کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

اینستاگرام آویژه

مطالب ما را در اینستاگرام دنبال کنید ( کلیک کنید)

بدترین و بهترین سن طلاق برای کودکان با توجه به جنسیت فرزند

بدترین و بهترین سن طلاق برای کودکان با توجه به جنسیت فرزند
5/5 - (2 امتیاز)

بهترین سن طلاق برای فرزندان چه سنی است؟😭

طلاق والدین از یکدیگر قطعا تاثیرات منفی و خلاء های روحی و روانی بسیاری را برای کودکانشان به همراه می آورد. گاهی اوقات پدر و مادر بدون هیچ توجهی به حساسیت های سنی کودکشان و تنها بر اساس شرایط خود تصمیم به جدایی و طلاق می گیرند. حال آنکه نمی دانند این اقدام می تواند چه تاثیرات منفی گسترده‌ای روی فرزندانشان به همراه داشته باشد🤒.

اگر شما به عنوان یک پدر و یا مادر قصد جدایی از همسرتان را دارید. بهتر است که قبل از هر گونه اقدامی جهت جدایی، سن فرزند خود را برای این اقدام و پایان دادن به زندگی مشترکتان در نظر بگیرید. مشاوران مرکز مشاوره کودک آویژه در متن زیر نکات بسیار مهمی را در رابطه با بهترین و بدترین سن طلاق برای کودکان عنوان کرده‌اند که می تواند به تصمیم‌گیری شما برای جدایی از نظر زمانی کمک ویژه‌ای کند

چرا سن کودکان برای طلاق مهم است؟

درست است که هر ازدواجی محاسن و معایب خودش را دارد و هر دو طرف رابطه مشترک این حق را دارند که پس از شروع زندگی مشترک خود بنا به دلایلی که شاید چندان باب میلشان نیست، تصمیم به جدایی و بیرون آمدن از آن رابطه را بگیرند. این موضوع کاملا طبیعی بوده و هیچ مشکلی هم ندارد. با این حال، همه این شرایط زمانی که شما به غیر از نقش همسری در نقش پدر و یا مادر باشید به کلی تغییر می کند.

📛 در چنین موقعیت هایی بایستی به این موضوع هم فکر کنید که کودک شما نیز خواسته و یا ناخواسته در مشکلات مربوط به زندگی مشترک شما درگیر شده است و ممکن است تحت تاثیر سن کمی که دارد، حتی بیشتر از شما از این جدایی و طلاق آسیب ببیند.

📛 بنابراین توصیه اول مشاوران مرکز مشاوره خانواده آویژه به شما این است که حتما پیش از اقدام برای طلاق، موقعیت سنی و شرایط روحی که فرزند و یا فرزندانتان در آن قرار دارند را بسنجید و تنها متناسب با شرایط خود برای این اقدام تصمیم نگیرید.

📛 چرا که بی توجهی به این موضوع می تواند در آینده فرزند شما عواقب نامطلوبی برجای بگذارد. چرا که برخی از کودکان در رده های سنی مختلف هیچ توانایی برای درک تنش بین پدر و مادر خود را نداشته و اغلب از این تنش‌ ها ناراضی و ناخرسند هستند.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه بدترین و بهترین سن طلاق برای کودکان با توجه به جنسیت فرزند با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

بهترین سن طلاق برای کودکان🤦‍♀️

هرچه سن کودک شما بالاتر رود، احتمال آنکه آسیب کمتری از جدایی شما و طلاقتان ببیند، بیشتر می شود😵. نتایج یک بررسی نشان می دهد که به طور متوسط کودکانی که در فاصله سنی 6 تا 10 سال هستند، تحت تاثیر موقعیت سنی خود کمترین میزان آسیب را از طلاق و جدایی والدین شان را متحمل می شوند😮.

📛 اقدام شما برای طلاق باید زمانی صورت بگیرد که بدانید فرزندتان کمترین تاثیر را از تصمیمتان برای جدایی متحمل می شود.

