کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

اینستاگرام آویژه

مطالب ما را در اینستاگرام دنبال کنید ( کلیک کنید)

چگونه فضای مجازی بر روابط زوجین تاثیر می گذارد؟

تاثیر فضای مجازی بر روابط زوجین چگونه است؟
3.3/5 - (6 امتیاز)

تاثیر فضای مجازی بر روابط زوجین چیست؟

چرا تاثیر فضای مجازی بر روابط زوجین، آن هم در جامعه امروزی تا این حد زیاد است؟ فضای مجازی علاوه بر مطالب آموزشی و نکات مثبت آن، به دلیل تنوع و جذابیتی که دارد ممکن است آثار بسیار خطرناکی بر روی شخص داشته باشد. امروزه با یک دسترسی ساده به اینترنت می توان با افراد مختلفی در جهان صحبت کرد یا مطالبی را با آن ها به اشتراک گذاشت. شکل گیری این نوع روابط، می تواند به آشنایی افراد با یکدیگر بیانجامد. نرم افزارهایی مثل اینستاگرام، تلگرام و واتس اپ رایج ترین ابزارهای ارتباط جمعی هستند.

آسیب های فضای مجازی در روابط زناشویی چیست ؟

تاثیر فضای مجازی بر روابط زوجین در تمام ابعاد قابل بحث و بررسی است. یکی از مهم ترین آسیب های فضای مجازی، خیانت است. متاسفانه هر چه می گذرد این آسیب ها در میان زوجین بیشتر می شود. به طوری که گاهی بعضی از زوجین، هیچ عذاب وجدانی هم بابت این رفتار ندارند. متاسفانه روابط عاطفی با جنس مخالف در فضای مجازی باعث شده تا حیا و عفت از بعضی از خانواده ها برود و دیگر خطوط قرمزی در این خانه رعایت نشود. از طرفی جذابیت نرم افزارهای ارتباط جمعی، باعث گسترش فساد اخلاقی و اجتماعی در اجتماع می شود و افراد سالم دیگری که علاقه ای به این نوع رابطه ندارند را هم درگیر می کند.

اشاعه دروغگویی :

متاسفانه از زمانی که استفاده از رسانه های اینترنتی باب شده، زن و شوهر با یکدیگر مثل قبل رو راست و صادق نیستند. به عنوان مثال ممکن است آقا از محل کارش به همسرش زنگ بزند و جویای حال او شود. در حالی که همسرش چند لحظه قبل مشغول چت کردن با دوستانش یا حتی خیانت بوده است و به دروغ بگوید که مشغول نظافت یا پختن غذاست. البته برعکس این ماجرا هم هست. خوب این فاجعه است. این دروغ ها تبدیل به دروغ های بزرگتری شده و آقا و خانم زمانی متوجه این موضوع می شوند که خانواده از هم پاشیده می شود.

اعتیاد به اینترنت و آسیب های خانوادگی :

از مهم ترین تاثیر فضای مجازی در روابط زناشویی، اعتیاد به استفاده از اینترنت است. زن و شوهری که 8 ساعت در روز سر کار هستند، شب به جای اینکه با خانواده وقت بگذرانند سرشان در گوشی است. شما خودتان می توانید همچین زندگی را تصور کنید؟ قطعا تحملش هم برای شما و هم برای همسرتان سخت خواهد بود. جدا از آسیب های اخلاقی و انحرافات جنسی، زن و شوهر نسبت به هم بی تفاوت می شوند تا جایی که کاملا این کار منجر به طلاق عاطفی خواهد شد.

آسیب های جسمی :

علاوه بر آسیب های روحی و روانی و انحرافات جنسی و رواج خیانت و فساد اخلاقی، استفاده بیش از حد زن و شوهر از فضای مجازی باعث مشکلات جسمی مثل تنگ نفس، کاهش ضربان قلب، آرتروز گردن و دست، خستگی شدید و مشکلات استخوانی نیز می شود. خوب این موارد چرا مهم است؟ چون این مشکلات باعث می شود که زن و شوهر سالم و تندرست نباشند و علاوه بر آن لذتی از یکدیگر نبرند و گاهی ممکن است ماه ها با هم رابطه جنسی نداشته باشند.

