کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

اینستاگرام آویژه

مطالب ما را در اینستاگرام دنبال کنید ( کلیک کنید)

11 راهکار برای جلب اعتماد همسر بعد از خیانت

راه های جلب اعتماد همسر
2.7/5 - (3 امتیاز)

خیانت یکی از بزرگترین مشکلات زندگی های امروزی است که تقریبا هیچ زوجی نمی‌تواند خودش را از آن مصون بداند. برخی از افراد بعد از فاش شدن خیانت به دلایل مختلفی به دنبال بازسازی رابطه بعد از خیانت هستند. اما به نظر شما این کار امکان پذیر است؟ چند لحظه خودتان را جای همسرتان بگذارید و به این فکر کنید که اگر این اتفاق برعکس رخ می‌داد و همسرتان به شما خیانت می‌کرد، آیا او را می بخشیدید؟ پس باید به همسرتان حق بدهید که در ابتدا از شما خشمگین و غضبناک باشد. اگر شما به دنبال دلجویی بعد از خیانت هستید در این مقاله با ما همراه باشید تا با 11 راه جلب اعتماد همسر بعد از خیانت آشنا شوید.

راه های جلب اعتماد همسر

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه 11 راهکار برای جلب اعتماد همسر بعد از خیانت با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

1. مشاوره فردی بگیرید

حتما شما خودتان هم بعد از خیانت به همسرتان و تلاش برای عملی کردن جلب اعتماد همسر بعد از خیانت در حال گذراندن مسیر سخت و طولانی هستید. در چنین زمانی شما علاوه بر اینکه احساسات و خشمی را که از خودتان دارید باید کنترل و مدام خودتان را سرزنش کنید باید در کنار همسرتان هم بمانید و از او دلجویی کنید. بنابراین بهتر است در چنین شرایطی احساسات خودتان را با یک مشاور در میان بگذارید. همچنین اگر فکر می‌کنید هنوز هم برای برگشتن به رابطه قبلی وسوسه می‎شوید، حتما از یک روان درمانگر کمک بگیرید تا سرنوشت زندگی شما مشخص بشود.

2. پاسخ به سوالات همسر و افشای جزئیات

افشای جزئیات خیانت
افشای جزئیات خیانت

فردی که خیانت دیده بعد از فاش شدن خیانت همسرش چه خیانت مجازی و یا در دنیای واقعی باشد، در درون احساس شکست می‌کند و دچار مشکلات روحی و روانی می‌شود. در این زمان ممکن است برای اینکه به فکر و تخیلات خود سر و سامان بدهد در مورد رابطه پنهانی شما سوالاتی بپرسد و یا یک سوال را بارها تکرار کند. به هیچ وجه از سوالات همسرتان احساس کلافگی و خستگی نکنید و برای دلجویی بعد از خیانت وقت بگذارید. در کمال آرامش و پشیمانی در مورد رابطه تان صحبت کنید. در مورد مواردی صحبت کنید که او تمایل به شنیدن دارد. جزئیات را تنها زمانی بگویید که همسرتان سوالات جزئی می‌پرسد. در این مرحله لازم است صادقانه به سوالات همسرتان پاسخ دهید تا با افشای جزئیات در آینده با مشکل رو به رو نشوید.

راهکاری موثر برای فراموش کردن خیانت همسر وجود دارد؟ قبل از هر گونه قضاوت در این مورد پیشنهاد میکنیم مطلب فراموش کردن خیانت را با دقت مطالعه کنید.

بخشش و جلب اعتماد همسر
بخشش و جلب اعتماد همسر

3. انتظار بخشش آنی نداشته باشید

گاهی اوقات فرد خائن بعد از اعتراف به رابطه سوم و فاش شدن خیانت توقع بخشش آنی و چند روزه از همسر خود دارد. دست کم گرفتن خیانتی که مرتکب شده اید و نادیده گرفتن احساسات همسرتان، باعث رنج و خشم بیشتر او می‌شود و بازگشت به زندگی بعد از خیانت را سخت تر می‌کند. بنابراین این اتفاق را دست کم نگیرید و به همسرتان زمان بدهید. درمان خیانت یک شبه اتفاق نمی افتد و همسر شما برای رسیدن به نقطه بخشش نیاز به مشاوره بعد از خیانت دارد. بنابراین، جلب اعتماد همسر بعد از سال ها دروغگویی کار آسانی نیست.

