کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

اینستاگرام آویژه

مطالب ما را در اینستاگرام دنبال کنید ( کلیک کنید)

خصوصیات مردان بی مسئولیت (با مرد بی مسئولیت چه کنیم؟)

خصوصیات مردان بی مسئولیت (با مرد بی مسئولیت چه کنیم؟)
3.7/5 - (6 امتیاز)

شوهر تنبل و بی مسئولیت و سختی زندگی با او

پایداری و دوام یه ازدواج موضوع مهمیه که خیلی از زوج ها از اون غافل میشن و زمانی موضوع رو درک میکنن که دیگه خیلی دیر شده. ازدواج به برقراری ارتباط و صداقت نیاز داره و همچنین آگاهی از این که زندگی شما دیگه فقط مربوط به خودتون نیست. اگه تا قبل از ازدواج فقط وظیفه یه فرزند رو به عهده داشتید و کسی ازتون توقعی نداشته، بدونید بعد از ازدواج از این خبرا نیست. شما باید مسئولیت خیلی مسائل رو به عهده بگیرید مثل مسائل مالی، عاطفی، تربیت فرزندان و… زندگی با یه مرد بی مسئولیت و بی خیال برای هیچکس خوشایند نیست.

اما بی مسئولیتی یعنی چی؟ بی مسئولیتی ممکنه درباره هر موضوعی صدق کنه. مردی که بیکاره و نسبت به مسائل مالی خانواده بی توجهی میکنه، زنی که برای تربیت بچه ها وقت نمیذاره یا کاری به امور خونه نداره، یا حتی عدم برقراری رابطه صمیمی و دوستانه با همسر همه و همه مصداق بی مسئولیتی هستن. پس علاوه بر اینکه خودتون مسئولیت ها و وظایفتون رو بدونید، در انتخاب شریک زندگی هم دقت کنید. برای خانما زندگی با کسی که نشانه های مرد بی مسئولیت رو داره به مراتب سخت تره. به همین دلیل در اینجا نکاتی رو از نظر بهتربن مشاوره خانواده ارائه میدیم که به درد اون دسته از خانم ها میخوره که میگن از دست شوهر بی مسئولیتم خسته شدم.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه خصوصیات مردان بی مسئولیت (با مرد بی مسئولیت چه کنیم؟) با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

1. دوستانه رفتار کنید

میزان صمیمیت زن و شوهر کلید حل خیلی از مشکلاته. صمیمیت و رفتار دوستانه با شوهر بی مسئولیت میتونه تاثیر مهمی روی زندگیتون داشته باشه. با این وجود میتونم با اطمینان بگم که اکثر خانمایی که این مشکل رو دارن، فقط با سرزنش و طعنه با همسرشون رفتار میکنن. اگه همیشه به همسرتون یادآوری میکنید و بهش سرکوفت میزنید که تو بیکار و بی مسئولیتی، بدونید که با دستای خودتون زندگی مشترکتون رو تهدید میکنید. چرا که این رفتار شما اعتماد به نفس همسرتون را از بین میبره و احساس شرمندگی و بی مصرفی میکنه.

به جای این رفتارهای آزار دهنده سعی کنین با مهربانی و صبر به همسرتون بفهمونید که مسئولیت هایی در قبال شما و زندگیتون داره. بهش بگید که فقط تو میتونی این زندگی رو سر پا نگه داری. این رفتار میتونه همسرتون رو آماده کنه و به اون یادآوری کنه انسان با ارزشیه. برای کارهایی که انجام میده هر چند کوچک ازش تشکر کنید. تا این احساس خوب حاصل از انجام وظایفش رو بچشه و به کارش ادامه بده.


بیشتر بخوانید: چرا صداقت در زندگی زناشویی مهم است؟


شوهر تنبل و بی مسئولیت و سختی زندگی با او
نحوه برخورد با مردان بی مسئولیت

2. همسرتون رو پیش بچه ها تحقیر نکنید

اگه فکر میکنید شوهرتون بی مسئولیته، بهتره به دنبال پیدا کردن راه حلی براش باشین. اما بعضی خانما گاهی اشتباهات بزرگی مرتکب میشن. یکی از این اشتباهات اینه که مدام به بچه هاتون بگین پدر شما یه مرد بی مسئولیت و بی مصرفه. فراموش نکنید با این کار ذهن بچه هاتون رو پر میکنید از کینه و احساسات بد، نسبت به پدرشون. و زندگیتون پر از مشاجره و بحث و جدل میشه. شما باید با همسرتون درباره وضعیت تحصیلی و آینده فرزندانتون حرف بزنید. این کار به همسرتون نشون میده که برای نظرش ارزش قائلید. همچنین باید از فرزندانتون بخواید که تحت هر شرایطی به پدرشون احترام بذارن. به این ترتیب و به مرور همسرتون خودش رو پیدا میکنه و میشه به یه شوهر بی مسئولیت، وظایفش در قبال خانواده رو یادآوری کرد.


