کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

اینستاگرام آویژه

مطالب ما را در اینستاگرام دنبال کنید ( کلیک کنید)

حمایت از همسر در مقابل خانواده باید چگونه باشد؟

در چه شرایطی حمایت از همسر اتفاق می افتد؟
3/5 - (6 امتیاز)

چه موقع از تصمیمات همسر خود حمایت کنیم؟

حمایت از همسر در عمیق تر کردن پیوند میان زن و شوهر تاثیر بسیار زیادی دارد. اگر زوجین از هم حمایت کنند خصوصا اگر مرد پشتوانه همسرش باشد، استحکام خانواده بیشتر خواهد شد. خوب مردان و زنان به چه امیدی با هم ازدواج می کنند؟ برای اینکه با کمک یکدیگر و دست در دست هم، زندگی موفق و شادی را شروع کرده و آینده روشنی برای فرزندانشان بسازند. حمایت از همسر یعنی اینکه با کمک هم مشکلات و چالش های زندگی را حل کنید و اگر نا امید می شوید با تکیه به هم بزرگترین موانع را از سر راهتان بردارید. در این مقاله سعی کرده ایم از دیدگاه مشاور خانواده به دغدغه های زنان و مردان در مورد جلب حمایت همسر خود پاسخ دهیم، لطفا تا انتهای بجث ما را همراهی کنید.


بیشتر بخوانید:10 راهکار مدیریت روابط با خانواده همسر


مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه حمایت از همسر در مقابل خانواده باید چگونه باشد؟ با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

حمایت از همسر در مقابل خانواده باید چگونه باشد؟

حمایت از همسر در مقابل خانواده ابعاد گسترده ای دارد.

1. حمایت مالی

به عنوان مثال مرد موظف است همسرش را از لحاظ مالی تامین کرده و نیازهای او را برطرف کند. البته حمایت های مالی باید منطقی و از روی اصول باشد. اگر مرد به لحاظ مالی پشتوانه خوبی برای همسر و فرزندانش باشد قطعا خانواده موفق و مستحکمی خواهد داشت.

2. حمایت عاطفی

این نوع حمایت باید دو طرفه باشد. هم زن و هم مرد باید نیازهای عاطفی و روحی و روانی یکدیگر را برطرف کنند تا در کنار یکدیگر به آرامش برسند. می دانستید آرامش روانی یکی از اساسی ترین نیازها در زندگی زناشویی است. اگر از این موهبت بی بهره اید ، مراجعه به مشاوره زناشویی بهترین گزینه است.

3. حمایت فیزیکی

زوجین باید وظایف خود را به خوبی بشناسند. حمایت از همسر در مقابل خانواده، در مقابل فرزندان، حمایت تحصیلی، اجتماعی و دینی نیاز به حضور فیزیکی مرد و زن دارد. اگر در این مورد زن و شوهر برای هم کم بگذارند، آن وقت این گونه نیازها در بیرون از خانه جستجو می شود.

4. حمایت جنسی

زن و شوهر باید از لحاظ جنسی نیز نیازهای یکدیگر را برطرف کنند. در این صورت آمار خیانت به صفر خواهد رسید. روانشناسان توصیه می کنند که حتی اگر زن و شوهر با هم اختلاف دارند، غرور را کنار بگذارند.


بیشتر بخوانید: پیامد های بی احترامی به خانواده همسر چیست؟


مشکلات و پیامد های عدم حمایت همسر چیست؟

به جرات می توان گفت عدم حمایت از همسر دقیقا همان طلاق عاطفی است. اصلا به چه دلیل زن و شوهر از هم حمایت نمی کنند؟ حتما عاطفه و عشق بینشان از بین رفته که نسبت به هم بی تفاوت هستند. اگر در خانواده ای مهر و محبت از بین برود فاتحه این زندگی را باید خواند. شوهر از زنش حمایت مالی نمی کند. زن از همسرش حمایت عاطفی نمی کند. این وسط دو نفر تنها هم خانه ی هم هستند و هر کس راه خودش را می رود. به نظر شما چه مشکلاتی برای این زندگی پیش خواهد آمد؟ به عقیده روانشناسان ، معضل عدم حمایت از همسر با طلاق رابطه مستقیمی دارد و بهتر است هر چه زودتر این مشکل حل شود.

