کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

اینستاگرام آویژه

مطالب ما را در اینستاگرام دنبال کنید ( کلیک کنید)

شرایط طلاق از طرف زن و درخواست طلاق از طرف زن

شرایط طلاق از طرف زن
5/5 - (2 امتیاز)

طلاق از طرف زن

شرایط طلاق از طرف زن تابع قوانین خاص خود میباشد ، در فرهنگ و قانون مدنی کشور ما در یک زندگی مشترک حق طلاق به طور طبیعی با مرد است ، یعنی مرد میتواند هر زمان که بخواهد همسر خود را طلاق دهد و حتی اگر زن راضی نباشد و مرد شرایط طلاق زن ( مهریه ، نفقه . . . ) را طبق مقررات به جا آورد میتواند همسر خود را طلاق دهد و عدم رضایت زن به جدایی نمیتواند مانعی برای طلاق باشد . به جبران کم لطفی که در اینجا در حق زنان شده است در قوانین خانواده یک سری بندها و ماده ها وجود دارد که شرایط طلاق از طرف زن را ایجاد میکنند ، به طور کل طلاق از طرف زن همیشه در جامعه ما با حواشی و مسائل خاص خود همراه بوده است.

شرایط طلاق از طرف زن هم به موارد خاصی محدود میشوند در طلاق از طرف زن زوجه نمیتواند هر موضوعی را به عنوان دلایل محکمه پسند در دادخواست طلاق خود مطرح کند ، چه بسیاری از زنان که به طور حقوقی شرایط طلاق از طرف زن را دارا میباشند اما عدم آگاهی و اطلاعات آن ها باعث شده است که نتوانند از این شرایط در دادگاه به نفع خود بهره مند شوند و روند پرونده برای آن ها بسیار سخت تر و پیچیده تر پیش رفته است ، به همین خاطر است که توصیه میشود که اگر شما به عنوان زوجه در جریان طلاق از طرف زن هستید پیش از اقدامی به افراد متخصص در این زمینه رجوع کنید تا با دیدی باز تر و آگاهانه تر در این مسیر قدم بردارید .


بیشتر بخوانید: مراحل درخواست طلاق از طرف زن


مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه شرایط طلاق از طرف زن و درخواست طلاق از طرف زن با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

مشاوره تلفنی خانواده و طلاق

مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی میتواند با مشاوره طلاق آنچه را که لازم است چه در زمینه روانشناسی جریان طلاق از طرف زن چه زمینه حقوقی و شرایط طلاق از طرف زن را در اختیار شما قرار دهد ، بدون شک یکی از نکاتی که میتواند به شما کمک کند تا در جریان متراکه آسیب کمتری از هر نظر به شما وارد شود در اختیار داشتن یک وکیل است تا شما را از تمام شرایط طلاق از طرف زن مطلع کند و مدافع حقوق شما در این مسیر باشد.

همانطور که پیش از این نیز اشاره شد عدم آگاهی باعث شده است که بسیاری از افراد از این حقوق اجتماعی خود بی خبر باشند یکی از این حقوق اجتماعی داشتن وکیل تسخیری و معاضدتی است که برای شرایطی میباشد که فرد توان مالی گرفتن وکیل را ندارد ، پس حتی اگر از نظر مالی امکان اختیار کردن وکیل برای خود را ندارید میتوانید از دادگاه تقاضای وکیل کنید تا روند طلاق از طرف زن آسان تر آنچه که هست پیش برود .


بیشتر بخوانید: روانشناسی طلاق در مردان و زنان


درخواست طلاق از طرف زن

شرایط طلاق از طرف زن

شرایط طلاق از طرف زن هرگز به آسانی و میسری طلاق از طرف مرد نبوده است درخواست طلاق از طرف زن با محدودی های خاص خود همراه است . حتی در بسیاری از مواردی که شرایط طلاق از طرف زن موجود است اثبات آن در دادگاه برای زن به دلیل محکمه پسند نبودن مدارک با شکست مواجه شده است ، پس صرفا اینکه زن در دادگاه بیان کند که فلان مورد از شرایط طلاق از طرف زن را دارد کافی نمیباشد و باید در درخواست طلاق از طرف زن توان اثبات حداقل یکی از موارد وجود داشته باشد ، حضور یک وکیل یا مشاوره خانواده در این میان میتواند کمک کند تا آنچه را که دادگاه در درخواست طلاق از طرف زن از شما به عنوان مدرک و مستند میپذیرد را راحت تر پیدا کنید.

متاسفانه در بسیاری از زندگی های مشترکی که همراه با تعارضات و مشکلات است چون زوجه توان اثبات یا آگاهی اثبات شرایط طلاق از طرف زن را ندارد از تمامی حقوق خود گذشت میکند تا مرد تن به طلاق دهد و بسیاری از مردان از این قضیه سوء استفاده میکنند و شرایط زندگی مشترک را به قدری برای زوجه زجر آور و غیر قابل تحمل میکنند که زوجه هیچ یک از حقوق خود را مطالبه نکند و در مقابل رضایت مرد به طلاق دادنش همه چیز را بذل کند . اکنون وقت آن رسیده با کمک مشاوره خانواده و مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی با سواد بیشتری در این مسیر اقدام کنید و در خواست طلاق از طرف زن را با اعتماد به نفس و قدرت بیشتری به دادگاه ارجاع دهید .


