کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

اینستاگرام آویژه

مطالب ما را در اینستاگرام دنبال کنید ( کلیک کنید)

روانشناسی کودک 12 ساله + چگونه با کودکان دوازده ساله رفتار کنیم؟

تربیت کودک 12 ساله
3.7/5 - (23 امتیاز)

کودکان 12 ساله، هر روز به سن نوجوانی نزدیک تر می شوند. خوشبختانه، تمام تغییراتی که با سال های نوجوانی همراه است به آرامی و به مرور اتفاق خواهد افتاد و شما می توانید به راحتی با رفتارها و تربیت درست فرزندتان، این دوران را مدیریت کنید. تربیت دختر 12 ساله و یا تربیت پسر 12 ساله ممکن است کمی چالش برانگیز باشد. به طور کلی، روانشناسی کودک 12 ساله نشان می دهد که رفتار فرزندتان در این سن، گاهی مانند همان دوران کودکی است که همیشه می شناختید. گاهی هم به طور ناگهانی مانند یک بزرگسال می شود و شما رفتارها و گفتارهای جدیدی را از فرزند خود مشاهده می کنید.

طرز رفتار با دختر 12 ساله و یا پسر 12 ساله بسیار مهم است. شما در ابتدا باید با خصوصیات بچه های 12 ساله آشنا شوید. تا بتوانید طرز رفتار با پسر 12 ساله یا دختر 12 ساله را یاد بگیرید. مشاوران مرکز مشاوره خانواده آویژه به بررسی ویژگی های بچه های 12 ساله پرداختند. در رابطه با رفتار صحیح با کودکان 12 ساله مقاله زیر را برای شما عزیزان نگارش کرده اند. چگونه با پسر 12 ساله رفتار کنیم؟ رفتار مادر با دختر 12 ساله باید چگونه باشد؟ و … اگر شما نیز به دنبال جواب این سوالات هستید، پس حتما مقاله جامع و تخصصی زیر را مطالعه بفرمایید. با خواندن این مقاله کشف کنید که چگونه برای رشد فیزیکی، عاطفی، اجتماعی و شناختی که در 12 سالگی اتفاق می افتد، باید آماده باشید.

روانشناسی دختر دوازده ساله

رشد شناختی و زبان بچه های 12 ساله

طبق روانشناسی دختر 12 ساله یا پسر 12 ساله، تفکر انتزاعی، قدرت حل مسئله و منطق همگی برای فرزند شما آسان تر خواهد شد.

فرزند دوازده ساله شما با ادامه یافتن بلوغش، قدرت استدلال و پردازش اطلاعات بهتری کسب می کند.

کودکان 12 ساله در این سن می توانند برنامه ریزی های بلند مدتی برای خود داشته باشند.

آنها توانایی در نظر گرفتن سایر دیدگاه ها و احساسات را از خود نشان می دهند.

دختر یا پسر دوازده ساله شما همچنان در دوران بلوغ به سر می برد. به همین دلیل بخشی از مغز او که وظیفه کنترل تکانه و مهارت های او را بر عهده دارد. همچنان در حال رشد است. پس تعجب نکنید و یا نگران نشوید اگر فرزند شما در دوازده سالگی درگیر برخی از رفتارهای تکانشی و غیر قابل کنترل شده است. اگر فرزندتان به شدت پرخاشگری می کند، به شما توصیه می کنم از مقاله درمان پرخاشگری کودکان کمک بگیرید.

طبق روانشناسی پسر 12 ساله یا دختر 12 ساله، اکثر کودکان تسلط قوی بر مهارت های زبانی و ارتباطی خود در این سن دارند.

آنها می توانند به راحتی در رابطه با مسائل مختلف فکر کنند.

در دوازده سالگی کودک شما می تواند از اصطلاحات و ضرب المثل ها در مکالمات خود استفاده کند.

شما از کودک دوازده ساله خود به احتمال زیاد اولین طعم طعنه و یا استفاده از زبان عامیانه را خواهید شنید.

