کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

اینستاگرام آویژه

مطالب ما را در اینستاگرام دنبال کنید ( کلیک کنید)

شرایط طلاق توافقی چیست ؟

شرایط طلاق
5/5 - (2 امتیاز)

طلاق توافقی

طلاق توافقی یکی از انواع شایع طلاق و جدایی است . گاهی مشکلات زناشویی زوجین به حدی میرسد که دیگر نمیتوانند زندگی مشترکشان را ادامه دهند . طلاق توافقی زمانی اتفاق می افتد که زن و شوهر هر دو به این نتیجه میرسند که دیگر ادامه زندگی مشترک به صلاح آنها نیست . در انواع دیگر جدایی معمولا یکی از طرفین برای جدایی از همسرش درخواست طلاق میکند . ممکن است زوجی سالیان طولانی با یکدیگر زندگی کرده باشند و حتی صاحب فرزند نیز باشند اما به دلیل عدم مدیریت درست مشکلات زناشویی ، زندگیشان در نهایت به طلاق توافقی ختم شود .

جدایی و طلاق میتواند ریشه در مسائلی نظیر مشکلات مالی ، مشکلات جنسی ، اعتیاد ، دخالت خانواده ها و… داشته باشد . گاهی نیز زوجین به دلایل کاملا سطحی تصمیم به طلاق توافقی میگیرند که اگر در این مواقع ازمشاوره خانوادهکمک بگیرند ممکن است به سادگی از این اتفاق تلخ جلوگیری کنند .

پیامدهای طلاق توافقی

پیامد های طلاق توافقی مانند دیگر انواع آن میتواند بسیار زیاد باشد . اگر بخواهیم مهمترین پیامدهای طلاق توافقی را به اختصار نام ببریم میتوانیم به موارد زیر اشاره کنیم .

  • طلاق و جدایی میتواند بار منفی زیادی به زندگی زن و مرد القا کند . گاهی آسیب های روانی بعد از جدایی تا ماه ها و سالها در زندگی هر دو نفر باقی میماند .
  • یکی از مهمترین پیامدهای طلاق توافقی این است که زوجین گاهی به سرعت و با عجله از یکدیگر جدا میشوند . در این نوع طلاق بعضی از اوقات بعد از گذشت مدت کوتاهی زوجین ممکن است از عجله خود برای جدایی پشیمان شوند که متاسفانه اغلب اوقات از این پشیمانی سودی نخواهند جست .
  • یکی دیگر از پیامدهای طلاق توافقی احتمال زیاد شدن جدایی و طلاق به دلیل تبلیغ نوعی طلاق آسان و سریع در جامعه است .

توافقی چیست ؟

شرایط طلاق توافقی

شرایط طلاق توافقی به گونه ای است که احتمال گرفتن تصمیم اشتباه توسط زوجین به مراتب بالاتر از انواع دیگر جدایی است . بهتر است زن و شوهری که چاره مشکلات زناشویی خود را در جدایی میبینند ابتدا به یک مرکز مشاوره خانواده معتبر مراجعه کنند . اگر زوجین توسط یک روانشناس ماهر در جریان مشاوره طلاق قرار بگیرند قطعا میتوانند تصمیم پخته تر و جامع تری در مورد طلاق توافقی اتخاذ کنند . شرایط طلاق توافقی از لحاظ قانونی به شکل زیر است .

  1. زوجین با مدارک ازدواج و شناسایی به دادگاه میروند و فرم مربوطه را پر میکنند و وضعیت مهریه ، نفقه ، حضانت فرزندان و…را مشخص میکنند .
  2. دادگاه از زوج میخواهد که هریک داوری را برای مصالحه و پادرمیانی معرفی کنند . در صورت عدم موفقیت داورها باید نتیجه را به دادگاه اطلاع دهند .
  3. دادگاه اجازه طلاق توافقی را صادر میکند .
مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه شرایط طلاق توافقی چیست ؟ با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

مشاوره طلاق توافقی

مشاوره طلاق توافقی حتماباید توسط یک روانشناس کار بلد و ماهر انجام بگیرد . در جریان مشاوره روانشناس زوجین را با تمام ابعاد جدایی و طلاق رو به رو میکند . ابعادی که شاید بر خود زوجین نیز پوشیده باشد . از طرفی مشاور با شناخت و بینشی که به زن و مرد میدهد در ابتدا تلاش خود را برای بقای رابطه زناشویی انجام میدهد . سپس اگر هم تصمیم زوج و هم نظر مشاور بر جدایی بود مشاوره طلاق توافقی کمک میکند که این جدایی با آسیب و عواقب کمتری برای زن و مرد و همچنین اطرافیان آنها به انجام برسد . همانطور که در بالا اشاره شد قرار گرفتن در معرض اختلالات روحی و روانی بعد از جدایی میتواند از مهمترین پیامدهای طلاق توافقی باشد . مشاور میتواند بعد از طلاق نیز در کنترل این موارد افراد را به خوبی یاری کند و از میزان آسیبهای طلاق بکاهد .

