کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

اینستاگرام آویژه

مطالب ما را در اینستاگرام دنبال کنید ( کلیک کنید)

21 نکته روانشناسی تربیت نوجوانان پسر | اصول رفتار با پسران نوجوان

روانشناسی تربیت نوجوانان پسر
3.4/5 - (42 امتیاز)

آیا نمی دانید چگونه با پسر جوان خود رفتار کنید؟ تربیت پسران نوجوان همیشه آسان نیست. رفتار با پسر نوجوان 15 یا 16ساله نیازمند صبر و همدلی و شفقت است. تربیت پسر نوجوان می تواند به ویژه در شرایط منحصر به فرد امروزی چالش برانگیز باشد.

در نتیجه سبک زندگی امروزی، جوانان بیش از هر زمان دیگری انزوا، تنهایی و اضطراب را تجربه می کنند. پسران جوان همیشه در اتاق خود می‌مانند و ساعت‌ها ی زیادی را در شبکه های اجتماعی سپری می‌کنند.

علاوه بر این، در حالی که دختران بیشتر در مورد احساسات خود صحبت می کنند، پسران نوجوان تمایل دارند مشکلات خود را درون خود بریزند. از این رو، نوجوانان پسر حمایت والدین یا کمک حرفه ای مورد نیاز خود را دریافت نمی کنند.

چگونه با رفتار پرخطر پسران نوجوان برخورد کنیم؟

پاسخ این سوال که چگونه پسر نوجوان خود را تربیت کنید؟ با درک دلایل اصلی مشکلات پسران نوجوان شروع می شود. پسران نوجوان در این سال‌های پرتلاطم چه چیزی را تجربه می‌کنند؟ و والدین نوجوانان چگونه می توانند ارتباطی موثر با فرزندان خود ایجاد کنند؟

وقتی والدین در مورد برخورد با پسران جوان صحبت می کنند، اغلب به رفتار مخاطره آمیز فرزند خود اشاره می کنند. رفتار خطرناک پسران ممکن است شامل موارد زیر باشد:

رانندگی بی پروا

رابطه جنسی محافظت نشده

سوء مصرف مواد، که در بین پسران جوان بیشتر از دختران است

زیاده روی در نوشیدن الکل

سیگار کشیدن

رفتاری که ممکن است منجر به خشونت یا آسیب شود – به عنوان مثال، دعوا، حمل سلاح، یا شرکت در فعالیت های تفریحی ناامن..

دلایل زیادی وجود دارد که باعث می شود جوانان به سمت رفتارهای پرخطر کشیده شوند. استرس‌های بیرونی می‌توانند پسرهای جوان را به سمت رفتارهای پرخطر سوق دهند تا از بین بروند. علاوه بر این، فشار همسالان می تواند یک عامل موثر باشد.

یک مطالعه مشاوره روانشناسی پسران جوانان نشان داد که ریسک کردن برای جوانان می تواند راهی باشد تا دنیای خود را کشف کنند و بیشتر حس ماجراجویی خود را ارضا کنند.

اصول رفتار با پسران نوجوان

اصول تربیت پسران نوجوان

تعجب نکنید! تربیت دختر و پسر با هم فرق دارد. نکته این است که پسران و دختران زمانی بهترین عملکرد را دارند که والدینشان با توجه به جنسیت فرزندانشان به نیازهای آنها پاسخ دهند.

در اینجا 21 استراتژی رفتار با پسر نوجوان برای شما آورده شده است:

چگونه با پسرها ارتباط برقرار کنیم؟

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه 21 نکته روانشناسی تربیت نوجوانان پسر | اصول رفتار با پسران نوجوان با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

زمان مناسبی را برای برقراری ارتباط انتخاب کنید

والدینی که می خواهند به بهترین وجه با پسران خود ارتباط برقرار کنند باید راهی برای ورود به چارچوب زمانی آنها پیدا کنند. والدین می توانند در مورد چیزهایی که پسرشان اکنون به آنها علاقه مند هست، با آنها صحبت کنند. وقتی پسران شما زیر 10 سن دارند، این کار نسبتا آسان است، اما در جوانی این کار چالش برانگیزتر است.

برای وارد شدن به چارچوب زمانی یک پسر جوان باید کمی حیله گر باشید. والدینی که مچ نوجوانشان را قبل یک مهمانی می گیرند، ممکن است شانس بیشتری برای ورود به این چارچوب زمانی داشته باشند، نسبت به والدینی که از راه دور نقش پدر و مادری را ایفا می کنند!

تربیت نوجوانان

در حین انجام کار با پسرها صحبت کنید

یکی از راه‌های صحبت کردن با پسرها این است که آنها را به حرکت درآورید. با هم به پیاده روی بروید، ظرف ها را با هم بشویید یا کار دیگری انجام دهید، در این شرایط متوجه خواهید شد که زبانشان باز و بیشتر صحبت می کنند. باید بدانید در روانشناسی پسران نوجوان فشار صحبت کردن با فعالیت های مشترک از بین می رود. در روانشناسی جوانان همانطور که فعالیت و بازی زبان پدری است، فعالیت نیز حالتی است که بسیاری از پسران را وادار به صحبت کردن می کند.

بپرسید “چی؟” نه “چرا؟”

اگر پسر شما رفتار بد انجام داد، هرگز از او نپرسید “چرا؟” او معمولاً نمی تواند به شما پاسخ درستی دهد. در عوض، او را وادار کنید که رفتار بدش را دوباره مرور کند و دریچه‌ای به تفکر در آن زمان باز کند. “وقتی این کار بد را انجام دادی به چه چیزی فکر می کردی؟” “چه چیزی باعث شد که شما بخواهید این کار را انجام دهید؟” “دفعه بعد چه کار متفاوتی انجام خواهید داد؟” این نوع سوالات به تربیت پسران کمک می کند تا مطمئن شوند که از تجربیات خود یاد می گیرند تا دفعه بعد که در موقعیتی مشابه قرار می گیرند رفتار متفاوتی داشته باشند.