4. مسئولیت کار خود را بپذیرید و کسی را متهم نکنید

ممکن است فرد خائن برای فرار از مسئولیت کاری که انجام داده است خودش را بی تقصیر جلوه دهد و بهانه هایی مانند دوستان ناباب، گول خوردن و … بیاورد. این بهانه ها تنها خشم همسرتان را بیشتر می‌کند و از نظر هیچ کس موجه نیست. به هرحال شما از روی اختیار خیانت انجام داده اید و هیچ کس نمی‌تواند شما را مجبور به خیانت کند. بنابراین مسئولیت اشتباهی که انجام داده اید را به گردن بگیرید و برای بازگشت به زندگی بعد از خیانت تلاش کنید.

5. به نیازهای خودتان توجه کنید

در چنین زمانی علاوه بر اینکه باید به نیازهای همسرتان توجه داشته باشید، نباید نیازهای خودتان را فراموش کنید. نیازها و کمبودهایی که شما را به سمت خیانت سوق داده‌ است را با همسرتان در میان بگذارید و از او بخواهید که به نیازهای شما توجه بیشتری کند. این کار باعث میشود تا روابط زناشویی شما بهبود پیدا کرده و همسرتان احساس بهتری نسبت به شما پیدا کند.

غافل نشدن از همسر
غافل نشدن از همسر

6. نسبت به همسرتان غافل نشوید

اعتماد به همسر بعد از خیانت کار آسانی نیست. شما حتی نمی‌توانید خشم و غضب همسرتان را نسبت به خود تصور کنید. به همین دلیل در اولین روزهای فاش شدن خیانت توقع رفتار خوب از همسرتان نداشته باشید. پرخاشگری، خشم و تنفر بعد از خیانت امری طبیعی است. اما فکر نکنید با دوری و بی توجهی به همسرتان به او کمک می‌کنید. با تماس، پیامک و گفتگوی صادقانه رابطه صمیمانه خود را استارت بزنید و با خرید هدیه و یا درست کردن غذای مورد علاقه، او را سوپرایز کنید.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه 11 راهکار برای جلب اعتماد همسر بعد از خیانت با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

7. رفتارتان را تغییر بدهید

فراموش کردن خیانت از طرف همسرتان به معنای این نیست که زندگی مانند قبل ادامه پیدا کند. در حال حاضر همسرتان نسبت به شما حساس شده است و کوچکترین رفتار و حرف شما را تحت نظر قرار می‌دهد. اگر از خودتان مطمئن هستید پس برای اعتماد کردن بعد از خیانت رفتارهای خود را تغییر دهید و هیچ کار مشکوکی از خود نشان ندهید. به طور مثال رمز گوشی خود را بردارید و اجازه دسترسی به تمام اکانت های مجازی خود را به همسرتان بدهید. تماس ها را در کنار او جواب بدهید تا اعتماد از دست رفته همسرتان به مرور زمان برگردد.

8. به زوج درمان مراجعه کنید

از آنجایی که فردی که خیانت دیده سرشار از خشم و غضب است معمولا به دنبال کسی است که بتواند در مورد این مسئله با او حرف بزند و خودش را تخلیه کند. شاید به دلایل مختلفی علاقه مند به صحبت کردن با دوستان و خانواده خود نباشد. بنابراین مشاوره بعد از خیانت و مراجعه به متخصص در حوزه مشاوره خیانت بهترین گزینه برای همسرتان است. روان درمان زوجین با توجه به تخصص و تجربیات خود به بازسازی رابطه بعد از خیانت کمک زیادی خواهد کرد.

درک کردن همسر
درک کردن همسر

9. همسرتان را درک کنید

پرخاشگری، توهین، خشم و فریاد یک رفتار طبیعی بعد از فاش شدن خیانت شماست و دلیل آن تنفر بعد از خیانت است که در وجود همسرتان شکل می‌گیرد. بنابراین احساسات و خشم او را درک کنید و در برابر پرخاشگری همسرتان صبور بمانید و سعی کنید با زبان بدن شرمندگی خود را نشان بدهید.