بیشتر بخوانید: 10 راهکار برای ایجاد یک خانواده شاد و سالم


همسرتون رو پیش بچه ها تحقیر نکنید
دلیل بی خیالی و بی مسئولیتی مرد

3. همسرتون رو تخلیه مالی نکنید

یه اشتباه رایج دیگه بین خانم هایی که میگن شوهرم خیلی بی مسئولیته، اینه که همسرشون رو به طور کامل تخلیه مالی میکنن. همسرتون برای مخارج خانواده احساس مسئولیت نمیکنه وهمه پولاشو هدر میده؟ به همین خاطر فکر میکنین توانایی مدیریت مالی خانواده رو نداره؟ سر ماه حقوقش رو ازش میگیرین و بهش اعتماد ندارین؟ حتی ممکنه توجیه شما برای این کار این باشه که مرد بی مسئولیت، به هیچ دردی نمیخوره چه برسه کنترل امور مالی خانواده. اگه اینطوره هر چه سریعتر این کارو ترک کنید. شما باید به همسرتون یاد بدید که در قبال مسائل مالی خانواده تعهداتی داره. مخارجتون رو بهش یادآوری کنید و ازش بخواید پرداختش کنه. البته یادتون باشه جیبای همسرتون رو کاملا تخلیه نکنید. چون ممکنه بی پولی باعث ناراحتی و عصبانیتش بشه و اوضاع بدتر بشه.


بیشتر بخوانید: با مرد بی خیال و خونسرد چگونه باید رفتار کرد؟


همسرتون رو تخلیه مالی نکنید
دلایل بی مسئولیتی بعضی همسران

4. با همسر بی مسئولیت گفتگو کنید

همونطور که میدونید گفتگوی مسالمت آمیز درباره هر موضوعی، میتونه معجزه کنه. اگه از من بپرسین که با شوهر بی مسئولیت چه کنیم؟ من میگم گفتگو، گفتگو و گفتگو. اما باید بدونید که چه تکنیک هایی رو به کار ببرید. مثلا سعی کنید نکات مثبت همسرتون رو ببینید و بابتش ازش تشکر کنید. هیچ فردی رو در سراسر دنیا پیدا نمیکنید که از قدردانی و تشکر بدش بیاد. علاوه بر این شما باید اولین کسی باشید که عیب های همسرتون رو بهش میگید. چون او توقع داره معایبش رو از زبان شما بشنوه تا افراد دیگه. البته فراموش نکنین که همسرتون رو در جمع دوستان و خانواده و… سرزنش نکنید. وقتی همسرتون قدردانی ها و رفتار شما رو ببینه، حتی اگه یه مرد بی مسئولیت باشه، سعی میکنه تغییر کنه. پس مطمئن باشین کم کم مسئولیت پذیری رو یاد میگیره.

5. به همسرتون احترام بذارید

همسرتون حتی اگه یه شوهر بیکار و بی مسئولیت باشه، به احترام شما نیاز داره. وقتی شما به نظرات و ایده هاش اهمیت نمیدین، بیشتر احساس بی مصرف بودن میکنه. این بی توجهی به نظرات همسرتون باعث ناامیدی و تنهایی هر چه بیشتر میشه. مطمئنا وقتی بچه ها این رفتار شما با همسرتون رو میبینند، اونها هم یاد میگیرند و همینطور رفتار میکنند. به این ترتیب همسرتون در خونه خودش احساس غریبگی میکنه. چون شما او رو شرمنده و تحقیر کردین. شما باید بی اندازه صبور باشید تا همسرتون بر این احساس حقارت و بی مصرفی غلبه کنه. این حس حقارت دقیقا همون چیزیه که باعث شده به یه شوهر بی مسئولیت تبدیل بشه. پس شما هم باید همون احساس رو برطرف کنید.