رفتار با نوجوانان

روانشناسی رفتار با پسران

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه 21 نکته روانشناسی تربیت نوجوانان پسر | اصول رفتار با پسران نوجوان با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

خیلی نصیحت نکنید

پسرها، بیشتر از دخترها، به جای اینکه از نصیحت شدن چیزی را یاد بگیرند، از تجربیات خودشان می آموزند. برای تربیت پسران سعس کنید بسیار آرام و منطقی باشید و آنها را قضاوت نکنید تا پسرتان حرف شما را قبول کند.

فضایی برای تعامل ایجاد کنید

ممکن است برای پسرتان یک روز بد در مدرسه با یک درگیری در بدو ورود به خانه همراه شود، به خصوص اگر از او این سوال پرسیده شود:

“امروز چیکار کردی؟” پاسخ او “……………!!” پس از کوبیدن در اتاق خوابش باشد. او وارد غار خود می شود و در آنجا وقت خود را صرف می کند تا راه حلی برای مشکلات خود پیدا کند. به طور کلی به درون خود می رود تا از منابع داخلی خود استفاده کند.

در مقابل با عشق بگویید: «عزیزم، همه چیز خوب است؟ دوست داری در موردش صحبت کنیم؟» بهترین راه حل برای تربیت پسر این است که قبل از صحبت کردن، صبر کنید تا او از غار خود بیرون بیاید. به طور کلی، او زمانی بیرون می‌آید که آماده باشد و آنچه را که برایش اتفاق افتاده درک کرده باشد. این زمان برای صحبت کردن مناسب است.

به او یاد دهید که خودش را آرام کند

بسیاری از پسران برای تنظیم احساسات مشکل دارند. وقتی پسری عصبانی می‌شود سطح تستوسترون او افزایش می‌یابد و این عصبانیتش را بیشتر می‌کند. سپس عصبانیت باعث می شود کنترل رفتار خود را به طور کامل از دست بدهد. در روانشناسی پسران جوانان و نوجوانان بسیار مفید است که به پسرها آموزش دهیم که کمی زمان بگذارند تا آرام شوند و دوباره کنترل رفتار خود را به دست آورند.

تنفس عمیق، انجام تمرینات ورزشی یا فکر کردن به چیزهای متفاوت راه های ساده ای برای آرام شدن هستند. پسرانی که یاد نمی گیرند در دوران کودکی احساسات خود را کنترل کنند، به طور قطع یاد نمی گیرند که خشم خود را در بزرگسالی تنظیم کنند. این را به عنوان یک مهارت حیاتی برای تربیت پسران علامت گذاری کنید.

تربیت اصولی و صحیح نوجوان

پسران را تشویق کنید تا خرابکاری هایشان را درست کنند

بسیاری از پسرها پس از درگیری همه چیز را فراموش می کنند و به حالت عادی باز می گردند. در مقایسه با دختران که درگیری را بسیار بیشتر از حد لازم کش می دهند، که این در روانشناسی نوجوان پسر اغلب به عنوان یک نقطه قوت یا مثبت دیده می شود.

با این حال، پسرها به ترمیم روابط و کارهای اشتباه خود اهمیت نمی دهند، بنابراین پسر ها بیشتر بی احساس یا بی توجه در نظر گرفته می شوند. پس از درگیر شدن پسرتان با خواهر یا برادر یا دوستانش، او را تشویق کنید تا با فردی که آسیب دیده صحبت کنند و اشتباهشان را چه با عذرخواهی یا یک عمل محبت آمیز جبران کنند.

از طرف دیگر، کاری کنید که پسرتان و شخصی که به او آسیب زده بنشینند تا درباره کارهایی که دفعه بعد نباید انجام دهند، صحبت کنند. برخی از پسرها برای ایجاد همدلی و مشاهده اینکه چگونه اظهارات یا رفتار آنها می تواند تأثیر نامطلوبی بر دیگران بگذارد، نیازمند تربیت بیشتری هستند.

آموزش نحوه برخورد با نوجوان

ایجاد اعتماد به نفس در پسرها

به علاقه مندی های آنها احترام بگذارید

پسرها به جمع آوری کلکسیون ها علاقمند هستند. جمع آوری این جور چیزها می تواند بسیاری از والدین را دیوانه کند، اما این کار برای رشد طبیعی سالم پسران مرتبط است.

جلو دیگران از او تعریف نکیند

پسرها تمجید و تشویق شدن را دوست دارند، به خصوص اگر با نیت واقعی بیان شود. تمجید کردن خصوصی برای پسران موثرتر از تشویق شدن جلو دیگران است زیرا ممکن است از تمجید در مقابل دوستان یا بستگان خود خجالت بکشند. به آنها بگویید چه می بینید و چه احساسی دارید. “وای. شما اتاق را خیلی خوب مرتب کرده اید و همه چیز را جایی که باید باشد گذاشتید.» چنین نظراتی که واقعاً اعتماد به نفس پسرتان را تقویت می کند.

اجازه دهید کاری کند که به آن علاقه دارد!

پسران وقتی وقت خود را در فعالیت‌ها یا مکان‌هایی می‌گذرانند که از آن لذت می‌برند، بسیار خلاق و با نشاط می شوند. جایی که موفقیت را تجربه می کنند و جایی که احساس اعتماد به نفس می کنند. اگر ورزش برای پسر شما مناسب است، اجازه دهید او زمان زیادی را در آن محیط ها بگذراند تا بتواند احساس اعتماد به نفس بیشتری را تجربه کند. اعتماد به نفس اثر گلوله برفی دارد و اغلب تاثیرش به مناطق دیگر شخصیت پسرتان منتقل می شود.

روانشناسی نوجوان

به موفقیت پسرتان کمک کنید

به پسران برای یادگیری انگیزه بدهید

پسرها عملگرا هستند. آنها به دلیل و انگیزه برای یادگیری یا انجام کارهایشان نیاز دارند. یادگیری آنها را به چیزی که به آن علاقه دارند پیوند دهید. اگر آنها عاشق فوتبال هستند، آنها را به خواندن، نوشتن و صحبت در مورد فوتبال یا راه هایی که می توانند در فوتبال بهتر عمل کنند، تشویق کنید. در تربیت نوجوان پسر یادگیری را تا حد امکان به زندگی آنها پیوند دهید.