بیشتر بخوانید: طلاق به خاطر خیانت همسر


درخواست طلاق از طرف زن

شرایط طلاق از طرف زن از دو نظر قابل اجرا میباشد که که هر کدام موارد خاص خود را دارد. به طور کل شرایط طلاق از طرف زن به دو دسته کلی شرایط ضمن عقد و شرایط عسر و حرج تقسیم میشوند . شرایط طلاق از طرف زن طبق آنچه که در سند ازدواج مندرج شده است شامل ( عدم پرداخت نفقه بیش از 6 ماه ، بیماری سخت و یا مسری مرد که سلامت زوجه را به خطر بیندازد ، دیوانه بودن یا مشکللات روحی روانی حاد ، بداخلاقی خارج از حد معمول و غیر قابل تحمل زوج ، محکومیت بیش از 5 سال مرد به زندان ، دارا بودن اشتغال مرد به شغلی که منافی حیثیت زن و خانواده است

اعتیاد به مواد مخدر و مشروبات الکلی بصورتی که ادامه زندگی مشترک را غیر ممکن کند ، ترک زندگی مشترک بدون عذر موجه بیش از شش ماه ، بچه دار نشدن مرد بیش از پنج سال ، محکومیت مرد به جرمی که خلاف شئون و حیثیت خانواده باشد ، مفقود الاثر شدن مرد بیش از 6 ماه و ازدواج مجدد مرد بدون اجازه همسر که در این صورت حق طلاق را به زن میدهد ).


بیشتر بخوانید: مشاوره برای طلاق توافقی یا مشاوره برای طلاق گرفتن !


مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه شرایط طلاق از طرف زن و درخواست طلاق از طرف زن با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

شرایط طلاق از طرف زن

شرایط طلاق از طرف زن ، درخواست طلاق از طرف زن

شرایط طلاق از طرف زن یا با اثبات شروط ضمن عقد محقق میشود یا با تشخیص شرایط عسر و حرج از طرف دادگاه امکان پذیر است . پس تایید شرایط عسر و حرج بر عهده قاضی میباشد . و هنگامی که در درخواست طلاق از طرف زن به دلیل شرایط عسر و حرج داده میشود باید وجود این شرایط برای دادگاه قابل قبول باشد ، به طور کل شرایط عسر و حرج به زمانی گفته میشود که ادامه زندگی مشترک برای زوجه آزار دهنده و مشقت بار باشد ، دلایلی مانند سوء معاشرت ، سوء رفتار و آزار جنسی و جسمی ، خود داری از پرداخت نفقه و . . . میتوانند در درخواست طلاق از طرف زن جزء شرایط طلاق از طرف زن طبق قاعده عسر و حرج باشند .


بیشتر بخوانید: مضرات طلاق توافقی چیست ؟


روند طلاق از طرف زن

شرایط طلاق از طرف زن همانطور که گفته شد محدود به موارد خاص است و در درخواست طلاق از طرف زن هنگامی که راهی برای اثبات شرایط طلاق از طرف زن نباشد روند پرونده طلاق سخت و زمان بر خواهد بود ، روند طلاق حتی زمانی که به صورت توافقی باشد باز هم مراحل و سختی های خاص خود را دارد و این سختی ها هنگامی که درخواست طلاق از طرف زن باشد چندین برابر میشود و نداشتن اطلاعات کافی در این زمینه شما را سرخورده و خسته میکند و حتی در شرایطی ممکن است باعث شود حق خود را پایمال کنید.

برای مثال طلاق خلع به طلاقی میگویند که به دلیل کراهت زن از مرد باشد و زن باید مالی مساوی یا بیشتر از مهریه را به مرد بدهد تا طلاق صورت بگیرد ، اما در درخواست طلاق از طرف زن هنگامی که واجد شرایط ضمن عقد یا عسر و حرج باشد به هیچ عنوان اجباری به بذل مال یا مهریه از طرف زن نمیباشد ، این مورد یکی از مصادیقی است که ضرورت وجود یک مشاور یا وکیل در کنار شما را نشان میدهد .


بیشتر بخوانید: نشانه ها و علائم طلاق عاطفی چیست ؟


درخواست طلاق از طرف زن

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه فرمایید .

در این راستامرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژهخدمات متنوعی را در زمینهمشاوره طلاقبه شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع:What Are the Legal Rights of Women in Divorce?

براي مشاوره در زمينه شرایط طلاق از طرف زن و درخواست طلاق از طرف زن

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژهاز سراسر کشور

با ۰۲۱۶۲۹۹۹۰۶۶ تماس بگيريد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

آیا به مشاوره فوری نیاز دارید؟

 

مشاوره حضوری 👉

مشاوره تلفنی فوری👉