کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

اینستاگرام آویژه

مطالب ما را در اینستاگرام دنبال کنید ( کلیک کنید)

خرید کردن مردان و زنان تفاوت هایی دارد؟

خرید مردان و زنان چه تفاوتی با هم دارد؟
5/5 - (2 امتیاز)

تفاوت خرید کردن مردان و زنان چیست؟

خرید کردن خانم ها و آقایون یکی از عادت های ضروری در طول زندگی شان است. اما با این تفاوت که در اکثر موارد خرید کردن آقایون تقریبا به مایحتاج خانه محدود شده و صرفا خرید کردن را وظیفه می دانند. به همین دلیل چندان لذتی نمی برند. در عوض خانم ها به خرید کردن عشق می ورزند. به همین دلیل گفته می شود که خرید کردن خانم ها و آقایون تفاوت های زیادی دارد.

البته که خرید کردن مردان و زنان تفاوت هایی دارد. این تفاوت ها از مدت ها قبل بوده و خواهد بود. در این جا به چند تفاوت خرید کردن مردان و زنان اشاره می کنیم:

تفاوت خرید مردان و زنان در وقت و زمان

معمولا اکثر مردان خریدها را طی مدت کمی انجام می دهند. حتی زمانی که می خواهند برای خودشان خرید کنند هم همینطور است. زیرا حوصله گشتن و راه رفتن از این مغازه به آن مغازه را ندارند. خانم ها برعکس عاشق گشتن هستند. دیده شده حتی به خاطر اختلاف قیمت ناچیز چندین چهار راه را طی می کنند و فکر می کنند با این کار به یک پیروزی بزرگ رسیده اند. به همین دلیل اکثر آقایون تمایل ندارند که با خانم ها به خرید بروند. حتی شده که راضی هستند عابر بانک خود را به همسرانشان بدهند اما با آن ها خرید نکنند.

تفاوت مردان و زنان در چانه زدن

از دیگر تفاوت های خرید کردن زنان و مردان این است که اکثر مردها حوصله چانه زدن ندارند. آن ها فقط دوست دارند هر چه سریعتر بخرند و به خانه بروند. برعکس، زنان عاشق چانه زدن هستند. حتی شده بعضی از آقایون به همین دلیل با همسرشان به خرید نمی روند و حتی خجالت می کشند و فکر می کنند با چانه زدن تحقیر می شوند.


بیشتر بخوانید:راهکار های مشاوره خانواده برای مدیدریت بحران


مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه خرید کردن مردان و زنان تفاوت هایی دارد؟ با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

تفاوت خرید کردن مردان و زنان درباره دقت و وسواسی در خرید

اکثر مردان نسبت به چیزی که می خرند بی دقت هستند. مثلا دیده شده لباس یا پیراهنی که خریده و به خانه آورده نخ کش شده یا خرید های خوراکی، کیفیت پایینی داشته اند. نکته دیگر اینکه مردان اصلا روی آن را ندارند که جنسی را پس بدهند. در عوض خانم ها نسبت به چیزی که می خرند به شدت حساس هستند و سعی می کنند با کیفیت ترین و مناسب ترین چیزها را خریداری کنند. در اکثر موارد هم اگر مشکلی در خرید آن ها باشد، آن را پس خواهند داد.

تفاوت خرید مردان و زنان در سلیقه

از لحاظ روانشناسی مردان معمولا سخت سلیقه هستند و خیلی طول می کشد تا تصمیم نهایی را بگیرند. از آن طرف آقایون معمولا به اولین یا نهایت دومین چیزی که در مغازه می بینند رضایت می دهند.

تفاوت خرید مردان و زنان در سبک خرید کردن آن ها

از دیگر تفاوت های خرید کردن خانم ها و آقایون این است که معمولا مردها خرید آنلاین دوست دارند. آقایون به دلیل بی حوصلگی بیش از حد در خرید، دوست دارند آنلاین خرید کنند. از آن طرف خانم ها تا جنس را از نزدیک نبینند به قول معروف به دلشان نمی شیند.


بیشتر بخوانید: مراحل مشاوره فردی|مشاوره فردی و گروهی چیست؟


تفاوت خرید مردان و زنان چیست؟

دلیل علاقه خانم ها به خرید کردن چیست؟

علاقه خانم ها به خریدکردن، ریشه در ذات و فطرت آن ها دارد. این ویژگی در خانم ها تکاملی است و هر سال هم علاقه شان بیشتر می شود. به لحاظ روانشناسی خانم ها عاشق زیباتر شدن و زیبا تر کردن محیط هستند. به همین دلیل خود را مسئول انجام این کار می دانند و برای رسیدن به آن تلاش می کنند. از طرفی آقایون پرداخت کننده و خانم ها خرج کننده هستند. خوب بالطبع خانم ها علاقه بیشتری به خرید کردن دارند.

چرا آقایون علاقه ای به خرید رفتن با خانم ها ندارند؟

خانم ها معمولا مشکل پسند هستند. همین سخت پسند بودن خانم ها باعث می شود که به راحتی خرید نکنند و گاهی ساعت ها در خیابان مشغول فکر هستند. این وضع برای آقایون فاجعه است. آن ها نمی توانند دنبال خانم هایشان به این ور و آنور بروند تا بالاخره همسرشان رضایت دهد. از طرفی خود آقایون هم علاقه ای به خرید ندارند. جالب اینجاست بعضی از مردان روی آن را ندارند که به همسرشان بگویند که نمی خواهند به خرید بیایند. امیدواریم خانم ها این مطلب را بخوانند و کمتر همسرشان را اذیت کنند.