او دیگر می تواند به راحتی از جملات، متناسب با شرایط، استفاده کند.

فرزندان دوازده ساله یاد می گیرند که چگونه با شیرین زبانی و استفاده از جملات محبت آمیز پدر و مادر خود را تحت تاثیر قرار دهند. مخصوصا اگر آنها فرزند آخر خانواده باشند به خوبی می توانند با شیرین زبانی شما را راضی نگه دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با فرزند آخر می توانید مقاله خصوصیات فرزند آخر را مطالعه بفرمایید.

اگر فرزندتان اعلام کرد که می خواهد سبک جدیدی از زندگی را تجربه کند. یا می خواهد دین جدیدی را کشف کند، تعجب نکنید. آنها به دنبال ماجراجویی و کشف حقایق هستند. همه اینها برای این است که او می خواهد هویت خود را توسعه بدهد.

 

رشد جسمانی و تغییرات فیزیکی بچه های 12 ساله

برخی از دختران و پسران در این سن وارد بلوغ می شوند. البته این موضوع به عوامل مختلفی مانند ژنتیک، جنسیت، عوامل محیطی و … بستگی دارد. گاهی برخی از افراد در سن کمتر از دوازده سالگی به بلوغ می رسند و برخی دیگر در سن بالاتر از دوازده سالگی.

اوایل نوجوانی، زمان تغییرات فیزیکی بسیار است. در سن 12 سالگی بسیاری از نوجوانان شروع به نشان دادن علائم بلوغ می کنند. بوهای نامطبوع، رشد مو در زیر بغل، ناحیه شرمگاهی و صورت برای مردان، آنکه و جهش رشد از مهم ترین نشانه های بلوغ در پسران و دختران است. این نشانه ها هم در دختران و هم در پسران به صورت مشترک وجود دارد.

همچنین در دختران، رشد سینه ها، شروع قاعدگی را می توان از دیگر نشانه های تغییرات فیزیکی دانست.

تغییرات فیزیکی پسران در این سن با بزرگتر شدن آلت تناسلی و بیضه ها، رشد ماهیچه ها و کلفت شدن و بم شدن صدا همراه است.

طبق روانشناسی کودک 12 ساله، با وجود اینکه تغییراتی که در بالا گفته شد همگی تغییرات فیزیکی و رشد جسمانی هستند. اما می توانند تاثیرات و تغییرات روانی را برای کودک 12 ساله شما با خود به همراه داشته باشند.

برای بسیاری از دختر و پسران دوازده ساله، این تغییرات می تواند استرس زا و ناراحت کننده باشد. یا باعث ایجاد احساسات منفی و لجبازی در آنها شود. اگر فرزند شما در این سن به شدت لجباز و بهانه گیر شده است، اصلا تعجب نکنید. همگی از علائم تغییرات هورمونی است. برای مقابله با لجبازی فرزند خود مقاله نحوه برخورد با کودک لجباز را مطالعه بفرمایید.

این تغییرات و رشد جسمانی که یکی از ویژگی های یک دختر 12 ساله یا پسر 12 ساله است. می تواند تمام تمرکز و حواس فرد را به خود جذب کرده و در نهایت باعث نگرانی، خجالت و یا ناراحتی روانی فرزند دوازده ساله شما شود.

رفتار با دختر 12 ساله

نقاط عطف عاطفی و اجتماعی بچه های 12 ساله

یکی از ویژگی های یک پسر دوازده ساله یا دختر دوازده ساله، احساسات و عواطف بیش از اندازه اوست.

نوجوان دوازده ساله نسبت به دوستان خود بسیار حساس است. در این سن، دوستان مهم ترین جایگاه را در زندگی فرزند شما دارند.

بچه های دوازده ساله والدین خود را دوست دارند، اما نمی خواهند که تمام وقت خود را با آنها بگذرانند.

آنها دوست دارند مستقل باشند. بچه های دوازده ساله با حرف ها و رفتارهای خود می خواهند به والدین ثابت کنند که بزرگ شده اند و نیاز به مراقبت و نگرانی پدر و مادر ندارند.

