کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

اینستاگرام آویژه

مطالب ما را در اینستاگرام دنبال کنید ( کلیک کنید)

علت دعوای زیاد در خانه + راههای جلوگیری از دعوای خانوادگی

رفع دعوای خانوادگی
4.2/5 - (12 امتیاز)

دعوای خانوادگی یکی از موضوعات مهم در خانواده ها است. همه خانواده ها هر از گاهی دچار تعارض و کشمکش می شوند. این تعارضات ممکن بین والدین، فرزندان و یا والدین و فرزندان رخ بدهد. مخالفت با دیگران حتی کسانی که به شدت آنها را دوست داریم مانند پدر یا مادر، در هر خانواده ای وجود دارد. این مخالفت ها و اختلاف نظرات بخش طبیعی از مشکلات روابط نزدیک است. مدیریت دعواهای خانوادگی نکته بسیار مهمی است و یک مهارت تلقی می شود. روشی که خانواده ها با آن تعارضات و دعواهای خانوادگی را مدیریت می کنند و با آن به رفع دعوای خانوادگی می پردازند، بسیار حائز اهمیت است. آیا شما نیز از دعواهای خانوادگی خسته شده اید؟ آیا به دنبال راهکارهایی برای پایان دادن به دعواهای خانوادگی هستید؟

افراد زیادی با مشاوران آویژه تماس می گیرند و سوالاتی در زمینه دعوا با خانواده را مطرح می کنند. مانند: بعد از دعوای زناشویی چه کنیم؟ چرا مامان بابام همش دعوا میکنن؟ دعوا خانوادگی رو باید چجوری تموم کرد؟ و … به دلیل سوالات مکرر شما عزیزان در زمینه دعوا در خانه و راهکارهای پایان دادن به دعواخانوادگی مشاوران مرکز مشاوره خانواده آویژه به بررسی و مطالعه در رابطه با علت دعوای زیاد در خانه و راه های پایان دادن یا کاهش این دعواهای خانوادگی پرداخته اند. مقاله زیر نتایج مطالعات و تحقیقات مشاوران آویژه است. این مقاله، جامع و کاربردی است و به شما برای حل مشکلات و کاهش تعارضات خانوادگی کمک بسیار زیادی می کند. پس خواندن این مقاله تخصصی و کامل را از دست ندهید.

دعوا با خانواده

چرا اعضای خانواده با هم دعوا می کنند؟

درگیری ها و دعواهای خانوادگی طیف وسیعی از اختلافات بالقوه را در بر می گیرد. دلایل بسیار گسترده ای برای دعوای زن و شوهرها و همچنین راهکارهای زیادی نیز برای جلوگیری از دعوای زن و شوهر وجود دارد که به دلیل مفصل و طولانی بودن در مقاله های بعدی به آن خواهیم پرداخت. از این رو، در این مقاله بر رایج ترین علت درگیری های خانوادگی بین اعضای خانواده و مشکل خانواده ها تمرکز می کنیم. چرا اعضای خانواده با یکدیگر دعوا می کنند؟ علت دعوای زیاد خانواده ها چیست؟ در این قسمت 7 مورد از مهم ترین و رایج ترین مسائلی که اعضای خانواده بر سر آن با هم به تعارض و کشمکش می پردازند را بیان کرده ایم. مهم ترین دلایل تعارضات خانوادگی عبارتند از:

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه علت دعوای زیاد در خانه + راههای جلوگیری از دعوای خانوادگی با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

پول و مشکلات مالی

پول یکی از گسترده ترین دلایل دعواهای زیاد خانواده ها است. از دعوا بر سر وراثت گرفته تا اختلاف نظر در مورد اینکه چه کسی هزینه والدین سالخوره یا رویدادهای خانوادگی را پرداخت کند. اختلافات مالی خانواده در صدر فهرست علت دعوای زیاد خانواده ها قرار خواهد گرفت. اگر اعضای خانواده احساس کنند که در رابطه با مسائل مالی با آنها ناعادلانه رفتار شده است. یا خانواده نمی تواند نیازهای مالی آنها را پرداخت کند، با هم به تعارض و مشکل می خورند. پول و مشکلات مالی می تواند باعث دعوای پدر و مادر و همچنین دعوای فرزندان با پدر و مادر شود. پول اغلب با معانی و احساساتی مرتبط است که عمیقا برروی افراد تاثیر می گذارد. به همین دلیل یکی از علت های اصلی دعوای خانوادگی که می تواند باعث متلاشی شدن خانواده و یا از دست رفتن روابط سالم شود، پول است.

بسیاری از پدر و مادرها دائم بر سر پول و مشکلات مالی دعوا می کنند. فرزندان در این مواقع نمی توانند درک کنند که چه باید کرد و چگونه تعارضات را کاهش داد. اگر شما نیز هنگام دعوا والدین نمی دانید چه کنید پس حتما مقاله وظیفه فرزندان هنگام دعوای والدین را مطالعه کنید.

مسائل مربوط به کار

امروزه، بیکاری جوانان یک معضل بزرگ برای خانواده ها به شمار می رود. این موضوع که جوانان پس از پایان تحصیلات نتوانند کار مناسب با حرفه و مهارت خود پیدا کنند یکی از دلایل ناامیدی خانواده ها است. دعوا بر سر کار نیز می تواند یکی از رایج ترین دعواهای یک خانواده باشد. همچنین مسائل مربوط به محیط کار زن و یا بیکار شدن مرد نیز می تواند باعث دعوای زیاد خانواده شود. اگر یکی از اعضای خانواده در سرکار خود روز خوبی را نداشته باشد می تواند تشنج و آشفتگی زیادی را به خانواده خود انتقال دهد. اینکه خانواده ها مسائل مربوط به کار و بیرون از منزل را نتوانند از خانواده و محیط خانه تفکیک کنند، می تواند باعث دعوا و ایجاد تعارضات شود.

تعارض مربوط به زن و شوهر

متاسفانه درگیری و تعارض بین زن و شوهر بسیار گسترش یافته است. درگیری و دعوا سر خانواده شوهر، درگیری داماد با خانواده زن و درگیری زن و شوهر با یکدیگر بسیار شایع است. بسیاری از فرزندان می گویند از دعوای پدر و مادرم خسته شدم. زن و شوهر باید ابتدا این موضوع را قبول کنند که باید ارتباطات خود را با خانواده همسر بهبود داده و آنها را به عنوان جزئی از خانواده جدید خود بعد از ازدواج، قبول کنند. سپس برای رفع مشکلات زناشویی خود می توانند از کمک مشاوره خانواده استفاده کنند. دعوای پدر و مادر می تواند ضربه و آسیب های جدی بر فرزندان وارد کند. همچنین دخالت فرزندان در دعوای والدین می تواند کار را سخت تر کند. این دخالت ها می تواند باعث گسترش بیشتر تعارضات و افزایش دعواها شود. سعی کنید هرگز فرزندان را وارد بحث ها و اختلاف نظرهای خود با همسرتان نکنید.

