کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

اینستاگرام آویژه

مطالب ما را در اینستاگرام دنبال کنید ( کلیک کنید)

مناسب ترین زمان طلاق چه زمانی است؟

زمان طلاق
3.2/5 - (6 امتیاز)

در چه مواقعی طلاق خوب است؟ زمان طلاق کی فرا میرسد؟

آیا زمان طلاق شما نزدیک است؟ آیا اختلافات و درگیری شما با همسرتان به اوج خود رسیده؟ آیا دیگر همسرتان را مانند قبل دوست ندارید؟ آیا فکر می کنید رفتن بهتر از ماندن است؟ یا هنوز برای طلاق دو دل هستید؟ این ها سوالاتی است که ذهن بسیاری از زوجین را به خود مشغول کرده است. اگر از آن دسته افراد هستید که فکر می کنید واقعا قدرت ادامه زندگی با همسرتان را ندارید ولی از آن سو به خاطر عواقب طلاق می ترسید بهتر است به مشاوره طلاق مراجعه کنید تا بر حسب شرایط شما و موقعیتی که در آن هستید به شما راهکار دهد.

قطعا مشاوره از شما می خواهد بررسی کنید چه زمانی حس کردید که زمان طلاق تان شده یا اصلا از چه زمانی به طلاق فکر کرده اید. مرحله بعدی این است که با خود فکر کنید آیا میتوانید مشکلات همسر خود را ببخشید و به زندگی برگردید؟ تصمیم به طلاقتان درست است یا می شود به زندگی ادامه داد؟ به شما توصیه می کنیم که قبل از هرگونه تصمیمی فکر کنید و عجولانه تصمیم نگیرید. زمان طلاق بستگی به شرایط روحی و قدرت و میزان وابستگی به همسرتان دارد.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه مناسب ترین زمان طلاق چه زمانی است؟ با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

مناسب ترین زمان طلاق چه زمانی است؟

مناسب ترین زمان طلاق زمانی است که شما حس میکنید به لحاظ جسمی، روحی و فکری و همچنین به لحاظ منطقی ، زمان رفتن رسیده باشد. اما بعضی افراد ممکن است زمان دقیق آن را ندانند و فکر کنند که هنوز امیدی به زندگی دارند. ما آن دسته از افراد را تحسین می کنیم و مطمئن هستیم که هیچ گاه تصمیم عجولانه ای نخواهندگرفت. اما مناسب ترین زمان طلاق زمانی است که همسرتان با این مشکلات درگیر است:

  • اعتیاد به مواد مخدر و مشروبات الکلی
  • مشکلات شدید اخلاقی (زن بارگی)، خیانت زن
  • دیوانگی و مشکلات روحی
  • اختلافات شدید و جنگ و دعوا
  • مشکلات جنسی مرد
  • دروغی که منجر به فتنه ای بزرگ شده باشد. مثلا مرد یا زن قبل از ازدواج به دروغ گفته باشند مشکلات جسمی و روحی ندارد.
  • دخالت بیش از حد خانواده همسرش در شخصی ترین مسائل خانوادگی
  • سرد شدن روابط عاطفی و زناشویی
  • مشکلات شدید مالی
  • چشم چرانی و هیز بودن همسر
  • عدم درک متقابل در مسائل زندگی
  • تقاضای جنسی نامتعارف
  • گرم مزاج بودن و سرد مزاج بودن مرد یا زن ( اختلافات جنسی )

در این صورت قبل از هرگونه تصمیمی به مشاوره خانواده مراجعه کرده و از او کمک بخواهید.

