کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

اینستاگرام آویژه

مطالب ما را در اینستاگرام دنبال کنید ( کلیک کنید)

آموزش مسائل زناشویی و اهمیت آن در زندگی مشترک

آموزش مسائل زناشویی
5/5 - (2 امتیاز)

آموزش مسائل زناشویی

آموزش مسائل زناشویی از مهم ترین مباحث آموزشی است که باید همپای دیگر آموختنی ها در دوران تحصیل به آن توجه شود . چرا که آموزش مسائل زناشویی میتواند نجات بخش و پیشگیری کننده از یک ازدواج نا موفق باشد . اما متاسفانه هرگز آنطور که باید به آموزش مسائل زناشویی پرداخته نشده است و تنها در سطح دانشگاه چند واحد به آن اختصاص داده شده است که بسیار سطحی تدریس میشوند و تنها اقدامی هم که در سطح مدارس در برخورد با مقوله ازدواج و آموزش مسائل زناشویی صورت گرفته است مانع شدن از تحصیل افراد متاهل در مدارس عادی دخترانه است .

اما اگر کتاب جامع و ویژه ای در کنار زیست ، شیمی و . . . در مدارس در باره آموزش مسائل زناشویی تدریس شود و از آموش آن فرار نکنند به طور قطع دختران و پسرانی آگاه تر ، منطقی تر ، بالغ تر و آماده تر در برخورد با ازدواج خواهیم داشت که خود در چشم اندازی دور تر باعث کاهش آمار چشم گیر طلاق خواهد شد . آموزش مسائل زناشویی اکنون به طور تخصصی در مرکز مشاوره خانواده و زناشویی در قالب مشاوره زناشویی و زندگی مشترک صورت میگیرد .

آموزش مسائل زناشویی در دوران نامزدی

آموزش مسائل زناشویی در دوران نامزدی را نباید نادیده گرفت چرا که دوران نامزدی بسیار حساس است و سرشار از احساسات و هیجانات غیر قابل کنترل . آموزش مسائل زناشویی در دوران نامزدی به افراد کمک میکند که رابطه خود را در تعادل حفظ کنند . گاه پیش روی افراطی از نظر جنسی و عاطفی در دوران نامزدی باعث میشود آنطور که باید نتوانیم طرف مقابل خود را بشناسیم یا در حالتی بدتر رفتار ما از ظرفیت رابطه و درک طرف مقابل خارج است و کلا باعث از بین رفتن رابطه میشود .

نه میتوان رابطه دوران نامزدی را آنقدر محدود پیش برد که هیچ رابطه عاطفی و شناختی تشکیل نشود و نه آنقدر پیش روی کنیم که ذوق اتفاقات بکر زندگی مشترک کاملا از بین رود و فرد دیگر هیجانی برای ادامه نداشته باشد . مشاوره خانواده در زمینه آموزش مسائل زناشویی در دوران نامزدی به ما کمک میکند در دوران نامزدی با ابعاد روحی و خلقی طرف مقابل بیشتر آشنا شویم و رابطه را در مسیری کنترل شده از نظر جنسی و عاطفی با توجه به شخصیت فرد مقابل پیش ببریم و در کنار این ها به شناختی مناسب دست پیدا کنیم .

و اهمیت آن در زندگی مشترک

آموزش مسائل زناشویی در دوران بارداری

آموزش مسائل زناشویی در دوران بارداری شاید حساس ترین مبحث در زمینه مسائل زناشویی باشد چرا که در دوران بارداری فرد در وضعیت بسیار حساسی از نظر جسمی ، جنسی ، روحی روانی و عاطفی است . این دوران به قدری حساس و سخت اشت که میتوان نام آن را بیماری حاملگی گذاشت . پس بسیار مهم است که فرد سواد و آگاهی کافی برای نحوه برخورد با این دوران را داشته باشد چرا که با هر حرکت اشتباهی ممکن است صدمات جسمی و روحی جبران ناپذیری را به همسر خود وارد کند . این جا است که اهمیت آموزش مسائل زناشویی در دوران بارداری خود را نشان میدهد .

آموزش مسائل زناشویی

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه آموزش مسائل زناشویی و اهمیت آن در زندگی مشترک با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

نحوه رابطه در دوران بارداری

اگر خواستار این هستید که خود و همسرتان دوران بارداری را در آرامش و با سلامت طی کنید و از حداکثر های نحوه رابطه در دوران بارداری آگاه شوید میتوانید در کنار سایر کادر درمانی که سلامت جسمی همسرتان را کنترل میکنند و میتوانند میزان آزادی شما در برقراری رابطه جنسی را تعیین کنند با مشاوره زناشویی و زندگی مشترک و در چارچوب آموزش مسائل زناشویی در دوران بارداری بهترین و نزدیک ترین رابطه ممکن چه از نظر جنسی و چه از نظر روحی را با همسر خود برقرار کنید .

