کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

اینستاگرام آویژه

مطالب ما را در اینستاگرام دنبال کنید ( کلیک کنید)

نکات قابل توجه در مورد شب زفاف

شب زفاف,آموزش های شب زفاف,
3.7/5 - (32 امتیاز)

شب زفاف از شب هایی است که برای خیلی ها شادی به همراه دارد . در مواردی هم باعث دگرگونی سرنوشت وآینده دختران میشود . دختری که ازدواج میکند دوست دارد همراه با همسرش پایه های زندگیش را محکم کند . اکثر دختران در شب عروسی استرس و هیجان دارند . شاید این استرس ریشه در رسم های غلط شب عروسی و یا نا آگاهی برخی در مورد شب عروسی داشته است . دختر پاکدامن و عفیف نگران این است که اگر آبرویش برود سرنوشتش به کجا خواهد انجامید ؟ نگرانی بی مورد نیست چون در رسوم ایرانیان شب عروسی است که نجابت یک دختر را تایید یا تکذیب میکند . مانند دانش آموزی که به درستی درس خوانده و نمره امتحانی برایش اهمیت دارد ولی معلم سختگیرش در او استرس ایجاد میکند . مشاوره خانواده در این حیطه یاری رسان و راهنمای شما عزیزان می باشد.

در مورد شب عروسی پیشنهاد میکنیم حتما مشاوره ازدواج و روانشناسی صورت بگیرد . به خاطر داشته باشیم امام صادق در مورد حفظ آبروی مومن فرموده اند : « المومن اعظم حرمه من الکعبه » حرمت مومن از حرمت کعبه والاتر است . مبادا که از روی نا آگاهی و بی اعتنایی باعث ریختن حیثیت و تباهی سرنوشت کسی باشیم که برای زندگی به ما اعتماد کرده است .


بیشتر بخوانید: وظایف مرد در برابر همسر و خانواده


شب عروسی

شب عروسی برای هر دختر و پسر از اهمیت ویژه ای برخوردار است. جشن و پایکوبی و دورهم بودن فامیل و بستگان برای پیوند دو جوان. هر قومی بنا به رسم و آئین خود این شب را به نوعی میگذراند. همه شاد هستند اما در این میان دو نفر یعنی عروس و داماد علاوه بر شادی نگران شبی هستند که در نظر ایرانیان اهمیت خاصی دارد. شبی که دختر خوب و نجیب ایرانی باید نجابت خود را ثابت کند.

در قدیم که علم پیشرفت نکرده بود چه بسا دخترانی که به خانه پدر برمیگشتند با اشک چشم و قلبی شکست خورده . آنهم به جرمی که مرتکب نشده بودند. اما شب عروسی امروز سراسر شادی است زیرا قبل از عقد در مراکز بهداشت گفتنی ها گفته میشود. و فرهنگ و شعور خانواده ها آنقدر بالا است که معیار نجابت دختر دیگر پرده بکارت نیست. شب عروسی شبی به یادماندنی و زیبا است هم برای پسر و هم برای دختر.

آموزش های شب زفاف

در آموزش های شب زفاف لازم است حتما مشاوره ازدواج انجام دهیم . خوشبختانه در مراکز مشاوره این امکان وجود دارد . مدتی است که بعد از آزمایش خون و قبل از ازدواج در مراکز بهداشتی آموزش های شب عروسی داده میشود . یکی از آموزش های شب عروسی در مورد ارگانیسم بکارت دختر است . و اما پرده بکارت چیست . در کجا قرار دارد ؟

پرده بکارت پرده لطیف و نازکی از جنس دیواره واژن است که در دهانه واژن قرار دارد . در برخی این دیواره بسیار قطور و در برخی بسیار نازک است . اگر با آموزش های شب عروسی آشنایی داشته باشیم . میدانیم که پرده بکارت انواع و اقسام دارد . برخی از پرده ها حتی با مقاربت پارگی نمیدهند . هنگام زایمان طبیعی پاره میشوند . در قدیم بسیاری از دختران به همین دلیل متهم به بی عفتی میشدند . اما اکنون خوشبختانه آموزش های شب عروسی در مراکز مختلف این آکاهی را به جوانان میدهد .

لازم است بدانیم پرده بکارت ممکن است در اثر ورزش های سنگین ، خوردن ضربه ، تصادف و اتفاقاتی از این قبیل پارگی بدهد . هدف از ازدواج در اسلام ایجاد انس و الفت میباشد . ولی ممکن است برای برخی حاصلی جز سرخوردگی نداشته باشد .


بیشتر بخوانید: مشاوره مسائل زناشویی


آداب شب زفاف,کارهای اشتباه در شب زفاف,

آداب شب زفاف

آداب شب زفاف را از دو منظر میتوان دید . آداب شب عروسی در گذشته و کاملا سنتی و آداب شب عروسی در عصر نوین . در گذشته با توجه به اینکه دختر و پسر هر دو استرس داشتند تقویت میشدند . بعد از دوران عقد شب عروسی میرسید که زنان در پشت حجله داماد به انتظار دیدن خون حاصل از پارگی بکارت دختر مینشستند . اما در عصر جدید خانواده دختر و پسر با مراجعه به پزشک متخصص از سلامت عروس آینده مطلع میشوند . که این کار پسندیده و بهتر است .