دختران و مخصوصا پسران در این سن بسیار سرکش و عصبی خواهند شد.

در حالی که افراد در دوازده سالگی به شدت به دوستان هم جنس خود وابسته شده و دوستی های قوی را ایجاد می کنند. گاهی نیز ممکن است در کنار دوستی های هم جنس به سراغ دوستی با جنس مخالف نیز بروند. بعضی از بچه های دوازده ساله، علاقه مند به ایجاد ارتباط با جنس مخالف هستند.

فرزند شما در دوازده سالگی شروع به کشف حس هویت شخصی خود می کند.

دختر یا پسر دوازده ساله کم کم شروع به تحقیق و تفکر در رابطه با موضوعات مورد علاقه خود می کند. آنها اهداف و موضوعات مورد علاقه را عمیق تر بررسی خواهند کرد.

بچه های دوازده ساله شروع به یافتن مهارت رهبری و مدیریت می کنند. آنها می توانند برای خودشان برنامه روزانه داشته باشند و برای رسیدن به اهدافشان برنامه ریزی و مدیریت کنند.

آنها یاد می گیرند که با دیگران مشورت کنند و همچنین دوست دارند که اعضای خانواده نیز آنها را در تصمیم گیری های خود شریک کنند.

برای افزایش قدرت رهبری و مهارت تصمیم گیری مناسب در فرزندانتان، به آنها اجازه مشارکت در تصمیم گیری های خانه را بدهید. همچنین سعی کنید از آنها در فعالیت های مدرسه و یا تیم های گروهی حمایت کنید. این کارها باعث تشویق و ترغیب فرزند دوازده ساله شما می شود.

خصوصیات بچه های 12 ساله

رفتار با پسر 12 ساله یا دختر 12 ساله باید به گونه ای باشد که آنها را از شما دور نکند. نباید اجازه دهید بین شما و فرزندتان شکافی بوجود بیاید. قبل از آنکه طرز رفتار با دختر 12 ساله یا پسر 12 ساله را یاد بگیرید. بهتر است با بارزترین خصوصیات کودکان در دوازده سالگی آشنا شوید.

کودکان دوازده ساله نگرانی بیشتری در مورد تصویر بدن، ظاهر و لباس خود دارند.

دختر یا پسر دوازده ساله ب دلیل رشد جسمانی و تغییرات فیزیکی اعتماد به نفس پایینی دارد.

در این سن، انتظارات فرزند شما به حد زیادی بالا می رود.

شما به عنوان پدر و مادر کودک 12 ساله بدخلقی و نوسانات خلقی بیشتری را در این سن از فرزندتان مشاهده خواهید کرد.

بچه های دوازده ساله به گروه همسالان علاقه و نفوذ بیشتری نشان می دهند.

ابراز محبت کمتر نسبت به والدین دارند.

گاهی اوقات ممکن است بی ادب یا عصبی به نظر برسند.

به شدت استرسی می شوند و دائم نگران و مضطرب هستند.

کودکان 12 ساله ممکن است، احساس غم و اندوه یا افسردگی زیادی داشته باشند. این احساس می تواند منجر به نمرات ضعیف در مدرسه، مصرف الکل یا مواد مخدر، رابطه جنسی ناایمن و سایر مشکلات شود.

توانایی بیشتری برای تفکر پیچیده دارند.

پسر یا دختر دوازده ساله بهتر می تواند احساسات و تفکرات خود را با صحبت کردن، بیان کند.

آنها احساس قوی تری نسبت به درست و غلط دارند.