بهتر است فرزند شما در رده سنی قرار گرفته باشد که به راحتی بتوانید در مورد چالش های رابطه مشترکتان با او صحبت کرده و وی را از تصمیمی که قرار است بگیرید، بدون هیچ پنهان کاری مطلع کنید. این بهترین کار است تا مطمئن شوید که فرزندان شما هم از تصمیمی که قرار است بگیرید، آگاه هستند و نسبت به آن اعتراضی ندارند.

بهترین سن طلاق برای کودکان

بدترین سن طلاق برای کودکان🤦‍♀️

بدترین سن طلاق برای کودکان زیر 3 سال عنوان می شود😱.

بر خلاف این تصور نادرست که در بین برخی از والدین مبنی بر این موضوع وجود دارد که کودکشان در سن کم آسیب کمتری را متحمل می شود، نتایج تحقیقات نشان داده که سن کم کودکان آسیب پذیری آنها نسبت به طلاق پدر و مادرشان را از یکدیگر بیشتر می کند😩.

شاید باورش برای شما سخت باشد اما باید بدانید احتمال آنکه کودک 3 ساله شما دعواها و جر و بحث هایتان با همسرتان را حتی در سن 2 سالگی به یاد بیاورد، بسیار زیاد است😩. موضوعاتی که می تواند در سنین بالاتر موجب ناراحتی آنها شود و اگر شدت این جر و بحث ها زیاد بوده باشد، حتی شاید تا زمان بزرگسالی خاطره همه آنها در ذهن فرزندتان باقی بماند🥺.

به طور کلی ضربه ای که کودک شما پیش از رسیدن به سن مربوط به پیش دبستانی به دلیل طلاق از همسرتان می خورد، بسیار زیاد است.

علاوه بر این، اگر فرزند شما سنین اولیه زندگی اش را با دو والدین مهربان و مراقب گذرانده است، احتمال آنکه با گذشت سنش نسبت به طلاق شما واکنش منفی بیشتری نشان دهد، بسیار زیاد است. در چنین شرایطی خلاء نبودن یکی یا هر دو والدین موجب می شود تا احساس دلسردی و ناراحتی بیشتری در وجود کودک شکل بگیرد.

این موضوع می تواند وابستگی‌های بعدی کودک به افراد جایگزین با والدین خود را بسیار ناامن و پرچالش سازد. پس بهتر است حواستان به این موضوع باشد که سال های اولیه دوران کودکی فرزند شما بسیار حساس بوده و اقدامتان برای طلاق در این دوران سنی می تواند، مشکلات بزرگ تری را دردوره های سنی بعدتر فرزندتان ایجاد کند.

اگر هم مجبور شدید، در همین سنین بسیار حساس فرزند خود از یکدیگر جدا شوید، می توانید با رعایت برخی از نکات حساسیت ها و آسیب پذیری های مربوط به سن وی را کمتر کنید. به این ترتیب که یک روال ثابت را برای مراقبت از وی با شریک زندگی سابقتان تنظیم و آن را حفظ کنید.

سعی کنید نظم زمانی مربوط به مدت نگهداری هفتگی و یا ماهانه‌تان از وی را مدام تغییر نداده و برهم نزنید. به عنوان مثال اینکه طی هفته کودک شما به یک اندازه با هر کدام از روزها را به صورت مشخص با یکی از شما سپری می کند و در آخر هفته هر دویتان را می بیند، می تواند اختلالات و ناراحتی های مربوط به طلاق و جداییتان را برایش کمتر کند.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه بدترین و بهترین سن طلاق برای کودکان با توجه به جنسیت فرزند با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

آیا جنسیت فرزند بر تاثیرات منفی طلاق تاثیر دارد؟

به طور کلی نتایج بررسی های انجام گرفته شده نشان می دهد در کودکان کم سن و سال تر، تفاوت های جنسیتی تاثیرات قابل توجهی بر نحوه واکنش آنها بر طلاق دارد. عوامل مختلفی در زمان طلاق شما روی رفتارهای فرزند دختر و یا پسرتان تاثیر می گذارد و جنسیت فرزندتان در مورد تحت تاثیر قرار گرفتن این عوامل، نقش مهمی دارد.