همچنین اگر احساس می کنید که محبت و مهر بین شما و همسرتان کاهش یافته یا از بین رفته است پس حتما مقاله بهبود روابط عاطفی با همسر را مطالعه بفرمایید.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه علت دعوای زیاد در خانه + راههای جلوگیری از دعوای خانوادگی با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

درگیری بر سر وقایع خانوادگی

برخی از رویدادها و تغییرات در خانواده می تواند استرس و اضطراب ایجاد کند. برنامه ریزی یکی از اصلی ترین فاکتورها برای فرار از درگیری بر سر وقایع خانوادگی است. اما هنگامی که حتی با وجود برنامه مناسب، چیزی مطابق با برنامه پیش نرود می تواند باعث اضطراب و استرس زیادی شود. استرس مربوط به یک تغییر یا رویداد می تواند یکی از دلایل بروز مسائل و اختلافات بین افراد خانواده باشد. هر کسی در این مواقع خود و موقعیت خود را در اولویت میبیند و این شروع تعارضات در خانواده است. همچنین برخی از رویدادهای منفی و آسیب زا نیز می توانند علت دعوای زیاد در خانه باشند مانند: خیانت، فساد، اعتیاد، مشکلات اخلاقی و رفتاری اعضای خانه و …

تعارض خواهر و برادر بر سر مراقبت از والدین سالمند

با افزایش سن والدین، خواهر و برادر معمولاً مسئول نحوه مراقبت از والدین سالخورده خود هستند. در این میان، اختلاف نظر بر سر مراقبت و نگهداری از والدین بسیار زیاد است. برخی از فرزندان می گویند که باید پدر و مادر را به خانه سالمندان برد و برخی دیگر مخالف هستند. تعارض برادر و خواهر بر سر مراقبت از والدین می تواند باعث لجاجت و خشم عمیق بین خواهر و برادران شود.

اختلاف و تعارضات بین والد ناتنی با فرزند

پذیرش فرزندخواندگی یک موضوع بسیار چالش برانگیز است. مسلما هنگامی که فرزندان با پدر یا مادر ناتنی زندگی می کنند که آنها را دوست ندارند تعارضات و دعواهای خانواده بسیار زیاد می شود. حتی فرزندان بالغ و جوان هنگامی که پدر یا مادرشان ازدواج مجدد داشته باشند، بسیار درگیر اختلاف شده و هنجارشکن می شوند. اختلاف برسر والد ناتنی بسیار رایج است. از بین تعارضات و علت های دعواهای خانواده ها تعارض با والد ناتنی می تواند یکی از سخت ترین اختلافات و درگیری ها باشد که حل شدن و کاهش آن مشکل است.

اختلاف والدین بر سر مراقبت و انضباط کودکان

مراقبت و تربیت کودکان می تواند یکی از علت های دعوای زیاد خانواده باشد. ممکن است یکی از والدین سخت گیرتر بوده و دیگری بخواهد ملایم تر با فرزند رفتار کند. فرزندان می توانند یکی از عوامل اصلی دعوای پدر و مادرها باشند. هر یک از والدین احساس می کنند که تلاش های زیادی برای فرزند انجام می دهند ولی کسی از آنها تقدیر نمی کند. اختلاف نظر بر سر تربیت و پروش کودکان می تواند باعث ایجاد تعارض و مشکلات جدی در محیط خانواده شود. پس باید هنگام برخورد با اختلاف نظرات در رابطه با تربیت کودکان سعی کنید که عادلانه و به دور از مشاجره و عصبانیت با هم مشورت کنید و بهترین تصمیم را بگیرید.

دعواهای خانوادگی

عوارض دعوای زیاد خانوادگی

تحقیقات زیادی در رابطه با اثرات و عوارض دعواهای زیاد در خانواده بر روی فرزندان و سایر اعضای خانواده انجام شده است. مطالعات نشان می دهد که دعواها و تعارضات بیش از اندازه والدین، می تواند سلامت جسمی و روانی فرزندان را تحت تاثیر قرار دهد. اختلال در خواب، وقفه در رشد اولیه مغز نوزادان، اضطراب و مسائل رفتاری در کودکان و افسردگی و مسائل رفتاری در نوجوانان نمونه هایی از عوارض درگیری و دعوای زیاد خانوادگی است. دعواهای مداوم می تواند کودکان را دچار استرس و اضطراب کند. اگر فرزند شما نیز دچار استرس و اضطراب شدید است، پیشنهاد می کنم مقاله درمان استرس و اضطراب در کودکان را مطالعه بفرمایید.

همچنین دعوای زیاد بین خواهر و برادر می تواند باعث قلدری و بی ادب شدن فرزندان شود. اختلاف و تعارض بین فرزندان باعث کم شدن مهربانی و رابطه سالم آنها با یکدیگر می شود. بد حرف زدن و بی احترامی کردن به یکدیگر می تواند به یک عادت تبدیل شده و طرفین را تحت تاثیر قرار دهد.

دعوای بین والدین و کودک نیز می تواند برای کودکان بسیار آسیب زا باشد. تحقیقات نشان می دهد که بین آسیب های دوران کودکی و اعتماد به نفس پایین، افسردگی، اضطراب و مشکلات مصرف مواد رابطه مستقیمی وجود دارد. به یاد داشته باشید که فرزندان شما در سن بلوغ، رفتارها و واکنش های جدیدی را از خود نشان می دهند. سعی کنید که آنها را درک کنید. در این سن نوجوانان و یا جوانان به شدت تحریک پذیر می شوند. اگر والدین بخواهند دائم به فرزند خود ایراد بگیرند و او را مورد بازخواست و یا سرزنش کردن قرار بدهند، احتمال سوق پیدا کردن فرزند به سمت مصرف مواد و الکل افزایش می یابد. همچنین می تواند آنها را به فردی هنجارشکن تبدیل کند.

راهکارهایی برای پایان دادن یا کاهش دعواهای خانوادگی

به یاد داشته باشید که شما فقط کنترل اعمال و رفتارهای خود را در دست دارید. پس نمی توانید خانواده خود را مجبور به تغییرات بزرگ و چشم گیری کنید. با این حال، با الگوبرداری های مناسب و داشتن رفتارهای مناسب می توانید اعضای خانواده خود را نیز تحت تاثیر قرار دهید. شما با رفتار و عملکرد خود در رابطه با نحوه برخورد با دیگران در خانواده می توانید به کاهش اختلافات و درگیری های خانوادگی کمک کنید. همچنین می توانید یک الگو رفتاری مناسب برای سایر اعضای خانواده باشید.

علت دعواهای زیاد خانواده را بیابید

مهم ترین گام برای پایان دادن به دعواهای خانوادگی ریشه یابی است. شما و سایر اعضای خانواده باید بتوانید علت و عواملی که باعث ایجاد تعارض و کشمکش در خانواده شما شده است را بیابید. دانستن علت دعوا می تواند به حل آن کمک بزرگی کند.

