کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

اینستاگرام آویژه

مطالب ما را در اینستاگرام دنبال کنید ( کلیک کنید)

8 راهکار برای جلوگیری از خیانت همسر | چکنم شوهرم بهم خیانت نکنه!

راه های جلوگیری از خیانت همسر
3/5 - (10 امتیاز)

متاسفانه در حال حاضر آمار خیانت های زناشویی رو به افزایش است و به همین دلیل خیلی از زوجین نگران رابطه زناشویی خود هستند. خیانت یک امر نکوهیده و برخلاف ارزش های اخلاقی جامعه است و نتیجه ای جز پشیمانی و شرمندگی به دنبال ندارد. بنابراین برای جلوگیری از خیانت بهتر است یک سری موضوعات و مسائل را میان خود و همسرتان حل کنید تا امکان خیانت به حداقل برسد. ما در این مقاله قصد داریم به 8 راهکار برای جلوگیری از خیانت از دیدگاه مشاوره خیانت بپردازیم تا شما با عمل به آن ها زندگی شادتری را تجربه کنید. پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

راهکارهایی برای جلوگیری از خیانت همسر

  1. مشاوره حرفه ای تخصص ماست
    شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه 8 راهکار برای جلوگیری از خیانت همسر | چکنم شوهرم بهم خیانت نکنه! با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

    برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

    مشاوره تلفنی فوری

    جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
    هموطنان خارج از کشور

    برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
    رزرو جلسه مشاوره حضوری

    مشاوران آویژه
    پاسخگوی شما هستند

    به همسرتان بگویید به او اعتماد دارید

اعتماد به همسر و جلوگیری از خیانت
اعتماد به همسر و جلوگیری از خیانت

بهترین و سریع ترین راه برای جلوگیری از خیانت مرد و یا زن این است که به همسرتان بگویید که به او اعتماد و اطمینان دارید. سپس در موقعیت های مختلف و مناسب حس اعتماد خود را به او ابراز کنید تا همسرتان متوجه بشود که لایق اعتماد کردن است. در چنین شرایطی همسر شما اولا که به خاطر حس ارزشمندی که به او القا کرده اید به دنبال خیانت نمی‎رود و دوما اگر فرصت خیانت پیدا کرد به احتمال زیاد وفادار خواهد ماند تا این احساس ارزشمندی و اعتماد شما را از دست ندهد.

  1. رابطه زناشویی تان را در اولویت زندگی قرار بدهید

گاهی اوقات برخی از مردان زمانی به همسرشان خیانت می‎کنند که با خیانت زنان شان مواجه می‌شوند. البته منظور ما خیانت جنسی نیست بلکه خیانت عاطفی است که در بستر روابط اجتماعی رخ می‌دهد. زمانی که شما فرزند، مراقبت از یک بیمار، دوست، شغل و یا هر چیز دیگری را به جای شوهرتان در اولویت زندگی خود قرار می‌دهید پس انتظار نداشته باشید که همسرتان نسبت به شما وفادار بماند. برای جلوگیری از مواجه با خیانت باید رابطه زناشویی خود را در اولویت قرار بدهید چرا که همسر شما تنها کسی است که در سختی و مشکلات زندگی تا آخر عمر در کنار شما می‌ماند.

  1. غرغرو نباشید

غرغر کردن و بالا رفتن احتمال خیانت
غرغر کردن و بالا رفتن احتمال خیانت

اگر می‌خواهید مانع خیانت همسرتان شوید به شما توصیه می‌کنیم دست از غر و نق زدن بردارید. معمولا میان زنان و مردان بیشتر این زنان هستند که عادت به غر زدن دارند. گاهی اوقات ممکن است همسر شما خسته باشد و بعد از بازگشت از سر کار جوراب های کثیفش را در گوشه ای از خانه بگذارد و یا گاهی شلخته به نظر برسد. اما شما نباید به محض اینکه شوهرتان وارد خانه می‌شود شروع به گله و شکایت کنید. اگر شما عادت به غر زدن داشته باشید احتمالا نیم ساعت بعد دوباره غر زدن را از سر می‌گیرید و همسرتان را بیش از پیش کلافه و خسته می‌کنید.

