کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

اینستاگرام آویژه

مطالب ما را در اینستاگرام دنبال کنید ( کلیک کنید)

30 راه ویژه برای تشکر کردن از همسر

30 راه ویژه برای تشکر کردن از همسر
4.3/5 - (7 امتیاز)

تشکر و قدردانی از همسرتان باعث می شود اعتماد به نفس او بیشتر شود و احساس کند ارزشمند است. فکر می کنید چرا بعضی خانواده حتی با داشتن مشکلات زیاد در کنار هم آرام هستند و احساس خوشبختی می کنند در مقابل بعضی خانواده ها حتی با داشتن امکانات زیاد هم هنوز احساس خوشبختی نمی کنند و کارشان به مشاوره خانواده نیز می کشد؟ عشق و سپاسگذاری کلید حل مشکلات است.

تشکر از همسر و قدردان زحمات او بودن یک امر مهم در زندگی زناشویی است. از ضروریات مهم زندگی زناشویی این است که ازدواج سالمی را پرورش دهیم. روانشناسان خانواده دریافتند زمانی که زن و شوهر نسبت به همسرشان حس تشکر و قدردانی کردن دارند بیشتر به او احساس دلبستگی و خشنودی دارند. همسری هم که مورد تشکر و قدردانی قرار گرفته است احساس رضایت بیشتری می کند. محققان تشکر از همسر را به عنوان ماشه چکانی برای ایجاد رابطه ای رمانتیک و عاشقانه می دانند. هر روز شما با فرصت های زیادی مواجه می شوید تا به همسرتان بگویید که چقدر از این رابطه سپاسگزارید . راههای زیادی برای ابراز تشکر به همسرتان وجود دارد در این مقاله 30 مورد از راه های تشکر از همسر را با هم مرور خواهیم کرد. پس با ما تا آخر مقاله لطفا همراه باشید.


بیشتر بخوانید: چگونه از همسرم عذرخواهی کنم؟


مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه 30 راه ویژه برای تشکر کردن از همسر با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

راه های تشکر از همسر

1. از همسرتان بارها و بارها تشکر کنید

تشکر کردن از همسرتان اغلب بدیهی ترین راه برای ابراز قدردانی از وی است. این خیلی ساده است تا از کارهایی که همسرتان انجام می دهد تشکر نکنید اما شما باید بدانید که وقتی از زحماتی که همسرتان انجام می دهد مکرراً قدردانی کنید دید او نسبت به آن فعالیت ها تغییر می کند مخصوصا اگر او با اکراه آن فعالیت ها را انجام دهد. تشکر کردن وقت زیادی از شما نمی گیرد به کاربردن جملات تشکرآمیز برای همسر اثرات قابل توجهی بر وی خواهد گذاشت.

راه های تشکر از همسر
روش های تشکر از همسر

2. یک یادداشت محبت آمیز یا متن تشکر زیبا برای همسرتان بنویسید

یک یادداشت محبت آمیز یا متن تشکر زیبا که حاوی جملاتی زیبا برای همسرتان است بنویسید و آن را جایی که آن را پیدا کند مانند داشبورد ماشین، آینه حمام و…. پنهان کنید. حتی یک یادداشت ساده تمام فعایت های روزمره او را ارزشمند می کند.

3. برای همسرتان یک زمان اختصاصی در نظر بگیرید

اگر همسرتان فردی پرمشغله است قطعا اختصاص دادن زمانی برای خودش یک آرزو برای او میباشد. شما باید این امکان را برایش فراهم کنید تا زمانی را به خودش اختصاص دهد.

4. در مقابل فرزندان از همسرتان تشکر و قدردانی کنید

زمانی را اختصاص دهید و به فرزندانتان بگویید که همسرتان چه خدماتی به شما و خانواده کرده است و آنها را تشویق کنید که از او بابت زحماتی که کشیده است تشکر ویژه کنند. همچنین می توانید به آنها پیشنهاد دهید که یک اثر هنری خلق کنند و از مادر یا پدرشان تشکر کنند.

