کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

اینستاگرام آویژه

مطالب ما را در اینستاگرام دنبال کنید ( کلیک کنید)

دلایل خیانت مردان در دوران بارداری|دوران نامزدی|دنیای مجازی

دلایل خیانت مردان در دوران بارداری
4.2/5 - (5 امتیاز)

دلیل خیانت مرد از زبان خودش

در حال حاضر با وجود فرصت های بی پایان و وسوسه انگیز، وفادار ماندن حتی در عاشقانه ترین و متعهدترین ازدواج ها دشوار است.

بیش از یک دهه است که زن و شوهرهای بی شماری را میبینیم که با موضوع خیانت روبه رو هستند. در واقع معمولا بی وفایی و خیانت مردان بیشتر از زنان است. همین امر اهمیت شناسایی جوانب مختلف خیانت مرد به زن را دو چندان کرده است. زیرا حتی زمانی که همه چیز در یک رابطه خوب به نظر میرسد هم شاهد خیانت مرد به همسرش هستیم.

علت خیانت مردان موضوع مورد علاقه بسیاری از روانشناسان و مشاوران خیانت است. ما هم دراینجا به دلایل خیانت مردان از زبان خودشان میپردازیم. فراموش نکنید که کشف علت خیانت مردان میتواند به شما کمک کند تا برای نحوه برخورد با خیانت مردان تصمیم بگیرید. همچنین راهی برای بهبودی همسر خیانتکار پیدا کنید. در یک پرسشنامه از 495 نفر نشان داده شد که عدم عشق، اعتماد به نفس پایین، عدم امنیت، نبود رابطه صمیمی و بی توجهی چند دلیل اصلی خیانت مردان است. در اکثر موارد، می شنویم که فرد احساس میکند که نیازهای عاطفی او در زندگی زناشویی برآورده نشده است، و این باعث میشود احساس تنهایی کند و نتواند نیازهایش را برآورده کند.

دلایل اصلی خیانت مردان

گاهی اوقات دلیل خیانت مردان این است که بیش از حد از نشان دادن احساس خود می ترسند. آنها می ترسند به دلیل احساس خود طرد شوند. بنابراین نیازهای خود را نادیده میگیرند تا اینکه در نهایت از همسر خود فاصله میگیرند. بنابراین، یک پیشنهاد فریبنده از سوی شخص دیگر، ایمن ترین راه برای تأمین این نیازها است.

به طور کلی بی توجهی به نیاز های عاطفی که باید در طول ازدواج برآورده شوند، خطرناک است.

برای اطلاعات بیشتر در مورد بهترین برخورد با بی توجهی و بی میلی شوهر کلیک کنید.

حال برای بررسی دقیق تر چند دلیل عمده برای خیانت مردان را از زبان خودشان مطرح میکنیم:

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه دلایل خیانت مردان در دوران بارداری|دوران نامزدی|دنیای مجازی با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

1. اجتناب از بیان احساسات برای جلوگیری از درگیری

بعضی مردان عنوان میکنند که آنها هرگز نمیخواستند با همسر خود درگیر شوند چون درگیری برایشان بسیار طاقت فرسا است. بنابراین تا حد امکان از ابراز احساسات و خواسته های خود اجتناب کرده اند. در واقع این افراد معتقد بودند که ابراز احساسات میتواند منجر به احساس شرم، احساس گناه یا طرد شدن شود. بنابراین از بیان احساسات خودداری میکنند تا از درگیری جلوگیری کنند. غافل از اینکه دور شدن از همسر یک تهدید بزرگ است که حتی میتواند منجر به بروز خیانت شود.

در واقع اگر نیازها و احساسات شما به درستی پاسخ داده نشود، ممکن است به شخص دیگری اعتماد کنید که احساسات شما را درک کند. سپس شروع به ایجاد رابطه قلبی نسبت به این شخص می کنید که باعث ایجاد شکاف بزرگتری بین شما و همسرتان میشود. خیانت قابل جبران است؟ پیشنهاد میکنیم مقاله اعتماد بعد از خیانت را حتما مطالعه کنید.

