کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

اینستاگرام آویژه

مطالب ما را در اینستاگرام دنبال کنید ( کلیک کنید)

20 وظیفه زن نسبت به شوهرش از دیدگاه روانشناسی

وظایف همسر نسبت به شوهر از نظر روانشناسی
3.4/5 - (39 امتیاز)

یک جمله معروف وجود دارد که می گوید پشت هر مرد موفقی، یک زن موفق و استوار ایستاده است. یک همسر خوب و حامی به شوهرش کمک می کند تا یک زندگی مشترک موفق را بسازد. نقش زن در زندگی مشترک بسیار مهم و حیاتی است. یک همسر خوب تغییرات مثبتی را در مرد ایجاد می کند. در گذشته بیشتر وظایف زن در خانواده محدود به خانه و فرزندان می شد. وظایف زن در گذشته انجام کارهای خانه، مراقبت از کودکان و خانواده و … بود. اما امروزه زنان این دیوار را شکافته اند و مسئولیت های مناسب و سنگینی را در بیرون از خانه به عهده گرفته اند. زنان دیگر مجبور نیستند در خانه بمانند. زنان امروزی به دنبال حرفه ای برای خود هستند. پس وظایف زن در پویایی و حفظ خانواده چه می شود؟

مشاوران مرکز مشاوره خانواده آویژه در این مقاله به سوالات شما در مورد وظیفه زن در قبال مرد، نقش زن در خانواده، رفتار زن در برابر مرد و … پاسخ مناسبی داده اند. این مقاله کامل و تخصصی را مطالعه کنید تا در مورد وظایف همسر نسبت به شوهر از نظر روانشناسی اطلاعات مفیدی کسب کنید.

وظایف همسر نسبت به شوهر

20 وظیفه مهم همسر نسبت به شوهر

ازدواج، زندگی یک زن را متحول می کند. او را از یک دختر بی دغدغه و سر خوش و پر انرژی به یک همسر مسئولیت پذیر تبدیل می کند. یک دختر با ازدواج کردن آماده پذیرفتن مسئولیت ها و وظایف جدید می شود. اما این وظایف زن در زندگی مشترک از قدیم تا به امروز دست خوش تغییراتی شده است که گاه مثبت و گاهی منفی بوده است. در این مقاله مهم ترین وظایف یک زن نسبت به همسر و فرزندان را بیان می کنیم. اگر شما نیز قصد ازدواج دارید با ما همراه باشید تا با آنچه مردان از زنان انتظار دارند و وظایف زنان در برابر همسرانشان آشنا شوید.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه 20 وظیفه زن نسبت به شوهرش از دیدگاه روانشناسی با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

دوست داشتن و قدردانی

مرد خود را بدون قید و شرط دوست داشته باشید. مرد نیز مانند زن این نیاز را دارد که مورد پسند، دوست داشتن و قدردانی همسرش قرار بگیرد. به عنوان یک زن خوب، از نظر جسمی، روحی، عاطفی و… به شوهر خود محبت بی قید و شرط کنید. سخاوتمندانه از او و زحماتش قدردانی کنید و همیشه مراقب همسرتان باشید. شما در مقابل محبت بی دلیل و دوست داشتن بی حد و اندازه شوهرتان، عشق و علاقه بی پایان او را دریافت خواهید کرد. یکی از نیازهای عاطفی مردان قدردانی و درک آنها است. حواستان باشد از خوبی ها و از خودگذشتگی های همسرتان قدردانی و تشکر کنید و سعی کنید به نیازهای عاطفی او پاسخ مناسبی بدهید. شما برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید مقاله نیازهای عاطفی مردان را مطالعه کنید.

حمایت و پشتیبانی

چه کسی گفته است که مردان به کمک نیاز ندارند؟ همه انسان ها به کمک و حمایت دیگران نیاز دارند. در مواقع سخت و هنگام مشکلات در کنار مرد خود باشید و به او کمک کنید تا این سختی ها را پشت سر بگذارد. یکی از وظایف زن در برابر همسرش این است که هر زمان شوهرش از او کمک خواست، به او کمک کند. این یک رفتار متقابل است و هنگامی که شما به کمک احتیاج دارید شوهرتان نیز به شما کمک می کند.