5. به تمام دنیا بگویید که از همسرتان بابت تمام زحماتش متشکرید

یک گام فراتر بروید و به دیگران نیز بگویید که چقدر قدردان زحمات همسرتان هستید. این را به خانواده خودتان و دوستانتان نیز بگویید که همسرتان برای شما و خانواده بسیار تلاش کرده است. شما میتوانید برای اطلاعات بیشترمقاله: از کجا بدانیم اولویت زندگی همسر خود هستیم؟را مطالعه کنید.

6. با رفتار خود نیز تشکر از همسرتان را نشان دهید

جملات زیبا برای همسرتان مثل متشکرم ، هدیه دادن به او یا جلوی دیگران تشکر کردن از او به تنهایی کافی نیستند. شما باید در رفتارتان نیز تشکراز زحمات همسرتان را نشان دهید و به او بفهمانید که آنچه برای شما و خانوادتان انجام می دهد را می بینید. این نکته را در نظر داشته باشید که تلاشهای او را دست کم نگیرید.

7. برای تشکر کردن از همسرتان سالگرد ازدواج ویژه ای ترتیب دهید

روز قشنگی مانند سالگرد ازدواجتان یک روش خوب است تا از همسرتان برای زحماتی که کشیده است تشکر کنید. رستوران مورد علاقه او را انتخاب کنید، فیلمی که دوست دارد ببیند را برایش ترتیب دهید، برایش چای بریزید و…. . آن روز را برای همسرتان به عنوان تشکر کردن به بهترین روز سال تبدیل کنید.

برای تشکر کردن از همسرتان سالگرد ازدواج ویژه ای ترتیب دهید
تشکر از همسر چگونه باید باشد؟

8. هدیه ای به عنوان تشکر کردن برای همسرتان بخرید

چیزهایی که همسرتان دوست دارد اما ممکن است هیچ وقت برای خودش نخرد را خریداری کنید و یک متن تشکر آمیز بنویسید و به او هدیه دهید. این فرصت خوبی است که برای همسرتان ریخت و پاش کنید.

9. برای تشکر از همسرتان پیامک های محبت آمیز بفرستید

خیلی از مردان و زنان وقتی پیامک های محبت آمیز و عاشقانه را دوست دارند. همسرتان می خواهد بداند که چقدر برایش ارزشمند و دوست داشتنی هستید. پیامک هایی که به همسرتان می دهید می تواند جملات تشکرآمیز برای همسرتان را در بربگیرد. پیامک دادن به همسرتان شیوه ای است که می توانید به او بگویید چقدر دوستش دارید.

10. برای تشکر از همسرتان غذای مورد علاقه اش را درست کنید

زمانی را اختصاص دهید تا غذای مورد علاقه ی همسرتان را برای او بپزید و با لبخند برای او سرو کنید. همچنین می توانید از همسرتان بپرسید چه غذایی دوست دارد تا در منوی غذایی هفتگیتان بگنجاند و بپزید.

11. زبان عشق همسرتان را یاد بگیرید و با آن به همسرتان ابراز علاقه کنید

درنظر داشته باشید آیا او زبان عشقش به کاربردن کلمات محبت آمیز، لمس کردن فیزیکی، خدمت کردن یا هدیه دادن است. زبان عشق او را بیاموزید و در رابطه با او برای تشکر و قدردانی، از آن استفاده کنید. برای این امر لطفا مقاله: 13 راه برای اثبات عشق به همسر را مطالعه کنید.

12. زمانی را برای مکالمه دو نفره با هم اختصاص دهید

ما همیشه با همسرمان درباره مسائل روزمره و جاری زندگی صحبت می کنیم اما زمان هایی را به هم اختصاص دهید و شنونده صحبت های همسرتان باشید. در واقع یکی از راه های تشکر کردن از همسرتان گوش دادن به صحبت های اوست. لطفا مکالمه ای دو نفره با هم ترتیب دهید و در آن مکالمه از مسائل مربوط به فرزندان صحبت نکنید.