آموزش حمایت از همسر

راه های جلب حمایت همسر چیست؟

  • از مهم ترین راه های جلب حمایت همسر صمیت و محبت است. ببینید همسرتان از چه چیزی لذت می برد و از چه چیزی متنفر است. او را در آغوش بگیرید و جوری رفتار کنید که او دوست دارد. این موارد باعث آرامش بیشتر در زندگی می شود هر چه آرامش بیشتری به همسرتان بدهید حمایت بیشتری نیز از او خواهید دید.
  • داشتن رابطه جنسی پر شور و لذت بخش
  • امید دادن به زندگی و کمک به همسر در مشکلات و چالش های زندگی
  • قناعت و صبر و بردباری خصوصا برای خانم ها
  • همدم و همدل بودن با شریک زندگی
  • گوش شنوا داشتن
  • کم کردن استرس همسر نیز از مهم ترین راه های جلب حمایت همسر است.

بیشتر بخوانید: با خانواده شوهر باید چگونه رفتار کنیم؟


چکار کنم شوهرم از تصمیمی که گرفتم حمایت کنه؟

(دیدگاه مشاور خانواده//خانم ها بخوانند)

یکی از گلایه های زیاد خانم ها در زندگیشون اینه که میگن شوهرم در تصمیم هایی که من میگیرم همراهی نمیکنه و حتی بعضی وقت ها لجبازی میکنه و من اصلا احساس نمیکنم تکیه گاه و یا حامی دارم!!!

در جواب این خانم ها باید بگیم:

از عمده ترین دلایل لجبازی و گارد گرفتن یک مرد در برابر تصمیمهای خانمش اینه که:

اولا: از نیت اصلی خانمش خبر نداره پس صرفا به پیشگویی و ذهن خوانی روی میاره و خوب بیشتر منفی ها به ذهنش رسوخ میکنه.

دوما: اون خانم نتوانسته به شیوه ای که مرد رو در تصمیم گیری اقناع میکنه حرف بزنه.

سوما: چون مرد احساس میکنه خانمش بدون توجه به اون تصمیم گرفته پس نوعی دیکتاتوری و خود رایی رو داره در خانمش میبینه و خوب احساس کوچکی و در نتیجه نقص در اقتدار میبینه.

به همین دلایل و برخی دلایل دیگه معمولا اقایان واکنش هایی مثل کم توجهی ، لجاجت ، پرخاشگری و…. در برابر تصمیم گیری های خانمشون انجام میدن پس خانم ها برای اینکه با این موارد رو برو نشید:

اولا”باید با شیوه تصمیم گیری مردان آشنا بشید.
نکته خیلی مهمی که باید بدانید اینه که یک مرد در همه تصمیم گیری هاش اول از فاکتور احساس استفاده میکنه و جلو میاد و سپس با فاکتور عقل به تایید و یا عدم تایید اون فاکتور اولیه میپردازه.

مثال این رو بارها در زندگیتون دیده اید!

اولینش رو در مورد خودتون دیدید و اون زمانی بود که به شما گفت من تو رو دیدم (فاکتور احساس) و بعد رفتم تحقیق کردم دیدم پاک و نجیب و خانواده دار و … هستی و ( فاکتور عقل) و اونوقت گفتم حتما باید باهات ازدواج کنم.

نکته ای که مهمه اینه که باید بدانید فاکتور (عقل) یک مرد به عنوان رییس اون محسوب میشه که باید حتما مورد توجه قرار بگیره.

