کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

اینستاگرام آویژه

مطالب ما را در اینستاگرام دنبال کنید ( کلیک کنید)

روانشناسی تربیت کودک 6 ساله + نکات نحوه رفتار با کودکان شش ساله

روانشناسی کودک 6 ساله
3.3/5 - (27 امتیاز)

پدر یا مادر بودن یک کودک 6 ساله می تواند یک تجربه بسیار لذت بخش و سرگرم کننده باشد. فرزند شما در سن شش سالگی هنوز به توجه و حمایت شما نیاز دارد. شخصیت کودک شما در این سن در حال شکوفا شدن است. کودکان شش ساله در حال تطبیق دادن خود با شرایط مدرسه هستند. از طرفی دوستی ها در این سن و سال برای کودک شما ارزش بالایی دارد. آنها همچنین سریع تر از قبل می توانند مهارت های جدید را یاد بگیرند و از نظر جسمی و عاطفی رشد می کنند.

اگر پدر یا مادری هستید که مطمئن نیستید چگونه با کودک 6 ساله خود رفتار کنید، چقدر باید در مقابل او عقب نشینی کنید، و چقدر باید از او حمایت کنید؟ در این مقاله کارشناسان مرکز مشاوره روانشناسی آویژه اطلاعات کاملی را برای تربیت کودک 6 ساله گردآوری کرده اند، امید است که این اطلاعات در رفتار با این کودکان مفید باشد.

خب حالا بیایید نگاهی بیندازیم به این موضوع که در مورد روانشناسی کودک 6 ساله، نقاط عطف، رشد، سلامتی و ایمنی او چه انتظاراتی باید داشته باشیم؟ و اگر در مورد هر یک از این جنبه‌ ها نگرانی دارید، چه کاری باید انجام دهید.

نحوه برخورد با کودک شش ساله

رشد مهارت های زبانی و شناختی کودک 6 ساله

والدین در این سن متوجه می شوند که کودک 6 ساله آنها در مورد مسائل پیچیده ای می تواند صحبت کند. همین امر باعث می شود که گذراندن وقت با کودکان شش ساله بسیار سرگرم کننده باشد. توانایی کودکان شش ساله برای توصیف و بیان افکار، احساسات و تجربیات خود به طور شگفت انگیزی رشد می کند.

از نظر روانشناسی کودک 6 ساله، فرزند شما در این سن، باید بتواند یک داستان مورد علاقه یا یک برنامه تلویزیونی مورد علاقه خود را بازگو کند و آن را با دقت شرح دهد. در بیشتر موارد، کودکان 6 ساله باید بتوانند با دستور زبان صحیحی صحبت کنند که به راحتی برای دیگران قابل درک باشد.

یکی از نکاتی که در تربیت کودک 6 ساله باید در نظر بگیرید، این است که توانایی های شناختی فرزندتان رشد کرده است و آنها می توانند ایده های پیچیده تری را درک کنند. برای مثال، آنها می توانند روابط علت و معلولی را درک کنند و می توانند تفاوت بین تخیل و واقعیت را درک کنند. یکی از دغدغه های مهم والدین تربیت صحیح کودکان است. تربیت مناسب کودک با توجه به سن و شرایط او متفاوت خواهد بود. به شما توصیه می کنم برای تربیت صحیح فرزند خود حتما مقاله تربیت کودک را مطالعه بفرمایید.

از نظر روانشناسی، کودکان شش ساله می توانند تفاوت بین گذشته و حال را تشخیص دهند، همچنین آنها مفاهیم اساسی ریاضی «بیشتر» یا «کمتر» را درک می کنند.

لیست توانایی زبانی و شناختی

کودک مفهوم عدد 10 را می داند و می تواند 10 مورد را بشمارد.

کودک می تواند حداقل 15 دقیقه روی یک کار تمرکز کند.

کودک شروع به خواندن کلمات و نوشتن حروف می کند.

ویژگی کودکان شش ساله

مهارت های حرکتی کودک 6 ساله

کودکان شش ساله موجودات کوچک و فعالی هستند که همیشه در حال حرکت و کشف مهارت های حرکتی جدید خودشان هستند. در این سن، کودک شما باید بتواند بهتر از قبل حرکات خود را کنترل و هماهنگ کند.