به شوهر خود افتخار کنید

درباره همسرتان منفی صحبت نکنید. آبرو و شخصیت شوهر خود را چه هنگامی که تنها هستید و چه هنگامیکه در جمع حضور دارید، حفظ کنید. درباره شوهرتان و یا خانواده اش در پیش دوستان، اقوام و آشنایان خود منفی صحبت نکنید. جلوی دیگران از او انتقاد نکنید و او را به خاطر اشتباه کوچکی که مرتکب شده است سرزنش و یا تحقیر نکنید. منفی صحبت کردن در مورد همسرتان در حضور دیگران باعث کاهش ارزش شما و همسرتان می شود. اگر مشکلی دارید آن را بین خودتان دو نفر حل کنید.

شوهر خود را همراهی کنید

یکی از وظایف زن در برابر همسرش این است که همیشه از مرد خود حمایت کند. در کنار شوهرتان بایستید و به صورت یک تیم قوی و منسجم با هم کار کنید. این کارها می تواند فعالیت روزانه باشد و یا انجام یک کار بزرگ برای دستیابی به یک هدف بزرگ. مردان خوشحال می شود وقتی در هر قدمی که بر می دارند، شما همراهیشان کنید و در کنار آنها حضور داشته باشید.

به درد و دل های او گوش کنید

زن و شوهر هر دو به همراهی هم نیاز دارند. یکی از وظایف مرد در مقابل زن در دسترس بودن است و همچنین یکی از وظایف زن نسبت به مرد نیز همین است. وقتی شوهرتان نیاز دارد با شما صحبت کند در دسترس باشید، برایش وقت بگذارید و به حرف ها و درد و دل های او گوش کنید و به نیازهای او رسیدگی کنید. این کار نشان می دهد که شما همسرتان را دوست دارید و به او اهمیت می دهید.

به شوهرتان احترام بگذارید

احترام یک ویژگی و نیاز دو طرفه است. برای عقاید، تفکرات، نظرات و نیازهایش احترام قائل شوید و به نظراتش احترام بگذارید. اگر مخالف نظر او هستید و یا دید متفاوتی نسبت به یک موضوع دارید با بی احترامی بیان نکنید. بلکه در کمال آرامش نظر خود را بیان کنید. وقتی شما به همسرتان احترام بگذارید در مقابل احترام نیز دریافت می کنید.

وظایف زن نسبت به همسرش

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه 20 وظیفه زن نسبت به شوهرش از دیدگاه روانشناسی با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

پاسخ مناسب به نیازهای او بدهید

نیازهای همسرتان را برآورده کنید. برای شوهرتان غذا مورد علاقه اش را بپزید، در مواقعی که خسته و یا کلافه است از او مراقبت کنید، اگر بیمار بود حتما حواستان به شوهرتان باشد و به او توجه کنید و … . پاسخ مناسب دادن به نیازهای شوهر یکی از مهم ترین وظایف زن در شوهرداری است.

وفاداری و تعهد

وقتی دو نفر باهم ازدواج می کنند، عهد می کنند که نسبت به یکدیگر متعهد و وفادار هستند. یک زن و شوهر ایده آل حتی در بدترین شرایط و مشکلات هرگز به تعهد خود پشت نمی کنند. از اعتماد مرد خود سوء استفاده نکنید و این فرصت را به همسرتان ندهید که بفهمد به اعتماد و تعهد او خیانت شده است.

نظر او را جویا شوید

در مورد تصمیمات خود و یا کارها نظر شوهرتان را بپرسید. وقتی در مورد تصمیمات خود با شوهرتان مشورت کنید و نظر او را جویا شوید، همسرتان متوجه می شود که شما برای او ارزش و احترام زیادی قائل شده اید و او نیز این رفتار شما را مثل خودتان پاسخ می دهد. یعنی در واقع شما با پرسیدن نظر او باعث رشد مشورت کردن و نظر پرسیدن در خانواده خود شده اید. البته مشورت کردن با کنترل کردن یکدیگر متفاوت است. مردان از همسر کنترل گر به شدت متنفرند.

شوهرتان را درک کنید

امروزه با وجود مشکلات اقتصادی زیاد زندگی کردن و شاد بودن بسیار سخت شده است. اگر شوهرتان کلافه است و یا نگرانی خاصی بابت کار، فشار مالی و … دارد، پس شما به عنوان یک همسر خوب باید او را درک کنید. وقتی مرد شما از سرکار ناراحت به خانه می آید، به جای پرس و جو و کنجکاوی در مورد ناراحتی او و یا غر زدن و شکایت کردن از فرزندان، برایش یک لیوان آب بیاورید سعی کنید با رفتار خوش باعث شوید که آرامش خود را به دست بیاورد. درک یکدیگر و همدلی با هم باعث محکم شدن روابط سالم می شود.

