریم وهر بار دعوا میکنم حدود یک ماه رخت خوابمو از من جدا میکنه و من خیلی خیلی در فشار هستم یک بار هم رفتم خونه بابا قهر کردم گفت بیا دیگه دس از خانواد برمیدارم ولی دروغ گفت بهم الان یک ماه من قرص اعصاب مصرف میکنم نمیدا تروخدا کمک کنید آیا طلاق بگیرم بهتر

    1. ازش نخاه که خانوادش دست برداره قرارنیست عاشقت باشه که خونوادشو بیخیال بشه چون نمیشه همچین چیزی اون خونوادشن این کلمه رو درک کن هر کدوم به اندازه خونواده احترام خودشو داره زن هم همچنین .درضمن با این طبیعت کنار بیا که هیچ چیزه دنیا به هم نمیخونه زن خوب باشه مرد مشکل داره مرد خوب باشه زن مشکل داره حالا شاید از صدتا زوج یکیشون باهم خوب در بیا اونم مطمعن نیست شاید …..

  12. سعی کنید بجای ارضا شدن خودتون خانمتون رو چند بار ارضا کنید اینجوری به هیچوجه از شما ناراحت نمیشه و دنبال کسی نمیره

    1. ۹۰درصد پرخاشگری افسردگی از دست دادن اعتماد به نفس و دلسرد شدن از زندگی مشترک افکار های منفی شک و تردید ،همه اینا بهمراه داره

  13. باسلام
    من الان 5سال عقدکردم و3سال هم ماه عسل رفتم
    دوران عقدی همسرم حتی یکدرصدهم به من علاقه نداشت وبازورواجبارخانواده بامن ازدواج کردوتاالان هم رختخوابش راازمن جدامیکند وبگی ونگی رابطه باهم برقرارمیکنیم ویکطرفه هست الان هم یک هفته قهرکرده به خانه برنگشته . بهانه اش کرده ک به‌من خرجی نمیدهی وخانه راترک کرده است وهرچه خواهش والتماس میکنم به خانه برنمیگردد
    من باید چکارکنم لطفامراراهنمایی کنید ممنون میشم

    1. چرا عمرتو تلف می کنی.طلاق بگیر بعد دنبال یک کسی بگرد که ازنطرروحیات و سلایق مناسب هم باشید. من کردم و الان خوشحالم ولی دومی رو وقت بگذار نرو خواستگاری بعد فرداش عقد کن

  14. سلام مشکلم حل شدنی هست با خانمم بحس کردم وشکایت کرده ومن یک ماه دارم مشاور میرم چکار کنم تا الان دوتا مشاور برده میگه اگر جواب اوکی بدن برمیگردم پیشت اخه من واسطه واسه اشتی میخوام اینطوری خیلی بده زیاد طول کشید

  15. شوهرم من فوق العاده کینه ایی و مغرور است انتظار دارد حتی وقتی مرا کتک می زند من برم اورا ببوسم و بغل کنم و معذرت خواهی کنم تازه اینقدر مغرور است که اگر به فرض برم و معذرت خواهی کنم مرا پس میزند من از او از نظر قیافه سر ترم ولی نمیدانم تا کی میخواد این غرور و کینه را ادامه دهد خسته شدم نه پول تو جیبی نه محبتی نه هیچی خدایا خودت کمکم کن

    1. سلام منم مثل شوهر تو هستم دقیق میدونم چی میگی برعکس عمل کن مطمعن باش دورست میشه

        1. یعنی محل سگ بهش نزار و نزدیک رو خودش مجبور میشه رفتارشون بهتر کنه

  16. سلام من یه هفته میشه باهمسرم قهر کردم حتی رختخواب هم جدا کردیم دخترم این وسط خیلی عذاب می‌کشه نمیدونم چیکار کنم راهنمایی کنید ممنونم

  17. سلام و عرض ادب
    باور کنید که بنده و همسرم همراه دو فرزندمان
    بسیار بسیار خوش و خوشبختیم و برای تداوم این خوشبختی مطالب آموزنده و بسیار تاثیر گذار شما رو میخونم و هر بار عاشق تر نسبت به دیروز برای زندگیمان پا به خونه میزارم دست و پنجه تون درد نکنه مطمن باشید هزاران دعای خیر بدرقه ی راهتونه. عاشقانه بعنوان برادر دوستتون دارم ❤️ ارادتمند شما محمد منفرد

  18. بسمه تعالی
    با عرض سلام و خسته نباشید
    من و همسرم 13 سال است که با هم ازدواج کرده ایم شروع زندگی ما خوشایند نبود و همسرم تقریبا تحت فشار خانواده با من عروسی کرده و جواب مثبت داده بود البته در همان اویل آشنایی به طور غیر مستقیم این فشارهای وارده را اظهار کرد اما من متاسفانه در آن مقطع احساسات ایشان را درک نکرده و عقب نشینی نکردم دوران نامزدی ما تقریبا با قهر و آشتی سپری شد با هر سختی و بدبختی وارد زندگی مشترک شدیم و پس از دو سال صاحب فرزند شدیم قهر و آشتی ها تقریبا ادامه یافته و هنوز ادامه دارد و همسرم بیشتر مشکل با همان مسائل آشنایی دارد و مدام آنها را یاد آوری کرده و به من سر کوفت می زند و اخیرا 2 ماه است که با یاد آوری آن خاطرات با من قهر کرده و رختخواب و اتاقش را از من جدا کرده است و این مسئله از نظر روحی و عاطفی من رو بسیار تحت تاثیر قرار داده طوری که دیگر حتی تمایلی به ادامه زندگی ندارم خواهشمند است اینجانب را راهنمایی بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

آیا به مشاوره فوری نیاز دارید؟

 

مشاوره حضوری 👉

مشاوره تلفنی فوری👉