درد شب عروسی از نگرانی هایی است که دامنگیر عروس و داماد میباشد . پرده بکارت دارای سلول های عصبی خیلی کمی است . اگر عروس به خوبی تحریک شود غدد جنسی هورمون ترشح میکنند . در اثر ترشح هورمون پرده نرم تر شده و درد کمتری احساس میشود . اگر زن مضطرب بوده و پاهایش را جمع کرده و به دهانه واژن فشار وارد کند درد بیشتری حس خواهد کرد . برخی از اقایان فکر میکنند پرده بکارت جداره بسیار محکمی است . شب عروسی فشار زیادی وارد میکنند و باعث پارگی دهانه واژن شده و در نتیجه خونریزی بیشتر میشود .


بیشتر بخوانید: وظایف مرد در رابطه زناشویی


مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه نکات قابل توجه در مورد شب زفاف با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

کارهای اشتباه شب زفاف

از کارهای اشتباه شب زفاف هیجان بیش از اندازه داماد است . وقتی پسری دچار هیجان بیش از حد باشد ممکن است در زناشویی شب عروسی اختلال ایجاد شود . در برخی مورد آن شب زناشویی صورت نمیگیرد . در موارد دیگر دیده شده که آنقدر هیجان داماد زیاد بوده که باعث آسیب رسیدن به بدن عروس شده و شب شیرین زفاف به یک خاطره تلخ به دل گشته است . بعضی مواقع نیز هیجان و استرس بیش از حد عروس سبب شده که بانو به دلیل افت فشار شب را در بیمارستان گذرانده است .

از دیگر کارهای اشتباه شب عروسی سختگیری خانواده هاست . خانواده دختر به جای اینکه به دخترشان آرامش بدهند به او استرس وارد میکنند . با حرف هایشان به دختر تلقین میکنند که آبرویشان بستگی به این شب دارد و از این قبیل . . . یکی از رسوم غلط در مورد شب عروسی انتظار کشیدن خانواده ها در پشت حجله است . اینکار فشار روحی و روانی به عروس و داماد وارد میکند . ممکن است داماد به ناتوانی جنسی موقت مبتلا شود . یا از شدت نگرانی عجله کرده و به بکارت و واژن عروس آسیب جدی برساند .

نکته دیگر اینکه عروس و داماد روز سختی را پشت سر گذاشته اند آرایشگاه ، مراسم ازدواج ، فیلمبرداری و عکاسی و … بعد از گذراندن یک روز همراه با نگرانی و خستگی چه توقعی از آنها داریم ؟ توصیه متخصصان این است که در هفته اول انتظار زناشویی از آنها بی مورد است .


بیشتر بخوانید: مشاوره تلفنی زناشویی


شب زفاف چیست ؟

در پاسخ به سوال شب عروسی چیست پاسخ های مختلفی به ذهن خطور میکند . زفاف به معنی عروسی و وصلت است . در زبان فارسی از آن به عناوین بی شرمی ، زناشویی ، بی آزرمی و نخستین شب زناشویی یاد میشود . به راستی شب عروسی چیست ؟ بی آزرمی ؟ اصولا چرا باید چنین شبی برای دیگران اهمیت داشته باشد ؟ آیا مداخله کردن در چنین شبی حریم خصوصی ترین لحظات زندگی یک زوج را در هم نمیشکند ؟

گفتیم که پرده بکارت انواع و اقسام دارد . خونریزی شب عروسی و یا عدم خونریزی دلیلی بر دوشیزه بودن یا نبودن نیست . پرده بکارت ممکن است بعد از بلوغ با ترشحات فرسوده شده و از بین برود . این پرده دارای روزنه ای است که خون قاعدگی تخلیه شود . این روزنه به مرور و با خونریزی پریود بازتر میشود بطوریکه عمل دخول راحت و بدون خونریزی انجام میشود . برخی پرده ها ارتجاعی هستند و پارگی نمیدهند بلکه باز میشوند . برخی پرده ها بقدری محکم هستند که شب عروسی داماد با مشکل مواجه میشود .

پارگی پرده بکارت به هر دلیل که باشد توسط پزشک قابل تشخیص است . خون ناشی از پارگی بکارت با قاعدگی هم اگر چه مشکل ولی قابل تشخیص میباشد . خون قاعدگی دارای فیبرینوژن کمتری است ودیرتر لخته میشود . در خون قاعدگی تعداد زیادی سلولهای واژینال و تخمک دیده میشود . خون حاصل از پارگی پرده بکارت زودتر لخته میشود چون فیبرینوژن بیشتری دارد وسلول های واژینال و تخمک در آن کمتر است .