مردان را گرسنه رها نکنید

آشپزی کردن و پختن غذای مورد علاقه خود و شوهرتان باعث ایجاد روابط صمیمی تر بین شما و همسرتان می شود. غذاهای سالم بپزید و از تجربه کردن غذاهای جدید لذت ببرید. شما می توانید از شوهرتان در خواست کنید که به شما در پختن یک کیک و یا غذای مورد علاقه اش کمک کند. این کار یک راه برای سرگرمی شما و همسرتان و فرصتی برای گذراندن وقت با او است.

به پدر و مادر شوهرتان احترام بگذارید

تفاوت در فرهنگ و یا سبک زندگی یکی از تفاوت های رایج بین زن و خانواده همسرش است. صرف نظر از تمام این تفاوت ها به آنها احترام بگذارید. اگر عاشق شوهر خود هستید پس باید خانواده او را نیز دوست داشته باشید. احترام گذاشتن شما به پدر و مادر همسرتان باعث ایجاد رابطه محکم تر بین شما و شوهرتان خواهد شد. همچنین باعث می شود مرد شما نیز در مقابل خانواده شما این گونه رفتار کند.

خانه را مدیریت کنید

خانه را مرتب و تمیز نگه دارید. ممکن است مهمان ناخوانده ای به خانه شما بیاید. پس همیشه سعی کنید زندگی خود را مرتب و تمیز نگه دارید. شما برای مرتب کردن خانه می توانید از شوهر و یا فرزندان خود نیز کمک بگیرید و وظایفی را به آنها اختصاص بدهید.

مسئولیت پذیر باشید

یک همسر مسئولیت پذیر برای خانواده نعمت است. یکی از مهم ترین انتظاراتی که مردان از زنان دارند این است که در اداره خانه، مدیریت امور مالی و مراقبت از فرزندان و … مسئولیت پذیر باشند.

وظایف زن در خانواده

صبور و خوددار باشید

مشغله های کاری، تربیت فرزندان، مشکلات اقتصادی و … همه باعث می شوند که انسان صبر و آرامش خود را از دست بدهد. یک مادر خوب و همسر مهربان باید صبر و آرامش خود را تقویت کند. صبور بودن باعث دوری از بحث ها و کشمکش های الکی می شود و برای بهبود روابط بسیار موثر است.

نقش مادری خود را فراموش نکنید

مسئولیت فرزندان به عهده پدر و مادر است. اما مادر نقش بیشتری در تربیت فرزندان خود دارد و تاثیرات بیشتری بر تربیت فرزندان می گذارد. مرد اکثر وقت خود را سرکار است و وقتی به خانه می آید خسته و بی حوصله است. پس فرزندان زمان بیشتری را با مادر خود می گذرانند و الگوی آنها برای تربیت و رشد بیشتر مادر است.

آرامش روانی خانواده را تامین کنید

این درست است که محافظت از خانواده و ایجاد احساس امنیت در خانه یکی از وظایف شوهر در قبال زن است. اما محافظت از خانه و خانواده در برابر افکار سمی، رفتارهای ناهنجار، مشکلات عاطفی و … به عهده زن است. پس نگذارید غریبه ها و یا آشنایان ضربه عاطفی، روانی و … به خانواده شما وارد کنند.

ارزش خود را بدانید

از خودتان مراقبت کنید. ارزش یک زن را ابتدا خود او باید حفظ کند. در واقع قبل از اینکه برای دیگران ارزش قائل شویم و یا انتظار داشته باشیم به ما اهمیت بدهند، باید به فکر خودمان باشیم. پس به خودتان اهمیت بدهید، لباس های زیبا به تن کنید، ورزش کنید و برای وقت خود ارزش قائل شوید.

حمایت عاطفی

زن مظهر لطافت، مهربانی، محبت و سرزنده بودن است. نسبت به همسر خود مهربان باشید. مردان نیاز به حمایت عاطفی همسران خود دارند. پس عشق ورزیدن، استفاده از جملات عاشقانه، نگاه های محبت آمیز و … را فراموش نکنید. این کار باعث افزایش عشق و علاقه و ایجاد روابط ماندگار و سالم بین زوجین می شود.