13. از اینکه همسرتان به امور زندگی توجه دارد تشکر کنید

وقتی همسرتان در کارهای خانه کمک می کند ظرف ها را می شوید، آشغال ها را بیرون می برد، به بچه غذا می دهد و…. فکر نکنید که وظیفه اش است. از مراقبت و توجه همسرتان در امور جاری زندگیتان نه به این خاطر که وظیفه اش است تشکر و قدردانی کنید.

14. به همسرتان بگویید چرا از مهربانی او تشکر و قدردانی می کنید

همسر شما اگر بداند چرا شما برای او ارزش قائلید قطعا خوشحال خواهد شد. همچنین مشخص کردن آنچه شما بابت آن سپاسگزارهستید نشان می دهد که شما در قدردانیتان خالص هستید. مثلا بگویید متشکرم که ظرف ها را شستی. این کار تو باعث شد من زمانی را به استراحت برای خودم اختصاص دهم یا خیلی خوب بود که با بچه ها بازی کردی به این خاطر که من توانستم با آرامش به کارهایم بپردازم.

15. در ابراز تشکر از همسرتان خلاق باشید

از جملات زیبا برای رفع خستگی همسر و تشکر از او استفاده کنید. اگر همیشه از کلمه “متشکرم” استفاده کنید اثر خودش را به مرور از دست می دهد. تلاش کنید تا از عبارات و جملات متعددتری استفاده کنید. “من دوست دارم وقتی ….” “من خوشحالم برای اینکه….” ” خدا شما را رحمت کند” ” اگر کمک شما نبود نمی دانم چکار می کردم” ” خدا خیرت دهد” و….در ادامه لطفا مقاله: 9 راه برای انتقاد از همسر را مطالعه کنید.

16. از همسرتان به خاطر زحماتش نه صرفا به خاطر نتیجه کارهایش تشکر کنید.

حتی زمانی که همسرتان طبق انتظارات شما عمل نمی کند برای تلاش و وقتی که گذاشته است از او تشکر کنید. اگر همسرتان فراموش می کند که از لیست خریدی که به او داده بودید موردی را خریداری کند یا اگر غذا را می سوزاند طوری برخورد نکنید که کل زحمات او نادیده گرفته شود. به او بگویید اشکالی ندارد ممنون از تلاشی که کردی.

17. حتی در شرایط منفی نیز به دنبال نکات مثبت باشید و از همسرتان تشکر کنید.

چند بار شما ناراحت شدید وقتی همسرتان گفته است”عزیزم من باید تا آخر هفته ساعات بیشتری روی پروژه ام کار کنم” یا “من امشب دیر می آیم.” یا “مادرم مریض است و این هفته نیاز به کمک و مراقبت من دارد.” به جای اینکه غر بزنید از تماس و اطلاع دادن دادن او درباره شرایط پیش آمده تشکر کنید. این کار شما باعث می شود تا همسرتان کار خود را به خوبی انجام دهد و در شرایط مشابه شما را درک کند.

از همسرتان به خاطر اینکه در موفقیت شما موثر بوده است تشکر کنید
تشکر از همسر جهت کسب موفقیت

18. از همسرتان به خاطر اینکه در موفقیت شما موثر بوده است تشکر کنید

موفقیت هایتان را در زندگی بشمارید. آیا این موفقیت ها در زمینه شغلتان، فعالیت های علمیتان، والدگری، یا رشد معنویتان است. از همسرتان درباره ی تاثیری که بر موفقیتتان گذاشته است و همچنین در رسیدن به اهدافتان سهیم بوده است تشکر ویژه کنید.

19. زمانی که همسرتان به کمک نیاز دارد از کلیشه های خود خارج شوید.

اگر همسرتان یک روز احساس خستگی و فرسودگی کرد با ملاحظه تر رفتار کنید. به او پیشنهاد دهید که شما خرید منزل را انجام دهید تا اینکه منتظر باشید او از شما بخواهد. اجازه دهید همسرتان استراحت کند تا با فرزندانتان مشغول نباشد.

