کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

اینستاگرام آویژه

مطالب ما را در اینستاگرام دنبال کنید ( کلیک کنید)

13 راه برای اثبات عشق به همسر

13 راه برای اثبات عشق به همسر
4.4/5 - (5 امتیاز)

چگونه به همسرم ثابت کنم که او را دوست دارم؟ این پرسشی است که اغلب زوجین با آن مواجه میشوند. آیا باید برای اثبات عشق از یک قالب مشخص پیروی کرد؟ یا باید به صدای قلب خود گوش دهیم؟ همانطور که میدانید عشق یک احساس درونی و طبیعی است. در واقع ما به همسرمان عشق میورزیم نه به این خاطر که کسی این کار را از ما خواسته باشد بلکه به این دلیل که او سزاوار محبت و عشق است. وقتی این احساس درونی را در خودتان پیدا کنید دیگر نیازی نیست به دنبال یک دلیل یا محرک بیرونی بگردید. فقط کافی است راهی برای ابراز علاقه و عشقتان پیدا کنید. در این مقاله چندین روش کاربردی برای اثبات عشق به همسر ارائه میشود. همچنین به شما میگوییم چگونه با احساسات ناخوشایند مقابله کنید.


بیشتر بخوانید: چگونه از همسرم عذرخواهی کنم؟


مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه 13 راه برای اثبات عشق به همسر با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

1. اعتماد به نفس داشته باشید

مهم ترین گام برای اثبات عشق این است که ابتدا خودتان را باور داشته باشید. به این معنا که اطمینان داشته باشید که شما بهترین فرد برای شریک زندگی خود هستید و همسرتان بیشتر از هر کس دیگری شما را دوست دارد. این طرز فکر به شما جرات میدهد نه تنها همسرتان را دوست داشته باشید بلکه این احساس زیبا را به او ابراز کنید.

2. همسرتان را بی قید و شرط دوست داشته باشید

همیشه این نکته را در نظر داشته باشید که عشق یک ماشین ورودی و خروجی نیست. یعنی شما نمیتوانید تنها زمانی به همسرتان ابراز علاقه کنید که انتظارات شما را برآورده کرده باشد. برای اثبات دوست داشتن همسر لازم است این احساس را در او به وجود آورید که در هر شرایطی او را دوست دارید فارغ از اینکه او انتظارات شما را برآورده کند یا نه؛ زیرا عشق احساسی است که قابل کنترل نیست.

همسرتان را بی قید و شرط دوست داشته باشید
بهترین روش برای ثابت کردن عشق به همسر

بیشتر بخوانید: 9 راه برای انتقاد از همسر که حتما باید بدانید


3. با یکدیگر وقت بگذرانید

رابطه شما زمانی رابطه ای پایدار و محکم است که برای هم وقت بگذارید و بدانید عشق شما در اولویت است. پس اطمینان حاصل کنید که هر روز زمان مشخصی را مثلا چند ساعت، با هم وقت بگذرانید. تنها کافی است مدتی را به همسرتان اختصاص دهید و با او گفتگو کنید، مثلا از او بپرسید روز خود را چطور گذرانده از اخبار و شایعات و… برایش بگویید. به طور کلی در کنار همسرتان کارهایی را انجام دهید که هر دو از انجام دادن آنها لذت میبرید. مثل دیدن یک فیلم، گوش کردن موسیقی و… اما اصل موضوع همین گذراندن وقت با یکدیگر است.

4. نظرات و عقاید همسرتان را نادیده نگیرید

مطمئنا وقتی شما کسی را دوست دارید عقاید و نظراتش برایتان اهمیت پیدا میکند. لذا برای ثابت کردن عشق به همسر لازم است همیشه به نظرات او توجه کنید. فرض کنیم شما دو پیشنهاد کاری دارید، ممکن است تصمیم خود را برا انتخاب یکی از آنها گرفته باشید؛ اما هرگز قبل از مشورت با همسرتان تصمیم خود را نهایی نکنید. به صحبت های او گوش دهید زیرا ممکن است این دو پیشنهاد را به بهترین نحو برایتان تجزیه و تحلیل کند و شما به درک جدیدی از آنها برسید. پس حتی اگر تصمیم خود را گرفته اید نظرتان را با او در میان بگذارید. این کار یکی از ساده ترین روشها برای نشان دادن علاقه و توجه به همسر است.

5. توجه و مراقبت خود از همسرتان را نشان دهید

شما برای نشان دادن توجه به همسرتان لازم نیست منتظر بمانید تا او بیمار شود و نیاز به مراقبت داشته باشد. کافی است صبح زود او را با یک فنجان قهوه ازخواب بیدار کنید، وقتی به خانه برگشت به گرمی از او استقبال کنید و… همه ی این کارها هرچند ساده به نظر بیایند اما عشق و توجه شما را به بهترین نحو ممکن نشان میدهد.