راه های حمایت از همسر چیست؟

نحوه جلب حمایت شوهر چگونه باید صورت پذیرد!؟

از طرفی هر خانم نیز در تصمیم گیری هاش هم از این دو فاکتور بهره میبره و از اونا استفاده میکنه یعنی خود شما خانم ها هم احساس و هم عقل در تصمیم گیری هاتون هست
پس خانم ها اگر میخواهید شوهرتان رو در تصمیمی که گرفتید همراهتون کنید باید فاکتور عقل تصمیمی که گرفتید رو بهش نشون بدید.

مثلا اگر لباسی خریدید بجای اینکه زیبایی اون لباس که فاکتوری احساس هست رو از دلایل تصمیمتون عنوان کنید باید فاکتور عقل تصمیم گیریتون که همان قیمت و چانه ای که زدید ، جنس ، کارایی، نوع دوخت و… رو برای همسرتون ذکر کنید اونوقت خواهید دید که به جای اینکه دائم از شما بپرسه این چیه خریدی و مگه لازم داشتی و اصلا چند خریدی خواهید دید که به شما میگه لباست قشنگه و خوب کاری کردی خریدی و از این حرفا.

همین روش رو باید در خصوص دلیل آرایشگاه رفتن و یا مسافرت و یا خرید لوازم زندگی و… به کار ببرید چراکه شما مردی دارید خودتون اصلا جز شرایطی که اون به عنوان همسر پذیرفتید این بوده که باید اهل حساب و کتاب بوده باشه پس طبیعیه که اون مردی هست که برای زندگیش و تصمیماتش باید عقل و منطقش پاسخ اقناع کننده ای بهش بده چون شما اینو از ایشون خواستید.

البته نکته خیلی مهم این مطلب شیوه بیان همین منطق ها هست که نباید موجب احساس کوچکی در مرد بشه و یا رفتار مادرگونه رو در شما ببینه.


بیشتر بخوانید: حل اختلاف با باجناق


چه کار کنم خانمم از تصمیمی که گرفتم حمایت کنه؟

(دیدگاه مشاور خانواده//آقایان بخوانند)

از جمله نگرانی های برخی آقایان اینه که میگن وقتی تصمیمی میگیرم خانمم سعی میکنه اونو اجرا نکنه یا با من لجبازی میکنه!
در پاسخ به این مساله باید بگیم بسیاری از اوقات شیوه بیان تصمیمی که گرفتیم و عدم توجه به شیوه لذت بردن یه خانم از تصمیم گیری ما باعث بروز واکنش هایی که اشاره کردم میشه پس ابتدا باید در مورد شیوه و شکل تصمیم گیری خانم ها صحبت کنیم!!

تقریبا همه خانم ها در تمام تصمیم گیری هاشون از دو فاکتور عقل و احساس استفاده میکنند. پس اینکه برخی اقایان میان و خانم ها رو متهم به نداشتن یکی از این دو فاکتور مثلا عقل متهم میکنند کاملا در اشتباه هستند.

نکته جالبش اینه که همین مردان که خانم ها رو متهم میکنند دائم در بیان علل تصمیمشون برای خانمشون فاکتور عقل تصمیمشون رو به عنوان علت تصمیم گیریشون عنوان میکنند و باید از این عزیزان سوال کرد شمایی که ادعا دارید خانمتون از این فاکتور بی بهره هست پس چرا بر روی اون فاکتور برای اثبات درستی تصمیمت و فهماندن اون به خانمت تاکید میکنی!!!

اهمیت حمایت از همسر در برابر خانواده

شیوه جلب حمایت خانم ها چگونه است!؟

اما نکته خیلی مهمی که باید اقایان بدانند این است که یک خانم در تصمیم گیری هاش اول از فاکتور عقل استفاده میکنه و سپس با فاکتور احساس باید اونو تایید و امضا کنه در واقع احساس حکم رییس تصمیم گیری رو داره و باید در تصمیم گیری نهایی یک خانم حتما بهش توجه و اقناع بشه.