یاد بگیرید که روابط عاطفی را کنترل کنید

کنترل روابط عاطفی می تواند بسیاری از بی احترامی ها و اختلاف نظرات را برطرف سازد. احساسات به شدت قدرتمند هستند و کنترل کامل آنها در هر موقعیتی به طور کامل امکان پذیر نیست. با این حال، تلاش کنید تا بتوانید احساسات و عواطف خود را کنترل کنید. تلاش برای کنترل احساسات و به کارگیری توانایی های خود می تواند تفاوت بزرگی در نحوه مدیریت انواع درگیری ها و چالش ها در زندگی و روابط ایجاد کند.

دخالت فرزندان در دعوای والدین

به صحبت های سایر اعضای خانواده گوش دهید

گاهی اوقات مشاجره بین افراد زمانی تشدید می‌شود که یکی از طرفین یا هر دو احساس می‌کنند شنیده نمی‌شوند. گوش دادن به صحبت ها و نیازهای اعضای خانواده می تواند به افراد کمک کند تا احساس شنیده شدن و مهم بودن داشته باشند. هرگز صحبت های والدین و یا خواهر و برادر خود را قطع نکنید. اجازه دهید که آنها نیز نظر و سلیقه خود را بیان کنند. گوش دادن به یکدیگر می تواند بسیاری از تعارضات و دعواهای خانوادگی را از بین ببرد.

روش های مختلف برای حل تعارض و دعواها را امتحان کنید

همه انسان ها نمی توانند درگیری ها و دعواها را به یک شکل مدیریت کنند. پذیرفتن روش های مختلف برای حل اختلاف و کاهش دعواهای خانوادگی می تواند باعث شود که خانواده برای توافق بر سر راه حل ها و صحبت کردن در مورد دیدگاهشان احساس بهتری داشته باشند. مثلا برخی از افراد نیاز به این دارند که ساعتی را به تنهایی بگذرانند و افکار خود را سازماندهی کنند. به آنها اجازه دهید تا به جای توضیح دادن و کلنجار رفتن با کلمات کمی تنها باشند. برخی دیگر از افراد نمی توانند خواسته ها و نیازهای خود را به صورت حضوری بیان کنند. این گونه افراد می توانند از یادداشت ها و نوشتن نیازهای خود استفاده کنند. داشتن راهکارهای مختلف و احترام گذاشتن به یک دیگر برای حل و فصل مشکلات و اختلافات می تواند بسیار مفید باشد.

در نظر گرفتن زبان بدن و لحن صحبت ها در دعواهای خانوادگی

طبق مطالعات انجام شده، زبان بدن و لحن صحبت ها در طول یک درگیری یا دعوا بسیار مهم است. مثلا روی هم زدن دست ها و چرخاندن چشم ها، دو نشانه ناامیدی یا اختلاف است. که می تواند باعث شود تلاش برای حل تعارض نتیجه خوبی نداشته باشد. استفاده از لحن طعنه آمیز یا تمسخر و یا بلند کردن صدای خود نیز می تواند دعواها را تشدید و تلاش برای حل تعارضات را تضعیف کند. حفظ زبان بدن و لحن صحبت ها می تواند به کاهش تنش با خانواده کمک کند و شما را برای رسیدن به راه حل های مناسب راهنمایی کند.

چند دقیقه سکوت کنید

طبق تحقیقات انجام شده، حتی یک وقفه دو ثانیه ای می تواند از تشدید دعواها جلوگیری کند. پس اگر احساس کرده اید که بیش از اندازه عصبانی شده اید و یا نمی توانید لحن و کلام خود را کنترل کنید، بهتر است چند دقیقه سکوت کنید. سکوت می تواند آتیش تند شما را خاموش و آرامش را به کلام و صحبت های شما باز گرداند.

از یک مشاوره خانواده کمک بگیرید

تو دعوا چیکار کنم؟ اگر شما نیز نمی دانید چه رفتارهایی در هنگام تعارض می تواند باعث کاهش درگیری و دعوا شود، پس بهتر است از یک مشاوره خانواده کمک بگیرید. مشاور می تواند مزایای مختلفی برای شما و خانواده شما داشته باشد. او می تواند به شما کمک کند تا راه حل مناسبی برای پایان دادن به دعواهای خانوادگی پیدا کنید. همچنین می تواند مهارت برقراری ارتباط را در شما و سایر اعضای خانواده گسترش دهد. اگر به دنبال کاهش دعواهای والدین و یا دعوا زیاد در خانه هستید پس حتما از مشاوره خانوادهکمک بگیرید.

پایان دادن به دعواهای خانوادگی

سخنی از مشاوران آویژه

مشکل با خانواده و دعواهای خانوادگی مکرر می تواند در بدترین حالت آسیب زا و در بهترین حالت ناراحت کننده یا آزاردهنده باشد. سعی کنید تا مهارت های ارتباطی و مهارت حل تعارضات را در خودتان بهبود بخشید. یاد بگیرید که چگونه با دعواهای والدین و اعضای خانواده رفتار کنید که باعث کاهش و پایان دادن به آنها شود. سعی کنید خشم خود را کنترل کرده و آن را مهار کنید. شما می توانید با مطالعه مقاله راهکارهای کنترل خشم، مهارت کنترل خشم و از بین بردن آن را یاد بگیرید. به یاد داشته باشید که دعواهای مکرر در خانه می تواند آسیب های شدیدی برای همه اعضای خانواده با خود به همراه داشته باشد.

چگونه می توانید از دعوا در خانه دوری کرد؟

با فاصله گرفتن، حفظ آرامش و انجام تمام تلاش خود برای احترام به افراد خانواده، شانس بیشتری برای جلوگیری از بحث های مخرب دارید. همچنین می‌توانید قبل از شروع بحث، احساسات خود را به روش‌های دیگریبه جز بحث و جدل پردازش کنید. تا موجب اختلاف نظر و دعوا نشود.

علت دعواهای خانوادگی چیست؟

علت دعوای زیاد خانواده می تواند در رابطه با موضوعات مختلفی مانند عشق، قدرت، آزادی، غرور، خیانت، پول و … باشد.چیزهایی مانند ظلم، دروغ، تفکرات مختلف و … می تواند باعث درگیری اعضای خانواده شود.

سوالات متداول

شوهر بسیار بهانه گیر و پرخاشگره و با پسر بزرگش هر روز درگیره… نمی دونم چطور این موضوع رو حل کنم چون ممکنه به درگیری فیزیکی ختم بشه. لطفا راهنماییم کنید.

اگر مشکل شوهرتون رو می دونید وکاری از دستتون بر میاد انجام بدید و کاری کنید که دنبال بهانه نگرده. اما اگه علت بهانه جویی هاشو نمی دونید باید هر چه زودتر به مشاوره خانواده یا یک روانشناس متخصص مراجعه کنید.

6 ماهه ازدواج کردیم. همسرم سر کوچکترین مسائل با من بحث می کنه. مهربون و با گذشته اما خیلی به بحث کردن علاقه داره. به نظرتون چطور این اخلاق رو از سرش بندازم؟

اگر شما علت بحث هستید پس سعی کنید احساسات خودتون روکنترل کنید و کاری نکنید بحث پیش بیاد. اگه سر هر چیزی بحث میکنه بهش بگید که من از بحث خوشم نمیاد.اگه فکر میکنی کارت درسته انجامش بده.اگه یه باراشتباه کرد دفعه بعد سعی می کنه این رفتارش رو کنترل کنه.