رابطه جنسی صمیمی و مرتب داشته باشید
عشق خود را اینگونه ثابت کنید

6. رابطه جنسی صمیمی و مرتب داشته باشید

یکی از راه های برقراری یک رابطه پرشور این است که یک رابطه جنسی پایدار داشته باشید. سعی کنید در زمان برقراری رابطه به خواسته های همسرتان توجه کنید. با حرکات خود او را غافلگیر کنید. به او بگویید چه چیزی از او میخواهید و او را تشویق کنید به اندازه شما شیطنت کند تا هر دو از این رابطه لذت ببرید. هر چقدر در برقراری رابطه جنسی موفق تر عمل کنید، عشق و علاقه بیشتری به وجود خواهد آمد.

7. به او گوش دهید

یکی از مهم ترین روشها برای ثابت کردن دوست داشتن این است که با صبر و شکیبایی هر چه بیشتر به صحبت های همسرتان گوش دهید. وقتی با شما صحبت میکند به جای اینکه او را قضاوت کنید و دنبال نتیجه گیری باشید، سعی کنید دیدگاه او را درک کنید. همچنین تلفن همراه تلویزیون و… را کنار بگذارید و تمام توجهتان را به او بدهید. به این ترتیب بزرگترین اختلافات بین شما نیز میتواند دوستانه حل شود.

8. همسرتان را در اولویت قرار دهید

وقتی میگوییم همسرتان را در اولویت قرار دهید، بیشتر افراد فکر میکنند این به معنای انجام فداکاری ها و از خودگذشتگی های بزرگ است. اما واقعیت این است که شما میتوانید در تمام امور روزمره و پیش پا افتاده زندگی همسرتان را در اولویت قرار دهید. بدین ترتیب او عشق و علاقه بی حد شما را درک میکند و به آن پاسخ میدهد. یک مثال ساده این است که وقتی میخواهید غذا بپزید به این فکر کنید که همسرتان چه غذایی دوست دارد یا در زمان خرید لباس و… فکر کنید که آیا او دوست دارد یا خیر؟

همسرتان را در اولویت قرار دهید
چگونه به همسر خود ثابت کنیم دوستش داریم

بیشتر بخوانید: 7 راه برخورد با اشتباهات همسر


9. همسرتان را تصدیق کنید

یکی از راه های اثبات علاقه که برای ثابت کردن عشق به مرد بیشتر کاربرد دارد، این است که درباره او خوب صحبت کنید. از دستاوردها و توانایی های او تعریف کنید و آنها را در جمع دوستان و خانواده عنوان کنید. وقتی با همسرتان قدم میزنید دست او را بگیرید و به او لبخند بزنید این حرکات کوچک باعث میشود همسرتان از عشق و علاقه شما مطمئن شود و به آن افتخار کند.

10. به حریم خصوصی همسرتان احترام بگذارید

اشتباه بزرگی که مخصوصا در خانم ها دیده میشود این است که همواره مکالمات و پیام های همسرشان را کنترل میکنند. اگر به دنبال راهی برای ثابت کردن عشق به مرد هستید این کار را متوقف کنید. فراموش نکنید همسرتان مانند هر فرد دیگری به حریم خصوصی نیاز دارد پس کنجکاوی خود را کنترل کنید. مثلا وقتی با دوستانش بیرون میرود، سعی نکنید بفهمید دوستانش چه کسانی هستند. مطمئن باشید اگر همسرتان احساس کند موضوعی به شما ربط دارد، آن را با شما در میان میگذارد. با این حال اگر به همسرتان مشکوک هستید که موضوع مهمی را از شما پنهان میکند، میتوانید کمی این قانون را نادیده بگیرید.

11. بهترین دوست همسرتان باشید

وقتی شما بهترین دوست و همراه همسرتان باشید، دیگر لازم نیست نگران مورد فوق باشید. چون او همیشه برای مشورت گرفتن و درد و دل کردن به سراغ شما میاید. درواقع او میداند شما اصلی ترین فرد برای مشاوره و کمک به او هستید. برای اینکه بهترین دوست همسرتان باشید، سعی کنید اعتماد او را جلب کنید، از او حمایت کنید و او را قضاوت نکنید.

به حریم خصوصی همسرتان احترام بگذارید
راه های اثبات عشق به پسر

12. شوخ طبع باشید

برای اثبات علاقه به همسرتان شوخ طبع باشید و سعی کنید لبخند را روی لبهایش بنشانید. چیزهایی میتواند باشد که فقط شما دو نفر میفهمید و به آنها میخندید، فیلم های خنده دار ببینید و… به یاد داشته باشید زن و شوهری که با هم میخندند، کنار هم میمانند. در نهایت باید بدانید که که همه ی لحظات زندگی شما شاد نیست؛ بلکه در زندگی مشترک اختلافات و مشاجرات هم وجود دارد. مهم نحوه ی برخورد شما با این اختلافات است. در مواجهه با این مشکلات احساس ناامیدی و افسردگی نکنید و سعی کنید در چنین شرایطی هم عشقتان را به همسرتان نشان دهید.


