کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

اینستاگرام آویژه

مطالب ما را در اینستاگرام دنبال کنید ( کلیک کنید)

چگونه احتمال خیانت در محیط های کاری را کاهش دهیم؟

کاهش احتمال خیانت در محل کار
4/5 - (3 امتیاز)

در سال های نه چندان دور تعداد زنان شاغل در اجتماع نسبت به الان به مراتب کمتر بود و به همین دلیل زنان و مردان در محیط های کاری روابط زیادی نداشتند. اما در حال حاضر حضور موثر زنان در جامعه و محیط های کاری بسیار مفید و قابل توجه است. اما هر تغییر و تحولی علاوه بر فواید با آسیب هایی نیز همراه است. یکی از این آسیب ها خیانت در محل کار است که تقریبا بخشی از مشکلات اصلی روابط زناشویی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. بنابراین، در این مقاله همراه ما باشید تا با جنبه های مختلف خیانت و روابط نامشروع در محیط کار آشنا شوید.

چرا احتمال خیانت در محیط های کاری بیشتر شده است؟

همانطور که گفتیم حضور موثر و فعال زنان در جامعه و محیط های کاری در کنار فواید زیادی که دارد با آسیب هایی همراه است. البته منظور ما این نیست که حضور زنان در جامعه باعث بروز خیانت عاطفی و یا جنسی در زندگی زناشویی می‌شود. بلکه منظور ما این است که حضور بیشتر زنان در محیط های کاری مختلف، احتمال بروز خیانت و روابط جنسی در محیط کار را بیشتر می‌کند.

رعایت حد و حدود بهترین راه برای جلوگیری از خیانت در محل کار
رعایت حد و حدود بهترین راه جلوگیری از خیانت در محل کار

به همین دلیل رعایت حد و حدودها در در ارتباط زن و مرد در محیط کار از نظر روانشناسان اهمیت زیادی دارد. در حال حاضر متاسفانه در مشاوره های زناشویی با نمونه های زیادی از خیانت در محیط کار روبه رو هستیم . مثلا دو همکار خانم و آقا تنها با قصد کمک به یکدیگر وارد حریم خصوصی همدیگر شده‌اند و بعد از مدتی به طور ناخواسته یک رابطه عاطفی را شروع کرده اند. در نتیجه دو نفر با وجود تاهل و داشتن روابط خانوادگی به فرد سوم دیگری علاقه پیدا کرده اند و درگیر یک احساس تعلق توام با عذاب وجدان شده اند. بنابراین شما برای رهایی از این آسیب ها می‌توانید با چند راهکار ساده باعث جلوگیری از خیانت شوید.

چگونه زنان خیانتکار را شناسایی کنید! اگر شما هم در این مورد کنجکاو شده اید، پیشنهاد میکنیم مطلب زنان خیانتکار را با دقت مطالعه کنید.

چند راهکار ساده برای جلوگیری از خیانت در محیط کار

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه چگونه احتمال خیانت در محیط های کاری را کاهش دهیم؟ با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

1- همیشه یادگاری از همسرتان همراهتان باشد

برای داشتن سیاست در محل کار همیشه یک یادگاری از همسرتان همراهتان باشد تا همکاران شما متوجه باشند که شما دست نیافتنی و عاشق همسرتان هستید. مثلا حلقه ازدواج، تماس با همسر و یا گاهی اوقات از او بخواهید که هنگام برگشت دنبال شما به محیط کار بیاید و …، همه این ها می‌تواند همکاران شما را متوجه کند که شما فرد متعهدی هستید.

داشتن رفتار مناسب در محل کار برای جلوگیری از خیانت در محل کار
داشتن رفتار مناسب در محل کار برای جلوگیری از خیانت در محل کار

2- کد اشتباه در محیط کار ندهید

شما قبل از هر چیزی باید رفتار صحیح در محیط کار را بیاموزید. ارتباط با جنس مخالف و همکاران غیر همجنس و کنترل این روابط درست مانند راه رفتن بر لبه تیغ است. همکاران شما شخصیت های مختلفی دارند که شما باید بر اساس آن ها رفتار و برخورد کنید. منظور ما از نحوه برخورد با همکار خانم و یا آقا در محیط کار این است که تعادل را باید رعایت کنید. یعنی رفتار شما نباید خیلی سرد و بی تفاوت باشد به صورتی که برای همکارانتان خوشایند نباشد و نه خیلی صمیمی که برای شما مشکل ساز شود. بنابراین حفظ تعادل و سیاست در محیط کار اهمیت زیادی دارد.

3- آزار جنسی را اعلام کنید و نترسید

اگر در محل کار در معرض مزاحمت به شکل های مختلف مانند آزار جنسی، تلفنی، کلامی و یا به هرشکل دیگری قرار گرفتید حتما آن را به مسئولان مربوطه منتقل کنید. اگر فرد مربوطه بالاترین فرد سازمان است بهتر است خیلی سریع از کار خود استعفا دهید. در هرصورت شما نباید در برابر آزار جنسی در محل کار ساکت بمانید. در بیشتر مواقع سکوت در برابر آزار جنسی به خاطر ترس از آبرو و یا هر دلیل دیگری این اجازه را به فرد متجاوز می‌دهد که رفتار اشتباه خود را تکرار کند.

4- تماس و پیامک های خودتان را کنترل کنید

اگر همکاران غیر همجنس خود را در شبکه های مجازی دنبال می‌کنید حواستان به واکنش ها و ارتباط های خود در فضای مجازی باشد. گاهی اوقات ارتباط و شوخی ها از همین لایک و واکنش ها به استوری های یکدیگر شروع می‌شود و در محیط کاری ادامه پیدا می‌کند. بنابراین اگر لازم نیست صفحه همکارانتان را دنبال نکنید و اگر هم مجبور به انجام این کار شدید حساسیت بیشتری بر مکالمات خود داشته باشید تا احتمال خیانت در محل کار به حداقل برسد.