این بار او را تهدید می‌کنید که اگر یک بار دیگر فلان کار را انجام ندهد، یعنی شما را دوست ندارد. اما این رفتار کاملا اشتباه است. اگر شما عاشق همسرتان هستید و او را از صمیم قلب دوست دارید باید او را درک کنید و به او فرصت بدهید. شوهرتان مرد عاقل و بالغی است و نیازی به تهدید و یا شنیدن نق های شما را ندارد. بنابراین برای جلوگیری از خیانت مرد، عادت نق زدن را کنار بگذارید. آیا مردان خیانتکار را میتوان تشخیص داد؟ آنها رفتار خاصی دارند؟ پیشنهاد می کنیم مقاله نشانه های خیانت مردان را حتما مطالعه کنید.

  1. قدردان همدیگر باشید

گاهی اوقات وقتی مدت زمانی از شروع زندگی مشترک می‌گذرد به مرور زمان انگار زندگی شور و احساس اول آشنایی و رابطه را ندارد. البته کاملا طبیعی است که هرچه که بیشتر از زندگی زناشویی تان می‌گذرد به همان اندازه بیشتر درگیر مسائل و مشکلات زندگی می‌شوید اما نباید دچار احساس کاذب امنیت شوید.

روزها می‌گذرند و شما یادتان می‌رود که باید بابت حضور همسرتان در زندگی قدردان او باشید و با گفتن یک جمله محبت آمیز و یا هدیه ای کوچک این موضوع را به او یادآوری کنید. شما نباید اجازه بدهید که این روزمرگی میان شما و همسرتان فاصله به وجود آورد. بنابراین برای جلوگیری از خیانت از همین امروز تغییرات مثبتی را در زندگی خود ایجاد کنید.

  1. کنترل گرا نباشید

ارتباط کنترلگرایی و خیانت
ارتباط کنترل گرایی و خیانت

در بعضی از مواقع عشق زیاد ما به همسرمان باعث می‌شود تا ناخودآگاه او را بیش از اندازه تحت کنترل خود درآوریم. در نهایت این خود رای بودن و خودخواهی باعث پیامدهای منفی بزرگ تر مانند شکایت کردن، غر زدن، سرزنش کردن، تهدید و در نهایت شک به همسر می‌شود. در نتیجه همسر شما برای فرار از این همه تنش های عصبی از خانه بیرون می‌رود تا از شما دور بماند بلکه به آرامش برسد.

در واقع همین که همسر شما مجبور می‌شود آرامش خود را در بیرون از خانه به دست آورد، فرصت خیانت را برای همسرتان فراهم می‌کند. پس برای عدم مواجه با خیانت رفتارهای کنترل گرایانه خود را کنار بگذارید.

  1. مشاوره حرفه ای تخصص ماست
    شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه 8 راهکار برای جلوگیری از خیانت همسر | چکنم شوهرم بهم خیانت نکنه! با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

    برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

    مشاوره تلفنی فوری

    جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
    هموطنان خارج از کشور

    برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
    رزرو جلسه مشاوره حضوری

    مشاوران آویژه
    پاسخگوی شما هستند

    ظاهری آراسته و مرتب داشته باشید

درست است که شما خیلی فرصت رسیدگی به ظاهر خود را مانند دوران اول آشنایی ندارید اما نباید اجازه بدهید روزمرگی شوق زندگی پرهیجان را از شما بگیرد. برخی از افراد به اشتباه فکر می‌کنند که بعد از ازدواج و تصاحب قلب طرف مقابل دیگر لازم نیست به خودشان برسند و همسرشان باید آن ها را همانطور که هست، بپذیرد.