مراقب حال خود باشید

وقتی که مادر می شوید فداکاری و گذشت در وجود شما صد برابر می شود. اما این فداکاری و گذشت همیشه خوب نیست. معقول آن است که گذشت و فداکاری باعث نشود که خودتان را از زندگی شاد محروم کنید. اگر می خواهید زندگی شاد و ارزشمند داشته باشید ابتدا باید به خودتان اهمیت بدهید. لباس های زیبا به تن کنید، موهای خود را مرتب کنید، ورزش کنید و یا در کارهای تیمی شرکت کنید. هرکاری را که باعث بهتر شدن حالتان می شود انجام بدهید.

وظایف زن در زندگی مشترک

سخنی از مشاوران آویژه

زن نقشی اساسی و مهم در تشکیل یک زندگی عالی و روابط مناسب دارد. یک همسر خوب باعث استحکام خانواده می شود. شوهران به عشق، محبت، احترام و مراقبت و حمایت همسران خود نیاز دارند. تا با مشکلات و محدودیت ها کنار بیایند. محبت و تشویق زن می تواند نیروی محرکه مرد باشد. زنان باید در کنار کارهای خانه و مراقبت از فرزندان و همسرشان برای خود نیز وقت بگذارند. یک زن موفق زنی است که تعادل را برقرار کند و اهداف خودش را نیز در اولویت قرار دهد. اگر در شرف ازدواج هستید و می خواهید با وظایف و نقش یک همسر خوب بیشتر آشنا شوید می توانید از مشاوره خانواده و یا روانشناس خوب کمک بگیرید تا شما را با وظایف و مسئولیت های پیش رو آشنا کنند.

سوالات متداول

رفتار زن در برابر مرد باید چگونه باشد؟

زن باید با محبت و احترام با شوهرش رفتار کند. یک همسر خوب بهترین دوست، راهنما، منتقد و تشویق کننده شوهرش است. بنابراین، عشق خود را ابراز کنید و با اعمال خود نشان دهید که به او اهمیت می دهید.

زن چگونه می تواند از شوهرش حمایت کند؟

وقتی شوهرتان می خواهد حرف بزند، به او گوش شنوا بدهید و وقتی احساس ناراحتی کرد همدلی و درک کردن شوهرتان را فراموش نکنید. از نظر عاطفی در دسترس باشید، او را تشویق کنید تا رویاهایش را دنبال کند و به همسرتان اطمینان بدهید که همیشه پشت او هستید.

براي مشاوره در زمينه 20 وظیفه زن نسبت به شوهرش از دیدگاه روانشناسی

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژهاز سراسر کشور

با ۰۲۱۶۲۹۹۹۰۶۶ تماس بگيريد

نظرات

- 51 نظر:

  1. مقاله خیلی خوبی بود
    و واقعا میشه نتیجه گرفت زن خوب و فهمیده
    چ تاثیر مهمی میتونه رو خانواده و جامعه داشته باشه
    چقدر قشنگ نشون داده بود ک زن بودن یک هنر
    و فقط یک هنرمند واقعیه ک میتونه به معنای واقعی کلمه قشنگ ترین زندگی روبرای خودش همسرش و فرزنداش نقاشی کنه

    1. من خانمم وقتی بیرون میره آرایش میکنه تو خونه لباسهای زیبا نمیپوشه و به خودش نمی‌رسه همش به کارای اقتصادی من و شغل من فکر می‌کنه انگار نه انگار زن منه ،شده مشاور اعظم خونه و خیلی خیلی خسته شدم از دستش و علاقه ای به این زندگی ندارم چیکار کنم شغل منم یه جوریه که تو محل کارم با خانومها که به خودشون میرسن سر کار دارم و از خیانت کردن به زنم متنفرم واقعا موندم چیکار کنم با عرض معذرت خودمم خیلی خیلی گرم مزاج هستم

      1. مشکل اصلی و اساسی زندگی های مشترک الان اینه ک افراد تو فضای مجازی خیلی خوب حرف میزنن و خوب چت میکنن ولی تو دنیای واقعی بلد نیستن صحبت کنن و خواسته هاشونو بگن…