هر روز در مقابل پسرتان مطالعه کنید

خواندن پیش‌بینی‌کننده موفقیت در مدرسه است. وقتی الگوهای مهم پسرتان(مامان و بابا) هم مطالعه کنند، آنها برای خواندن ارزش بیشتری قائل می شوند. مطمئن شوید که آنها می بینند که شما برای اهداف مختلف مطالعه می کنید( برای لذت بردن، برای پختن یک غذا یا حل مشکل).

یادگیری پسرها بیشتر دیداری است تا شنیداری

پسرها بیشتر از دخترها با دیدن یاد می گیرند تا شنیدن، بنابراین از چارچوب ها، فهرست ها و نمودارها برای کمک به درک او استفاده کنید. به جای اینکه برای تربیت پسران با آنها صحبت کنید سعی کنید خواسته های خود را نشان دهید.

یاد آوری را به پسرها آموزش دهید

مفهوم نشانه گذاری برای پسرانی که فراموشکار هستند یا برای کسانی که در حال یادگیری یک رفتار جدید هستند واقعا مفید است. این شامل پیوند دادن یک رفتار جدید یا فعالیتی است که باید به خاطر بسپارند با رفتاری که قبلا انجام داده اند. پسری که می‌خواهد کاردستی را به مدرسه بیاورد، ممکن است شب قبل آن را کنار میز صبحانه بگذارد.

تربیت نوجوان دختر

تربیت پسران و شبکه های اجتماعی

زمان های بدون شبکه های اجتماعی داشته باشید

دانستن اینکه چه زمانی شبکه های اجتماعی را کنار بگذارید به همان اندازه مهم است که بدانید چه زمانی باید از آن به درستی استفاده کنید. یکی از راه‌های آموزش مناسب بودن استفاده از شبکه های اجتماعی، مشخص کردن زمان های بدون این پلتفرم ها به خانواده‌تان است. به عنوان مثال، میز شام و زمان صرف غذا باید از شبکه های اجتماعی دوری کنید و گفتگوهای رو در رو داشته باشید. اتاق‌های خواب باید حداقل در شب بدون شبکه های اجتماعی باشد تا به پسرتان کمک کند خواب مورد نیاز خود را برای استراحت داشته باشند.

بین کاربردهای فناوری های دیجیتال تفاوت قائل شوید

فناوری دیجیتال سه هدف دارد: ارتباط، آموزش و سرگرمی. در تربییت فرزندتان آگاه باشید که پسرتان چگونه از این فناوری استفاده می کند، که بر نحوه واکنش شما به آنها تأثیر می گذارد. رویکرد خود را با توجه به استفاده از فناوری کودکان تغییر دهید.

مطمئن شوید که پسرها در دنیای واقعی بازی می کنند

سخت تلاش کنید تا مطمئن شوید که پسرتان وقت خود را صرف بازی واقعی می کند. شعار مادر «برو بیرون و بازی کن» که بسیاری از ما با آن آشنا هستیم، اکنون چیزی شبیه به «دستگاه بازی را زمین بگذار». حالا برو بیرون و بازی کن.» شده است.

تربیت نوجوان پسر

راهکارهای تربیت پسران برای مادران

مهارت های روابط عاطفی را به پسرتان بیاموزید

مادران به طور کلی در زمینه های تربیت فرزند، قوی تر از پدران هستند. مادران معمولاً در تربیت پسران خود در مورد طیف وسیعی از ارزش‌ها (مانند تحمل، پشتکار و وفاداری) و همچنین کمک به آنها در تعامل با دیگران کار بسیار خوبی انجام می‌دهند. به آنها بیاموزید که با شما خوب رفتار کنند تا با سایر زنان زندگی خود از جمله خواهر و شریک زندگی خود با احترام و مهربانی رفتار کنند.

کنارشان باشید اما کنترل نکنید

در روانشناسی تربیت پسرها، آنها اغلب نیاز دارند که چیزهایی را خودشان پیدا کنند و یاد بگیرید. در دوران نوجوانی کمی آنها را آزاد بگذارید، اما مطمئن شوید که در کنار آنها هستید. پسران نوجوان باید مطمئن شوند که مادرانشان همیشه در کنارشان خواهند بود. این آنها را قوی می کند.

نحوه ارتباط با اشتباهات نوجوان

راهکارهای تربیت پسران برای پدران

زودتر با پسرتان جوش بخورید

برای شروع رابطه و بازی با پسرانتان منتظر نمانید تا «آنقدر بزرگ شوند که با آنها وقت بگذرانید». در مشاوره نوجوان یکی از راه‌های اطمینان از ارتباط زودهنگام این است که ده دقیقه در روز را به تنهایی با پسرتان وقت بگذرانید.

به پسر خود افتخار کنید

پسرها به شدت دوست دارند پدرانشان به آنها افتخار کنند. روانشناسی نوجوان می گوید اگر پسری ببیند که پدرش به او افتخار می‌کند، فکر میکند که دوستش دارد. این نیاز به تاییدشدن در روح و روان مردان وجود دارد. نمی توان آن را نادیده گرفت اگرچه ما اغلب به راحتی آن را فراموش می کنیم. نیاز به تایید پدرشان تاثیر زیادی بر رفتار پسر، سطح موفقیت او و در نهایت بر ماهیت رابطه آنها دارد.

سوالات متداول

چگونه با یک پسر نوجوان پرخاشگر رفتار کنم؟

1. در خانه قانون وضع کنید. 2. با آرامش با او ارتباط برقرار کنید. شما باید با نوجوان خود در مورد رفتار ناراحت کننده او گفتگو کنید. 3. برای کارهای اشتباه او جای نرمش بگذارید.

سخت ترین سن برای تربیت نوجوان پسر چیست؟

خطرناک ترین سن 14 سالگی است. تحقیقات روانشناسی نوجوان تایید کرده اند که ریسک پذیری دقیقا در همین سن یعنی در اواسط نوجوانی به اوج خود می رسد.

مشاوره نوجوان آویژه

در این مقاله مرکز مشاوره خانواده آویژه در خصوص روانشناسی نوجوانان پسر، نکاتی را بیان کردیم. اگر شما هم دیدگاه و نظراتی دارید و در این مقاله به آن پرداخته نشده است، از شما تقاضا داریم تا آن را در بخش دیدگاه های پست بنویسید تا دیگران هم از آن بهره ببرند و از سوی دیگر در مقاله دیگری در حیطه مشاوره تربیتی نوجوانان به صورت اختصاصی به آن پرداخته شود.