تاثیر منفی طلاق بر پسران

بر این اساس تحقیقات مشاوره کودک گفته می شود که فرزندان پسر بیشتر از دختر بچه ها نسبت به طلاق والدین خود احساسات منفی بروز داده و عصبانیت و پرخاشگری بیشتری از خود در برابر این مشکل نشان می دهند.

📌 در سنین نوجوانی نیز پسران مشکلات بیرونی بیشتری از خود نشان می دهند. این موضوع در قالب ابراز نارضایتی از محیط اطراف و مخالفت های شدید جهت همراهی با گروه های مختلف خود را نشان می دهد.

📌 پسران درگیر مشکلات بیشتری تحت تاثیر طلاق والدین خود شده و این موضوع را می توان در کیفیت تحصیلی آنها و گرایشات بیشتر به سمت دوستی‌های غیرمعمول و استعمال مواد مخدر در سنین نوجوانی مشاهده کرد.

بدترین سن طلاق برای کودکان

تاثیر منفی طلاق بر دختران

به طور کلی دختران در مواقعی که پدر و مادرشان از یکدیگر جدا می شوند، تمایل بیشتری به سرکوب احساسات خود و پنهان کردن عواطف شان دارند. این موضوع از آنجایی نشات می گیرد که کودکان دختر، تمایل بیشتری به جلب رضایت والدین خود و دیگر بزرگسالان اطرافشان داشته و کمتر سعی در ناسازگاری با محیط و اطرافیان خود دارند.

📌این موضوع میزان افسردگی دختران طلاق را در سنین نوجوانی تشدید کرده و موجب بروز خصلت‌هایی همچون خجالتی بودن، گوشه گیری، کم حرف بودن در آنها شده و حتی آسیب های اجتماعی سنگینی را می تواند برای آنها به همراه داشته باشد.

پرخاشگری های فرزندان طلاق🤬

در این موضوع که فرزندان شما تحت تاثیر طلاق از همسرتان به هیچ عنوان از بسیاری لحاظ شبیه به فرزندانی که در خانواده های گرم و صمیمی بزرگ شده و زندگی می کنند، نیستند، شکی نداشته باشید. البته که این موضوع به معنای آن نیست که فرزند طلاق شما قطعا دچار مشکلات عظیمی شده و از نظر رفتاری آسیب های بسیاری را تجربه می کند.

جدا از بحث رده سنی کودکتان در هنگام طلاق و جنسیتی که دارد، نوع رفتار شما با وی و نحوه تربیت کردنتان می تواند در شدت و ضعف آسیب های احتمالی از جانب وی بسیار موثر باشد. پس بهتر است به این نکته توجه کنید که پس از طلاق، حساسیت های فرزند شما بر رفتارها و کردارتان بیشتر شده و او می تواند از شما و همسر سابقتان برای شروع زندگی جدید در دوران طلاق الگو بگیرد.

پس بهتر است که بیش از هر زمان دیگری مراقب رفتارها، تعاملات، کردار و گفتارتان با او و دیگران باشید. راه‌های زیادی برای جلوگیری از پرخاشگری فرزند طلاقتان وجود دارد. مشاوران مرکز مشاوره تلفنی خانواده آویژه توصیه می کنند که حتما این راه ها را دنبال کنید:

با آنها صحبت کنید:

اگر فرزند شما در سنی قرار دارد که متوجه جر و بحث هایتان با همسرتان می شود. بهتر است که با وی در باب اختلافاتی که در زندگی مشترکتان دارید، صحبت کنید.

قرار نیست از وی انتظار داشته باشید که مانند یک فرد بزرگسال و کاملا بالغ شما و شرایطتان را درک کند. بلکه بهتر است، سطح و کیفیت حرف هایی که به او می زنید را متناسب با سنی که دارد، تعیین کنید. این حق را به او بدهید که به غیر از آنکه شاهد جر و بحث هایتان با یکدیگر باشد، در جریان دلیل این جر و بحث ها و دلسردی ها هم قرار گیرد.