بیشتر بخوانید: با فحاشی همسر خود چه کنیم؟


حال که راه های ابراز علاقه را عنوان کردیم، جا دارد به بررسی برخی حرکات بپردازیم که در ثابت کردن دوست داشتن، به شما کمک میکند:

  • با همسرتان بازی کنید

فعالیت های مورد علاقه همسرتان را انجام دهید مثل تنیس، فوتبال، شطرنج و… اگر همسرتان به ورزش علاقه دارد چه در خانه و چه در بیرون با او تمرین کنید.

  • لباسهایی که همسرتان دوست دارد بپوشید

هنگام خرید لباس از همسرتان کمک بگیرید یا چند لباس دلخواه خود بخرید و از او بپرسید کدام را بیشتر دوست دارد. وقتی با او بیرون میروید همان لباس مورد علاقه اش را بپوشید. همه ی این کارها جلوه ای از عشق شما به همسرتان است.

  • همسرتان را با یک هدیه غافلگیر کنید

یکی از بهترین راه های ثابت کردن عشق به همسر، هدیه دادن است. سلیقه ی همسرتان را بفهمید و چیزهایی که نیاز دارد به او هدیه دهید.

  • نامه های عاشقانه بنویسید

آخرین باری که برای همسرتان نامه عاشقانه نوشتید کی بود؟ نامه های عاشقانه میتواند در قالب یک پیام تلفنی یا یک نامه دستنویس باشد که احساسات شما را منتقل میکند.

  • برای در آغوش گرفتن و بوسیدن نیازی به دلیل ندارید

سعی کنید همیشه احساسات خود را با در آغوش گرفتن و بوسیدن همسرتان بروز دهید و برای این کار منتظر دلیل یا زمان مناسب نباشید.

  • و…
تست اثبات عشق به همسر
عشق و دوست داشتن و چطوری ثابت کنیم

بیشتر بخوانید: 8 مورد از بهترین راه های شوخی با همسر


تست اثبات عشق به همسر

در پایان تستی را طراحی کرده ایم که شما میتوانید با پاسخ دادن به آن امتیازات خود را محاسبه کنید و از وضعیت رابطه خود مطلع شوید:

  • آیا از رابطه جنسی با همسرتان لذت میبرید؟

  1. بله عالی است (10)
  2. خوب است اما قبلا بهتر بود (5)
  3. مطمئن نیستم (0)
  • آیا هنوز همسرتان را جذاب میدانید؟

  1. بله فوق العاده است (10)
  2. خوب است (5)
  3. نه من نمیدانم (0)
  • آیا وقتی از همسرتان دور میشوید دلتان برایش تنگ میشود؟

  1. بله خیلی زیاد (10)
  2. معمولا دلم تنگ میشود (5)
  3. آنقدر سرم شلوغ است که دلتنگش نمیشود (0)
  • آیا هر دو هنگام صحبت کردن با هم میخندید و شاد هستید؟

  1. بله هر دو شوخ طبع هستیم (10)
  2. بعضی اوقات اینطور هستیم (5)
  3. هیچ چیز مشترکی برای خندیدن نداریم (0)
  • اگر یک فرصت دوباره به شما بدهند آیا باز هم با همسرتان ازدواج میکنید؟

  1. بله بدون شک (10)
  2. شاید بله (5)
  3. خیر(0)
  • چند وقت یکبار با همسرتان بحث و مشاجره میکنید؟

  1. ما هرگز بحث نمیکنیم زیرا هر دو همیشه مثل هم فکر میکنیم (10)
  2. ما گاهی اوقات درباره موضوعات جدی بحث میکنیم (5)
  3. تقریبا هر روز بحث میکنیم (0)
  • اختلافات خود را چگونه حل و فصل میکنید؟

  1. ما مینشینیم و صحبت میکنیم (10)
  2. ما آن را رها میکنیم (5)
  3. ما سرهم داد میزنیم (0)
  • چقدر همسر خود را میشناسید؟

  1. من همه چیز را درباره او میدانم (10)
  2. من همه چیزهای مهم مربوط به او را میدانم (5)
  3. من اطلاعات زیادی درباره او ندارم (0)
  • دوست دارید چه چیزی را درباره همسرتان تغییر دهید؟

  1. من او را همانطور که هست دوست دارم (10)
  2. چند مورد برای تغییر وجود دارد(5)
  3. من میخواهم همه چیز را درباره او تغییر دهم(0)

اگر امتیاز شما 90 از 90 است یعنی شما در یک رابطه عاشقانه قرار دارید و همینطور ادامه دهید. اگر نمره شما 45 باشد، خوب پیش میروید اما به دنبال کسب امتیاز بیشتر باشید. درواقع امتیاز بین 45 تا 90 یعنی رابطه خوبی با همسرتان دارید. اما چنانچه امتیاز شما بین 0 تا 45 است بهتر است به این فکر کنید که چگونه میتوانید رابطه خود را بهبود ببخشید و شاید بهتر است از یک مشاوره خانواده کمک بگیرید.

براي مشاوره در زمينه 13 راه برای اثبات عشق به همسر

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژهاز سراسر کشور

با ۰۲۱۶۲۹۹۹۰۶۶ تماس بگيريد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

آیا به مشاوره فوری نیاز دارید؟

 

مشاوره حضوری 👉

مشاوره تلفنی فوری👉