برای نکات بیشتر در مورد تربیت نوجوان پسر، لطفاً با مرکز ما تماس بگیرید. ما خوشحال می شویم به شما کمک کنیم!

براي مشاوره در زمينه 21 نکته روانشناسی تربیت نوجوانان پسر | اصول رفتار با پسران نوجوان

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژهاز سراسر کشور

با ۰۲۱۶۲۹۹۹۰۶۶ تماس بگيريد

در این مقاله بخوانید:

نظرات

- 76 نظر:

  1. سلام من ۶ ساله که از خانمم جدا شدم و با پسرم زندگی میکنم ، او هیچ علاقه ای به حرف زدن یا دیدن مادرش نداره ، من چگونه توی این سن با او رفتار کنم که بتونم مثل قبل باهاش دوست بمونم و از اختیار طبیی خارج نشه و مشکل براش پیش نیاد

  2. سلام با پسرت دوست باش به عنوان یک دوست باهش رفتار کن داری میبینی کار خلاف انجام میده ولی سوال پیچ نکن اعصاب خودت رو خورد نکن بعد از این که آرام نشسته بهش بگو بگو من فهمیدم اون روز چنین کاری کردی. ولی آیا در شخصیت تو چنین چیزی هست. همه چیز با صبر آرامش. حل میشه

  3. الان سالن های ورزشی بیشتر دست افغان هاست جوان های ما پول ندارن با این شهریه های بالا ….

    1. پسرم تازه۱۷ساله شده حدود۲ سال هست به خاطراختلافات خانوادگی بین من وپدرش اتفاق افتاده بامن صحبت نمیکنه و رفتارش مثل آدم هایی که قهر هستن هست وهر سوالی ازش بپرسم شایدبا اشاره بله یاخیربا سرش به من نشان بده خیلی باهش مهربونم ودل میسوزونم ولی گاهی اوقات عصبی شدم که جوابمو نمیداده وسرش داد زدم اونم حرفهای بی ادبی به من زده. بامن جایی نمیادحتی دکتر که بتونم کاری واسش انجام بدم.تمام راهها رو رفتم ولی نتیجه ای ندیدم لطفا شما راهنماییم کنیدممنون میشم.

  4. سلام.پسر من ۱۱سالشه.خیلی با من بد حرف میزنه
    گاهی میخوام سرمو بکوبم دیوار.از وقتی برادر کوچیکش یکساله شد اصلا عوض شده.فقط با من اینطوریه
    حسابی ازش دلگیرم ومیترسم.تا من خونم از خونه فراریه
    والا تودرسا کمکش میکنم لباساش مرتبه غذا همیشه اماده تا جایی هم که شده احترامشو دارم مخصوصا تو جمع

  5. سلام من هم یک پسر ام ساله دارم که اصلا به درس اهمیت نمید ه ومواد بره سر کار چطوری باید باهاش حرف بزنم که قانع بشه درسش مهمترین چیز برای آینده هست

    1. با احترام به نگرانی شما، همه که نباید تحصیل کرده و دکتر و مهندس بشن، من کاسب هستم و تا دوم راهنمایی درس خوندم و الان سه نفر با مدرک لیسانس دارن برام کار میکنن و ازم حقوق میگیرن ، موفق شدن فرزندتون با حمایت شما میسر میشه نه با تحصیلات اجباری

  6. سلام
    من برادرم ۱۳ سالشه و خیلی دوست داره بزرگ شه رفتاراش رو میخواد بزرگ کنه یه جورایی انگار میخواد جلب توجه کنه چند روز پیش بابام دیده که داشته قلیان می‌کشیده امروز هم از جیبش چاقو پیدا کردیم

  7. سلام پسر 16 ساله دارم فقط به درس خوندن اهمیت نمیده سرش بیشتر تو گوشی هست لطفا راهنماییم کنید چه کار کنم به درسش اهمیت بده و با جدیت درس بخونه سرسری نگیره خودشم بهم میگه مامان من ارزش خودم را با کارهای بد پایین نمیارم خیلی مغرور هست ولی بیشتر اقتصادی فکر میکنه از همین سن بره سرکار و پولدار بشه کمبودی هم نداره ولی خیلی بلند پروازهست.

    1. دقیقا همانند پسرمن! بیست و چهار ساعت گوشی دسته وبازی می‌کنه! قبلاً گوشی هم داشت ولی اینجوری نبود از زمانی که درس خواندن آنلاین شداین دردسرها شروع شد! بارها خواستم گوشی روازش بگیرم ولی نمیشه چون هنوز بعضی درسها باید گوشی باشه!!!! دیگه ذله شدم موندم چکار کنم؟؟؟بامهربونی جلومیرم نمیشه! بداخلاق میشم نمیشه

    2. سلام.من هم مشکل شمارودارم.نمیتونم باهاش کنار بیام.خیلی هم تلاش میکنم
      که باپسرم مثل یک دوست باشم.اما نمیشه.

  8. سلام پسر۱۵ ساله دارم از بچگیش برای کنرلش از کتک استفاده کردم اما دیگه الان نمیتونم جلو دارش باشم چطور میتونم رفتارم رو اصلاح کنم؟؟

  9. سلام خسته نباشید
    من پسری داری 15ساله
    امسال خیلی بی ادب شده خیلی بی حرمتی می‌کنند .کاری می‌کنه منو پدرش زندگیمون ازهمه میپاشه .همش بین منو پدرش بحث درست می‌کنه .اصلا واسش مهم نیست .هرچیزی خواسته با تشویق کاری واسش خریدید مثلا رتبه اول شدن گوشی نت 11خریدیم .الان از خرداد ماه به بعد یه شب آرامش یا یک روز چشمم بدون گریه نبوده .تا باهاش صحبت میکنیم میگه محبت ندیدم بخدا تنها نه که بهش گفتیم دوست نداریم تو کوچه با همچنین افرادی باشی .قبلا هم ضربه اش را خورده
    اما دوباره انگار نه انگار .چند کلاس هم ثبت نامش کردیم الان چندین سال .تا کلاسش تموم میشه دوباره یا میگه کوچه یا آزادم بزارید تنها باشم با گوشی
    آخه چند ین خلاف باگوشی هم انجام داده مچش گرفتیم خودش قول بهمون داده .
    تورا حضرت عباس یه راهی بهمون بگویید .بخدا نفسم را بریده .
    اجرتون با امام حسین

    1. دوست عزیز شما حتی توانایی نوشتن یک متن بی عیب رو نداری،شما چند تا کلمه رو کنار هم که معنا داشته باشه را بلد نیستی،چطوری میخوای به پسرت کمک کنی؟به نظرمن اول رو خودت کار کن تا کاملتر بشی بعد پسر عزیزت

      1. اگه نمیتونی کمکی بکنی لطفا غلط انشائی نگیر،استیصال میدونی یعنی چی؟ این بنده خدا مستعصل مونده، انشالله اینو متوجه باشی لااقل

      2. واقعا متاسفم برات .برو یاد بگیر همدلی رو و بعد بیا نامه نگاری کن .