روانشناسی پسر 12 ساله

چگونه به کودک 12 ساله خود کمک کنیم تا یاد بگیرد و رشد کند؟

12 سالگی کودک یک سن پر از چالش و تغییرات جسمی و روانی است. اگر والدین نتوانند به درستی با فرزند خود ارتباط برقرار کرده و در کنارش باشند، پس قطعا فرزندشان از آنها فاصله گرفته و دور می شود. این فاصله و شکاف بین والدین و فرزند هم به ضرر خود کودک و هم به ضرر والدین است. اینکه احساس کنید فرزند شما قبل از ورود به دوران نوجوانی از شما فاصله گرفته و دور شده است امری طبیعی است. اما شما باید سعی کنید که با رفتار و اعمال خود این فاصله را کم کنید. اگر به دنبال ایجاد یک رابطه قوی با پسر خود هستید و به عنوان یک مادر نمی دانید چه رفتاری با فرزند پسر خود داشته باشید، می توانید از مقاله رفتار درست مادر با فرزند پسر کمک بگیرید. چگونه با دختر دوازده ساله رفتار کنیم؟ نحوه رفتار با پسر 12 ساله باید چگونه باشد؟ در این قسمت به شما طرز صحیح رفتار با کودک 12 ساله را یاد می دهیم. با ما همراه باشید.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه روانشناسی کودک 12 ساله + چگونه با کودکان دوازده ساله رفتار کنیم؟ با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه روانشناسی کودک 12 ساله + چگونه با کودکان دوازده ساله رفتار کنیم؟ با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

با فرزند خود دوست باشید

همانطور که در بالا گفته شد، طبیعی است که احساس کنید کودک شما به مرور و با قدم گذاشتن در نوجوانی یا حتی قبل از آن، از شما فاصله گرفته است. شما با نشان دادن علاقه به دوستی با او، سرگرمی های هیجان انگیز و مشتاق شنیدن نظرات آنها می توانید با کودک یا نوجوان خود ارتباط سالم برقرار کنید. سعی کنید با فرزند خود دوست باشید. همیشه با رفتارهای صحیح به آنها راه و روش زندگی کردن را آموزش بدهید.

دوستان کودک خود را بشناسید و آنها را از نزدیک ملاقات کنید

از فرزند خود بخواهید دوستان خود را به خانه شما دعوت کند. به گونه ای رفتار نکنید که آنها احساس راحتی نداشته باشند. شما باید طوری رفتار کنید که دوستان فرزندتان شخصیت خود را بدون شرم و یا معذب بودن بیان کنند. شما باید کاری کنید که آنها خود واقعیشان باشند و سپس تشخیص دهید که افراد لایقی برای دوستی با فرزند شما هستند یا خیر.

با فرزند خود صادق باشید

هنگام صحبت در مورد موضوعات حساس مانند مواد مخدر، مشروبات الکلی، سیگار کشیدن و رابطه جنسی با فرزند خود صادق و رو راست باشید. اجازه ندهید که دروغ یا پنهان کاری بین شما و فرزندتان فاصله ایجاد کند. هنگامی که شما موضوعی را از فرزند خود مخفی می کنید و یا به او دروغ می گویید. پس باید انتظار دروغ شنیدن و یا پنهان کاری از سمت فرزندتان را نیز داشته باشید.

ارتباط سالم و نزدیک برقرار کنید

ارتباط نزدیک با فرزند دوازده ساله به شما کمک می کند تا هر گونه مکالمه دشواری را به راحتی بیان کنید. روانشناسان می گویند: با فرزند دوازده ساله خود درباره موضوعات دشوار و تخصصی صحبت کنید. به آنها نشان دهید که شما نیز تایید می کنید بزرگ شده اند. شرکت دادن فرزند 12 ساله در بحث ها و مسئله های مهم به او ثابت می کند که برای شما مهم است. این کار می تواند باعث ایجاد ارتباط سالم و نزدیک بین شما و فرزندتان شود.