کودکان شش ساله در حال تمرین مهارت‌ هایی هستند که قبلا آنها را یاد گرفته اند و با اعتماد به نفس رو به رشد خود همه چیز را آزمایش می‌ کنند. کودکان 6 ساله می توانند وسایل زمین بازی را به راحتی حرکت دهند، توپ را بگیرند و پرتاب کنند و اگر تمرین کنند، می توانند دوچرخه سواری را یاد بگیرند.

چابکی و هماهنگی چشم و دست فرزندتان در شش سالگی بیشتر می شود. مهارت‌ های حرکتی ظریف نیز کامل تر می شود و باعث می شود که کودکان شش ساله بتوانند نام خود را بنویسند، دکمه‌ های پیراهن خود را ببندند و دندان‌ های خود را به خوبی مسواک بزنند.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه روانشناسی تربیت کودک 6 ساله + نکات نحوه رفتار با کودکان شش ساله با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

لیست نقاط عطف حرکتی

کودک توانایی پریدن بالایی دارد.

کودک قادر به طناب بازی است.

کودک قادر به نوشتن نام خود و همچنین اکثر حروف و اعداد است.

کودک می تواند تصویر یک فرد را با حداقل هشت قسمت از بدن بکشد.

کودک شش ساله به درک بالایی از تنبیه و یا سرزنش کردن خواهد رسید. سعی کنید مراقب جملات و رفتارهای خود باشید. هیچگاه از تنبیه ها و رفتارهایی استفاده نکنید که باعث شکسته شدن غرور کودکتان در مقابل دیگران شود. اگر به دنبال راهکارهایی مناسب برای تنبیه کودکان هستید، مطالعه مقاله تنبیه بدنی کودک را از دست ندهید.

رفتار با کودکان 6 ساله باید چگونه باشد؟

رشد مهارت های عاطفی و اجتماعی کودک 6 ساله

ورود به مدرسه در سن 6 سالگی یک نقطه عطف مهم در زندگی فرزند شما است. طبیعی است که برای تطبیق با این محیط جدید باید در تربیت کودک و رفتار با او دقت لازم را داشته باشید.

آنها در این سن در حال یادگیری جدایی و جدا شدن از شما هستند.

در رفتار با کودک 6 ساله به این نکته توجه داشته باشید که برخی از کودکان هنوز در این سن اضطراب جدایی دارند.

کودک شما در این سن تلاش می کند جایگاه خود را در جهان مشخص کند. این موضوع یعنی آنها در حال ایجاد دوستی های عمیق تر و معنادارتر هستند.

با انجام این کار، آنها همدلی را یاد می گیرند و تلاش بیشتری برای درک احساسات دیگران انجام می دهند.

کودکان 6 ساله با تغییر تمرکز خود، شروع به درک کردن دیگران می‌کنند. آنها کمتر از قبل از پرخاشگری و یا داد و فریاد برای عملی کردن خواسته های خود استفاده می کنند. کودکان در این سن به ندرت از پرخاشگری و جنجال های بی مورد استفاده می کنند. اگر مواردی پیش آمد که کودک شما به شدت عصبانی و پرخاشگر شد سعی کنید با رفتارهای خود آنها را کنترل و مدیریت کنید. برای کسب اطلاعات کامل تر در این زمینه می توانید از مقاله برخورد با کودک پرخاشگر کمک بگیرید.

رفتار مناسب با کودک 6 ساله

چگونه با کودک 6 ساله رفتار کنیم؟

اگرچه بچه‌ های این سن معمولاً مهارت‌ های خود تنظیمی بهتری دارند، اما مدیریت احساسات همچنان نیازمند حمایت و راهنمایی شما است.

کودکان شش ساله مستعد حسادت هستند. از جمله رقابت خواهر و برادری و دوستی. او ممکن است بخاطر حسادت به فرزند کوچکتر، به یک کودک لجباز تبدیل شود و تحت هیچ شرایطی به گفته های شما گوش ندهد. اگر شما با پرخاشگری و تندرویی با او برخورد کنید، لجبازی او چند برابر می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنیم، مقاله درمان لجبازی کودکان را بخوانید.

درک اینکه همه این موارد، رفتارهای معمول برای این سن هستند می تواند به شما کمک کند تا با فرزندتان همدلی بیشتری داشته باشید و او را به سمت واکنش های بالغ تر هدایت کنید.