    2. دوست عزیز این مشکلات پسر شما برمیگرده به شما والدین،متاسفانه پدر و مادران اگر متوجه بودن که بالاخره روزی فرزندانشون بزرگ میشن و وقت لازم رو برای بچشون میذاشتن الان سرگردون نبودن،شما که این مدت نذاشتی بره بیرون چه ابتکار عملی داشتی برای نگه داشتن نوجوانت؟سعی کن تو این روزا براش محیطی فراهم کنی که پایبند خونه بشه و الان بهترین فرصته که توجهشو ببری به سمت خانواده ،کمی صبور تر باش و باهاش رفاقت کن ،ساعتایی که حس کردی نیاز داره برای بیرون رفتن خودت آماده شو و همراهیش کن،باهاش بازی مورد علاقش ،اهنگ مورد علاقش ،فیلم مورد علاقش و. ….امتحان کن ،تا میتونی نظرشو جلب کن و فقط و فقط تمام تلاشتو بکن دیواری که شما رو از هم دور کرده خراب کنی..
      برای فهمیدن نوجوان گاهی بد نیست خودتو همسن اون بذاری و مدل اون فکر کنی ،اونموقع میتونی تصمیمات درست و بی نقص رو بگیری

      ب امید موفقیت

  10. من یه مشکلی در خانواده دارم که مشکل نیست
    ولی میشه بهش گفت مشکل
    از زمان رسیدنم به بلوغ
    حدود ۱۲ سالگی که یکم زود بود
    هیچ توجه و راهنمایی از طرف پدر و مادرم برای تربیت من نبود
    نه تربیت و راهنمایی بلوغ و غیره نه نحوه درست ارتباط با یک پسر نوجوان
    من همه چیز رو خودم یاد گرفتم چه از دوستان چه از اینترنت . . .
    و سر درک نشدن هم دیگه دعوا داشتیم
    همیشه و همیشه
    ولی تهش متوجه می شدیم که در نهایت به یک نظر می رسیم و دعوا فقط بخاطر تفاوت دیدگاه هست
    ناراحتم که چرا خانوادم برام زمان تربیت و راهنمایی و مشاوره نمی گذاشتن
    در حال حاضر ۱۶ سالمه و خوشبختانه اوضاع روحی و روانیم خوبه و پاکم با اینهمه تجربیات شخصی که خودم بخاطر نبودن حضور یک راهنما داشتم
    باز معتقدم از لحاظ روحی و روانی سگ جونم وگر نه پاک نمی موندم
    در کل از من که گذشت
    ولی یه نصیحت برای پدر و مادرا دارم
    حواستون به تربیت و راهنمایی بچه ها خصوصا در زمان بلوغ و خصوصا روی پسر ها باشه
    دختر ها به طور پیش فرض مرکز توجه خانواده هستن و حمایت میشن
    ولی لزوما پسر ها هم اینطوری حمایت نمیشن
    اونا خلوت خودشون را دارن و مثل دخترا احساسات خودشونو بروز نمی دن برای همین بیشتر از دخترا به توجه و همراهی نیاز دارن
    چه بسا در جامعه ما ذهنیت های غلطی راجع به پسران نوجوان وجود داره
    که پسر نیاز به محبت نداره . . .
    باید فقط کار کنه . . .
    با پسر باید سفت و سخت بود تا مرد بشه . . .
    و . . .
    انگار پسر ها از سنگ ساخته شدن و روح و روان ندارن
    در کل به پسر ها حواستون باشه نذارید روحشون آسیب ببینه که این شروعی برای از راه به در شدن پسره

    تشکر از نگاهاتون

    1. سلام من ۲۸سالمه دوتا پسر دارم پسر بزرگم ۱۳هفت ماهشه خیلی باهاشون راحتم جوری ک بامن مثل رفیقش بازی میکنه پسر کوچکمم همین طور ولی گاهی اطرافیان منو می ترسونن ک اینا بزرگ بشن بد میشن چون تو باهاشون راحتی برعکس من باپدرشون ارتباط خوبی ندارن
      افرین به شما تواین سن تواین جامعه تونستی پاک سالم درست کار بمونی متاسفم برای پدرمادرت کاش حسرت تودلت نمیزاشتن

    2. افرین پسرم .خیلی قوی هستی .ازت میخوام تو خودت رو به پدر و مادرت نزدیکتر کنی حتمن با این روحیه ی قوی که داری .از این بهتر و مردتر میشی ،چون پدر و مادرها وقتی ببینن بچه شون بیشتر کنارشون هست و از اونا یاری و کمک میخواد بیشتر و بیشتر وقت میذارن .حتمن تو خودت برو طرفشون و دوست باش با اونها ،چون بهترین دوست ادم پدر و مادرش هست .
      به خدای مهربون میسپارمت پسر قوی و محکم .

