کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

اینستاگرام آویژه

مطالب ما را در اینستاگرام دنبال کنید ( کلیک کنید)

مشکلات زناشویی زنان و مردان چیست ؟

مشکلات زناشویی
5/5 - (2 امتیاز)

مشکلات زناشویی

مشکلات زناشویی برای تمامی افراد مسئله ای آشنا است . چرا که در اطراف همگی ما خانواده هایی وجود دارد که کما بیش با جریان و مشکلات زناشویی زندگی آنها آشنا باشیم . هرگز نمیتوان این ادعا را پذیرفت که زندگی فردی عاری از مشکلات باشد . شخصیت پیچیده انسانی گاهی حتی با خود او نیز دچار ناسازگاری میشود و احساسات و اعمال ضد نقیض از او سر میزند . پس در شرایطی که دو فرد با جنسیت ، اخلاق ، اعتقاد ، ارزش ها ، سلیقه و فرهنگ مختلف در نقش زن و شوهر و در قالب خانواده زیر یک سقف زندگی میکنند کاملا طبیعی است که گاها دچار اختلاف و تنش شوند . فقط در زندگی های مختلف شکل و اندازه و نوع مشکلات زناشویی متفاوت است .

زندگی مشترک کامل ترین نوع روابط بین فردی است پس طبیعتا انواع مشکلات در آن ممکن است رخ دهد این مشکلات میتواند حاکی از مسائل مالی و اقتصادی ، ارتباطات و فعالیت های اجتماعی ، مسائل عاطفی و مسائل جنسی باشد که بنا بر شخصیت زوج ممکن است فوکوس بر یکی از این بخش ها بیشتر از سایرین باشد اما آنچه که از نظر روانشناسی در مشکلات زناشویی بیشتر حائز اهمیت است بخش مربوط به مشکلات عاطفی و جنسی است . شاید در مراجعه زوج ها به مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی و طی جلسات مشاوره زناشویی و زندگی مشترک در وحله اول مشکلات زناشویی خود را از جنبه مالی . . . بیان کنند اما پس از ریشه یابی و راحت تر شدن زوج ها در مشاوره خانواده بیشتر مشکلات زناشویی از مسائل عاطفی و جنسی منشا میگیرند .


بیشتر بخوانید:آموزش مسائل زناشویی و اهمیت آن در زندگی مشترک


زنان و مردان چیست ؟

مشکلات زناشویی زنان

مشکلات زناشویی زنان از جنبه عاطفی و جنسی ظرافت های خاص خود را دارد . فیزیولوژی و سیستم روحی روانی زن این مسئله را از نظر روانشناسی توجیه پذیر میکند که که زن ها خواسته های عاطفی و جنسی پیچیده ، دور از ذهن و حتی گاهی برای دنیای مردانه عجیب و خنده دار داشته باشند .

گاها مردها هرگز نمیتوانند توقعات ریز و ظریف احساسی همسر خود را درک کنند چون صد در صد یک احساس و نگرش زنانه در پس آن نهفته است پس فقط مردها در این زمان باید در تلاش برای رعایت این توقع ها باشند و با گفتن جمله من تو را نمیفهمم باعث نشوند که همسرشان دیگر نیاز های عاطفی و جنسیش را بیان نکند و اطراف خود یک دیوار غیر قابل نفود بکشد . اکثر مشکلات عاطفی زنان به چند دلیل مشخص است که شمال درک نشدن ، عدم احساس حمایت و امنیت ، نداشتن یک تکیه گاه امن در برخورد با مشکلات و نتوانی همسر در ابراز احساسات است .


بیشتر بخوانید:مشاوره زندگی زناشویی و تاثیر آن بر زندگی مشترک


مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه مشکلات زناشویی زنان و مردان چیست ؟ با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

نقش مرد در رابطه

شما در نقش مرد رابطه باید بتوانید به شناخت کافی از روحیات و لایه های مختلف شخصیتی همسر خود دست پیدا کنید و با ایجاد جوی صمیمی این امکان را به همسرتان بدهید تا بتواند راحت از آنچه در سر دارد با شما صحبت کند تا به نیاز های او آگاه شوید . اما مشکلات جنسی زنان در چند مورد بیشتر مطرح است . اولین مورد بی میلی جنسی است که به علت کاهش هورمون استروژن میباشد که خود ممکن است به دلایل مختلف باشد .

مورد دوم آنورگاسمی میباشد . آنور گاسمی به شرایطی گفته میشود که زن اوج لذت جنسی را تجربه نمیکند . مورد بعد درد های جنسی است که در هنگام رابطه ممکن است زنها به آن دچار شود که یکی از دلایل آن میتواند یائسگی باشد . این موارد از جمله مهمترین مشکلات جنسی زنان میباشد اما به راحتی و با سواد جنسی کافی میتوان آن ها را حل کرد و طی چند جلسه مشاوره زناشویی و زندگی مشترک و با کمک درمانگر جنسی آن ها را پشت سر گذاشت .


