کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

اینستاگرام آویژه

مطالب ما را در اینستاگرام دنبال کنید ( کلیک کنید)

راه های ترغیب همسر برای مشورت کردن با شما چیست؟

مشورت با همسر چه مزایایی دارد؟
5/5 - (1 امتیاز)

مشورت با همسر مخصوصا در انجام کارهای مهم و حیاتی بسیار مهم است. فرض کنید وظیفه مهمی به شما سپرده می شود. شما مسئولید آن را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. اما پس از مدتی مشکلات بر سر راهتان به وجود می آید و باید برای مقابله با این چالش بهترین تصمیم را بگیرید. خود را در این شرایط بگذارید. عکس العملتان چیست؟ در این شرایط چه می کنید؟ قطعا همه ما اولین کاری که می کنیم این است که موضوع را با کسی که به او اعتماد داریم مطرح می کنیم. کسی که محرم رازتان باشد.

اگر ازدواج کرده اید کاملا درک می کنید که مشورت با همسر چه نتایجی در زندگی تان خواهد داشت. با استفاده از نظرات دیگران می توانید نقاط ضعف و قدرت خود را پیدا کنید. شاید در فکر همسرتان نظری باشد که اصلا تا حال فکر نکرده اید. پس عقل و منطق ایجاب می کند که برای صمیمیت و وحدت و حفظ زندگی با همسر خود مشورت کنید. اگر فکر می کنید شخصیت تک بعدی دارید و به نظرات همسرتان اهمیت نمی دهید و با مشورت کردن میانه خوبی ندارید بهتر است به مشاوره زناشویی مراجعه کنید.

راه های ترغیب همسر برای مشورت کردن با شما

ترغیب همسر برای مشورت کردن خصوصا برای افرادی که اصلا اهل مشورت نیستند کار سختی است. خوب بعضی ها دوست دارند خودشان از روش آزمون و خطا به بهترین جواب برسند و نظرات دیگران هم اصلا برایشان مهم نیست. بعضی ها هم فکر می کنند که از شخصیت آن ها کم می شود یا در نظر دیگران انسان های ضعیفی به نظر می رسند. اگر همسرتان اینگونه است که بهتر است موارد زیر را در برخورد با او رعایت کنید.

راه های ترغیب همسر برای مشورت کردن

  • خودتان در همه کارها با او مشورت کنید و بگویید که نظر او چقدر برای شما مهم است.
  • اعتماد همسرتان را جلب کنید.
  • به همسرتان بگویید مثلا اگر من جای تو بودم این کار را می کردم. این کار منطقی تر است.
  • اعتماد خانواده همسرتان را جلب کنید و رابطه خود را با آن ها محکم کنید.
  • گاهی خودتان نظر دهید. ولی بسیار محترمانه به او بگویید این کار بهتر است.

بیشتر بخوانید: 13 راه برای اثبات عشق به همسر


مشورت با همسر در چه مواقعی ضروری است؟

مشورت نکردن با همسر یا شوهر چه ضرر هایی دارد؟

مشورت نکردن با همسر و خود رای بودن یکی از دو طرف برای تمام خانواده مشکل ساز می شود. هر تصمیمی که در خانواده گرفته می شود اگر درست و منطقی باشد به نفع همه افراد خانواده است و اگر اشتباه باشد کل خانواده درگیر آن می شوند و تر و خشک با هم می سوزند. به همین دلیل یکی از مهم ترین توجه کردن به همسرمی تواند همین مشورت کردن باشد. علاوه بر آن مشورت نکردن با همسر باعث می شود که طرف مقابل احساس کند که همسرش اهمیتی برای او قائل نیست.

فواید مشورت کردن چیست؟

مشورت کردن با همسر باعث:

  • شخصیت دادن به او
  • ایجاد همدلی میان زن و شوهر
  • تصمیم گیری های اصولی و درست برای زندگی
  • اعتماد متقابل
  • کم شدن خودخواهی
  • اثبات عشق
  • و بیشتر شدن محبت خواهد شد.

مشورت کردن از دیدگاه اسلام چه جایگاهی دارد؟

مشورت کردن از دیدگاه قران و دیگر روایات اهمیت ویژه ای دارد. چنانچه خداوند متعال در سوره شوری می فرماید : ” و امرهم شوری و بینهم”، ” در کارها با یکدیگر مشورت کنید” . مشورت کردن باعث می شود فرد مستبد و خودرای تربیت نشود. در روایات نیز به مشورت کردن توصیه های زیادی شده. به عنوان مثال حضرت محمد ( ص) می فرماید: ” هیچ کس هرگز با مشورت بدبخت نشده و با استبداد رای خوشبخت نشده است”.

حضرت علی (ع) نیز در باب مشورت فرمود: ” کسی که خودرای باشد و با دیگران مشورت نکند هلاک می شود و کسی که با افراد بزرگ مشورت کند در عقل آن ها شریک شده است” .

این آیات و روایات به اهمیت مشورت کردن به خصوص مشورت کردن با همسر را بیش از پیش تاکید می کند.

با کسی که اهل مشورت نیست چگونه رفتار کنیم؟

  • سعی کنید در ابتدا اعتماد او را جلب کنید. همسر شما باید کاملا درک کند که شما خوبی او را می خواهید و اگر حرفی می زنید به صلاح شما و زندگی تان است. متاسفانه بعضی مردان و زنان هستند که خودشان باعث می شوند همسرشان از آن ها صلب اعتماد کند و دیگر در هیچ کاری با آن ها مشورت نکند. پس شرط اول جلب اعتماد است.
  • قدم بعدی جلب رضایت است. سعی کنید کاری کنید که همسرتان از شما راضی باشد. به او محبت کنید. در کارها به او کمک کنید. دلتان برای همسرتان بسوزد و او اینها را ببیند و قلبا او را لمس کند.