  11. سلام پسری ۱۹ ساله هستم بعد از سالیانی از پدرم کمک خواستم ولی خیلی بد با من برخورد کرد و معتقده که پسرا باید باهاشون بد رفتار کرد تا مرد بشن به نظرتون درسته؟

  12. سلام چرا جمع آوری کلکسیون برای رشد طبیعی سالم نوجوان لازمه؟
    مورد ۸

  13. سلام من یه برادر۱۸ساله دارم پدرومادر پیر با افکارقدیمی دارم برادرم با پدرومادرم دهن به دهن میشه کم وبیش سیگارهم میکشه باماشین تادیر وقت بیرون میره خانوادم هی باید زنگ بزنن خیلی رفتارش نگران کننده ست چیکارکنم لطفا کمکم کنید

  14. سلتم من ۱۶سالمه و پدر مادرم از بچگی خیلی نگذاشتن بیرون برم و کارهای سنگین انجام بدم و الان یه سری کارا برام سخته مثل موتور سواری یا مثلا ترس از موجوداتی مثل سوسک و مارمولک و اینا زیاد دارم نمیدونم چکار کنم میشه راهنماییم کنید همش اعتماد به نفسم پایینه که چرا من اینجوریم خواهشا بگید چکار کنم

  15. سلام
    برای رهای از بیماری روحی روانی
    فقط یک راه حل وجود دارد وان
    گام های دوازده قدم
    انجمن نکوتینی ها
    نارانان
    معتادان و،،،،،
    برای کسانی که فکر میکنن از بیماری روحی وروانی رنج میبرن بسیار کار ساز بوده وهست
    راه نجات خداست

  16. سلام پسر ۱۴ ساله دارم چند روزیه که میبینم دست تو شلوارش میکنه چه کار کنم لطفا راهنمایم کنید

  17. سلام من یه پسر ۱۶ ساله دارم بیش از اندازه وابسته گوشی هست و این اواخر متوجه شدم به سمت سیگار رفته نمیدونم باید چیکار کنم وابسته گی گوشیو بزاره کنار یا به سمت سیگار نره

    1. سلام من یه پسر ۱۴ساله دارم یا تو گوشی یاهم سیگار میکشه یواشکی بد دهنم شوده تو رو خدا کمکم کنید چکار کنم

  18. سلام من پسر15ساله دارم از بچگی خیلی احساساتی بودبامحبت الان گوش نمی ده بیشتر دوست داره ماحرفاشو گوش بدیم کاری که می خواد انجام بده یاچیزی بخره درس هم ضعیف می خونه خیلی مشاوره بردم نتیجه نداره دار وهم مصرف می کنه

  19. سلام من پسر چهارده ساله دارم تو کارهاش خیلی خوب هست کاری میخاد بکنه دوس داره سریع انجام بده و‌یه خرابکاری می‌کنه خیلی. بهش میگم اما گوش نمیده لطفا راهنمای کنید ممنونم

  20. سلام. من یه برادر 14ساله دارم که افتاده سمت سیگار و دزدکی خانوادم سیگار میکشه هرچندباری که خانوادم فهمیدن با کتک و صحبت تا یه مدت کاری نمیکنه دوباره بعدش بازم میره سمت همین کثافت کاری و سیگار میکشه لطفا بهم کمک کنید چیکارش کنیم بابا و مامانم هرکاری میکنن جلوگیرش نیستن با لحن تند و بد صحبت میکنه لطفا کمکم کنید که چیکارش کنیم از چه طریق برگردونیمش که دیگه سمت سیگار نره میترسیم که باز هم دزدکی همین کار رو بکنه یا به سمت موادمخدر بره.

    1. باهاش خلوت کنید و بگید میخام یه چن تا عکس بهت نشون بدم و یه سری عکس هایی که افراد معتاد به مواد مخدر که دچار کرم زدگی و نقص عضو و … شدن (طوری که وقتی عکسا رو دید حالش بد بشه) رو بهش نشون بدید بدون گفتن هیچ چیزی و سپس بهش بگید که اگه این راهو ادامه بدی بهت قول میدم یکی از افراد تو باشی و بعد بهش یه سیگار با یه فندک بهش بده و بگو اگه میخای بسم الله ….. ( پسر یهو ب خودش میاد و میره سمت راه راست ولی بایستی روش نظارت داشته باشین تا دوباره سمت این کار نره و هر روز باهاش صحبت کنید و ازش درمورد ترک این عادت بد بپرسید)

    2. سلام. ببرش معتادهای خرابه نشین رو بهش نشون بده که چقدر داغونن.

  21. سلام. من یه برادر 14ساله دارم که افتاده سمت سیگار و دزدکی خانوادم سیگار میکشه هرچندباری که خانوادم فهمیدن با کتک و صحبت تا یه مدت کاری نمیکنه دوباره بعدش بازم میره سمت همین کثافت کاری و سیگار میکشه لطفا بهم کمک کنید چیکارش کنیم بابا و مامانم هرکاری میکنن جلوگیرش نیستن با لحن تند و بد صحبت میکنه لطفا کمکم کنید که چیکارش کنیم از چه طریق برگردونیمش که دیگه سمت سیگار نره میترسیم که باز هم دزدکی همین کار رو بکنه یا به سمت موادمخدر بره

  22. سلام! چقدرخوبه که راهکارها رو هم بزارین تا بشه ما و دیگران هم استفاده کنیم

  23. سلام خسته نباشید من یه پسر ۱۵ساله دارم خیلی مغرورهس اصلا به حرفای ما اهمیت میده به درس خوندنم علاقه نداره دلش میخاد بیشتر با دوستاش باشه تا ما الان چن روزه نزاشتم بره بیرون لطفا منو راهنمایی کنید

    1. سلام عزیزم منم دقیقا همی مشکل دارم با پسرم واقعا دیگه داره با روح و روانم بازی میکنه

      1. سلام لطفاً نظرات رو هم بذارین تا ما هم استفاده کنیم ما هم دچار این مشکلات هستیم خواهشا

    2. توی خونه وقتشو اونجوری که اون دوست داره پر کنید ، مثلا باهاش دارت بازی کنید ، جدول یا پازل رو توی گوشی یا تبلت باهم حل کنید ، زوری درست نمیشن ، باهاشون دوست بشید بعد یواش یواش تغییرشون بدین

  24. سلام من پسره ۱۹ ساله دارم همه حرف به کسی نمیگه اما جدیدا متوجه شدم سیگار میکشه یواشکی فکر میکنه من نمیدونم اما من بهش چیزی نمیگم که یه وقت بی حرمتی نشه دوست دختر هم داره خیلی نگرانم نمیدونم چه جوری بهش بگم که ناراحت نشه اگه بگم میزنه زیرش اصلا زیر بار نمیره لطفا کمکم کنید چه جوری مشکلش حل کنم که سیگار نکشه ممتونم