چه زمانی باید طلاق گرفت؟

سوال اینجاست که چه زمانی باید طلاق گرفت؟ در گام اول شما احساس میکنید که جسم فیزیکی و روح تان در معرض خطر قرار گرفته. مثلا بعضی اوقات زوجین در زندگی امنیت جانی ندارند و درگیری فیزیکی آن ها بالاست و گاهی کار به ضرب و شتم می رسد. یا به لحاظ روحی، همسرشان دچار بیماری روحی و اختلالات روانی است. قطعا این زندگی به صلاح نیست چون زندگی آن ها مدام تهدید می شود. خصوصا اینکه درآن خانه یک کودک یا نوجوان هم زندگی کند. در این صورت به شما توصیه میکنیم هر چه زودتر این مشکل را حل کنید. اگر فکر می کنید هنوز هم به این رابطه امید هست و امیدوارید که مشکل حل شود با یک مشاوره روانشناسی خبره صحبت کنید تا برحسب شرایط شما و همسرتان راهکارهای کاربردی در اختیارتان قرار دهد. اما اگر دیدید به جایی نرسیدید هر چه زودتر برای طلاق اقدام کنید.

اما چه زمانی باید طلاق گرفت:

  • مورد خشونت واقع شده اید
  • در یک رابطه اشتباه مانده اید و سعی میکنید این رابطه را درست کنید اما هر چه میکنید نمی شود.
  • همسرتان از شما دوری می کند.
  • هیچ عشق و علاقه ای میان شما و همسرتان وجود ندارد.
  • هدف های متفاوتی دارید.
  • از لحاظ فرهنگی و تحصیلی اختلاف بالایی دارید.
  • معمولا وابسته شدید به خانواده هستید و نمی توانید میان رابطه زناشویی و رابطه با خانواده فرق قائل شوید.
  • همسرتان مدام شما را با کسی مقایسه می کند. گاهی به خاطر مشکلات جسمی یا ظاهری تحقیر می شوید و در کل احساس راحتی با شما نمی کند.

طلاق

تصمیم برای طلاق به چه صورت است؟

تصمیم برای طلاق زمانی اتفاق می افتد که آنقدر تحت فشار هستید که چاره ای جز طلاق نداشته باشید. گاهی در این رابطه تنها شما باید تصمیم بگیرید. شما مدام با خود درگیرید و می گویید باید این رابطه را تمامش کنم؟ من همسرم رو دوست دارم اما اگه بمونم هر روز جهنم می شه. نمی دونم کار درستی می کنم یا نه. اگر در این شرایط هستید سعی کنید با عجله تصمیم نگیرید و احساسات و افکار خود را ارزیابی کنید. اگر بر سر یک موضوع خاص با هم اختلاف دارید اجازه دهید مشاوره ازدواج طلاق برایتان تصمیم بگیرد که آیا اصلا این تصمیمتان درست است یا شتابزده به این نتیجه رسیدید.


بیشتر بخوانید: راهکار های مشاوره تلفنی خانواده چیست؟



بیشتر بخوانید: مهمترین عوامل طلاق چیست؟


علت تردید در طلاق چیست؟

تردید در طلاق در اکثر زوجینی که با هم مشکل دارند وجود دارد. معمولا یکی از علت های تردید در طلاق این است که دید افراد در کشور ما نسبت به طلاق بسیار بد است. اگر از آن دسته افرادی هستید که دیگران راجب به شما چه فکری می کنند، طلاق بهترین گزینه است. اما اگر برایتان مهم است یا اینکه در برخوردهای اجتماعی دچار مشکل هستید، سعی کنید در سخت ترین شرایط هم زندگی را ادامه دهید. به قول شما هر چیزی بهتر از طلاق است. اگر تردید دارید که طلاق بگیرید یا نه بهتر است حدود 1 ماه از هم دور باشید و ببینید که آیا می توانید دوری یکدیگر را تحمل کنید یا خیر…

طلاق یا تحمل؟

طلاق یا تحمل؟ مساله این است. اگر این سوال ذهنتان را درگیر کرده پس مدت هاست که به طلاق فکر میکنید یا از زندگی مشترکتان ناراضی هستید. با گذشت زمان شرایط برای شما تغییر کرده و در حال حاضر آنقدر بحرانی است که امیدی به بهتر شدن آن ندارید. اما طلاق یا تحمل؟ کدام را انتخاب کنم؟ اگر نمی دانید طلاق بگیرید یا ادامه دهید این موارد را بررسی کنید:

  • رابطه خود را ارزیابی کنید

قبل و بعد از طلاق را ارزیابی کنید و شرایط آن را بسنجید. ببینید که با این مشکلات می توانید زندگی کنید یا تحمل حرف ها را دارید یا نه. یا اینکه می توانید این رابطه را ترمیم کنید که به طلاق نکشد.