مثلا حتما وقتی از خانمتون پرسیدید که چرا با من ازدواج کردی به تو خواهد گفت که اولش دیدم ادم محکم و پرکار و سالمی هستی(فاکتور عقل در تصمیم گیری) و بعد به شما خواهد گفت ولی وقتی دیدم منو خیلی دوست داری (فاکتور احساس) به تو بله گفتم یعنی احساسه هست که لایک نهایی رو انجام داده.

پس اگردوست دارید خانمتون در تصمیمی که گرفتید همراهی و تبعیت کنه باید فاکتور احساس تصمیمی که گرفتید رو به خانم نشان بدید نه فاکتور عقل

مثلا اگر هدیه خریدی به خانمت نگو این کادو قیمتش خیلی بالاست(فاکتور عقل) بلکه بهش بگو اینو به خاطر تو خریدم ( فاکتور احساس)

یا اگر میوه خریدی نگو قیمتش ارزون بود و مفت میداد بلکه بگو دیدم از این میوه ها دوست داری اونو خریدم

و یا در انتخاب باغ عروسی و آرایشگاه و خرید طلا و… باید احساس اون تصمیمی که گرفتید رو نشانش بدید

مثلا این حلقه رو دیدم رو دستت قشنگ میاد خریدمش نه اینکه از مغازه رفیقم خریدم و اون پول ساختش رو ازم نگرفت
پس توجه به احساس تصمیمی که گرفتید و نشان دادن اون به خانمتون میتونه اونو همراه خوتون کنه. البته اقایان یادتون باشه خانم ها عاشق مردان عقلانی و حسابگر هستند که با همه دنیا به جز خود خانمشون اینجوری باشند. حالا اگر خوب این مطلب رو توجه کرده باشید خواهید فهمید چگونه یک هدیه حتی یک شال ساده رو میتونید برای خانمتون جذاب کنید.

شیوه های حمایت از همسر چگونه است؟

سوالات متداول

حمایت از تصمیمات همسر چه نقشی در زندگی دارد؟

در ازدواج موفق حمایت از تصمیمات همسر نقش بسیار تاثیر گذاری در حفظ روابط دارد. اگر خانم مدام از همسرش ایراد نگیرد و او را به چالش نکشد یا مرد مدام در ذوق همسرش نزد و با او یکدل باشد زندگی گلستان می شود. البته حمایت از تصمیمات همسر به تصمیم دو طرف نیز مرتبط است. نوع تصمیم گیری باید عاقلانه و منطقی باشد.

همسرم نسبت به کارهای خونه بی تفاوته. ازون ورم توقع داره هر چی می خواد آماده باشه. خیلی باهاش صحبت کردم اما اصلا گوش نمی ده. چی کار می شه کرد؟

همسر شما مشخصه به زندگیش دلگرم نیست. باید علتش رو واضح ازش بپرسید که مشکلش چیه و چرا اینجوری می کنه. مشاوره زناشویی می تونه خیلی کمکتون کنه.

من به همسرم خیلی کمک کردم که درس بخونه و الان هم از لحاظ مالی و هم سطح تحصیلات از من بهتره ولی الان دیگه سطح خودشو خیلی بالاتر می دونه. نمی دونم چه کنم؟

این مشکل خود شماست که بیش از اندازه محبت کردید و به همسرتون بال و پر دادید. تنها راه شما اینه که باهاش صحبت کنید. اگه به نتیجه نرسید ادامه این زندگی براتون مشکل می شه. مشاوره می تونه بهتون کمک کند.

خدمات مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستامرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژهخدمات متنوعی را در زمینهمشاوره خانوادهبه شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

براي مشاوره در زمينه حمایت از همسر در مقابل خانواده باید چگونه باشد؟

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژهاز سراسر کشور

با ۰۲۱۶۲۹۹۹۰۶۶ تماس بگيريد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

آیا به مشاوره فوری نیاز دارید؟

 

مشاوره حضوری 👉

مشاوره تلفنی فوری👉