کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

اینستاگرام آویژه

مطالب ما را در اینستاگرام دنبال کنید ( کلیک کنید)

چه شرایطی باعث میشود زنان ارگاسم را تجربه نکنند؟!!

ارگاسم در زنان
5/5 - (1 امتیاز)

ارگاسم چیست؟

ارگاسم حس هیجانی عظیم و اوج لذت جنسی است که ممکن است یک فرد طی فرایند سکس تجربه کند. از لحاظ علمی ارگاسم عملکردی غیر ارادی از طرف سیستم عصبی است که موجب بروز اسپاسم های غیر ارادی در ماهیچه های نواحی مختلف بدن می شود. زمانی که مرد و زن به ارگاسم می رسند، به واسطه آزاد شدن هورمون های عصبی اکسی توسین، پرولاکتین و اندروفین احساس ریلکس شدن و آرامش به آنها دست می دهد. زنان ممکن است از طرق مختلفی حس ارگاسم را تجربه کنند. زنان همچنین می توانند ارگاسم را در رابطه جنسی دهانی و یا مقعدی هم تجربه کنند.

فواید ارگاسم برای زنان

با وجود اینکه فضای مجازی پر است از مقالات درباره فواید ارگاسم برای زنان از جمله: افزایش سلامتی مو، پوست و سلامت کلی بدن، اما هنوز شواهد علمی کافی برای چنین ادعایی وجود ندارد و تحقیقات اندکی در این رابطه صورت گرفته است و دانشمندان هنوز فایده به خصوصی برای ارگاسم نیافته اند.

با این وجود می توان گفت که بزرگترین فایده ارگاسم در زنان، حس خوشی و اوج لذت جنسی ایست که به آن ها القا می کند. سکسی که با چنین سطحی از لذت همراه باشد می تواند حس و حال فرد را بهتر کند و استرس را از او دور کند. داشتن رابطه جنسی خوب موجب افزایش رضایت از رابطه و مستحکم تر شدن روابط بین زن و مرد می شود.

یک مطالعه کوچک نشان داده است که ارگاسم در زنان موجب افزایش احتمال بارداری در سکس می شود، چرا که عضلات زن بهتر اسپرم های مرد را به سمت تخمک می رانند.

ارگاسم در زنان با چه روش هایی انجام می شود؟
ارگاسم در زنان

مشکلات به ارگاسم نرسیدن در زنان

شرایط روحی و یا جسمی نامناسب و خیلی از مشکلات مربوط به سلامت فرد می توانند موجب نرسیدن به ارگاسم در زنان شوند.

1. غم و اندوه شدید

به عنوان مثال از دست دادن افراد نزدیک و یا از دست دادن شغل می تواند غم و اندوه فراوانی را برای افراد به همراه بیاورد. در چنین شرایطی شرایط روحی زن، اجازه رسیدن به ارگاسم و اوج لذت جنسی را به او نمی دهد.

2. مشکلات در رابطه

خیلی از دلخوری ها و ناراحتی هایی که در رابطه می توانند وجود داشته باشند، روابط جنسی بین زن و مرد را به سمت سردی می برند. وجود مشکلات متعدد در رابطه ممکن است ذهن زنان را از رابطه جنسی ای که در لحظه تجربه می کنند دور کند و موجب نرسیدن به ارگاسم در زنان شود. در چنین مواردی مشاوره جنسی به زوجین می تواند بسیار مفید باشد.

3. کاهش سلامت روان

داشتن مشکلات روانی مثل افسردگی، دوگانگی شخصیتی و یا اسکیزوفرنی ممکن است یکی از بازدارنده های ارگاسم زن باشد و او را از لذت بردن از سکس بازدارد. به عنوان مثال در زنان افسرده، انرژی و انگیزه کافی برای سکس وجود ندارد. این افراد به طور کلی مود پایینی دارند و از لحاظ روحی برای داشتن تجربه رابطه جنسی خوب و رسیدن به ارگاسم آماده نیستند.

4. کاهش ترشحات واژن

بعضی از زنان ممکن است بعد از یائسگی و یا حاملگی به واسطه تغییرات هورمونی، کاهش ترشحات واژن را تجربه کنند که موجب کاهش لغزندگی هنگام دخول و به تبع آن کاهش تحریکات جنسی می شود.