        باهاش صحبت کنید…
        بهش بگید دوسش دارید و واقعا خوش حالید ک اون برای شماست…
        از صفت های خوبش تعریف کنیدو
        بگید ک خیلی با سلیقه و مهربونه
        و لا ب لای این حرفا از خوش تیپیش و اینکه شما دوست دارید همیشه خوش تیپ ببینیدش و این طوری بیشتر عاشقش میشید حرف بزنید
        فقط کافیه اول خوبی هاشو ببینی و از بابت اون ها تشکر کنی ازش و بعدم ریز ریز با دادن اعتماد بنفس
        چیزایی ک ازش توع داری رو ازش بخای

  2. واقعااگه همه این چیزا از ته دل وبرای خود طرف مقابل باشه نه برای منفت خودمون عالی میشه تازه زن تو زندگی چیزی که می خواد باید بفهمیم درک کنیم بعضی زن ها درک وتوجه میخوام این از نظر مردها ملکه شدن است ولی ازنظر زن ارزش است البته اینم بگم بعضی از زن ها واقعا غیر قابل تحمل هستن که باعث میشه همه زن ها بد به نظر برسن

  3. 5ساله ازدواج کردم….نه تشکری نه قدردانی نه احترامی …از طرف زنم ندارم…..تمایلی به نزدیک شدن به زنم ندارم…….عین خواهر و برادر زندگی میکنیم……زن مشکل روانی پیدا کرده و دایما همه رو برام مثال میزنه…….هرروزم جنگمونه و قهریم….بخاطر تک پسرم دارم تحملش میکنم……
    زندگی گهی دارم…….ارزوی مرگ میکنم هرروز

    1. بخاطر پسرتون یا برید مشاور و روانپزشک و مشکتونو حل کنید یا جدا بشید. بخدا جدا بشید به نفع بچه تونه چون اونم داره تو جهنم زندگی میکنه

    2. ب خاطر همون پسرتون هم ک هست زندگی تونو حفظ کنید…
      سعی کنید با زبون خوش و خیلی منطقی ب خانومتون نشون بدید ک از وضع موجود ناراحتید و خیلی واضح و بدون حاشیه بگید چی میخایید و چ توقعی ازش دارید
      سعی کنید باهاش بیشتر صحبت کنید و برای بهشت کردن جهنم موجود خودتون اولین قدمو بردارید و برای خواسته هاتون تلاش کنید

  4. سلام
    ۲۲سال ازازدواجم گذشته حاصلم ۴ فرزند آما دراین مدت ۲۲سال زندگی مشترک حتی یک بار از ته دل ابراز علاقه نکرد اصلا به وظایف خود عمل نمیکنه سوئی کردم همه چیز را برای خودش فرزندانش محیا کنم اما سئی میکند که بین من وفرزندانم فاصله بیندازد وبچه هارو سمت خود گرایش بده اصلا تا حالا احساس خوشبختی را تجربه نکردم خیلی کلافه شدم تمام فامیل و دوستان هم با او صحبت کردن ولی انگار نه انگار خلاصه زندگی با برام جهنه

    1. طلاقش بده
      هرکی میگه درست میشه دروغ میگه 22 سال یه عمره برو زن خوشرو بگیر حال کن با زندگیت ولش کن بره

    2. مشکل اینه که قشنگ معلومه بقیه رو فرستادی ک باایشون صحبت کنن ولی ی بار خودت نشستی کامل صحبت کنی باهاش ببینی چی میخاد و چشه و دنبال چیه …
      چارش فقط صحبته…
      باید ببینی حرف حسابش چیه…

  5. کاری ندارم شماها چی میگید ولی من فقد در بین اینا یه ارایش کم میکنم و همیشه بم میگه من حس میکنم پسر تو خونس من هیچوق از شوهرم مورد تاییدش قرار نگرفدم چون ضربه دیده چند ساله از اون ضربه میگذره ؟ نزدیک هفت سال من پنج ساله دارم باش زندگی میکنم چون بخاطر گذشتش بد بودعه همش رو من خالی میشه ب خانوادش احترام میزارم بم فوش میده دلم از زندگیم گرفته هر دفعه میام میگم اینبار درست میشع گند زدعه میشه تو همه چی خستم چیکا کنم :)💔🚶‍♀️
    همیشع ب خواسته هاش احترام گذاشتم ولی هیچیو نمیبینه هیچی 🙂

  6. درست زن و شوهر سنگ زیرین آسیاب باسن ولی اگر فقط زن گذشت کنه بالاخره یه روز می‌شکنه

  7. من سعی میکنم همیشه به شوهرم احترام بگذارم و هیچ وقت به خاطراوضاع مالی توفشارش نمی زارم و همیشه دوستش داشتم و دارم.وشوهرم مردزندگی هست و باخدا.منکه ازش راضیم.خدا ازش راضی باشه.