البته منظور ما این نیست که خودتان را به خاطر همسرتان به کلی تغییر دهید بلکه منظور ما این است که نباید آنقدر شلخته و نامرتب به نظر برسید که مردان و یا زنان دیگر جذاب تر از شما به نظر برسند. بنابراین برای جلوگیری از خیانت مرد و یا زن، وزن مناسب خود راحفظ کنید، به خودتان برسید و بهداشت فردی را رعایت کنید تا همیشه برای همسرتان ایده آل ترین فرد باشید. آیا به رفتارهای همسر خود بدبین هستید؟ قبل از هر کاری بهتر است مطلب نشانه های خیانت زنانرا با دقت بخوانید.

  1. رابطه زناشویی تان را جذاب کنید

جذابیت رابطه زناشویی و جلوگیری از خیانت همسر
جذابیت رابطه زناشویی و جلوگیری از خیانت همسر

مراقب باشید رابطه زناشویی تان به مرور زمان یکنواخت و کسل کننده نشود. رابطه جنسی آخرین دستاویزی است که وقتی همه چیز در زندگی شما در حال فروپاشی‌ است شما را درکنار یکدیگر نگه می‌دارد. به همین دلیل به کمک کتاب، مراجعه به زوج درمانگر و یا به هر شکلی که می‌توانید اطلاعات خود را در زمینه رابطه زناشویی بالا ببرید و رابطه جنسی خودتان را لذت بخش تر از گذشته کنید.

مثلا در مورد فانتزی های جنسی همسرتان سوال بپرسید و اگر امکان دارد آن ها را انجام بدهید. اگر زن هستید حتما هر ازگاهی برای شروع رابطه جنسی پیش قدم شوید تا تاثیر مثبت این رفتار را بر زندگی زناشویی خود ببینید. اگر زوجین از رابطه جنسی با همسرشان رضایت کافی را داشته باشند احتمال مواجه با خیانت به حداقل می‌رسد.

  1. عواقب خیانت را به شوهرتان بگویید

عواقب خیانت همسر می‌تواند پایه های زندگی شما را سست کرده و رابطه شما را در معرض فروپاشی قرار دهد. بنابراین به همسرتان در فضای دوستانه بگویید که به هیچ وجه خیانت را تحمل نمی‌کنید و بخشش خیانت برای شما کار دشوار و سختی است.

شما هر دو نفر آنقدر عاقل و بالغ هستید که به همسرتان بفهمانید در صورتی که فکر می‌کند دیگر نمی‌تواند با شما زندگی کند اول از شما جدا شود و بعد رابطه عاطفی دیگر خود را شروع کند. به همسرتان بگویید که واقعا او را دوست دارید و اگر زمانی برسد که بفهمید دیگر قلب او همراه شما نیست با اینکه شما قلبتان می‌شکند اما ترجیح می‌دهید که این موضوع را صادقانه با شما در میان بگذارد تا اینکه به طور پنهانی به شما خیانت عاطفی و یا جنسی بکند. بنابراین برای جلوگیری از خیانت زن و یا مرد در مورد خیانت با او صحبت کنید و اخطار بدهید که در صورت خیانت دیگر راه برگشت به شما را ندارد.

سخن آخر

خیانت یک فاجعه است که اگر در زندگی مشترک با آن مواجه شوید ممکن است دچار افسردگی بعد از خیانت شوید و تصمیم بگیرید که دیگر همه چیز را برای همیشه تمام کنید. اما روانشناسی بعد از خیانت معتقد است که خیانت به معنای اتمام صد در صد رابطه نیست و شما با درمان خیانت می‌توانید دوباره به زندگی خود برگردید. اما چرا شما باید اجازه بدهید که زندگیتان به چنین مرحله ای برسد؟ شما با به کار بردن مهارت هایی که در این مقاله به آن ها اشاره کردیم می‌توانید تا حد زیادی مواجه با خیانت را به حداقل برسانید. از اینکه تا انتهای مطلب همراه ما هستید، متشکریم.