ممکن است تصور کنید که شما از شخصیت همسرتان کاملا شناخت دارید و میدانید که چه چیزی او را شاد یا ناراحت میکند اما باید بدانید که در دوران بارداری بنا بر تغییرات هورمونی و فعل و انفعالات درونی ممکن است همسر شما از لحاظ روحی کاملا به شخصیت دیگری تبدیل شود . در این دوران همسر شما ممکن است رنجور تر ، عصبی تر ، کم حوصله تر ، و یا حتی دچار مرحله شدید تری از افسردگی بارداری شود و اگر با مشاوره خانواده نتوانید آنطور که باید در کنار همسرتان باشید تا این بحران های روحی روانی را پشت شر قرار دهد ممکن است صدمات روحی و حتی جسمی وارده به همسرتان هرگز او را رها نکنند و طبیعتا این مسئله آینده زندگی مشترک شما را با مشکل رو به رو خواهد کرد .

اهمیت آموزش مسائل زناشویی

اهمیت آموزش مسائل زناشویی در حال حاضر برای عموم آشکار است . روز به روز شخصیت افراد ، سبک زندگی ، نوع ارتباطات اجتماعی و . . . در حال پیچیده تر شدن است و این پیچیدگی از مرز زندگی مشترک هم گذر کرده است و اگر به عنوان یک فعال اجتماعی پیگیر پرونده های خانواده در مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی یا دادگاه خانوداه باشید این پیچیدگی ها برای شما قابل درک خواهد شد .

توقعات از زندگی مشترک ایده آل از تمام لحاظ جنسی ، عاطفی ، اقتصادی و اجتماعی دگرگون شده است و این کار را برای یک ازدواج موفق سخت تر کرده است و کسی که نخواهد این تغییرات را بپذیرد و خود را با جنبه های مثبت آن وفق دهد قطعا به مشکل خواهد خورد . اهمیت آموزش مسائل زناشویی این جا است که خود را بهتر و بیشتر با دنیای عاطفی و جنسی همسرتان هماهنگ کنید چرا که اگر بتوانید همسر خود را از نظر جنسی و عاطفی کاملا ساپورت کنید شاهد خواهید بود که دیگر جنبه های زندگی مشترک چقدر راحت تر و سازش دو طرف چقدر بیشتر خواهد بود .

و اهمیت آن در زندگی مشترک

نکات آموزش مسائل زناشویی

نکات آموزش مسائل زناشویی در بر گیرنده مواردی است که در کنار این آموزش باید آن ها را بپذیریم .مورد اول در نکات آموزش مسائل زناشویی این است که مواردی که در این آموزش توصیه میشوند یا تذکر داده میشوند خاص رابطه شما و همسرتان است و موازی با شرایط رابطه شما پس نه آن ها را به کسی تجویز کنید نه از مشاوره زناشویی زوج دیگری برای زندگی خود کپی برداری کنید .

مورد بعدی این است که نکات اموزش داده شده چه در رابطه با مسائل عاطفی و چه مسائل جنسی شما اگر جنبه درمانی داشته باشند باید صبور باشید و انتظار نداشته باشید که با یکبار رعایت کردن آن ها معجزه رخ دهد . برای یادگیری این نکات فقط به افراد متخصص و مشاوره خانواده مراجعه کنید شاید در اطراف شما افرادی باشند که تحصیلات بالایی داشته باشند و از نظر شما افراد بالغ و قابل اعتمادی باشند اما آموزش مسائل زناشویی نیاز به تخصص و تجربه دارد نباید به هر کسی در این زمینه رجوع کرد .

خدمات مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه فرمایید .

در این راستامرکزمشاورهخانواده و روانشناسی آویژهخدمات متنوعی را در زمینهمشاوره زناشویی و زندگی مشترکبه شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع:Common Values – For Your Marriage

براي مشاوره در زمينه آموزش مسائل زناشویی و اهمیت آن در زندگی مشترک

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژهاز سراسر کشور

با ۰۲۱۶۲۹۹۹۰۶۶ تماس بگيريد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

آیا به مشاوره فوری نیاز دارید؟

 

مشاوره حضوری 👉

مشاوره تلفنی فوری👉