بیشتر بخوانید:مشکلات زندگی مشترک چیست ؟


مشکلات زناشویی

مشکلات زناشویی مردان

مشکلات زناشویی مردان شاید از نظر عاطفی نسبت به زنان از حساسیت کمتری برخوردار باشد اما تصور اشتباهی است اگر بپنداریم که مردان نیاز عاطفی ندارند و فقط زنان حق دارند که از نظر احساسات به آن ها توجه شود . شاید از لحاظ حجم مردان کمتر احساس نیاز به ابراز علاقه و حمایت عاطفی کنند اما نباید فراموش کرد که مردان نیز نیاز های عاطفی خاص خودشان را دارند . برای مثال مردان نیازمند تعریف و تمجدیدند ، مردان دوست دارند که مهارتشان به چشم بیاید ، مثلا شنیدن این جمله از همسرشان که تو در تعمیر وسایل خانه ماهری آن ها را سرشار از انرژی خواهد کرد از مشکلات زناشویی مردان از نظر عاطفی میتوان عدم اعتماد به نفس را نام برد .


بیشتر بخوانید:روانشناسی شوهر چیست ؟


مشکلات زناشویی مردان از نظر جنسی

مردها بیشتر از زن ها نیاز دارند که در مواقع تصمیم گیری یا انجام فعالیت خاصی بشنوند که من به تو اعتماد دارم یا تو از پس آن بر خواهی آمد . چرا که نیاز به اقتدار و قدرت در مردان بسیار بیشتر است . به طور کل اگر نیاز های عاطفی مردان نادیده گرفته شوند همانقدر میتواند مشکل ساز شود که نادیده گرفتن نیاز های زنان مشکل ساز است . اما مشکلات زناشویی مردان از نظر جنسی که بسیار شایع است اختلال در نعوظ و زود انزالی است که میتواند رابطه زناشویی را به مشکل رو به رو کند .

75 درصد از مردان زود انزالی را تجربه کرده اند که میتواند به دلیل هیجان و استرس بالا یا موارد دیگر باشد . نقش زن در این میان روشن است . او باید با درک و شناخت نیاز های عاطفی و جنسی همسر خود در جهت جلوگیری از بروز مشکلات این چنینی تلاش کند و در این راه کمک مشاوره زناشویی و زندگی مشترک بسیار موثر است و در صورت وجود مشکل جنسی یک درمانگر جنسی میتواند به ما کمک کند .


بیشتر بخوانید:خیانت در زندگی زناشویی چه تعریفی دارد


زنان و مردان چیست ؟

مشکلات زناشویی بعد از ازدواج

مشکلات زناشویی بعد از ازدواج به طور تدریجی و با گذشتن از مرحله اولیه زندگی مشترک خود را نشان میدهند . این مشکلات گاه پیش پا افتاده هستند و به راحتی بین زن و شوهر قابل حل میباشند اما گاه برای زوج مشکل ساز هستند . مشکلات زناشویی بعد از ازدواج اگر از حالت نرمال خارج شوند نیاز به مشاوره زناشویی پیدا میکنند . مراجعه به مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی برای حل مشکلات زناشویی بعد از ازدواج بلوغ فرهنگی و عقلی شما را بیان میکند چرا که پذریفته اید افراد متخصص و کاردانی وجود دارند که با تجربه خود شما را حل تنش های زندگی مشترک یاری دهند .


بیشتر بخوانید:دلیل دلزدگی زناشویی چیست ؟


سوالات مشکلات زناشویی

سوالات مشکلات زناشویی در هر زمینه ای که باشند باید کانون و لینکی برای مطرح کردن و پاسخ گویی تخصصی برای آن ها وجود داشته باشد . هرگز هیچ سوالی نباید مورد تمسخر قرار گیرد یا نادیده گرفته شود چرا که هر زندگی مشترکی دنیای متفاوتی با مشکلات و هنجار های خاص خود است .

تمام زوج ها میتوانند سوالات مشکلات زناشویی خود را در هر زمینه ای با افراد متخصص مشاوره خانواده و در مراکز و کلینیک های روانشناسی چه به صورت آنلاین و چه به صورت حضوری بیان کنند . با فرهنگ سازی درست باید به این نقطه برسیم که افراد سوالات زناشویی خود را به دور از خجالت یا ترس با افراد متخصص به میان بگذراند و همان گونه که در مواقع بیماری جسمی به پزشک مراجعه میکنند هر زمان نیز که زندگی آن ها دچار مشکل شد به به سراغ روانشناس خانواده بروند تا به صورت تخصصی به درمان آن بپردازند .

خدمات مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه فرمایید .

در این راستامرکز مشاورهخانواده و روانشناسی آویژهخدمات متنوعی را در زمینهمشاوره زناشویی و زندگی مشترکبه شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع:Problems Men Have With Womel

براي مشاوره در زمينه مشکلات زناشویی زنان و مردان چیست ؟

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژهاز سراسر کشور

با ۰۲۱۶۲۹۹۹۰۶۶ تماس بگيريد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

آیا به مشاوره فوری نیاز دارید؟

 

مشاوره حضوری 👉

مشاوره تلفنی فوری👉