یادگیری کلمات و مهارت های خواندن اولین چیزی است که در مدرسه به کودکان 6 ساله یاد داده می شود. سعی کنید این مهارت را در خانه نیز تقویت کنید.

کتاب خواندن قبل از خواب را برای کودک خود به یک عادت تبدیل کنید.

در خانه خود یک «محل مطالعه» دنج با بالش، پتو و یک قفسه کتاب پر از کتاب های جذاب ایجاد کنید. خواندن یک راه فوق العاده برای آرامش و استراحت کودک شما است.

دوستی ها و معاشرت ها در این سن بسیار مهم می شوند.

فرزندتان را تشویق کنید تا به فعالیت هایی مانند باشگاه های ورزشی یا کلاس های هنری بپیوندد.

با فرزندانتان در مورد دوستی هایشان صحبت کنید.

سعی کنید درک کنند که منصفانه بازی کنند و مرزهای بین فردی را رعایت کنند.

توجه به سلامت و تندرستی عمومی فرزندتان در این سن مهم است.

کودک شما باید به اندازه کافی بخوابد. برای این سن بین 9 تا 12 ساعت خواب طبیعی است.

باید یک رژیم غذایی متنوع به کودک خود با میوه ها و سبزیجات فراوان ارائه کنید و مطمئن شوید که او حداقل یک ساعت در روز فعالیت بدنی دارد.

ویژگی های کودکان شش ساله

چه زمانی باید نگران کودک 6 ساله خود باشید؟

رشد و تکامل همه کودکان یکسان نیست. اگر فرزند شما به تمام مراحل مورد انتظار رشد یک کودک 6 ساله نرسیده باشد، معمولاً مشکلی نیست. با این حال، “خطوط قرمز” خاصی برا تربیت کودک 6 ساله وجود دارد که نشان می دهد باید نگران فرزند خود باشید.

کودک هنگام شنیدن صداهای بلند گوش‌هایش را بیشتر از همسالانش می گیرد.

کودک مکرراً در جای خود می چرخد.

کودک با همسالانش تعامل نداشته باشد.

اگر در مورد رشد یا رفتار های کودک 6 ساله خود نگران هستید، باید این موضوع را با مشاور کودک در میان بگذارید. آنها می توانند به شما اطلاع دهند که آیا آنچه مشاهده می کنید طبیعی است یا خیر؟

سخنی از مشاوران آویژه

برای بسیاری از والدین، زمانی که فرزندشان به 6 سالگی می‌رسد، تربیت و رفتار با او کمی آسان‌تر می‌شود. آنها در مدرسه هستند و مانند گذشته به مراقبت مداوم شما نیاز ندارند. اما قطعاً در تربیت و رفتار با کودک شش 6 ساله خود با چالش‌هایی رو به رو می شوید. معمولاً کودکان هنگام تطبیق خود با شرایط مدرسه و زندگی اجتماعی دچار مشکل می شوند.

اگر در مورد تربیت و رفتار با فرزندتان نگرانی دارید، با مشاورین ما تماس بگیرید و با آنها مشورت کنید.

حال که اطلاعات کاملی در مورد تربیت و رفتار با کودک 6 ساله بدست آورید، اگر سوالاتی در مورد تربیت کودک 7 ساله و چیزهایی که باید در این رابطه بدانید و خصوصیات کودک هفت ساله دارید، حتما مقاله تربیت کودک7 سالهرا بخوانید.

سوالات متداول

5 نکته روانشناسی کودک 6 ساله چیست؟

کودکان در این گروه سنی ممکن است: 1. خواهان استقلال بیشتری نسبت به والدین و خانواده هستند. 2.شروع به فکر کردن به آینده می کنند.3. می خواهند در مورد جایگاه خود در جهان بیشتر بدانند. 4. به دوستی ها و کار گروهی بیشتر توجه می کنند. 5. می خواهند مورد پسند و پذیرش دوستان قرار بگیرند.