20. آن چیزی که همسرتان از شما می خواهد را انجام دهید

حتما تا حالا تجربه داشته اید چقدر لذت بخش است وقتی چیزی از همسرتان خواسته اید و او فوراً آن را برآورده کرده است. مشابه چنین تجربه ای زمانی که شما فورا به خواسته او پاسخ مثبت می دهید برای او اتفاق می افتد. نقش خود را به عنوان همسر به بهترین شکل ممکن انجام دهید. به خود یادآوری کنید ” به خاطر اینکه من همسرم را دوست دارم این خواسته ی او را برآورده می کنم” یا “من این کار را برای همسرم انجام می دهم چون او را خوشحال می کند”.

21. از همسرتان به خاطر تمام کارهایی که باید برای او انجام می دادید و ندادید تشکر کنید

از همسرتان به خاطر تمام احساساتی که نسبت به او باید بیان می کردید و نکردید تشکر کنید. درباره تمام آنچه در رابطه با او باید می بودید و نبودید ، به خاطر تمام مهربانی و عشقی که به شما ارزانی داشته و جبرانش نکرده اید تشکر کنید. برای این کار میتوانید مقاله: تعریف از همسر خود در جمع چه فوایدی دارد؟را مطالعه کنید.

22. از همسرتان به خاطر اینکه از نظر مالی با شما در زندگی سهیم است تشکر کنید

مهم نیست که چه کسی در خانه نان آور است. وقتی در هزینه های زندگی با یکدیگر سهیم هستید نسبت به اینکه بار مالی خانواده به عهده خودتان باشد کم هزینه تر است. از همسرتان به خاطر اینکه در تمام هزینه های مالی زندگی شما سهیم است تشکر کنید.

23. از همسرتان به خاطر همراهی کردن در انجام کارهایی که خودتان به تنهایی انجامش نمی دادید تشکر کنید.

خرید کردن، تماشای بازی فوتبال، رفتن به رستوران متفاوت، مهمانی دادن خانوادتان در تعطیلات یا کارهایی که اگر خودتان بودید به تنهایی انجام نمی دادید از مواردی هستند که باید از همراهی همسرتان در این فعالیت ها از او تشکر و قدردانی کنید.

24. از همسرتان به خاطر اینکه در شرایط سخت زندگی کنارتان است تشکر کنید

زندگی همیشه آسان نیست اما دست و پنجه نرم کردن با این سختی ها زمانی که همسرتان در کنارتان است زندگی را آسانتر می کند. یکی از خصلت هایی که اکثر افراد در انتخاب همسر به دنبال آن هستند فردی است که بتوانند در شرایط سخت به او تکیه کنند. از همسرتان بابت تمام لحظاتی که در پیچ و خم های زندگی تکیه گاهتان بوده است تشکر کنید.

25. از همسرتان به خاطر اینکه بیرون از خانه کار می کند تشکر کنید

از همسرتان به خاطر اینکه بیرون از خانه کار می کند تا مسکن، غذا، لباس و همه ی مایحتاج زندگی خانواده اش را تامین کند تشکر کنید.

26. از همسرتان برای اینکه پدر (مادر) خوبی برای فرزندانتان است تشکر کنید

دانستن این نکته که فرزندانتان در عشقشان ایمن هستند یک موهبت است. دانستن اینکه آنها همیشه عشق پدرشان(مادرشان) را می فهمند نیز بسیار مسرت بخش است. این امر باعث می شود آنها به پدرشان (مادرشان)اعتماد کنند و پدرشان(مادرشان)از آنها به خوبی مراقبت کند.

از همسرتان بابت تمام از خودگذشتگی هایش تشکر کنید
تشکر زبانی از همسر

27. از همسرتان به خاطر اینکه مردی(زنی) قوی است تشکر کنید

از همسرتان به این خاطر که خانوادتان را با اعتماد به نفس مدیریت می کند تشکر و قدردانی کنید. همسرتان به پسرانش(دخترانش) نشان می دهد که یک مرد(زن) چه کاری انجام می دهد و چه کاری انجام نمی دهد. همسرتان هدمند و به درستی زندگی می کند و از این بابت از او تشکر کنید.