  • آیا در این شرایط احساس امنیت می کنید؟

اگر زندگی دارید که دائما تهدید می شوید پس سعی کنید فورا از این وضعیت خارج شوید. اگر همسرتان را دوست دارید تنها کاری که می کنید این است که به یک مشاوره خبره مراجعه کنید چون در شرایط بسیار بدی هستید.

  • آیا این رابطه نیازهایتان را برطرف می کند؟

اگر نیاز جنسی، نیاز مالی و عاطفی تان در یک رابطه تامین نشد تلاش خود را برای بهبود آن کردید و نتیجه ای نداد پس بهتر است این رابطه را تمام کنید.

تردید در طلاق

سوالات متداول

من با همسرم مدت هاست که رابطه جنسی نداریم. آیا در این شرایط دادگاه حق رو به من میده؟

معمولا این چنین مشکلاتی با مراجعه به مشاوره خانواده حل می شه. اما اگه همسرتون تمایلی برای رابطه با شما نداره و چند ماه هم رابطه ندارید می تونید درخواست طلاق بدید تا مشاوره حقوقی اون رو بررسی کنه.

من حدود 8 ساله با همسرم زندگی میکنم. تو این مدت خانوادش مدام تحقیرم میکنند چون خانواده من سطح مالی و فرهنگی پایینی دارن. من دیگه نمی تونم تحمل کنم. لطفا راهنماییم کنید.

اگر همسرتان نظر خانوادش رو داشته باشه به نظر من ادامه این زندگی به صلاح نیست چون خیلی اذیت می شید. اما اگه همسرتون با خانوادش مخالفه سعی کنید از خانواده همسرتون دور باشید.

همسر من باردار نمی شه. از طرفی خیلی دوسش دارم…از طرفی هم مدام به سرم می زنه بهش بگم که بچه میخوام و دوست دارم زن بگیرم.. به نظرتون چه کنم؟

اگه همسرتون رو واقعا دوست دارید می تونید از پرورشگاه بچه ای رو به سرپرستی قبول کنید. همسرتون با اینکه شما یه زن دیگه بگیرید قطعا مخالفه و به نوعی می شکنه. سعی کنید رابطتون رو خراب نکنید و زندگیتون رو به راحتی از دست ندید.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستامرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژهخدمات متنوعی را در زمینهمشاوره خانوادهبه شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد. جهت کسب آموزش های بیشتر این مقاله لاتین را مطالعه کنید.منبع: (Women – When Is The Best Time To File For Divorce?)

براي مشاوره در زمينه مناسب ترین زمان طلاق چه زمانی است؟

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژهاز سراسر کشور

با ۰۲۱۶۲۹۹۹۰۶۶ تماس بگيريد

نظرات

- 11 نظر:

  1. سلام 17 ساله ازدواج کردم همسرم بسیاربد دهن وغر غرو است و دست بزن هم داره. پسر 16 ساله ای دارم که مدام از اینکه من پدرش رو تحمل میکنم با من دعوا میکنه همسرم با پسرم هم خیلی اخلاق بدی داره. نمیزاره با خانوادم رفت وامد کنم مدام تحقیر و فحش و دعوا. لطفاراهنمایی کنید