با او مشورت کنید. اگر شما مداوم با همسرتان مشورت کنید و در کارها نظر اورا بخواهید به زبان بی زبانی به او یاد می دهید که مشورت باعث تصمیم گیری های بهتر شده و صمیمیت زوجین را بیشتر می کند.


بیشتر بخوانید: چگونه از همسرم عذرخواهی کنم؟


چرا یک مرد باید رفتارهاش رو به خانمش اطلاع بده؟

دیدگاه مشاوره خانواده :

یکی از شکایت های خانم ها از شوهرشون اینه که میگن اونا چرا رفتارهاشون رو به خانمشون اطلاع نمیدن و وقتی به اونا میگیم چرا این کار رو نمیکنید با مقاومت جدی اونا مواجه میشیم و آقایان در بیان علت انجام ندادن این رفتارشون میگن مگه خانم ما به ما شک داره و یا یادمون میره و یا ما که حتی به بابامون هم نمیگفتیم حالا به خانممون بگیم یا اینطوری حس میکنیم زن ذلیلیم و…

درجواب اقایان باید بگم مگر یکی از انتظارات شما اقایون از خانمتون این نیست که اونا از شما اجازه بگیرند خوب شما هم باید یک رفتار برای اینکه در خانمتون حس خوبی ایجاد کنه و ایشون با رضایت این کار رو برای شما انجام بدهند انجام بدید.
رفتاری که خانم از شما میخواد اینه که همه رفتارهاتون رو به ایشون بگید چرا که وقتی شما خانمتون رو در جریان کارهاتون میگذارید.

آیا مشورت با همسر در زندگی مشترک ضروری است؟

مزایای مشورت کردن با همسر چیست؟

  1. اولا خانم ها حس میکنن شما به نوعی به ایشون نیاز دارید و اونا یعنی خانم در زندگی نقش موثری داره و همین احساس ها باعث میشه زن به زندگی مشترک با شما متعهدتر شده و ایشونم برای ارتقای این زندگی تلاش کنه
  2. دوما با این کار در خانمتون حس توجه ایجاد میشه همون حسی که اساسا همه خانم ها به دنبال اون هستند و اصلا از دلایل اصلی ازدواج با شما بوده.
  3. سوما این رفتار یعنی اطلاع دادن به زن باعث ترشح هورمون اکسی توسین بیشتری در ایشون میشه هورمونی که باعث میشه زن رو در برابر مشکلات قوی تر میکنه.

در هرحال وقتی شما به خانمتون رفتارها و کارهاتون رو میگید فوق العاده حس خوبی در ایشون ایجاد میشه.

پس اقایان همیشه به خانمتون بگید دارید چکار میکنید و نگید این مسائل مربوط به ایشون نمیشه و به درد ایشون نمیخوره و گفتنش چه سودی داره!!!

البته یک نکته فوق العاده ظریف و مهم هم در اینجا وجود داره که اون اینه که وقتی میخواهید برای خانمتون تعریف کنید و مثلا بگید میخواهید چکار کنید باید یه جوری اون رفتار رو متصل به ((توجه)) خانمتون کنید تا ایشون حس نکنه خودخواه هستید و خانمتون رو نمیبینید.

مثلا به خانمتون بگید امروز دارم میرم خیابان و موقع برگشتن یه کم میوه تازه برات میخرم و یا اینکه دارم میرم اون پیراهنی که یک بار گفتی از رنگش بدت نیومده رو بخرم.


بیشتر بخوانید: با فحاشی همسر خود چه کنیم؟


مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه راه های ترغیب همسر برای مشورت کردن با شما چیست؟ با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه راه های ترغیب همسر برای مشورت کردن با شما چیست؟ با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

آداب معاشرت کردن با خانمها مهم است!

البته باور کنید امروز بسیاری خانم ها به همین مقدار هم که شما فقط اطلاع رسانی کنید، قانع هستند که متاسفانه این کار مورد غفلت بسیاری از مردان قرار داره.
پس آقایان اگر به دنبال این هستید که خانمتون برای شما طنازی و ناز کنه و از انجام کارهای روزانه زندگی خسته نشه. مثلا از اینکه برای شما غذا بپزه و خونه رو تمیز کنه لذت ببره شما هم باید همه رفتارهاتون رو به اونا اطلاع رسانی کنید.
حالا باید یادتون بیاد وقتی در دوران نامزدی و حتی اوایل ازدواج این کار یعنی اطلاع رسانی رفتارهاتون رو میکردید و ناز ایشون رو میخریدید، میدیدید که نامزد یا خانمتون با چه ذوقی مثل یک فرشته دور شما میچرخید و حتی باداشتن تحصیلات بالا از اینکه کارهای شما رو انجام میداد و برای کارهاش هم از شما اجازه میگرفت لذت میبرد.

خدمات مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستامرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژهخدمات متنوعی را در زمینهمشاوره خانوادهبه شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

براي مشاوره در زمينه راه های ترغیب همسر برای مشورت کردن با شما چیست؟

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژهاز سراسر کشور

با ۰۲۱۶۲۹۹۹۰۶۶ تماس بگيريد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

آیا به مشاوره فوری نیاز دارید؟

 

مشاوره حضوری 👉

مشاوره تلفنی فوری👉