  8. بعد از چند سال زندگی مشترک تازه فهمیدم درد زندگیم چیه!تازه فهمیدم زن باید پله پایین بایسته یعنی چی!تازه فهمیدم راهی که تاحالا میرفتم اشتباه بوده! اینو میگم چون زندگیمو دوست دارم…..همسر و بچه هامو دوست دارم…..کاری ندارم همسرم کجا اشتباه رفته دارم از اشتباه خودم حرف میزنم….خدا کمکم کن……

    1. سلام. من هم به نتیجه شما رسیدم. با اشتباهات خودم خانمم رو از خودم دور کردم. جبران اشتباهات گذشته سخته ولی شدنی. خانم خوبی دارم و البته ریزبین. با کارهایی که ندونسته و یا دونسته انجام دادم نزدیک بود خانمم رو از دست بدم

  9. در زندگی مشترک دو طرف باید تلاش کنند تا آرامش هم را فراهم کنند.همسر من مرد خیلی زحمتکش و مهربونیه که از هیچی برای زندگیش دریغ نمیکنه و من همیشه دست بوسش زحماتش هستم .با اینکه من افسردگی دارم و نتونستم اونجور که لایقشه کمک حالش باشم .اما اون هیچوقت کاری نکرد که من احساس بدی داشته باشم و برای بهبود حالم همیشه کمکم میکنه.

  10. سکه یک ملیونی که هر روز رشد میکنه و میشه خداد تومن وقتی زن میبینه هرلحظه بخاد کل زندگی همسرش رو میتونه ازش بگیره چجوری میشه زندگی رو مدیریت کرد جز اینکه هر دفعه دست زیر تر رو گرفت از ترس اقساط مهریه و هر روز زن گستاخ تر میشه ومرد ذلیل تر این چه وضعیه ،زنها جایی از غالب در میرن که باید جلوشون ایستاد وگرنه زندگی به باد میره ولی با کدوم قدرت و توانایی

    1. هرکی هر رفتاری داشته باشه همون میمونه چه سکه ی تومن باشه چه پنج تومن
      این حرف شما اشتباهه هر زن گستاخ هم از همون اول تا آخر گستاخه با هیچ چیزی هم کنا نمیاد ولی مرد گستاخ هم زیاد هست نمیشه گفت ک بخاطر سکه مردا ذلیل میشن و زن ها گستاخ.

  11. با همین حقوق دادن روز افزون به خانم ها زندگی مشترک به تباهی کشیدین خانوم ها شدن ملکه عذاب سر مردها نمیتونی بگی رو چشمت ابرویه باز دنبال دلیل این همه طلاق میگردین

  12. اگه این همه مطالب رو خوندی..اگه میخوای زندگی کنی زن نگیییر بیچاره میشه هر هزار نفر یک نفر زنش ادم از کار درمیاد بقیشون حیوونن

    1. آیه 21 سوره روم میگه ک ما همسرانی از جنس خودتون براتون قرار دادیم
      و این آیه علاوه بر نوع این جنسیت
      اشاره ب رفتار و اخلاق و کردار آدم ها هم داره

      آدم باشی واقعا آدم گیرت میاد
      حیوون باشی حیوون گیرت میاد

      و ملاک تشخیص این قضیه رو هم فقط خدایی میدونه ک از درون همه با خبره

  13. از دیدگاه بعضی خانمها بار مسیولیت و شرح وظایف فقط متوجه آقایان است

  14. میدونید عزیزان قضیه چیه …خوبی درک شعور باید در ذات و ریشه آدما باشه اگه این بیست مورد رو هم رعایت کنند بازم رعایت کردنه نه زندگی درک که نباشه کارها از ته دل نباشه کمک ها از ته دل نباشه احساس از ته دل نباشه و …فایده نداره ….

      1. سلام اخلاقت خیلی مهم نیست وضعیت مالیت چطوره پول باشه اخلاق هم درست میشه

  15. همیشه خانمم را ازته دل دوست داشتم ودارم وشاید بیشترازخودم دوستش دارم ولی ازاین رفتارم خیلی سو، استفاده میکنه .مثلا بی احترامی میکنه به من وخانواده ام هیچوقت ندیدم از خوبیهای که تمام این سالها براش کردم ازم تشکرکنه .واقعا کلافه شدم نمیدونم چکار کنم لطفا راهنمائی کنید.