    1. سلام من پسرم ۱۸سالشه هم سیگارمیکشه وهم شب تا دیروقت بیرونه اصلا دوست نداره توجمع خانواده باشه تازه گیها صبح از خواب بیدار میشه خیلی عصبی هست با کوچکترین حرفی صداشو بالا می‌بره لطفا راهنمایی کنین چطور برخورد کنم ودرضمن چند جا سرکار فرستادم دوام نیاورد لطف کنین راه کار به ما بدین دارم دیوانه میشم از فکر وخیال

  25. با سلام ممنونم بابت خدمات و مشاوره های که دادید ،عالی بود خیلی به کارم اومد سپاسگزارم

  26. من از مقالتون یاد داشت برداری کردم،واقعیت اینه متفاوت بود باخیلی از مقاله های که دارم میخونم،ممنونم،این مشکلات حل شدنی زمان می‌بره اما درست میشه مشکل اصلی وبدبختی خانواده ها اعتیاده،دولت ومسئولین وخانواده ها باید جدی و محکم تفریحات سالم سالنهای ورزشی ونشاط نوجوانهاروببرن بالا،خطرات اعتیاد باید جلوی چشم بچه ها خانمانسوزیش نشون داده بشه

      1. سلام من یه پسره ۱۷ساله دارم ،از لحاظ مالی تا جایی که برامون مقدور بوده حمایتش کردیم به کلاس‌های ورزشی فرستادمش وکلاس زبان اما بعد چندسال خودش دیگه نخواست ادامه بده ماهم به نظرش احترام گذاشتیم یک سالی میشه خیلی به فکر پول در آوردن شده وبا یه دختر که هم سن خودشه چت می‌کنه وچون راهمون با اون دختر زیاده نمیتونه هر روز ببینتش اما گاهی توی مراسماتی که هست میبینن هم دیگه رو از الان به فکر ازدواج بااین دختره که من صددرصد باهاش مخالفم چون که هنوز خودش از هرلحاضی به من وپدرش احتیاج داره من وپدرش خیلی به پسرمون توجه داریم هم از لحاظ مالی و روحی اما رفته با خالش درد و دل کرده گفته که به من توجه نمیکنن به من میگن از خونه برو بیرون در صورتی که خدا می‌دونه اصلا همچین چیزی هیچ وقت نبوده من خیلی نگرانم لطفاً راهنماییم کنید🙏🏼

  27. سلام. من یه پسر ۱۵ سالم چند وقتیه بدلیل مجازی شدن در س و مدرسه دیگه کم کم داره درسم ضعیف میشه. اگه میشه یه راهنمایی در این باره بکنید. ممنون

  28. سلام من پسر ۱۸ساله دارم که خیلی پرخاشگر با ماطوری حرف میزنه که با دوستاش صحبت می کنه
    مخصوصا با پدرش فقط هم میگه بابا تو بچگی به من خیلی اذیت کرده
    تقی به توقی میخوره قهر می‌کنه مثل بچه ها می‌ره محل کارش اونجا می‌خوابه
    اصلا نمی‌دونم باهاش چی کار کنم آیا تمام خواسته هاش رو برآورده کنیم یا بگیم باید خودت سعی کنی و به خواسته های خودت برسی

    کاش یکی یه هم فکری میکرد
    میام طرف پسر رو بگیرم پدر از چشم‌میوفته میام طرف همسر
    پسر کلا از خونه بیزار میشه

  29. سلام من پسر ۱۸ساله دارم که خیلی پرخاشگر با ماطوری حرف میزنه که با دوستاش صحبت می کنه
    مخصوصا با پدرش فقط هم میگه بابا تو بچگی به من خیلی اذیت کرده
    تقی به توقی میخوره قهر می‌کنه مثل بچه ها می‌ره محل کارش اونجا می‌خوابه
    اصلا نمی‌دونم باهاش چی کار کنم آیا تمام خواسته هاش رو برآورده کنیم یا بگیم باید خودت سعی کنی و به خواسته های خودت برسی

    کاش یکی یه هم فکری میکرد
    میام طرف پسر رو بگیرم پدر از چشم‌میوفته میام طرف همسر
    پسر کلا از خونه بیزار میشه

    1. بهتر به هردو بگیم حرمت خانواده راحفظ کنید و از حرفه‌ای بد وناداحت کننده استفاده نکنید از حالا با قدرت تفکر خودت بهترینها را انتخاب کن نتیجه اش را ببینیم

      1. سلام خوبی من یی برادر دارم۱۹ساله دارم که رفته تو سیگار کشیدن

  30. سلام. من ۱۶ سالمه. ولی با این سنی که دارم هنوز مامان و بابام برام تصمیم میگیرن. قبلا میذاشتن تنها برم بیرون برای خرید و خونه رفقام و… اما الان نمیذارن. میگن تو مملکت آدم دزدی زیاد شده. خب اگه آدم دزدی زیاد شده چطور اونا تنها میرن بیرون؟ چطور خواهرم که ۲۵ سالشه تنها میره بیرون. خب منم دوست دارم تنها برم بیرون. من پسرم ها. برا پسر این چیزا خطر نداره. بعد امروز مامانم یه لیست خرید داد به بابام. من گفتم: بذار بابا استراحت کنه خودم میرم خرید. مامانم میگه: نه الان ظهره. دزد زیاده. نباید تنها بری. با بابات بری اشکال نداره. اخه یعنی چی؟ مگه من بچم؟ من دیگه الان سال چهارم دبیرستان(دهم) هستم. یعنی چی نمیتونم تنها برم؟ من میخوام خودم برای خودم تصمیم بگیرم. میخوام مثل قبل تنها بیرون برم. دیگه اونقدری بزرگ شدم که بتونم تنها برم بیرون و… لطفا یکی راهنمایی ام کنه. بابا بخدا خسته شدم.