شوهرم دست بزن داره و سیگاری هم هست. یه مدت به مشکل مالی خورد کلا به هم ریخت. یه پسر 3 ساله هم دارم که روحیه ش واقعا خراب شده. نمی دونم. پشتوانه مالی هم ندارم که ازش طلاق بگیرم. چی کار کنم؟

مورد شما کمی حساسه. یه مدت ازش دور باشید. اگه فکر می کنید واقعا قابل اصلاح نیست بهتره باهاش زندگی نکنید چون صحبت جون شما وپسرتون در میان است. می تونید از کمک یه متخصص روانشناس هم استفاده کنید.

 

براي مشاوره در زمينه علت دعوای زیاد در خانه + راههای جلوگیری از دعوای خانوادگی

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژهاز سراسر کشور

با ۰۲۱۶۲۹۹۹۰۶۶ تماس بگيريد

نظرات

- 61 نظر:

  1. به نظرم تو هر خانواده ای جنگ و صلح زیاده هر چند بعضی ها با این قهر دعوا ها مابقی رو اذیت می کنن و اینکه شما متاهل باشید باید اوکی به یه چیزهایی بدین

  2. سلام به مامانت بگو طلاق بگیره و یا اینکه تو خونه نمونه بره سر کار به خدا توکل کن ان شاالله درست میشه
    یا با خواهرت برید خونه یکی از اقوامتون یه مدت تا بابات دست از این دعواها برداره

  3. سلام من یه دختر ۱۳ساله هستم
    مامانم همیشه وقتی میخواد به خواهر کوچکترم درس بده تهدیدش می‌کنه
    و این منو زجر میده
    نمیدونم چیکار کنم

    1. عزیزم اگه نمیتونی رو در رو احساست رو به مادرت بگی به نظرم براشون یه نامه بنویس و خیلی واضح و شفاف توضیح بده بعد نامه رو جایی بزار که جلوی دیدشون باشه
      نترس دخترم و بدون چقدر خوبه که احساست رو میبینی و قایم نمیکنی
      مطمئن باش مادر شما دوستون داره اما خودش هم به توجه و حمایت نیاز داره

  4. سلام
    من یک مرد چهل ساله هستم و خانمم 8سال از من کوچکتره نه ساله ازدواج کردیم و یه پسر 5ساله داریم متاسفانه توی این نه سال من یک شب بدون بگو مگو نخوابیدم و هر شب یه داستان جدید واسه بر هم زدن ارامش خونه داریم چندین بار از همسرم خواستم بریم پیش روانشناس ولی میگه نمیام به خدا الان ماهی 35ملیون حقومه هیچ کمی کسری توی خونه نداریم ولی بازم هر شب مشاجره بریدم بخدا همه چیز رو زدم به نامش حقوق من میاد توی کارتش جوری که من از اون پول میگیرم از لحاظ غاطفی روحی جسمی و جنسی هم کم نزاشتم ولی ارامش ندارم میگم برو خونه بابات چند روز قبول نمیکنه میگم بریم فلان جا قبول نمیکنه فقظ خونه خواب تمیزی و نظافت غر زدن یکی به من بگه چکار کنم ممنون میشم از لطفتون

    1. به نظرم شما به عنوان مرد خیلی وا دادید
      و مطمئن باشید زنها از اینجور مردا خوششون نمیاد، شما همه چیز رو بهش دادید ولی قدرت و اقتدار، حمایت و نگاه عاشقانه ای که یه زن دوست داره از همسرش داشته باشه رو ازش گرفتید خب طبیعی هست، دیگه شما رو میخواد چیکار!!! دوست عزیز اگه مایل بودید کتاب چراغ دل همسرت رو روشن کن رو بخونید

  5. سلام من یک پسر ۱۶ ساله هستم
    من پدرم خیلی‌ مهربونه اما وقتی بحث می‌کنه خیلی یک چیزی رو تکرار می‌کنه و از گذشته ها حرف میزنه
    بنظرتون راه درمان داره

  6. سلام ، من دختر ۱۷ ساله ای هستم که تقریبا در تمام این ۱۷ سال بخاطر برادرم در خانه دعوا داشتیم و هنوزم داریم . هیچ کدوم ما نمیتونیم عصبانیتمون کنترل کنیم . داداشم همیشه دنبال یک بهونه برای دعوا چه با من چه با پدر و مادرم میگرده‌. و اصلا هم هواسش به لحن صحبت کردنش و کتک زدناش نیست. اکثر اوقات با پدرم دعوا داره و حتی به فحاشی و زد و خورد میکشه دعواهاشون ‌. منم که نمیتونم توحین هاش به پدرم رو تحمل کنم میرم وسط اوضاع بدتر میشه . امروز دعوا داشتیم سر هیچی برادرم سر و صورت پدرم و خونی کرد با انواع و اقسام فحش و پدرمم با مشت تو سر داداشم زد منم از اینکه هیچ کار نمیتونم بکنم روم فشار میاد و غصه میخورم مامان بدبختمم یک گوشه حرص و جوش میزنه . این داستان رو برادرم رو مادرم حتی پیاده میکنه هرازگاهی. لطفا خواهش میکنم راهنماییم کنین خسته شدم

    1. احتمال خیلی قوی برادرتون شیشه مصرف میکنه یا قرص ترامادول میخوره و شما به ذهنتون هم خطور نمیکنه توی وسایل شخصیش بگردید پیدا میکنید ، بعد به کمپ اجباری ببریدش.

  7. سلام وقت بخیر. من ۳۰ سالمه و همسرم ۳۴ تقریبا ۵ ساله ازدواج کردیم و خداروشکر خیلی هوای همو داریم ،تو دوران نامزدی دعوا زیاد داشتیم اما کم کم خیلی پخته تر شدیم و دیگه به خاطر دیگران داوا نمیکنیم. همین مسئله باعث شده دو تا خانواده ها مخصوصا مادرامون همش شاکی باشن.هر جفتشون توقع دارن که وقتی از همسرمون بد میگن ما بگیم اره راست میگی،ولی ما از هم دفاع میکنیم و دعوا میشه. من یه خواهر دارم که یکسال از خودم بزرگتره و جدا شده از همسرش .در ظاهر خیلی با من خوب و مهربونه اما همیشه از من و همسرم بد میگه به مادرم و مادرم میاد به من غر میزنه اخرش میفهمم که کار خواهرم بوده و خواهرم گردن نمیگیره. همش به من زنگ میزنه میگه مامان و بابا از تو و شوهرت اینو گفتن اونو گفتن اولا خیلی دلم میشکست باور میکردم اما الان اصلا باور نمیکنم ولی بازم ادامه میدن.مادرمو و خواهرم شدن بلای جونم.مادرم اومده به همسرم میگه تو حسودیه خواهرزنتو میکنی(همین خواهرم که باعث دعوا میشه) در حالی که همسرم همیشه سر نماز برای خواهرم دعا میکنه که مشکلات زندگیش برطرف .فقط بابام پشتمونه و حرفای مارو باور میکنه.من چجوری باهاشون رفتار کنم که دیگه دست از سرمون بردارن؟ چون به من زنگ میزنن هر چی میخوان میگن بعد حرفای منم کلا به دید منفی میبینن و حرفای خودشونو یادشون میره یا میزنن زیر حرفشون.😞