کاهش اعتماد به نفس و افزایش تنوع طلبی:

تاثیر فضای مجازی در روابط زناشویی باعث می شود که زنان، مردان زیباتری را در فضای مجازی ببینند. این زنان بعد از مدتی از همسرانشان سرد می شوند و اشتیاقی به آن ها ندارند. این داستان در مردان بیشتر است زیرا معمولا قدرت تنوع طلبی مردان بیشتر است. آن ها با دیدن زن های زیبا و خوش اندام در اینترنت، مدام از همسرانشان ایراد می گیرند که چرا تو مانند این ها فلان و بهمان نیستی.

طلاق عاطفی :

تمام این تاثیرات منفی باعث می شودو زن و شوهر بدون اینکه متوجه باشند از یکدیگر دور می شوند و فاصله می گیرند. این همان طلاق عاطفی است.

تاثیر فضای مجازی بر روابط زوجین چه شرایطی دارد؟

چه کنیم موبایل وفضای مجازی زندگیمون رو بهم نریزه؟

دیدگاه مشاوره خانواده:

از جمله تکنولوژی های جدید که امروزه وارد هر خانواده شده مساله موبایل و فضای مجازی هست که عدم استفاده صحیح از اون آرامش رو از زندگی گرفته و زمینه ساز بروز اختلافات زناشویی و حتی طلاق هم شده والبته این نکته رو هم بگم که بیشتر شاکیان این مساله خانم ها هستند و اما دلیل این مساله چیست؟؟

آقایان بدانید همانطور که همه تلاش شما در زندگیتون برای کسب اقتداره و این مسله رو ناخودآگاه همه جا مطرح میکنید مثلا به هر کسی میرسید به نوعی دوست دارید به اون بفهمونید آدم زرنگی هستید و مشکلی ندارید و به همه هم راهکار میدید و تو زندگیتون موفق هستید و حتی حاضر نیستید کسی شما رو یه کم کوچیک کنه که اگه این کار رو کرد در نگاه شما آدم منفوری میشه و حوصله ارتباط با اونو ندارید و براش وقت نمیگذارید و بهش توجه نمیکنید و سعی میکنید کمتر ببینیدش و این رفتارها…

تمام تلاش خانم شما در زندگیش کسب توجه است

یکی از اصول اساسی که به شما((بله)) گفته همین مساله هست البته خانم ها هم مثل شما که حاضر نبودی درصدی از اقتدارت کم بشه حاضر نیستند درصدی از توجه بهشون کم بشه و اگه کم بشه همه اون رفتارهایی که گفتم شما در برابر کمبود اقتدار انجام میدید رو انجام میدن.

خوب اقایان فکر نمیکنید پدیده موبایل امروزه موجب کمبود توجه به خانمتون شده فکر نمیکنید الان بیشتر از اونی که باید به همسرتون نگاه کنید دارید به صفحه گوشیتون نگاه میکنید بیشتر از اونی که باید دنبال همسرتون بگردید و اونو با اشتیاق و خواستنی صدا کنید دارید دنبال گوشیتون میگردید و بیشتر از اونی که باید همسرتون رو لمس ونوازش کنید گوشیتون رو لمس میکنید.
پس باید به اونا حق بدیم وقتی این رفتارهای کم توجهی رو از شما میبینند برای کسب توجه بهتون نق بزن و دعوا کنند شاید اینجوری بهشون توجه بشه و شما هم نمیدونید چرا بداخلاق شدند!!!

ممکنه خیلی از اقایان بگویند موبایل وسیله کارمونه و حق داریم درخانه خودمون از ان استفاده کنیم و حتی در گروههای مجازی با دوستانمان باشیم!!!

در جواب این دوستان باید بگم بله شما حق دارید از تکنولوژی استفاده کنید ولی حق ندارید از اون جوری استفاده کنید که زندگیتون بهم بریزه.
در زیر چند راهکار رو ارائه میکنم که میتونه از این آسیب بکاهه و هم اقایان و هم خانم ها باید رعایت کنند.