    1. برو بابا. همچین میگی هنو با این سن برام تصمیم میگیرن انگار ۲۵ سالته. هنوز بچ ای و ب سن قانونی نرسیدی. همچینم میگی چهارم دبیرستان یا دهم انگار ده ساله تو کارخونه معدن کار مکنی. ضمنا مگی خواهرت ک ۲۵ سالشه تنها مره بیرون ت چرا سنتو با اون مقایسه مکنی؟ بدبخ ۹ سال ازت بزرگتره. ت هم اونقد بزرگ نشدی ک واس خودت تصمیم بگری. درسته دیگ بچ نیسی ولی ب سنی هم نرسیدی ک مستقل باشی. ضمنا کسی نمتونه ترو درک کنه غیر از ۱۲،۱۳،۱۴،۱۵،۱۶،۱۷ ساله ها ک مث ت نوجوان و ب سن قانونی نرسیدن و اینو مخوان. من با اینکه ۲۶ سالمه دوس درم کسی واس من تصمیم بگیره ول پدر مادر ندرم. اصن برو بابا. حرفت خیلی چرته. بالغ نشدی هنو. واسا جوون شی. بیا تو این سایت نوشتتو ببینی ا خنده غش مکنی. زود مگذره. منم ب سن ت بودم آزادی نداشم.مث ت ناراحت بودم گریه مکردم.۱۸ ساله شدم آزادی داشتم ول اصن چیزی نیس ک خلی ها مخوان.من حالا آزادی درم.اول تو ۱۸ سالگی خوشحال بودم ول ۱۹ سالم شد دیگ حال نداش. اصن بنظر من پدر و مادری ک واس بچ هاشون آزادی مذارن((بچ های زیر ۱۸ سال)) کارشون درس نیس چون این واس خود دختر یا پسر بد میشه. بهترین سن مستقلی ۱۸ سالگی. ۱۸ کم باشه ۲۰ سالگی. اما بنظر من ۱۶ سالگی و ۱۷ سالگی برای آزادی خلیییی زوده. دیگ هرجور خودت مخوای. راهنمایی من منطق بود. با تشکر جهان هستم. متولد ۷۵.

      1. داداش تو خیلی جدی گرفتی بچه 16ساله اینارو نوشته ها مغزش نمی‌کشه ولش کن توروخدا نزنش …. راستی توهم خیلی غلط املایی داری اول خودتو ببین بعد از همه اشتباه بگیر

      2. داداش چی میگی تو؟
        طرف نمیگه که می خوام برم خونه مجردی بخرم
        میگه نمیزارن برم بیرون
        و هیچ وقت نباید یع پسر نوجوان تو خونع زندانی کرد چون ممکنه به چیزایه بدی اعتیاد پیدا کنه

  31. سلام. من ۱۶ سالمه. ولی با این سنی که دارم هنوز مامان و بابام برام تصمیم میگیرن. قبلا میذاشتن تنها برم بیرون برای خرید و خونه رفقام و… اما الان نمیذارن. میگن تو مملکت آدم دزدی زیاد شده. خب اگه آدم دزدی زیاد شده چطور اونا تنها میرن بیرون؟ چطور خواهرم که ۲۵ سالشه تنها میره بیرون. خب منم دوست دارم تنها برم بیرون. من پسرم ها. برا پسر این چیزا خطر نداره. بعد امروز مامانم یه لیست خرید داد به بابام. من گفتم: بذار بابا استراحت کنه خودم میرم خرید. مامانم میگه: نه الان ظهره. دزد زیاده. نباید تنها بری. با بابات بری اشکال نداره. اخه یعنی چی؟ مگه من بچم؟ من دیگه الان سال چهارم دبیرستان(دهم) هستم. یعنی چی نمیتونم تنها برم؟ من میخوام خودم برای خودم تصمیم بگیرم. میخوام مثل قبل تنها بیرون برم. دیگه اونقدری بزرگ شدم که بتونم تنها برم بیرون و… لطفا راهنمایی ام کنین. بابا بخدا خسته شدم.

    1. لازم نیست اجازه بگیری، واسه اینکه آزادی‌تو به دست بیاری اصلا تا حالا کاری کردی؟ پسر و دختر فرق نداره هردوشون ممکنه تو خطر باشن ولی واقعا احمقانه است مثل این میمونه که چون میترسی سقف آسمون پایین بیاد نری بیرون. درک میکنم، والدین معمولا منطق ندارن ولی به نظرم شاید میترسن چون پسرای نوجوون شاید برن سمت مواد و…، توئم سعی کن حداقل سالم زندگی کنی اما حق داری آزاد و مستقل باشی، چرا کار پیدا نمیکنی؟ مثلا برو شاگرد مغازه شو.

  32. سلام. من یه پسر جوان ۱۶ ساله دارم. خیلی ازش کلافم. اون به ما چیزی نگفته. ولی من میدونم که از دوهفته پیش مشغول مصرف مواد مخدر هست. همش بد دهن شده. ضمنا من وقتی یه چیزی بهش میگم هرموقع دلش میخواد جواب میده هرموقع هم که نمیخواد جواب نمیده. چند شب پیش من داشتم شام درست میکردم بعد من هیچی نگفتم. بعد اومد زد خون دماغم کرد. من ازش پرسیدم که چرا خون دماغم کرد. میگه به خودش مربوطه. دیشب رفت بیرون. وقتی برگشت دیدم رفت خیلی زیاد مواد و سیگار تهیه کرد. بعد وقتی برگشت خونه دید که من دیدم ازش پرسیدم کجا بودی؟ میگه به توچه.بعد گفتم چی تو دستشه خواست فرار کنه از من بره اتاقش. بعد من جلوش رو گرفتم و سیگارا و موادارو انداختم. بعد بهم یه عالم فحش داد که قابل گفتن نیست. بعد خواستم برم بزنمش اومد دست روم بلند کرد.بعد رفت تو اتاقش. از دیشب تا الان باهام قهره. خواهشا کمکم کنید. چجوری بهش کمک کنم ترک کنه؟ هنوز خیلی کم سن و ساله. تازه اوج جوانیشه.به شوهرم بگم حسابی عصبانی میشه. توروخدا بگید چکار کنم. چکار کنم بچم این کثافت کاریها رو ول کنه؟ ممنون

    1. سلام
      لطفا حتی فکرشم نکنید به همسرتون نگید. این مشکل کاملا جدیه

      1. ممنون ازتون. من به پسرم تا جایی که تونستم کمک کردم. اونم ترک کرد. البته یکم درد داشت و حالش بد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

آیا به مشاوره فوری نیاز دارید؟

 

مشاوره حضوری 👉

مشاوره تلفنی فوری👉