  8. سلام عمو بزرگ با من دعوا داد چون مریض هست بله من چکار کن با بردار کوچکتر قهر عمو احمد از طرف دار فامیل گور گور شد بگیرید گیره به من نداد بله

  9. سلام تروخدا کمک کنید بهم من پسر هستم ۱۴سالمه همیشه خانوادم سر درس خوندن یا نخوندنم باهام بحث میکنن که حتی یک بار نزدیک بود از شدت دعوا و سنگینی دست پدرم بمیرم من درسمو به موقع میخونم خر خون نیستم اما در حد۱۷_۱۸_۱۹_۲۰میخونم اما همه با اون۱۷مشکل دارن و میگن درس نمیخونی هر روووز دعوا دارن با من تروخدا کمک کنیییییید دارم دیوونه میشم چند بار ب سرم زده از خونه فرار کنم اما جایی رو ندارم ک برم و همیشه تو خونه کمکشون میکنم اما قدر منو نمیدونن الانم ک امتحانات میان ترم دوم شروع شده دارن میکشنم.

    1. سلام عزیزم.
      باید یک جوری به پدر و مادرای نا آگاه فهموند که نمره مهم نیست.
      تلاش و کوشش مهمه.

  10. من پدرو مادرم سر هر ۱ ماه با هم دعوا میکنن بخدا نمیتونم دیگه صبر کنم روزی صد دفه از خدا میخام یه جوری با هم آشتی کنن تک فرزدم یکی کمکم کنه

  11. سلام
    من علاقه زیادی به تحصیل دارم اما نمیتونم کنکور قبول بشم تصمیمم به پذیرش سوابقه
    اما خانوادم فکر میکنن که میخوام ترک تحصیل کنم هر روز باهام جروبحث میکنن تا به حد عصبانیت و پرخاشگری میرسه میگن یا برو کار کن یا درستو بخون بعد منو با همه مقایسه میکنن شرایط خیلی پرتنش و بدی دارم همه به جای من تصمیم میگیرن هیچ اختیاری به دست ندارم دارم افسرده میشم نمیتونم تحمل کنم خواهش میکنم کمکم کنید دلیلش چی میتونه باشه

  12. دعواهای خانوادگی ما از آنجایی شروع میشه که مادر زبان درازی میکنه .و پدر کنترل خشمش ضعیف اصلا نمیتونه کنترل کنه و طوری مادر اعصبانیش میکنه که کار به کتک کاری پدر میکشه . مشت های میزنه پر از خشم ول مادر که میگه درد نداره و وقتی میخواند جلوگیری از این کتک ها بکنم و مادر را ببرم پدر من را هم میزند و مادر هم از من دفاع می کند و میگع منو بزن اونو نزن و…. و طوری اورا با صدای اروده ای که میکشه میزنه آدم میترسه که مادرم رو با ضربه به مغزش مشکلی براش پیش بیاد. نمیتوانم با مشاور ها در تماس باشم . با پدر هم نمیتوانم حرف بزنم . مادرم از زبان درازی های خودش همیشه پشیمون میشه و به من گفت که شب میخواهد از او معذرت خواهی کنه به من هم گفت مغذرت خواهی کنم ولی من کاری واقعن نکرده بودم و فقط چون دفاع از مادرم کردم او اعصبانیش شد . و غرور آنچنانی ندارم فقط خجالت ….😞 فقط اینکه من نمیتوانم بفهمم که کی پاسخ دادین چون برام اعلان نماید متسفانه

    1. ای بابا
      ببین شما بینشون نرو و کاری نداشته باش
      معلومه ارتباط خوبی با مادرت داری، روزهایی که آرومه بهش بگو که احساس خوبی به این رفتارشون نداری، بگو یه کم تو یوتوب سرچ کنه و راهکار ارتباط با پدرت رو یادبگیره، کتاب چراغ دل همسرت رو روشن کن خیلی کتاب خوب و کاربردی هست بگو بدونه گارد گرفتن بخونه

  13. سلام لطفا کمک کنید هرروز خدا خونه ما دعواست نمیدونم چیکار کنم پدرم با مادرم همش دعوا میکنه ب خاطر کوچکترین چیزی قیامت ب پا میشه یه بابام فلاکس پر از چایی رو چنان کوبید زمین که خورد و خام شد دیواری خونه نابود شد مامانم خواب بود انقدر حالش بد شد که بردیمش بیمارستان بعدش خواستن جدا بشن اما بابام قول داد دیگ اینکارارونمیکنه ولی انگار نه انگار من هرشب با ترس اینکه مامانم بلایی سر خودش بیاره میخوابم لطفا نگید که بشین با خوانوادت صبحت کن و…چون خیلی اینکارو کردم فایده نداره بابام میگ من اصلا اشتباهی ندارم تقصیر مادرته مامانم برعکسشو میگه.نمیدونم چیکار کنم چندین بار قصد داشتم خودمو بکشم بابام احساس میکنه چون مرد خانوادس هرچی میگه بی چون و چرا باید بگیم چشم که میگیم اما اگه نظرمونو ب خوایم بگیم یا مخالف باشیم واویلا میشه چندین بار سعی کردم باهاش صحبت کنم میگه تو بچه منی منو نصیحت میکنی .اصلا ب حرفم گوش نمیده خیلی لجبازه هیچوقت برای اشتی پا پیش نمیزازه اگه یه روز دعوا نباشه تا میام خدارو شکر کنم شبش جنجال میشه خیته شدم از اینکه شبارو با گریه بخوابم بابام ادم عصبیه ولی فقط با خانوادش با مردم انقدر خوبه و بگو بخند که بعضی وقتا ب عقلم شک میکنم ک اشتباه دیدم یا نه!هربار بهمون سرکوفت میده که میرم برای شما کار میکنم مامانم ب خاطر ما مونده اما هرروز حال روحیش بدتر میشه نمیدونم چه دکتری ببرمش حوصله هیچ کاریو نداره افسرده شده پرخاشگر شده انقدری مفصله که اگر ب خوام داستانشو بنویسم یه کتاب ۵۰۰هزار صفحه ای میشه لطفا لطفا یه راحل بدین نمیدونم چیکار کنم این اوضاع متشنج رو منو خواهرم تاثیر گذاشته تبدیل شدم ب یه شخص عصبی افسرده اونم تو سن ۱۶سالگی کسی که با خواهر۱۰سال کوچکتر از خودم بد رفتاری میکنم دست خودم نیس خواهرم از من بدتر ب جای بازی گوشی تو این سن کم سعی میکنع مانعشون بشه ولی هنوز عادت نکرده وقتی دوستام دارن بگو و بخند میکنن من تو لاک خودمم اصلا اجتماعی نیستم از مهمونیا متنفرم هیچ کسیو ندارم باهاش دردو دل کنم دوستی هم ندارم منی که تو درسام عالی بودم دیگ درس نمیخونم پسرفت کردم بچه تر بود زیاد نمی فهمیدم اما الان از زندگی کردن متنفرم با گوشی انس گرفتم میشنم یه گوشه مث معتادای فضای مجازی همش فیلم میبینم خوشبختیای دیگران زندگیاشونو باعث میشه از یادم بره تو جهنمیم شما بگین چیز زیادیه فقط دعوا نباشه حس میکنم چون دخترم بابام اینجوریه همیشه بهم میگ اگ پسر بودی هیچ غمی نداشتم انگار گناه کبیره مرتکب شدم کاش کاش پسر بودمم کاش دست خودم بود و پسر میشدم دوس دارم دکتر شم ولی تو این اوضاع نمیشه درس خوند که نمیدونم چیکار کنم لطفا یه راحلی بهم بگیم ک چجوری مانع دعواهابشم چجوری ب مادرم کمک کنم تو اوج ۳۵سالگی افسردگی نگیره چجوری تورو خدا یه راهی بگین 😢😢😢