28. از همسرتان بابت تمام از خودگذشتگی هایش تشکر کنید

وقتی با افسردگی و تنهایی دست و پنجه نرم می کنید همسرتان برای شما وقت می گذارد. وقتی به صحبت های شما گوش می دهد بارقه امید را در شما روشن می کند. وقتی خسته هستید همسرتان شرایطی فراهم می کند تا استراحت کنید. از او بابت تمام این زحمات تشکر و قدردانی کنید. برای اطلاعات بیشتر مقاله: چطور به همسرم ثابت کنم دوستش دارم؟ را مطالعه کنید.

29. برای همسرتان نامه بنویسید و از او تشکر کنید

وقتی نامه ای از کسی دریافت می کنید احساس مهم بودن می کنید مخصوصا وقتی نامه ای که دریافت می کنید از همسرتان باشد. نوشتن نامه برای همسرتان هدیه ای خاص است برای اینکه از او بابت تمام کارهایی که برایتان انجام داده تشکر کنید. برای او در نامه بنویسید که چقدر برایتان مهم و با ارزش است و قدردان زحمات او هستید. برای او دلایل قدردان بودن از زحماتش را بنویسید.

30. با ارتقای شخصیت خودتان از او تشکر کنید

همه ی ما ضعف های شخصیتی فراوانی داریم که برهمسرمان تاثیر منفی می گذارد. سلامت ازدواجتان همبستگی زیادی با ارتقا یا عدم ارتقای شخصیتتان دارد. ارتقای شخصیتتان به همسرتان این پیام را می دهد که شما مهم تر ازنگرش ها یا عادت های بد من هستید.

سوالات متداول

همسرم با توجه به شرایط مالی خوب، برام هدیه نمی خره.. به نظر این موضوع رو چطور براش مطرح کنم؟

بهتره در این مورد براش مثال بیارین. مثلا همسرم دوستم برای این کار رو کرده واین هدیه رو براش خریده. بهش بگین از گرفتن هدیه خوشحال می شید.

همسرم بعد از تشکر از من دوست داره مدام منم ازش تشکر کنم. آخه کاری نمی کنه که ازش تشکر کنم.

خوب شما هم تشکر کنید و بگید اگه اینجوری بودی خیلی بهتر و بیشتر ازت قدردانی میکرد.

شوهرم فکر می کنه کارای خونه و بچه داری کاری ندارده و فقط کار خودش کاره، لطفا راهنماییم کنید چطور باهاش رفتار کنم؟

متاسفانه بعضی آقایون این طرز فکر رو دارن که معمولا هم ارثی هست.خوب شما پیش قدم بشین، ازش تشکر کنید. ببیند اول اون هم از شما تشکر می کنه. اگه تشکر نکرد بهش بگید که نیاز دارید که ازتون قددرانی بشه. اگر به یه مشاوره خانواده هم مراجعه کنید عالی می شه.

خدمات مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره زناشویی به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد. جهت کسب آموزش های بیشتر این مقاله لاتین را مطالعه کنید. منبع: (Thank you note to spouse examples)ترجمه و تالیف(سوسن رئوف)

براي مشاوره در زمينه 30 راه ویژه برای تشکر کردن از همسر

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژهاز سراسر کشور

با ۰۲۱۶۲۹۹۹۰۶۶ تماس بگيريد

نظرات

- 2 نظر:

  1. همسر من برام بی منت کلی کار انجام میده باعث خوشحالی و خوشبختی ام می‌شود و هر چی هم تشکر کنم کمه بعد همیشه خودش را پایین (شان) می‌آورد و اینکه هرکاری میکنم نمی توانم محباتش را جبران کنم.؟ بعضی اوقات حتی ناراحتش هم میکنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

آیا به مشاوره فوری نیاز دارید؟

 

مشاوره حضوری 👉

مشاوره تلفنی فوری👉