5. درد غیر قابل تحمل طی رابطه جنسی

بعضی از زنان طی رابطه جنسی درد بسیار زیادی را در اطراف لب های کوچک واژن خود تجربه می کنند. این درد هیچ توجیه خاصی ندارد و چرایی آن مشخص نیست. روابط جنسی در این زنان لذت بخش نیست و بسیاردردناک است. این امر یکی از دلایل مشکلات نداشتن ارگاسم در زنان است. درمان این درد و سایر مشکلات جسمانی مشکل ساز می تواند به زنان در داشتن تجربه جنسی لذت بخش کمک کند.

6. عدم دستیابی به خیال پردازی جنسی مورد علاقه

خیلی از زنان در رابطه با نوع سکس و شرایط انجام آن اعم از رفتارهای قبل، حین و بعد از سکس به خیال پردازی می پردازند. به عنوان مثال بعضی زنان علاقه به تجربه سکسی آرام و رومانتیک دارند و یا این که علاقه دارند در هنگام رابطه جنسی چشمانشان بسته باشد و تحریکات جنسی را با تمام وجودشان حس کنند. خیلی از اوقات زنان در روابط زناشویی خود با همسر خود به این خواسته ها و علایقشان نمی رسند و چنین مواردی می تواند یکی دیگر از دلایل نرسیدن زنان به ارگاسم باشد.

7. سن بالا

فیزیولوژی طبیعی بدن انسان این است که با افزایش سن تمایلات جنسی کاهش می یابد و به تبع آن نیز احتمال تجربه ارگاسم هم کاهش می یابد.

8. داشتن بیماری های زمینه ای

برخی بیماری های سیستمیک و زمینه ای مثل دیابت و MS می توانند موجب بروز مشکلات جنسی از قبیل کاهش تمایلات جنسی شوند.

9. جراحی های اوروژنیتال

جراحی های نواحی جنسی و ادراری می توانند موجب کاهش ترشحات و یا کاهش تحریک پذیری جنسی در زنان شوند.

10. مصرف برخی دارو ها

به عنوان مثال داروهای ضد افسردگی می توانند موجب کاهش تمایلات جنسی و بروز مشکلات ارگاسم در زنان شوند.

11. خجالت

خجالت در زمان رابطه جنسی ممکن است آن حس اوج لذتی که زن می تواند تجربه کند را از او بگیرد. خیلی از زنان از اندام خود خجالت می کشند و هنگام برقراری رابطه جنسی مدام حس خجالت زدگی دارند و ذهن مشغول آنها اجازه لذت بردن از سکس را نمی دهد.

12. عذاب وجدان

برخی دلایل فرهنگی و مذهبی مثل احساس پسندیده نبودن رابطه جنسی مانع لذت بردن زنان از تجربه های جنسی خود می شوند.

13. سابقه تجاوز و تعرضات جنسی

اغلب زنانی که تجربیات تلخی از رابطه های جنسی گذشته خود مثل رابطه جنسی مقعدیدردناک داشتند، به سختی می توانند روابط جنسی مناسب و لذت بخشی برقرار کنند.

14. استرس

امروزه استرس های روزمره به شدت افزایش یافته اند. استرس های مالی و شغلی و استرس های روابط اجتماعی افراد می تواند تمام روز ذهن آنها را درگیر کند و در هنگام سکس، زمانی که نیاز به ذهنی آرام و بدون دغدغه برای لذت بردن از آن وجود دارد آن ها را مشغول خود کند.

علل و درمان کاهش میل جنسی و نرسیدن به ارگاسم در زنان
علائم و نشانه های ارگاسم در زنان

درمان مشکلات ارگاسم در زنان

درمان مشکلات ارگاسم در زنان بستگی به نوع مشکلی که موجب نرسیدن به ارگاسم در زنان می شود دارد.

به عنوان مثال:

معاشقه قبل از رابطه جنسی

خیلی از زنان علاقه به داشتن رابطه جنسی عاشقانه و رومانتیک دارند و ممکن است نرسیدن به این خواسته دلیل بروز مشکلات ارگاسم در آن ها باشد. بهتر است قبل از سکس برای دقایقی لحظات رومانتیکی را با یکدیگر سپری کنید و فورا به سراغ سکس نروید. جملات عاشقانه و بوسه های عاشقانه را قبل، حین و بعد از رابطه جنسی فراموش نکنید.