  • اولین مساله اینه که برای گوشیتون رمز نگذارید و اگر گذاشتید اونو به همسرتون بگید به قول یکی از عزیزانم گذاشتن رمز برای گوشی و اینکه همسرش این رمز رو بلد نباشه برابر است با مرگ همسرش!!!!
  • نکته بعد این است که اگر در گروههای مجازی عمومی عضو هستید حتما همسرتون رو هم عضو کنید و اگر در گروههای مجازی کوچک عضو هستید حتما از همسرتون بخواهید کنار شما بشینه و با هم پیام ها رو بخونید.
  • نکته بعد اینکه هر موقع وارد خونه میشید به جای بازی با موبایل به سراغ همسرتون برید و اول صبح وقتی بیدار میشید به بهانه اینکه همسرتون خوابه و مزاحمش نشید به سراغ موبایلتون نرید اگر همسر شما این صحنه رو ببینه خیلی بهش بر میخوره.
  • نکته دیگه اینکه وقتی در شبکه مجازی هستید به هیچ عنوان وقتی همسرتون به سراغتون میاد از شبکه خارج نشید چون شاخک های اونو حساس میکنید و خیلی بهش برمیخوره

دیدید وقتی دو تا دوستتون با هم حرف میزنند و شما به جمع اونا میپیوندید و اونا ساکت میشن چقدر بهتون برمیخوره و دوست داشتید حرفشون ادامه بدن دقیقا این حس به همسرت دست میده نکته دیگه اینکه زاویه گرفتن موبایلتون در دستانتون طوری نباشه که همسرتون صفحه رو نبینه چون حس بد کم توجهی بهشون دست میده و اونو تحریک میکنه گوشیتو چک کنه.

  • نکته دیگه اینکه وقتی دیدید همسرتون موبایل شما رو در دست گرفته نه به اون طعنه بزنید و نه عصبانی بشید به عنوان مثال بهش نگید پیدا کردی اونی رو که میخواستی و یا به حریم خصوصی من دست نزن!!!

  • نکته دیگه اینکه از همسرتون بخواهید کنارتون بشینه و پیام ها رو اون بگه و شما درگروه بگذارید و پیام هایی که اومده ایشون برای شما بخونه و هر موقع آنلاین شدید به اولین و آخرین کسی که پیام میدید خانمتون باشه و حتی در مهمانی ها در حالی که خانمتون کنارتون نشسته گوشیتون رو بیرون نیارید و وارد شبکه مجازی نشید.
  • نکته آخر اینکه به جای اینکه مثل باز شکاری به سمت همسرتون که با موبایلش بازی میکنه حرکت کنید. قبلش از ایشون بپرسید میتونم کنارت بشینم؟؟ و چند پیام رو برام بخونی؟؟

چگونه تاثیر فضای مجازی بر روابط زوجین را کاهش دهیم؟

سوالات متداول

علت استفاده زوجین از فضای مجازی چیست؟

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه چگونه فضای مجازی بر روابط زوجین تاثیر می گذارد؟ با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

عشق مجازی وجود کانال های پورنوگرافی دورشدن خانواده ها از دین و داشتن آزادی بی حد و حصر نبود عشق در زندگی باورها و ارزشها و عادت های غلط تنش درخانواده و مشکلات و اختلافات خانوادگی عدم رضایت جنسی از همسر

چه عواملی منجر به آسیب های خانوادگی ناشی از استفاده از فضای مجازی می شوند ؟

فاصله گرفتن از زندگی و دور شدن از خانواده عدم برقراری تعادل و تعامل با همسر در زندگی عدم تعامل و معاشرت با فرزنداند دور شدن از کار و زندگی و عدم تمرکز در کارها بی انگیزگی و ناامیدی به آینده

چطور می توان جلوی تاثیرات منفی فضای مجازی را گرفت؟

مهم ترین راه جلوگیری از تاثیرات منفی در فضای مجازی این است که زن و مرد رفتار خود را مدیریت کنند و مدتی گوشی هایشان را کنار بگذارند و با تفریحات سالم و درست باعث استحکام روابط خانوادگی شوند. تنها کافی است کارهایی که قبلا می کردید را کنار بگذارید و به جای آن عشق و محبت را جایگزین نمایید.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستامرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژهخدمات متنوعی را در زمینهمشاوره خانوادهبه شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

براي مشاوره در زمينه چگونه فضای مجازی بر روابط زوجین تاثیر می گذارد؟

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژهاز سراسر کشور

با ۰۲۱۶۲۹۹۹۰۶۶ تماس بگيريد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

آیا به مشاوره فوری نیاز دارید؟

 

مشاوره حضوری 👉

مشاوره تلفنی فوری👉