به تحصیل و مدرسه رفتن فرزند خود اهمیت بدهید

برخی از دختران و یا پسران 12 ساله، در این سن دیگر علاقه ای به مدرسه رفتن و یا ادامه تحصیل ندارند. هرگز با آنها در رابطه با ترک تحصیل موافقت نکنید. نسبت به مدرسه رفتن و درس خواندن آنها علاقه نشان دهید. آنها را دائم تشویق و ترغیب کنید. از او در رابطه با اینکه روزش را چگونه در مدرسه گذارنده سوال کنید. همچنین نسبت به صحبت های او از مدرسه و یا همکلاسی هایش علاقه نشان دهید. از هر روشی برای جذب فرزندتان و ایجاد علاقه به تحصیل استفاده کنید. اگر موفق نشدید می توانید از یک مشاوره کودک در این زمینه کمک بگیرید.

از فرزندتان حمایت کنید

یک محیط خانوادگی امن و دوست داشتنی را برای حمایت از فرزند خود ایجاد کنید. قوانین و مقررات خانه را رعایت کنید. عادات سبک زندگی سالم مانند تغذیه، ورزش و خواب را در برنامه فرزند 12 ساله خود قرار بدهید. سعی کنید در روز 60 دقیقه فعالیت بدنی را برای کودک خود اختصاص دهید . همچنین به نظرات نوجوان خود احترام بگذارید و افکار و احساسات او را در نظر بگیرید. مهم است که او بداند که به او گوش می دهید. به نوجوان خود کمک کنید تا انتخاب های سالمی داشته باشد و در عین حال او را تشویق کنید تا خودش تصمیم بگیرد. با این کار شما از فرزند خود حمایت کرده اید.

این موضوع که آنها دوست دارند مستقل باشند و خودشان تصمیم بگیرند، به معنای آن نیست که نیاز به محبت و احساس حمایت از سمت خانواده ندارند. بلکه همچنان فرزند شما نیاز دارد که به او محبت کرده و حمایتش کنید.

رفتار با پسر 12 ساله

سخنی از مشاوران آویژه

دوازده سالگی سنی است که فرزند شما مهارت های زیادی را کسب می کند. فرزندتان به این مهارت ها برای شکوفایی در دوران نوجوانی نیاز دارد. مثلا اگر بچه دوازده ساله شما نتواند مهارت های اجتماعی لازم را بدست آورد. هنگام ورود به دبیرستان با مشکل مواجه خواهد شد. مهم است که مهارت های لازم و رفتارها و خصوصیات کودک دوازده ساله را بشناسید و ارتباط موثری با آنها برقرار کنید. به دنبال تقویت مهارت های فرزند خود باشید. با آموزش، راهنمایی و تمرین با فرزندتان سعی کنید از او حمایت کرده و در راه کسب مهارت های جدید به او کمک کنید. اگر آموزش های شما تاثیری نداشت و یا در این زمینه اطلاعات و مهارتی ندارید بهتر است از یک مشاوره خانواده کمک بگیرید. مشاوره خانواده بهتر از هر شخص دیگری می تواند به شما کمک کند.

 

سوالات متداول

رفتارهای یک کودک 12 ساله چگونه است؟

رفتارهای دختر یا پسر دوازده ساله اغلب از شادی به غمگینی، از مهربانی به بی ادبی، از احساس باهوشی به احساس کمبود اعتماد به نفس تبدیل می شود. آنها ممکن است به شدت استرسی شده باشند و دائم اضطراب و نگرانی داشته باشند.

چرا کودک 12 ساله من اینقدر بد خلق است؟

هنگامی که فرزند شما به سن دوازده سالگی می رسد یعنی به سن بلوغ حرکت کرده است. هورمون های آنها شروع به نوسان می کند و باعث بی ثباتی عاطفی در آنها می شود. افراد دوازده ساله همچنین فاقد رشد عاطفی برای کنترل کامل خلق و خوی خود هستند. آنها دقیقا همان چیزی را که احساس می کنند، بیان می کنند. خواه حرف آنها خوب باشد و خواه بد!