چرا مردها خیانت می‌کنند؟
دلایل خیانت مردان

2. احساس تنهایی و ناامیدی

تنهایی و ناامیدی یکی دیگر از دلایل خیانت کردن مرد به همسر است. وقتی شکاف احساسی بین زن و مرد ایجاد میشود، نتیجه نهایی معمولاً احساس تنهایی و ناامیدی در ازدواج است. میدانیم که هدف اصلی ازدواج داشتن یک همراه و یار همیشگی است که زندگی را برای ما لذت بخش تر کند. اگر در یک رابطه ای احساس تنهایی، احساس غالب باشد، مشکلات بزرگی به وجود میاید.

در واقع مردان در زندگی مشترک میل به ایجاد یک رابطه ایمن و قوی دارند. اگر این رابطه قوی و ایمن وجود نداشته باشد فرد سعی میکند احساس تنهایی و خلا احساسی را را با شخص دیگری پر کند.

لازم به ذکر است که در برخی روابط مشاهده شده احساس تنهایی و ناامیدی در دوران بارداری بیشتر است. که همین امر میتواند علت خیانت مردان در دوران بارداری باشد.

3. آسیب های روحی و روانی

گاهی خیانت مرد متاهل به زن ریشه در مشکلات و آسیب های روحی او دارد. به این معنی که او تجربیات تلخی مانند بی توجهی یا سو استفاده جنسی دارد. زخمهای روحی او باعث شده است که او نتواند یا مایل نباشد خودش را به طور کامل به شخص دیگری متعهد کند. وی همچنین ممکن است به دنبال راهی برای خود درمانی یا فرار از درد روحی و روانی، به دنبال لذت جنسی در خارج از روابط خود باشد.

4. انتظارات نامعقول

برخی مردان با انتظارات نا معقولی که دارند، رفته رفته نسبت به همسر خود سرد میشوند. این سردی تا جایی پیش میرود که میتواند منجر به خیانت شود. چنین مردانی بدون اینکه همسر خود را درک کنند توقع دارند تمام نیازهای جنسی و عاطفیشان، تأمین شود. آنها آنقدر خودخواهانه فکر میکنند که فراموش میکنند، یک زن علاوه بر شوهر و رابطه، ممکن است چندین مسئولیت دیگر مثل بچه ها، محل کار، امور خانه، امور مالی و… نیز داشته باشد. هنگامی که این زن به ناچار و به دلیل مشغله های فکری کمی به همسرش بی توجه شود، اینجاست که مرد به خودش حق میدهد که به دنبال جلب توجه صمیمانه در جای دیگر باشد.

همچنین میتوان گفت یکی از دلایل خیانت مردان در دوران نامزدی همین توقعات بیجا است. زیرا همانطور که میدانید به دلیل محدودیت های خانواده ها، دختر و پسر از داشتن روابط آزاد در دوران نامزدی منع میشوند. این محدودیت ها ممکن است مانع رفع توقعات مردان شود که در نهایت میتواند منجر به خیانت شود.

علت اصلی خیانت مردان متاهل و بی وفا به همسرشان
خیانت مردان در زندگی و بررسی دلایل انجام آن
مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه دلایل خیانت مردان در دوران بارداری|دوران نامزدی|دنیای مجازی با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

5. بی حوصلگی و خستگی ناشی از کار

شاید بتوان گفت مردانی که بیش از حد کار میکنند، مستعد خیانت هستند. زیرا احساس خستگی و کسالت ناشی از کار زیاد میتواند علت خیانت مردان باشد. کار زیاد باعث میشود مردان این احساس را داشته باشند که لیاقت چیزهای خاص و بیشتری را دارند. به همین دلیل است که شاهد خیانت مردان شاغل هستیم. این خیانت میتواند در محل کار، در فضای مجازی و… باشد. میتوان اینطور عنوان کرد که شاید این مردان خواستار توجه بیشتر همسر خود هستند و فکر میکنند یک دوره دور شدن، باعث بهبود رابطه میشود. برای اطلاعات بیشتر در مورد نشانه های خیانت مردان کلیک کنید.