  2. سلام دوستان من ۲ ماهه عروسی کردم همسرم به خانوادم و خودم خیلی سر همه چی توهین میکنه بی دلیل فوش میده اما اگر من بگم مادر یا پدرت منو میزنه فوشم میده به من چون هفته یه بار میرم خونه مادرم میگه گورتو گم کن واسه چی شوهر کردی…. از دوران عقد هم همینطوری بود من هرکاری میکنم خوبی میکنم بازم همینجوریه همش از من و خانوادم ناراضی اما خانواده خودشو پاک میدونه همش به بابا و مامان من فوش میده اما اونا همیشه بهش احترام گذاشتن نمیدونم چیکار کنم

  3. سلام.تو رو خدا منو راهنمایی کنید.چکار کنم.من مشکلات زیادی با همسرم دارم.اولین اینه ک زبونمون یکی نیست زنم ترکه،بعد تو خانواده اشون ترکی حرف میزنن اصلا فارسی صحبت نمیکنن.منم ساکت ی گوشه ای نشستم.اصلا نمی‌ذاره پیش خانواده ام باشم.بعد خانواده من تو یه شهر خانواده اون تو یه شهر دیگه است.شغل خودمم نظامی تو کنارک(چابهار) هستم.اونم نیرو دریایی.هشت ماه مرخصی نرفته بودم که ۴ماه دریا بودم برگشتم ۲۵ روز مرخصی دادن.در صورتی که ۴ ماه پیش خانواده اش بود.اومدم برم مرخصی روز ۱۲ام میگه بریم شهر مادرم اینا.بد اخلاقه،همش دوست داره بهش خوبی کنی ولی خودش قطره چکانی میکنه.کادوی چیزی باشه با عمه هاش دوبرابر خواهر های من میبره.خصلت بارزش دروغگویی.موقع خواستگاری گفته بود پدرم ی خونه میده خرج عروسی ام با خودشونه.روز دوم آشناییمون عقد دائم شدیم.میگفت رسم صیغه چند روزه نداریم. چهارسال اول زندگی دعوا روزی سه بار در حد دست ب یقه بوده و کتک کاری.بعد میگه میخام دکتر بشم.نزدیک ۲۰ میلیون هزینه آزمون درساش کردم بازم رتبه اش ۸۰هزار …کارم سخت و غریب و …

    1. همسرت درست نمیشه .طلاق بگیر
      همسر منم عین همسر تو هستش. نمیذاره خانوادمو ببینم . بد دهن هستش . لجبازی میکنه. حتی وقتی خودم میخام طلاقش بدم .زنگ زده به کل فامیل گفته که اگه طلاقم بده خودمو اتیش میزنم جلوی در و همسایه. یعنی حتی طلاقشم نمیتونم بدم

    2. سلام
      داداش اول کل اموالی که داری بدون این که کسی چیزی بدونه به نام کسی دیگه بزن بعد تمام حسابای بانکیتو خالی کن دوم هر وقت از خونه بدون اجازه تو رفت به کلانتری گزارش کن بعد دادخوست الزام به تمکین کن البته کاری کن برنگرده وقتی محکومش کردی از نفقه دادن معاف میشی میمونه مهریه اونم درخواست اعسار میدی تقسیط میشه بعد خودش التماس میکنه یا درس میشه یا طلاق میدی

      1. خاک توو سرتون واقعا متاسفم برا این مردا ما زنا با هزار امید ازدواج میکنیم که شما اینطوری کنین؟ هیچ زنی راضی نیست زندگیش به هم بریزه برید خودتونو اصلاح کنید

        1. بله خو .شما باید دفاع کنی ..چون زنی .
          همسرمن درکل عمرش یکبار پیش قدم دراشتی نشده.دعوای که خودش شروعش میکنه.

        2. بله خو .شما باید دفاع کنی ..چون زنی .
          همسرمن درکل عمرش یکبار پیش قدم دراشتی نشده.دعوای که خودش شروعش میکنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

آیا به مشاوره فوری نیاز دارید؟

 

مشاوره حضوری 👉

مشاوره تلفنی فوری👉