 

 

 

 

براي مشاوره در زمينه روانشناسی کودک 12 ساله + چگونه با کودکان دوازده ساله رفتار کنیم؟

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژهاز سراسر کشور

با ۰۲۱۶۲۹۹۹۰۶۶ تماس بگيريد

نظرات

- 17 نظر:

  1. سلام پسر من 12سالش خیلی درس خون و عالی ولی توی خودش با کسی دوست نیست و لحبازه همیشه میخواد تصمیم خودش باشه و نه گفتنش زیاده

  2. سلام من 4 ماهه که 12 سالم شده اما متاسفانه فکر میکنم به دلیل اینکه بچه اول هستم پدر و مادرم من رو یک نوجوان کامل میبینن(یعنی فکر میکنن کاملا نوجوانم و دیگه کودک نیستم)این رو از رفتار و گفتارشون میتونم بفهمم و دلیل اینکه گفتم بخاطر فرزند اول بودنم هست اینه که با برادر کوچیکترم که 2 سال از من کوچیکتره،خیلی کوچیکتر از سن خودش رفتار میکنن و بهش محبت میکنن طوری که وقتی من از برادرم کوچیکتر هم بودم،اینقدر لوس باهام رفتار نمیشد،کلا فرزند اول بودن افتضاحه چون همیشه به نظر همه بزرگی و هیچوقت مناسب سنت باهات رفتار نمیشه،نمیدونم چیکار کنم فقط کاش یه خواهر یا برادر دوقلو داشتم تا تبعیض سنی شکل نگیره

    1. سلام دخترم فرزندانم هست ۱۲سالشه خیلی اسرارداشت بره سرکارکاملا کنو همسرم مخالف بودیم متاسفانه نتوستم حریفش بشم وتایمی که خونست مدرسه نمیره میره سرکارخیلی نگرانم نمیدونم چیکارکنم…لطفاراهنماییم کنید

      1. سلام عزیزم دختر شما چه کاری انجام میده وقتی که سرکار میره؟یعنی چه شغلی انجام میده؟ آیا نگران امنیتش هستین؟ بنظرم،بشینید یه تایمی که آرومه و عصبانی نیست باهاش صحبت کنید ببینید دلیل علاقش به اون کار چیه،ازش بپرسید چرا اون کار رو به جای مدرسه انتخاب کرده و چرا به مدرسه ترجیحش میده و دلیلی این تصمیمش چیه،فقط حواستون باشه احساساتشو یه وقت جریحه دار نکنید یا عصبانیش نکنید چون اینجوری ممکنه حقیقتو نگه به شما
        ولی خوشبختانه احتمالش زیاده که دختر شما بعد از یه مدتی به خودش بیاد چون بچه ها توی این سن به اندازه ی 15 16 ساله ها جوگیر نمیشن پس بنظرم از همین الان سعی کنید باهاش دوست باشید تا در آینده دچار جوگیری نشه،بچه شما الان پیش نوجوان هست یعنی نه کاملا کودک و نه کاملا نوجوان پس از الان سعی کنید به خوبی تربیتش کنید

  3. سلام پسرم کلاس ششم هست امسال میگه من مدرسه نمیرم در هفته دو یا سه روز مدرسه نمیره چیکار کنم اعصابی برام نمونده لطفا کمکم کنید

  4. سلام دخترم 12سالشه بسیاراسترسی بداخلاق ولی اعتماد به نفس شده وترسو شباباید پیشش بخابم نصف شب بیدار میشه و میگه حال ترسناک دیدم باید چیکار کنم؟

  5. سلام وقت بخیر، دخترم امسال کلاس هفتم میره، تک فرزنده، از لحاظ درسی و زمینه ورزش کاتا و کومیته مقام اورده، الان یکماهه ک میگه نمیخوام برم باشگاه، و نمیخوام تو مدرسه ای باشم ک دوستایه قبلیم هستند. میخواد ناخن بکاره، لباس پوشیدنش عوض شده، و میگه من بزرگ شدم میخوام خودم تجربه کنم اگه ضرری هم باشه خودم تجربش کنم. ممنون میشم راهنماییم کنیم ک در مقابل رفتاراش چطوری برخورد کنم. ممنونم