بیشتر بخوانید: 17 مهارت کنترل خشم در زندگی زناشویی


به همسرتون احترام بذارید
روش برخورد با شوهر بی مسئولیت

6. واقعیت زندگی رو بهش نشون بدید

اینجا یه راهکار خوب برای افرادی ارائه میدم که گله میکنن و میگن شوهرم بی عرضه است چیکار کنم؟ شما باید به همسرتون اجازه بدید که عواقب ناشی از انتخاب های اشتباه خودش رو متحمل شه. سعی نکنین مسئولیت اشتباهاتش رو به عهده بگیرید. مثلا اگه شوهرتون با دوستاش از خونه بیرون رفته و صبح روز بعد برای بازی فوتبال پسرتون خواب میمونه، سعی نکنید اشتباهش رو بپوشونید و برای فرزندتون بهونه بیارید. اجازه بدید خودش مسئولیت انتخابش رو بپذیره و خودش با او صحبت کنه.

شک نکنید اگه همسرتون خصوصیات مردان بی مسئولیت رو داره، میتونید با استفاده از نکات ذکر شده، تغییرات بزرگی ایجاد کنید.

خدمات مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره تلفنی ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد. جهت کسب آموزش های بیشتر این مقاله لاتین را مطالعه کنید.

براي مشاوره در زمينه خصوصیات مردان بی مسئولیت (با مرد بی مسئولیت چه کنیم؟)

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژهاز سراسر کشور

با ۰۲۱۶۲۹۹۹۰۶۶ تماس بگيريد

نظرات

- 15 نظر:

  1. مردی که اعتیاد داره مطمئنأ بی مسولیت هم است بی خود تلاش نکنید نمی تونید نه اونو نه کسی دیگر را تغییر دهید فقط و فقط خودتون را می تونید تغییر دهید

  2. بخدا من روانی شدم ازدست شوهر بیکار بی مسولیت پرتوقع بداخلاق اگربخاطربچه ها نبود طلاق

  3. شوهرمنم سرکار نمیره خیلی بی مسولیته اعتیادهم داره بچهام به سختی بزرگ کردم دعا کنید برام عزیزان دگه خودمم توان کار کردن ندارم داغون شدم،😭

  4. بخدا منم خسته شدم شوهرم سر کار نمیره اعتیادهم داره همش فکر میکردم خوب بشه تو خونه زیاد باهم حرفنمیزنیم طلاق عاطفی حالم ازش بهم میخوره خودمو به همه کارزدم تا بچهام احساس کمبود نکنن الان بیماری گرفتم دگه کار نموتونم بکنم برام دعا کنید عزیزان

  5. من هم با نظر شما موافقم ولی باید بهشون فرصت داد ازشون بخاین که بین شما و بی مسئولیتی یکی رو انتخاب کنن یه تلنگر بهشون بزنین لازمه جواب میده.

  6. من با مرد بی مسئولیت درگیرم وقتی بخوای بخاطر بچه هات بمونی و هیچ کدوم این راه ها جواب نده باید منتظر بشی تا بمیره

  7. خیلی مسخره هست،مردای حالا خیلی بی مسئولیت تر ازین هستن ک فقط فوتبال بچه باشه،حتی اگه توخونه چیزی براخوردن پیدا نشه،بازم قرار با رفیق رو ارجعیت میدونن!وقتی مهمون تو خونه هست،یاسرشون توگوشیه،یا بیرون میشن!وخیلی موردای دیگه ک بخام بگم چند روز باید تایپ کنم!

  8. مرد بی مسئولیت خر دو پاست
    نفهم به تمام معنا
    روانشناس هم زر مفت میزنه
    فقط با همچین ادمی ازدواج نکنید
    به پیر به پیغمبر عوض نمیشه فقط شما رو پیر می کنه
    افسارش رو بندازین دور گردنش بره

    1. منم همینم .ولی میخوام دیگه بعد از ۲۲ سال ولش کنم توان ندارم دیگه.من یه مهندسم.تا الان نتونستم از حقوقم برای خودم خرج کنم. ۲۰ساله دارم کار میکنم یه قرون برای خودم ندارم.من هی کار کردم دادم اون خورد و خوابید ،به خدا دیگه حوصله جر و بحث هم ندارم فقط سکوت و طلاق عاطفی دارم،ولی دارم به جدایی فکر میکنم

    2. من تعجب میکنم،بقیه مردها میرن سر کار ازبس ندیدم،به خودم میگم مگه مرد هم میره سر کار؟ روانی و افسرده شدم
      برای خودم تا آخر سال بهش فرصت دادم ،اگه کاری ازپیش برد که هیچی وگرنه جدا میشم ازش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

آیا به مشاوره فوری نیاز دارید؟

 

مشاوره حضوری 👉

مشاوره تلفنی فوری👉