10. به نیاز های همسرتان توجه کنید

یکی از دلایل خیانت شما برطرف کردن نیازهایی است که احساس می‌کردید، بنابراین دست از خود محوری بردارید و با توجه به نیازهای همسرتان به او نشان بدهید که تغییر کرده اید.

11. به همسرتان متعهد شوید

آخرین گام برای بازسازی رابطه بعد از خیانت متعهد شدن نسبت به قول و قرارهایتان است. شما می‌توانید با یک تعهد جدید به همسرتان دوباره دل او را به دست آورید و البته فراموش نکنید که حتما باید نسبت به تعهدتان پایبند بمانید. تعهدات شما باید قابل اجرا باشند در غیر این صورت دوباره وجه شما در مقابل همسرتان خدشه دار می‌شود و بیش از پیش رابطه شما را در معرض خطر قرار می‌دهد.

سخن آخر

خیانت در زندگی زناشویی مسئله کوچکی نیست که بتوان با یک عذرخواهی همه چیز را به حالت قبل برگرداند اما به این معنا هم نیست که بازسازی رابطه بعد از خیانت امکان پذیر نباشد. اگر عمیقا از رفتار خود شرمنده هستید، آن را ابراز کنید و به کمک راه های جلب اعتماد همسر که در این مقاله به آن پرداختیم فرصتی دوباره برای شاد زیستن در کنار همسرتان ایجاد کنید و دوباره به گروه مردان وفادار و یا زنان وفادار بپیوندید.

سوالات متداول

چگونه دوباره بعد از خیانت اعتماد همسرم را جلب کنم؟

جلب اعتماد همسر بعد از خیانت کار راحتی نیست و نیاز به صبر، حوصله و البته تغییراتی در رفتارتان دارد.

برای دلجویی بعد از خیانت چه کار کنم؟

شما باید در کلام و رفتار صادقانه به همسرتان محبت کنید و به او زمان بدهید تا دوباره اعتماد از دست رفته برگردد.

اعتماد کردن بعد از خیانت امکان پذیر است؟

بله بسیاری از مردان و زنان بعد از خیانت اشتباهات خود را جبران کرده اند و در زندگی خود موفق هستند. بنابراین اگر فکر می‌کنید همسر شما عمیقا پشیمان است بهتر است فرصتی دوباره به او بدهید.

خدمات مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستامرکز مشاوره خانواده آویژهخدمات متنوعی را در زمینهمشاوره خیانت به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

براي مشاوره در زمينه 11 راهکار برای جلب اعتماد همسر بعد از خیانت

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژهاز سراسر کشور

با ۰۲۱۶۲۹۹۹۰۶۶ تماس بگيريد

نظرات

- 6 نظر:

  1. من دچار لغزش و اشتباه شدم و وارد ی رابطه اضافی خارج شدم ام ک خیلی بیخود هم بود فقط جهت راه فرار از صحبت ها و سرزنش ها لطفا در اسرع وقت راهنماییم کنید،تشکر

  2. سلام من ۱۹ سالمه دوست پسر دارم که من قرار بود براش ویس بفرستم و مامانم بهم گفت خیلی تو گوشی هستی و فلان وقت نشد که بهش بگم باید برم مامانم گوشیمو از دستم کشید و رفت بعد دو سه روز بهش گفتم ببخشید اینطوری شد و گفت بهت اعتماد ندارم میتونستی ویس رو فرداش بفرستی و …من هم واقعا نمی‌دونستم و معذرت خواهی کردم و گفت من آدم بخشنده ای هستم و گفت فکر می‌کنم تو خودت نیستی یکی دیگه داره با من چت می‌کنه و …گفت ویس بده یه چیزی بگو که اعتمادم برگرده ..من چیکار کنم چه ویسی بدم من بهش اعتماد دارم و دوستش دارم چیکار کنم لطفاً کمکم کنید

  3. سلام میشه ب من کمک کنید همسرم به من شک داره چجوری اعتمادش بدست بیارم ممنون میشم کمک کنید

  4. سلام میشه ب من کمک کنید همسر من ب من شک داره نمیدونم چجوری اعتمادش بدست بیارم ممنون لطفا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

آیا به مشاوره فوری نیاز دارید؟

 

مشاوره حضوری 👉

مشاوره تلفنی فوری👉