تا به حال به این فکر کرده اید چرا مردان در دوران بارداری، دوران نامزدی و دنیای مجازی خیانت میکنند؟ برای درک بهتر این موضوع پیشنهاد میکنیم مقاله دلایل خیانت مردان را حتما بخوانید.

آموزش صحیح برای برخورد با جنس مخالف در محل کار
آموزش صحیح برای برخورد با جنس مخالف در محل کار
مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه چگونه احتمال خیانت در محیط های کاری را کاهش دهیم؟ با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

5- برگزاری و شرکت در کارگاه های آشنایی با جنس مخالف

یکی از موضوعاتی که فقدان آن در سازمان و شرکت های خصوصی در حال بروز است نبود کارگاه های آموزشی برای آشنایی و برخورد با جنس مخالف است. افراد قبل از ورود به محیط کار باید با روحیات و خصوصیات همکاران غیر هم جنس خود آشنا شوند تا بتوانند نحوه برخورد با همکاران در محیط کار را کنترل کنند. همچنین باید توصیه هایی را به خانم های شاغل آموزش داد تا در هنگام مواجه با خیانت رفتار و واکنش درستی را از خود نشان بدهند.

6- گاهی به مشاوره مراجعه کنید

اگر فکر می‌کنید که ناخواسته درگیر یک رابطه عاطفی و روابط نامشروع در محیط کارتان شده اید، خیلی سریع به مشاور مراجعه کنید و از او کمک بگیرید. ما در قرنی زندگی می‌کنیم که مراجعه به مشاور نه تنها از نظر دیگران بد نیست بلکه شما را به انجام این کار تشویق نیز می‌کنند. اصولا “بعدا” خیلی دیر است و همه ما گره هایی در زندگیمان داریم که تنها به دست مشاور باز می‌شود، بنابراین مراجعه به مشاوره را به تعویق نیندازید.

برای خارج شدن از رابطه عاطفی با همکار چه باید بکنیم؟

بعد از اینکه متوجه شدید که درگیر روابط فرازناشویی در محیط کار خود شده‌اید و در حال خیانت به همسرتان هستید به این فکرکنید که چرا به همسرتان وفادار نبودید؟ چه کمبودهایی در زندگی زناشویی شما وجود دارد که شما را به ارتباط با همکار غیر هم جنس خود سوق داده است. سپس برای جبران اشتباه خود و همچنین بهبود کیفیت رابطه زناشویی تان از یک مشاور کمک بگیرید.
همچنین اگر همسرتان متوجه خیانت مجازی و یا عاطفی شما نشده است لازم نیست در مورد این مسئله با او صحبت کنید و همین که رابطه را ترک کنید، کافی است. اما اگر همسرتان متوجه خیانت شما شده است شما با چالش های زیادی روبه رو می شوید. البته خیانت به معنای پایان رابطه زناشویی شما نیست و شما می‌توانید با گفتگو با همسرتان درمان خیانت را شروع کنید.

مراجعه به مشاور برای جلوگیری از خیانت در محل کار
مراجعه به مشاور برای جلوگیری از خیانت در محل کار

سخن آخر

خیانت زنان شاغل و خیانت مردان شاغل در جامعه امروزی باعث شده است که توجه مشاورین در زمینه مشاوره خیانت به این سمت متمرکز شود و به دنبال راهکارهایی برای جلوگیری از این مسئله باشند. اما هیچ راهکاری نمی‌تواند به اندازه اراده و تعهد خودتان نسبت به همسرتان چاره این مشکل باشد. بنابراین به ارتباط زن و مرد در محیط کار بیشتر توجه کنید و با عملی کردن این راهکارها خودتان را از خیانت حفظ کنید.

سوالات متداول

نحوه برخورد با همکار مرد باید چگونه باشد؟

در نحوه برخورد با همکار مرد باید حد و حدود بیشتری را برای رفتار خود در نظر بگیرید. اگر همکار مرد شما شوخی های بی جا در محیط کار با شما دارد به طور جدی با او برخورد کنید تا در آینده مشکلی به وجود نیاید.

نحوه برخورد با همکار خانم باید چگونه باشد؟

نحوه برخورد با همکار خانم در محیط کار باید به صورتی باشد تا همکاران خانم شما احساس امنیت و آرامش در محیط کار داشته باشند. به طور مثال اگر مجبور به برگزاری جلسه با همکار خانم هستید حتما نفر سومی را هم وارد جلسه کنید تا تنها نباشد.

برای جلوگیری از خیانت در محل کار چه کار باید انجام دهیم؟

بهترین راه برای جلوگیری از خیانت در محیط کار رعایت حد و حدود ارتباط زن و مرد در محیط کار است. زن و مرد متاهل باید بدانند که در محیط های کاری نباید با جنس مخالف خود صمیمی شوند و یا از طریق فضای مجازی بیشتر از حد لازم ارتباط بگیرند.

خدمات مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستامرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژهخدمات متنوعی را در زمینهمشاوره خیانت به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

براي مشاوره در زمينه چگونه احتمال خیانت در محیط های کاری را کاهش دهیم؟

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژهاز سراسر کشور

با ۰۲۱۶۲۹۹۹۰۶۶ تماس بگيريد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

آیا به مشاوره فوری نیاز دارید؟

 

مشاوره حضوری 👉

مشاوره تلفنی فوری👉