ویژگی های یک کودک 6 ساله چیست؟

یک کودک 6 ساله باید: شروع به خواندن کتاب هایی کند که برای سن او مناسب است. کلمات ناآشنا را رمزگشایی کند. 6 سالگی سنی است که کودکان حداقل باید: مفهوم اعداد را درک کنند. روز را از شب و چپ را از راست تشخیص دهند. بتوانند ساعت و زمان را بگویند. بتوانند سه عدد را به عقب تکرار کنند.

مشاوره کودک آویژه

در این مقاله مرکز مشاوره خانواده آویژه، در خصوص تربیت کودک 6 ساله، نکاتی را بیان کردیم. اگر شما هم دیدگاه و نظراتی دارید و در این مقاله به آن پرداخته نشده است، از شما تقاضا داریم تا آن را در بخش دیدگاه های پست بنویسید تا دیگران هم از آن بهره ببرند و از سوی دیگر در مقاله دیگری در حیطه روانشناسی رفتار با کودکان 6 ساله به صورت اختصاصی به آن پرداخته شود.

برای نکات بیشتر در مورد روانشناسی کودک 6 ساله، لطفاً با مرکز ما تماس بگیرید. ما خوشحال می شویم به شما کمک کنیم!

براي مشاوره در زمينه روانشناسی تربیت کودک 6 ساله + نکات نحوه رفتار با کودکان شش ساله

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژهاز سراسر کشور

با ۰۲۱۶۲۹۹۹۰۶۶ تماس بگيريد

نظرات

- 37 نظر:

  1. سلام دختر ۶ساله ای دارم که پیش دبستانیه سر کلاس لج می‌کنه مانتو و مقنعه اش در میاره ،میشینه روی زمین دفترشو پاره می‌کنه ،گریه می‌کنه بهش میگم،میگه مامان ببخشید تکرار نمیکنم ،باز فردا این کارو انجام میده،در صورتی که مدرسه رو خیلی دوست داره،البته تو خونه هم این کارو انجام میده اگه تند باهاش برخورد کنیم سریع عکس العمل نشون میده مثلاً از لج من برق خاموش و روشن می‌کنه یا کارایی انجام میده که من عصبانی بشم

  2. سلام خسته نباشید پسرم ۶سالشه بعضی موقعها شبا خوابای بد میبینه از خواب میپره جوری که از ترس میلرزه،از خیلی چیزا می‌ترسه از تاریکی و سوسک و سگ بعضی موقعها از آدمها هم می‌ترسه خیلی نگرانشم،و یه چیز دیگه اینکه بچه های فامیل زیاد باهاش بازی نمیکنن میترسم اعتماد به نفسش بره پایین،به نظرتون این امر طبیعیه اگه نه راهنمایی کنید لطفا

  3. باسلام می خواستم بدونم که یه پسر بچه 6ساله آیا آمادگی شرکت در موسسه های زبان را دارد؟
    یا فعلا باید بازی کند واز این آموزشها دور باشد تا فرصت وزمان ارزشمند دوران کودکی خود را از دست ندهد که بعدها بخواد پشیمون بشه وبگه که شما اصلا نزاشتید که من بچگی کنم.
    خوب حالا تصمیم درست چیه؟؟؟

    1. محیط کلاس زبان برای بچه های ۶ ساله کاملا شاد و تفریحیه لازم نیست بیان تو خونه چیزی حفظ کنم فقط یکساعت آهنگ گوش میدم و بالا پایین میپرن ،اینم در نظر داشته باش الان پسرم ۶سالشه هم کلاسیاش ۳ و ۴ ساله هستن اونوقت بچت بشه ۱۰ سالشه با ۴ساله ها می‌ره بشینه؟نمیگه چرا منو دیر فرستادین

  4. سلام ببخشیددوپسردارم بزرگی ۶سالش هسته دومی ۳سال حوصله ندارم باهاشون بازی کنم خیلی اذیتم میکن حرف بی ادبی میزنه چیکار کنم

    1. سلام شما حتما باید روزی حداقل نیم ساعت برای هر کدام وقت بازی بگذارید حالا یا مادر یا پدر کم کم کاملن بهتر خواهند شد

  5. سلام من یه پسر ۶ساله دارم که از ۷ماهگی مهد کودک گذاشتمش پدرش بالای سرش نیست مجبورم هنوزم مهد بذارمش برم سرکار هیچ اخلاق خوبی نداره لجباز و زورگو هستش به خواهر ۹سالش مدام بی احترامی میکنه نمیدونم باید چطور تربیتشو تعقیر بدم