6. اعتیاد و مصرف مشروبات الکلی

خیانت مردان را میتوان نتیجه اعتیاد و مصرف مشروبات الکی هم دانست. اگر مردی به مشروبات الکلی یا مواد مخدر اعتیاد داشته باشد، این میتواند زمینه ساز مشکلات بیشتری همچون خیانت هم باشد. چون مصرف الکل میتواند بر تصمیم گیری فرد تأثیر بگذارد. همچنین ممکن است که فرد از فعالیت جنسی به عنوان راهی برای تسکین نفس، فرار از احساسات ناخوشایند و جدا شدن از درد ناشی از شرایط روانشناختی استفاده کند.

7. تمایل به پایان رابطه و زندگی مشترک

یکی دیگر از دلایل خیانت مردان در دوران نامزدی یا بعد از ازدواج این است که فرد به دنبال پایان دادن به رابطه فعلی خود است. در نتیجه از فعالیتهای جنسی و عاشقانه بیرونی برای ارسال پیام به همسر یا نامزدش استفاده می کند بدون اینکه مستقیما موضوع را عنوان کند. یا اگر او مردی است که دوست ندارد تنها باشد، پس از پیدا کردن یک فرد جدید و بهتر، رابطه فعلی خود را تمام میکند.

8. نداشتن پیوندهای محکم جامعه همسالان

در بسیاری موارد خیانت مرد به همسر در فضای مجازی یا در محل کار و … ناشی از آن است که نیاز خود را برای حفظ دوستی های محکم و حمایتی و اجتماعی با مردان دیگر را دست کم گرفته است. در این شرایط واکنش او نسبت به همسر پر مشغله یا حواس پرتش بیشتر آسیب زا است. زیرا او انتظار دارد همه نیازهای عاطفی و جسمی اش توسط این یک شخص برآورده شود. و اگر این اتفاق نیفتد به دنبال راه دیگری مثل خیانت است.

حالات مرد بعد از خیانت
علت خيانت چيست

راه های پی بردن به خیانت همسر چیست؟؟

حالات مرد بعد از خیانت یکی دیگر از موضوعات مورد علاقه روانشناسان و مشاوران خانواده است. البته بسیاری زنان که به همسر خود مشکوک هستند نیز به دنبال راههای کشف خیانت مردان هستند. برخی از راه های کاربردی برای کشف خیانت مرد به شرح زیر است:

مراقب رفتارهای غیرمعمول باشید

آیا وقتی همسرتان به تلفن همراه خود پاسخ میدهد یا هنگام ارسال پیام کوتاه، معمولاً از اتاق خارج میشود یا صفحه گوشی را میپوشاند؟ آیا همسرتان به تازگی با دوستانش به سفرهای کاری یا گردش های غیرمعمول میرود؟ به پاسخ این سوالات فکر کنید. زیرا به طور کلی هرگونه تغییر ناگهانی در روال زندگی یا شیوه زندگی همسرتان میتواند بیانگر خیانت باشد. البته دقت کنید که همیشه اینطور نیست و شاید این تغییرات دلیل دیگری داشته باشند. پس لازم است قبل از عکس العمل در برابر خیانت شوهر از عمل خیانت مطمئن شوید.

امور مالی خود را بررسی کنید

از دیگر راههای فهمیدن خیانت مرد بررسی هزینه ها و مخارج زندگی است. آیا هزینه هایی وجود دارد که شما آنها را تشخیص نمی دهید؟ آیا رسیدی برای خرید گل، هدیه یا سایر هزینه های عجیب پیدا کرده اید؟ در این صورت، درمورد مخارج همسرتان با او صحبت کنید. اگر پاسخ های او نامشخص یا مشکوک باشد، به احتمال زیاد همسرتان خیانت میکند.

تلفن همسرتان را در صورت لزوم بررسی کنید

اگر مطمئن هستید که شوهرتان خیانت میکند، پیام های متنی و تماس های تلفنی همسرتان را بررسی کنید. ممکن است بتوانید پیام های متنی یا پست صوتی را پیدا کنید که نشان میدهد او با کسی رابطه دارد. هنگام تصمیم گیری برای بررسی تلفن آنها مراقب باشید. چون اگر همسرتان خیانت نمیکند، شما ممکن است ناخواسته با وارد شدن به حریم خصوصی او به رابطه خود آسیب برسانید. اگر متوجه شدید مکالمه بین همسرتان و شخص دیگری زیاد است، احتمالا آنها با هم رابطه دارند.