    1. شما تنها نیستی متاسفانه خانمم هم این کارها رو نمی کنه…
      واقعا نیاز داریم تلاش و زحمات ما هم دیده شه و قدردانی شه
      انگار وظیفه ماست جون بکنیم برای زندگی بدون هیچگونه قدردانی

  16. سلام شوهرمن میترسه برای خانه خوراکی بخره لباس می‌خرید سالی یک بار خودش هم لباسی که خودش دوست داره می‌خرید.ارزن باشه و بادوام .به حرف من گوش نمیده یک کاری که من توذهنم هست اون نمی پسنده میگه تو نفهمی فکرکوچک هست من ذهن بزرک دارم تو نمیگزاری بجای برسم

  17. سلام
    از بین 20 مورد فقط یک مورد را رعایت می کند آنهم مرا گرسنه رها نکرده دیگر همش لحظه لحظه ازخواب بیدار می شه تا به رختخواب می ره بد من وخانواده ام را می گه دلیلش در یک خانواده مستبد نظامی چند نسل نظامی بوده می باشه به ظلم وبد گویی کوچکترین اعضای خانواده ی خودش تسلیم هست وکارهای بد آنها را تایید می کنه

    1. کار خوبی می کنه
      لابد حقت هست.
      ببین خانواده تو چیکار کردند که این حد عصبی و متنفره.

      1. عجب
        همه که مثل هم نیستن چون خانوادش نظامی هستن باید با ایشون ابجور دفتار شه افکادتون هم پوسیده از بس …….
        واقعا برا امسال شما ها متاسفام

      2. خب پس نظرت چیه مثل یه شوهر نظامی هر روز با کمر بند از زنش استقبال کنه ؟:)

    2. سلام زن یک موجود عجیب و غریب و ناشناخته هستش به نظر من که آفریده شده برای نابود کردن مرد

      1. ازلحاظ کاروکردن و تامین خانواده صددرصد وظیفه شماس اینک دوسدارین تشکر و قدردانی کنه بش بگین خب

  18. در قانون به وظایف مرد اشاره شده است مثل : مسؤلیت و مدیریت در مخارج خانه ، پرداخت نفقه ، پرداخت مهریه و … و برای زن هیچ وظیفه ای به جز تمکین و مسئله زناشویی در نظر گرفته نشده که اونها هم شرایطی دارد.
    بهتر است خانمها از قانون گذاران بخواهند که مثل مردان وظایفی برایشان مشخص کنند. چون مسؤلیت ندارند حقوق قانونی مهمی مثل ارث از شوهر و حق طلاق و… هم ندارند.
    مهریه را حذف کنند دارایی های پس از ازدواج مشترک باشد و (هر کدام که در منزل یا خارج از منزل کار کند فرقی ندارد). و هر دو حق طلاق داشته باشند.

  19. مطلب در مورد وظایف زنان هست.یک عده این عنوان رو سرچ میکنن اون وقت انتظار دارن از وظایف مردان توش گفته باشه!!!!
    خوب برید مقاله مربوط به وظایف مردان رو بخونید.
    این متن به تحقیق من که خیلی کمک کرد.
    ممنون از نویسنده محترم

  20. سلام به نظرم روانشناس ومشاور خوب اونی است که 10 وظیفه زن در کنارش 10 وظیفه مرد را بگویداین وظایف بالا همه کریشه ای است از ته دل حرف بزنید نه کتابی همه این ها در همه جا نوشته شده وافراد میخوانند ومیگذرن حرف دل لاجرم بر دل نشیند

  21. حداقل ده مورد هم از وظایف مردها بگویید که واقعا به آن عمل کنید کنند؟

      1. 1-احترام بزن درمیان جمع 2-پرداخت نفقه وی 3-تامین مسکن وی درحد توان. 4-عمل به وظیفه زنآشویی خود 5-حسن معاشرت نسبت به ایشان

      2. از دیدگاه بعضی خانمها بار مسیولیت و شرح وظایف فقط متوجه آقایان است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

آیا به مشاوره فوری نیاز دارید؟

 

مشاوره حضوری 👉

مشاوره تلفنی فوری👉