شرایط طلاق

اثر طلاق توافقی بر فرزندان

اثر طلاق توافقی بر فرزندان میتواند به قدری زیاد باشد که حال و آینده آنها را به طور کامل و به صورت مستمر تحت تاثیر قرار دهد . شاید مهمترین اثر طلاق توافقی بر فرزندان در زمینه الگو برداری باشد . فرزندان یاد میگیرند که به جای تلاش و کوشش برای ترمیم کردن نقاط ضعف زندگی مشترک و حل مشکلات میتوان با یک تصمیم سریع صورت مسئله را به کلی پاک کرد . والدین هیچگاه این نکته را فراموش نکنند که اولین و بزرگترین معلم فرزندان پدر و مادر هستند . طلاق به هر صورت تبعات و اثرات منفی از جمله احتمال افسردگی ، پناه آوردن به الکل ، اعتیاد ، بزهکاری و… را برای فرزندان در پی خواهد داشت . بی اعتمادی به جنس مخالف ،عدم اشتیاق به ازدواج در بزرگسالی و نبود احساس مسئولیت نسبت به زندگی زناشویی و همچنین میل به خیانت نیز در فرزندان طلاق زیاد به چشم میخورد .

نقش خیانت در طلاق توافقی

اعتماد زوجین به یکدیگر از مهمترین فاکتورهای انتخاب همسر میباشد . این اعتماد در روندی آهسته و پیوسته بوجود میاید . برای به وجود آمدن اعتماد زوجین به صبر و زمان زیادی احتیاج دارند . اما وقتی که بین زن و شوهر امنیت عاطفی و اعتماد بوجود بیاید حلال بسیاری از موانع و مشکلات خواهد بود . مثلا زمانی را تصور کنید که مرد با مشکلات مالی زیادی دست و پنجه نرم میکند . قطعا این مشکلات بر کیفیت زندگی زناشویی تاثیر گذار خواهد بود . اما زن به دلیل اعتمادی که به شوهرش دارد هیچگاه از زندگی دلسرد نمیشود و در کنار همسرش میماند . این موضوع در شرایط برعکس نیز صدق میکند . اما اگر یکی از طرفین به دلیل خیانت عاطفی ، جنسی ، مالی یا هر نوع دیگر خیانت این اعتماد را از بین ببرد رابطه به قدری سرد خواهد شد که احتمالا دو طرف را به سمت طلاق توافقی سوق میدهد .

توافقی چیست ؟

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه شرایط طلاق توافقی چیست ؟ با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

تاثیر رابطه جنسی در زندگی زناشویی

فردی که قصد ازدواج و تشکیل خانواده را دارد قطعا باید در ابعاد مختلفی به بلوغ رسیده باشد . یکی از فاکتورهایی که افراد برای زندگی زناشویی باید در آن به بلوغ رسیده باشند بلوغ جنسی است . اگر بخواهیم تعریف کاملی از بلوغ جنسی ارائه کنیم باید بگوییم : رشد کافی از لحاظ جسمی و جنسی برای برقرار کردن رابطه جنسی و همچنین درک از خواسته های جنسی خود و طرف مقابل . یکی از پر تکرارترین دلایلی که افراد به خاطرش تقاضای طلاق میکنند نارضایتی جنسی است . امروزه خیانت های زناشویی به قدری پر تعداد هست که هر کدام از ما چند موردی را از نزدیک دیده باشیم . همانطور که رابطه جنسی مناسب بین زن و شوهر به کاهش بسیاری از تنش ها و استرس ها می انجامد ، نبود رابطه جنسی با کیفیت نیز میتواند زندگی زناشویی را به سردی و نابودی بکشاند .

تاثیر فضای مجازی بر طلاق

این روزها تقریبا همه افراد در فضای مجازی حضور دارند . استفاده از این فضا علاوه بر نکات مثبت ، تبعات منفی بسیاری از جمله خیانت های زناشویی را نیز در پی دارد . به دلیل آزادی در ارتباط بین افراد فضای مجازی گاهی شرایط طلاق توافقی را به راحتی برای یک زوج به وجود میاورد . برای مثال خانمی را در نظر بگیرید که از مشکلات زناشویی در زندگی با همسرش رنج میبرد . خانم با عضویت در یک گروه مجازی به هر دلیلی با فردی آشنا میشود که با او حرف میزند و به دلیل ارتباط آسان اغلب وابستگی خیلی زود اتفاق می افتد . به تدریج این رابطه موجب دلبستگی به دوست مجازی و سرد شدن نسبت به همسر میشود . این رابطه مجازی که در ابتدا فقط جنبه سرگرمی و وقت گذراندن دارد معمولا به یک رابطه جدی تبدیل میشود که اکثراً به روابط جنسی و خیانت ختم میشود .

خدمات مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستامرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژهخدمات متنوعی را در زمینه مشاوره طلاقبه شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع:What is a Divorce Settlement Agreement?

براي مشاوره در زمينه شرایط طلاق توافقی چیست ؟

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژهاز سراسر کشور

با ۰۲۱۶۲۹۹۹۰۶۶ تماس بگيريد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

آیا به مشاوره فوری نیاز دارید؟

 

مشاوره حضوری 👉

مشاوره تلفنی فوری👉