درمان بیماری های مختلف

درمان بیماری های زمینه ای و علل پزشکی که موجب بروز مشکلات ارگاسم در زنان شده است می تواند مفید باشد. دیابت و MS از جمله این بیماری ها هستند. ترک سیگار و الکل هم می توانند کمک کننده باشند. تعویض دارو هایی که چنین عوارضی را به همراه می آورند توصیه می شود. همانطور که ذکر شد دارو های ضد افسردگی این عارضه را به همراه دارند.

مشاوره جنسی و سکس تراپی

به مشاوره خانواده بروید و مشکلاتی که بین شما و همسرتان وجود دارد و شاید موجب سرد شدن رابطه شما و به تبع آن سردی در رابطه جنسیتان شده را برطرف کنید. مشاوره ازدواج به شما و همسرتان کمک می کند تا به اختلافاتی که بینتان وجود دارد بهتر توجه کنید و در جهت بهبود آن ها تلاش کنید.

هورمون تراپی

در بعضی موارد درمان با هورمون استروژن می تواند مفید باشد. استروژن با افزایش جریان خون به سمت نواحی جنسی موجب افزایش تحریک پذیری این ناحیه شده و تمایلات جنسی را افزایش می دهد.

افزایش عوامل تحریک کننده

این عوامل می تواند برای هر کسی متفاوت باشد. سعی کنید با صحبت کردن و پرسیدن درباره علاقه یکدیگر این موارد را پیدا کنید و آن ها را در رابطه جنسی اتان به کار ببرید.

اوج لذت جنسی و ارگاسم در زنان
انواع ارگاسم در زنان
مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه چه شرایطی باعث میشود زنان ارگاسم را تجربه نکنند؟!! با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه چه شرایطی باعث میشود زنان ارگاسم را تجربه نکنند؟!! با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

آیا رسیدن به ارگاسم برای تمامی زنان مهم است؟

ناتوانی در رسیدن به ارگاسم در زنان می تواند به شدت مایوس کننده باشد و تاثیرات ناراحت کننده عمیقی روی روابط زن وشوهر بگذارد. همسر شما ممکن است متوجه نرسیدن به ارگاسم در طی رابطه جنسی با شما نشود و بهتر است شما این موضوع را با او در میان بگذارید و به کمک مشاوره های جنسی به همراه یکدیگر به حل این مشکل بپردازید. خیلی از زنان چنین مشکلاتی را با کسی در میان نمی گذارند و سعی می کنند به تنهایی با آنها کنار بیایند.

البته باید بدانید که رسیدن به ارگاسم برای همه زنان مسئله مهمی نیست و این مسئله در خیلی از زنان نرمال است. اما باید توجه داشت که ارگاسم در خیلی از زنان ممکن حس قدرت و رضایت مضاعفی بدهد و متعاقب آن در زنانی که ارگاسم را تجربه نمی کنند، ممکن است مشکلاتی از قبیل خجالت زدگی، اضطراب و استرس را موجب شود. پس خیلی مهم است که اگر شما مشکلات مربوط به ارگاسم را در خود احساس کردید، برای برطرف کردن آن اقدام کنید.

سوالات متداول

آیا ارگاسم در زنان بدون داشتن رابطه جنسی امکان پذیر است؟

بله. محققان متوجه شده اند بعضی عوامل غیر جنسی ممکن است موجب تحریک زنان شده و آنها را به سمت ارگاسم ببرد.

چگونه متوجه شویم که به ارگاسم رسیده ایم؟

رسیدن به ارگاسم شبیه به تجربه بی حسی است. آنقدر لذت می برید که علاقه ای به تکان خوردن ندارید.

تحریک کننده ترین قسمت های بدن زن کجاها هستند؟

گردن، گوش ها، لب ها، پوست سر، نواحی داخلی ران، برجستگی های شرمگاهی، شکم و کلیتوریس از تحریک پذیرترین نواحی بدن زن هستند.

روانشناسی و مشاوره خانواده آویژه

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره خانواده به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

براي مشاوره در زمينه چه شرایطی باعث میشود زنان ارگاسم را تجربه نکنند؟!!

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژهاز سراسر کشور

با ۰۲۱۶۲۹۹۹۰۶۶ تماس بگيريد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

آیا به مشاوره فوری نیاز دارید؟

 

مشاوره حضوری 👉

مشاوره تلفنی فوری👉