سوالات متداول

چه کار کنم شوهرم بهم خیانت نکنه؟

برای جلوگیری از خیانت مرد شما باید زندگی زناشویی خود را در اولویت زندگیتان قرار بدهید، به ظاهر و آراستگی خود اهمیت بدهید و گاهی اوقات در رابطه جنسی پیش قدم شوید.

چه کارکنم همسرم بهم خیانت نکنه؟

شما باید مهارت های زندگی زناشویی را بلد باشید تا بتوانید زندگی خود را در برابر تهدیدات احتمالی حفظ کنید. برای این کار می‌توانید از کتاب، گوگل و زوج درمانگر کمک بگیرید.

چه مردانی خیانت نمی کنند؟

مردانی وفادار مردانی هستند که برای شخصیت خود ارزش قائلند و در هر شرایطی نسبت به همسر خود وفادار می‌مانند.

مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستامرکز روانشناسی آویژهخدمات متنوعی را در زمینهمشاوره خیانت به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

براي مشاوره در زمينه 8 راهکار برای جلوگیری از خیانت همسر | چکنم شوهرم بهم خیانت نکنه!

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژهاز سراسر کشور

با ۰۲۱۶۲۹۹۹۰۶۶ تماس بگيريد

نظرات

- 6 نظر:

  1. سلام من پنج ساله ازدواج کردم یه دختر سه ساله دارم از پارسال متوجه شوهرم شدم بهم خیانت میکنه همش درحال پیام دادن وزنگ زدن با دوست دختراشه نمیدونم چکار کنم پسر دایی مه میدونم هیچ وقت نمیزارن طلاق بگیرم فقط دارم عزاب میکشم خیلی بداخلاقه اصلا بهم توجه نمیکنه حاضر نیست یک دقیقه بمونه توی خونه

  2. من از شما نظر میخام شوهرم بیمن خیانت میکنه چیکار کنم که دیگه ان کارا نکنه من شوهرم را دوست دارم شوهرم مرا دوست نداره چیکار کنم بیاد سمتی من

  3. من یازده سال ازدواج کردم وسه تابچه دارم وهمش توای همه سال فقط خیانت میبینم ازشوهرم. این همه سال دروغ وفریبم میده تابهتربتونه باهوسش تنهاباشه من چکارکنم دست برداره ازای نامردی ها.ای همه سال همش مخفی کاری میکنه ازم بارهاسعی کردم بهش بفهمونم مشکلی باکاراش ندارم امااون همینجوربه دروغ گفتن ومخفی کاریاش ادامه میده. من دوسش دارم ونمیخام ازدستش بدم درسته خعلی دلموشکسته امانمیتونم بگذرم ازش چکارکنم تموم کنه ب هرطریقی شده خاستم باهاش رفیق بشم وبهش بفهمونم دگ مشکلی باکاراش ندارم فقط دست برداره ازمخفی کاری؟

    1. من 33 سال هستم دوتا بچه دارم شوهرم از اول اول زندگی رهم خیانت کرد چون پسر عمه هستش بخاطر فامیل و هم چون پدر و پشته پناهی ندارم تحملش کردم من 15 سالگی ازدواج کردم وبا خوانواده شوهرم زندگی میکنم با پدر شوهر و مادر شوهر هنوزم برای من خونه درس نکرده من خیان تشو تحمول میکنم بازم این اقا ادم نمیشه بعضی شب ها دیر میاد خونه رفیق باز دوس داره همش با دوستاش خوش باشه من چ کار کنم دخترم بزرگ شد هنوزم شوهرم مسولیت پزیر میست

    2. عزیزم من چن ساله مثل تو هستم واقعا ازار دهنده اس همش کارای خودشونو توجییه میکنن تصمیم گرفتم بهش خیانت کنم تا براش عزیز باشم بی تفائت میشم چون براش مهم بشم کارایی که چن سال با هام کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

آیا به مشاوره فوری نیاز دارید؟

 

مشاوره حضوری 👉

مشاوره تلفنی فوری👉