بیشتر بخوانید: راهکارهای مشاوره زناشویی تلفنی


آموزش های شب زفاف,آداب شب زفاف,

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه نکات قابل توجه در مورد شب زفاف با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

مشاوره شب زفاف

مشاوره و آموزش به ما کمک میکند تا شب عروسی به آرامی ودر زمان مناسب اینکار انجام شود . از نظر علمی دختر باید برای زناشویی آماده شود . غدد تحریک شده و به راحتی ترشح کنند پس باید داماد فرصت کافی داشته باشد . ابتدا از نظر عاطفی و حسی و سپس از طریق ارگانیسم بدن دوشیزه را برای زناشویی آماده کند .

پوشیدن لباس نامناسب مانند شلوار جین که بافت سختی دارد هم به بکارت آسیب میرساند . برخی دختران در زمان بلوغ با دیدن تغییر شکل و رنگ کلیتوریس کنجکاو میشوند . این کنجکاوی ممکن است باعث شود دختر بچه مدام درخلوت با آلت تناسلی بازی کند و به بکارتش آسیب وارد شود . لازم است مادران در زمان بلوغ حتمن با دختر خود در مورد قاعدگی وتغییر شکل صحبت کند . و یا حتما به مشاوران خانواده مراجعه کنند . در بسیاری موارد دیده شده که تغییر رنگ و شکل کلیتوریس و عدم آگاهی باعث سرخوردگی دختران شده است . برخی از دختران نا بالغ فکر میکنند زشت شده اند و همیشه احساس هیجان و آشوب درونی دارند .

در برخی دختران بطور مادر زادی پرده بکارت وجود ندارد . تعداد این دختران خیلی کمتر است . در برخی دیگر این پرده یکسره است و منفذی برای خروج خون قاعدگی وجود ندارد . ایجاد این منفذ توسط پزشک امکان پذیر است . امروزه ترمیم پرده بکارت توسط پزشکان انجام میشود . البته دوختن بخشی از دهانه وازن که نقش پرده را بازی میکند . این کار در ایران غیر قانونی است مگر در مواردی که در اثر ضربه یا حادثه به بکارت آسیب رسیده باشد . بطور کلی قبل از شب زفاف مشاوره ازدواج بسیار مهم و ضروری است .

برای همه عروس و دامادها آرزوی خوشبختی میکنیم . امیدواریم با مشورت با افراد کارآمد و متخصص همیشه خاطرات خوب وشادی برای خود رقم بزنند .

سوالات متداول

برای غلبه بر خستگی های مراسم عروسی چه کنیم ؟

نوشیدن چای، استفاده از پروتین که درگوشت کبا ب وجود دارد در رفع خستگی بسیار موثر است. اما گیاهی به شما معرفی میکنیم که حتی با بوییدن آن خستگی شما تا حدی رفع میشود. گیاه رزماری . اگر فرصت داشتید از دمنوش آن بهره ببرید وگرنه با جویدن برگ های آن هم میتوانید خستگی را از خود دور کنید.

در چه مراکزی میتوان آموزشهای لازم مربوط به شب عروسی را گذراند ؟

در مراکز مشاوره خانواده میتوانید از اولین گامها شروع نمایید . از تقویت روحیه و تسلط بر استرس ها تا مراحل گذراندن شب عروسی.

آیا با وسع مالی کم هم میتوان شب عروسی را به خوشی گذراند ؟

مسلما جواب مثبت است . ابزار مادی برای زندگی لازم است اما با داشتن مهارت های زندگی میتوان از کمترین امکانات بهترین لذتها را برد و شب عروسی زیبایی داشت.

خدمات مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینهمشاوره زناشویی و زندگی مشترکبه شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع:Wedding Night Confessions

نویسنده: زهره حبیبی نوده

براي مشاوره در زمينه نکات قابل توجه در مورد شب زفاف

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژهاز سراسر کشور

با ۰۲۱۶۲۹۹۹۰۶۶ تماس بگيريد

نظرات

- 5 نظر:

  1. سلام وقت بخیر
    اشتباه بیشتر دختران این است که به دوست پسر خوب سکس میکنن از روی هیجان و کیف و علاقه موقت انان
    ولی نمیدونن که چه بلایی سر خودشون‌میارن
    لطفا با دوست پسر و نامزد خود تا حد امکان است سکس نکنید

  2. من با دوس پسرم رابطه داشتم خیلی پشیمونم ۱۵ سالمه چیکار کنم وقتی برام خاستگار اومد رفتم پزشک زنلن متوجه نشن ک من سکس نداشتم و چطور متوجه نشن ک پرده ندارم خیلی افسرده شدم🥺🥺

  3. من به دلیل استرس زیاد شوهرم پرده ام را کامل باز نکرده اما الان ۷ماه هست که حامله هستم
    اما باز هم شوهر کاری به پرده نداشت هست
    آیا برای زایمانطبیعی دچار مشکل می شوم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

آیا به مشاوره فوری نیاز دارید؟

 

مشاوره حضوری 👉

مشاوره تلفنی فوری👉