      1. عزیزم از نوشته هات متوجه شدم‌حال روحی خوبی نداری و‌ شرایط روحیت قابل درکه.بنظرم حتما حتما باید از یک مشاوره خوب کمک بگیری.ببین‌یه شماره هس که رایگان مشاوره میده‌ولی متاسفانه شماره شو ندارم الان، خودم‌ قبلا یبار زنگ زدم‌.حتما پیگیر شو

  14. سلام خسته نباشید
    پدر و برادر من سالهاست که با هم مشکل دارند و ریشه در گذشته داره که خود من هم ازش آسیب دیدم اما ادامه دار شدن دعواهاشون که هر ماه ممکنه اتفاق بیفته با توجه به اینکه من گذشته خیلی سختی داشتم دیگه تحملش برام سخت شده لطفا نگید که باید باهاشون صحبت کنم و بگم که چقدر رفتارشون اذیتم میکنه چون بارها به هر شیوه ای که فکر کنید این کار رو انجام دادم و فایدهدای نداشته چون هیچکس کارایی که کرده رو به گردن نمیگیره و کلا اهمیتی نمیده . من فقط یه راهی میخوام بهم بگید که تا موقعی که بتونم از این خونه برم و مستقل بشم کاری کنم که این مشاجره ها روم تاثیر کم تری بزاره و انقدر هردفعه استرس و اضطراب نکشم . میخوام این دعواهاشون برام اهمیت خیلییی کمی پیدا کنه و تمرکزم رو بهم نزنه ودر درون خودم باید این رو حل کنم وگرنه حرف زدن با اون ها مشکل رو حل نمیکنم چون قبلا به شیوه های مختلف بار ها امتحان کردم . ممنون میشم راهنماییم کنید که با چه شیوه ای میزان اهمیت دادن رو کم و استرس رو کنترل کنم .

    1. سلام من تو یه خانواده چهار نفرم دواهامون خیلی زیاده من م ۱۰ سالم من که به دنیا اومده بودم
      خانوادم بهترین خانواده بودن تبقه یه اول بودیم خونمون خیلی خوچولو بود ۵۵ متر بود تبقهی دوم همیشه با پسریش دوامیکرد ماهم مدیر ساخمون بودیم میکفتی نکن یه زمان گزشت ما الان مثل اوناییم مامانم انگدر دوامیکه خیلی بابام کلا آن گار تو این دنیا نیست اهمیت نمیده انگار که یه خانوادیه دیوانییم
      مامانم همیشه منو میزنه دوامون زیان یه بار مبایلو برت کرد خود به پیشو نیم پیشونبمپار شد کلن یه احساس خانواده نبودن ببهم دست میده ترویید دارم با استرابو استریس همیشه هم قرس ترو یید میخورم. یه موقه ها مامانم منو میزن داداشمم منو میزن داداشم ۱۶ ماهشه درستکاره مامانمو تقلید میکنه می م که مامانو بابا داد میزنن گریه میکنه من کلم بترهی شرایط ممکن دارم یه موقها فکر فرارو خودشی توزهنمه همیشه در عمو هام هوشت بختن ولی من نه یه المه دردو رنجو آرامی شما و آرزوی مرگ دارم نه زندگی 😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭
      هیچوقت الاقییبهدر س ندام اشتهام خیلی کمه لاغرم و مغزم کار نمیکنه انگار مغزمان خاب ابدیت رفته

  15. سلام من یه زن باردار هستم ک دور از خانوادم زندگی میکنم یعنی توشهری هستم ک پیش خانواده همسرم هستم و در واقع اینجا غریبم
    شوهرم دست بزن داره و سیگاری هست
    تو شرایط بد اقتصادی هستیم
    پشیمونم از اینکه باردار شدم
    به اصرار همسرم باردار شدم
    شوهرم سر هر مسائل کوچیکی با من بحث میکنه
    فاصله سنی ما ۱۰ سال هست
    من یجورایی ازدواج رو فرار از خونه پدری میدونستم
    ن ک وضع مالی خانوادم بد باشه بخاطر دعواهای پدر و مادرم و داشتن سه فرزند بزرگتر از خودم ک من با بچه اخری بودن واقع عذاب میکشیدم و کسی درکم نمیکرد
    تا اینکه با همسرم تو مجازی اشنا شدم
    نمیدونستم سیگاریه
    بعد اینکه اومد واسه خواستگاری فهمیدم داستان من خیلی طولانیه خلاصه من الان باید چیکار کنم
    همسرم تازگیها میگه بچرو نمیخواد
    من چیکار کنم خیلی خسته شدم

    1. با سلام
      بچه که اسباب بازی نیست یه بار میخواید یه بار نمی خواید. حتما برید مشاور و برای سلامت خودتون ارزش قائل بشید

    2. دوست عزیز بدون که هیچوقت فرار کردن از مشکلات چاره ی کار نیست، قدم اول اینه که پدر و مادرت رو ببخشی و دوم ابنکه از خداوند هدایت بطلب که صد در صد راه درست رو برات روشن میکنه،میتونی به پیج زندگی سالم بری و درخواست مشاوره بدی یا با ۱۲۳ تماس بگیر
      خودت رو برای ازدواج یا بچه دار شدن سرزنش نکن عزیزم با خودت بگو در اون شرایط این بهترین کاری بوده که انجام دادم. به خدا توکل کن منم برای تو و خانواده ات دعا می‌کم

  16. سلام خسته نباشید
    پدر مادر من خیلی با هم دعوا میکنن
    پدر من مغازه داره و خیلی بهش اهمیت میده و بعضی وقتا خودشو فراموش میکنه و فقط به فکر ماست
    بعضی وقتا به خاطر خرید دعواشون میشه
    در حدی که یکبار مادر تا حد مرگ رفت
    پدرم به من داداشم و مادرم اهمیت زیادی میده و برای خودش ارزشی قاعل نمیشه
    من زیادی دسته گل به اب میدم
    مثلا دیشب وقتی اصلاح موی سرم تموم شد ۷۰۰۰۰تومن بدهکار شدم و فقط ۴۵۰۰۰تومن برده بودم
    اونو دادم و قرار شد بابام بره حساب کنه بدون اینکه اطلاعی از قیمتش داشته باشه
    بعد که متوجه شد کلی ناراحت شد پدر من منو کتک نمیزنه ولی با حرف نزدناش من خیلی ناراحت میشم ☹️
    مادرم هم وقتی میتونه همه با کوت تموم کنه ترجیح میده بحثو ادامع بده
    لطفا بگین من چطوری باید به این زندگی کمک کنم