  6. سلام خسته نباشید،پسرم ۱۲ ساله است و اصرار داره که بره سرکار،من و همسرم مخالفیم ایا کار کردن در این سن دلسردی از درس و اسیب اجتماعی به همراه ندارد؟با تشکر از شما

    1. با سلام سرکار رفتن پسر بیشتر به عنوان تفریح وموقت است،بعد چند جلسه فروگش، می‌کند در این سن میخوان چیزهای جدیدی آشنا تجربه کنن،

  7. پسر من کلاس ششم هست امسال خیلی دل سرد هست نسبت به درس .درس هم دوست داره ولی اینکاره کسی که حوصله اش نیست بره سراغ درس و مشقش حتی الان هم که در ایام امتحان ها هست .واقعا من دیگه کلافه شدم اگه راه کار بهم بدهید ممنون میشم

  8. پسر من کلاس ششم هست امسال خیلی دل سرد هست نسبت به درس .درس هم دوست داره ولی اینکاره کسی که حوصله اش نیست بره سراغ درس و مشقش حتی الان هم که در ایام امتحان ها هست .واقعا من دیگه کلافه شدم اگه راه کار بهم بدهید ممنون میشم

  9. سلام..دخترم ۱۲سالش هست .متاسفانه یا خوشبختانه پدر بزرگش از طرف مادری .گوشی موبایل بدون هماهنگی من گرفت نمیدونستم خوشحال بشم یا ناراحت خیلی سخت بود برام با دخترم که دوستش دارم چطور رفتار کنم که فاصله از گوشی بگیره خیلی دارم ضرر میکنم نا امید شدم حتی رو اخلاق و رفتارش داره اثر میزاره نه سراغ درس میره شبها تا دیر موقع داخل تلگرام هست یا وات ساب ….ایا بنظر مقصر پدر بزرگ نیست که هم چنین محبت فقط به ضرر پدر و مادر دختر هست.افسرده شدم .نمیدونم سخت بگیرم یا آسان .چند بار گفته خودکشی میکنم

    1. من خودم پسرم هم سن دخترت هم هستم نه سخت بگیر نه آسون ی وقت بزار
      من خودم پسر عموم دختر عمم پسر خالم همه همینطوری هستیم
      ولی کنترلش کن باهوش حرف بزن

    2. سلام
      ببینید من خودم هم سن دختر شما هستم دختر شما الان میتونه گوشی داشته باشه ولی تلگرام و اینستا و…به هیچ وجه مناسب سنش نیست.من خودمم این هارو روی گوشیم ندارم بنظرم بشینید باهاش صحبت کنید و بگید که این اپلیکیشن ها فقط مال بزرگتر هاست.اگر تاثیری نداشت و لجبازی کرد، یه کاری براش بکنید مثلا میتونید توی گوگل سرچ کنید «روش قفل ایمن گوگل» و گوگلش رو به حالت ایمن تغییر بدید و آموزش قفلش هم حتما ببینید تا نتونه قفلو باز کنه،با این روش اگه چیز بدی سرچ کنه گوگل اجازه ی نمایشش رو نمیده،اینکارو حتما بکنید چه اون اپلیکیشن ها رو پاک کرد چه نکرد. با این روش اگه چیز بدی هم یهو بیاد بالا گوگل مخفیش میکنه و اینکه در این مورد چیزی بهش نگین چون بدتر لج میکنه.درمورد اپلیکیشن هایی هم که نصب کرده و مناسبش نیست سرچ کنید ببینید آیا راهی هست که گوشی رو از دانلود اون اپلیکیشن ها منع کنید یا نه،یعنی ستینگ گوشیش رو جوری تنظیم کنید که اجازه ی نصب اون اپلیکیشن هارو نداشته باشه

  10. سلام خیلی خب ولی دختر من خیلی استرس و حتی گاهی بی اعصاب میشه و هیچ کس جلو دارش نیست چرا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

آیا به مشاوره فوری نیاز دارید؟

 

مشاوره حضوری 👉

مشاوره تلفنی فوری👉