البته ممکن است این رابطه محدود به فضای مجازی باشد و آنها هرگز یکدیگر را ندیده باشند. هرچند علت خیانت مردان در دنیای مجازی معمولا پیدا کردن سرگرمی و گذراندن وقت است اما شما باید این مسئله را با همسرتان مطرح کنید و مشکل را حل کنید.

علت خیانت زنان
علت خیانت مرد

چرخه دروغ و پنهان کاری

در نهایت جالب اینجاست که پس از کار با صدها زوج که سعی در خیانت به شریک زندگی خود دارند، میتوان عنوان کرد که این یک عمل جنسی خاص نیست که بیشترین لطمه را به یک رابطه وارد میکند. بلکه این چرخه دائمی پنهانکاری و دروغ است که بیشترین درد را برای فرد به دنبال دارد. همچنین بیشتر زنان فریب خورده عنوان میکنند که درد ناشی از خیانت همسرشان در فضای مجازی به همان اندازه خیانت واقعی عمیق است.

موضوع دیگر بازگشت به زندگی بعد از خیانت مرد است که چالش بزرگی است که تاکنون زنان زیادی با آن مواجه شده اند. تصمیم گیری در این مورد کار بسیار سختی است. اما همیشه این را در نظر داشته باشید که شاید زندگی شما هنوز راه نجاتی داشته باشد. البته علت خیانت، پشیمانی یا عدم پشیمانی همسر و… همگی از شرایطی هستند که در این تصمیم موثرند.

سوالات متداول

علت خیانت مردان در دوران بارداری چیست؟

تغییر در الگوی روابط جنسی، حساسیت بیشتر زنان و کاهش توجه آنها به همسرشان ممکن است علتی برای خیانت مردان در این دوران باشد.

دلیل خیانت مرد در محیط کار چیست؟

وقتی نیازها و تمایلات مردان در محیط خانه پاسخ داده نشود و خستگی و کسالت ناشی از کار زیاد هم به آن اضافه شود، میتواند منجر به خیانت در محل کار شود.

عوارض خیانت در مردان کدام است؟

خیانت میتواند منجر به سردی رابطه، بروز بیماریهای مقاربتی و از هم پاشیدن زندگی مشترک شود. البته عوارض خیانت در هر رابطه ای متفاوت است.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستامرکز مشاوره روانشناسی آویژهخدمات متنوعی را در زمینهمشاوره خیانتبه شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

براي مشاوره در زمينه دلایل خیانت مردان در دوران بارداری|دوران نامزدی|دنیای مجازی

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژهاز سراسر کشور

با ۰۲۱۶۲۹۹۹۰۶۶ تماس بگيريد

نظرات

- 2 نظر:

  1. سلام من خان د هستم شوهر من از قبل ازدواج با کسان دیگه رابطه داشت ولی من نمیدونستم تا این که ۹ سال از ازدواجمان گذشت ۳ بچه داشتم خلاصه الان ۲۰سال گذشته واو هیچ وقت از این کراش دست نکشید ومن هیچ رابطی با او ندارم الان شش سال اتاقمم جدا کردم صحبتی هم باهاش ندارم شما کمکم کنید باید چکار کنم آیا من مرتکب گناه هستم خرجی هم به من نداده بیکاره به خاطر بچهام طلاق نگرفتم ازش بیزارم

  2. سلام من ط هستم شوهرم محل کارش باهمکارش رابطه داره اون رومیرسونه خونش حدودیک ماه هست من تازه متوجه شدم .اولش انکارکردبعدش قبول کردحرف من رومن بهش گفتم چراازمن مخفی کردی میگه همکارمه سرراهم میریونمش خونش بهش میگم چرابه من نگفتی میگه نیازندونستم که توبفهمی مگه چی هست حالا من خیلی ازاین کارش ناراحت شدم سه روزه باهاش قهرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

آیا به مشاوره فوری نیاز دارید؟

 

مشاوره حضوری 👉

مشاوره تلفنی فوری👉