    1. با سلام
      درود بر شما با این همه احساس مسئولیت
      حتما این مقتلات خوب مطالعه کنید . بهتون کمک می کنه

  17. توی خانواده من همش مامانم داره باداداشم دعوا میکنه که عامل اصلیشم داداشمه هرروز دعوا میکنن به خدا دارم دیونه میشم افسردگی گرعتم بگین چیکار کنم

  18. من ۱۵سال سن دارم و تقریبا از روزی که به خاطر میارم توی جدال خانواده بزرگ. شدم.. بهترین روز های کودکیم تخریب شدن و بهترین موقعیت هامو از دست دادم برای پیشرفت نمیگم دوست ندارم.. دوستان زیادی دارم اما تنها به سه دوست صمیمی هستم.. که شاید کمی شبیهه من بودن… خسته شدم از فرزند دوم خانواده بودن.. هیچ وقت مورد علاقه واقع نشدم.. هیچ وقت اهمیت نداشتم.. هیچ وقت اشک هام جدی گرفته نشدن.. الان به گذشته نگاه میکنم و اثاری رو میبینم که توی من به وجود اومده مثل افسردگی، بی رغبتی به زندگی، افکار خودکشی
    و خانوادم رو مقصر میدونم، چون تمام کودکی من رو توی دادگاه و پاسگاه از بین بردن، کل روزایی که یه دختر بچه میتونه شاد باشه رو اشک ریختم، توس حساس ترین سالای زندگیم هستم اما براشون اهمیت نداره.. میشه بهم کمک کنین.. من حتی توی بعضی جدال ها ضربه های جسمی خوردم.. مثل شکستی یا….

    1. با سلام
      شما الان اگه با خانواده زندگی می کنید باید آسیب های روحی که خوردید بیان کنید و انتظارات خود را بگویید و خجالت نکشید.

      1. خیلی بده 😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭

  19. سلام، ببخشید توخونه ما خیلی دعوا هست، همه بامن دعوا میکنن کتکم میزنن، حرف زشت بهم میزنن، به خدا خسته شدم، من دختر هستم فرزند آخر خانواده، این روزاهم که درس دارم مغزم دیگه کارنمیکنه حوصله درس رو ندارم، توروخدا کمکم کنید

    1. با سلام
      عزیز شما چند سالتونه ؟ این افراد شامل پدر و مادرتونم میشوند؟

  20. سلام خسته نباشید
    پدرم اخلاقای خاصی داره. تقریبا با هر کسی خارج از خانوادمون همه جوره کنار میاد حتی اگه بزرگترین بدی رو در حقش کرده باشن. ولی رفتارش با ما خیلی متفاوته. طوری که با همه خیلی شوخی میکنه، حرف میزنه، باهاشون بیرون میره. ولی وقتی پیش ماست اصلا حرف نمیزنه، کوچیکترین توجهی به حالمون نداره، تفریح خانوادگی هم که کلا فراموشش کردیم و تقریبا هیچ وقتی برای ما نمیذاره. به علاوه سر کوچیکترین و بی اهمیت ترین موضوعاتی هم که بینمون مطرح میشه بحث میکنه و دعوا راه میندازه و تا مدت طولانی با هیچکس حرف نمیزنه. این بار مادرم از این رفتار بابام واقعا خسته شده و بعد از حدود یک ماه که بابام بالاخره یکم نرمش نشون داد مادرم باهاش حرف نمیزنه و باز دوباره به بابام برخورده و دوباره رفته رو مود دعوا. واقعا نمیدونم چیکار کنم. به علاوه اینکه داداشم امسال کنکور داره و نگران وضعیتش تو خونم

    1. سلام دوست عزیز
      من فکر میکنم بزرگترین مشکل بین شما اینه که توقعاتتون از هم نمیدونید و یه کنش سازنده هم با هم ندارید چند دقیقه بدون گارد گیری حرف هم گوش کنید سعی کنید بتونید با هم هم کام بشید و همدیگر را درک کنید در کمال احترام

  21. تو خونه ما هرماه دعواست هرموقع بابام می‌ره شهرستان به مامانش سر بزنه همیشه یه سوژه پیدا میشه دعوا کنن. مثلا چرا رفتی با بابات اداره برق خودش مگه پا نداره و چرا به من زنگ نمی‌زنی و… آخه داستان از اونجا شروع شد ۱۰ سال پیش مامان بزرگ پدریم از شهرستان اومد خونمون تو تهران برای دکتر. مشکلی نبود زمانی که عمه م اومد خونه مون یه جر و بحثی شد مامانمم جوابشو داد. بابامم می‌گفت باید بری از مامانم عذر خواهی کنی دلش شکسته (مامان بزرگم اصلا آلزایمر داره و نمی‌دونم یادش هست هنوز که اصلا چنین چیزی بوده 😂) از اون موقع مامانم از عمه هام کینه گرفت سر هرچیزی راجب فامیل های پدریمون تو خونه دعواست مامانم با مامان و بابا بزرگم مشکلی نداره و فقط با عمه هام مشکلی داره و هروقت بابام براشون کاری می‌کنه عصبانی میشه آخه کارایی براشون میکنع که خودشون میتونن انجام بدن خلاصه تو خونه ما هرماه که بابام می‌ره سر بزنه بابام یه کاری می‌کنه که مامانم عصبانی شه. بابامم تو دعوا خیلی سرتق عه نمی‌خواد قبول کنه. اصن تو خونه ما یه وضعیه خانواده داره به….. می‌ره محسن وفانژاد ۱۴ ساله تهران

    1. سلام پسر خوب

      لطفا با مادرت صحبت کن که بهش بفهمونی این استرس دعوا و تنش ها چقدر تاثیر منفی داره روی روحیه شما

  22. سلام خدمت شما
    من دو سال قبل پدرم رو بر اثر تصادف از دست دادم یه خواهر کوچک تر از خودم هم دارم ماز با مامانم زندگی میکنیم.
    هر وقت خواهرم میخواد کاری کاری بکنه مامانم عصبانی میشه و هی دعوا میکنه یا من مثلا زمانی که میخوام یه چیزی بگم مامانم خیلی زود عصبانی میشه و یه اوضاع بدی میشه طوری که امروز به خاطر همین دعوا ها سرم خیلی درد میکنه و فقط میخوام بشینم و گریه کنم. البته اینه رو هم بگم که مادرم بعد از فوت پدرم اخلاقش عوض شده مثل اینکه اصلا اعصاب نداره.
    تو رو خدا کمکم کنید. نمیخوام خوانواده مون از هم بپاچه

    1. سلام
      باید به مادرت بگی که درکش میکنی برای شرایطی که داره. اینطوری بهتر میشه درک بشید.