خرید کردن در بالا بردن روحیه خانم ها چه تاثیری دارد؟

روان شناسان معتقدند که خرید کردن در افزایش انگیزه در زندگی تاثیر بسیار زیادی دارد. مخصوصا در خانم ها که خرید کردن حالشان ها برای مدت ها خوب می کنند و احساس لذت و آرامش می کنند. علاوه بر این قدرت تصمیم گیری آن ها را بالاتر برده و باعث می شود فرد یادبگیرد که چطور و کجا خرج کند و روی اموال همسرش مدیریت داشته باشد.

چه کار کنیم خانممون زود خریدهاشو انجام بده؟

دیدگاه مشاوره خانواده:

یکی از شکایت های آقایان اینه که میگن وقتی با خانم میریم خرید ایشون الکی این و رو اونور میره و زود خرید نمیکنه و دلش میخواد الکی بگرده و توجهی به وقت نداره
و وقتی پای درد و دل خانم ها هم میشینیم اونا هم ناراحت هستند از بی توجهی شوهرشان و حتی ترجیح میدن بدون شوهرشون بیان خرید؟در حالی دوست داشتن مردشون همراهشون بیادبدون نق زدن و عصبانیت!!!

بهتره یه کم در مورد تفاوت مردو زن در موقع خرید نکاتی رو بهتون بگیم👇👇

✅خانم ها در هنگام خریداولویتشان جذابیت و زیبایی کالاست و بعد کاربردی بودن آن یعنی مثلا اگر به دنبال مانتویی هستند دوست دارن اولین شاخصه اون مانتو زیبایی و بعد کاربردی متناسب با نیازشون رو داشته باشه به خاطر همین انتخاب کالا براشون یه کم وقت بیشتری میبره چون شاخصه تنوع و زیبایی انتخاب رو سخت میکنه.

✅از طرفی خانم ها چون جزبین هستند جزییات کالا های بازار رو میبینند و تفاوت هاشون رو درک میکنند وهمین باعث میشه باید مغازه های متعددی رو بگردند به همین خاطر خریدشان زمان بیشتری رو میبره.

✅خانم ها به دلیل همان جزبینی شان متناسب با نیازهای متعددشان خرید میکنند در حالی که مردان از یک وسیله برای کاربردهای گوناگون استفاده میکنند مثلا خانم برای موقعیت های گوناگونش لباس های مختلف میخره و استفاده میکنه در حالی که مرد ممکنه با همان لباس مهمانی به سرکار هم بره به همین خاطر هنگام خرید زنبیل خانم ها پربارتر از خرید مردان است و زمان بیشتری میبره تا خریدهاشو انجام بده.

✅خانم ها یکی از ویژگی های ذاتیشون آرام بودنشون است و همین باعث میشه در تصمیم گیری هنگام خرید راحت باشند واصلا گذشت زمان رو متوجه نمیشن.

✅خرید کردن برای خانم ها یک رفتار حاوی استرس کم است همان چیزی که ترشح هورمون رو در بدنشان تنظیم میکنه به همین خاطر دوست دارن طول مدت خریدشان بیشتر باشه.

نتیجه اینکه اقایان آنطوری که شما به دنبال خرید یک کالا میگردید خانم هاتون نمیگردن.

پس وقتی از نگاه خودتون با او رفتار میکنید یعنی اول به دنبال کارکرد یک جنس هستید و بعد به زیبایی اون توجه میکنید همین باعث میشه سریع دوست داشته باشید خریدتون رو انجام بدید چون کالای مورد نظرتون رو دارید میبینید در حالی که خانمتون باید مغازه های زیادی رو بگرده تا کالا با شرایطی که دوست داره رو پیدا کنه و نمیخره و چون شمااز نگاه خودتون به اونا نگاه میکنید بهشون برچسب بیکار و بی فکر بودن و عقلانی رفتار نکردن و … میزنید ودعواتون میشه.

خرید مردان و زنان چه ویژگی هایی دارد؟

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه خرید کردن مردان و زنان تفاوت هایی دارد؟ با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

راهکار چیست؟!

✅آقایان در هنگام خریدباخانمتون درمورد ویژگی های احساسی جنسی که میخواهید بخرید صحبت کنید👈 مثلا اگر یک مانتو رو دیدید به خانمتون بگید این مانتو خیلی زیباست و بهت میاد این باعث میشه خانم انگیزه خوبی برای خرید پیدا کنه.

✅هنگام خرید در مورد قیمت کالایی که میخواهید بخرید صحبت نکنید👈 مثلا بهش نگید این کالا ارزونه یا قیمتش کمه یا تخفیف میدن پس بخرش.

✅هنگام خرید در مغازه ازخانمتون بخواهید در مورد دلایل منطقی و نه احساسی خرید یا نخریدن کالا باهاتون حرف بزنه اینجوری بهش کمک میکنید تا انتخاباشو محدودتر کنه.

✅هنگام خرید هی وقت رو به خانمتون گوشزد نکنید اینجوری هم بهش اضطراب میدید و هم حس بد کم توجهی و همین مساله باعث میشه قدرت خریدشون پایین بیاد
پس توجه به فاکتور و دلایل احساس خرید خانمتون هم به خانمتون حس خوب توجه میده و هم اونو مجاب به خرید کالا میکنه و از خریدش هم لذت میبره و در نتیجه زودتر خرید انجام میشود.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستامرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژهخدمات متنوعی را در زمینهمشاوره خانوادهبه شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

براي مشاوره در زمينه خرید کردن مردان و زنان تفاوت هایی دارد؟

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژهاز سراسر کشور

با ۰۲۱۶۲۹۹۹۰۶۶ تماس بگيريد

نظرات

- یک نظر:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

آیا به مشاوره فوری نیاز دارید؟

 

مشاوره حضوری 👉

مشاوره تلفنی فوری👉