    1. لجبازی مقوله ای است طبیعی امازورگویی و بی احترامی مقوله ای است که بچه ها یاد می گیرند.
      به عنوان بزرگترها و اطرافیان باید همه تلاشمان این باشد تا خودمان و اطافیانمان اینگونه رفتار نکنیم تا بچه ها الگو نگیرند. البته پسر شما از بچگی اینها را در مهد هم متاسفانه یاد گرفته است

  6. سلام
    من خارج از ایران هستم و وقت مشاوره غیر عضوری می خوام بگیرم، امتحان کردم از طریق سایت وقت بگیرم نشد لطفا رهنمایی کنید.

  7. سلام
    من خارج از ایران هستم و وقت مشاوره غیر عضوری می خوام بگیرم، امتحان کردم از طریق سایت وقت بگیرم نشد لطفا رهنمایی کنید.

  8. سلام وقت بخیر پسر شش ساله ایی دارم که پیش دبستانی میرود ومربی او میگوید فقط از مداد مشکی استفاده میکند وسر کلاس بی حوصله است.درصورتی که اصلا توی خونه نمیتونه بشینه ودائما در حال جنب وجوش هست

  9. سلام وقت شمابخیر
    یه برادرزاده ۶ساله دارم مادرش طلاق گرفته ازدوماهگی خودم بزرگش کردم من عمش هستم ومجردم
    برادرزادم خیلی جنبوجوش زیادی داره
    وکتاب دفترمدادبراش میخرم اولین کاری ک میکنه دفتروکتاباروپاره میکنه ومدادومیشکنه وخیلی دستشومیکنه دهنش وتازگیا ازم میپرسه عمه من توشکم کی بود؟وچطوری باید باهاش رفتارکنم
    چون من خودم مادری روتجربه نکردم

      1. به هر دلیل (اشتباه پدر یا مادر یا هر دو این بچه از دو ماهگی از دیدن مادر محروم است)
        بچه ای که از دو ماهگی مادر را ندیده برای چه باید داغش تازه بشه؟
        کدام اصل روانشناسی این رو میگه؟ دردی بزرگ به دردهای بچه اضافه نکنیم.
        فرض کنیم مادر به رحمت خدا رفته و تمام.

  10. سلام شب‌ بخیر پسری دارم شش سال خیلی لجباز هی میخاد حرف خودشو بزن با هرزبانی باش حرف می نم اثلن توجهی نمیکنه شروع مکنه به جیقو داد زدن چکارکنم

    1. سلام من یک نوه دارم خیلی لجباز وپرخاش گره حرف هیچ کس را گوش نمی کنه باید چه کار کنیم

  11. سلام یه پسر شش ساله دارم تو مدرسه خیلی داد میزنه و بچه ها رو کتک میزنه البته جوری که معلمش میگه باید چیکار کنم؟هرچی اروم صحبت میکنم باهاش میگه باشه تکرار نمیکنم ولی باز تکرار میکنه .خیلی هم حرف میزنه

    1. سلام من یک نوه دارم خیلی لجباز وپرخاش گره حرف هیچ کس را گوش نمی کنه باید چه کار کنیم

    2. سلام یه پسر شش ساله دارم خیلی خجالتیه موندم وقتی مدرسه بره چطور بایچه هابتونه ارتباط برقرار بکنه

  12. سلام خوب هستین من تازه شروع ب کارورزی کردم و معلم هستم
    یک دانش اموز لجباز رو ب من سپردن و از من خواستن ک بااون کار کنم ایشون کلاس اول هستن و مهد و پیش نرفتن و با حروف الفبا اصلا اشنایی ندارن و موقعی ک من براش توضیح میدم فقط نگام میکنه و حرفی اصلا نمیزنه یااگ بزنه این سوالشه منو دوس داری یا مامانم اومده یا میگ برم خونه موقع نگارش مثلا اولی رو مینویسه و موقعی دومی و سومی اذیت میکنه یااینک خط اول رو آب مینویسه و خط دومی و سومی ک کلمه دیگ ای هستش شروع ب نوشتن همون آب میکنه و بااینک براش دونه ب دونه توضیح میدم و دستش رو میگیرم بنویسه فایده نداره یا کمرنگ مینویسم پررنگ کنه همونو پرنگ میکنه باز بعدی همون کلمه آب باز مینویسه و باافرین و عزیزم و تشویق کردن هیچ فرقی نمیکنه تو ریاضیم سوال اولو قشنگ جواب میده ولی دومی ک شبیه همونه میگم چند خونه رنگ کنیم میگ دوتا میگم افرین رنگ کن همون خونه اولو دوتا خط میکشه