  23. آخه حتی وقتی کل کل هم نمی‌کنیم پدرم به یه چیزی پیله میکنه و همه اذیت میشن
    مثلا امروز که اومدیم مشهد داشتم از سفره هفت سین عکس میگرفتم و پدرم گفت که سوئیچ رو بزارم سر جاش گفتم باشه بزار عکسم رو بگیرم و میزارم
    ولی هی شروع به تکرار حملش مرد و عصبانیم کرد ولی چیزی نگفتم و سوئیچ رو گذاشتم سر جاش.
    پدرم از چیزایی که میدونه دوس دارم سوءاستفاده میکنه مثلا میدونه من خیلی گربه دوس دارم و حتی در این باره صحبت هم کردیم و قرار بود برام بگیرن و سر همین موضوع پدرم میگه ببین 4 بار بهت یه کاری رو گفتم تا انجامش دادی
    مجبورم میکنه بخاطر چیزایی که دوس دارم به حرفش گوش بدم منم سر همین با پدرم دعوام شد و کل مسافرت اومدنمون خراب شد

    1. شما باید بتونی مهارت این پیدا کنی که با پدرت تعامل دوستانه داشته باشی
      به پدرت به عنوان کسی که باید چلوش قد علم کنی نگاه نکن
      به دست آوردن استقلال خوبه ولی نه اینکه این با پدرت امتحان کنی
      ضمنا نباید بزاری هر چیز بی اهمیتی تبدیل به یه دعوای تمام عیار بشه

      1. واقعا ممنون که کمکم کردین
        چون این موضوع خیلی وقت بود که داشت اذیتم می‌کرد
        نمیدونین چندبار به فکر این افتادم که اصلا از اتاقم بیرون نیام و کلا با هیچکسی صحبت نکنم و خودم با خودم باشم یه مدت امتحانش کردم
        بعد خودشون میان میگن بیا بیرون اما همینکه پامو از در بیرون میزارم دوباره یه سوژه جدید پیدا میشه که بخواد دعوا راه بندازه. همیشه هم مشکل منم
        حتی حق گریه کردن هم ندارم و اگر گریه کنم باز یه دعوای دیگه راه میفته ولی سعی میکنم خیلی بهش توجهی نکنم چون میدونم آخرش دوباره همه چیز مثل اول میشه
        ممنون از کمکی بهم کردین
        خیلی دلم میخواست بیشتر صحبت کنم ولی فک کنم دیگه اذیتتون کردم
        ممنون🙏🙏🙏

        1. خواهش میکنم دختر خوب انشالله روز به روز بهتر بشی و سال خوبی براتون باشه عزیزم

  24. سلام
    تو خونه ما هر چند وقت یه بار یه دعوا راه میفته که بیشتر اوقات پدرم دلیلشه
    پدرم آدمیه که زود ناراحت میشه و بدترین اخلاقش اینه که وقتی قهر میکنه اصلا با کسی حرف نمیزنه
    حتی وقتی مادرم میخواد باهاش صحبت کنه که بفهمه اصلا چرا اینجوری میکنه جواب نمیده و گیر میده به من که چرا اینجوری حرف میزنم چرا کار خونه نمیکنم و از این جور کارا
    من‌ با پدرم زیاد کل کل میکنم ولی هیچوقت تصور هم نمیکنم وقتی داریم با هم حرف می‌زنیم یهو سر من دعوا بشه و واقعا حس بدی پیدا میکنم
    کارایی که پدرم میکنه واقعا هم من و هم مادرم اذیت میکنه
    مادرم آدم استرسیی هستش و پدرم از این سوء استفاده میکنه و مثلا یهو میره بیرون تا 3 ساعت و بعد میاد می‌خوابه و دوباره میره
    قبول دارم بعضی اوقات مقصر منم ولی پدرم خیلی گندش میکنه و من با این حرف مامانم که هی میگه چیکار کنم اذیت میشم
    چون واقعا نمیتونم با مادرم صحبت کنم
    خیلی از این رفتارا خسته شدم
    گاهی دلم میخواد اصلا با کسی حرف نزنم تا دعوا پیش نیاد ولی بازم آخر حرفمون یه چیزی پیدا میکنه که بهش گیر بده و قهر میکنه
    دیگه تحملم سر اومده

    1. کیانا جان اگه خوب دقت کنی خوب میدونی این دعوا ها جرقه هاش از کجا شروع میشه. خب دختر باهوش سر ایم پیزا با پدرت کل کل نکن خواهشا

  25. سلام
    من واقعا با خانوادم مشکلی ندارم فقط بعضی اوقات میدونم که علت بحث تو خونم و گاهی اوقات واقعلا عذابم میده . میشه گفت مشکل پدرم هست . البته نه همیشه . منو پدرم همیشه با هم کل کل داریم ولی جوری نیست که دعوامون بشه . پدرم بهم چیزی نمیگه و در عوض به مادرم میشگه و مادرم اذیت میشه . مثلا داریم با هم بحث میکنیم بعد من یه چیزی میگم که بعد پدرم ناراحت میشه و دیگه نه با من و نه با مادرم صحبت نمیکنه . بعضی اوقات دوست دارم اصلا با پدرم صحبت نکنم چون همیشه اخرش دعوا میشه

    1. با سلام
      لطفا مسائل تنش آمیز شناسایی کن
      کمتر به مسائلی که ایجاد درگیری میکنه فکر کن
      در موقع تنش سکوت کن
      محبت به پدر فراموش نکن
      موفق باشی

      1. من دلیل موضوع رو میدونم ولی اصلا جرئت اینو ندارم که با پدرم صحبت کنم چون جوابی به من نمیده و در عوض به مادرم گیر میده و مادرم اذیت میشه.
        مادرم هم از روی ناچار میاد جای من و میگه چیکار کنم و این بیشتر اذیتم میکنه
        همیشه باید نزدیک دوماه صبر کنم تا خود پدرم بیاد و باهام صحبت کنه و همه چیز درست شه ولی توی اون دوماه واقعا عذاب میکشم

        1. خب شما که بچه نیستی که منتطر بمونی پدرت بیاد با شما آشتی کنه طوری رفتار کن که انگار مسئله خاص و بزرگی پیش نیومده

          1. بله قبول دارم که باید بهش بی توجهی کنم ولی وقتی بعد هر دعوا مادرم پیشم میاد و میخواد که دلداریش بدم اما نمیتونم حتی یه چیزی بگم
            این بیشتر ناراحتم میکنه که بین دعوای منو پدرم
            مادرمهه اذیت میشه

          2. کیانا نگفتیم پدرتو از تعامل حذف کنی منطور کاهش تنش بود

    1. سلام
      دوست عزیز الان که کروناست که آمار دعوا بالا رفته کلا متوجه دلیل دعوای شما نشدم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

آیا به مشاوره فوری نیاز دارید؟

 

مشاوره حضوری 👉

مشاوره تلفنی فوری👉