تاثیر منفی طلاق بر دختران

به او احترام گذاشتن به تصمیمتان را یاد بدهید

بهتر است تا جای ممکن طوری با فرزندتان صحبت نکنید که بخواهید شریک زندگی تان را مقصر جلوه داده و تصویر ذهنی وی از پدر یا مادرش را تخریب کنید. سعی کنید به او بفهمانید که حتی در صورت جدایی شما از یکدیگر، احترام گذاشتن به هر دویتان از جانب وی واجب بوده و بایستی هر دوی شما را به یک اندازه همراهی کند.

بیشتر مراقبش باشید

قرار نیست پس از جدایی تمام وظایف پدر و مادری تان را از یاد ببرید. شاید در نهایت رابطه شما به طلاق ختم شود، اما نباید فراموش کنید که حتی در چنین شرایطی هم شما پدر و یا مادر بوده و بایستی همچنان قائل به وظایف پدر و مادری تان برای فرزند خود باشید.

برایش وقت بگذارید و سعی کنید به شما به چشم یک دوست و همراه نگاه کند. نه آنکه به واسطه دور شدن از وی کم کم با شما احساس غریبی داشته باشد و از شما فاصله بگیرد.

به مشاوره طلاق مراجعه کنید

از آنجایی که تجربه طلاق به خودی خود، می تواند تجربه سخت و دردناکی باشد. زمانی که صاحب فرزند هم باشید، سختی این تجربه بیشتر خواهد شد. بهتر است برای پیشبرد بهتر رابطه خود با فرزندتان حتما به یک مشاور خانواده مراجعه کرده و از او راهکارهای لازم را جهت برخورد مناسب با فرزندتان بخواهید.

سخنی از مشاوران آویژه

طلاق برای کودکان در هیچ سنی آسان نیست. این موضوع می تواند تاثیرات منفی ماندگاری بر ذهن و روان کودک شما ایجاد کند. اینکه گفته می شود در سنین مشخصی فرصت بهتری و یا بدتری برای طلاق وجود دارد همیشگی نبوده و باید حواستان به این موضوع باشد که کود شما در تمامی دوره های سنی اش هم به پدر و هم مادر نیاز دارد.

توصیه مشاوران مرکز مشاوره آویژه به شما این است که به عنوان یک پدر و مادر فداکار پیش از آنکه با داشتن فرزند به جدایی فکر کنید، به درمانگر با تجربه ای مراجعه کرده و سعی کنید مراقبت بیشتری از خودتان انجام دهید. این موضوع می تواند در تصمیم گیری منطقی شما برای طلاق اثرات مطلوبی به جا گذاشته و مانع از هر گونه تصمیم گیری هیجانی از سوی شما شود. پیش از طلاق با وجود یک یا چند فرزند حتما این سوالات را از خود بپرسید:

  • آیا طلاق آخرین و بهترین راه برای شما و فرزندتان است؟
  • آیا امکان هیچ گونه آشتی و صلحی وجود ندارد؟
  • آیا مشاوره ازدواج نمی تواند به شما برای تصمیم گیری صحیح کمک کند؟

اگر پاسخ شما به هر سه سوال منفی بود. در جدا شدن از همسرتان شکی به دل راه ندهید و نگران آینده فرزند خود نباشید. فراموش نکنید که کودکان شما انعظاف پذیر بوده و توانایی آنکه پس از طلاق شما بتوانند به شیوه درستی با موضوع کنار بیایند، وجود دارد.

براي مشاوره در زمينه بدترین و بهترین سن طلاق برای کودکان با توجه به جنسیت فرزند

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژهاز سراسر کشور

با ۰۲۱۶۲۹۹۹۰۶۶ تماس بگيريد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

آیا به مشاوره فوری نیاز دارید؟

 

مشاوره حضوری 👉

مشاوره تلفنی فوری👉