    1. سلام وقت بخیر.. مشکل این دانش آموز نیاز به بررسی بیشتر دارد. به شما توصیه می کنم با مشاورران ما در مرکزز مشاوره آویژه تماس بگیرید.

  13. سلام دختر ۶ ساله دارم ویک آبجی کوچک به آبجی حسادت داره ودوست نداره کشی اون بغل کنه مثل عمو عمه چکار کنم

    1. سلام شما باید ببا استفاده از رفتار صحیح و راهکارهای موثر با حسادت کودک مقابله کنید. برای بررسی تخصصی تر و رفع مشکل خود می توانید با مشاوران ما تماس بگیرید.

  14. سلام. دختر 6 ساله ای دارم که توی مهد بچه هارو میزنه وزور میگه. لطفا راهنماییم کنید. ضمنا توی خونه ما هیچوقت دعوا وجروبحث نیست ومحیط آرومی براش فراهم کردیم.

  15. این پاسخ بود؟؟؟خسته نباشید. طفلک یه متن کامل نوشته بعدش شما با سوال کردن جواب دادید.

    1. برای مشاوره دقیق حتما باید با کارشناس مجرب در زمینه مورد نظر صحبت کنید. نظرات و دیدگاه ها به هیچ وجه جنبه تربیتی مشاوره و درمانی ندارد.

      1. سلام.من.یک.پسر۶ساله.دارم.که.خیلی.مهربون.واگریکی.اذیتش.کن.وبزندش.دلش.نمیاد.تلافی.کن.وقتی.بهش.مگم.چرا.میه.دلم.نمیادوحرفمرا.گوش.نمکند زود.هم.گریه.میکند

  16. سلام ممنون بابت مطالب مفیدی که ارائه کردید، پسر من شش سالشه و جدیدا خیلی بداخلاق و لجباز شده، سرهر موضوعی با ادم بحث میکنه و یه چیز رو باید ۴تا ۵ بار بهش بگیم و آخرش هم با فریاد تا انجام بده وگرنه اصلا توجهی نمیکنه، سر دستشویی رفتنش هنوز خودشو نگه میداره و میگه ندارم…کلافم کرده واقعا نمیدونم باید باهاش چه رفتاری داشته باشم.ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

      1. به نظر من برای کودکان این رده سنی سه اصل مهم باید در نظر گرفته بشه در اصل کودکان شما ممکنه آسیب جدی ببینند اول درجه حسادت او در این مقطع سنی بیشتر از هر سن دیگر میباشد لذا سعی کنید در حد ممکن موقعت دهی کنیم یعنی اون میخواد نفر اول توجهات باشه پس برای یک آینده آرامش دار با ندانم کاری راه را برایشان سخت نکنیم بلکه این نشانه فدا کاری والدین باید باشن و در خصوص تربیت فرزند ترس خود را سرکوب کنید.دوم مسئله لجباز شدن آنهاست هرگز او را در این راه همراهی نکنید اون کودک است و از اینکه اون را در این راه همراهی کنیم لذت میبرد اما فراموش نکنید اونکه ضیعف ترین ما هستیم نه اون شک نکنید ما در خصوص کودکان با اینکه دو نفریم باز اون قویتر از ما میباشد ما با آرامش داشتن میتونیم اون رام کنیم با تقویت صبوری خود میتوانیم اهرم رام کردن او را داشته باشیم .سومین. خود رای بودن کودک است.چرا که غرور کودک در این سن بیشتر از هر سن دیگری بالا میرود باعث خود بزرگ بینی کودک میشود احساست کودک خود را بشناسید در واقع در همه انسانها یکسان است باید مسئول پذیر تر باشیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

آیا به مشاوره فوری نیاز دارید؟

 

مشاوره حضوری 👉

مشاوره تلفنی فوری👉